راهنمای خرید موس گیمینگ

گیمرها تنها زمانی می توانند از تجربه بازی لذت ببرند که موسی متناسب با سبک بازی برای آن ها فراهم باشد و بتوان به راحتی از این موس ها بهره برد. گیمر ها  می توانند از موس کامپیوتر برای بازی استفاده کنند ، اما تجربه ای که موس های گیمینگ برای آن ها رقم می زند را نمی توانند بدست آورند.

موس های گیمینگ دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن ها را از یک موس معمولی جدا می کند. به عنوان مثال ، یک موس بازی می تواند از نرم افزار هایی که امکان سفارشی سازی دارد پشتیبانی کند.

برای اینکه یک موس بازی مفید باشد ، باید از سنسور هایی استفاده کند که تا به شما برای حرکات سریع تر در مقایسه با موس معمولی کمک کند.

طبیعتا موس های گیمینگ دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند ، که تجربه بازی را بهبود می بخشند.

اگر گیمر هستید و قصد خرید موس گیمینگ را دارید، زمان آن فرا رسیده تا با نکات بسیار مهم قبل از خرید یک موس بازی آشنایی پیدا کنید و سپس برای خرید اینترنتی موس گیمینگ اقدام نمایید.

نکاتی که در هنگام خرید موس گیمینگ باید به آن توجه کنیم :

سبک بازی

نوع سنسور

موس گیمینگ وایرلس یا سیمی

(DPI(Dots per Inch و CPI(Counts Per Inch)

وزن موس گیمینگ

حالت گرفتن موس

سفارشی سازی و نورپردازی

معرفی بهترین مدل موس گیمینگ سیمی 

نتیجه گیری

1- سبک بازی 

اگر فکر می کنید با مراجعه به اولین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و خرید یک موس گیمینگ نیاز شما را برطرف شده  بدون این که اطلاعی از آن موس داشته باشید ، طبیعتا مرتکب اشتباه بزرگی شدید. هر بازی نیاز به موسی خاص دارد که بسته به نوع بازی شما تعیین می شود ، در نتیجه بازی هایی که قصد انجام آن را دارید ، ویژگی هایی را مشخص می کند که باید درون یک موس رعایت شود. (پس زمان نوشتن لیست بازی هایی است که بیشتر از همه آن ها را انجام می دهید)

سبک های مختلف بازی وجود دارد، از جمله RTS ، MMO که در مقایسه با FPS نیاز به دقت و سرعت بالایی دارند .

بازی های MMO  و RTS  سبک هایی هستند که به دکمه های بیشتری نیاز دارند که عملکرد شما را تقویت کنند و دقیقا برعکس بازی های FPS  که در ادامه هر کدام از آن ها را با هم مقایسه می کنیم.

سبک بازی برای انتخاب موس گیمینگ

سبک بازی FPS

FPS مخفف واژه First person Shooter و یک زیر شاخه از بازی های ویدیویی است که شما با استفاده از سلاح به صورت اول شخص به مبارزه با رقبای خود می پردازید ، این سبک بازی در ژانر بازی های اکشن قرار می گیرد.

بعد از به وجود آمدن این سبک بازی گرافیک های سه بعدی توسعه قابل توجهی پیدا کردند شاید از اولین بازی ها در این سبک را می توان به Wolfenstein 3D   نسبت داد که در سال 1992 ساخته شد و به قولی مولد این سبک بازی بود.

بعد از بازی Wolfenstein بازی های دیگری هم وارد گود شدند که می توان به بازی Half life در سال 1998  ، Half life 2  در سال 2004 ، Counter strike در سال 1999و... اشاره کرد. که باعث پیدایش این سبک بازی شدند.

در قرن بیست و یک ، بازی هایی که در این سبک تولید می شدند رواج بیشتری پیدا کردند به طوری که در سال 2016 این سبک بازی به 27 در صد از کل فروش بازی های ویدیویی در بازار رسید.

حال زمان آن فرا رسیده که چند موس ارزشمند برای بازی های FPS معرفی کنیم.

سبک بازی FPS

بهترین موس های دنیا در ژانر FPS

نام موس

نوع اتصال

نمره جهانی موس

Razer Viper Ultimate

وایرلس

8.7/10

LOGITECH G305 LIGHTSPEED

سیمی

8.7/10

Corsair SABRE RGB PRO

سیمی

8.7/10

Glorious Model O

سیمی

8.5/10

Logitech G PRO X SUPERLIGHT

وایرلس

8.8/10

Logitech G203 LIGHTSYNC

سیمی

8.3/10

ROCCAT Burst Pro

سیمی

8.7/10

سبک بازی MMO

مخفف واژه massively multiplayer online ، یکی از بازی های آنلاین با تعداد زیادی بازیکن است که بعضی اوقات به صد ها و هزاران کاربر می رسد .

سبک بازی MMO

این سبک بازی معمولا دارای یک جهان بسیار بزرگ و پایدار است ، در این بازی شما قادر خواهید بود با بازیکنان دیگر همکاری و بالعکس به رقابت با یکدیگر بپردازید وبه قولی می توانید یک تعامل با افراد مختلف در سرتاسر جهان داشته باشید .

اولین بار این سبک بازی در سال 1986 ساخته شد ، یک بازی شبیه سازی جنگی به نام Air Warrior  توسط کیسومی در سرور آنلاین Genie  ، بعده ها این بازی کمی ارتقا پیدا کرد و گرافیک سه بعدی به آن اضافه شد.

یکی از بازی های پرطرفدار در این سبک WOW نام دارد و حدود 8 الی 9 میلیون کاربر مشترک ماهانه را در خود جای داده است.

بهترین موس های2022  دنیا در ژانر MMO

نام موس

نوع اتصال

نمره جهانی موس

Corsair SCIMITAR RGB ELITE

سیمی

9/10

RAZER NAGA TRINITY

سیمی

-

Razer Naga Pro

بی سیم

8.9/10

Razer Naga X

سیمی

8.5/10

 Logitech G600 MMO Gaming

سیمی 8.9/10

سبک بازی RTS

مخفف واژه Real Time Strategy  در واقع نوعی بازی است که بازیکنان به طور هم زمان پیشرفت می کنند ،این سبک از بازی به بازیکنان این اجازه را می دهد برای خود زمین کشاورزی درست کنند یا ساختمان و ارتش برای خود دست و پا کنند .

Age of empires نمونه ای از این سبک بازی است بازیکنان نقش یک فرمانده ، معمار یا تدارکات را ایفا می کنند ، این سبک بازی در کنار این که می تواند آرام باشد در مقابل می تواند یک گیم پلی سریع و پر درگیری ای داشته باشد.

سبک بازی RTS

می توان دنیای بازی های RTS را با شطرنج در دنیای واقعی مقایسه کرد ، زمانی که شما شطرنج بازی می کنید اجازه دارید در هر نوبت یک مهره را جابه جا کنید در صورتی که در بازی های RTS حرکات شما به نوبت وابسته نیست  و شما باید نقشه ای را مثل یک بازی شطرنج طراحی و رقیبانتان را شکست دهید.

احتمالا از خودتان می پرسید این سبک خیلی وقت است که دیگر طرفدارخود را ندارد. اما حقیقت چیست ؟

آیا سبک بازی RTS یک سبک مرده است؟

برای مدت زمان کوتاهی بین سال 2000 الی 2010 میلادی به نظر می رسید که عمر این سبک بازی به پایان رسیده و در خطر ناپدید شدن قرار داشت ، اما چه باورتان شود چه نشود این سبک بازی همچنان زنده است . از جمله بازی های جدید و پرطرفدار در این سبک می توان به AGE OF Empire IV ، Shadow tactics : Blades Of the Shogun ،  Starcraft 2  ،  Northgard و... اشاره کرد .

خرید دسته بازی موبایل با بهترین کیفیت فروشگاه بابلو 

سبک بازی MOBA

ژانر ها به گیمر ها این اجازه را می دهد تا بازی های مورد علاقه شان را دسته بندی کنند ، این عامل زمانی که در جست و جوی موس و یا لوازم خاص برای بازی کردن هستید بسیار موثر خواهد بود. این سبک بازی بعد از بازی های FPS دومین سبک از بازی های پرطرفدار دنیا است.

 MOBAمخفف واژه Multiplayer Online Battle Arena   ،  شاید یکی از پیچیده ترین بازی ها و در عین حال جزو جذاب ترین ها به شمار می آید.

این سبک بازی در اوایل سال 2010 وارد جهان گیمر ها شد ( وجود این سبک بازی به اواخر دهه 90 باز می گردد) بسیار شبیه به بازی های RTS هستند ، تفاوت اصلیشان میزان کاراکترهایی است که شما در این سبک در اختیار دارید که در بیشتر مواقع یک شخصیت خواهد بود.

از جمله بازی ها در این سبک را می توان به DOTA2  ، Leage Of legend ،  Smite ،  Heroes of the stormاشاره کرد که جزو برترین بازی های جهان هستند.

قصد  خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ را دارید ؟ به محصولات بابلو سر بزنید. 

سبک بازی MOBA

بهترین موس در سبک MOBA

یکی از بهترین موس های موجود در این سبک corsair scimitar rgb elite می باشد که دارای نمره 9 از 10 است. در کل این گونه موس ها که از کلید های ماکرو استفاده می کنند بهترین گزینه برای بازی های در سبک Battle Royal هستند چرا که باعث افزایش سرعت و عکس العمل شما در بازی می شوند.

بهترین موس در سبک MOBA

البته موس ها در سبک MMO که در همین مقاله به آن ها اشاره شد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

2 - نوع سنسور

تعیین بهترین سنسور یک موضوع کاملا شخصی است که نمی توان کاملا وارد آن شد ، اما ما اینجا هستیم تا تجربه چندین و چند ساله را به شما ارائه دهیم ، پس اگر علاقه مندید پای صندلی بنشینید و هیچ جا نروید چرا که این موضوع جذاب و جذاب تر خواهد شد.

موس ها معمولا یا دارای سنسور اپتیکال هستند یا از سنسور لیزری استفاده می کنند ، اما اکثریت قریب به اتفاق گیمر ها ترجیح می دهند از موس اپتیکال استفاده کنند. شما می توانید برای درک بیشتر سنسور ها و تفاوتشان به مقاله فرق بین موس اپتیکال و موس لیزری  مراجعه تا کاملا به این مسئله اشراف داشته باشید.

اما همانطور که می دانید موس های اپتیکال می توانند واکنش و تجربه بازی را خیلی بهتر ارائه دهند ، و شتاب را در موس تا حدود بسیار زیادی کاهش  دهند و این اتفاق برای گیمر ها بسیار خوشایند است. (دقیقا برخلاف موس های لیزری) همچنین میزان تاخیری که شما در موس های اپتیکال تجربه می کنید بسیار کم تر از موس های لیزری خواهد بود .

نوه سنسور برای انتهاب موس گیمینگ

3 - موس گیمینگ وایرلس یا سیمی

در گذشته موس های بی سیم برای بازی هایی که نیاز به عکس العمل بالا داشت بسیار کند بودند ، اما با فناوری بهبود یافته این مسئله کمی کم رنگ تر شده و تقریبا موس های بی سیم و سیم دار را به هم نزدیک تر کرده .

اما این را حتما توجه کنید که موس های وایرلس هزینه ی بیشتری را روی دست شما می گذارند و نسبت به موس های سیم دار گران تر هستند . ما پیشنهاد می کنیم از یک موس سیم دار با کیفیت استفاده کنید اما اگر علاقه مند به موس های بی سیم هستید حتما از عملکرد آن مطمئن شوید.

همچنین در خرید موس گیمینگ نرخ نمونه برداری بسیار مهم می باشد و حتما باید قبل از خرید به این مورد توجه زیادی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین نرخ نمونه برداری برای موس گیمینگ را مطالعه نمایید.

موس گیمینگ سیمی یا وایرلس

4- DPI(Dots per Inch) و CPI(Counts Per Inch)

DPI به نرخ پیکسل هایی اشاره دارد که نشانگر موس در صفحه نمایش شما در هر اینچ حرکت می کند  ، در نتیجه این صفحه نمایش شما است که DPI مناسب را تعیین می کند. هر چه صفحه نمایش شما بزرگ تر باشد به DPI بالاتری هم نیاز پیدا می کنید. البته هر چقدر که بیشتر بازی کنید میزان DPI مورد نیاز دستتان خواهد آمد.

معمولا تمامی موس های گیمینگ دارای دکمه یا نرم افزاری برای تنظیم dpi هستند پس نگران نباشید فقط کافیست کمی تجربه کسب کنید. CPI رزولوشن یک دوربین است که در سنسورهای موس استفاده می شود و نشان  دهنده ی نمونه برداری در هر اینچ است ، در نهایت هم DPI و هم CPI حساسیت موس را تعیین می کنند . به همین دلیل باید طیف وسیعی از Sensivity را تست کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

مقاله زیر را از دست ندید : DPI در موس به چه معناست ؟ 

DPI در مقابل CPI

5 – وزن موس گیمینگ

برای یک گیمر معمولی مسلما این قسمت اهمیت زیادی نخواهد داشت و مخصوص کسانی است که اهل رقابت یا در مسابقات شرکت می کنند. وزن موس یکی از مهم ترین قسمت ها در بازی می باشد زیرا توانایی شما را برای لذت بردن از سبک بازی مشخص می کند.

اگر موس را زیاد حرکت می دهید ، بعضی موس های بازی دارای قابلیت کنترل وزن هستند به این صورت که شما وزنه ای که در داخل موس قرار داده شده را کم یا زیاد می کنید . بنابراین این موضوع عکس العمل شما را در بازی بالاتر خواهد برد.

وزن موس گیمینگ

6 - حالت گرفتن موس

یکی دیگر از مهم ترین بخش های موس به شماره می رود چرا که بسته به حالت دلبخواه یک گیمر ، باعث افزایش عکس العمل و کارایی آن می شود. البته ما در مقاله راهنمای کامل انواع حالت های گرفتن موس کاملا به این موضوع پرداخته ایم اما جزئیات کوتاهی هم در این بخش ارائه می شود.

گیمر ها از 3 حالت اصلی و یک حالت ترکیبی برای گرفتن موس استفاده می کنند که می توان به حالت PALM،CLAW و Fingertip اشاره کرد . شک نکنید که سبک گرفتن برای یک گیمر امری ضروریست و عدم رعایت تعادل میان انگشتان برای همیشه می تواند شما را از یک بازی و حتی بازی کردن دور کند.

پیشنهاد می کنیم بهترین مورد را برای راحتی خودتان انتخاب کنید یا نه ترکیبی از این سه مورد ، می تواند لذتی دو چندان از بازی کردن را به شما ارائه دهد.

انواع حالت های گرفتن موس گیمینگ

7 - سفارشی سازی و نورپردازی

خرید موسی ، شما را خوشحال خواهد کرد که بتوانید به راحتی و مطابق با اولویت و علاقه خود آن را تنظیم کنید. پس در زمان خرید حتما توجه کنید که آیا نور چند رنگه می شود یا خیر، آیا نور تک رنگه است یا نه و در آخر آیا می توان آن را توسط نرم افزار کنترل کرد یا خیر. نرم افزار به شما این قابلیت را می دهد که دکمه ها را مطابق با علایق خود تنظیم کنید.

سفارشی سازی و نورپردازی موس گیمینگ

معرفی بهترین مدل موس گیمینگ سیمی 

فناوری اتصال بی سیم یک تکنولوژی بهبود یافته نسبت به اتصال  با سیم است ، اما برخی از مردم یک اتصال سیمی را ترجیح می دهند ، چه به دنبال موس سیمی و چه به دنبال موس بی سیم باشید ، به هر حال اتصال سیمی یک معنی با ارزش تری دارد آن هم بی اهمیت بودن به مدیریت عمر باتری است ، شما می توانید ساعت ها بدون نگرانی بازی کنید ، یا به مرور صفحات اینترنتی خود بپردازید .

برخی از گیمر ها برای اطمینان از بهترین زمان پاسخگویی بعد از کلیک ، موس سیمی را ترجیح می دهند ، اگر چه بعضی از کابل ها ممکن است سفت باشند و روی موس پد یا میز کار اذیت کننده باشند .

هنگام خرید یک موس سیمی باید راحتی ، عملکرد و ارگونومی را در نظر بگیرید ، کیفیت کابل و این که آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا نه یکی دیگر از این عوامل است . ما موس های زیادی را تست کردیم که در ادامه مقاله ، بهترین موس های سیمی سال 2022 را با هم بررسی می کنیم .

بیایید شروع کنیم .

1- بهترین موس سیمی برای بازی : Corsair SABRE RGB PRO

از بین تمامی موس هایی که آزمایش کرده ایم ، کدام موس برای بازی بهتر است ؟ Corsair  Saber RGB pro در نگاه اول مانند اکثر موس های FPS دیگر به نظر می رسد ، نورپردازی RGB در این موس به گونه ای طراحی شده که در قسمت کف دست و چرخ موس و دو دکمه کناری در سمت چپ و زیر موس زیبایی خاصی را به آن می دهد .

بهترین قیمت لوازم جانبی تبلت و موبایل را از فروشگاه بابلو بخواهید!

زمان پاسخ گویی بالا و فاصله کم بلند کردن موس به شما کمک می کند که مکررا موس خود را بلند کرده و تغییر موقعیت دهید ، همچنین می توانید با استفاده از نرم افزار سفارشی سازی مخصوص موس Corsair ، حساسیت موس خود را تنظیم کنید . یکی از ویژگی های این محصول ، نرخ نمونه برداری 8000 Hz آن است که بالاتر از بیشتر موس های FPS است و حرکت مکان نما را نرم تر می کند .

توجه کنید که همه گیمر ها متوجه تغییر نرخ نمونه برداری نسبت به 1000hz نمی شوند چرا که خیلی از سیستم های امروزی نمی توانند بالاتر از نرخ 1000hz را ساپورت کنند ، متاسفانه دست های کوچک برای رسیدن به دکمه های این موس ممکن است مشکل داشته باشند ، پایه های موس روی موس پد و میز کشیده می شوند .

شرکت Corsair هشدار داده که اگر سیستم فوق العاده قوی و پیشرفته ای دارید بهتر است از این موس استفاده کنید ، در مجموع انتخاب این موس یک انتخاب عالی برای هر گیمری است که موس سیمی را در اولویت قرار می دهد .

این موس یکی از بهترین موس های سیمی ای است که برای بازی آزمایش کردیم .

بهترین موس سیمی برای بازی : Corsair SABRE RGB PRO

2 - بهترین موس سیمی ارگونومیک برای بازی : Razer Basilisk V3

بعضی از کاربران راحتی را فدا می کنند تا یک موس گیمینگ سطح بالا تهیه کنند ، اگر به دنبال یک موس ارگونومیک هستید و راحتی جزو اولویت شماست ، Razer Basilisk V3 دارای عملکرد بسیار قوی و در عین حال بسیار راحت است ، شکل نسبتا تهاجمی و حالت زاویه داری دارد و از بسیاری از موس های گیمینگ حجیم تر است . با این حال یک طراحی مناسب برای راست دست ها دارد که شامل یک تکیه گاه شست برای حمایت از کل دست است . اگر به دنبال خرید آنلاین ماوس گیمینگ هستید می توانید از فروشگاه بابلو اقدام کنید.

دارای سرعت پاسخ گویی بسیار بالا ، و فاصله بلند کردن کم است و می توانید با استفاده از نرم افزار آن را سفارشی سازی کنید ، نسبت به بسیاری از موس های استاندارد FPS دارای دکمه های بسیار بیشتری  است ، از جمله یک دکمه جانبی سوم که به طور پیشفرض به عنوان یک دکمه تک تیرانداز عمل می کند .

پایه های موس کیفیت بسیار بالایی دارد و دارای کابل پاراکورد منعطف مانند دیگر موس های رده بالا است ، چرخ اسکرول دارای دکمه های شیب L/R و حالت اسکرول آزاد است ، ویژگی های نادری که در برخی از موس های سبک وزن و سبک تر موجود در بازار نمی توانید یافت کنید .

متاسفانه با افزایش وزن ، ممکن است حجم آن بیشتر  از آن چیزی باشد که فکرش را می کنید و البته گیمر ها به آن عادت کرده اند ، دست های کوچک تر ممکن است برای رسیدن به همه دکمه ها با استفاده از حالت گرفتن Claw یا Fingertip مشکل داشته باشند .

با این اوصاف ، این موس یک انتخاب فوق العاده و دارای امکانات بالا است که راحتی را در اولویت خود قرار داده و بیشتر شبیه بهترین نسخه موس بازی سیمی با یک صندلی راحتی لوکس است تا یک ماشین مسابقه ای ساده .

بهترین موس سیمی ارگونومیک برای بازی : Razer Basilisk V3

3-  بهترین موس سیمی فوق سبک : ROCCAT Kone Pro

بیش از هر زمان دیگری ، گیمر هایی که بازی های سریع ، مانند تیراندازی اول شخص انجام می دهند ، به دنبال موس های سبک تری هستند ، اگر به دنبال یک موس فوق سبک هستید ، ما Roccat kone Pro را پیشنهاد می دهیم . وزن آن 65 گرم ، که بسیار سبک است ، اما مطمئنا موس های سبک تری هم وجود دارند ، با این حال ، چیزی که Kone Pro را متمایز کرده این است که از راحتی ها و ویژگی هایی که دارد انتظار دارید یک موس بسیار سنگین تر ببینید.

با توجه به وزن ، شکل آن نسبتا بزرگ و مخصوص راست دستان طراحی شده است ، با تکیه گاه انگشت شست کوچک  و دو دکمه کناری در سمت چپ ، به طور کلی ، شکل آن برای همه حالت های گرفتن و همه دست ها با اندازه های مختلف مناسب است .

از نظر عملکرد ، زمان پاسخ گویی بالایی دارد ، دارای فاصله بلند کردن کم ، که اگر با تنظیمات حساسیت بالا یا یک موس پد کوچک بازی کنید و مرتبا موس خود را برای تغییر موقعیت بلند کنید ، بسیار عالی است .

دارای یک نرم افزار همراه با کاربری آسان است که این امکان را می دهد که دکمه های این موس را تنظیم کنید ، تنظیمات حسگر را انجام دهید و نور RGB را کنترل کنید .

همین حالا خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ خود را از فروشگاه بابلو انجام دهید!

متاسفانه اگر دست های کوچکی دارید ، نمی توانید با حالت گرفتن Fingertip به همه دکمه ها دسترسی پیدا کنید . همچنین ، اگر در حین بازی زیاد عرق می کنید ، بدنه پلاستیکی آن ممکن است کمی لیز شود . در مجموع ، این مورد یک انتخاب متعادل است که در بازی عملکرد چشمگیر و راحتی و قابلیت شخصی سازی بسیار خوبی ارائه می دهد .

بهترین موس سیمی فوق سبک : ROCCAT Kone Pro

4-  بهترین موس سیمی فوق سبک ارگونومیک : Cooler Master MM720

 موس های فوق سبک معمولا راحت ترین گزینه موجود نیستند، اما Cooler Master MM720   این گواه را می دهد که همیشه لازم نیست راحتی را فدای عملکرد کنید ، و آن را به بهترین انتخاب ما برای بهترین موس سیمی فوق سبک ارگونومیک تبدیل کرده .

بدنه پلاستیکی براق سفید با بریدگی های لانه زنبوری و شکلی غیر معمول که نسبتا پهن ، کوتاه و مسطح است ، و یک جای انگشت حلقه ای شکل در سمت راست دارد . در حالی که ممکن است شبیه بسیاری از موس های دیگر موجود در بازار نباشد ، این شکل برای کاربرانی که برای حالت گرفتن موس حالت با کف دست را ترجیح می دهند مناسب است .

آیا به این اشاره کردیم که به طور بسیار قابل توجهی سبک است ؟ این موس با وزن تنها 54 گرم بدون در نظر گرفتن وزن کابل ، یکی از سبک ترین موس های ساخته شده توسط یک سازنده بزرگ به حساب می آید ، همچنین دارای یک کابل پاراکورد منعطف و پایه های موس عالی است که به راحتی حرکت می کند .

از نظر عملکرد ، میزان پاسخ گویی بالا و حداقل فاصله بلند کردن را دارا است ، با استفاده از نرم افزار می توانید حساسیت ، نورپردازی RGB و تنظیمات نور سنسور را مدیریت کنید .

متاسفانه سنسور تا حدودی ناسازگار است ، اگر دستگیره ها روی این موس قرار نداشت به دلیل براق بودن و پلاستیکی بودن سر خوردن آن روی دست شما را افزایش می داد ، با وجود این مشکلات جزئی ، اگر به یک موس گیمینگ بسیار سبک علاقه دارید ، این موس گزینه خوبی است . اگر موس را در حالت Claw نگه می دارید برای شما مناسب خواهد بود .

بهترین موس سیمی فوق سبک ارگونومیک : Cooler Master MM720

5- بهترین موس سیمی برای بازی MMO : Corsair SCIMITAR RGB ELITE0

اگر اهل بازی MMO هستید ، Corsair SCIMITAR RGB ELITE0 را به شما پیشنهاد می کنیم ، این مورد یک انتخاب عالی برای بازی های MOBA وMMO است به لطف پنل اعداد 12 دکمه ای که در اختیار شما قرار می دهد می توانید متناسب با اندازه دست و نوع حالت گرفتن خود آن را حرکت دهید ، شما می توانید با استفاده از نرم افزار سفارشی سازی ، ماکروها را روی هر یک از دکمه های آن تنظیم کنید .

به طور کلی ظاهر بسیار خوبی دارد و شکل کوتاه ، اما حجیم آن برای بیشتر سایز های دست با هر نوع دستگیره ای مناسب است . دارای سنسور خوب ، فاصله بلند کردن کم و دارای نرخ پاسخ دهی بالا بعد از ضربه به کلیک است و یکی از موس های عالی در زمینه بازی های رقابتی است .

متاسفانه ، کابل باقته شده این موس سفت است و احتمال دارد پیچ خوردگی هایی که برای کابل درون جعبه به وجود آمده حفظ شود که وضعیت قرارگیری روی پد موس و یا میز را کمی دچار مشکل می کند ، چرخ اسکرول این موس فاقد دکمه های شیب L/R است و اسکرول کمی حالت آزادانه ندارد ؛ که در موس های گیمینگ دیگر شاهد این ویژگی هستیم ، با این وجود اگر به دنبال یک موس همه کاره با تعداد زیادی کلید هستید که بتوانید آن ها را سفارشی و تنظیم کنید برای توانایی و جادو های قهرمانانتان در بازی ، یک گزینه بسیار عالی است .

بهترین موس سیمی برای بازی MMO : Corsair SCIMITAR RGB ELITE0

6 – بهترین موس با قیمت مناسب : Razer Viper Mini

در دسته بندی موس با بودجه مناسب ، بهترین انتخاب ما به Razer Viper Mini می رسد ، این موس بدنه فوق العاده سبکی دارد که به نظر می رسد محکم و خوش دست است ، در حالی که کوچک است ، برای گرفتن در حالت Fingertip برای تمامی اندازه های دست مناسب است ، همچنین پایه های این موس نسبت به موس های دیگر کیفیت بسیار بالایی دارد و بسیار راحت روی پد موس و میز حرکت می کند .

به همین ترتیب ، کابل پاراکورد مانند آن سبک و منعطف است و به آرامی بدون ایجاد کشش زیاد حرکت می کند .

می توانید تمام دکمه های آن را با استفاده از نرم افزار Synapse3 شرکت ریزر برنامه ریزی کنید و همچنین می توانید دکمه Hypershift را برای فعال کردن لایه دوم دستورات تنظیم کنید . از نظر عملکرد ، سرعت پاسخ دهی بالایی دارد ، و نسبت به موس های دیگر نمی توانید CPI آن را به اندازه قابل قبولی تنظیم کنید ، اما برای بعضی بازیکنان باز هم مورد بسیار خوبی است 

خرید آنلاین هندزفری با قیمت های عالی از فروشگاه بابلو

متاسفانه این موس فقط دو دکمه در سمت چپ دارد ، بنابراین مانند موس های دیگر شرکت ریزر با دو دکمه در دو طرف ، یک موس دو سویه واقعی نیست . اندازه کوچک این موس انتخاب آن را برای دست های بزرگ تر مخصوصا اگر از حالتی غیر حالت گرفتن Fingertip استفاده می کنید ؛ سخت می کند ؛ از نظر میزان بودجه در بخش موس های سیمی ، تعداد کمی از موس ها می توانند قیمت آن را با این عملکرد ارائه دهند و یکی از موس های ارزان قیمت بازار است که ما آزمایش کردیم.

بهترین موس با قیمت مناسب : Razer Viper Mini

معرفی چند موس دیگر

  • Razer Viper 8KHz : یک جایگزین عالی برای Corsair Saber RGB pro است ، کمی سبک تر است و حداکثر نرخ نمونه برداری آن 8000hz ، اما معمولا گران تر است و نرم افزار آن با MacOs سازگار نیست .
  • Razer Viper :یک موس FPS سیمی عالی که جایگزین بسیار خوبی برای Corsair SABRE RGB PRO با یک جفت دکمه کناری در دو طرف است ، اگر چه این موس برای دست های بزرگ مناسب نیست و گران تر هم هست .
  • SteelSeries Rival 3: یک گزینه عالی برای کسانی است که قصد هزینه کم تری دارند همراه با نرم افزاری که با MacOs سازگاری دارد ، متاسفانه به خوبی Razer Viper Mini کار نمی کند .
  • Razer DeathAdder Elite:یک موس گیمینگ عالی که کابل سفت و سختی دارد و عملکرد و میزان پاسخ گویی آن به خوبی  Corsair Saber RGB PRO نیست .
  • Logitech G502 HERO: یک موس گیمینگ عالی با طراحی اریب و جای شست است ، اما در کل به خوبی Corsair Saber RGB PRO نیست .
  • Logitech G600 MMO Gaming: یک موس MMO عالی که ارزان تر از Corsair SCIMITAR RGB ELITE است ، اما عملکرد پایین تری دارد .

خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ، با بهترین قیمت ها از فروشگاه بابلو


  • SteelSeries Rival 600: یک موس گیمینگ عالی برای افرادی ، با دست های بزرگ تر است . اما کابل بسیار سفتی دارد .
  • G-Wolves Hati HT-M Classic Edition: یک موس گیمینگ فوق العاده سبک ، اما میزان پاسخ دهی آن به سرعت موس های دیگر نیست .
  • Finalmouse Ultralight 2 - Cape Town:یکی از بهترین موس های موجود برای بازی های فوق سبک که البته پیداکردن آن بسیار سخت و گران هم هست .
  • ROCCAT Burst Pro:یکی از موس های فوق العاده سبک با این حال Roccat Kone Pro از استحکام بالایی برخوردار است و کمی سبک تر است .
  • HyperX Pulsefire Haste: یک جایگزین عالی برای ROCCAT Kone Pro است با این حال Hyper X کابل انعطاف پذیر تری دارد و ظاهر خوبی ندارد .
  • Corsair SCIMITAR PRO RGB: تقریبا مشابه Corsair SCIMITAR RGB ELITE است Elite دارای سنسور ارتقا یافته با حداکثر CPI و سنسور سازگار تر اس،به سختی این موس را می توانید پیدا کنید اما قیمت ارزان تری دارد .
  • Razer DeathAdder V2: یک جایگزین بسیار خوب برای Corsair Saber RGB pro است اما Cosair سبک تر است ، کابل بهتری دارد و حداکثر نرخ نمونه برداری را ارائه می دهد .
  • ASUS ROG Keris: یک موس بسیار سبک و وزنی مشابه با Roccat Kone Pro دارد و دارای سوئیچ های قابل تعویض برای دکمه های کلید چپ و راست است با این حال فاصله بلند کردن بهتری دارد و کابل منعطفی در اختیار ندارد .
  • Endgame Gear XM1: کمی سبک تر است و نسبت به Corsair Saber RGB pro محکم تر به نظر می رسد ، اما حداکثر نرخ نمونه برداری 8000 هرتز را پشتیبانی نمی کند ، فاصله بلند کردن بهتری دارد و امکان تنظیم CPI را به شما نمی دهد .
  • Mountain Makalu 67:یکی دیگر از گزینه های موجود برای وزن سبک و البته برای دست های بزرگ تر است ، وزن آن مشابه Roccat Kone Pro و متاسفانه کابل انعطاف پذیری ندارد .

نتیجه گیری

قیمت ها و ظاهرها اهمیتی ندارند ،این شما هستید که انتخاب کننده اید ، اگر انتخاب صحیحی بر اساس تجربه و یافته های خود داشته باشید در انتخاب موس گیمینگ موفق خواهید بود . هفت نکته ارائه شده شما را به سمت بهترین موس ممکن هدایت خواهد کرد .

موس براساس صفحه نمایش  و میزی که روی آن قرار است بازی کنید و یا سخت افزاری که در اختیار دارید انتخاب کنید یک موس گیمینگ گران قیمت نمی تواند برای یک سیستم پایین رده مناسب باشد و دقیقا بر عکس یک موس بازی  ارزان نمی تواند برای یک سیستم گران قیمت مفید باشد.

راحتی و تحربه دو کلید برای حل معمای شما هستند ، حال زمان آن رسیده تا موس گیمینگ خود را انتخاب کنید .

شما از چه موسی استفاده می کنید؟ آیا در انتخاب موس تا به حال دچار مشکل شده اید؟

همچنین بخوانید
اما شک نکنید مهم ترین عامل در بازی سرعت می باشد چرا که هر چه شما کندتر باشیدحریف با تکنولوژی بالاتری نسبت به شما تصمیم گیری می کند ، برای بازی های اول شخص و بازی های با فریم ریت بالا خیلی ضروری است که مطمئن باشید سرعت بالایی در اختیار دارید.
همیشه ساده ترین انتخاب ها به قدری سخت می شوند که ما را از بحث اصلی خارج می کنند به همین دلیل است که باید ساده نگاه کرد تا انتخاب درستی انجام داد .هر موس از دو خانواده مجزی تشکیل شده و این دو خانواده هر روز امکانات پیچیده ای توسط شرکت اصلیشان برای رقابت اضافه می کنند.
 موس های بازی چند تفاوت و مزیت نسبت به موس های معمولی دارند ، که برای بسیاری حتی اشخاصی که ممکن  است علاقه ای به بازی کردن نداشته باشند می تواند مناسب باشد.اما بستگی به کار شما هم دارد، چرا که نمی توان یک موس RGB ، که در حال انتشار نور از خود می باشد را در یک اداره استفاده کرد و یا نمی توان یک موس بزرگ را با یک موس اداری با سایز معمولی مقایسه کرد.
اول صبح از خواب بیدار شدید و قصد دارید مثل حرفه ای ها چند دوری بازی کنید . شاید برای شما عجیب باشد ! اما گرفتن موس مگر روش خاصی دارد ؟ مشکل اینجاست که بعضی ها نمی دانند که چگونه یک موس را بگیرند !با استفاده از کف دست یا با پنجه و یا با نوک انگشت و نه هیچکدام بلکه به صورت تلفیقی دوست دارید یک موس را کنترل کنید، این حالت ها شباهت زیادی به هم دارند.
بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟چگونه موس ایده ال خود را پیدا کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا کاملا متوجه شوید تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha