چرا گیمر های حرفه ای کیبورد گیمینگ خود را کج می کنند؟

به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.

این چیزی است که من پیدا کردم.

گیمرهای حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند تا فضای بیشتری برای موسشان فراهم شود ، فضای اضافی به آن ها اجازه می دهد تا Sensivity  خود را پایین بیاورند و حرکات بیشتری با افزایش DPI موس در بازی های FPS مانند CSGO انجام دهند .

مزیت دیگر این حالت صرفه جویی در استفاده از فضا در طول مسابقات حرفه ای است ، اما آیا برای گیمر های معمولی هم منطقی است؟ یا فقط مخصوص حرفه ای هاست .

بیایید دقیق تر بررسی کنیم.

فهرست مطالب

چرا باید کیبورد را در حین بازی کج کنیم؟

فضای بیشتر موس در نتیجه بهبود در هدف گیری

بازی در مسابقات

راحتی و ارگونومی

سبک  بازی مهم است

اولویت یک نقش کلیدی

گیمر های حرفه ای که کیبورد خود را کج می کنند

کیبورد های کوچک تر راحت تر کج می شوند

نتیجه گیری 

چرا باید کیبورد را در حین بازی کج کنیم؟

اگر به بهترین ورزش های رقابتی نگاه کنید ، الگوهایی را در بین بازیکنان برتر مشاهده خواهید کرد ، مانند وسایل و تکنیک های مورد استفاده در هنگام بازی .

پیشنهاد بابلو:  خرید اینترنتی هدفون

چرا باید کیبورد را در حین بازی کج کنیم؟

وقتی از ورزش صحبت می شود فرقی با بازی ندارد.

همه به دنبال این هستند که شانسی برای برنده شدن داشته باشند و مشکلات و معایب خود را برطرف کنند.

هنگامی که صحبت از بازی های رقابتی (به ویژه بازی های FPS ) می شود ، موقعیت صفحه کلید می تواند یک عامل کاملا موثر باشد.

بزرگ ترین دلیلی که بازیکنان حرفه ای  ، از سبک کیبورد کج ، استفاده می کنند ، بهبود دقت موس است.

فضای بیشتر موس در نتیجه بهبود در هدف گیری

شیب صفحه کلید

فضای آزاد شده

45  درجه

25.4 میلی متر

60  درجه

50.8 میلی متر

75  درجه

152.4 میلی متر

90  درجه

304.8 میلی متر

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از موس با DPI و حساسیت کم تر می تواند باعث بهبود دقت شما شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره DPI موس مقاله "DPI در موس به چه معناست" را مطالعه کنید.

ضربات طولانی تر هنگام استفاده از موس ، باعث واکنش عضلات بیشتری از بدن می شود . این اتفاق باعث دقت بیشتر می شود.

اما بازی با حساسیت کم نیاز به فضای بیشتری برای حرکت دادن موس دارد .

اینجاست که صفحه کلید کج وارد میدان می شود .

صفحه کلید کج شده ، میزان اشغال میز را بسیار کم خواهد کرد . این اتفاق اجازه می دهد تا فضای بیشتری برای حرکت موس در اختیار شما قرار گیرد بنابراین حرکت بسیار وسیع تری ، می توانید انجام دهید.

بسته به درجه شیب کیبورد ، شما می توانید فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید ، هر چه زاویه بیشتر باشد ، فضای شما به همان نسبت افزایش می یابد .

با یک صفحه کلید که کامل به صورت 90 درجه کج شده باشد ، 12 اینچ فضای اضافی خواهید داشت ، که دقیقا حدود یک متر می شود ! با زاویه 45 درجه ، این مقدار یک اینچ کاهش می یابد.

بازیکنان حرفه ای تر حتی کل صفحه کلید را روی پای خود قرار می دهند ، با این کار کل میز به آن ها اختصاص می یابد .

شما نمی خواهید در هنگام بازی با برخورد مداوم موس با کیبورد مواجه شوید ( این اتفاق کلید شکست شما خواهد بود)

پیشنهاد ویژه بابلو برای گیمرهای حرفه ای:  خرید آنلاین ماوس گیمینگ

بازی در مسابقات

با ظهور EAsports ، مسابقات محبوب تر از همیشه شده .

در این فضاهای تنگ ، اغلب این بازیکنان فضای کمی برای وسایل خود دارند ، ده ها نفر را تصور کنید که در یک اتاق کوچک جمع شده اند ، این چیزی است که شما می بینید.

بازی در مسابقات

اگر اجازه دهید ، کل صفحه کلید ، فضای شما را اشغال کند احتمالا باید با 0.3 متر فضای اضافی خداحافظی کنید.

برای دور زدن این موضوع ، بازیکنان ، در هر صورت ممکن به دنبال صرفه جویی در فضا هستند . و برای این موضوع مجبور به کج کردن کیبورد خواهند شد .

سبک صفحه کلید کج شده در محیط های مختلف بازی عالی عمل می کند ، زیرا مشکل فضا کم تر می شود . می توانید یک نفر اضافی در کنار خود قرار دهید یا حتی فضای کافی برای نوشیدنی داشته باشید .

در حالی که یکی از مزیت های بزرگ کیبورد کج ، دقت بیشتر شماست ، فضای اضافی می تواند آپشن های دیگری هم برایتان فراهم کند.

راحتی و ارگونومی

سبک صفحه کلیدی که گیمر های حرفه ای استفاده می کنند ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

بازی با صفحه کلید کج شده می تواند برای مدت زمان طولانی بازی راحت تر باشد .

راحتی و ارگونومی کیبورد گیمینگ

برای  خرید اینترنتی هدفون گیمینگ از فروشگاه بابلو همین حالا اقدام کنید.

من معمولا با یک کیبورد بسیار کم زاویه بازی می کنم زیرا این حالت برای من راحت تر است، نوشتن این مقاله مرا تشویق کرد که زاویه کج تری را امتحان کنم و تقریبا بلافاصله مچ دست من درد گرفت.

در حالی که من شخصا نمی توانم با شیب 90 درجه بازی کنم ، دیگران می توانند این کار را خیلی بهتر از من انجام دهند.

به عنوان یک گیمر معمولی ، نیاز به چنین سبکی ندارم .اگر مانند من یک گیمر معمولی هستید ، تصمیم گیری شما به این بستگی دارد که آیا کج کردن صفحه کلید برایتان مناسب است یا خیر.

اگر یک حرفه ای هستید ، به احتمال زیاد بدن خود را برای شانس بیشتر برد در معرض خطر قرار خواهید داد . (همان طور که دیدید هر کسی خطر خودش را می کند ، بعضی ها هم عاشق سلامتی هستند)

سبک  بازی مهم است

در بازی های FPS ، بتل رویال و سایر بازی های تیر اندازی ، کج کردن کیبورد بسیار پر اهمیت است ، زیرا هم تیمی ها فضای بسیار کمی در بین خود دارند و مسلما نیاز به فضای بیشتری برای موس دارند.

سبک بازی برای قرارگیری حالت کیبورد

از سوی دیگر در بازی های MOBA مانند DOTA یا Leage Of Legend  بسیاری از شرکت کنندگان صفحه کلید خود را زیاد کج نمی کنند ، چرا که در این بازی ها نیاز به فضای زیادی برای موس ندارید.

عناوین FPS ممکن است طرفداران زیادی داشته باشند، اما همه حرفه ای ها صفحه کلید خود را کج نمی کنند ، در سبک هایی که گیمر باید موس خود را بیشتر حرکت دهد ، طبیعتا به فضای بیشتری نیاز دارند.

اگر یک لیدر FPS هستید ، به احتمال زیاد به یک صفحه کلید کاملا کج شده نیاز داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم اگر قصد  خرید اندروید باکس را دارید، با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو خرید کنید.

اولویت یک نقش کلیدی

این که کیبورد گیمینگ خود را کج می کنید یا نه بستگی به خود شما دارد .

وقتی در حال بازی هستید ، راحتی شما ، بهترین بازی را برایتان به ارمغان خواهد آورد . اگر کج کردن صفحه کلید برای شما راحت است ، چرا این کار را انجام ندهید؟

ناگفته نماند که تمامی افراد ، سبک های متفاوتی دارند ، برخی جلوی میز خود نشسته و کاملا نسبت به صفحه نمایش خم می شوند ، بعضی به میز خود تکیه می دهند و... .

میزان شیب کیبورد ، در زاویه 90 درجه بهترین استفاده از محیط را برای شما فراهم می کند.

درجات مختلفی وجود دارد که می توانید صفحه کلید را بر حسب همان درجات حرکت دهید ، یک کار خوب این است که سطوح مختلف را تست کنید و در عین حال بدون شیب بازی کنید و آنچه را که برای شما مناسب تر است پیدا کنید.

به طور کلی نکته کلیدی این است که چیزی که برای یک نفر راحت است ممکن است برای دیگری راحت نباشد.

گیمر های حرفه ای که کیبورد خود را کج می کنند

اگر گیمر های حرفه ای را در جریان مسابقات تماشا کرده باشید ، احتمالا تعداد زیادی از آن ها را دیده اید که کیبورد خود را کج می کنند.

گیمر های حرفه ای که کیبورد خود را کج می کنند

معمولا بیشتر استریمر ها کیبورد  و تقریبا همه حرفه ای ها ، بسته به سبک بازی ، صفحه کلید خود را در زوایای مختلف کج می کنند .

این مورد ، حتی زمانی که ، گیمر های حرفه ای بازنشسته می شوند ادامه پیدا می کندو همچنان صفحه کلید خود را کج می کنند ، دلیل این مورد عادتی است که در این مدت طولانی بر آن ها غلبه کرده.

گیمر های معروفی مانند Buealo  ، Ninja ، Shroud ، Tfue  ، Myth را خواهید دید که کیبورد خود را کج می کنند .

به عنوان مثال ، Tfue صفحه کلید خود را با زاویه 90 درجه کج می کند ، اما دیگران ممکن است زاویه کم تری به کیبورد خود دهند . رایج ترین درجه های استفاده شده 45 تا 70 درجه است.

پیشنهاد بابلو برای گیمرها:  خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ

کیبورد های کوچک تر راحت تر کج می شوند

با توجه  به اندازه کیبورد با سایز کامل (بزرگ) ، کج کردن آن ها می تواند باعث آویزان شدن بخشی روی میز شود.

کیبورد های کوچک تر راحت تر کج می شوند

این می تواند استفاده از کیبورد را هنگام کج شدن سخت کند ، ممکن است مجبور باشید کیبورد خود را برای نگه داشتن روی میز فشار دهید و احتملا این قضیه فشار زیادی به شکم شما وارد خواهد کرد.

هیچ کس علاقه ای به آویزان شدن کیبورد ، روی میز ندارد .

کیبورد های کوچک تر فضای بسیار کار آمد تری در اختیار شما قرار می دهند ، با این صفحه کلید ها می توانید فضای زیادی را برای خود نگه دارید به همین دلیل است که نینجا از Ducky One 2 Mini استفاده می کند.

فاکتورهای دیگری که باید در نظر گرفت این است که کیبورد های کوچک تر معمولا وزن کم تری هم دارند بنابراین حرکت آن ها از نظر فیزیکی راحت تر است.

جهت مشاهده  قیمت دسته بازی مخصوص موبایل همین حالا روی این لینک کلیک کنید.

احتمالا حدس زدید که این موضوع باعث حمل و نقل راحت تر و حتی استفاده از آن ها در مسابقات می شود.

و صد البته که این نوع کیبوردها بسیار راحت تر از کیبورد های بزرگ کج می شوند.

نتیجه گیری  

گیمر های حرفه ای برای انجام بازی های طولانی ، تحت فشار قرار می گیرند و مسلما به راحتی و اعتماد به نفس زیادی نیازمند هستند .

کج کردن کیبورد می تواند مزایای زیادی مانند فضای بیشتر میز، دقت بهتر و در نتیجه سفارشی سازی راحت تر داشته باشد.

فضای اضافی میز مخصوصا برای انعطاف پذیری موس مهم است . نداشتن فضای کافی برای موس می تواند شما را از انجام درست بازی باز دارد.

اگر چه کج کردن صفحه کلید مزایای زیادی دارد ، اما عمدتا به اولویت شما بستگی دارد . شما نمی توانید همان چیزی که یک گیمر حرفه ای دوست دارد انجام دهد را با خود مقایسه کنید چرا که نحوه بازی آن ها نیز متفاوت تر است ، آن چیزی را انتخاب کنید که مناسب شماست.

همچنین قرارگیری موس وکیبورد در کنار هم برای بازی با زاویه مناسب بسیار مهم است که پیشنهاد می کنیم که برای دانستن این موضوع حتما این مقاله را مطالعه کنید.

گیمر های معمولی نیاز به کمی تجزیه و تحلیل در بازی دارند تا راحت ترین را انتخاب کنند.

امیدوارم با این مقاله یک گام برای حرفه ای شدن برداشته باشید . موفق باشید!

شما کیبورد خود را در چه زاویه ای تنظیم می کنید؟

همچنین بخوانید
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha