کیبورد ارگونومیک چیست ؟

اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند.

اگر نیازمند این هستید که تحقیق بیشتری کنید که یک کیبورد ارگونومیک برای شما مناسب است یا خیر و سرمایه گذاری روی این گونه کیبورد ها می تواند به شما کمک کند بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کیبورد های ارگونومیک یا کیبورد های معمولی

کیبورد های ارگونومیک چیست ؟

کیبورد های ارگونومیک معمولا کیبورد های خاصی هستند و به شما کمک می کنند تا از دست ، بازو و حتی سلامت کمر خود اطمینان بیشتری حاصل کنید. موضوع تونل کارپال یکی از مسائل رایجی است که می توان به آن اشاره کرد. صفحه کلید های ارگونومیک می توانند باعث کاهش فشار روی مچ دست شوند و شانس ابتلا به تونل کارپال را تا حد زیادی کاهش دهند.

با وجود اینکه کیبورد های ارگونومیک برای بهبود زاویه تایپ ، زاویه مچ دست و موقعیت انگشتان هنگام تایپ شناخته می شوند، موثر بودن و یا نبودن آن ها بستگی به فردی دارد که از آن استفاده می کند و نوع کاری که انجام می دهد دارد. 


خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل خود را از فروشگاه بابلو انجام دهید!


کیبورد های ارگونومیک

مزایای کیبورد های ارگونومیک

 راحت تر بودن هنگام تایپ

نکته اصلی کیبورد های ارگونومیک راحتی آن ها است، از این رو نقطه اصلی فروش آن ها هم به شمار می رود. اگر شما مدت زمان طولانی ای در حال تایپ هستید، این نوع کیبورد ها ارزش خرید را خواهند داشت. زیرا با گذشت زمان گرفتار درد های عضلانی نخواهید شد، همچنین وضعیت بدنی شما به مراتب بهتر خواهد بود.
اگر برای بازی قصد استفاده از این نوع کیبورد ها را داشته باشید هر دو مدل معمولی و ارگونومیک مناسب خواهند بود چرا که معمولا برای بازی کردن صفحه کلید در هر دو روش کج می شوند و می توانید استفاده طولانی تری از کیبورد داشته باشید.

 جلوگیری از آسیب جسمانی 

اگر هنگام تایپ دست هایتان در حالت نادرستی قرار گیرد ، آسیب های جدی به مچ دست وارد می شود. یکی از اهداف اصلی این محصول جلوگیری از آسیب رسیدن های جدی به مچ دست کاربران است. هنگام تایپ هر دو دست در موقعیت مناسبی قرار گرفته و از خستگی و صدمه رسیدن دور می ماند


پیشنهاد خرید توسط بابلو:  خرید دسته بازی موبایل و تبلت با کیفیت بالا و قیمت عالی


کاربرد کیبورد ارگونومیک

معایب کیبورد های ارگونومیک

سرعت تایپ

اگر سرعت تایپ برای شما در اولویت است ، بهترین گزینه یک صفحه کلید معمولی برای شما خواهد بود . معمولا در وسط صفحه کلید های ارگونومیک یک شکاف وجود دارد ، که باعث کاهش سرعت شما در تایپ کردن می شود. اگر می خواهید بین راحتی و سرعت یک تعادل برقرار کنید ، سبک Unibody برای صفحه کلید های ارگونومیک بسیار مناسب خواهد بود چرا که نوع حالت های چیدمان کلید ها بسیار شبیه کیبورد های معمولی و در نهایت راحتی خوبی به شما می دهند.

قیمت بالا 

معمولا قیمت کیبوردهای ارگونومیک گران تر از کیبورد های معمولی است. به این دلیل است که سبک ارگونومیک به خودی خود یک ویژگی به حساب می آید و ساخت متریال مربوط به این نوع کیبورد ها برای شرکت ها گران تر تمام می شود ، برد اصلی یا زیر ساخت یک کیبورد ارگونومیک 25 الی 50 در صد  گران تر از کیبورد های معمولی است.

خرید بهترین  قیمت موس بلوتوثی از فروشگاه بابلو و برندهای معتبر

عادت نداشتن بعضی از کاربران

انواع مختلفی از برد های ارگونومیک وجود دارد و بسته به سبکی که دارید ، ممکن است زمان کوتاه تر و طولانی تری طول بکشد تا بتوانید مانند گذشته به تایپ کردن عادت کنید. عادت کردن به سبک ارگونومیک بسته به کاربر ممکن است از یک هفته الی یک ماه طول بکشد.

پیشنهاد بابلو برای گیمر های حرفه ای: خرید هدست گیمینگ از بهترین برندها

دشواری در تایپ 

صفحه کلید های ارگونومیک دارای حالت های بسیار زیادی هستند که البته این تنوع دشواری زیادی هم به همراه خواهد داشت و احتمالا خطای تایپی شما افزایش خواهد یافت ، زیرا احتمالا در حال یادگیری یک چیدمان کاملا متفاوت هستید.

عادت کردن به این تغییرات عاملی نیست که بخواهید زیاد نگران آن باشید و در بیشتر موارد حتی آسان هم هست ، اگر چه ممکن است زمان ببرد و حتی اشتباه هم بکنید قطعا تلاش برای راحتی که دوست دارید به دست آورید ارزشش را خواهد داشت.


پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای:  خرید کیبورد گیمینگ با بهترین قیمت از بهترین برندها


انواع مختلف کیبورد های ارگونومیک

این نوع کیبورد های دارای دو حالت متفاوت هستند :

  • Unibody
  •  Split

انواع مختلف کیبورد های ارگونومیک

کیبورد Unibody

سبک Unibody معمولا ساده ترین و ارزان ترین بین دو گزینه است ، همان طور که از نام آن پیداست ، یک برد در حالت Unibody  در واقع نوعی است که برد شماکاملا یک دست است . این طرح ارگونومیک است ، اما پیچیدگی اسپلیت را ندارد.

مزایا  و معایب کیبورد unibody

  •  اگر به دنبال ظاهری جمع و جور یا تمیز هستید ، اما همچنان برای راحتی بیشتر تلاش می کنید این مورد می تواند پاسخگوی شما باشد.
  • با این نوع طراحی ، کابل های کم تری هم وجود خواهد داشت و نیاز به کابل برای هر قسمت نیست .
  • برد های یونی بادی ممکن است به اندازه سبک اسپلیت ارگونومی نباشند ، اما برد های سبک یونی بادی هنوز راحت تر از یک کیبورد معمولی هستند.
  •  برای بسیاری ، آن ها برای ارگونومیک بودن ، متوسط هستند و  تغییر زیادی نسبت به یک کیبورد معمولی ندارند.

ارزان ترین قیمت موس کامپیوتر و لپ تاپ با بهترین کیفیت و عملکرد عالی


کیبورد Split

این نوع کیبورد ، نمونه دیگری از یک کیبورد ارگونومیک است ، عادت کردن به این سبک معمولا سخت تر است و معمولا گزینه گرانتری هم خواهد بود.

مزایا و معایب کیبورد Split

  • این سبک ، سبکی متشکل از دو قسمت است ، وفق دادن خود با این نوع کیبورد کمی پیچیده تر است ، اما می توانید راحت تر آن را شخصی سازی کنید (شما می توانید بر اساس سلیقه خود فاصله این دو قسمت را کم یا زیاد کنید)
  • این سبک کیبورد حداکثر راحتی را برای شما فراهم می کند اما ظاهر میز شما در این سبک قربانی خواهد شد ، بیشتر این کیبورد ها معمولا یک الی 2 کابل دارند که سطح میز را شلوغ خواهد کرد.

برای  خرید کیبورد کامپیوتر همین حالا میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه بابلو سفارش دهید

نتیجه گیری

برد های ارگونومیک راحتی بسیار زیادی برای شما فراهم می کنند و می توانند درد های ناشی از بازو ، مچ دست و همچنین تونل کارپال را تا حد زیادی کاهش دهند . در مقابل ، کیبورد های معمولی سرعت تایپ سریع تری را برای شما فراهم می کنند و صد البته ارزان تر هستند.
سبک های مختلفی برای کیبورد های ارگونومیک وجود دارد که می تواند با علایق شما و کارهایی که به طور روزمره انجام می دهید ، مانند بازی ، تایپ ، یا فقط کار ، مطابقت داشت باشد. با دو نوع اسپلیت و یونی بادی انتخاب متفاوتی می توانید داشته باشید. 

برای  خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر همین حالا از فروشگاه بابلو اقدام کنید.

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha