تفاوت کیبورد low-profile و کیبورد معمولی در چیست؟

هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.

تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.

اگر به کیبورد های Low-profile علاقه مند هستید ، بهتر است با سوئیچ های Low-profile در کیبورد مکانیکی هم آشنا شوید .

فهرست مطالب

کیبورد Low-Profile در مقابل کیبورد معمولی

آیا نیاز است که یک کیبورد Low-profile تهیه کنم؟

نتیجه گیری

کیبورد Low-Profile در مقابل کیبورد معمولی

کیبورد Low-Profile در مقابل کیبورد معمولی

کیبورد معمولی

کیبورد سطح پایین

ارتفاع استاندارد

ارتفاع کم

سوئیچ های نرمال مکانیکی

سوئیچ های کوتاه تر

کلاهک کلید  معمولی

کلاهک کلید  باریک تر

ارگونومی بهتر

ارگونومی کم تر

قابلیت حمل کم تر

قابلیت حمل راحت تر

محبوبیت بیشتری بین مردم دارد

محبوبیت کم تری بین مردم دارد

در بازار به وفور یافت می شود

در بازار نمی توان به راحتی آن را پیدا کرد

ارتفاع

کیبورد های Low-profile ، همانطور که از نامشان پیداست ، ارتفاع کم تری دارند.

ارتفاع کلی ، بسیار کوتاه تر از برد های معمولی است ، در مقایسه با برد های معمولی ، کیبورد های Low-Profile دو سوم یا حتی نصف ارتفاع یک کیبورد معمولی هستند.

با این وجود ، ارتفاع ، هنوز هم به طور قابل توجهی بالا تر ازکیبورد های جادویی اپل است ، اما به هر حال از کیبورد های معمولی کوتاه تر هستند ، کاهش ارتفاع در مقایسه با کیبورد های معمولی باعث کوچک تر و سبک تر شدن برد ها می شود ، برای خیلی از افراد این مسئله بسیار مهم است.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی هدفون گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای از بهترین برندها

سوئیچ های Low-profile

سوئیچ های Low-profile

برای این که به ارتفاع کم تری دسترسی داشته باشید ، برد های سطح پایین ، با سوئیچ هایی سازگاری خواهند داشت که سطح کمی داشته باشند ، یافتن کلاهک های این سوئیچ ها سخت تر خواهد بود ، اما خوب ، ارتفاع کم تر هم ارزش خودش را دارد.

سوئیچ های کوتاه تر فاصله Travel  کم تری دارند و معمولا صدای متفاوتی نسبت به سوئیچ های معمولی ایجاد می کنند ، برای مثال Cherry دارای خط سوئیچ معمولی و خط سوئیچ در حالت Low-profile است که هر کدام دارای میزان Travel متفاوت و صدای متفاوتی هستند.

محبوب ترین سوئیچ های Low-Profile توسط شرکت های Logitech ، Kalih ، Cherry ساخته شده اند ، گزینه های دیگری هم وجود دارد اما معمولا این نوع سوئیچ ها  توسط شرکت Kalih ساخته می شوند.

همین حالا از فروشگاه بابلو خرید کنید:  خرید دسته بازی موبایل

سوییچ های شکلاتی Low-profile شرکت Kalih

Kalih یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده سوئیچ های Low-profile به شماره می رود. این شرکت حتی سوئیچ هایی برای صفحه کلید لپ تاپ ها و اولترابوک ها با ضخامت بسیار نازک تولید می کند .

سوییچ های Low-profile شرکت Kalih

شاید باورتان نشود ، اما این سوئیچ ها مانند سوئیچ های مکانیکی معمولی عمل می کنند ، به جز یک نمونه PG1442 که از طراحی متفاوتی بهره مند است. همه این نمونه ها میزان Travel بسیار کمی نسبت به سوئیچ های خطی ، لمسی و کلیکی دارند . این نوع سوئیچ ها از Stem متفاوتی استفاده می کنند ؛ بنابراین با کلاهک های معمولی سازگار نیستند.

سوئیچ های Cherry Mx Low-profile

Cherry  ، یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده سوئیچ در جهان است ، و خانواده مخصوص به خود را در سوئیچ های Low-profile تشکیل می دهد . سوئیچ های 35 درصد این شرکت ارتفاع کمی دارند و البته از بدنه شفافی هم بوجود آمده اند ، بنابراین از کیبورد های RGB و نور پس زمینه پشتیبانی می کنند .

این شرکت دارای دو نوع سوئیچ خطی است که به ترتیب Cherry MX Low-Profile Red و  Cherry Mx Low Profile Speed با سرعت های فعال سازی 1.2 میلی تر و 1 میلی تر تولید می شوند.

سوئیچ های شرکت Cherry در حالت Low-profile همچنان همان Stem مربوط به این شرکت را دارا هستند ، پس اگر به دنبال کلاهک های کلیدی هستید که به اندازه کافی کوتاه باشند ، مناسب خواهند بود ، این سوییچ ها مخصوص گیمر ها هستند.

ارزان ترین لوازم جانبی موبایل را می توانید به راحتی از فروشگاه بابلو به صورت آنلاین سفارش دهید؛ همین حالا خرید کنید!

سوئیچ های Logitech Low-profile

این سوئیچ ها مخصوص کیبورد های لاجیتک هستند و کلید های سفارشی را نمی پذیرند . 3 گزینه وجود دارد خطی ، لمسی و کلیکی

سوئیچ های Logitech Low-profile

در مقایسه با میزان 3.2Travel میلی متری سوئیچ های Cherry Low-profile ، توانایی حرکتی 2.7 میلی متری را دارا هستند ، همه آن ها با سرعت 1.5 میلی متر فعال می شوند .

ارگونومی

از آن جا که برای تایپ ، روی صفحه کیبورد های Low-profile لازم نیست دست خود را زیاد بالا بیاورید ، بر همین نسبت راحتی بیشتری به شما ارائه می دهند .

برای کسانی که اهل تایپ یا بازی هستند  ، قد کوتاه تر این سوئیچ ها فشار کم تری روی مچ دست وارد می کند ، بنابراین احتمال خیلی کمی وجود دارد که به تونل کارپال و مچ دست شما صدمه ای وارد شود.

با کیبورد های معمولی ، افراد معمولا برای راحتی بیشتر به استراحتگاه مچ دست نیاز دارند  ، اما با صفحه Low-profile ، این مشکلات تا حدود زیادی کم می شود ، زیرا زاویه ای که مچ دست شما در آن قرار دارد بسیار کم تر است .

اگر دوست دارید بدانید ارگونومی چقدر تاثیر گذار است بهتر است راهنمای انتخاب کیبورد ارگونومیک را مطالعه کنید.

قابل حمل بودن

کیبورد های Low-profile به طور قابل توجهی از کیبورد های معمولی کوچک تر هستند ، که باعث شده حمل راحت تری داشته باشند و قرار دادن آن ها را در یک کوله پشتی ، راحت تر می کند.

ضخامت بعضی از صفحه کلید های Low-profile به اندازه یک لپ تاپ است که به راحتی داخل کوله پشتی جا می شوند.

اگر بیشتر اوقات در حال سفر یا گشت و گذار هستید ،  و به دنبال یک کیبورد اختصاصی همیشه همراه می گردید ،  Low-profile گزینه بسیار عالی خواهد بود .

بخصوص اگر کیبورد شما بی سیم هم باشد ، به راحتی امکان سفر را برایتان فراهم خواهد کرد .

از آنجایی که این نوع کیبورد ها کوچک هستند ، وزن کم تری هم دارند ، اگر قصد رفتن به یک مهمانی را دارید ، یا در کاری مشغول هستید که همیشه باید همراهتان باشد ، مسلما به این نوع کیبوردها نیاز پیدا می کنید ، بسیاری از کیبورد های معمولی سنگین هستند که حمل آن ها را هم سخت تر می کند.

پیشنهاد بابلو: خرید لوازم جانبی گیمینگ برای اتاق گیمر های حرفه ای

میزان استفاده    

اگر چه کیبورد های low-profile نسبت به صفحه کلید معمولی ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می دهند ، کیبورد های معمولی در بخش کیبورد مکانیکی بسیار محبوب هستند .

بسیاری از مردم ممکن است کیبورد های معمولی را به دلیل بلندتر بودن دوست داشته باشند یا ممکن است تغییرات ساختاری اذیتشان کند چرا که به اندکی زمان برای یادگیری مجدد نیاز پیدا می کنند و برای بسیاری ، دلیل اعلامی برای این که کیبورد را تغییر دهند آنچنان بزرگ نیست.

کیبورد های Low-profile در میان کاربرانی که به کیبورد مکانیکی اهمیت می دهند ، اما حاضر نیستند زمان و پول خود را برای تهیه یک کیبورد ارگونومیک صرف کنند ، بسیار محبوب هستند ، چرا که کیبورد های Low-profile با شکلی منظم و ارتفاع کم تر ، شرایط خوبی برایشان فراهم می کند.

در بازار بازی ، تقریبا همه گیمر های اهل رقابت  و بازیکنان حرفه ای کیبورد های معمولی را ترجیح می دهند.

آیا نیاز است که یک کیبورد Low-profile تهیه کنم؟

کیبورد های Low-profile همیشه بهتر از برد های معمولی نیستند ، بنابراین پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که شما چه فکری می کنید ؟

آیا نیاز است که یک کیبورد Low-profile تهیه کنم؟

بسیاری از کیبورد های ممبران با کیبورد های مکانیکی Low-profile یکی هستند ، اگر برای استفاده از کیبورد های مکانیکی تازه کار هستید و می خواهید کوچک ترین تنظیم ممکن را داشته باشید ، یک برد Low-profile گزینه مناسبی برای شماست.

همچنین ، برای کسانی که می خواهند تنظیمات مینیمالیستی بیشتری داشته باشند ، یک برد Low-profile گزینه بسیار خوبی است ؛ چرا که فضای کم تری اشغال می کند. بسیاری از صفحه کلید های مکانیکی Low-profile جدید ، بی سیم هستند ؛ که تنظیمات بیشتری برایتان فراهم می کنند .

پیشنهاد ویژه فروشگاه بابلو:  خرید هندزفری گیمینگ با کیفیت بالا برای بازی با موبایل

اگر به دنبال یک تجربه ارگونومی بهتر هستید اما آماده نیستید و نمی خواهید یک کیبورد ارگونومیک تهیه کنید ، چاره شما خرید کیبورد Low-profile است.

در مقایسه با کیبورد های معمولی ، فشار زیادی از روی مچ ها برداشته می شود ، که منجر به راحتی و سلامتی بیشتر شما می شود.

کیبورد های مکانیکی low-profile به طور خاص برای گیمر ها طراحی شده اند.

سوئیچ ها طوری طراحی شده اند که سریع تر فعال شوند ، بنابراین اگر می خواهید مزیت رقابتی بیشتری داشته باشید ، بردهای Low-profile گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

برای کسانی که اهل سفر هستند ، می تواند باز هم کیبورد های Low-profile را برایشان شگفت انگیز تر از قبل کند.

این کیبورد ها قابل حمل و می توانند درداخل کوله پشتی براحتی جا شوند و در چنین موقعیت هایی کیبورد های Low-profileگزینه مناسبی برای تهیه هستند.

برای تمام مواردی که توضیح دادیم ، تهیه یک برد سطح پایین یا Low-profile چیزی است که به آن احتیاج پیدا می کنید ، اگر احساس می کنید که تمام موارد گفته شده برایتان مهم هستند ، خرید یک کیبورد Low-profile یک انتخاب فوق العاده است.

نتیجه گیری

در مقایسه با کیبورد های معمولی ، بردهای Low-profile به طور قابل توجهی کوتاه تر هستند .برد های سطح پایین  دارای سوئیچ هایی فشرده تر ، کیس ها و کلاهک های کوتاه تر هستند. در صورت تمایل می توانید همین حالا  خرید کیبورد گیمینگ را از فروشگاه بابلو انجام دهید.

هر دو صفحه کلید معمولی و سطح پایین برای موقعیت های مختلف مزایای خودشان را دارند ، بردهای سبک معمولی برای کسانی که به این سبک کیبورد علاقه دارند بسیار محبوب هستند و بعلاوه جزو محبوب ترین سبک ها هم به شمار می روند ، زیرا اکثر مردم به چیزی علاقه دارند که راحتی بیشتری برایشان رقم بزند .

ازطرف دیگر ، اگر نمی خواهید ، به طور کامل یک صفحه کلید ارگونومیک را تغییر دهید ، کیبوردهای Low-profile برای حمل و نقل و ارگونومی فوق العاده هستند .

اگر فکر می کنید صفحه کلید های سطح پایین متناسب با نیازها و شرایط شماست ، گزینه های خیلی خوبی را در بازار می توانید پیدا کنید ، که سرمایه گذاری روی آن ها بسیار عالی خواهد بود .

امروز وقت انتخاب شماست ، فردا دیر است!

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha