استابلایزر کیبورد مکانیکی چیست و چه کارایی دارد ؟

در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .

اما قبل از آن مطمئن شوید اطلاعاتی در زمینه ساخت کیبورد مکانیکی داشته باشید.

فهرست مطالب

استابلایزر چیست ؟

اندازه استابلایزرها(لرزگشیرها)

نگاهی دقیق تر به استابلایزرها در سبک Cherry

سبک های مختلف نصب در استابلایزرهای Cherry

برند های مختلفی که سبک استابلایزر Cherry را می سازند

ترفندی برای بهبود کارایی لرزگشیرهای Cherry

جمع بندی

استابلایزر چیست ؟

استابلایزرها یا لرزشگیر ها یکی از مهم ترین قسمت ها در کیبورد به شمار می روند که در زیر کلید های بزرگ تر ، مثل Space ، Backspace و Shift قرار می گیرند ؛ تا از لرزش و کج شدن کلید ها در هنگام تایپ جلوگیری کنند .

استابلایزر چیست ؟

استابلایزرها کلید ها را متعادل نگه می دارند ، تا در نتیجه تجربه تایپ و بازی را بهبود ببخشند .

خرید لوازم جانبی لپ تاب و کامپیوتر خود را از فروشگاه بابلو به صورت آنلاین سفارش دهید.

انواع مختلف استابلایزرها

چندین نوع استابلایزر وجود دارد ، که شامل Costar ، Cherry ،  Optical است که هر کدام به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت هستند ، بنابراین برای شما توضیح خواهیم داد که چه چیزی هر کدام را منحصر به فرد کرده.

استابلایزرهای سبک Cherry

استابلایزرهای سبک Cherry

استابلایزرهای سبک Cherry رایج ترین استابلایزرهای موجود هستند . معمولا این نوع لرزشگیر ها بیشتر مورداستفاده قرار می گیرند ، زیرا به راحتی قابل تغییر و از سبک ها ، مواد و رنگ های مختلفی ساخته می شوند.

استابلایزرهای Cherry خیلی شبیه به گیلاس هستند ، به همین دلیل به این اسم صدا می شوند ، این مدل اضافه و حذف کردن کلاهک های کلید را بسیار آسان می کند.

در این راهنما ، هنگامی که تمام گزینه های موجود را اعلام می کنیم ، عمدتا روی Cherry متمرکز هستیم ، این نوع استابلایزر را می توان در انواع پیچ دار ، گیره دار و صفحه دار تهیه کرد .

ما شدیدا توصیه می کنیم ، یک صفحه کلید با استابلایزر Cherry تهیه کنید ، زیرا این استابلایزرها یکی از بهترین تثبیت کننده های حال حاضر در جهان هستند .

پیشنهاد بابلو:  خرید دسته بازی موبایل و تبلت برای گیمرهای موبایل

استابلایزر Costar

استابلایزر Costar

استابلایزرهای Costar یک نوع لرزشگیر معمولی به حساب می آید ، که آنچنان مورد توجه قرار نگرفته ، چرا که بیشتر در کیبورد های قدیمی می توانید آن ها را پیدا کنید ، اگر چه برخی از کیبورد های جدیدتر ممکن است ، آن ها را داشته باشند .

استفاده از استابلایزر های Costar بسیار دشوار است ، زیرا برای قرار دادن آن باید به کلاهک های کلید متصل شوند ، قرار دادن یک لرزشگیر ، آن هم به صورت کامل و بدون مشکل یک فرایند خسته کننده و طولانی است.

اگر دوست دارید کلاهک های کلید را بردارید و مرتبا کیبورد خود را تمیز کنید ، این استابلایزرها می توانند یک سردرد بزرگ باشند .

جابه جایی و تعویض آن ها بسیار سخت است ، بنابراین تعویض کلید های شما را هم بسیار دشوار می کند.

اگر قصد نصب Costar و عدم جابه جایی کلید ها را دارید ، نگران نباشید مشکلی به وجود نخواهد آورد اما اگر نیاز به تعویض نداشته باشند ، شرایط فنی بسیار عالی و خوبی خواهند داشت ، با این حال ، اگر از قلع و قمع کردن کلیدها و تعویض مرتب کلید ها لذت می برید این گزینه را فراموش کنید.

برای خرید دسته بازی موبایل بلوتوثی همین حالا از فروشگاه بابلو سفارش دهید.

استابلایزر نوری

استابلایزر نوری

استابلایزرهای نوری معمولا فقط در کیبورد هایی که از سوئیچ اپتیکال استفاده می کنند یافت می شوند و طراحی جالبی دارند آن ها دارای گیره های کوچکی هستند ، که داخل کلاهک های کلید قرار گرفته اند به محل قرار گیری استابلایزر می چسبند و زیر Plate کیبورد قرار می گیرند.

راه درستی برای اصلاح این استابلایزر ها وجود ندارد ، اگر چه می توانید مقدار کمی روغن برای کاهش صدای بد کلید ها استفاده کنید .

تجرمه ما نشان می دهد ، این استابلایزرها بسیار سریع هستند ، اما اگر از سوئیچ های نوری استفاده می کنید ، به احتمال زیاد با این کیبورد ها عادت کرده اید ، توضیح دیگری راجع به این استابلایزرها وجود ندارد .

اندازه استابلایزرها(لرزگشیرها)

سه نوع اندازه برای لرزشگیرها وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید : 2u,7u,6.25u.

معمولا همه این استابلایزرها دارای استاندارد یکسانی هستند ، که به عنوان مثال یک کلاهک 1u به اندازه عرض یک کلاهک کلید است .

اندازه 6.25u همان چیزی است که برای یک Spacebar مورد استفاده قرار می گیرد ، مگر این که شما یک کیبورد غیر استاندارد داشته باشید در این صورت اندازه به 7u ممکن است تغییر پیدا کند .

در بیشتر موارد می توانید اندازه 7u را نادیده بگیرید ، مگر این که یک کیبورد سفارشی داشته باشید .

تمام کلید های بزرگ تر دیگر روی کیبورد شما (به غیر از Spacebar) به استابلایزر 2u نیاز دارند .

اگر یک کیبورد Full size دارید ، به موارد زیر نیاز پیدامی کنید :

استابلایزر 6.25u (یک عدد)

استابلایزر 2u(7 عدد)

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابعاد کیبورد ها راهنمای انواع سایز کیبورد را مطالعه کنید.

برای طرح های کوچک تر ، استابلایزرهای متفاوتی وجود دارد که بر اساس نوع صفحه کلید متفاوت هستند ، بنابراین مقدار دقیقی برای آن ها وجود ندارد.

نگاهی دقیق تر به استابلایزرها در سبک Cherry

بعد از بررسی سه لرزشگیر اصلی ، بیایید نگاهی دقیق تر به استابلایزرهای سبک Cherry بیندازیم ، زیرا اگر در حال ساخت صفحه کلید هستید ، یکی از پر مصرف ترین استابلایزرها می باشند .

این نوع لرزشگیر ها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند که شامل استابلایزرهایی مخصوص Spacebar، Insert و محفظه می باشد. این سه جزء با هم کار می کنند تا کلید های بزرگ تر را ثابت نگه دارند و صدای بد کلید ها را کاهش دهند .

هر کلید دارای دو استابلایرزبار ، دو کلید Insert و دو محفظه است . استابلایزربار از کج شدن کلید ها هنگام تایپ جلوگیری می کند . میله های مخصوص استابلایزر یا همان استابلایزربار بر اساس این که برای کدام کلید می باشد ، دارای اندازه های مختلف هستند ، اما بعدا به آن خواهیم پرداخت.

نگاهی دقیق تر به استابلایزرها در سبک Cherry

سبک های مختلف نصب در استابلایزرهای Cherry

سه سبک نصب مختلف برای استابلایزها در سبک Cherry وجود دارد ، آن ها به صورت های مختلف به کیبورد متصل شوند و با کیبوردهای خاصی سازگار هستند.  اولین حالت Plate-Mounted استابلایزر است که باید روی صفحه فلزی نصب شود ، و دو حالت باقی مانده دیگر باید روی PCB یا مدار اصلی کیبورد نصب شوند .

شاید مفهوم آن ، کمی برایتان پیچیده باشد اما ما قرار است این پیچیدگی را کم تر کنیم ، در زیر نمای جالبی از صفحه کلید با صفحه فلزی و PCB نشان داده شده است.

ارزان ترین لوازم جانبی موبایل در فروشگاه بابلو، همین حالا به صورت آنلاین خرید کنید.

سبک های مختلف نصب در استابلایزرهای Cherry

حالت نصب استابلایزر( Plate-Mounted)

این حالت رایج ترین سبک نصب به شمار می رود و معمولا در تمامی کیبورد های سفارشی سازی شده یافت می شود ، در این حالت استابلایزر ها به جای اتصال مستقیم به PCB به صفحه فلزی داخل کیبورد متصل می شوند.

 حالت استابلایزر Plate-Mounted جزو کم کارآمدترین سبک های نصب به شمار می رود ، زیرا این نوع نصب هنگام تایپ کردن ، مخصوصا روی صفحه های آلمینیومی لرزش بیشتری ایجاد می کند ، بهبود این لرزش با کمی تغییرات امکان پذیر خواهد بود که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

استابلایزرها را با استفاده از بریدن و چفت کردن به صفجه فلزی می توان متصل کرد  . این سبک از اتصال ، جزو امن ترین حالت ها به شمار نمی رود و باعث لرزش و تکان بیشتر خواهد شد .

می توانید استابلایزرها را با برداشتن سوئیچ ، سپس فشار دادن یک زبانه پلاستیکی کوچک روی لرزشگیر ،هم زمان با بلند کردن استابلایزر جدا کنید.

پیشنهاد بابلو: خرید ماوس کامپیوتر و لپ تاپ اوجینال با بهترین قیمت

حالت نصب استابلایزر( Screw-In)

لرزشگیر ها در این نوع حالت مستقیما و به صورت پیچی به PCB متصل می شوند ، این نوع نصب بهترین ، امن ترین و کم لرزش ترین حالت به شمار می رود .

علاوه بر این ، این نوع لرزشگیر ها زمانی که قصد جدا کردن کلاهک های کیبورد را داشته باشید ، سر جای خود باقی خواهند ماند ، برخلاف سبک Snap-in که احتمال حرکت برایشان بیشتر خواهد بود .

PCB لرزش کم تری نسبت به صفحه فلزی دارد که باعث می شود محل نصب بهتری برای لرزشگیر ها فراهم شود .

این نوع استابلایزرها بیشتر در کیبورد های سفارشی یافت می شوند و در نه در کیبورد های از پیش ساخته شده ، به همین دلیل در بازار آنچنان خواهان ندارند ، اما علاقه مندان مخصوص به خود را دارند.

اگر قصد ساخت یک کیبورد مکانیکی را دارید این نوع استابلایزر را شدیدا توصیه می کنم.

حالت نصب استابلایزر( Snap-In)

یکی دیگر از حالت های نصب استابلایزر روی PCB می باشد ، این حالت نصب ، بهتر از حالت نصب Plate-Mounted است ، اما بهتر از Screw-in نیست .

از آنجایی که استابلایزر ها در حالت Snap-in روی PCB نصب می شوند ، لرزش کم تری هم خواهند داشت ، که این گزینه را جزو گزینه های خوب برای نصب می کند ، تنها نقطه ضعفی که برای این حالت می توان اشاره کرد این است که فقط و فقط برروی کیبورد های سفارشی سازی شده قابل یافت هستند.

حالت نصب Screw-in معمولا حالت نصب بهتری نسبت به Snap-in است ، زیرا لرزش کم تری دارد و البته ایمن تر هم است . تنها موردی که باعث می شود پیشنهاد کنیم از این حالت نصب استفاده کنید پیدا نکردن استابلایزهای Screw-in است .

همان طور که قبلا هم گفتیم ، لرزشگیر های Snap-in می توانند هنگام تلاش برای جدا کردن کلاهک ها از مدار (PCB)خارج شوند ،  در حالی که استابلایزرهای Screw-in این مشکل را ندارند.

پیشنهاد بابلو:  خرید آنلاین ماوس گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای

برند های مختلفی که سبک استابلایزر Cherry را می سازند

برند های مختلفی که سبک استابلایزر Cherry را می سازند

چند شرکت اصلی وجود دارند که لرزشگیر های Cherry  را تولید می کنند و در رنگ ها و مواد مختلف تولید می شوند .

استابلایزرهای Durock

لرزگشیر های Durock جالب هستند زیرا محفظه اصلی آن ها به رنگ بنفش شفاف بسیار زیبا و با میله ای از جنس روکش طلا ساخته می شوند . اگر عاشق زیبایی و یک صفحه کلید منحصر به فرد هستید گزینه مناسبی خواهد بود .

استابلایزرهای Durock

این لرزشگیر ها با توجه به ظاهر منحصر به فردی که دارند ، گزینه مقرون به صرفه ای به شمار می روند ، که آن ها را در شرایط بسیار ایده آلی برای خرید قرار داده .

این نوع استابلایزها فقط و فقط به سبک Screw-in عرضه می شوند ، بنابراین فقط امکان استفاده در کیبوردهای سفارشی سازی شده را دارند ، هر سه اندازه را می توانید در این حالت خریداری کنید که شامل 7U ، 2U و 6.25U است.

از قبل روی لرزشگیرهای Durock  گیره قرار داده شده ، به این معنی که پایه های کوچک در زیر محفظه حذف تا لرزشگیر را پایدارتر و باعث بهبود تایپ شوند . خیلی از مردم باید این گیره ها را به صورت دستی در برند GMK نصب کنند.

پیشنهاد بابلو:  خرید اینترنتی هدفون اورجینال با بهترین قیمت

GMK

این برند معمولا به دلیل کلید های رده بالای خود شناخته می شود ، اما استابلایزرهای سبک  Cherry هم توسط این شرکت تولید می شود ، این بدان معناست که آن ها ابزارهایی را برای ساخت استابلایزهای  مناسب Cherry  نگه می دارند ، اگر کیبوردی با لرزشگیر Cherry دارید ، به احتمال زیاد آن ها توسط شرکت GMK تولید شده اند .

GMK استابلایزرهای بسیار ساده و معمولی را با محفظه مشکی همراه با میله فلزی خاکستری تولید می کند ، استابلایزهای GMK در سه سبک نصب : Plate-mounted ، Screw In Snap In تولید می شوند.

ZealPC

یکی از گران ترین استابلایزهای حال حاضر به شمار می رود ، لرزشگیر ZealPC با یک نوار میله ای از جنس طلا و یک محفظه شفاف ، دارای یک طراحی مناسب است ، که روی هر کیبورد RGB موثر خواهد بود. (برخلاف Durock)

از قبل به این استابلایزرها گیره بسته شده که باعث می شود به شکل پایدار تری روی PCB قرار گیرند و تجربه تایپ را بهبود بخشند .

لرزشگیرهای ZealPC فقط به سبک Screw-in یا پیچی عرضه می شوند و دارای طراحی منحصر به فرد و  پیچی هستند ، که باعث می شود که بعد از چند بار استفاده محل پیچ هرز نشود.

این که بخواهیم پیشنهاد کنیم با وجود قیمت بالا از این لرزشگیر ها استفاده کنید، کمی سخت به نظر می رسد، تا زمانی که استابلایزهاری Durock با شباهت بسیار زیادی به این لرزشگیر در بازار موجود هست ، این کار را نکنید.

Everglide

EverGlide با یک نوار فلزی همراه با روکش طلا و محفظه شفاف ، بسیار شبیه به لرزشگیر های ZealPc هستند ، همچنین از قبل گیره روی آن ها نصب شده است ، به سبک پیچی هستند و قیمت مناسبی دارند .

این لرزشگیر ها در هر سه سایز تولید می شوند و بسته به اندازه کیبورد ، آن ها را به صورت بسته ای می توانید خریداری کنید تا در هزینه خود هم صرفه جویی کنید .

پیشنهاد خرید از فروشگاه بابلو: خرید هدست گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای از بهترین برندها دنیا

ترفندی برای بهبود کارایی لرزگشیرهای Cherry

اگر علاقه مند هستید کمی کار اضافه هم انجام دهید ، استابلایزهای Cherry  این امکان را دارند که کمی سفارشی شوند ، موارد مورد استفاده شامل چسب ، قیچی و روغن است .

با این کار شما می توانید ، صدای بهتری در کلید ها ایجاد کنید ، پس به چسب نواری نیاز پیدا خواهید کرد ، استفاده از چسب روی استابلایزهای PCB  باعث می شود ، صدا کمی کم تر و بهتر شود.

قیچی کردن پایه های لرزشگیر باعث ثابت ماندن کلید ها و سستی کم ترآن ها می شود.بسیاری از استابلایزرها با برش پایه عرضه می شوند .

روغن کاری استابلایزرها اصطکاک را هنگام تایپ کردن کاهش می دهد و باعث نرم تر شدن و یک دست تر شدن آن ها می شود .

پس از این تغییرات ، احساس بهتری نسبت به استابلایزرها خواهید داشت ، من به کسانی که وقت و حوصله کافی را داشته باشند توصیه می کنم این کارها را انجام دهند  .

ترفندی برای بهبود کارایی لرزگشیرهای Cherry

جمع بندی

در جامعه کیبورد های مکانیکی نیاز به دانش زیادی در زمینه استابلایزرها وجود دارد که باعث می شود شما نسبت به دیگران متفاوت به نظر برسید ، چرا که آشنایی شما با این تکنولوژی ها علم شما را به رخ خواهد کشید ، بنابراین امیدواریم این مقاله اطلاعات کاملی درباره لرزشگیرها در اختیارتان قرار داده باشد.

هنگام امتحان یک لرزشگیر برای کیبورد مکانیکی، پیچیدگی های زیادی وجود دارد که باید به ترتیب آن ها را یاد بگیرید ، اندازه ها ، انواع ، سازندگان ، سبک های نصب استابلایزرهای زیادی وجود دارد که وارد جزئیات نمی شویم. برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای خرید کیبورد مکانیکال را مطالعه کنید.

برای این که اولین کیبورد مکانیکی خودتان را بسازید، به شدت توصیه می کنم کیبوردی را انتخاب کنید که از استابلایزهای Screw-in یا پیچی Cherry پشتیبانی کند و بسته به رنگ و قیمتی که ممکن است برایتان مناسب باشد ، از برند های Durock یا Everglide استفاده کنید ، این دو لرزشگیر بهترین حالت ضربه را برای شما فراهم می کنند و تجربه تایپ نرم و پایداری در اختیارتان قرار می دهند.

اگر یک کیبورد مکانیکی از پیش ساخته شده دارید ، معمولا با لرزشگیرهای Plate-mounted حتی اگر hot-swappable باشند ، برخورد خواهید کرد .استابلایزرهایی که به صورت پیچ و مهره ای هستند معمولا برای کیبورد های مکانیکی سفارشی سازی شده در نظر گرفته می شوند.

همچنین توصیه می کنیم برای بهبود کارایی لرزشگیرهای خود زمان بگذارید ، کمی روغن و چسب زخم تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha