راهنمای کامل سوئیچ های Gateron کیبورد مکانیکی

به دنبال سوئیچ مناسب برای کیبورد خود هستید ؟

در حالی که سوئیچ Gateron  به عنوان یک سوئیچ ممتاز مطرح نبوده ، اما بهترین قیمت ها را در این نوع سوئیچ پیدا خواهید کرد ، و جزو بهترین ها در قیمت هستند .

ما قرار است یک راهنمای جامع و کامل در رابطه با سوئیچ های Gateron به شما ارائه دهیم . پیش از خواندن ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت را دارید، با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه بابلو خرید کنید.

Gateron دارای ده ها سوئیچ از جمله سوئیچ های استاندارد قرمز ، آبی، قهوه ای ، سبز، مشکی ، زرد و طرح های منحصر به فرد Low-Profile، LNK ، Gateron Milk و Silent است.

صرف نظر از نوع سوئیچ Gateron ، این اطمینان را خواهید داشت که یک سوئیچ می تواند تا 50 میلیون ضربه مقاومت داشته باشد، این سوئیچ ها از نظر نرم بودن کلید ها شناخته می شوند .

اگر به دنبال سوئیچ Gateron هستید ، در جای مناسبی قرار گرفتید ، به شما خواهیم گفت کدام نوع بهترین است .

فهرست مطالب 

نگاهی عمیق تر به سوئیچ Gateron

چه عواملی در انتخاب سوئیچ تاثیر گذار است ؟

آشنایی با ویژگی های سوئیچ مکانیکی

نتیجه گیری

نگاهی عمیق تر به سوئیچ Gateron

نگاهی عمیق به سوئیچ مکانیکی gateron

همانطور که در جدول پایین مشاهده می کنید این نوع سوئیچ دارای تنوع بسیار بالایی است که حس و زیبایی منحصر به فردی را ارائه می دهد .

شرکت Gateron دارای تنوع بسیار بالاییست که با نگاه به بخش بعدی آن را با هم مرور خواهیم کرد .

چیدمان اصلی

میزان صدا

زمان فعال سازی

نیروی وارد شده

نوع

رنگ

کوتاه

2میلی متر

35گرم

خطی

شفاف

کوتاه

2میلی متر

45گرم

خطی

قرمز

کوتاه

2میلی متر

50گرم

خطی

زرد

کوتاه

2میلی متر

60گرم

خطی

مشکی

بلند

2.3میلی متر

60گرم

کلیکی

آبی

بلند

2.4 میلی متر

80گرم

کلیکی

سبز

متوسط

2میلی متر

55گرم

لمسی

قهوه ای

چیدمان اصلی Gateron را سوئیچ های معمولی تشکیل داده اند : قرمز، آبی ، قهوه ای و ...

تمامی سوئیچ های این طبقه بندی Clone در نظر گرفته می شوند ، زیرا طرح سوئیچ Cherry Mx را منعکس می کنند و دقیقا از همان نام ها استفاده می کنند .

تنها سوئیچی که کمی می تواند متفاوت باشد سوئیچ شفاف Gateron است که کاملا با نسخه متناظر خود در Cherry Mx متفاوت است ، سوئیچ های Gateron به دلیل Stem کوچک تر ، نرم تر هم هستند که می تواند استفاده از سوئیچ های خطی Gateron را بسیار لذت بخش تر از Cherry Mx کند.

به همین دلیل ، اگر به فکر گرفتن سوئیچ Gateron  هستید ، توصیه می کنیم از یک سوئیچ خطی استفاده کنید .

سوئیچ های Gateron از نظر دوام به اندازه  Cherry Mx نیستند . سوئیچ های Cherry Mx  به دلیل تست ها و استاندارد های سخت گیرانه اش ، 100 میلیون ضربه را می توانند تحمل کنند در حالی که سوئیچ های Gateron حداکثر 50 میلیون ضربه را تحمل می کنند.

دوام بیشتری که سوئیچ های Cherry Mx ارائه می دهند خوب است ، اما اگر به دنبال بهترین حس و صدا هستید ، نمی توانید سوئیچ های خطی Gateron را شکست دهید .

سوئیچ های بی صدای Gateron

سوئیچ های بی صدای Gateron

میزان صدا

زمان فعال سازی

نیروی وارد شده

نوع

رنگ

بی صدا

2میلی متر

35گرم

خطی

شفاف

بی صدا

2میلی متر

45گرم

خطی

قرمز

بی صدا

2میلی متر

50گرم

خطی

زرد

بی صدا

2میلی متر

60گرم

خطی

مشکی

بی صدا

2میلی متر

45گرم

لمسی

قهوه ای

شرکت Gateron هنگام طراحی سوئیچ های بی صدا ، ایده دیگری را از کتاب بازی Cherry بیرون کشید.

یک کلید بی صدا ، کاملا با یک کلید کیبورد معمولی متفاوت است ، زیرا روی Stem این نوع کلید ها از یک لایه پلاستیکی کوچک در بالا و پایین محفظه استفاده شده ، در نهایت هنگام ضربه زدن و برگشت کلید ، صدا بسیار ضعیف می شود.

سطح صدا با سوئیچ سایلنت به میزان بسیار زیادی پایین تر است ، در یک آزمایش دریافتیم که سوئیچ های بی صدا 16 در صد بی صداتر از یک سوئیچ معمولی هستند .

Cherry Mx در حال حاضر فقط یک سوئیچ مشکی و قرمز بی صدا عرضه می کند در حالی که Gateron آپشن های بیشتری به شما ارائه می دهد.

با توجه به نرمی سوئیچ های Gateron ، مسلما سوئیچ های بی صدای این شرکت را به سایر کلید های آن ترجیح می دهیم.

برخی از کاربران صفحه کلید به دلیل استفاده لاستیک ، طرفدار آن ها نیستند ، در حالی که بعضی واقعا علاقه مند به این سوئیچ ها هستند .

پیشنهاد ویژه برای گیمرهای حرفه ای: خرید اینترنتی هدفون گیمینگ از فروشگاه بابلو

سوئیچ های شیری Gateron

سوئیچ های شیری Gateron

میزان صدا

زمان فعال سازی

نیروی وارد شده

نوع

رنگ

کوتاه

2میلی متر

35گرم

خطی

شفاف شیری

کوتاه

2میلی متر

45گرم

خطی

قرمز شیری

کوتاه

2میلی متر

50گرم

خطی

زرد شیری

کوتاه

2میلی متر

60گرم

خطی

مشکی شیری

زیاد

2.3میلی متر

60 گرم

کلیکی

آبی شیری

زیاد

2.4میلی متر

80گرم

کلیکی

سبز شیری

متوسط

2 میلی متر

55گرم

لمسی

قهوه ای شیری

این نوع سوئیچ ها بسیار جالب هستند ، آن ها بسیار شبیه به سوئیچ معمولی Gateron عمل می کنند با این تفاوت که دارای طراحی بدنه متفاوتی هستند ، به جای محفظه معمولی شفاف بالا و محفظه زیرین مشکی ، این نوع سوئیچ ها دارای یک محفظه رنگی شیری هستند که باعث پخش نورهای RGB می شود.

محفظه سوئیچ معمولی نور RGB را مستقیما به چشمان شما هدایت می کند ، در حالی که سوئیچ های Gateron Milk این شدت را کاهش می دهد ، تمامی آپشن های دیگر مثل صدا و حس کلی کلید یکسان است ، فقط رنگ بدنه تغییر کرده.

اگر قصد خرید کیبورد ارزان کامپیوتر را دارید، همین حالا از فروشگاه بابلو اقدام کنید!

سوئیچ های جوهری Gateron

میزان صدا

زمان فعال سازی

نیروی وارد شده

نوع

رنگ

کوتاه

2میلی متر

45 گرم

خطی

جوهری قرمز

کوتاه

2میلی متر

50گرم

خطی

جوهری زرد

کوتاه

2میلی متر

60گرم

خطی

جوهری مشکی

زیاد

2.3میلی متر

60گرم

کلیکی

جوهری آبی

بی صدا

2میلی متر

60گرم

خطی

جوهری مشکی

 بی صدا

سوئیچ های جوهری Gateron کمی متفاوت تر از سوئیچ های معمولی Gateron عمل می کنند ، این نمونه همان چیزیست که به دلیل قیمت بالاترش ، "سوئیچ برتر" نامیده می شود.

تفاوت های بارز سوئیچ های جوهری شامل محفظه دودی شفاف ، مواد پلاستیکی به کار رفته متفاوت ، صدای کم تر  و احساس نرم تر می شود.

محفظه دودی همان چیزی است که ، دلیل نام گذاری جوهر روی آن شده ، هر دو محفظه شامل پایینی و بالایی بسته به سوئیچی که استفاده می کنید رنگ یکسانی دارند .

به عنوان مثال رنگ جوهری زرد با محفظه زرد دودی عرضه می شود ، در حالی که رنگ جوهری مشکی یک رنگ دودی مشکی شفاف خواهد بود .

پلاستیک برای جوهرها متفاوت است ، اگر چه فرمول خاصی توسط شرکت Gateron منتشر نشده ، با این حال می توانیم بگوئیم پلاستیک ضریب اصطکاک کم تری دارد و بر همین اساس هم باعث نرم شدن ضربه به کلید شده.

به طور کلی ، سوئیچ های جوهری راهی عالی برای به دست آوردن محفظه ای با رنگ های متفاوت و ضربه نرم تر به کلید هستند .

سوئیچ های سطح پایین Gateron

سوئیچ های سطح پایین یا Gateron Low-profile

میزان صدا

زمان فعال سازی

نیروی وارد شده

نوع

رنگ

کوتاه

1.5 میلی متر

45گرم

خطی

سطح پایین قرمز

متوسط

1.5 میلی متر

55گرم

لمسی

سطح پایین قهوه ای

بلند

1.5 میلی متر

50گرم

کلیکی

سطح پایین آبی

سوئیچ های Low-Profile یا سطح پایین Gateron طراحی کاملا متفاوتی نسبت به یک کلید معمولی دارند ، سوئیچ های Low-profile گاترون دارای یک Stem یا ساقه متفاوت و فاصله حرکت بسیار کوتاه هستند .

مزایای این سوئیچ به این صورت است که باعث شده این کلید ها روی صفحه کلید های مکانیکی به صورت باریک تر طراحی شوند و فاصله فعال سازی کمی داشته باشند که در تئوری در بازی سریع تر عمل می کنند .

با توجه به تجربه من ، تایپ کردن با استفاده از این نوع کلید ها راحت تر است ، بعضی از این طراحی لذت می برند ، زیرا باعث ضخامت کم تر کیبورد شده است و درد کم تری هم در مچ ها ایجاد می کند .

کاربران دیگر از سوئیچ های Low-profile برای بازی استفاده می کنند ، زیرا فاصله فعال سازی کم تری دارد ، اما بر اساس آزمایشی که من انجام دادم ، هنگام استفاده در بازی آنچنان برتری خاصی احساس نکردم .

بهترین سوئیچ Gateron  کدام است؟

بهترین را ما برای شما نمی توانیم انتخاب کنیم ، چون یک ترجیح کاملا شخصی است ، واقعیت یک سوئیچ Gateron نرم بودن آن است ، پس توصیه می کنیم یکی از سوئیچ های Gateron مانند سوئیچ قرمز ، زرد یا سیاه را امتحان کنید .

سوئیچ های جوهری gateron بسیار صاف هستند ، بنابراین اگر مجبور به انتخاب باشیم این دسته را به عنوان بهترین انتخاب می کنیم .

انتخاب یک سوئیچ ، مثل انتخاب یک لباس با رنگ مورد علاقه من است ، هر کسی ایده خود را دارد ، و هر کسی از یک سوئیچ توقع خود را دارد .

اگر به سوئیچ های Gateron  نگاه کنید ، به سختی از سوئیچ های خطی می توانید عبور کنید ، زیرا بسیار صاف هستند.

اگر به دنبال یک سوئیچ لمسی یا کلیکی هستید(برای مطالعه تفاوت سوئیچ لمسی، کلیکی و خطی به این مقاله بابلو سر بزنید) ، سازندگان سوئیچ بهتری وجود خواهند داشت که از این نوع سوئیچ بهتر عمل می کنند.

چه عواملی در انتخاب سوئیچ تاثیر گذار است ؟

چه عواملی در انتخاب سوئیچ تاثیر گذار است ؟

سه عامل بسیار مهم وجود دارد که باعث بهبود انتخاب شما خواهد شد :

  1. هدف از استفاده
  2. محیط مورد استفاده
  3. لمس و صدا

هدف از استفاده

چه گیمر باشید و چه برنامه نویس یا تایپیست یا هر چیز دیگری که در زیر نور آفتاب قرار دارد ، سوئیچ مناسب شما پیدا خواهد شد ، قبل از تصمیم گیری در مورد سوئیچ باید چند فاکتور را در نظر گرفت.

محیط مورد استفاده

ممکن است در ابتدا به این فکر نکنید که کیبورد شما و قسمت های آن چه اهمیتی دارند و زیاد وسواس در انتخاب سوئیچ به خرج ندهید ، اما این کار را نکنید . برخی از سوئیچ های کلیکی دارای صدای (Click-Clack) ، هستند که ممکن است برایتان جذاب باشد ، اما برای اطرافیانتان آزاردهنده.

قبل از انتخاب سوئیچ با صدای بلند ، باید محیط اطراف خود را هم در نظر بگیرید . کجا قرار است از این کیبورد استفاده کنید ؟

کلید های کلیکی برای یک کاربر مصرف کننده خوشایند است اما نه برای کسی که قرار است صدای کلیک های آن را بشنود ، پس اگر به دنبال تعویض کلید های کیبورد هستید ، توصیه می کنیم از سوئیچ های نرم تر مثل : سوئیچ شفاف Gateron یا مشکی gateron را استفاده کنید .

از تایپ کردن روی کیبورد های کلیکی در فضاهای عمومی مانند دفتریا کتابخانه جدا خودداری کنید ، در عوض آن را در محیط اختصاصی در خانه استفاده کنید (مگر این که همسرتان با کفش دنبال شما کند )

پیشنهاد فروشگاه بابلو: خرید آنلاین اسپیکر با کیفیت و قیمت مناسب

لمس و صدا

صدای کلیک سوئیچ های مکانیکی نوستالژیک است ، احتمالا شما را به کیبورد های دهه 80 و 90 میلادی باز گرداند . اگر حین تایپ کردن به آن صدای زیبای طنین انداز کلیک نیاز دارید ، باید سوئیچ های کلیکی Gateron (آبی یا سبز ) را بررسی کنید.

آشنایی با ویژگی های سوئیچ مکانیکی

آشنایی با ویژگی های سوئیچ مکانیکی

همانطور که در جدول های مختلف برای شما اطلاعاتی از سوئیچ ها را قرار دادیم ، هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند که آن ها را از بقیه جدا می کند ، بنابراین برای این که بتوانید بهترین سوئیچ ممکن Gateron را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید ، درک معنای هر یک از آن ها مهم است :

Actuation Type(نوع فعال سازی) : این مورد نشان دهنده رفتار نوع کلید بر اساس خطی ، لمسی یا کلیکی بودن آن است . این که ضربه به کلید آرام ، Bumpy یا بلند باشد بر این اساس طبقه بندی می شود.

Actuation Force(نیروی محرک) : به نیروی مورد نیاز برای فشار دادن کلید و ثبت ضربه و گزارش به کامپیوتر اشاره دارد . یعنی باید چقدر کلید را فشار دهید . این اندازه معمولا با گرم تعیین می شود.

Actuation Distance(فاصله فعال سازی) : این موضوع نشان می دهد که در چه نقطه ای Stem به اندازه کافی فشار داده شده است تا اطلاعات را از صفحه کلید به کامپیوتر گزارش دهد . بیشتر گزینه ها دارای نقطه فعال سازی حدودی 2 میلی متر هستند ، مگر اینکه سطح پایین یا سرعت بیشتری داشته باشند ، در این صورت نقطه فعال سازی کوتاه تر است . این نقطه بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود.

Travel Distance (مسافت طی شده ) : این مسافت از بالای کلید (زمانی که هنوز فشرده نشده ) تا پایین کلید ( هنگامی که تا آخر فشار داده می شود) است . در واقع به نقطه ای که کلید به آخرین سطح ممکن می رسد ، انتهای کلید مسافت طی شده گفته می شود.

LifeSpan ( طول عمر) : به تعداد ضربه هایی که می توان بعد از خارج شدن کیبورد از کارخانه به کلید فشار داد ، گفته می شود . بیشتر آن ها بیشتر از میزان گفته شده عمر می کنند .

بهترین قیمت کیبورد گیمینگ و خرید مطمئن را همین حالا در فروشگاه بابلو تجربه کنید!

نتیجه گیری

راه های زیادی برای استفاده از سوئیچ های Gateron با هر رنگی وجود دارد ، زیرا سوئیچ های Gateron برای پاسخگویی به نیاز های زیادی طراحی شده اند .

چه به دنبال نوری برای کاهش فشار به انگشت باشید ، چه به دنبال فرورفتن در نوستالژی دهه 80 میلادی یا یک سوئیچ ناهموار ، فرقی نمی کند ، gateron گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد .

اگر به دنبال نرم ترین لمس ممکن یک کلید هستید ، سوئیچ شفافGateron را امتحان کنید . اگر برای بازی گزینه مناسب می خواهید ، سوئیچ های قرمز یا مشکی بهترین گزینه خواهند بود .

سوئیچ های تخصصی Gateron گزینه های جالبی برایتان گذاشته اند ، از طراحی مختلف بدنه گرفته تا سوئیچ های جوهری و شیری همه و همه واقعا طراحی های منحصر به فردی هستند و به شرکت Gateron این اجازه را می دهند ؛ که به همه نشان دهد بیشتر از یک شرکت معمولی است .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha