چه سوئیچ هایی در کیبورد مکانیکی مناسب تایپ هستند ؟

در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .

خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت از فروشگاه بابلو، با بهترین قیمت ها و کیفیت های فوق العاده!

بهترین سوئیچ های مکانیکی برای تایپ عبارتند از Cherry MX Browns, ZealPC Zilents, Topre .

تعداد زیادی سوئیچ لمسی مختلف با نیروی فنر ، میزان Travel ، صدا و احساس های مختلف وجود دارد ، در ادامه به بررسی بهترین سوئیچ های موجود برای تایپ و چرایی آن ها می پردازیم.

فهرست مطالب

بهترین سوئیچ ها برای تایپ ( انتخاب ما )

به دنبال چه چیزی در سوئیچ ها برای تایپ باشیم؟

راه های دیگر برای بهبود تجربه تایپ

جمع بندی

بهترین سوئیچ ها برای تایپ ( انتخاب ما )

بهترین سوئیچ ها برای تایپ ( انتخاب ما )

میزان صدا

مدل سوئیچ

جایگاه

صدای متوسط

قهوه ای Cherry Mx

بهترین ، از همه لحاظ

صدای آرام

ZealPC Zilent

تایپ آرام تر

صدای متوسط

Topre

بهترین احساس

سوئیچ قهوه ای Cherry Mx

سوئیچ قهوه ای یک سوئیچ همه چی تمام برای تایپ به شمار می رود. یک سوئیچ لمسی عالی که میزان Travel این سوئیچ 4.0 میلی متر و نقطه فعال سازی 2.0 میلی متری دارد.

نیروی محرک حدود 45 گرم و نیروی حرکت از پایین به بالا 55 گرم است .

این سوئیچ نسبتا بی صدا است . اگر چه ، در محیط اداری ، معمولا صدا حس می شود و این امکان وجود دارد ، که بعد از ضربه اطرافیان شما احساس ناخوشایندی نسبت به صدا داشته باشند.

به دلیل نوع بر آمدگی ایجاد شده روی آن ، احتمال این که بعد از تایپ طولانی خسته شوید بسیار کاهش پیدا می کند . این فاصله برای اصلاح اشتباهات تایپ هم مناسب است و اجازه می دهد قبل از انجام اشتباه تایپی ، انگشت خود را بردارید.

سوئیچ قهوه ای Cherry Mx در بسیاری از کیبورد های مکانیکی از پیش ساخته شده  و در کیبورد های شرکت های بزرگ مانند Corsair ، Durgod ، Ducky ، Leopold و... وجود دارد .

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی پاور بانک قوی با کیفیت عالی.

 ZealPc Zilent

این سوئیچ ها معمولا در کیبورد های مکانیکی از پیش ساخته شده یافت نمی شود .

با این حال ، برای یک محیط آرام مانند کتابخانه یا فضای اداری ، یک سوئیچ بی صدا می تواند بسیار پر کاربرد باشد ، چرا که سرو صدا ایجاد نمی کند و افراد کناری شما را آزار نخواهد داد ، اما همچنان از یک بر آمدگی لمسی در آن استفاده شده.

سوئیچ های بی صدا به دلیل سطح صدای کمی که ایجاد می کنند شناخته می شوند ؛ بر روی پایه های Stem  موادی استفاده شده که میزان صدا را تا حدود زیادی کاهش می دهد .

زمانی که سوئیچ را فشار می دهید ، آن ماده با محفظه پایینی بر خورد می کند که باعث ایجاد صدای بسیار کمی می شود .

جایگزینی که می توانیم برای این سوئیچ به شما معرفی کنیم سوئیچ های قرمز بی صدای Cherry Mx هستند ، البته به دلیل عدم وجود بر آمدگی مناسب ، نسبت به ZealPC ضعیف تر عمل می کنند . این سوئیج ها معمولا در کیبورد های مکانیکی از پیش ساخته شده یافت می شوند ، بنابراین نیازی به فعالیت اضافی ندارید ، توجه کنید که سوئیچ Cherry MX خطی است که باعث شده از نظر نیروی فنر کاملا سبک باشند که به اشتباهات تایپ اضافه می کند .

زیلنت ها بر آمدگی بزرگی را به شما ارائه می دهند و گزینه های مختلفی برای نیروی فنر از 62 تا 78 گرم دارند ( منظور نیرویی که از پایین حرکت می کند )

بسته به نیروی فنری که انتخاب می کنید ، نوع لمس آن ها متفاوت است .

سوئیچ های Topre

وقتی صحبت از تایپ می شود ، بسیاری از مردم به کیبورد های ممبران و یا معمولی خود فکر می کنند که در محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرد و دیده می شود .

معمولا شما همراه با کامپیوتر ها ، کیبورد معمولی هم تهیه می کنید و در اکثر فروشگاه ها قابل مشاهده هستند که قیمت بسیار پایینی هم دارند .

جایگزین این نمونه کلید ها ، سوئیچ های Topre است .

کلید های Topre یک کلید گنبدی لاستیکی همراه با فنر داخلی هستند ، این نوع سوئیچ ها در کیبورد های خازنی و الکترواستاتیکی قابل مشاهده هستند که حس لاستیکی به شما می دهند ، از جمله مزیت های این سوئیچ به حالت لمسی ، صدای کم تر می توان اشاره کرد.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی موس گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای!

سوئیچ های Topre مشابه سوئیچ های قهوه ای Cherry Mx هستند ، اما صدای بهتر و لمس بهتری ارائه می دهند ، می توانید با روغن کاری کردن سوئیچ ها ، صدای آن ها را بهتر کنید و کاهش دهید .

اگر بخواهیم با سوئیچ های دیگر در این مقاله مقایسه کنیم ، سوئیچ Topre نسبت به سوئیچ های دیگر صدای بلندتری تولید می کند و ممکن است توسط افرادی که در کنار شما هستند مورد تایید نباشد . اگر در محیط اختصاصی خود هستید و کسی در کنار شما نیست این سوئیچ مناسب خواهد بود .

به دنبال چه چیزی در سوئیچ ها برای تایپ باشیم؟

به دنبال چه چیزی در سوئیچ ها برای تایپ باشیم؟

  • نوع فعال سازی
  • نیروی محرک لازم برای ضربه
  • میزان Travelیا مسافت طی شده کلی
  • میزان صدا

زمانی که به دنبال یک سوئیچ ایده آل برای تایپ هستید ، چند جنبه مختلف را باید بررسی کنید مثل نوع فعال سازی ، سنگینی فنر ، میزان مسافت طی شده کلی و... ما قرار است هر یک را بررسی کرده و نحوه انتخاب هر سوئیچ را بر اساس ویژگی هایش توضیح دهیم.

نوع فعال سازی

زمانی که به دنبال کلید های مکانیکی هستید سه نوع کلید وجود دارد : خطی ، لمسی ، کلیکی

سوئیچ های خطی در کل در هنگام ضربه به کیبورد صاف و یکدست هستند و صدایی آرام دارند . سوئیچ های لمسی با هر بار فشار دادن با یک ضربه کوچک صدایی بدون کلیک دارند .

سوئیچ های کلیکی با هر ضربه ای که به کلید می زنید ، بر اساس مکانیزمی که دارند صدای کلیک بلندی ایجاد می کند .

هنگام تایپ ، خیلی از کاربران یا حتی شما دوست دارید وقتی کلیدی را فشار می دهید صدای ثبت کلید را بشنوید .

در زمانی که با سوئیچ های خطی تایپ می کنید ، نیروی لازم برای فشار دادن کلید و رفتن به کلمه بعدی راحت تر است ، وقتی نوشته شما تکمیل شود متوجه نمی شوید که کلمه ای را جا گذاشته اید تا زمانی که به آخر خط رسیده باشید یا چند کلمه را رد کرده باشید .

بهترین نوعی که برای تایپ می توانیم به آن اشاره کنیم ، لمسی یا کلیکی است ، در این صورت بین این دو انتخابی مجزا وجود دارد که آیا قصد دارید صدای سوئیچ را در هنگام تایپ بشنوید یا نه ، این مورد دیگر به شما بستگی دارد .

اگر به دفتر کار می روید ، بهترین گزینه این است که به سراغ سوئیچ لمسی بروید ، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

اگر با صدا مشکلی ندارید ، یک سوئیچ کلیکی بهترین گزینه برایتان است ، به طور کلی ، بر آمدگی لمسی روی روی یک سوئیچ کلیکی بیشتر از سوئیچ های لمسی است . 

پیشنهاد بابلو: خرید پایه نگهدارنده موبایل برای انواع اندازه موبایل در مدل های متنوع!

نیروی محرک

احتمالا هنگام تایپ کردن از تمام انگشتان خود برای تایپ استفاده می کنید ، از جمله از انگشتان اشاره و انگشتان کوچک .

زمانی که تمامی انگشتان خود را نظر بگیرید ، نیروی فنر باید به گونه ای باشد که انگشتان شما را بعد از مدتی خسته نکند و فنر  خیلی محکمی نباشد تا به راحتی بتوانید آن ها را فشار دهید .

هر کلید مکانیکی دارای یک فنر در وسط است که مقاوتی را هنگام فشار دادن ایجاد می کنند .

معمولا وقتی روی یک سوئیچ تحقیق می کنید ، آن ها را بر حسب گرم مثلا بین 35 تا 100 گرم ارزیابی می کنید ، این مقاومت در طول فشار به کلید متغیر است ، و عباراتی مانند نیروی محرک لازم یا نیروی لازم برای حرکت از پایین به بالا را مشاهده خواهید کرد .

نیروی پایین به بیرون در واقع به نیروی مورد نیاز برای فشار دادن یک سوئیچ تا انتهای آن اشاره دارد ، تا جایی که امکان پایین رفتن کلید وجود نداشته باشد . نیروی محرک به نیروی مورد نیاز برای ضربه به کلید تا ارسال سیگنال به کامپیوتر اشاره دارد .

پیشنهاد می کنیم سوئیچ های کیبورد های مختلف را بررسی کنید چرا که برای هر کاربر حس متفاوتی دارند .

به طور کلی نیروی محرک حدود 45 تا 50 گرم برای سوئیچ ها استفاده می شود برای برخی افراد ، ممکن است خیلی سبک باشد به این معنی که با کوچک ترین ضربه به کلید به سمت پایین حرکت می کند ، برای بعضی این مورد ممکن است جالب نباشد اما برای بعضی دیگر بسیار عالی به نظر می رسد .

در این مواقع ، شما می توانید فنر های سوئیچ ها را باز کرده و با فنری دیگر جایگزین کنید .

میزان مسافت طی شده

میزان مسافت طی شده در واقع به فشار دادن یک کلید اشاره دارد که به سمت پایین حرکت کرده ، تا زمانی که به حرکت خود ادامه دهد تا دیگر نتواند حرکتی انجام دهد .

مسافت 4.0 میلی متر معمولا بین کیبورد ها بیشتر مشاهده می شود و به عنوان یک میزان استاندارد به شمار می رود .

معمولا سوئیچ های سرعت ، میزان Travel کم تری دارند و برای بازی توصیه می شوند ، در جایی که شما باید برای افزایش پاسخ دهی و برنده شدن در بازی به آن بسیار اهمیت بدهید .

برای اطلاع از قیمت خرید هندفون از برندهای معتبر لطفا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سوال اینجاست که این زمان واقعا چقدر تاثیر گذار است ؟ با این حال این موضوع مثل نیروی فنر ، جزو اولویت ها به شمار می رود .

برخی از افراد فواصل کوتاه تر را ترجیح می دهند و از سوئیچ  های  Low-profile استفاده می کنند ، سوئیچ هایی که قرار است شبیه به کیبورد های جزیره ای لپ تاپ باشد .

توصیه من به شما این است که میزان Travel انتخابی شما بین 3.5 تا 4.0 میلی متر باشد ، نقطه فعال سازی تقریبا در وسط سوئیچ قرار دارد که استاندارد آن حدود 2 میلی متر است ، در واقع این نقطه به شما این اجازه را می دهد که از فشار ها و ضربه های ناگهانی کیبورد خودداری کنید .           

میزان صدا

در رابطه با بعضی از سوئیچ ها به اندازه کافی صحبت نکردیم که صدای متفاوتی هم تولید می کنند ، معمولا بلندترین صدای کلید را سوئیچ های کلیکی به خود اختصاص داده اند و به دنبال آن ها سوئیچ لمسی و در آخر خطی ، اگر در فضای عمومی تایپ می کنید ، معمولا بهترین انتخاب سوئیچ های بی صدا هستند .

درون بسیاری از سوئیچ ها تغییراتی داده شده که باعث بی صدا شدن آن ها شده است ، که شامل مقداری مواد لاستیکی برای محدود کردن ارتعاش و میزان صدای تولید شده است .

مانند  سوئیچ هایی مشکی و قرمز Cherry Mx Silent  و ZealPc Zilents که گزینه های عالی ، برای کسانی هستند که به دنبال سوئیچ بی صدا می گردند .

راه های دیگر برای بهبود تجربه تایپ

راه های دیگر برای بهبود تجربه تایپ

اگر به دنبال این هستید که تجربه تایپ بهتری به غیر از خرید یک سوئیچ جدید داشته باشید ، می توانید به عواملی مانند ارگونومی ، تغییرات احتمالی کیبورد و کلاهک های دیگر توجه کنید ، تا بتوانید بهترین کیبورد موجود برای تایپ را برای خود فراهم کنید .

برای خرید هدست گیمینگ با بهترین قیمت و گارانتی همین حالا از فروشگاه بابلو اقدام کنید.

ارگونومی

مورد دیگری که برای بهبود تجربه تایپ باید به آن توجه کنید ارگونومی است ، معمولا وقتی کاربران به ارگونومیک فکر می کنند ، صفحه کلید منحنی ، میزهای ایستاده و صندلی های راحت اداری و در عین حال گران قیمت را در نظر می گیرند.

بسیاری از جنبه های ارگونومی را می توان به صورت رایگان بدون خرید تجهیزات خاصی دستکاری کرد ، مواردی که بهتر است در نظر بگیرید زاویه آرنج ، ارتفاع صندلی ، ارتفاع میز ، زاویه کیبورد و وضعیت کلی بدن است .

برای چیدمان میز ، نشستن روی صندلی تا زمانی که مفاصل شما 90 درجه باشند : آرنج ، زانو ، باسن و مچ پا . در صورتی که نتوانید این قسمت ها را با زاویه ذکر شده مطابقت دهید ، بهتر است یک زیرپایی برای استراحت پا پیدا کنید . حتی با این وضعیت ، بهتر است استراحت را چاشنی قرار داده و یا هر از گاهی پشت میز بایستید .

زاویه کیبورد هم مهم است ، تایپ روی سطح صاف ممکن است بهتر از زاویه دار باشد . داشتن شیب زیاد روی کیبورد ، مچ دست را مجبور به حرکت بیشتر می کند .

قرار گرفتن در این وضعیت آن هم در مدت زمان طولانی احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهد ، مخصوصا در زمان نشستن های طولانی مدت و استراحت کردن روی میز ، بهتر است کمی در هنگام تایپ کردن استراحت هم چاشنی قرار دهید و مچ ها را کاملا باز یا بکشید .

ما برای شما یک مقاله کامل در رابطه با ارگونومی کیبورد آماده کردیم که پیشنهاد می کنیم آن را هم مطالعه کنید .

روغن کاری سوئیچ ها

حتی اگر یک کیبورد مناسب برای خود انتخاب کردید ، می توانید تنظیمات زیادی برای بهبود تجربه تایپ انجام دهید ، این مورد شامل روغن کاری سوئیچ ها و استابلایزرها است .

روغن کاری سوئیچ ها می تواند اصطکاک و فشار به کلید ها را کاهش دهد و باعث می شود بعد از فشار دادن کلید ، احساسی نرمی بیشتری در آن بکنید .

استابلایزرهای روغن کاری شده میزان صدای تق تق را روی کلید های بزرگ تر بهتر می کند ، از جمله کلید های بزرگ می توان به SpaceBar ، Enter ، BackSpace و Shift اشاره کرد ، در کنار کاهش صدا ، ثبات و پاسخگویی کلید ها نیز افزایش پیدا می کند .

به عبارت دیگر کلید بزرگ تر را چه از  سمت راست فشار دهید چه از سمت چپ یا در مرکز فرقی نمی کند به هر حال میزان پاسخگویی به ضربه ای که وارد می کنید بهتر می شود .

کلاهک های کلید

کلاهک ها می توانند احساسی که نسبت به تایپ دارید را بهتر کنند و روی آن تاثیر بگذارند کلاهک های Sculped نسبت به کلاهک های Uniform بهتر هستند ، نمایه های یکنواخت کلید مانند DSA و XDA احتمال اشتباهات تایپی را افزایش می دهد .

کلاهک های Sculped مانند Cherry  یا OEM بهتر عمل می کنند ، چون هر ردیف نسبت به ردیف دیگر شکل و ارتفاع متفاوتی دارد.

نمایه Cherry برای تایپ کردن روی OEM بهتر است چرا که کوتاه تر هستند ، زمانی که این کلاهک را روی کیبورد قرار می دهید ، ارتفاع کلاهک ها را کاهش می دهد ، در نهایت میزان اکستنشن یا کشش مچ شما کاهش پیدا کرده و ارگونومی و تایپ بهتری خواهید داشت .

کلید های نمایه OEM یک حالت استاندارد در تمامی کیبورد هایی است که در بازار می توانید آن ها را پیدا کنید و استاندارد هستند ، پس از تعویض کلاهک های کلید خود با یک ست کلاهک از شرکت Cherry  ، تفاوت ارتفاع را احساس خواهید کرد .

جمع بندی

امروزه سوئیچ های مکانیکی زیادی در بازار وجود دارد ، ما برای تایپ توصیه می کنیم به جای سوئیچ خطی از سوئیچ لمسی و یا کلیکی استفاده کنید . برای دفتر یا محل کار ، سوئیچ لمسی قابل قبول تر است چرا که در مقایسه با سوئیچ های کلیکی صدای کم تری تولید می کنند ، اگر در خانه خود هستید ، یک سوئیچ کلیکی ، قابلیت خوبی برایتان فراهم میکند.

سه سوئیچ خوب برای تایپ کردن به ترتیب : ZealPC Zilents ، سوئیچ قهوه ای Cherry Mx و Topre است .

هر سوئیچ فاکتورهای منحصر به فرد و مزایای خود را نسبت به سایرین دارد ، سوئیچ قهوه ای Cherry Mx معمولا در کیبورد های مکانیکی از پیش ساخته شده پیدا می شوند و به راحتی در دسترس هستند و صدای کوتاهی هم ایجاد می کنند که در هنگام تایپ می توانید آن ها را حس کنید .

یک سوئیچ بی صدا برای اداره یا مدرسه مناسب تر است ما می توانیم در این شرایط به Zilents  اشاره کنیم چرا که دارای موادی لاستیکی است که باعث کاهش صدا می شود . این مورد را نمی توانید در کیبورد های آماده پیدا کنید و نیاز به تلاش بیشتر و یا ساخت یک کیبورد مکانیکی سفارشی سازی شده دارید .

کلید های Topre کلید های مکانیکی گنبدی هستند که از روش فعال سازی بدون تماس استفاده می کنند ، با این نوع سوئیچ ها شما نزدیک ترین حس نسبت به کیبورد های معمولی یا ممبران را احساس خواهید کرد ، در کنار این مورد به شما احساس بهتری مانند لمس ، صدای بهتر و احساس غیر نرمی را ارائه می دهد .

با روغن کاری این سوئیچ ها  حتی ممکن است احساس و صدای آن ها را هنگام تایپ بهبود بخشید .

در پایان ، همه چیز به اولویت شما بستگی دارد ، سوئیچ های Topre ممکن است شرایط را برای انتخاب سوئیچ های دیگر سخت کند . با این حال ، اگر دوست یا آشنایی دارید که بتوانید هر یک را تست کنید شرایط راحت تر خواهد شد ، این کیبورد ها بسیار گران قیمت هستند ، اما خیلی از کاربران با خرید آن ها خیلی سخت از دستشان می دهند .

موفق باشید ! تایپ کنید و ازبازی کردن لذت ببرید 

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha