راه حل مشکل گم شدن دانگل موس بی سیم چیست؟

احتمالا شما گیرنده USB خود را که مربوط به موس بی سیم بوده گم کرده اید و اکنون در این فکر هستید که با موسی که نمی توانید از آن استفاده کنید چه کار کنید ، استفاده از موس و کیبوردهای بی سیم مشکلاتی مانند از دست دادن اتصال دهنده های بی سیم را برای کاربران بوجود آورده اند .

هر موس یا کیبورد بی سیم همراه خود یک دانگل USB کوچک هم دارد که به عنوان گیرنده سیگنال های بی سیم ارسال شده توسط دستگاه جانبی عمل می کند ، شما فقط باید دانگل را در کامپیوتر و لپ تاپ خود قرار دهید تا اتصال را برقرار کنید و بتوانید از موس استفاده کنید .

شرکت هایی مثل لاجیتگ ، مایکروسافت و سایر شرکت های تولید کننده یک بی سیم جانبی را معرفی کرده اند ، موس بی سیم جایگزینی عالی برای کاربرانی است که می خواهند مکا نما را آزادانه و بدون هیچ محدودیتی (مثل کابل) حرکت دهند .

اگر گیرنده USB موس بی سیم را گم کرده اید ، موس بلوتوثی بدون دانگل خود را دور نیندازید. در این راهنما راه حلی برای شما پیدا کرده ایم.

همچنین برای خرید و اطلاع از قیمت کیبورد گیمینگ میتوانید به محصولات این قسمت از فروشگاه بابلو مراجعه نمایید.

یک موس بی سیم چگونه کار می کند؟

یک موس بی سیم از یک امیتر نوری برای انتقال داده های ورودی استفاده می کند ، در حالی که یک موس سیمی به کابل نیاز دارد ، مهم نیست جنس سطح یا بافت آن چیست ، فاصله اتصال معمولا حدود 10 متر است ، از آنجایی که موس بی سیم فاقد سیم است ، استفاده از یک موس بی سیم در حین حرکت بسیار راحت تر است.

یک موس بی سیم چگونه کار می کند؟

باتری فقط زمانی استفاده می شود که دستگاه فعال است در غیر این صورت ، در حالت آماده به کار قرار می گیرد و عمر باتری را حفظ می کند ، امواج فرکانس رادیویی (RF) تقریبا هر مانعی را از جمله صفحه نمایش و هر لوازمی که باعث ایجاد مانع می شود را از بین می برد ، یک باتری با توان محدود می تواند سیگنال RF تولید کند و فرستنده را کوچک و قابل حمل تر کند.

بیشتر بخوانید: بهترین برند های موس

جفت شدن موس های بی سیم

فرض کنید موس بی سیم را با تعداد زیاد ، برای محل کار خریداری می کنید و همه آن ها از فرکانس یکسانی برای اتصال استفاده می کنند ، در نهایت اگر موس بی سیم را روی هر کامپیوتری حرکت دهید  روی سیستم های دیگر هم حرکت می کند . برای جلوگیری از این آشفتگی ، تولید کنندگان هر موس بی سیم را با فرکانس های مختلف جفت می کنند .

علاوه بر این ، کارخانه تولید کننده از قبل فرکانس خاصی را به هر دستگاه به صورت اختصاصی نسبت می دهد ، برای گیرنده های خاص ، جفت شدن موس با استفاده از کد های از پیش تعیین شده که در کارخانه از قبل برنامه ریزی شده اند ، شناسایی می شود .

در نهایت حتی اگر سازنده یک گیرنده جدید در اختیار شما قرار دهد ، ممکن است موس شما با آن کار نکند .

وقتی صحبت از موس های بلوتوثی می شود ، این موس ها کاملا متفاوت عمل می کنند . آن ها در همان باند 2.4 گیگاهرتزی مانند بقیه اکوسیستم استاندارد بلوتوث عمل می کنند . علاوه بر این،  این موس ها از جهش فرکانس استفاده می کنند .

بعد از اینکه موس بلوتوث خود را به بلوتوث داخلی لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کردید ، می توانید بدون گیرنده USB نیز از آن استفاده کنید .

خرید آنلاین لوازم جانبی کامپیوتر از فروشگاه بابلو 

دانگل موس چگونه کار می کند ؟

موس های بی سیم در واقع از فناوری فرکانس رادیویی (RF) برای انتقال داده ها با سرعت بالا استفاده می کنند ، در یک موس بی سیم دو جزء وجود دارد : فرستنده و گیرنده ، فرستنده درون موس بی سیم قرار دارد و به جای انتقال اطلاعات رمزگذاری نشده ، اطلاعات و داده های رمزگذاری شده را از طریق امواج رادیویی و الکترو مغناطیسی ارسال می کند.

فرستنده با استفاده از یک دستگاه USB 2.0 یا USB 3.0 ( که به رایانه شخصی و لپ تاپ متصل است )، داده های رمزگذاری شده را به گیرنده بر می گرداند ، و هر کدام از این داده ها قبل از ارسال به یک درایور در حال اجرا در پردازش مرکزی(CPU) آن را رمزگشایی می کنند .

یک رایانه شخصی یا لپ تاپ نیروی لازم برای گیرنده را فراهم می کند ، که نیازی به استفاده از باتری اضافی را ندارد ، یک فرستنده جداگانه تغییر حرکت را انجام می دهد ، اما یک گیرنده و CPU  داده را پردازش می کنند ، مثلا زمانی که در حال پیمایش روی صفحه هستید یا در حال مرور صفحات اینترنتی ، ورودی را به فرستنده منتقل می کند.

بدون گیرنده USB ، نمی توانید از موس بی سیم استفاده کنید ، زمانی که رایانه شخصی یا لپ تاپ شما دستگاه را شناسایی کرده و نرم افزار درایور را نصب می کند ، یک اعلان نمایش می دهد. پس از اتصال گیرنده و نصب درایور ، موس بی سیم شما به سیگنال فرستنده متصل می شود و به عنوان یک موس معمولی با شرایط بسیار عالی کار می کند.

همین حالا می توانید به راحتی خرید هدفون گیمینگ خود را از فروشگاه بابلو انجام دهید!

اندازه گیرنده های بلوتوثی موس

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چرا گیرنده های بلوتوث کوچک هستند؟ بیشتر کاربران نگران اندازه گیرنده ها هستند ، چرا باید این مسئله اینقدر مهم باشد ؟ پاسخ آسان است. گیرنده هایی که توسط شرکت ها تولید می شود باید کاربر پسند باشد و مانع تجربه خوب کاربر نشود. فرض کنید لوازم جانبی USB دیگر را وصل کتید ، یک گیرنده بزرگ تر آزاردهنده خواهد بود ، پس تنظیم و قرار دادن یک گیرنده کوچک آسان تر است و به همین دلیل اندازه آن ها بسیار کوچک است. کانکتور موس بی سیم به اندازه ای کوچک است که بتوان آن را وصل کرد و پس از نصب آن را کاملا فراموش کنید .

در صورت گم شدن دانگل موس چگونه از موس وایرلس استفاده کنیم ؟

گیرنده های بلوتوث برای موس بی سیم به قدری کوچک هستند که اگر آن ها را بردارید و بخواهید در جای دیگری قرار دهید ، احتمال این که گم شوند ، وجود خواهد داشت .

بسیاری از شرکت های تولید کننده موس بی سیم یک بخش ، روی موس طراحی کرده اند یا به قولی یک کیف مخفی تا بتوانید این دانگل ها را درون این کیف ها قرار دهید ، هر زمان که آن را از موس خود بیرون می آورید ، می توانید در این کیف کوچک آن را قرار دهید .

با این وجود اگر کانکتور USB موس بی سیم خود را گم کردید ، بهتر است چند نکته را بدانید ، به لطف شرکت هایی مثل لاجیتک ، اکنون این امکان را دارید که کانکتورهای بی سیم برند لاجیتک خود را به صورت آنلاین خریداری کنید ، می توانید فقط کانکتور را بخرید و از موس بی سیم خود استفاده کنید.

آیا می توان از یک گیرنده مجزا برای موس بیسیم استفاده کرد؟

گاهی اوقات دانگل USB درون یک موس بلوتوث قرار دارد ، در نهایت اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما یک گیرنده بلوتوث داخلی داشته باشد ، نیازی به قرار دادن دانگل USB ندارید. اگر دستگاه شما بلوتوث ندارد می توانید از یک دانگل استفاده کنید ، البته استفاده از دانگل بلوتوث در تمامی دستگاه های امروزی رایج است و در بسیاری مواقع نیازی به استفاده از دانگل مجزا ندارید .

اگر موس بی سیم شما بدون دانگل تولید شده ، به این معنی است که شما از یک اتصال بلوتوث داخلی استفاده می کنید یعنی دیگر به دانگل نیازی ندارید ، فقط کافیست آن را روشن کنید و با بلوتوث لپ تاپ و رایانه شخصی خود جفت کنید ، فقط کافیست جفت شدن یا pair شدن بلوتوث را مانند دستگاه های دیگر انجام دهید .

مشکل بلوتوث داخلی در موس های بی سیم این است که پشتیبانی بلوتوث دستگاه شما را در انحصار خود در می آورد ، به این معنی که نمی توانید به هیچ دستگاه بلوتوث دیگری متصل شوید ، یک دانگل یک خط اتصال جداگانه برای موس بی سیم شما ایجاد می کند و بلوتوث داخلی را در دسترس نگه می دارد.

خرید موس گیمینگ اورجینال از فروشگاه بابلو

آیا هر دستگاه جانبی با یک گیرنده یکسان عرضه می شود ؟

هر گیرنده برای هر موس بی سیم که توسط تولید کننده عرضه می شود کاملا فرق دارد . با این حال مدل های یکسان دارای یک نوع گیرنده هستند ، حتی اگر فرکانسشان متفاوت باشد .

این تفاوت کاملا منطقی است ، حال اگر فرض کنیم دو نفر از یک مدل موس استفاده کنند ، اتصالات مختلف آن ها باعث می شود که این تضمین حاصل شود که اختلالی بین این دو رخ ندهد ، هر گیرنده فرکانس مخصوص به خود را دارد که تداخل را به حداقل می رساند و امکان استفاده از کد امنیتی برای ایجاد یک پیوند قوی بین فرستنده و گیرنده را فراهم می کند .

این اتفاق زمانی در دید بیشتری قرار می گیرد که شرکت ها مدل های یکسانی را برای کارمندان خود تهیه می کنند .

آیا می توان یک گیرنده USB قدیمی را با یک مدل جدید جایگزین کرد ؟

به جز موس بلوتوثی یا موس لاجیتک که از گیرنده Unifying پشتیبانی می کنند ، گزینه های بسیار کمی در مورد جایگزینی گیرنده بی سیم دارید.

می توانید گیرنده های Unifying Logitech برای استفاده در دیگر موس ها و کیبورد های لاجیتک را مجددا پیکربندی کنید ، به همین دلیل در صورت گم شدن دانگل موس می توانید یک جایگزین برای موس خود پیدا کنید ، لاجیتک حتی یک گیرنده مستقل Unifying  ارائه می دهد .

به غیر از لاجیتک ، برخی برندهای دیگر نیز گیرنده های مختلفی را پشتیبانی می کنند ، می توانید یک گیرنده جدید برای موس بی سیم موجود خود بخرید و آن را دوباره برنامه ریزی کنید تا به مدل موس خود آن را متصل کنید اگر موس شما از یک گیرنده قابل تنظیم مجدد پشتیبانی نمی کند ، انتخاب زیادی ندارید و باید یک موس جدید تهیه کنید .

خرید انواع هدست برای گیمینگ یا استفاده معمولی

مزایای یک گیرنده Unifying

گیرنده های Unifying  از فناوری ای استفاده می کنند که به صورت یکپارچه چندین دستگاه جانبی بی سیم مانند موس و کیبورد را به سیستم متصل می کند . محبوب ترین کانکتور Unifying  مربوط به شرکت لاجیتک است که از نرم افزار یکسان سازی لاجیتک خود برای اتصال و مدیریت دستگاه ها استفاده می کند .

گیرنده های Unifying  برای کسانی است که با گجت های بی سیم خود مشکل دارند و دوست دارند زندگی خود را ساده تر کنند با این حال اگر باز هم برای خرید دچار تردید هستید در ادامه با ما همراه باشید .

مزایای یک گیرنده Unifying

استفاده از چندین دستگاه با یک کامپیوتر

استفاده از یک گیرنده Unifying این مزیت را دارد که بسیاری از دستگاه ها را از طریق اتصال USB بتوانید کنترل کنید ، این مورد در دفاتر اداری و کاری مفید است .

خرید ارزان ترین قیمت اسپیکر از فروشگاه بابلو

راه حل گران قیمتی نیست

به جای خرید چندین دانگل USB برای لپ تاپ و رایانه شخصی ، می توانید یک گیرنده Unifying را در نظر بگیرید ، چرا که بسیار مقرون به صرفه است . همچنین می توانید بدون خرید گیرنده دوم ، دستگاه های دیگر بی سیم را هم اضافه کنید ، اگر گیرنده شما ظرفیت بیشتری برای اتصال حداکثر 6 دستگاه بی سیم ماننده گیرنده Unifying لاجیتک را دارد .

نرم افزار خود را به طور مکرر به روز کنید

اگر یک گیرنده Unifying لاجیتک خریداری کردید ، باید نرم افزار Unifying لاجیتک را نیز دانلود کنید ، از آنجایی که لاجیتک به روزرسانی ها و اصلاحات نرم افزاری مکرری را ارائه می دهد ، شما همیشه به روزترین خواهید بود . در گذشته ، مشکل یا اشکالی در گیرنده های لاجیتک وجود داشت که باعث می شد سیگنال های بی سیم توسط منابع خارجی مختل شوند با این حال ، لاجیتک با انتشار یک وصله امنیتی و رفع مشکل به سرعت این اختلال را حل کرد .

اتصال مطمئن

اگر از یک گیرنده Unifying استفاده می کنید ، ممکن است رایانه خود را در معرض تهدیدات امنیتی نرم افزاری و سیگنال بی سیم قرار دهید ، اما اگر یک برند خوب گیرنده مثل گیرنده Unifying لاجیتک را انتخاب کنید ، خیالتان از این بابت راحت است که امنیت بیشتری دارید ، زیرا نرم افزار و اتصالات شما با امنیت بالا پوشش داده شده اند.

استفاده از فضای محدود به علت طراحی

یک گیرنده USB Unifying  با اندازه کوچک ، از یک پورت USB استفاده می کند ، و نوع طراحی فشرده در فضای کاری شما مخصوصا اگر اتصالات دیگری هم به دستگاه خود داریدرا آزاد می کند و همه کابل ها را حذف می کند و فضای کاری شما را مرتب تر می کند .

به روز رسانی دستگاه های بی سیم خود را به یک دستگاه Unifying بسپارید چرا که فرایند کنترل دستگاه های شما را بسیار ساده می کند .

خرید آنلاین دسته بازی موبایل با بهترین کیفیت 

نتیجه گیری

امیدواریم در این راهنما جواب خود را دریافت کرده باشید که در صورت گم شدن گیرنده USB برای موس بی سیم چه باید کرد . نکته اصلی این است که اگر موس بی سیم شما لاجیتک باشد ، ممکن است راه حل هایی پیدا کنید ، مانند استفاده از یک گیرنده Unifying ، اگر یک موس ارزان قیمت را جزو گزینه ها خود قرار دادید ، این احتمال وجود دارد که گیرنده موس بی سیم سازگار را پیدا نکنید و در نهایت مجبور خواهید شد ، یک موس بی سیم جدید تهیه کنید .

اگر موس بی سیم شما موس بلوتوثی است ، می توانید از بلوتوث داخلی لپ تاپ یا کامپیوتر خود برای اتصال استفاده کنید ، اگر دستگاه شما از بلوتوث پشتیبانی نمی کند ، می توانید موس را به یک دانگل بلوتوث متصل کنید .

موفق باشید! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha