آیا هدفون و هندزفری به گوش شما آسیب می زند ؟ یک بار برای همیشه

در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد .

احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد داشت ، اما این موضوع تقصیر چه کسی است ؟ آیا مقصر هدفون شماست؟

احتمالا پاسخ‌هایی که به دنبال آن هستید اینجا هستند . در این مقاله ، در مورد ایمن بودن و نبودن هدفون صحبت خواهیم کرد . ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه گوش دادن اصولی و ایمن با ایربادزها را ارائه خواهیم داد .

آیا ایربادز ، هدفون یا هندزفری برای گوش مضر هستند ؟

 درمان کم شنوایی ناشی از هندزفری

جواب این سوال واضح است : خیر ، هدفون‌ها دقیقا مقصر اصلی نگرانی های ما نیستند مشکل در نحوه استفاده شما از آن‌ها است.


برای خرید آنلاین هدست از برندهای برتر دنیا همین حالا اقدام کنید!


در صورت استفاده نادرست ، هدفون های شما می‌توانند منجر به نگرانی های زیر شوند :

از دست دادن شنوایی

کم شنوایی یا ناتوانی در شنیدن یا ناشنوایی یکی از دلایل قرار گرفتن گوش در معرض صدای بلند است .

این مورد معمولا به دلیل آسیب به سلول‌های مویی اتفاق می‌افتد ، سلول‌های مویی بخش هایی از گوش هستند که وظیفه انتقال صدا از گوش به مغز را بر عهده دارند .

سلول های مویی به طور معمولی می توانند به مرور زمان بهبود یابند با این حال با قرار گرفتن در معرض صدای بلند تعدادی از سلول های مویی برای همیشه از بین می‌روند.

به این ترتیب رابطه بین هدفون ها و کاهش شنوایی ، صرفا به میزان بلندی صدای شما و مدت زمانی که به آن گوش می‌دهید بستگی دارد .

به غیر از کاهش شنوایی ، گاهی اوقات ممکن است بعد از بیرون آوردن هدفون ، صدای زنگ یا صداهای دیگری را تجربه کنید اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد ، ممکن است وضعیت دیگری برای شما اتفاق بیوفتد آن هم وزوزگوش است .

وزوز گوش معمولا یک وضعیت پزشکی است و زمانی اتفاق می‌افتد که موهای داخل گوش خم می‌شوند ، شکسته می‌شوند یا در معرض تغییرات شدید فشار هوا قرار می‌گیرند.

این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها سیگنال‌های نامنظمی را در طول اعصاب به مغز شما ارسال کنند . این سیگنال‌ها ممکن است شامل زنگ ، وزوز و سایر صداهای غیر طبیعی باشند .

عفونت گوش زمانی رخ می‌دهد که گوش میانی توسط یک باکتری یا ویروس عفونی شود . عفونت گوش معمولا شامل التهاب و تجمع مایع در گوش میانی است که باعث درد شدید در آن می‌شود .

اگر شما به صورت مرتب هدفون ها را تمیز نکنید زمانی که هدفون‌ها مستقیما در مجرای گوش قرار می گیرند ، به راحتی می توانند باکتری ها را به گوش وارد کنند .

همچنین هدفون‌ها عبور هوا در گوش را مسدود می‌کنند که به باکتری‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر رشد کنند . این عوامل روی هم ، انتقال باکتری به قسمت های حساس تر گوش را راحت تر می‌کند .

علاوه بر این ، اگر هدفون خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید ، انتقال باکتری از شخصی به شخص دیگر را راحت تر می‌کند این موضوع خطر ابتلا به عفونت‌های جدی گوش را افزایش می‌دهد .

درد در گوش

 

اگر هدفون های شما درست قرار نگرفته باشند و یا به اشتباه قرار گرفته باشند یا اندازه مناسبی نداشته باشند ، ممکن است در گوش احساس درد کنید . این درد حتی ممکن است به گوش داخلی و سایر نواحی مجاور شما مانند فک و سر نیز سرایت کند .

بیشتر هدفون‌ها از یک اندازه استاندارد پیروی می‌کنند در حالی که انسان ها شکل و اندازه گوش‌های متفاوتی دارند . علاوه بر این ایربادزها معمولا از پلاستیک مقاوم ساخته می‌شوند ، ماده ای که می‌تواند باعث چروک شدن پوست شما شود ، به خصوص اگر بالشتکی هم نداشته باشد .

در نهایت استفاده از هدفون با اندازه نامناسب این پلاستیک سخت را بیشتر به سمت پوست و غضروف فشار می‌دهد و از فشار غیر ضروری به نواحی دیگر جلوگیری می‌کند .

علاوه بر این غضروف شما طوری طراحی نشده است که گوشی شما را برای مدت طولانی نگه دارد و باعث می‌شود که پس از چند ساعت استفاده آسیب ببینند .

سرگیجه

سرگیجه با حالت سرگیجه یا عدم تعادل شما مشخص می‌شود . یکی از دلایل اصلی آن مشکلات گوش داخلی است که مسئول حس تعادل ما است .

گوش داخلی مکانیسم‌های تعادل ما را از طریق دو ساختار اصلی تنظیم می‌کند : کانال های نیم دایره ای و دهلیز

در واقع ، گوش‌های داخلی ما حتی کوچک‌ترین حرکات سر را به مغز ما اطلاع می‌دهند و آسیب رساندن به آن ها مانند پخش صدا ها با صدای بلند برای مدت طولانی ممکن است منجر به تاخیر یا مشکلاتی در انتقال سیگنال از گوش به مغز شود از این رو منجر به سرگیجه می‌شوید .


برای خرید هندزفری با بهترین قیمت ها همین حالا از فروشگاه بابلو اقدام کنید.


چطور از هدفون و ایربادز ها بدون آسیب به گوش استفاده کنیم ؟

مضرات هدفون برای کودکان

پیامدهایی که ممکن است بر اثر استفاده نادرست از هدفون به وجود بیاید ترسناک است . اما اگر مراقب باشید مطمئنا می‌توانید از این مشکلات جلوگیری کنید .

استفاده از هدفون Noise-canceling

این نوع هدفون ها صداهای بسیاربلند محیط را می‌تواند به گوش برساند اما با هدفون‌های حذف کننده نویز می‌توانید این صداهای پس زمینه را کاهش یا لغو کنید برای حذف نویز دو گزینه دارید : حذف نویز غیرفعال یا فعال (ANC)

هدفون های Noice-Canceling Passive، نویز را از طریق پد و مهر و موم مسدود می‌کنند در همین حال ، هدفون‌های ANC با استفاده از مکانیزم‌های پیشرفته صدای محیط را حذف می‌کنند .

اگر دائما در یک محیط پر صر و صدا هستید ، به شما توصیه می‌کنیم که روی هدفون های ANC سرمایه گذاری کنید زیرا جدای از حذف نویز محیط ، هنگام استفاده از هدفون ANC برای شنیدن موسیقی نیازی به افزایش صدا ندارید .


برای اطلاع از قیمت کیبورد گیمینگ می توانید با فروشگاه بابلو در ارتباط باشید.


سطح صدا را بیش از سطح ایمن تنظیم نکنید

برای اطمینان از این که گوش هایتان آسیب نبیند ، ایربادزهای خود را در یک صدای مطمئن نگه دارید .

کارشناسان حداکثر 85 دسی بل را برای گوش دادن ایمن پیشنهاد می‌کنند با این حال اگر نمی‌توانید به این مورد عمل کنید ، توصیه می‌شود با صدای60 درصد یا کم تر از حداکثر صدای دستگاه موزیک مورد علاقه خود را گوش دهید .

وقتی صدا را افزایش می‌دهید ، موبایل شما هشدارهایی مبنی بر اینکه صدای فعلی شما ممکن است خیلی بلند باشد را نشان می‌دهد . این هشدار ها را نادیده نگیرید ، این‌ها اخطاری به شما هستند که فراتر از آستانه 85 دسی بل قرار است به صدا گوش دهید .

اگر این مورد کنترل نشود ، بعضی از هدفون‌ها می توانند تا 136 دسی بل بالا بروند اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که این اتفاق نمی‌افتد ، می‌توانید به جای آن از هدفون‌های محدود کننده صدا استفاده کنید این هدفون‌ ها معمولا از مقاومت‌های داخلی استفاده می‌کنند ، بنابراین حتی با بیشترین صدا از یک میزان بالاتر نخواهید رفت .

گوش های خود را استراحت دهید

فقط گوش دادن به یک صدای مناسب کافی نیست در واقع سازمان جهانی بهداشت گوش دادن به صدای 85 دسی بل را تنها تا 8 ساعت در روز توصیه می‌کند به علاوه اگر از 85 دسی بل فراتر بروید ، زمان مجاز برای گوش دادن مطمئن تر را نیز کاهش می‌دهد به عنوان مثال برای ایمنی گوشتان می‌توانید تنها به مدت 15 دقیقه در روز در معرض صدای 100 دسی بل باشید .

این مورد بدان معناست که حتی اگر صدا کم تر از 85 دسی بل است ، استفاده طولانی مدت از هدفون می‌تواند به گوش شما آسیب برساند .

برای رفع این مشکل ممکن است بخواهید قانون 60 درصد / 60 دقیقه را تمرین کنید این به شما امکان می‌دهد بدانید با چه صدای بلند و چه مدت باید از هدفون در روز استفاده کنید . اگر هدفون‌های شما روی علامت 60 درصد هستند می توانید حداکثر 60 دقیقه در روز از آن ها استفاده کنید .

حالا اگر از صدای 60 در صد فراتر بروید ، زمان گوش دادن شما نیز کاهش می‌یابد . به همین ترتیب ، اگر می‌خواهید برای مدت طولانی تری گوش دهید حتما صدا را به کم تر از 60 درصد کاهش دهید .

هرگز هدفون خود را به اشتراک نگذارید

 هدفون مشترک یکی از عامل های عفونت گوش است 

جرم یک گوش الوده می‌تواند به گوش شما بچسبد . اگر از هدفون استفاده می‌کنید ، خطرات آن دوبرابر می‌شود ، چرا که مستقیما وارد کانال گوش می‌شوند به غیر از باکتری مخمر ، سایر میکروب‌های بیماری زا را نیز به منتقل می کنند.

استفاده درست از هدفون

شاید این موضوع ساده به نظر برسد ، اما بسیاری از مردم در واقع در انتخاب اول خود دچار مشکل می‌شوند . با تنوع زیادی که در بازار وجود دارد ، تعجب آور نیست که انتخاب یکی از این هدفون‌ها گیج کننده باشد .

به عنوان مثال : نمی‌توانید از هدفون و مانیتور داخل گوش (IEM) به یک شکل استفاده کنید . اگر چه ممکن است در نگاه اول شبیه به هم نظر برسند ، ایربادز ها فقط باید روی گوش بیرونی قرار گیرند . در همین حال ، IEM ها در کانال گوش قرار می‌گیرند . اگر نحوه پوشیدن یکی از آن ها را عوض کنید ، ممکن است در نهایت در گوش احساس درد کنید .

جدای از راحتی ، استفاده صحیح از هدفون‌ها باعث می‌شود که تجربه به شنیداری خوبی بدست آورید .

نتیجه گیری

مطمئنا هدفون ها می توانند برای گوش ما ضررهایی داشته باشند اما با رعایت نکات درست همیشه این طور پیش نخواهد رفت .

اگر روش های صحیح استفاده از ایربادزها و هدفون ها را رعایت کنید دیگر نگران آسیب دیدن گوش خود نخواهید بود ، اکنون می توانید با آرامش به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید ، بدون این که فکر کنید که آیا در نهایت که ایربادزها خطراتی ایجاد می کنند یا خیر.

اگر نکاتی هم در مورد نحوه درست استفاده مداوم از ایربادزها و هدفون ها دارید با ما به اشتراک بگذارید ؟

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید

همچنین بخوانید
هدفون‌های زیادی در بازار وجود دارند و گزینه‌های زیاد دیگری هم هستند که قرار است در این مقاله به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.هدفون‌ها بیشتر از یک دستگاه معمولی برای پخش موسیقی هستند و بعضی از کاربران حتی به عنوان یک پوشش از آن‌ها استفاده می کنند و یک راه بسیار عالی برای استفاده از تلفن همراه به شمار می‌روند، اگر آشنایی کاملی با هدفون‌ها ندارید و تازه کار هستید ما در اینجا قصد داریم تا با یک راهنمای کامل به شما کمک کنیم تا یک هدفون با کیفیت خریداری کنید
بیشترین سوالی که از سوی کاربران اعلام می‌شود این است که FPS ( فریم بر ثانیه) چیست ؟ و چرا در هنگام بازی‌ کردن اهمیت دارد ؟ در این مقاله راهنمای کاملی در مورد میزان FPS مورد نیاز در بازی برای شما آماده شده است .به طور کلی ، 30 فریم  بر ثانیه تقریبا کم‌ترین میزان فریمی است که در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد .با این حال ، بیشتر گیمر‌ها موافق هستند که 60FPS بهترین و ایده‌ آل‌ ترین حالت برای روان تر بازی کردن است .
بهترین موس بی صدا کدام است ؟ اگر نظر من را بخواهید انتخاب من Logitech Signature M650 است ما اندازه ، صدا ، طراحی و راحتی را برای تعیین ماوس سایلنت تجزیه و تحلیل کردیم . چه در حال تهیه مقاله پایان ترم در کافی شاپ باشید و چه یک شب زنده دار باشید و  شب پربازدیدترین زمان برای شما باشد ، موس سایلنت ابزار انتخابی بدون اختلال برای محاسبات است .
سوالات زیادی در رابطه با سوئیچ های کیبورد نوری پرسیده می شود ، در مورد این که دقیقا چه هستند و چگونه کار می کنند ؛ به عبارت ساده ، کلیدهای صفحه کلید نوری با سوئیچ های مکانیکی معمولی تفاوت دارند زیرا به جای اتصال مکانیکی از نور برای فعال سازی استفاده می کنند ، البته داستان طولانی تر از این حرف ها است .
تق تق تق ! تق تق تق ! این صدای کسی است که در قرن بیست و یکم با صدای بلند فکر می کند ، که معمولا به معنای به صدادرآوردن کلمات در یک وبلاگ یا ایمیل یا ویرایش کلمات یک مقاله یا یک پست است .استفاده از کیبورد کامپیوتر عموما سریع تر از صفحه کلید های ماشین تحریر قدیمی است ، اگر چه هنوز هم برای نوشتن اسناد ، استفاده از نرم افزار تشخیص صدا  با کیبورد قابل مقایسه نیست .
در سطح جهان علاقه مندان زیادی هستند که به دنبال صفحه کلید های مختلف هستند ، بیشتر این کاربران به سمت کیبورد های مکانیکی جذب شده اند و این کیبورد ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اگر به دنبال یک کیبورد جدید هستید ، یکی از رایج ترین نوع کیبورد ، چیکلت است .
برنامه نویسان بیشتر روز خود را با کامپیوتر به طراحی ، نوشتن و تست کد می گذرانند . این مورد باعث می شود صفحه کلید یکی از مهم ترین ابزارهای کار آن ها باشد ، یک کدنویس نمی تواند هر صفحه کلیدی را انتخاب کند و امیدوار باشد که این کار را انجام دهد .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha