آیا سوئیچ های بی صدای Cherry Mx خوب هستند؟

یک کیبورد ایده ال ، حس و ظاهری عالی دارد اما جنبه ای که اکثر مردم از آن غافل هستند ، صدا است . صدای کیبورد شما همان موضوعی است که هر بار با آن بازی یا کار می‌کنید حس خواهید کرد ، بنابراین آیا نمی خواهید صفحه کلیدی با صدای عالی داشته باشید ؟ سوئیچ ‌های بی صدا برای کسانی که کیبوردی با صدای کم را ترجیح می‌دهند ، گزینه ای بسیار عالی است ، اما فرق آن ها با سوئیچ معمولی چیست ؟ بیایید با یکدیگر به بررسی کامل این سوئیچ بپردازیم .

سوئیچ های بی صدا خروجی دسی بل صفحه کلید شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند .با سوئیج بی صدا Cherry MX قرمز و مشکی 13 دسی بل یا 78 در صد کاهش کلی خروجی صدا را شاهد خواهیم بود . اگر به دنبال سوئیچی هستید که صفحه کلید شما را آرام کند ، سوئیچ های بی صدا بسیار خوب عمل می‌کنند .

سوئیچ بی صدا چیست ؟

یک سوئیچ بی صدا، صدای هر ضربه ای که به سوئیچ می‌زنید را کاهش می‌دهد  و در نتیجه خروجی صدای کلی کاهش می‌یابد و صفحه کلید شما را به یک نینجا مخفی تبدیل می‌کند .

صدای سوییچ قرمز کیبورد

زمانی که اعضای خانواده در خواب هستند ، یا در دفتر کار می‌کنید و علاقه ندارید که مزاحم کسی شوید ، این مورد برای بازی کردن ایده ال است ، سوئیچ های بی صدا به شما امکان می‌دهند تایپ کنید و در عین حال صدای مزاحم را کم کنید .


پیشنهاد بابلو : خرید کیبورد مکانیکی ارزان فقط از بابلو با ضمانت اصالت ، سلامت فنی و فیزیکی ، همین حالا اقدام کنید !


ساختار سوئیچ بی صدا

ساختار واقعی سوئیچ برای یک سوئیچ بی صدا کمی متفاوت است . یک کلید اصلی از چهار قسمت تشکیل شده است که شامل محفظه بالایی ، محفظه پایینی ، فنر و پایه می‌شود . برای یک سوئیچ سایلنت  همه چیز دقیقا یکسان است ، به جز پایه ، که دارای لایه های پلاستیکی روی آن است تا تاثیر سوئیچ در هنگام پایین آمدن و برگشت فنر به سمت بالا را محدود کند .

لاستیک میزان ارتعاش سوئیچ را محدود می‌کند که به نوبه خود باعث کاهش صدای خروجی می‌شود . سوئیچ بی صدا حس و صدای کلی سوئیچ را تغییر می‌دهد و به جای صدای استاندارد صدای لطیف تری را دریافت خواهید کرد . بسیاری از کاربران تغییر در احساس یا صدا را دوست ندارند اما اگر صدای یک سوئیچ معمولی برای شما بلند است این گزینه برای شما عالی خواهد بود .

تفاوت بین سوئیچ های بی صدا چیست ؟

در ابتدا سوئیچ های بی صدا را فقط می‌توانستید در برند Cherry Mx پیدا کنید ، مانند Cherry MX Silent Red/Black که به صورت خطی فعال هستند ، اما اکنون سوئیچ های بی صدا توسط شرکت هایی مانند Gateron و Kailh با اضافه شدن گزینه‌های لمسی تولید می‌شوند .

ما لیستی از رایج ترین سوئیچ های بی صدا را که در حال حاضر در بازار وجود دارند آماده کرده ایم :

نام سوئیچ

نوع فعال سازی

نیروی محرک

Cherry MX بی صدا قرمز

خطی

45 گرم

Cherry MX بی صدا مشکی

خطی

60 گرم

Gateron بی صدا قرمز

خطی

45 گرم

Gateron بی صدا زرد

خطی

50 گرم

Gateron بی صدا مشکی

خطی

60 گرم

Gateron بی صدا قهوه ای

لمسی

55 گرم

Gateron بی صدا شفاف

لمسی

35 گرم

Kailh بی صدا صورتی

خطی

35 گرم

Kailh بی صدا قهوه ای

لمسی

45 گرم

تست سوئیچ های بی صدا

برای هدفی که در این مقاله در نظر گرفتیم و البته برای کنجکاوی بیشتر خودمان ، سوئیچ های بی صدا را مورد آزمایش قرار دادیم .می‌خواهیم تغییر واقعی در خروجی دسی بل را ببینیم ، بنابراین روی یک مدل خاص از صفحه کلید با سوئیچ Cherry MX قرمز و Cherry MX بی صدا قرمز آزمایش انجام دادیم تا خودمان تفاوت را پیدا کنیم.

کیبورد با سوییچ قرمز

ما یک تست تایپ سریع روی همین سوئیچ انجام دادیم و از یک برنامه برای اندازه گیری صدای خروجی کلی برای هر سوئیچ استفاده کردیم.

نتیجه آزمایش

همانطور که در آزمایش اولیه ما می‌بینید ، میانگین خروجی صدای سوئیچ سایلنت قرمز 65 دسی بل است ، در حالی که سوئیچ قرمز معمولی دارای خروجی صدای 78 دسی بل است . با انجام برخی از معادلات ریاضی به این نتیجه رسیدیم که سوئیچ قرمز سایلنت 13 دسی بل ساکت تر از مدل معمولی است . به نظر شما این میزان خوب است ؟

البته آزمایش ما به هیچ عنوان حرفه ای نبود ، اما دیدن این تغییر برای من بسیار جالب است . بسته به این موضوع دارد که چگونه به آن نگاه می‌کنید ، سوئیچ های بی صدا عملکرد بیش از حد یا عملکرد کم تری دارند . Cherry Mx ادعا می‌کند که سوئیچ های بی صدا خروجی صدا را 30 درصد کاهش می‌دهند در حالی که در واقعیت تنها 16 درصد کاهش دسی بلی صدا را داشتیم که این موضوع باعث میشود سطح عملکرد ضعیف آن ها را شاهد باشیم .

با این حال ، نحوه عملکرد مقیاس دسی بل با چیزی که انتظار دارید متفاوت است . افزایش 10 دسی بل در واقع ، دو برابر بلند تر است . در واقعیت ، کاهش 13 دسی بل بسیار زیاد است .  وقتی به کاهش واقعی سطح صدای درک شده نگاه می‌کنیم ، سوئیچ های بی صدا در واقع 78 درصد بی صداتر هستند . این موضوع یعنی کاهش 78 در صدی که در بازار 30 درصد اعلام شده است این یعنی Cherry Mx سوئیچ های بی صدای خود را کم تر می‌فروشد .

نمی خواهم از Cherry  دفاع کنم ممکن است تفاوت های زیادی بین تست من و شرکت سازنده وجود داشته باشد اما در پایان روز ، کاهش صدای واقعی سوئیچ ها تفاوت بزرگی بین Cherry Mx معمولی قرمز و سایلنت قرمز ایجاد می‌کند . بر خلاف سوئیچ های Speed ، که کاملا بازار پسند هستند سوئیچ های بی صدا ساکت تر هستند .


بیشتر بخوانید : نحوه نگهداری از موس پد چگونه است؟


آیا خرید سوئیچ بی صدا یا سایلنت برای شما کار درستی است ؟

در نهایت این که آیا باید سوئیچ بی صدا را خریداری کنید یا خیر ، بسیار سخت خواهد بود . در حالی که تغییر قطعی در خروجی صدا وجود دارد ، میرایی لاستیکی سوئیچ ها حس شما را تغییر می‌دهند و بسته به اولویت ، ممکن است تجربه تایپ را برای شما خراب کنند . اگر واقعا به یک سوئیچ ساکت تر نیاز دارید ، سوئیچ های بی صدا می توانند گزینه بسیار عالی باشند ، اما به شدن توصیه می‌کنم اول خودتان آن ها را امتحان کنید .

خرید کیبورد سوییچ قرمز

سوئیچ بی صدای مورد علاقه من Gateron  سایلنت قرمز رنگ می‌باشد چرا که به این موضوع پی بردم که آن ها بسیار نرم تر از Cherry MX قرمز بی صدا هستند سوئیچ های Gateron به اندازه سوئیچ های Cherry Mx دوام نمی‌آورند ، اما همانطور که قبلا ذکر شد، هنگام انتخاب سوئییچ ، ترجیح داده می‌شوند .

Ducky MIYA Pro : کیبورد مکانیکی با سوئیچ بی صدای برگزیده شده

کیبوردهای مکانیکی بسیار جالبی با گزینه سوئیچ بی صدا وجود دارد ، بنابراین انتخاب یکی از آن ها بسیار دشوار است . به عنوان یکی از طرفداران صفحه کلید های جمع و جور 65 در صد ، Ducky MIYA Pro را به شدن به شما توصیه می‌کنم . Ducky MIYA Pro با طرح های متفاوت و زیاد ، واقعا جالب و منحصر به فرد ارائه شده است و شما می‌توانید سوئیچ های خود را با افزایش قیمت جزئی به Cherry MX بی صدای قرمز ارتقا دهید .

ducky miya pro

اگر به دنبال زیبایی هستید  MIYA Pro امکان سفارشی سازی را برای شما با طرح های مختلف فراهم کرده است . البته اگر علاقه‌ای به خرید کیبورد برای آزمایش سوئیچ های بی صدا ندارید ، می‌توانید آن ها را به صورت مجزا خریداری کرده و خودتان روی صفحه کلید نصب کنید .

داشتن یک کیبورد با قابلیت hot-swappable ، این کار را برای شما ساده تر می‌کند زیرا دیگر نیازی به لحیم کاری ندارید . گزینه دیگر این است که یک تستر سوئیچ خریداری کنید تا ابتدا سوئیچ ها را تست کنید بدون این که نیازی به خرید یک کیبورد داشته باشید .

راه های جایگزین صفحه کلید بی صدا

در حالی که سوئیچ های بی صدا به طور قابل توجهی خروجی صدای یک صفحه کلید را کاهش می‌دهند ، روش های زیادی برای عایق کردن صدا وجود دارد برخی از حالت های پیشنهادی و مورد علاقه ما : چسب نواری ، گیره ، روغن کاری استابلایزرها ، روغن کاری سوئیچ ها ، نصب فوم در صفحه کلید ، نصب حلقه های o-rings و استفاده از desk mat می‌باشد .

صدای صفحه کلید

همه موارد گفته شده راهی عالی برای کاهش صدای خروجی کیبورد شما و رساندن آن به سطح بعدی است همچنین شما می توانید برای خرید ماوس گیمینگ ارزان قیمت از فروشگاه بابلو همین حالا اقدام کنید .

نتیجه گیری

ما سوئیچ ها را جدا کردیم و در پیچ و خم یک کلید بی صدا فرو رفتیم . سوئیچ های بی صدا ، میزان صدای کلی سوئیچ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند ، اما برخی از معایب احتمالی هم وجود دارد ، مانند لطافت بیشتر و احساس لاستیکی بیشتر ، با آزمایشی که توسط خودمان انجام شد 16 درصد کاهش صدا با سوئیچ سایلنت را تجربه کردیم که با ادعای شرکت Cherry Mx که 30 در صد اعلام شده بود فاصله دارد .

سوئیچ های بی صدا برای افرادی که به صفحه کلیدی بی صدا نیاز دارند ، گزینه ای بسیار عالی هستند که بیش از هر چیز دیگر ، کاملا در سکوت کار می‌کنند برای گیمرهایی که آخر شب مشغول به بازی می‌شوند و یا افرادی که از صدای بلند کیبورد متنفر هستند می توان تعداد زیادی کیبورد مختلف را پیدا کرد اگر چه ما Ducky MIYA Pro را ترجیح می‌دهیم .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم .
در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .
احتمالا دلیل وارد شدن شما به این مقاله این بوده که درک کاملی از انواع مختلف سوئیچ مکانیکی ندارید  و برایتان بسیار گیج کننده بوده . هر شرکت دارای زبان و نام های مخصوص به خود برای هر سوئیچ است . هدف ما این است که تمامی سردرگمی های شما را برطرف کنیم و به زبان ساده به شما توضیح دهیم که معنی این لغات چیست .
همه ما به دنبال رقابت کردن در بازی ها هستیم ، اما بسیاری از کاربران هستند که از یک عامل بسیار مهم غافل می شوند ،آن هم استفاده از سوئیچی است که در کیبورد آن ها وجود دارد .امروز ما بهترین سوئیچ ها را برای بازی کردن بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین و پر رقابت ترین تنیظمات ممکن را پیاده سازی کنیم .
در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است .
Kailh یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کلید های مکانیکی با ده ها کلید مختلف است . امروز قصد داریم نگاهی دقیق تر به انواع رنگ بندی درسوئیچ های شرکت Kailh و تفاوت های آن ها بیندازیم. Kailh دارای انواع کلید مکانیکی مختلف مانند سوئیچ های Box ، سوئیچ های سرعت ، Low-Profile و بسیاری دیگر از سوئیچ های تخصصی است ، این سوئیچ ها به دلیل صدای بد کلید ها کمی بدنام شده اند ، اما بعضی از سوئیچ های آن ها واقعا خوب عمل می کنند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha