آیا ولوم صدا بیش از حد بلند است ؟ نحوه تنظیم صدای هدفون

در این مقاله یک راهنمای سریع در مورد چگونگی تشخیص صدای زیاد هدفون برای شما آورده شده است به علاوه ، به چند نکته برای ایمن نگه داشتن شنوایی شما هم پرداخته شده است . در حالی که موسیقی با صدای بلند می‌تواند هیجان انگیز باشد ، باید بدانید که نرخ رو به رشد کاهش شنوایی به صدای بلند و شیوه های گوش دادن ناایمن نسبت داده می‌شود .

همان طور که Carreen P. Henson، شنوایی شناس بالینی که در یک مرکز سمعک کار می‌کند ، در مورد روند کاهش شنوایی در طول همه گیری Covid-19 اشاره کرد :

از زمان شروع همه گیری کرونا ، از آن جایی که بسیاری از مردم به کار در خانه و کلاس های آنلاین روی آورده اند ، بیماران زیادی برای شنوایی به دلیل کاهش قدرت شنوایی مراجعه کرده اند .

اگر گوش دادن به صدای بلند علاقه دارید ، نگران نباشید ! این راهنما به شما آموزش می‌دهد که چگونه بفهمید هدفون شما خیلی بلند است یا خیر و هر آن چیزی که برای جلوگیری از کاهش شنوایی باید بدانید را به خواهیم گفت . نظرتان چیست که وارد مبحث اصلی شویم ؟ بیایید شروع کنیم .

چه چیزی گوش دادن به هندفون های بلند را بد می کند ؟

گوش دادن به هدفون آن هم با صدای بلند برای مدت طولانی می‌تواند منجر به مشکلات شنوایی شود ، از جمله :

وزوز گوش : احساس زنگ زدن ، وزوز یا صداهای دیگر در گوش شما.

عدم تعادل : برای کمک به حفظ تعادل ، مغز شما تکانه هایی را از چشم ها ، گوش داخلی ، ماهیچه ها و مفاصل دریافت می‌کند . بنابراین آسیب گوش می‌توانید یک سیستم را بر هم بزند و مواردی را ایجاد کند که در آن احساس سرگیجه یا عدم تعادل داشته باشید .

حساسیت : گوش ما ممکن است نسبت به صداهای روزمره حساسیت پیدا کند و آن ها را بلند تر از حد معمول نشان دهد .

از دست دادن شنوایی : صدا می‌تواند به رشته های عصبی گیرنده صدا در گوش داخلی آسیب برساند و منجر به از دست دادن دائمی شنوایی شود .

 کم شنوایی ناشی از سر و صدا اغلب باعث کاهش شنوایی حسی عصبی می‌شود که در واقع غیر قابل برگشت است . هیچ درمانی برای کم شنوایی حسی یا عصبی وجود ندارد ، با این حال ، ما سمعک هایی را برای کمک به کاهش سرعت پیشرفت کم شنوایی به شما توصیه می کنیم  

Carreen P. Henson, - شنوایی شناس بالینی

صدای خیلی بلند برای هدفون چقدر است ؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیشنهاد می‌کند که تنها به مدت 8 ساعت به هدفون های خود با صدای 85 دسی بل (db) گوش دهید .


پیشنهاد بابلو : خرید هندزفری با بهترین قیمت ها همراه با گارانتی ویژه بابلو !


با این حال ، دستگاه های صوتی متوسط دارای سطح صدایی بین 75 تا 136 دسی بل هستند . به طور معمول ، بیشتر شنوندگان هنگام گوش دادن به صدا ، سطح صدا را در حدود 75 دسی بل تا 105 دسی بل حفظ می‌کنند . به همین دلیل ، باید بدانید که چگونه سطح صدای هدفون خود را رتبه بندی کنید تا بتوانید زمان گوش دادن خود را محدود کنید .

برای این موضوع بهتر است به نمودار دسی بل زیر نگاه بیندازیم :

دسی بل در سیستم صوتی

تصویر نمودار را که نگاه کنید ، می‌بینید که هر چیزی که کم تر از 85 دسی بل باشد خطری برای شنوایی شما محسوب نمی‌شود . به همین دلیل است که می توانید به مدت 8 ساعت به صدایی با نرخ 85 دسی بل بدون خطر کاهش شنوایی مرتبط با نویز گوش دهید .

با این حال گوش دادن به صدای بیش از 85 دسی بل در حال حاضر با رنگ قرمز مشخص شده است و می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد .در حالی که ممکن است متوجه آن نشوید اما گوش دادن به هدفون های 105 دسی بل و بالاتر برای مدت طولانی مانند گوش دادن به صدای کسی است که ساعت ها در گوش شما فریاد می‌زند .

می‌توانید آن را با سایر صداهای موجود مقایسه کنید و با این کار تعیین کنید که سطح نویز درجه بندی شده با دسی بل چگونه است به عنوان مثال سطح سر و صدای 85 دسی بل شبیه به ترافیک سنگین شهری ، لابی شلوغ هتل یا سیستم دفع زباله است . با این حال این میزان دقیق نیست ، بنابراین همچنان می‌توانید در خطرمشکلات شنوایی به دلیل صدای بلند هدفون که به آن عادت کرده اید قرار بگیرید .

به همین دلیل است که در بخش بعدی راه های مطمئنی را برای بررسی صدای زیاد هدفون هایتان آماده کرده ایم با ما در ادامه همراه باشید.

6 راه حل برای تشخیص این که صدای هدفون بلند است یا خیر

  • تست زنگ زدن
  • هدفون خود را در مقابل خود قرار دهید
  • کنترل صدا را بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که برای شنیدن صدای افراد در اطرافتان مشکل ندارید
  • مراقب علائم کم شنوایی باشید
  • سطح صدا را با یک صداسنج اندازه گیری کنید

تنظیمات صدای هندزفری

  1. تست زنگ زدن

صدای زنگ گوش ، احساسی در گوش شما است که مانند سوت ، خش خش ، وزوز یا حتی کلی کردن است . اطرافیان شما نمی‌توانند صدای زنگ را بشنوند و ممکن است در یک یا هر دو گوش شما رخ دهد .

صدای زنگ زدن گوش همیشه به این معنی نیست که شما وزوز گوش دارید در مواقعی که در یک محیط ساکت هستید ، ممکن است صدای زنگ را احساس کنید .

همه ی زنگ های گوش 24.7 قابل شنیدن نیستند . به همین دلیل است که این آزمایش به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا در حال حاضر بدون این که متوجه شده باشید ، صدای زنگ را تجربه کرده اید یا خیر.

این آزمایش به یک جفت گوش گیر ساده فومی و یک محیط آرام نیاز دارد . برای انجام این کار ، 2 یا 3 روز بعد از استفاده هدفون و گوش دادن به هر موسیقی استراحت کنید .


بیشتر بخوانید : میزان مقاومت ایرپاد در برابر آب چقدر است ؟


پس از یک مدت به یک اتاق ساکت بروید و گوش گیر ها را در گوش خود قرار دهید . سعی کنید روی شنوایی خود تمرکز کنید . تاجایی که می‌توانید آرام باشید ، روی تنفس خود تمرکز کنید و کاملا بی حرکت بمانید .

در طول سکوت باید صدای زنگ بسیار خفیفی را در گوش خود بشنوید – این سطح پایه شما است .

روز بعد ، هدفون را به طور معمول استفاده کنید . سپس در شب ، آزمایش را در فضایی آرام دوباره انجام دهید . اگر صدای زنگ بلندتر از تست قبلی باشد ، صدای هدفون شما بسیار قوی است . برای اندازه گیری تاثیر سطح صدا ، تا جایی که نیاز دارید ، این کار را تکرار کنید . وقتی صدای زنگ ، شدیدتر از سطح پایه شما شد ، زمان آن رسیده است که آن را یک یا دو درجه کاهش دهید .

  1. هدفون خود را در مقابل خود قرار دهید

تست دیگری که ما به شما توصیه می‌شود آن را انجام دهید این است که آیا می‌توانید صدای هدفون را از راه دور بشنوید یا خیر . برای این منظور ، در حالی که موسیقی هنوز در حال پخش است ، هدفون خود را بردارید و آن ها را در سطح صدای معمول خود نگه دارید . سپس آن ها را به اندازه یک بازو در مقابل خود نگه دارید . آیا می‌توانید موسیقی را به وضوح بشنوید ؟ اگر چنین است ، سعی کنید آن را کم کنید و دوباره تکرار کنید .

نکته : سعی کنید آهنگی را که خیلی با آن آشنا هستید پخش نکنید چرا که شعر یا ضرب آهنگ را پیش بینی می‌کنید و این باعث می‌شود احساس کنید که صدا زیاد است ، در حالی که واقعا کم است .

  1. کنترل صدا را بررسی کنید.

نمی‌توان انکار کرد که برخی از موسیقی ها نیاز به سطح صدای بلندتری برای گوش دادن دارند و وقتی آهنگ مورد علاقه شما شروع به پخش می‌کند ، افزایش صدا بسیار ساده است . با این حال مهم است که با اطمینان از این که ، حجم زیر 60 در صد باقی می‌ماند ، عادت های مثبت را ایجاد کنید .  اگر متوجه شدید که تا بیش از دو سوم کنترل صدا یا بیش از 60 درصد شده است ، برای گوش شما خیلی زیاد است .

با صدای 60 در صد ، شما همچنان می‌توانید به وضوح خوبی از موسیقی دریافت کنید و با هدفون‌های با کیفیت خوب ، می‌توانید با هر ضربان ، حال و هوایی داشته باشید . کنترل کردن صدا ساده ترین راه برای جلوگیری از هر گونه مشکل در کاهش شنوایی مرتبط با هدفون است . 

Carreen P. Henson، شنوایی شناس بالینی

کاهش شنوایی ممکن است یک شبه اتفاق نیفتد ، اما می‌توانید با نظارت منظم بر این حجم ها از بروز آن جلوگیری کنید .

بسته به امپدانس هدفون ، برخی از هدفون ها ممکن است همچنان صدایی بلند تر از 85 دسی بل داشته باشند ، حتی در 60 در صد، این صدا را تولید کنند . اگر این طور باشد ، برای اندازه گیری دقیق سطح صدا ، بهتر است به جای تنظیمات ولوم دستگاه ، به یک صدا سنج اعتماد کنید .

  1. اطمینان حاصل کنید که برای شنیدن صدای افراد در اطرافتان مشکل ندارید

اگر هنگام استفاده از هدفون برای تشخیص صداهای محیط خود مشکل دارید ، ممکن است صدای شما خیلی بلند باشد . باید صدا را تنظیم کنید تا زمانی که بتوانید با فردی در همان اتاق گفت و گو کنید . سعی کنید صدا را کم کنید تا زمانی که صدای دوستتان را بشنوید .

 اگر هدفون با قابلیت نویز کنسلینگ دارید این تست موثر نخواهد بود 

  1. مراقب علائم کم شنوایی باشید

ممکن است در حال حاضر علائم کم شنوایی را تجربه کرده باشید و متوجه آن نباشید . این مورد می تواند ناشی از گوش دادن به هدفون با صدای بلند باشد . اگر صدای بلند را بیش از حد گوش کنید به سلول های مویی گوش آسیب می رساند و شنوایی خود را به تدریج از دست خواهید داد .

نشانه اولیه کم شنوایی ، مشکل در درک گفتار است . من بیماران زیادی داشته ام که به کلینیک مراجعه کرده اند و اظهار داشته اند که گفتار و صداها را می‌شنوند ، اما در درک برخی کلمات مشکل دارند .

Carreen P. Henson، شنوایی شناس بالینی

مراقب علائم زیر باشید :

  • صدا زنگ، کلیک کردن ، غرش ، خش خش یا وزوز ، در گوش
  • مشکل شنیداری در مکان های شلوغ
  • صداهای خفه شده
  • نیاز بیش از حد به افزایش صدا

عوامل دیگر کم شنوائی را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که چه مواردی مهم هستند. با این حال ، عاقلانه است که برای تشخیص و درمان بهتر وضعیت شنوایی خود با یک متخصص مشورت کنید


خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت با گارانتی اصالت و قیمت از فروشگاه بابلو 


  1. سطح صدا را با یک صداسنج اندازه گیری کنید

صدا یا دسی بل متر دستگاهی برای اندازه گیری سطح صدا بر حسب دسی بل (db) است . با استفاده از این دستگاه ، می‌توانید از نمودار دسی بل بالا برای اندازه گیری صدای زیاد هدفون استفاده کنید . توجه داشته باشید که اگر چه می گوید 94 دسی بل متوسط سطح صدا برای دستگاه های صوتی شخصی است اما این میزان هم بسیار بلند است . پایین نگه داشتن سطح صدا 10 تا 20 دسی بل در دراز مدت به گوش شما آرامش زیادی وارد می‌کند .

برای اندازه گیری دقیق صدا با استفاده از صدا سنج ، مراحل زیر را دنبال کنید :

1 – هدفون خود را به منبع صوتی خود وصل کنید و یک آهنگ یا صدا را باصدای معمولی پخش کنید.

2-هدفون خود را بیرون نگه دارید و دسی بل متر خود را روشن کنید .

3-میکروفون دسی بل متر را مستقیما در قسمت داخلی یکی از گوشی های های هدفون خود قرار دهید و دسی بل متر باید به طور خودکار دسی بل فعلی را روی صفحه LED خود نشان دهد .

دسی بل به زبان ساده

4-صدای دستگاه را به صورت دستی تنظیم کنید تا کم تر از 85 دسی بل باقی بماند .

صدا سنج ها همیشه دقیق نیستند اما سنجش خوبی را ارائه می‌دهند . صدایی که در گوش شما پخش می‌شود در مقایسه با صدای دریافتی توسط دسی بل متر به طور بالقوه متفاوت خواهد بود . 

اگر خرید یک صدا سنج برای شما سخت است و بودجه لازم را در اختیار ندارید ، با استفاده از برنامه های مختلف که می‌توانند برای اندازه گیری به شما کمک کنند می‌توانید حجم صدا را اندازه گیری کنید . بعضی از برنامه های پیشنهادی ما عبارتند از :

برای اندروید Sound Meter

برای IOS  Decibel X

برای ویندوز  Decibel Meter

چگونه بدون آسیب رسیدن به شنوایی از هدفون استفاده کنیم ؟

در حالی که هدفون ها و ایربادزها خطر بالقوه ای برای کاهش شنوایی دارند ، اما برای گوش شما کاملا مضر نیستند . این فقط به نحوه استفاده شما از آن ها بستگی دارد .  به همین دلیل است که برای جلوگیری از همه این نگرانی ها ، در اینجا فهرستی از چند نکته پیشگیرانه وجود دارد که به شما این اطمینان را می‌دهد که با خیال راحت از هدفون خود استفاده کنید .

 امیدواریم تا به اینجا از این مقاله لذت برده باشید و اما بهتر است این روش ها را هم تا آخر دنبال کنید چرا که قطعا به شما کمک خواهند کرد .

درمان درد گوش بر اثر صدای بلند

  • به قانون 60/60 وفادار باشید
  • از محدودیت های حجم صدا استفاده کنید
  • از هدفون های حذف نویز استفاده کنید
  • هدفون مناسب انتخاب کنید
  • از اکولایزر استفاده کنید

به قانون 60/60 وفادار باشید

بالا بردن صدا در لیست پخش صدایی که برای خود در نظر گرفته اید قطعا وسوسه برانگیز است تا بتوانید در مدت طولانی از موسیقی لذت ببرید اما ، شما نباید این کار را انجام دهید . در عوض ، دکتر کلی کانروی ، شنوایی شناس ، پیشنهاد می‌کند به قانون 60 /60 پایبند باشید .

شما باید صدای هدفون خود را روی 60 در صد تنظیم کنید و فقط برای مدت کوتاه 60 دقیقه به موسیقی گوش دهید .

خوشبختانه ، پیگیری این امر آسان خواهد بود زیرا دستگاه تلفن همراه شما هنگامی که صدا را بیش از 60 در صد افزایش دهید به شما هشدار خواهد داد 

پس از 60 دقیقه ، هدفون خود را بردارید و حتی در صورت نیاز ، آن ها را شارژ کنید . این شکستگی به سلول های کوچک مو در کانال گوش شما فرصتی برای استراحت و بهبودی از تمام ارتعاشات می‌دهد .

از محدودیت های حجم صدا استفاده کنید

دو نوع محدودیت صدا وجود دارد که می‌توانید برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض صداهای بلند به آن ها اعتماد کنید . آن ها شامل محدودیت های حجم داخلی و مبتتی بر تنظیمات هستند .

بیایید هر دو نوع را تجزیه و تحلیل کنیم :

محدودیت های حجم داخلی

هدفون محدود کننده صدا بیشتر برای کودکان و افراد با شنوایی حساس طراحی شده است . این هدفون ها با محدودیت های حجم داخلی طراحی شده است ، جایی که سطح صدا در استاندارد 85 دسی بل تنظیم شده است . در حالی که برخی از هدفون های محدود کننده صدا امکان جا به جایی از 85 به 96 دسی بل رامی‌دهند ، محدودیت حجم داخلی را نمی‌توان دور زد ، بنابراین نمی‌توانید تنظیمات را برای بلندتر کردن صدا تنظیم کنید.

محدودیت حجمی مبتنی بر تنظیمات

اگر به خرید هدفون جدید با محدودیت های داخلی علاقه ندارید ، می‌توانید محدودیت های صدا را مستقیما از منبع صوتی خود ، چه گوشی هوشمند یا تبلت تنظیم کنید . در ادامه نحوه دسترسی به کنترل های محدودیت صدا در Iphone و Android را به ترتیب توضیح می دهیم :

نحوه فعال کردن محدودیت صدا در آیفون

1- به تنظیمات رفته و Sound & Haptics. را انتخاب کنید.

تنظیم صدای اهنگ ایفون

2-Headphone Safety را انتخاب کنید.

تنظیمات صدای آیفون

3-دکمه Reduce Loud Sounds را تغییر داده و سطح صدا را حداکثر روی 85 دسی بل تنظیم کنید.

تست صدای گوشی ایفون

نحوه فعال کردن محدودیت صدا در اندروید

1-به تنظیمات بروید و Sounds and Vibration را انتخاب کنید.

تنظیم صدای گوشی

2- Volume را انتخاب کنید.

تنظیم پین محدوده میزان صدا

3-در گوشه بالا سمت راست ، روی سه دکمه ضربه بزنید و Media volume limit را انتخاب کنید.

تنظیم صدا در گوشی

4-برای سفارشی کردن media volume limit ، دکمه خاموش را به روشن تغییر دهید .

علت کم شدن صدای گوشی

"همچنین می‌توانید از برنامه third-party مانند Volume Limiter یا Volume Control استفاده کنید تا سطوح گوش دادن ایمن را دستگاه اندروید خود حفظ کنید ."

از هدفون های حذف نویز استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است صدای هدفون خود را زیاد کنید تا صدای محیطتان را به صورت کامل از بین ببرید . برای جلوگیری از این امر ، می توانید به حای آن از هدفون های حذف نویز استفاده کنید .

می‌توانید هدفون های حذف نویز راغیر فعال یا فعال کنید . ما دومی را توصیه می‌کنیم زیرا آن ها به طور فعال نویزهای ناخواسته پس زمینه را با انتشار امواج صوتی که مخالف امواج صوتی ورودی از محیط هستند ، حذف می‌کنند .

در مقابل ، هدفون های حذف نویز غیر فعال ، یا همان هدفون های ایزوله کننده صدا ، تنها یک مانع فیزیکی در گوش شما ایجاد می‌کنند تا صدای پس زمینه را از بین ببرند.

 هدفون های نویز کنسلینگ بی خطر هستند ، اما به خاطر داشته باشید که همچنان قانون گوش دادن60/60 را رعایت کنید زیرا استفاده طولانی مدت همچنان می‌تواند به گوش شما آسیب برساند .

هدفون مناسب انتخاب کنید

تناسب هدفون بر عملکرد حذف نویز هدفون تاثیر می‌گذارد . خرید هدفون شل می‌تواند باعث ایجاد صدای ناخواسته پس زمینه در آن شود ، زیرا نمی‌توانند به طور کامل گوش شما را ببندند . این موضوع می‌تواند این گونه به نظر برسد که موسیقی شما به اندازه کافی بلند نیست و شما را مجبور می‌کند که آن را از حد مجاز صدای توصیه شده بالا ببرید.

برای مقابله با این موضوع ، باید یک هدفون مناسب پیدا کنید که مهرو موم خوبی ، روی گوش شما ایجاد کند . از این نظر ، افرادی که از عینک استفاده می‌کنند ممکن است احساس کنند که ایربادزها بهتر از هدفون های over-ear هستند . با این حال ، توصیه می‌کنیم به دومی پایبند باشید . از آنجایی که ایربادزها باید در نزدیکی مجرای گوش قرار داده شوند ، می‌توانند آسیب بیشتری به هدفون های روی گوش وارد کنند .

 البته ما پیشنهاد می کنیم راه حل استفاده از هدفون با عینک را هم حتما مطالعه کنید .

از اکولایزر استفاده کنید

در حالی که کاهش صدای هدفون کمک زیادی به جلوگیری از آسیب رسیدن به گوش می‌کند ، اما همیشه کارساز نیست . دلیل آن ، این است که برخی از فرکانس های صدا می‌توانند خطرناک تراز سایر فرکانس ها باشند ، حتی زمانی که با حجم کم پخش می‌شوند. سرو صدای بالا به ویژه زمانی که با همان  ولوم پخش می‌شود، بیشتر از نویزهای پایین آسیب رسان است.

بلندی ها می‌توانند گوش های شما را حساس تر کنند زیرا فشار قابل توجهی به پرده گوش وارد می‌کنند . در مقابل پایین بودن صدا در گوش قابل تحمل تر است ، اما ارتعاشات طولانی مدت نیز می‌تواند سلول های مو را از بین ببرد . برای دور زدن این موضوع ، باید تنظیمات اکولایزر هدفون خود را سفارشی کنید . اکولایزر به شما این امکان را می‌دهد تا برای گوش دادن ایمن تر ، صداهای اوج ، میانه و پایین را متعادل کنید .

می‌توانید فرکانس ها را تا زمانی تنظیم کنید که صدای مناسبی دریافت کنند که باعث آسیب به گوش نشود.

نتیجه گیری

امیدواریم اکنون همه چیز هایی را که برای کاهش احتمالی شنوایی زود هنگام ، حتی برای فرزندانتان نیاز دارید را بدست آورده باشید لازم نیست هدفون خود را کنار بگذارید ، بلکه فقط یاد بگیرید که چکونه میزان صدا را تنظیم کنید و همچنین زمان گوش دادن به موسیقی یا فیلم را محدودتر کنید .

با گذشت زمان ، از وقفه های که در موسیقی 60 دقیقه ای به وجود می آورید و به گوش های خود استراحت خواهید داد قدردانی خواهید کرد . همچنین به شما زمان می‌دهد تا یک playlist را برای زمان بعدی گوش دادن خود تهیه کنید .

فراموش نکنید همیشه سلامتی شنوایی خود را در اولویت قرار دهید و کنترل کنیدهمچنین می توانید برای شنیدن صدای بهتر با خرید هدست گیمینگ از فروشگاه بابلو شانس خود را برای شنیدن یک صدای حرفه ای امتجان کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

چگونه صدای هدفون را تنظیم کنیم

همچنین بخوانید
درست مانند دنیای آشپزی ، که در آن تکنیک‌های امولسیون سازی زیادی برای ترکیب روغن و آب وجود دارد ، راه حال هایی هم هست که می‌تواند به شما کمک کند تا ناراحتی ناشی از استفاده از عینک با هدفون را تا حد قابل تحمل تری کاهش دهید . ما در ابتدا علم و علل درد ، قبل از وارد شدن در راه حل ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد . بیایید با ما همراه شوید تا این مسئله را به طور کامل برای شما حل کنیم .
همه ما می‌دانیم که یک پد یا پالشتک هدفون با کیفیت و راحت چه احساس فوق العاده ای را منتقل می‌کند ، به همین دلیل است که هیچ چیز به اندازه استفاده از یک جفت هدفون عالی با بالشتک های گوش تغییر شکل داده شده یا فرسوده آزاردهنده نیست . احتمالا هم اکنون به این موضوع فکر می‌کنید که بهترین اقدام این است که پد هدفون خود را تعویض کنید ! و حق با شماست . با این جال ، با توجه به این که اکثر هدفون ها دارای پدهای "غیر قابل تعویض" هستند ، ممکن است کار ترسناکی به نظر برسد .
هدفون محدود کننده صدا چطور کار می کند؟ گوش دادن به موسیقی ، با صدای بلند می‌تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد . با این حال ، انجام این کار برای طولانی مدت منجر به آسیب به گوش می‌شود . این موضوع می‌تواند به ویژه برای کودکان آسیب‌رسان باشد چرا که گوش‌های آن ها کم تر رشد کرده است . گوش دادن مکرر به موسیقی در سطوح بالا حتی می‌تواند منجر به کاهش شنوایی شود .
هدفون های بی سیم هدفون هایی هستند که بدون استفاده از سیم یا کابل به دستگاهی مانند تلفن هوشمند ، بلندگوی استریو ، کنسول بازی ، رایانه و سایر دستگاه های الکترونیکی متصل می‌شوند هدفون های بی سیم بسته به دستگاه ، سیگنال های صوتی را از طریق فرکانس‌های رادیویی یا IR ( مادون قرمز ) منتقل می‌کنند .
بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند و ما دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم
موارد بسیار زیادی است که بهتر است در مورد استفاده از هدفون و ایربادز‌ها به صورت مشترک بدانید و این که چگونه می‌توان با این موضوع به درستی برخورد کرد.همه ما این را می‌دانیم که چقدر شیرین و جذاب است وقتی دو نفر یک جفت هدفون را با هم استفاده می‌کنند ، انگار و نه انگار در این دنیا حضور دارند و بیشتر در دنیای خودشان هستند با این حال اگر قصد دارید با عزیزانتان این کار را انجام دهید بهتر است دوباره فکر کنید.حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد کسی می دانید ، نمی توانید در مورد بهداشت و سلامت
نحوه درست استفاده از هدفون بسته به نوع آن برای شنیدن بهترین صدای ممکن دارد .فرض کنید به تازگی یک جفت هدفون جدید خریده اید و مشتاق هستید آن‌ها را امتحان کنید و بعد از استفاده ، کمی احساس ناراحتی به شما دست می‌دهد ، آنقدر زیاد نیست که دردناک باشد اما به اندازه ای است که حواس شما را پرت کند .به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفون های خود را باید تنظیم کنید تا به تناسب بهتر برسند ، اما حتی پس از انجام این کار دائما هدفون از سرتان می‌افتد .با وجود این که این مشکل احمقانه به نظر می‌رسد ، بسی
در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد . احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد دا
هدفون‌های زیادی در بازار وجود دارند و گزینه‌های زیاد دیگری هم هستند که قرار است در این مقاله به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.هدفون‌ها بیشتر از یک دستگاه معمولی برای پخش موسیقی هستند و بعضی از کاربران حتی به عنوان یک پوشش از آن‌ها استفاده می کنند و یک راه بسیار عالی برای استفاده از تلفن همراه به شمار می‌روند، اگر آشنایی کاملی با هدفون‌ها ندارید و تازه کار هستید ما در اینجا قصد داریم تا با یک راهنمای کامل به شما کمک کنیم تا یک هدفون با کیفیت خریداری کنید
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha