بهتراست موس اپتیکال تهیه کنیم یا موس لیزری؟ یک انتخاب ساده

همیشه ساده ترین انتخاب ها به قدری سخت می شوند که ما را از بحث اصلی خارج می کنند به همین دلیل است که باید ساده نگاه کرد تا انتخاب درستی انجام داد .

هر موس از دو خانواده مجزی تشکیل شده و این دو خانواده هر روز امکانات پیچیده ای توسط شرکت اصلیشان برای رقابت اضافه می کنند. می توانید برای خرید موس در انواع گوناگون آن، روی لینک کلیک کنید.


فهرست مطالب

موس های اپتیکال و لیزری - انواع حسگر

ساختار یک موس مکانیکی چگونه بوده؟ موس های قدیمی.

چه شباهت هایی بین موس اپتیکال و لیزری وجود دارد؟ آیا شباهتی دارند؟

سازگاری با سطح (محل قرار گیری موس)

موس های اپتیکال 

موس های لیزری 

تفاوت شتاب در موس لیزری و نوری

آیا برنده ای بین این دو نوع موس وجود دارد؟ آیا موس نوری برنده است؟

یک فرمول طلایی شتاب برای گیمر ها

DPI پایین

نرخ نمونه برداری بالا

سطح سازگار با موس در دو نوع لیزری و اپتیکال چگونه باشد؟

نتیجه گیری


موس های اپتیکال و لیزری - انواع حسگر

قبل از این که وارد جزئیات شویم پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت موس حرفه ای گیمینگ و ساده را مطالعه کنید.

موس های اپتیکال و لیزری - انواع حسگر

شاید به چشم شما فناوری به کار رفته در دو نوع موس با هم متفاوت باشد ، اما این گونه نیست هیچ تفاوت ساختاری در آن ها دیده نمی شود و تمامی تجهیزات به کار رفته در واقع همان تجهیزات اپتیکال است ، اما همیشه میان این یکرنگی ها یک مورد است که باعث برتری یکی بر دیگری خواهد شد و این مورد ، نور به کار رفته در آن ها می باشد.

در این دو موس روش های استفاده از نور کاملا متفاوت است

موس نوری(اپتیکال)

معمولا بعضی  ازشرکت های بزرگ بدنبال راهی برای کاهش قیمت هستند وبه دلیل صرفه جویی در هزینه بهترین انتخاب را روی موس های نوری می گذارند.

این موس ها دارای سنسور های Cmos هستند که از چراغ LED برای جابه جایی نشانگر استفاده می کنند و می توانند در هر ثانیه 1500 تصویر را ثبت کنند ، که باعث کاهش قیمت بیشتر نسبت به موس های دیگر می شود.

موس های اپتیکال را نمی توان برروی همه سطوح گذاشت و برای حرکت راحت ، باید یک سطح زیرین مخصوص ، مثل موس پد و یا سطوحی که لنز این گونه موس ها بتوانند کاملا آن را پوشش دهند، قرار گیرد.

پیشنهاد بابلو: خرید انواع هندزفری با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه بابلو.

تاریخچه موس نوری

طراحی این موس توسط استفن بی جکسون در شرکت زیراکس در سال 1988 ثبت شد ، اولین موس های مدرن و تجاری توسط شرکت های Microsoft IntelliMouse با IntelliEye و IntelliMouse Explorer در سال 1999 با استفاده از طراحی توسعه یافته شرکت HP(Hewlett-Packard) معرفی شدند.

این گونه موس ها در واقع بعد از موس های مکانیکی و به قولی توپی معرفی شدند ، که قابلیت های بسیار بهتری نسبت به آن ها داشتند ، چرا که موس های توپی در ردیابی نشانگر خوب عمل نمی کردند و بعد از مدتی با جمع شدن خاک روی غلتک توپی شکل همه چیز غیر قابل کنترل می شد .

بعد از ارائه موس های نوری به طور کامل موس های مکانیکی منسوخ شدند ، جالب است بدانید اولین موس مکانیکی ساخته شده در سال 1946 توسط رالف بنجامین اختراع شد .

موس لیزری

این گونه موس ها به موس های V-track هم مشهور هستند که نمونه های آن را می توانید در موس های ایفورتک مشاهده نمایید. این گونه موس ها به دلیل استفاده لیزر این امکان را دارند که در سطوح مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

تاریخچه موس لیزری

قبل از موس لیزری ، موس های نوری در اواخر 1990 میلادی معرفی شدند ، این موس ها همه چیز را برای کاربران تغییر دادند چرا که راحتی آن  باعث شده بود مردم آن را ستایش کنند. در سال 1998 شرکت Sun Microsystems یک موس لیزری را به ایستگاه های کاری خود اضافه کرد با این حال تا سال 2004 به صورت رسمی  وارد بازار مصرفی نشدند .

 در  سال 2009 شرکت لاجیتک موسی را معرفی کرد که درون آن از دو لیزر استفاده شده بود این موس ها قادر بودند روی سطوحی مثل شیشه و سطوح براق براحتی حرکت کنند که در آن زمان آن حسگر لیزری را دارکفیلد نامیدند.

ساختار یک موس مکانیکی چگونه بوده؟ موس های قدیمی.

یک موس با تشخیص وجود یا عدم وجود نور کار می کند اما قضیه در موس های مکانیکی کمی متفاوت است دو غلتک کوچک در داخل موس مکانیکی قرار داشت که یکی حرکت عمودی و دیگری حرکت افقی داشت.

ساختار یک موس مکانیکی

وقتی موس را حرکت می دادید توپ پلاستیکی غلتک را می چرخاند و اگر شما به صورت مورب موس را جابه جا می کردید هر دو غلتک چرخیده می شدند. برای چرخش بهتر غلطک و عملکرد بهتر موس خرید پد موس با کیفیت خوب امری ضروری است.

هر غلتک نیاز به پرتو نور داشت که این نورها نیاز به عبور از این غلتک ها داشتند . زمانی که یکی از غلتک ها حرکت می کرد ،لحظه ای پرتو نور ها مسدود می شدند، حال موس زمانی که پرتو نور مسدود شده و روی کدام غلتک مسدود شده را ثبت می کرد سپس یک دستور به کامپیوتر ارسال می کرد  که مکان نما به کدام سمت حرکت کند .

به دلیل منسوخ شدن این موس ها بهتر است به اصل قضیه بپردازیم ، نظر شما چیست؟

چه شباهت هایی بین موس اپتیکال و لیزری وجود دارد؟ آیا شباهتی دارند؟

در کنار این که موس  های نوری و لیزری از پرتو نور به روش های مختلف استفاده می کنند اما شباهت هایی هم دارند.

شباهت های بین موس اپتیکال و لیزری

1 – نرخ تصویر برداری(ثبت تصویر موس)

اگر تا این لحظه با ما همراه بودید بگذارید برایتان یک حقیقت شگفت انگیز را بگوئیم ، در واقع چه موس های اپتیکال و چه لیزری یک دوربین فیلم برداری هستند . (اشتباه برداشت نکنید توانایی فیلم گرفتن از شما را ندارند)

هر موس دارای سنسور CMOS می باشد ، سنسور CMOS نور را تشخیص می دهد که دقیقا همان فناوری استفاده شده در دوربین های دیجیتال است.

زمانی که موس را حرکت می دهید سنسور CMOS سطحی که موس روی آن حرکت می کند را ثبت می کند ، بعد از موقعیت یابی توسط این سنسور می تواند تشخیص دهد موس به کدام سمت حرکت کرده .

حال در نظر بگیرید موس را روی یک سطح نامسطح حرکت می دهید در بیشتر موس ها ممکن است این سطوح قابل تشخیص نباشند.

بگذارید برایتان یک مثال ساده بزنیم یک پد موس ، از بافت پارچه ای به هم تنیده شده بوجود آمده که با چشمان معمولی نوع بافت قابل مشاهده نیست ، کافیست آن را زیر ذره  بین بگذارید و سپس شروع به بررسی کنید تا واضح تر ساختار لوازمی که در زیر این سنسورها قرار می گیرند برای شما قابل مشاهده باشد.

سایر سطوح مثل پد موس ها ، به هم تنیده شده نیستند و اجزایی مثل میز ، شیشه یا دسکتاپ دارای بافت و جنس خاص هستند ، حال در نظر بگیرید روی این اجسام پارگی یا خراشیدگی ( چه بسا کم ) و یا کمی گرد و غبار نشسته باشد.

پیشنهاد ویژه بابلو: خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ برای حرفه ای ها.

2- شباهت هایی که در نوع کار کردن این دو نوع سنسور وجود دارد :

  1. ثبت تصویر عکس در این موس ها گاهی به 1000 عدد در ثانیه می رسد.
  2. موس در هر بار ثبت تصویر ویژگی ها سطحی که روی آن قرار گرفته را مثل نوع بافت یا خراش بررسی و تشخیص می دهد .
  3. موس این تصاویر ثبت شده را با هم مقایسه و بررسی می کند که آیا ویژگی های موقعیت موس تغییر کرده یا خیر.

اگر ویژگی های سطح قرار داده شده به سمت چپ حرکت کرده باشند به این معنی است که موس به سمت راست حرکت کرده و سیگنالی به کامپیوتر شما ارسال می کند که مکان نما باید به سمت راست حرکت کند.

ایا موس شما می تواند این میزان عکس را ضبط و پردازش کند؟ به دنیای مدرن خوش اومدی دوست من!

3- روشنایی(بازتاب نور موس)

بگذارید کمی واقع گرا باشیم موس های نوری و لیزری نمی توانند دقیقا بافت یک سطح را تشخیص دهند. بنابر این زمانی که موس را حرکت می دهید :

  • موس ، نوری را به سطح می تاباند.
  • نور از سطح منعکس می شود.
  • سنسور CMOS نور را دریافت می کند.

حال تشخیص برای موس راحت تر شده ، سطح ناهموار در پدس موس ، میز و... بعد از انعکاس نور ، سیگنال تغییراتی که در سطح وجود دارد را حتی اگر جزئی باشد ارسال می  کند.

موس شما واریانس نور منحصر به فرد هر تصویر را تجزیه و تحلیل  و بعد از حرکت ، تصویر به تصویر ردیابی می کند.

آیا با انیمیشن های  Stop Motion   آشنایی دارید و می دانید چیست ؟ به احتمال زیاد اگر اهل کامپیوتر باشید با این اصطلاح آشنایی دارید ، در واقع هر بار که یک شی ء را در حالت ایستاده کمی جابه جا کنید باید یک بارعکس بگیرید و دوباره و دوباره این کار شما به قدری باید با کم ترین حرکت و با تعداد عکس های زیاد انجام شود که آن عکس ایستاده تبدیل به یک ویدیو جذاب شود .(تبریک می گوئیم شما یک انیمیشن زیبا ساختید)

موس شما هم دقیقا به همین صورت کار می کند . این حرکت ، تصویر مورد نظر بر اساس الگوی نور را ردیابی و به کامپیوتر شما سیگنال می دهد که نشانگر را یک پیکسل حرکت دهید . این کار به قدری سریع انجام می شود که مکان نمای شما به نظر می رسد خیلی روان حرکت کرده .

سازگاری با سطح (محل قرار گیری موس)

محل قرار گیری موس

پیشنهاد بابلو: خرید آنلاین هندزفری گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای

همانطور که می دانید سطح ها متفاوت هستند و با چشم انسان نمی توان کاملا همه چیز را مشاهده کرد . اما نوری که از موس شما بازتاب می شود کاملابه جایی که قرار است قرار بگیرند وابسته است . به همین دلیل ، هم در نوع لیزری و هم اپتیکال یک شرح کامل برای شما آماده کرده ایم .

موس های اپتیکال :

نور LED که در موس شما قرار دارد برای  ساخت موس اپتیکال و بازتاب نور  استفاده شده ، چندان قوی نیست و توانایی نفوذ زیاد به سطح را ندارد و به همین دلیل است که این نوع موس تمایل زیادی به بازتاب نور دارد و از این گذشته اگر نوری توانایی نفوذ به سطح را نداشته باشد فقط در حال پس زدن نور است .

شاید به نظر شما این خوب به نظر برسد  . و به احتمال زیاد سوالتان به این صورت خواهد بود که مگر شما در این مقاله اعلام نکردید سنسورCMOS انعکاس را می گیرد؟ پس نور بازتابی باید خوب باشد ، جواب شما هم بله است هم خیر.

اگر از موس نوری روی یک سطح براق استفاده کنید که فرض آن سطح ، شیشه باشد LED ممکن است بیش از حد ممکن منعکس شود . (نمک بیش از حد پاشیدن همیشه خوب نیست) بنابراین انعکاس بیش از اندازه ، الگوی نور را از بین می برد . (پس بیش از حد اندازه کاری را انجام دادن حتی در لوازم الکترونیکی هم باعث اختلال خواهد شد ) سنسور CMOS قادر به تشخیص تغییرات الگوی نورنیست.

پس نتیجه چیست؟

موس های اپتیکال به دلیل بازتاب بیش از حد نور روی سطح خوب کار نمی کنند ، این نوع موس ها برای سطح های غیر براق مانند پد موس بسیار مناسب هستند.

موس های لیزری :

لیزر بسیار قدرتمند تر از چراغ  LED است . لیزر این امکان را دارد که به سطح خیلی از اجسام از جمله اجسام براق نفوذ کند ، پس فکر می کنم متوجه شدید که چه اتفاقی قرار است رخ دهد ؟ بله ، نوری که نفوذ می کند بیشتر از نور برگشتی است بنابراین نور منعکس شده زیادی وجود نخواهد داشت.

به احتمال زیاد سوال دیگری برای شما پیش آمده ، چه بر سر سنسور CMOS می آید؟  نگران بازتاب بیش از حد نور نباشید! منبع نور لیزر دو مزیت دارد :

  • استفاده روی سطح براق
  • لیزر ، انعکاس دقیق تری به سنسور CMOS می دهد.

لیزر به قدری قوی است ، که بتواند نور را از تمام شکاف های کوچک که در بالای سطح و حتی در لایه های سطح زیرین وجود دارند ، منعکس کند . انعکاس ها دارای واریانس نور بیشتری خواهند بود ، که ردیابی حرکت روی سطح را برای موس آسان تر می کند.

پیشنهاد بابلو: خرید دسته بازی موبایل و تبلت با کیفیت و قیمت عالی

جزئیات بیشتر یعنی دقت بیشتر ، به هر حال مشکلاتی هم ایجاد می کند .

تفاوت شتاب در موس لیزری و نوری

شتاب در موس

بیشتر گیمر ها با مشکل سرعت موس در موس های لیزری روبرو هستند و به همین دلیل این گونه موس ها را مناسب بازی نمی بینند .

شتاب چیست؟

در حالت عادی شتاب به زمانی گفته می شود که موس را روی سطح حرکت می دهید و نشانگر با فاصله زمانی مناسبی روی نمایشگر حرکت می کند ، مهم نیست چقدر سریع موس را حرکت داده باشید .

مکان نما بر حسب مسافتی که موس را تکان می دهید حرکت می کند .اینجا شتاب  خود را نشان می دهد ، زمانی که موس را سریع حرکت بدهید و نشانگر با سرعتی اشتباه حرکت کند ، موقعیت هماهنگ شده با موس شما را از دست می دهد .

یک مثال ساده تر ( دقیقا مثل مسابقه راگبی می ماند و در این مسابقه قدرت و سرعت عامل اصلی پیروزیست اگر سرعت بالایی نداشته باشید نقش بر زمین خواهید شد)

مشکل شتاب در بازی های کامپیوتری

خیلی از گیمر ها در بازی های کامپیوتری عاشق سرعت هستند اما عاشق شتاب نیستند ، حال فرض کنید موس را با سرعت بالایی حرکت می دهید اگر سنسور موس توانمندی لازم را نداشته باشد ، نمی تواند همراه با دست شما حرکت کند .

گیمر ها از شتاب بیزارند ، زیرا حرکت نشانگر را ناسازگار می کند . بیایید با هم یک سر به بازی های کامپیوتری با موس بزنیم ، موسی را در دست گرفتیم که قصد داریم کمی وقت خود را با آن بگذرانیم حال به دلیل اشتیاق به بازی کردن زمان بازی کردن ما افزایش پیدا می کند ، ماهیچه های شما یاد می گیرند که چقدر موس را باید حرکت دهید و خوب ، این یک موضوع غریزی در انسان است.

حال تصور کنید نشانگر شما غیر قابل کنترل باشد و در حال پرش ، مسلما شما نمی توانید خود را با آن وفق دهید و عضله های شما تعحب خواهند کرد! این دقیقا مشکل شتاب است.

شتاب در موس های لیزری

با توجه به جزئیات گفته شده این موس ها استعداد زیادی در شتاب گرفتن دارند ، همه واریانس های کوچک شناسایی شده روی سطح ، می توانند ردیابی موقعیت را دچار اختلال کنند ، به خصوص زمانی که موس را با سرعت حرکت می دهید.

شتاب در موس های اپتیکال

شاید به تصور شما این گونه موس ها در شتاب مشکل نداشته باشند اما این تصور کاملا غلط است ، بله این موس هم از شتاب رنج می برند ، اما به اندازه موس های لیزری این مشکل وجود ندارد و در برخی مدل ها آزاردهنده است.

پیشنهاد بابلو: خرید آنلاین هدست گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای

آیا برنده ای بین این دو نوع موس وجود دارد؟ آیا موس نوری برنده است؟

جواب منفی است ، بدون شک بهترین موس  گیمینگ هم ، ممکن است از شتاب رنج ببرد ، اما هم موس های نوری و هم لیزری با آن مشکل دارند البته بسته به نوع ساختار موس شما هم مربوط می شود.

به طور معمول موس های لیزری مشخصات مناسبی برای بازی ندارند و برخی از موس های اپتیکال هم ممکن است این ویژگی بد را داشته باشند.

انتخاب با شماست اما همه چیز به این ختم نمی شود!

  • موس با چه نوع جزئیات و متریالی ساخته شده .
  • سطحی که قرار است موس روی آن قرار بگیرد .

هنگامی که موس گیمینگ خریداری می کنید مطمئن شوید DPI پایین و نرخ نمونه برداری بالا داشته باشد

یک فرمول طلایی شتاب برای گیمر ها

فرمول طلایی شتاب برای گیمر ها

  DPI پایین   +   نرخ نمونه برداری بالا    +    سطح سازگار (پد موس بزرگ)   =    شانس کمتر برای شتاب بالا

در جدول زیر می توانید نسبت نرخ نمونه برداری با سرعت تاخیر بعد از حرکت را مشاهده کنید :

میزان تاخیر کلی بعد از ضربه

نرخ نمونه برداری

8 میلی ثانیه

125 هرتز

4 میلی ثانیه

250 هرتز

2میلی ثانیه

500 هرتز

1 میلی ثانیه

1000 هرتز

25/0 میلی ثانیه

4000 هرتز

125/0 میلی ثانیه

8000 هرتز

DPI پایین

به یاد دارید حسگر موس توسط سنسور CMOS چگونه از سطح عکس می گرفت؟ یک تصویر از هزاران پیکسل تشکیل شده و DPI معمولا به تعداد پیکسلی که می توانید در یک تصویر قرار دهید اشاره می کند .

معمولا DPI بالا اصطلاحی است که برای مانیتور استفاده می شود هر چقدر این میزان بالاتر باشد صفحه نمایش با کیفیت تری خواهید داشت چرا که باعث تنوع بیشتر رنگ در آن می شود.

موس کمی متفاوت عمل می کند ، شما قصد دارید حسگر موس تصاویری را بگیرد که دارای پیکسل کم تری است . چرا پیکسل کم تر؟چون به معنی کار کم تری است که موس باید انجام دهد ، سنسور موس دو نوع سیگنال دریافت می کند اولین سیگنال یک سیگنال پایه به نام Noise Floor است . سیگنال های دیگر اسپایک های فرکانس بالا هستند.

موس شما به دنبال این اسپایک ها می گردد زیرا این اسپایک ها به دلیل ویژگی هایی که در سطح های قابل ردیابی وجود دارند ایجاد می شود .حال تصور کنید شما پیکسل های کم تری دارید ، سنسورموس راحت تر تشخیص می دهد چه بخشی اسپایک و چه بخشی Noise Floor است.

پیشنهاد بابلو: خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت با بهترین قیمت ها و بهترن کیفیت ها.

در این حالت چیدمان راحت تر می شود ، یک پازل 100 تکه یا یک پازل1000 تکه کدام را انتخاب می کنید؟ مسلما 100 تکه بودن پازل کار شما را راحت تر می کند . قطعا قطعات کم تری وجود دارد و شما براحتی می توانید تصویر اصلی را درست کنید.

به همین ترتیب وقتی موس شما دارای پیکسل های کم تری برای مرتب سازی باشد ، سریع تر و کار آمد تر کار می کند.

محدوده مد نظر DPI

یک رنج مناسب برای موس گیمینگ بین 800 الی 1600 DPI متغیر است هر چقدر میزان حساسیت پایین تر باشد به این معنی است که حرکت نشان گر کندتر می شود برای این که شرایط بهتری تجربه کنید بهتر است حساسیت موس را نسبت به بازی تنظیم کنید.

نرخ نمونه برداری بالا

نرخ نمونه برداری در واقع تعداد دفعاتی است که موس موقعیت خود را به رایانه اعلام می کند حال نرخ نمونه برداری بالا ، جلوگیری از وقوع شتاب است. هر چقدر موس شما موقعیت خود را بیشتر گزارش کند رایانه شما می تواند مکان نما را با دقت بیشتری برای مطابقت تنظیم کند.

محدوده نرخ نمونه برداری چقدر باشد؟

یک محدوده نرخ نمونه برداری خوب در واقع بین 500 الی 1000 هرتز است و به این معنی است که موس شما 500 الی 1000 بار در ثانیه به رایانه گزارش ارسال می کند.

سطح سازگار با موس در دو نوع لیزری و اپتیکال چگونه باشد؟

بهتر است سطحی که موس را روی آن قرار می دهید را کاملا در نظر داشته باشید ، اگر یک موس نوری می خرید ، یک موس پد پارچه ای تهیه کنید و اگر موس لیزری میخرید یک پد موس پلاستیکی و سخت با یک پد موس پارچه ای بسیار نازک مثلا حدود 1.5 میلی متر تهیه کنید . اگر موس پد بازی نازک باشد ، لیزر در لایه های زیادی نفوذ نمی کند و باعث شتاب بیشتر نمی شود.

نتیجه گیری

در خاطرتان بماند که موس نوری و لیزری هر دو از نور برای حرکت استفاده می کنند ، موس های نوری از چراغ LED در حالی  که موس های لیزری از لیزر استفاده می کنند ، در واقع منابع نور هیچ کدام علت بر برتری در بازی نیست بلکه نوع ساختار مشخص کننده آن است.

به یاد داشته باشید بهترین موس های بازی دارای شرایط زیر هستند :

  • حساسیت پایین
  • نرخ نمونه برداری بالا

مطمئن شوید موس نوری را روی پد پارچه ای و موس لیزری را روی پد پلاستیکی یا پد موس با ضخامت بسیار نازک حدود 1.5 میلی متر قرار دهید.

آخرین چیزی که باید به خاطر داشته باشید ، حتی اگر قوی ترین موس را هم داشته باشید و لوازم های دیگر شما سرعت لازم را نداشته باشند ، یک موس سریع و دقیق چندان نیاز شما را برطرف نمی کند . بهتر است اول سخت افزار خود را ارتقا دهید. در نهایت لازم به ذکر است خرید تمامی اجناس از لوازم تبلت و کامپیوتر گرفته تا خرید تجهیزات نورپردازی، به راحتی و به صورت آنلاین در سایت بابلو قابل انجام است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ آیا شما تا کنون به این جزئیات توجه کرده اید؟

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha