بهترین نرخ نمونه برداری برای موس گیمینگ

وقتی صحبت از بازی با سیستم کامپیوتری مطرح می شود ، مسائل زیادی به دنبال آن برای رسیدن به بهترین شرایط به فکر شما خواهد رسید.

اما شک نکنید مهم ترین عامل در بازی سرعت می باشد چرا که هر چه شما کندتر باشیدحریف با تکنولوژی بالاتری نسبت به شما تصمیم گیری می کند ، برای بازی های اول شخص و بازی های با فریم ریت بالا خیلی ضروری است که مطمئن باشید سرعت بالایی در اختیار دارید. در صورت تمایل به انجام بازی با گوشی میتوانید خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت را از بابلو انجام دهید.

خوب ، با این تفاسیر وقتی صحبت از نرخ نمونه برداری مطرح می شود چه چیزی را بیشتر باید در نظر بگیریم؟

وقتش است کمی روی این مبحث بیشتر زوم کنیم.


فهرست مطالب 

بهترین Polling rate برای موس چقدر است؟

میزان Polling rate  مناسب برای یک موس گیمینگ چه مقدار است؟

آیا اتصال بی سیم (بلوتوث) و با سیم ، تاثیری در روند نرخ نمونه برداری ایجاد می کنند؟

چرا به سرعت بیشتر از 1000 هرتز نیاز نداشته باشیم؟

موتورهای بازی نمی توانند سرعت ها بالا را تحمل کنند ، یک انتخاب سخت

چرا refresh rate  مانیتور در نرخ نمونه برداری موس اهمیت دارد؟

آیا موس ریزر با نرخ نمونه برداری 8000هرتز یک کلک تبلیغاتی است؟

با این اوصاف آیا خرید موس و مانیتور جدید اجباری است؟

چند موس پیشنهادی که در سطح جهانی مطرح هستند 

نتیجه گیری


بهترین Polling Rate  برای یک موس چقدر است؟

وقتی به یک موس گیمینگ نگاه کنیم یکی از جزئیات به کار رفته در اطلاعات آن نرخ نمونه برداری است ، نرخ نمونه برداری  1000 هرتز در هر یک میلی ثانیه یک گزارش به موس شما ارسال می کند . داشتن یک نرخ نمونه برداری 1000 هرتز برای بازی هایی که به سرعت و دقت نیاز دارند بسیار مهم است.

بهترین نرخ نمونه برداری برای یک موس

شاید شما فکر کنید فقط برای بازی های با ژانر رقابتی (FPS) این بخش اهمیت دارد اما این گونه نیست ، بلکه شامل سبک بازی ریتم شدید مثل (OSU)  هم می شود.

داشتن Polling rate بالا در مورد سخت افزارهای سطح بالا مانند نمایشگرهای فوق عریض با نرخ رفرش ریت 120 هرتز یا بیشتر نیز کمک خواهد کرد . همیشه مطمئن شوید نرخ نمونه برداری موس شما سریع تر از refresh rate مانیتور باشد چرا که ممکن است در صورت رعایت نکردن این نکته دربازی لگ داشته باشید.


بیشتر بخوانید نکات مهم قبل از خرید بهترین موس گیمینگ


میزان Polling rate  مناسب برای یک موس گیمینگ چه مقدار است؟

یک میزان استاندارد پایه وجود دارد در صورتی که شما از  اتصال USB استفاده می کنید نرخ نمونه برداری پایه معمولا 125 هرتز یا 8 میلی ثانیه یک بار است . با این حال ، بیشتر موس های بازی معمولا دارای نرخ نمونه برداری 1000 هرتز (یک بار در میلی ثانیه) یا 1000 بار در ثانیه هستند.

حال چرا می گوئیم این قسمت در بازی مهم است؟ اگر تمام تجهیزات شما با رقیبتان برابر باشد ، داشتن نرخ نمونه برداری بالاتر از حریف به این معناست که ورودی های شما در درجه اول قرار می گیرند و در نهایت عملکرد بهتری هم خواهید داشت.

نرخ نمونه برداری بالا به این معنی است که ورودی های شما از نظر زمان بندی براساس فریم به فریم دقیق تر و دقیق تر خواهد بود.

زمان آن رسیده که با یک فرمول طلایی آشنا شوید ، شما می توانید با فریم در ثانیه و نرخ نمونه برداری بالا ، موس سریعی را در بازی های اکشن داشته باشید.

معمولا روی جعبه محصول این ویژگی درج نمی شود بنابراین بهتر است حتما موس را بعد از خریداری چک کنید ، اما برای تشخیص نرخ نمونه برداری موس  یک نرم افزار با حجم پایین به نام DirectX Mouse Rate Checker وجود دارد که با استفاده از آن می توانید کاملا شرایط موس را بررسی کنید.


بیشتر بخوانید تفاوت موس گیمینگ و موس ساده


آیا اتصال بی سیم (بلوتوث) و با سیم ، تاثیری در روند نرخ نمونه برداری ایجاد می کند؟

وقتی حرف از سرعت می زنیم، داشتن نرخ نمونه برداری بالا مهم است اما نوع اتصال هم در روند سرعت کاملا تاثیر دارد .

اتصال موس باسیم بهتر است یا اتصال بی سیم؟

اتصال بلوتوث ، یک انتخاب نامناسب برای Polling rate

اگر یک نیاز ساده برای یک کامپیوتر معمولی (مدرن و رایج بازار) دارید شک نکنید برای شما یک موس بلوتوث مناسب خواهد بود ، اما آیا واقعا مناسب بازی است؟ یک بلوتوث ممکن است فاصله اتصال خوبی به شما بدهد اما اتصال آهسته و با تاخیر بالا برای بازی کردن گزینه مناسبی نیست.

نرخ نمونه برداری یک موس بلوتوث چه میزان است؟

در اکثر موس های بلوتوث نرخ نمونه برداری معمولا به 125 هرتز یا اغلب حتی کم تر می رسد ، اگر کاری بیشتر از بازی های معمولی انجام می دهید ، بلوتوث یک اتصال سریع را به اندازه کافی فراهم می کندو در بعضی اوقات ممکن است شما را به کشتن بدهد.(البته در بازی)

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ اورجینال.

آیا اتصال های وایرلس بهتری برای بازی وجود دارد؟

خوشبختانه در این مورد جواب بله است ، اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی در مدل های ارتقا یافته و جدید بسیار قابل اعتماد تر از بلوتوث است ، اما ممکن است فاصله موس نسبت به کامپیوتر شما  سیگنال دهی کم تری داشته باشد.

سیگنال 2.4 گیگاهرتزی به گیرنده و کیفیت اتصال شما بستگی دارد . این نوع سیگنال برای یک اتصال مناسب نیازمند یک فضای بدون مانع است ، بنابر این برای اتصال به دستگاه کمی باید دقیق تر باشید چرا که فاصله زیاد می تواند ارتباط شما را هم با دستگاه مورد نظر قطع کند.

حتی اتصال پورت USB 3.0 می تواند ارتباط را دچار اختلال کند و پیشنهاد این است که پورت USB 2.0 استفاده کنید ، شاید مشکلات گفته شده دلیل بر پیروزی این مدل ارتباطی باشد .

پیشنهاد ما تا حد امکان اتصال مستقیم با USB است

ورژن های جدید این نوع اتصال ، می توانند در بعضی مواقع به اندازه یک موس سیمی باشند و حتی بهتر از آن کار کنند.

موس هایی همچون Logitech Lightspeed, Razer Hyperspeed, Corsair Slipstream گزینه های مناسبی هستند.

یادتان نرود انتخاب موس بی سیم را در اولویت آخر خود بگذارید اما اگر علاقه مند به موس بی سیم هستید ، نمونه ای را انتخاب کنید که با فعالیت شما و بازی ای که انجام می دهید مطابقت داشته باشد و دارای عملکرد بالایی باشد.

اتصال با سیم (یک اتصال قدیمی و با اعتماد)

احتمالا تا به اینجا متوجه شده اید که اتصال با سیم برای بازی می تواند به صرفه تر و سرعت و عملکرد بهتری به شما بدهد اما هیچ کس و هیچ ساختاری بی اشکال نیست و یک جای کار همیشه می لنگد.

سرعت مناسب چیزیست که همیشه کنار خود خواهید داشت اما با وزن و طول سیم زیاد چکار کنیم؟ پس برای بعضی کاربران فقط تکنولوژی و سرعت مهم نیست و مدیریت طول کابل است که در اینجا اهمیت پیدا می کند.

اگر یک گیمر حرفه ای هستید سرعت موس 1000 هرتز برای بازی را جزو حداقل انتخاب ها در نظر بگیرید. چرا که یک موس با Polling rate بالا و DPI پایین بهترین عملکرد را به شما می دهد.


بیشتر بخوانید : DPI در موس به چه معناست؟


چرا به سرعت بیشتر از 1000 هرتز نیاز نداشته باشیم؟

به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش آمده ، اعداد بالاتر به معنی سریع تر و دقیق تر بودن است ؟ نرخ نمونه برداری بالا می تواند گزینه مناسبی باشد؟

چرا به سرعت بیشتر از 1000 هرتز نیاز نداشته باشیم؟

در یک نقطه مشخص میزان نمونه برداری در مورد عملکرد عملی ، کم تر می شود.

موتورهای بازی نمی توانند سرعت های بالای موس را پشتیبانی کنند ، یک انتخاب سخت

در بیشتر بازی های روز سرعت بین 125 الی 1000 هرتز مشکلی به وجود نخواهد آورد و اگر از جایی که موس قرار خواهد گرفت صحبت کنیم میزان صافی سطح و حرکت نشانگر با نرخ نمونه برداری بالا برای دقت موس مهم خواهد بود .

موتورهای بازی نمی توانند سرعت های بالای موس را پشتیبانی کنند

حال اگر روی کاغذ نرخ نمونه برداری بالاتر از 1000 هرتز باشد ایده ال تر و بهتر خواهد بود ، درست است؟ اما آیا نیاز به این سرعت دارید؟

 اگر به میزانی که  خرج می کنید برای این که یک موس خریداری کنید اهمیتی نمی دهید ، خرید کردن این گونه موس برای شما اهمیتی نخواهد داشت ، اما توانایی خرید به معنی توانایی و کاربرد بیشتر موس در بازی نیست.

همین حالا برای تجربه جذابتر از بازی های خود، با بهترین قیمت هدفون گیمینگ مناسب خود را خرید کنید!

یکی از مواردی که اهمیت بالایی دارد سرعت موتور آن بازی است . بسیاری از موتورهای بازی ساخته نشده اند که ورودی ها را سریع تر از یک بار در میلی ثانیه پردازش کنند .

وقتی فاکتورهای مختلف مانندتاثیر نمایش یا سرعت نمایش ، تغییرات نمایشگر را بررسی می کنیم ، نرخ های نمونه برداری بالا از 1000 هرتز از دیدگاه قیمت ارزش بالا و کاربرد کمی دارند.

چرا refresh rate  مانیتور در نرخ نمونه برداری موس اهمیت دارد؟

وقتی صحبت از نرخ نمونه برداری بالاست طبق مطالبی که راجع به آن صحبت کردیم مانیتور با Refresh rate بالا را بسیار پر اهمیت می کند پس این دو با هم یک ویژگی مشترک دارند.

چرا refresh rate  مانیتور در نرخ نمونه برداری موس اهمیت دارد؟

اگر مانیتور شما با فرکانس های 120 هرتز ، 144 هرتز یا بیشتر کار کند ممکن است متوجه تاخیر حرکت موس شوید . دلیل این اتفاق این است که مانیتور شما داده ها را سریع تر از آن چه موس می تواند گزارش دهد، تازه سازی می کند.

با این حال اکثر نمایشگر های بازی از نرخ تازه سازی 360hz تجاوز نمی کنند ، البته مانیتور های 480 هرتزی هم به زودی وارد بازار می شوند.

حال با وجود تمامی اطلاعات موجود ممکن است حتی مانیتورهای 960 هرتزی و حتی بالاتر عرضه شوند این مانیتور ها برای یک گیمر معمولی مورد استفاده قرار نمی گیرد که بتواند به داشتن آن فکر کند .

در زمان فعلی حتی اگر مانیتور شما 240 یا 480 هرتز باشد .شما با نرخ نمونه برداری 1000 هرتز هم می توانید یک حرکت روان و سریع داشته باشید.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی هدست گیمینگ اورجینال

آیا موس ریزر با نرخ نمونه برداری 8000هرتز یک کلک تبلیغاتی است؟

هر چقدر که شما حرکت بزرگ تری انجام دهید پر سرو صداتر هستید ، شرکت های بزرگ هم از این ویژگی استفاده می کنند ،شرکت ریزر یکی از شرکت هایی است که همیشه شعار (قدرت بیشتر) را اعلام کرده . موس Razer Viper 8k که از پروژه Razer Avalon مطرح شده و بوجود آمده.یکی از محصولات جانبی بازی با تاخیر بسیار کم و یکی از پر سرعت ترین موس های جهان است.

آیا موس ریزر با نرخ نمونه برداری 8000هرتز یک کلک تبلیغاتی است؟

با فرکانس 8000 هرتز با 8 بار در میلی ثانیه این موس 8 برابر سریع تر از یک موس گیمینگ معمولی است ، اما اگر روی کاغذ بخواهیم تصمیم گیری کنیم این سرعت عملا فایده ای نخواهد داشت ، اما برای گیمرهایی که تشنه قدرت هستند ایده ال به نظر می رسد ، آیا واقعا خریداری این موس واجب است؟

برای بیشتر گیمر هایی که تحقیق می کنند این مسئله برایشان ضروری نیست ، اما با پیشرفت تکنولوژی ، ارتقا نمایشگر ها و موتور بازی ها باعث شده سرعت ، یک امر کاملا ضروری به نظر برسد .

با افزایش هرتز نمایشگر ها موس های 1000 هرتزی ممکن است کمی عقب بیوفتند البته 8000 هرتز با استاندارد های امروزی فاصله دارد اما چنین نوآوری با پیشرفت سخت افزار و نرم افزار در آینده نزدیک اجباری است.

همین حالا به راحتی خرید موس کامپیوتر و لپ تاپ با بهترین قیمت را از فروشگاه بابلو انجام دهید!

با این اوصاف آیا خرید موس و مانیتور جدید اجباری است؟

به احتمال زیاد شرایط ذهنی شما این گونه خواهد بود (باید ارتقا بدم) اما پیشنهاد می کنیم همیشه در مسیر درست قدم بردارید ، چالش ها همیشه بیخ گوش شما هستند.

یادتان نرود در بیشتر موراد اگر می خواهید دست به ارتقاء بزنید نیازمند تغییر در جزئیات هم خواهید شد ، یک موس می تواند حتی گرافیک ، رم و... را هم تغییر دهد.

چند موس پیشنهادی که در سطح جهانی مطرح هستند :

نام موس

DPI

Polling rate

 مناسب برای بازی

Ben Q Zowie EC-2

3200

1000Hz

FPS

Glorious Model O

 12000

1000Hz

FPS

Razer Viper 8K

20000

8000hz

FPS

نتیجه گیری

مسلما برای بیشتر ایرانی ها و حتی گیمر ها در کشور های خارجی DPI مهم تر از نرخ نمونه برداری است و حتی بعضی ها موس را به واسطه DPI خریداری می کنند ، نرخ نمونه برداری برای کسانی که از نمایشگر های سریع تر استفاده می کنند و گیمر هایی که قصد رقابت دارند ارزش آفرین است چرا که سرعت زیاد با کم ترین تاخیر در شدیدترین درگیری های بازی شما را یاری خواهد کرد.

برای بیشتر مردم 1000 هرتز عدد فوق العاده ای به حساب می آید و بیش از اندازه برایشان کافیست . با این حال با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت به نرخ های بالاتری نیاز پیدا خواهید کرد.

شما از چه موسی استفاده می کنید ؟ آیا با چالش سرعت رو برو هستید؟

خوشحال می شویم مشکلات خود را با ما در میان بگذارید؟ راه حلی برای آن پیدا خواهیم کرد.

همچنین بخوانید
اما هم اکنون با تجربه چندین و چند ساله در حال نوشتن این مقاله هستم ، یادم به بازی های قدیمی با کانتر استرایک یا دوتا می افتد چقدر خوش می گذشت ، یک تیم حرفه ای داشتم که هر روز به دور از فضای مجازی با هم بازی می کردیم و در نوع خود حرفه ای بودیم.
اگر هنگام استفاده از موس و کیبورد کمی احساس درد می کنید ، می توانید با انجام برخی تغییرات ساده در موقعیت صفحه کلید و موس خود ، شرایط را برای استفاده طولانی تر ، ساده تر کنید.این درد و خستگی در بدن شما ممکن است بین شما و علاقه مندیتان فاصله بیندازد . پس وقت آن است که شما را از این درد خلاص کنیم.بیایید ببینیم بهترین حالت قرار گیری صفحه کلید برای شما ، چه چیز می تواند باشد.
هر موس مجهز به سنسور CMOS می باشد ، سنسور CMOS نور را تشخیص می دهد و دقیقا همان تکنولوژی است که در دوربین های دیجیتال استفاده می شود ، Cmos در واقع سطحی که موس روی آن حرکت می کند را ثبت و تشخیص می دهد موس به کدام سمت حرکت می کند.
گیمرها تنها زمانی می توانند از تجربه بازی لذت ببرند که موسی متناسب با سبک بازی برای آن ها فراهم باشد و بتوان به راحتی از این موس ها بهره برد. اگر گیمر هستید و قصد خرید موس گیمینگ را دارید، زمان آن فرا رسیده تا با نکات بسیار مهم قبل از خرید یک موس بازی آشنایی پیدا کنید و سپس برای خرید اینترنتی موس گیمینگ اقدام نمایید.
با یک نگاه گذرا می توانید تنوع موس ها را در تمامی بازار مشاهده کنید ، با مدل های زیادی روبرو خواهید شد که ویژگی های متفاوتی ارائه می دهند و همگی عالی به نظر می رسند ، در زمان انتخاب آن هم با این همه تنوع مسلما انتخاب یکی از آن ها دلهره آور است برای کمک بیشتر به شما در این زمینه ، جدای از لیستی که ارائه دادیم ، یک فهرست کوتاه از عواملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید را ارائه می کنیم
همیشه ساده ترین انتخاب ها به قدری سخت می شوند که ما را از بحث اصلی خارج می کنند به همین دلیل است که باید ساده نگاه کرد تا انتخاب درستی انجام داد .هر موس از دو خانواده مجزی تشکیل شده و این دو خانواده هر روز امکانات پیچیده ای توسط شرکت اصلیشان برای رقابت اضافه می کنند.
 موس های بازی چند تفاوت و مزیت نسبت به موس های معمولی دارند ، که برای بسیاری حتی اشخاصی که ممکن  است علاقه ای به بازی کردن نداشته باشند می تواند مناسب باشد.اما بستگی به کار شما هم دارد، چرا که نمی توان یک موس RGB ، که در حال انتشار نور از خود می باشد را در یک اداره استفاده کرد و یا نمی توان یک موس بزرگ را با یک موس اداری با سایز معمولی مقایسه کرد.
اول صبح از خواب بیدار شدید و قصد دارید مثل حرفه ای ها چند دوری بازی کنید . شاید برای شما عجیب باشد ! اما گرفتن موس مگر روش خاصی دارد ؟ مشکل اینجاست که بعضی ها نمی دانند که چگونه یک موس را بگیرند !با استفاده از کف دست یا با پنجه و یا با نوک انگشت و نه هیچکدام بلکه به صورت تلفیقی دوست دارید یک موس را کنترل کنید، این حالت ها شباهت زیادی به هم دارند.
بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟چگونه موس ایده ال خود را پیدا کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا کاملا متوجه شوید تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha