راهنمای خرید بهترین موس معمولی

موس یک دستگاه اشاره گر دستی است که حرکت دو بعدی را نسبت به سطح تشخیص و این حرکت توسط سیستم کامپیوتری ترجمه و روی نمایشگر حرکت می کند که امکان کنترل رابط گرافیکی را به شما می دهد.

 موس های معمولی در کنار سادگیشان بسیار پر کاربرد هستند و به همین دلیل هم هست که هر روز آن ها را در حال پیشرفت می بینیم و شرکت های بزرگ به دنبال راهی هستند که تکنولوژی به کار رفته در آن ها را تغییر دهند. پیش از ادامه، لازم به ذکر است که در صورت تمایل به خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت میتوانید به راحتی به صورت آنلاین از سایت بابلو سفارش دهید.

با یک نگاه گذرا می توانید تنوع موس ها را در تمامی بازار مشاهده کنید ، با مدل های زیادی روبرو خواهید شد که ویژگی های متفاوتی ارائه می دهند و همگی عالی به نظر می رسند ، در زمان انتخاب آن هم با این همه تنوع مسلما انتخاب یکی از آن ها دلهره آور است برای کمک بیشتر به شما در این زمینه ، جدای از لیستی که ارائه دادیم ، یک فهرست کوتاه از عواملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید را ارائه می کنیم .

موس معمولی

انتخاب نوع موس

موس های کامپیوتری یکی از پرکاربردترین قطعات کامپیوتر هستند ، لوازم جانبی مفیدی وجود دارد که می توان از آن ها با گجت های مختلف ، از رایانه های شخصی گرفته تا لپ تاپ ، کنسول و حتی تبلت ها و تلویزیون استفاده کرد . این گجت ها تجهیزاتی همه کاره هستند که تقریبا در هر بر نامه رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرند ، برای چیزی به این مهمی ، خرید هر موسی و قرار دادن آن در دستانتان می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

موسی که برای عملکرد و کارایی شما مناسب نباشد ، سرعت شما را کاهش خواهد داد و برروی کیفیت خروجی شما تاثیر گذار است ؛ موس مناسب نه تنها کاربردی است ، بلکه نیاز شما را هم راحت تر بر آورده می کند و گرفتگی و درد مفاصل را هم کاهش و از بین می برد و این اطمینان را به شما می دهد که بتوانید در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید .

شاید هنگام خرید موس برای شما سوال شود که موس سیمی بهتر است یا وایرلس؟ این موضوع سلیقه ای است و کاملا ارتباط مستقیم با نوع کار شما دارد ، به احتمال زیاد وارد مراکز اداری شدید، بیشتر موس ها به صورت سیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

موس سیمی یا موس وایرلس

موس های سیمی

موس های سیمی به مراتب قیمت پایین تری نسبت به موس های بلوتوثی دارند و خرید تعداد بالای آن ها به صرفه تر ، برای مراکز اداری می باشد.

برای این که بتوانید موس خود را متصل کنید و ارتباط آن را با دستگاه های دیگر برقرار کنید . یک موس سیمی این کار را با استفاده از ترمینال USB انجام می دهد که به دستگاه وصل می شود ، در حالی که یک موس بی سیم از طریق ابزارهای غیر فیزیکی به Device شما متصل می شود .

انتخاب بین موس بی سیم و با سیم به شما بستگی دارد با این حال دلیل این حرف بی اهمیتی موضوع نیست موس های سیمی معمولا یک جایگزین ارزان تر نسبت به بی سیم هستند ، معمولا این گونه موس ها سریع تر ، پاسخگویی بهتر و دقیق تری ارائه می دهند .

موس های سیمی بسیار آسان و ایمن تر به دستگاه های دیگر متصل می شوند و احتمال ناسازگاری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند در حالت معکوس یعنی بی سیم ، دیگر سیمی وجود ندارد که پیچ بخورد یا بشکند و برای استفاده در دستگاه های کوچک تر مناسب تر است .

معمولا موس های سیمی گزینه بهتری به شما ارائه می دهند و کاربردی تر هستند ، پیشنهاد می کنیم بهترین برند های موس کامپیوتر را هم بررسی کنید.

موس های بی سیم (موس بلوتوثی)

اما معمولا برای استفاده در خانه بهتر است از موس های بلوتوثی استفاده شود چرا که کابل ها ممکن است برای شما آزاردهنده باشند (و حسابی شما را اذیت می کنند) اما این سلیقه ای است  و تصمیم با خودتان است چه موسی  برای شما مناسب تر است.

 یکی از کاربردهای مهم موس های بلوتوث زمانی است که شما قصد دارید از راه دور پروژه ای ارائه دهید یا فیلمی تماشا کنید

احتمالا در طول استفاده از موس های بلوتوثی با چالش های زیادی هم مواجه خواهید شد ، از اختلالات اتصالی گرفته تا تمام شدن شدن شارژ باتری و یا خراب شدن باتری همه و همه مشکلاتی هستند که قبل از خرید بهتر است آن ها را بدانید.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی هدست گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای

موس های سایلنت

برای بعضی کاربران صدای موس آزاردهنده و برای بعضی دیگر دلنشین ، نوع ساختار موس های سایلنت به صورتی است که کم تر صدای کلیک را می شنوید اما به این گونه نیست که صدای کلید های موس به طور کامل از بین برود .

اگر عاشق سکوت هستید اولویت انتخاب خود را روی موس های بی صدا بگذارید .

موس های سایلنت

طول کابل موس

یکی از ویژگی های مهمی که باید در خرید موس در نظر گرفت ، کابل بلندتر است چرا که دامنه حرکتی بیشتری به شما می دهد . با این حال دلیل حرف ما این نیست که بلندترین کابل موجود را تهیه کنید ، چرا که در مواقعی ممکن است ، گره خوردن و شکستن کابل را شامل شود .

موس های سیم دار دارای طول کابل با ابعاد متنوعی هستند و بستگی به شرکت سازنده این ابعاد متفاوت می شود اما معمولا طول استاندارد موس های معمولی بیشتر از 1.5 متر و کم تر از 3 متر نیست البته موس های لپ تاپی به دلیل حمل آسان تر طول کابل کوتاه تری دارند.

کیفیت کابل موس

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت ، کیفیت کابل است ؛ بهترین موس های سیمی معمولا کابل های بافته شده را برای جلوگیری از گره خوردن شکستگی ارائه می دهند ، کابل بی کیفیت باعث کاهش طول عمر موس و ایجاد مزاحمت در هنگام کار می شود .

نوع سنسور موس

موس های امروزی از حسگر های نوری و یا لیزری استفاده می کنند ، در حالی که موس های مکانیکی سنتی منسوخ شده اند ، هر دو موس لیزری و موس اوپتیکال با نور کار می کنند درون این موس ها از دوبین هایی با وضوح پایین استفاده می شود که برای حرکت روی پد موس مورد استفاده قرار می گیرد ، با استفاده از حسگر CMOS در موس مشخص می کند موس به چه سمتی حرکت می کند .

تفاوت بین موس های نوری و لیزری منبع روشنایی آن هاست موس نوری از نور LED مادون قرمز برای روشنایی استفاده می کند در حالی که موس لیزری از پرتو لیزر بهره می گیرد ، پرتو لیزر معمولا قدرتمند تر از یک نور LED است و این دقیقا تفاوت عملکردی ان ها را نشان می دهد .

بعضی از موس های موجود در بازار دارای قابلیت V-Track هستند و از سنسور لیزری استفاده می کنند ، این قابلیت به شما این اجازه را می دهد که موس را در سطح های شفاف مثل شیشه هم قرار دهید و براحتی از آن ها استفاده کنید.

سطح قرارگیری موس

سنسورهای اپتیکال معمولی از این قانون پشتیبانی نمی کنند و حتما برای حرکت راحت موس باید آن ها روی یک پد موس مناسب قرار دهید .

دقت موس

حساسیت سنسور یکی دیگر از عوامل مهم است ، حساسیت موس نشان می دهد که نشانگر شما باید بعد از حرکت چه میزان جابه جا شود و البته با DPI یعنی نقطه بر اینچ سنجیده می شود هر چه DPI موس بالاتر باشد موس حساس تر است .

بعضی از موس ها ، به شما این اجازه را می دهند که حساسیت موس را تنظیم کنید و آن را سفارشی کنید ، این مورد باعث می شود برای هر برنامه ای بهترین گزینه را انتخاب کنید .

بسته به نوع کار شما اهمیت زیادی دارد ، یک موس برای حرکت کردن نیاز به سنسوری که دقت (DPI) در آن تعریف شده باشد، دارد.

معمولا دقت موس های معمولی از 1600 DPI فراتر نمی رود ، دلیل این موضوع عدم نیاز یک موس کاری به DPI بالاست ، حتی اگر شما از یک صفحه نمایش فوق عریض هم استفاده کنید به میزان بالاتر از این مقدار نیاز پیدا نخواهید کرد.

اما در بعضی موارد کاربران قصد استفاده موس برای بازی و نرم افزار را دارند در این مورد بهتر است به موس های فکر کنیم که از قابلیت تنظیم DPI استفاده می کنند ، و شاید در نتیجه خرید موس گیمینگ را جزو گزینه های خود بگذارند.

اندازه موس

شکل و اندازه موس نیز یکی دیگر از عوامل مهم است که شما نیاز دارید ؛ یک موس با طراحی ارگونومیک انتخاب کنید که به راحتی در دستان شما قرار گیرد و با سبک و حالت گرفتن شما یکی باشد .

پیشنهاد بابلو: خرید آنلاین کیبورد گیمینگ از فروشگاه بابلو

دکمه های موس

کیفیت دکمه های موس نیز مهم است . دکمه ها نباید خیلی سفت باشند ، برای کلیک کردن آسان و نرم تر باید کیفیت دکمه های موس را هم چک کنید ، بعضی از موس ها هم دارای دکمه های قابل تنظیم هستند تا بتوانید برای هر دکمه گزینه مناسبی انتخاب کنید و آن را شخصی سازی کنید .

نرم افزار موس

بیشتر موس های استاندارد برای کارکردن به نرم افزار خاصی نیاز ندارند . با این حال ، بعضی از بهترین موس ها ، دارای نرم افزار سفارشی هستند که طیف وسیعی از عملکردها مانند سفارشی سازی دکمه ، تنظیم DPI و تنظیم نور را ارائه می کنند سازگاری و استفاده از چنین نرم افزارهایی مهم است.

پیشنهاد ویژه بابلو: خرید دسته بازی کامپیوتر برای حرفه ای ها

فاصله دانگل با موس

یکی از نکات مهم در انتخاب یک موس فاصله ای است که آن موس می تواند با دستگاه مورد نظر ارتباط برقرار کند. استاندارد فاصله یک موس با دستگاه شما از طریق بلوتوث معمولا 10 متر است و در صورتی که این فاصله بیشتر شود امکان قطع اتصال وجود خواهد داشت.

ساختار کیفیتی موس های معمولی

بهتر است برای تهیه موس از شرکت های پیشتاز مثل ایفورتک ، تسکو و... استفاده کنید ، چرا که ساختار و مواد به کار رفته در این نوع موس ها بسیار بهتر خواهد بود ، معمولا موس های ساده از پلاستیک ، چرم و در بعضی اوقات چوب بوجود می آیند.

نتیجه گیری

این انتخاب شماست که چه نوع موسی نیاز شما را برطرف می کند ، اما همیشه قبل از خرید تحقیق کردن بهترین نتیجه را به شما خواهد داد . موس های معمولی می توانند مناسب اتاق های اداری یا منازل باشند .

اما اگر فکر می کنید امکان استفاده یک موس معمولی در بازی های حرفه ای را دارید ، این موضوع ممکن است برای شما گران تمام شود.

در نهایت پیشنهاد می کنیم به مقاله تفاوت موس ساده و گیمینگ مراجعه کنید و بعد از تحقیق کامل نسبت خرید اقدام نمایید.

شما از چه نوع موسی استفاده می کنید ؟آیا از موس خود راضی هستید؟

همچنین بخوانید
اما هم اکنون با تجربه چندین و چند ساله در حال نوشتن این مقاله هستم ، یادم به بازی های قدیمی با کانتر استرایک یا دوتا می افتد چقدر خوش می گذشت ، یک تیم حرفه ای داشتم که هر روز به دور از فضای مجازی با هم بازی می کردیم و در نوع خود حرفه ای بودیم.
اگر هنگام استفاده از موس و کیبورد کمی احساس درد می کنید ، می توانید با انجام برخی تغییرات ساده در موقعیت صفحه کلید و موس خود ، شرایط را برای استفاده طولانی تر ، ساده تر کنید.این درد و خستگی در بدن شما ممکن است بین شما و علاقه مندیتان فاصله بیندازد . پس وقت آن است که شما را از این درد خلاص کنیم.بیایید ببینیم بهترین حالت قرار گیری صفحه کلید برای شما ، چه چیز می تواند باشد.
هر موس مجهز به سنسور CMOS می باشد ، سنسور CMOS نور را تشخیص می دهد و دقیقا همان تکنولوژی است که در دوربین های دیجیتال استفاده می شود ، Cmos در واقع سطحی که موس روی آن حرکت می کند را ثبت و تشخیص می دهد موس به کدام سمت حرکت می کند.
گیمرها تنها زمانی می توانند از تجربه بازی لذت ببرند که موسی متناسب با سبک بازی برای آن ها فراهم باشد و بتوان به راحتی از این موس ها بهره برد. اگر گیمر هستید و قصد خرید موس گیمینگ را دارید، زمان آن فرا رسیده تا با نکات بسیار مهم قبل از خرید یک موس بازی آشنایی پیدا کنید و سپس برای خرید اینترنتی موس گیمینگ اقدام نمایید.
اما شک نکنید مهم ترین عامل در بازی سرعت می باشد چرا که هر چه شما کندتر باشیدحریف با تکنولوژی بالاتری نسبت به شما تصمیم گیری می کند ، برای بازی های اول شخص و بازی های با فریم ریت بالا خیلی ضروری است که مطمئن باشید سرعت بالایی در اختیار دارید.
 موس های بازی چند تفاوت و مزیت نسبت به موس های معمولی دارند ، که برای بسیاری حتی اشخاصی که ممکن  است علاقه ای به بازی کردن نداشته باشند می تواند مناسب باشد.اما بستگی به کار شما هم دارد، چرا که نمی توان یک موس RGB ، که در حال انتشار نور از خود می باشد را در یک اداره استفاده کرد و یا نمی توان یک موس بزرگ را با یک موس اداری با سایز معمولی مقایسه کرد.
اول صبح از خواب بیدار شدید و قصد دارید مثل حرفه ای ها چند دوری بازی کنید . شاید برای شما عجیب باشد ! اما گرفتن موس مگر روش خاصی دارد ؟ مشکل اینجاست که بعضی ها نمی دانند که چگونه یک موس را بگیرند !با استفاده از کف دست یا با پنجه و یا با نوک انگشت و نه هیچکدام بلکه به صورت تلفیقی دوست دارید یک موس را کنترل کنید، این حالت ها شباهت زیادی به هم دارند.
بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟چگونه موس ایده ال خود را پیدا کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا کاملا متوجه شوید تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha