سنسور CMOS در موس به چه معناست؟

این سنسور در واقع در دوربین های فیلم برداری مورد استفاده قرار می گیرد و یک دستگاه نیمه هادی است که به عنوان چشم الکترونیکی عمل می کند. در خرید لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ اکثر فروشندگان به این مباحث شناخت کافی دارند و توضیحات لازم را می توانند به شما ارائه کنند.

هر موس مجهز به سنسور CMOS می باشد ، سنسور CMOS نور را تشخیص می دهد و دقیقا همان تکنولوژی است که در دوربین های دیجیتال استفاده می شود ، Cmos در واقع سطحی که موس روی آن حرکت می کند را ثبت و تشخیص می دهد موس به کدام سمت حرکت می کند.

این فناوری یک فناوری بسیار پیچیده است که قصدمان این است ،  فقط جزئیاتی نه چندان پیچیده در اختیار شما قرار گیرد.

به نظر می رسد وقت این است که کمی بیشتر روی این موضوع زوم کنیم.

فهرست مطالب

CMOS در چه سالی به وجود آمد؟

سرعت انتقال سریع CCD

CMOS یک حسگر ارزان و کم مصرف

حرف آخر

سنسور CMOS در چه سالی به وجود آمد؟

این سنسور در واقع در سال 1960 طراحی شد ، اما این دستگاه تا زمانی که فناوری های مایکروسافت به اندازه کافی در دهه 1990 پیشرفت نکردند ، در تجارت مورد استفاده قرار نگرفت.

سنسور CMOS در چه سالی به وجود آمد؟

سنسور های تصویر که در دوربین های دیجیتال و تلفن های همراه امروزی تعبیه شده اند ، عمدتا از فناوری ( CCD (Charge Coapled Device یا فناوری CMOS استفاده می کنند.

CCD و CMOS دستگاه های نیمه هادی هستند که به عنوان چشم الکترونیکی عمل می کنند و هر دو دستگاه از فتو دیود استفاده می کنند که نوع ساختارشان و روش بازخوانی سیگنالشان با هم متفاوت است .

جالب است بدانید فناوری CCD در ابتدا به دلیل حساسیت و کیفیت تصاویر بالاتر بهتر عمل می کرد اما با پیشرفت حسگر های سنسور CMOS از سال 2004 به بعد از CCD پیشی گرفت.

پیشنهاد بابلو: خرید موس گیمینگ با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از فروشگاه بابلو

سرعت انتقال سریع CCD

سرعت انتقال سریع CCD

حسگر دستگاه CCD دارای آرایه ای از خازن ها است که هر یک دارای بار الکتریکی متناسب با شدت نور یک پیکسل هستند . یک مدار الکتریکی باعث می شود که هر خازن محتویات خود را به همسایه خود منتقل کند و آخرین خازن خود را به یک تقویت کننده شارژ انتقال می دهد .

در مقابل ، یک حسگر تصویر نیمه هادی اکسید فلزی مکمل(CMOS )  دارای یک دیود نوری و یک سوئیچ ترانزیستور CMOS برای هر پیکسل است که به سیگنال های پیکسلی اجازه می دهد تا به صورت جداگانه تقویت شوند.

با استفاده از ماتریس سوئیچ می توان به سیگنال های پیکسلی به طور مستقیم و متوالی با سرعتی بالاتر از سنسور CCD دسترسی پیدا کرد

CMOS یک حسگر ارزان و کم مصرف

هزینه تولید حسگر های تصویر CMOS نسبت به سنسور های CCD کم تر است ، زیرا تجهیزات تولید نیمه هادی موجود را می توان برای تولید آن تغییر کاربری داد .

سنسور CMOS یک سنسور ارزان و کم مصرف

پیشنهاد بابلو: خرید کابل شارژ تایپ سی با قیمت های عالی از فروشگاه بابلو

برخلاف سنسورهای CCD که از مدارهای آنالوگ با ولتاژ بالا استفاده می کنند ، سنسور های CMOS از مدارهای دیجیتال کوچک تری بهره می گیرند که به نسبت انرژی کم تری مصرف می کند.

حسگر های CMOS با مدار پردازش تصویر روی تراشه برای کاربردهایی مانند تشخیص تصویر و دید مصنوعی در حال توسعه هستند و در برخی دستگاه ها در حال استفاده عملی می باشند.

حرف آخر

این سنسور یکی از جزئی ترین قسمت های تشکیل دهنده موس و یکی از مهم ترین اجزای آن به شماره می رود چرا که خرابی این قسمت چشم یک موس را کور خواهد کرد . اگر متوجه مشکلات و حرکات عجیب و غریب نشانگر موس روی صفحه اسکرین خود شدید (تعجب نکنید)

قصد ما این بود در این مقاله اطلاعات پایه ای لازم در زمینه سنسور CMOS را متوجه و در صورت بروز مشکل یا حرکات غیر طبیعی نشانه گر بتوانید آن را حل کنید. پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر این سنسور با نرخ نمونه برداری در موس هم آشنا شوید.

آیا تا به حال شما با مشکل حرکت نشانه گر روی صفحه نمایش روبرو شدید؟

همچنین بخوانید
با یک نگاه گذرا می توانید تنوع موس ها را در تمامی بازار مشاهده کنید ، با مدل های زیادی روبرو خواهید شد که ویژگی های متفاوتی ارائه می دهند و همگی عالی به نظر می رسند ، در زمان انتخاب آن هم با این همه تنوع مسلما انتخاب یکی از آن ها دلهره آور است برای کمک بیشتر به شما در این زمینه ، جدای از لیستی که ارائه دادیم ، یک فهرست کوتاه از عواملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید را ارائه می کنیم
اما شک نکنید مهم ترین عامل در بازی سرعت می باشد چرا که هر چه شما کندتر باشیدحریف با تکنولوژی بالاتری نسبت به شما تصمیم گیری می کند ، برای بازی های اول شخص و بازی های با فریم ریت بالا خیلی ضروری است که مطمئن باشید سرعت بالایی در اختیار دارید.
همیشه ساده ترین انتخاب ها به قدری سخت می شوند که ما را از بحث اصلی خارج می کنند به همین دلیل است که باید ساده نگاه کرد تا انتخاب درستی انجام داد .هر موس از دو خانواده مجزی تشکیل شده و این دو خانواده هر روز امکانات پیچیده ای توسط شرکت اصلیشان برای رقابت اضافه می کنند.
 موس های بازی چند تفاوت و مزیت نسبت به موس های معمولی دارند ، که برای بسیاری حتی اشخاصی که ممکن  است علاقه ای به بازی کردن نداشته باشند می تواند مناسب باشد.اما بستگی به کار شما هم دارد، چرا که نمی توان یک موس RGB ، که در حال انتشار نور از خود می باشد را در یک اداره استفاده کرد و یا نمی توان یک موس بزرگ را با یک موس اداری با سایز معمولی مقایسه کرد.
اول صبح از خواب بیدار شدید و قصد دارید مثل حرفه ای ها چند دوری بازی کنید . شاید برای شما عجیب باشد ! اما گرفتن موس مگر روش خاصی دارد ؟ مشکل اینجاست که بعضی ها نمی دانند که چگونه یک موس را بگیرند !با استفاده از کف دست یا با پنجه و یا با نوک انگشت و نه هیچکدام بلکه به صورت تلفیقی دوست دارید یک موس را کنترل کنید، این حالت ها شباهت زیادی به هم دارند.
بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟چگونه موس ایده ال خود را پیدا کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا کاملا متوجه شوید تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha