بهترین حالت قرار گیری موس و کیبورد برای بازی

اگر هنگام استفاده از موس و کیبورد کمی احساس درد می کنید ، می توانید با انجام برخی تغییرات ساده در موقعیت صفحه کلید و موس خود ، شرایط را برای استفاده طولانی تر ، ساده تر کنید.

این درد و خستگی در بدن شما ممکن است بین شما و علاقه مندیتان فاصله بیندازد . پس وقت آن است که شما را از این درد خلاص کنیم.

بیایید ببینیم بهترین حالت قرار گیری صفحه کلید برای شما ، چه چیز می تواند باشد.

فهرست مطالب

بهترین موقعیت قرار گیری موس و کیبورد

روش های مفید برای راحتی بیشتر و بهره وری  از موس و کیبورد

محل قرار گیری مهم تر از هر چیز دیگر

ارتفاع و نوع صندلی

ارتفاع میز و ارتفاع صفحه نمایش

ایستادن در مقابل نشستن

چرا ارگونومیک مهم است؟

حرکات کششی و اسکات ( وقت ورزش است)

نتیجه گیری

بهترین موقعیت قرار گیری موس و کیبورد

بهترین موقعیت صفحه کلید و موس کاملا بر حسب نیاز شما متغیر است ، اما ما بر اساس میزان استفاده افراد در طول روز آن را به سه دسته تقسیم می کنیم :

  • بازی با درگیری شدید
  •  بازی معمولی 
  • تایپ  

بهترین حالت ، برای موس و کیبورد گیمینگ (صفحه کلید و موس زاویه دار)

موس و کیبورد زاویه دار

حالت کیبورد

برای بازی های سنگین ، معمولا تمامی گیمر های حرفه ای صفحه کلید  خود را در زاویه 30 تا 45 درجه کج می کنند.

حالت موس

برای یک صفحه کلید کج شده ، موس شما به گونه ای باید چرخیده شود که با زاویه دست راست و ساعد شما مطابقت داشته باشد.این حالت ، دامنه حرکتی ، از بالای کیبورد تا لبه میز را به شما می دهد.

چرا گیمر ها صفحه کلید و موس خود را کج می کنند؟

چرخاندن موس و کیبورد می تواند در ابتدا عجیب بنظر برسد اما این نتیجه وضعیتی است که معمولا گیمر ها هنگام بازی های پر درگیر با آن روبرو هستند ، همان طور که یک گیمر به سمت مانیتور خود خم می شود ، آرنج ها از میز بیرون می زند ، و ساعد ها به صورت کاملا حمایتی و در حالتی زاویه دار روی میز قرار می گیرند.

به جای اینکه صفحه کلید و موس را صاف نگه دارند و به مچ های خمیده متوسل شومد ، در زاویه ای راحت و مناسب قرار می گیرند ، و باعث صاف تر شدن مچ ها و دسترسی آسان تر می شوند.

شاید به نظر شما این عجیب باشد ، اما چیدمان ارگونومیک تری است که به گیمر ها اجازه می دهد حتی در شدید ترین موقعیت ها به راحتی از صفحه کلید خود استفاده کنند.

توجه کنید که اصلا این حالت برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست ، اما بهتر است از مواردی که برای شما ضروری است بهترین استفاده را در ساعت معین شده ببرید.

برای بازی های گاه و بی گاه ، هر کدام برای یک دست

یک دست به کیبورد و یک دست به موس

حالت کیبورد

اگر یک گیمر معمولی تر هستید ، فقط به یک دست روی سطح کیبورد نیاز دارید ، بهتر است صفحه کلید را با هر دستی که استفاده می کنید به سمت چپ یا راست فضای کاری خود حرکت دهید .

این حالت به وضعیت قرار گیری بدن کمک می کند و از چرخش داخلی شانه ها جلوگیری می کند و به آرنج ها و مچ ها اجازه میدهد تا به اندازه عرض شانه باز شوند.

اگر قرار است فقط از یک دست روی قسمتی از صفحه کلید استفاده کنید و تایپ نکنید دیگر نیازی به نگه داشتن صفحه کلید در موقعیت خاصی نیست ، بستگی به احساس شما دارد.

حالت موس

زمانی که دست شما با کیبورد در یک راستا قرار داشته باشد ، تمرکز بیشتری روی موس خواهید داشت ، و با فضای بیشتری که در اختیار دارید ، دیگر به بازو و شانه شما فشار وارد نمی شود.

هر چه حالت قرار گیری موس شما طبیعی تر باشد برای شما راحت تر خواهد بود ، این وضعیت بهتری برای سلامتی بدن شماست.

بهترین حالت برای تایپ و یا استفاده عمومی ، صفحه کلید مرکزی

صفحه کلید مرکزی

حالت کیبورد

اگر لازم است ، هر دو دست روی صفحه کیبورد قرار گیرند ، ایده آل ترین موقعیت صفحه کلید برای راحتی این است که الفبای نوشتن در خط مرکزی بدن شما قرار گیرند ، بسته به نوع فشار و راحتی که می خواهید تجربه کنید از مرکز کیبورد فاصله بگیرید.

حالت موس

یکی از مشکلات استفاده از صفحه کلید مرکزی این است که اگر شما از یک صفحه کلید بزرگ تر از حد استاندارد برای تایپ استفاده کنید روی موقعیت موس شما تاثیر می گذارد.

هر چه کیبورد بزرگ تر شود ، موس در حالت دورتری از شما قرار خواهد گرفت ، در مورد صفحه کلید با اندازه کامل با Numpad ، یعنی شما حد اقل 6 اینچ دور تر از مر کز نسبت به صفحه کلید جمع و جور هستید.

اگر از موس سیمی استفاده می کنید ، بهتر است اول مطمئن شوید موقعیت مناسبی برای موس در نظر گرفته اید.

اگر از موس بی سیم استفاده می کنید و هنگام تایپ کردن ، فاصله کمی بین بازو های شما وجود دارد بهتر است از حالت جمع و جور موس و کیبورد در کنار هم استفاده کنید .

بهتر است هنگام تایپ کردن موس را تا حد ممکن نزدیک به مرکزنگه دارید تا کشش و فشار را به حداقل برسانید.

چیدمان فشرده به شما این امکان را می دهد که برای آرایش ارگونومیکی که می تواند برای شما خوب عمل کند ، دست خود را به جای اینکه به سمت راست حرکت دهید ، به سمت پایین حرکت کند.

روش های مفید برای راحتی بیشتر و بهره وری  از موس و کیبورد

روش های مفید برای استفاده از موس و کیبورد

کیبورد و موس یکپارچه( Trackpoint)

کیبورد های ترک پوینت مانند Tex yoda محصول شرکت شینوبی و صفحه کلید های لنوو از tracking point به صورت هم زمان استفاده می کنند ، در واقع یک دستگاه اشاره گر اینچنین ، برای بعضی کاربران آشناست و با آن کار کرده اند.

کیبورد و موس یکپارچه

این قسمت که به عنوانی یک نوع موس به حساب می آید برای راحتی بیشتر بسیار با ارزش است ، اما توجه کنید که به هیچ عنوان مناسب بازی نیست.

کیبورد های Split

این نوع کیبورد برای کسانی که تایپ می کنند بسیار مفید است زیرا اساسا صفحه کلید را به دو قسمت تقسیم می کند . با افزایش فاصله بین دو نیمه ، می توانید آرنج و مچ دست را بیشتر از هم باز کنید تا تجربه تایپ سریع و راحت تری داشته باشید.

کیبورد های اسپلیت

شما همچنین فضای اضافی بین دو نیمه را برای دستگاه ها و لوازم جانبی خود در اختیار خواهید داشت.

بعضی از صفحه کلید های اسپلیت در واقع از انگشت شست شما با گنجاندن ماژول ها و ترک پوینت استفاده می کنند.

انواع دیگری از این کیبورد ها وجود دارد که کمی ممکن است زیاده روی هم در ساخت آن ها انجام شده باشد که یک کیبورد را به خود موس تبدیل می کند ، راه حل دیگری هم برای صفحه کلید اسپلیت وجود دارد آن هم استفاده از دو کیبورد به صورت هم زمان است ، اما فکر نمی کنم راه حل خوبی باشد!

کیبورد و موس اسپلیت

موس بی سیم ، Trackpad ، Trackball

با موس بی سیم ، Trackpad و Trackball می توانید راحتی بیشتری برای خود فراهم کنید به این صورت که با قراردادن صفحه کلید و موس خود با ترتیبی که در اول متن به آن ذکر کردیم شرایط را می توانید بهتر کنید.

به این ترتیب دست شما به جای حرکت بیشتر به سمت راست ، فقط باید به سمت پایین حرکت کند .

این کار به فضای بیشتری در زیر صفحه کلید برای حرکت موس نیاز دارد ، بنابراین مطمئن شوید که می توانید آن را با شرایط قرار گیری خود هماهنگ کنید یا خیر؟

اگر چه یک Trackball و Trackpad ممکن است برای این کار ایده آل تر باشد ، اما یک  موس با تنظیمات DPI بالا می تواند در یک محدوده کوچک قرار بگیرد.

ادغام این راه حل ها نه تنها باعث افزایش بهره وری می شود ، بلکه راحتی و ارگونومی را نیز افزایش می دهد .

بهتر است از یک نقطه خاص شروع کنید ، چرا که راحتی و بهره وری حرف اول را می زند ( این بستگی به شما دارد)

محل قرار گیری مهم تر از هر چیز دیگر

البته برای حل مشکلات فقط به موقعیت دستگاه های جانبی نمی توانید بسنده کنید ، شما باید به این موضوع توجه کنید که چگونه همه چیز شما را به صفحه نمایش نزدیک تر می کند .

زاویه نشستن روی صندلی کامپیوتر

نه تنها وضعیت حالت بدن شما بلکه ارتفاع میز ، صندلی و ایستاده یا نشستن شما نیز اهمیت دارد.

حالت قرارگیری بدن

مطمئن شوید صاف نشسته اید ، شانه های خود را در یک راستا قرار دهید و آرنج ها را به عقب برگردانید. مطمئن شوید که زیاد خم نمی شوید، این کار کمر شما را از آسیب نجات می دهد و نه تنها به ستون فقرات و کمر ، بلکه به عضلات باسن نیز کمک می کند .

همچنین سعی کنید از چرخش بیش از حد به سمت داخل به سمت خط وسط خودداری کنید و آرنج ها و شانه های خود را بیش ار حد به جلو فشار ندهید.

زاویه آرنج

سعی کنید آرنج های خود را به اندازه عرض شانه طبیعی باز کنید و زاویه آرنج های خود را 90 درجه نگه دارید . این به شما کمک می کند صاف تر و بهتر بنشینید و زاویه مناسبی برای مچ دست خود فراهم کنید.

زاویه مچ

بهتر است برای این که کم تر آسیب به خود بزنید و فشار روی شما باشد ، تمام تلاش خود را بکنید تا مچ های خود را صاف و خمیده نگه دارید، به طوری که دست هایتان نه از بالا خم شوند و نه زیر مچتان بیوفتد.

زاویه مچ

از آنجا که تونل Carpal به دلیل فشاری که به عصب مچ دست شما وارد می شود و پروناسیون بیش از حد ایجاد می کند ، ضروری است مچ دست خود را تا حد امکان خنثی نگه دارید و تعداد دفعاتی که دست هایتان رو به پایین یا صاف هستند محدود شوند .

اگر می توانید ، هنگام استفاده از صفحه کلید ، دست ها و مچ های خود را بالا بیاورید و سعی کنید از وارد کردن فشار بیش از حد به آن ها خودداری کنید.

اگر همیشه در حال تایپ نیستید و باید دستتان را روی یک تکیه گاه سفت قرار دهید ، سعی کنید دست هایتان را به جای مچ ، روی پاشنه با قرار دهید که نرم تر است.

ارتفاع و نوع صندلی

سعی کنید صندلی خود را به اندازه کافی بلند نگه دارید ، تا بتوانید آرنج خود را 90 درجه خم کنید و به راحتی از میز و وسایل جانبی استفاده کنید.

ارتفاع و نوع صندلی برای نشستن

اگر صندلی شما برای میزتان خیلی بلند یا پایین است ، احتمالا دستیابی به هر قسمت از صفحه کلید و موس سخت خواهد شد ، و البته اگر در حال تایپ باشید باعث خم شدن مچ ها می شود و بسیار مضر خواهد بود.

یک صندلی بلندتر یا پایین تر نیز می تواند بر زوایای باسن ، زانو و مچ پا  تاثیر مثبتی داشته باشد.

هنگام نشستن باید سعی کنید در مفاصل پای خود زاویه راست 90 درجه داشته باشید و پاها را صاف روی زمین قرار دهید.

صندلی های بازی معمولا بسیار راحت هستند ، اما اکثریت آن ها سطوح لازم برای تنظیم و پشتیبانی برای استفاده طولانی مدت را ندارند .

صندلی های ارگونومیک و صندلی های درجه یک مانند صندلی های Herman Miller برای راحتی و سلامت بسیار صندلی های ایده آلی هستند.

جزئیات مهم موقعیت شما نسبت به سطح میز ، صفحه کلید و موس است .

با این حال ارتفاع صندلی معمولا راحت تر از ارتفاع میز تنظیم می شود.

ارتفاع میز و ارتفاع صفحه نمایش

چه ایستاده هستید و جه نشسته اید فرقی نمی کند ، ارتفاع میز شما نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

نه تنها این قسمت برای وضعیت بدنی شما مهم است ، بلکه می تواند ارتفاع مانیتور شما را نیز تعیین کند.

میز بلند می تواند به معنای ارتفاع ایده آل تر مانیتور باشد و این امکان را به شما می دهد که یک سینی صفحه کلید در زیر آن نصب کنید تا به وضعیت تایپ خود کمک کنید .

ارتفاع میز و ارتفاع صفحه نمایش

یک میز با سطح پایین تر می تواند به شما دسترسی بهتری برای رسیدن به سطح بدهد ، اما ممکن است لازم باشد مانیتور خود را روی یک پایه نگهدارنده قرار دهید.

توصیه نمی کنیم به بالا و پایین صفحه نمایش خود نگاه کنید ، بلکه بهتر است بتوانید سر خود را صاف و عمودی نگه دارید ، بهترین و ایده آل ترین حالت ، ارتباط چشم شما با مرکز صفحه نمایش است.

ارتفاع پایه خود را بر همین اساس تنظیم کنید و اگر علاقه به هزینه کردن دارید روی پایه های VESA سرمایه گذاری کنید .

 ایستادن در مقابل نشستن

میزهای ایستاده امروزه محبوب هستند ، مگر اینکه راه حل شما قابل انعطاف باشد ، ممکن است نتوانید ارتفاع مناسب و ایده الی برای خود را پیدا کنید.

اگر چه ایستادن می تواند به شما کمک کند که تحرک بیشتری داشته باشید ولی میز های ایستاده می توانند فشار ناخواسته ای به شما وارد کنند.

ایستادن در مقابل نشستن

ایستادن در یک حالت آن هم در زمان طولانی می تواند ناراحت کننده باشد ، به خصوص اگر به نشستن پشت میز عادت داشته باشید.

میزهای ایستاده باید یک مشکل را حل کنند ، نه اینکه مشکلات بیشتری به وجود آورند، پس قبل از خرید مطمئن شوید قرار است کاری درست را انجام دهید.

وضعیت بدنی ، راحتی ، موقعیت محیطی وقد وقتی روی پاهای خود قرار می گیریداهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.

چرا ارگونومیک مهم است؟

مسلما اگر با کارمندان پشت میز نشین صحبت کرده باشید ، بیشترشان از دردی که می کشند شکایت می کنند.

از کمردرد ، مچ درد ، گردن درد تا الی آخر، اساسا همه چیز برای آن ها درد دارد.

چرا ارگونومیک مهم است؟

ارگونومی به معنای راحت ، در دسترس و پایدار کردن همه چیز در مدت زمان طولانی است.

طراحی ارگونومیک به جلوگیری از درد ، التهاب ، آسیب و فشار مکرر کمک می کند.

آسیب هایی که ممکن است به تونل کارپال ، De Quervain و سایر مشکلاتی که می تواند برای یک شخص پشت میز نشین به وجود آید ، که نه تنها به اعمال تکراری ، بلکه ممکن است به مفاصل شما آسیب وارد شود.

درد در ناحیه گردن ، پشت و زنجیره خلفی به دلیل بی تحرکی روی میز ، وضعیت بدنی نامناسب ، و فقط نشستن ، در حال حاضر رایج است.

با توجه به فضای کاری که در آن قرار دارید و انتخاب گزینه هایی مانند لوازم جانبی و صندلی های ارگونومیک ، می توانید به مدیریت مجموعه خود اعلام نمایید و با به حداقل رساندن درد موجود و پیش بینی آینده از مشکلات جلوگیری کنید.

حرکات کششی و اسکات ( وقت ورزش است)

شما نمی توانید همه مشکلات خود را نشسته حل کنید .

اول از همه ، مطمئن شوید که بدن شما روزانه حرکات کششی لازم را انجام دهد ، شما می توانید با دیدن ویدیوهای مختلف در اینترنت ، حرکات کششی مختلفی انجام دهید.

حرکات کششی و اسکات

حرکات کششی به بهبود تحرک ، گردش خون . سلامت کلی بدن کمک می کند . بهتر است برای مدت طولانی ننشینید، بنابراین سعی کنید بعد از مدتی نشستن کمی حرکات کششی انجام دهید.

یکی از دلایل بزرگ کمر درد لزوما داشتن عضلات ضعیف کمر نیست ، بلکه به معنای ضعیف بودن عضلات سرینی در اثر نشستن طولانی است.

حتی در زمان نشستن ممکن است احساس درد قابل توجهی در پشت خود کنید.

اگر قرار است همیشه بنشینید باید حسابی به بدن خود برسید و آن را تقویت کنید .

این قدرت با نشستن حل نمی شود ، دوست من!

یکی از بهترین و ساده ترین  حرکاتی که می توانید برای افزایش قدرت و حفظ تحرک انجام دهید اسکات با وزن بدن است.

با گنجاندن چند حرکت اسکات در برنامه روزانه خود از کمردرد خود در آینده جلوگیری کنید و به تقویت پاها ، باسن و زنجیره خلفی خود کمک کنید.

نتیجه گیری

مشکلات مدرن نیاز به راه حل های مدرن دارند ، اگر چه کامپیوتر  و لوازم جانبی کامپیوتر یک هدیه واقعی هستند ، اما به هر حال انبوهی از مشکلات را برای سلامتی ، تحرک و طول عمر شما به وجود می آورند.

با انجام تنظیمات ساده مانند موقعیت کیبورد و موس خود ، رسیدگی به وضعیت بدن خود  ، می توانید راحتی ، سلامتی و بهترین تجربه را برای استفاده طولانی مدت بدست آورید ، چه در حال بازی ، چه در حال کار و چه صرفا مشغول یک کار معمولی با سیستم کامپیوتری هستید.

بزرگ ترین نکته این است که همه چیز قابل تنظیم است ، پس از آن استفاده کنید، اجازه ندهید تنبلی شما را کنترل کند ، بلکه شما تنبلی را باید کنترل کنید و نگذارید که به شما آسیب وارد کند.

امیدوارم با این نکات گفته شده بتوانید از خودتات در محل کار مراقبت کنید.از این که این مقاله را خواندید از شما سپاسگذارم.

شما در حین استفاده از کامپیوتر در محل کار با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

همچنین بخوانید
هر موس مجهز به سنسور CMOS می باشد ، سنسور CMOS نور را تشخیص می دهد و دقیقا همان تکنولوژی است که در دوربین های دیجیتال استفاده می شود ، Cmos در واقع سطحی که موس روی آن حرکت می کند را ثبت و تشخیص می دهد موس به کدام سمت حرکت می کند.
گیمرها تنها زمانی می توانند از تجربه بازی لذت ببرند که موسی متناسب با سبک بازی برای آن ها فراهم باشد و بتوان به راحتی از این موس ها بهره برد. اگر گیمر هستید و قصد خرید موس گیمینگ را دارید، زمان آن فرا رسیده تا با نکات بسیار مهم قبل از خرید یک موس بازی آشنایی پیدا کنید و سپس برای خرید اینترنتی موس گیمینگ اقدام نمایید.
با یک نگاه گذرا می توانید تنوع موس ها را در تمامی بازار مشاهده کنید ، با مدل های زیادی روبرو خواهید شد که ویژگی های متفاوتی ارائه می دهند و همگی عالی به نظر می رسند ، در زمان انتخاب آن هم با این همه تنوع مسلما انتخاب یکی از آن ها دلهره آور است برای کمک بیشتر به شما در این زمینه ، جدای از لیستی که ارائه دادیم ، یک فهرست کوتاه از عواملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید را ارائه می کنیم
اما شک نکنید مهم ترین عامل در بازی سرعت می باشد چرا که هر چه شما کندتر باشیدحریف با تکنولوژی بالاتری نسبت به شما تصمیم گیری می کند ، برای بازی های اول شخص و بازی های با فریم ریت بالا خیلی ضروری است که مطمئن باشید سرعت بالایی در اختیار دارید.
همیشه ساده ترین انتخاب ها به قدری سخت می شوند که ما را از بحث اصلی خارج می کنند به همین دلیل است که باید ساده نگاه کرد تا انتخاب درستی انجام داد .هر موس از دو خانواده مجزی تشکیل شده و این دو خانواده هر روز امکانات پیچیده ای توسط شرکت اصلیشان برای رقابت اضافه می کنند.
 موس های بازی چند تفاوت و مزیت نسبت به موس های معمولی دارند ، که برای بسیاری حتی اشخاصی که ممکن  است علاقه ای به بازی کردن نداشته باشند می تواند مناسب باشد.اما بستگی به کار شما هم دارد، چرا که نمی توان یک موس RGB ، که در حال انتشار نور از خود می باشد را در یک اداره استفاده کرد و یا نمی توان یک موس بزرگ را با یک موس اداری با سایز معمولی مقایسه کرد.
اول صبح از خواب بیدار شدید و قصد دارید مثل حرفه ای ها چند دوری بازی کنید . شاید برای شما عجیب باشد ! اما گرفتن موس مگر روش خاصی دارد ؟ مشکل اینجاست که بعضی ها نمی دانند که چگونه یک موس را بگیرند !با استفاده از کف دست یا با پنجه و یا با نوک انگشت و نه هیچکدام بلکه به صورت تلفیقی دوست دارید یک موس را کنترل کنید، این حالت ها شباهت زیادی به هم دارند.
بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟چگونه موس ایده ال خود را پیدا کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا کاملا متوجه شوید تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha