معرفی و راهنمای کامل خرید کیبورد مخصوص برنامه نویسی

صفحه کلید یکی از مهم ترین ابزارهای کار برنامه نویسان است زیرا آن ها بیشتر روز خود را با کامپیوتر به طراحی ، نوشتن و تست کد می گذرانند. پس انتخاب و خرید کیبورد مناسب میتواند تاثیر زیادی در عملکرد آن ها داشته باشد . یک صفحه کلید خوب برای برنامه نویسی باید استفاده از موس را کاهش داده و به حداقل برساند و در نتیجه کارایی شما را افزایش دهد.

نکات مهم در انتخاب کیبورد مخصوص برنامه نویسی

خرید کیبورد مناسب ترکیبی از چندین عامل است.که در ادامه به بررسی این عوامل میپردازیم.

هر چیزی که قبل از خرید کیبورد برنامه نویسی باید بدانید

نوع کیبورد

بر اساس نوع سرعت پاسخ گویی کیبورد ها به دو نوع تقسیم بندی می شوند که شامل ممبران (معمولی) و مکانیکی است. 

کیبورد معمولی از یک لایه پلاستیکی و یک پد تشکیل شده که روی آن کاراکتر ها چاپ شده اند زمانی که یک کلید را فشار می دهید، پد رسانا آن ضربه را تشخیص داده و کلید را ثبت می کند. بعد از ضربه به کلید شما احساس فشرده شدن کلید را نمی کنید و ممکن است به سختی تشخیص دهید که چه زمانی فشار ثبت شده است اما با این حال این صفحه کلید ها بسیار ارزان هستند و صدای خاصی تولید نمی کنند.

کیبورد های مکانیکی برای ارسال سیگنال از سوئیچ استفاده می کنند که باعث افزایش سرعت پاسخ گویی بعد از ضربه می شود. به همین دلیل برنامه نویسان بیشتر از این کیبورد ها برای برنامه نویسی استفاده میکنند.

در این نوع کیبورد ها شما مطمئن می شوید که ضربه ثبت می شود با این حال سه نوع اصلی سوئیچ وجود دارد که در رنگ های مختلف عرضه می شوند و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند.

بیشتر برنامه نویسانی که من می شناسم از سوئیچ های لمسی و کلیکی استفاده می کنند ، بسته به نیرویی که وارد می کنید هر کدام از آن ها را می توان به کلید های سنگین و سبک تقسیم بندی کرد .

نام سوئیچ

نوع

نقطه فعال سازی

آبی

کلیکی

50گرم

سبز

کلیکی

80گرم

قهوه ای

لمسی

45گرم

شفاف

لمسی

65گرم

مشکی

خطی

60گرم

قرمز

خطی

45گرم

  • سوئیچ های کلیکی (آبی و سبز) – وقتی آن ها را فشار می دهید ، یک کلیک قابل شنیدن ایجاد می کند که در نهایت متوجه می شوید که ضربه شما ثبت شده .
  • سوئیچ های لمسی(قهوه ای و شفاف)- این نوع کلید ها صدای کلیک ایجاد نمی کنند ، اما با فشار دادن آن ها حس خواهید کرد که اطلاعات شما ثبت شده است ؛ از آنجایی که فشرده شدن کلید ، در میانه راه در این نوع سوئیچ ها ثبت می شود ، آن ها به نیروی کم تری برای تایپ نیاز دارند که باعث افزایش سرعت می شود .
  • سوئیچ های خطی (قرمز و مشکی)- این سوئیچ ها کلیک نمی کنند و به همین دلیل است که برای تایپ کردن گزینه مناسبی نیستند اما برای استفاده در کیبورد های گیمینگ  عالی هستند .

نوع سوئیچ دیگری به نام Topre وجود دارد که خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد برای همین می تواند گزینه خوبی باشد ، این فناوری سوئیچ را با لاستیک ترکیب می کند که اساسا به این معنی است که باعث افزایش سرعت صفحه کلید مکانیکی می شود

خرید اینترنتی هندزفری گوشی موبایل با کیفیت عالی و قیمت های فوق العاده در فروشگاه بابلو

کیبورد ممبران (معمولی ) در مقابل کیبورد مکانیکی

ارگونومیک بودن کیبورد

تایپ کردن به اجبار آن هم 4 ساعت در روز به طور متوسط می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد . این مورد یکی از دلایل اصلی افزایش آسیب و فشار زیاد و دردمچ دست است. اگر نشانه هایی از آسیب گرفتگی پیوسته (RSI) در شما پدیدار شده یا قبلا مواردی از آن را تجربه کرده اید ، به این معنی است که نیازمند یک کیبورد ارگونومیک خواهید شد. این کیبورد ها با طرح ها و معماری خاصی عرضه می شوند که تایپ را هم راحت تر می کند.

انواع کیبورد های ارگونومیک مناسب برای برنامه نویسان

  • یبورد اسپلیت یا اسپلای – بیشتر مردم با این طرح آشنا هستند و پس از انتشار Microsoft Natural محبوبیت پیدا کرد. صفحه کلید را می توان به طور کامل یا جزئی، از هم جدا کرد. زمانی که روی یک کیبورد معمولی کار می کنید، بازوهای شما تمایل دارند از قسمت شانه به صورت V دراز شوند که باعث فشار روی مفاصل می شود. با این حال جدا کردن صفحه کلید دست ها را در حالت طبیعی تری قرار می دهد.
  • کیبورد Tenting – این نوع صفحه کلید به بالا بردن بخش میانی کیبورد اشاره دارد که معمولا انگشت شست شما روی آن قرار دارد. این نوع حالت باعث نرم شدن عضلات ساعد و تحریک جریان خون می شود هر چه این برآمدگی بیشتر باشد راحت تر است، اما تایپ کردن را سخت تر می کند برخی از کیبورد ها قابلیت تنظیم اندازه این بخش را دارند تا بتوانید راحت تر موقعیت مورد نظر را پیدا کنید.
  • کیبورد محافظ کف دست این صفحه کلید به سطح کشیده ای اشاره دارد که می توانید هنگام تایپ کف دست خود را در آن قرار دهید، با بالابردن مچ دست خود با همان زاویه نسبت به صفحه کلید، می توانید فشار روی مچ دست را کاهش دهید و هر گونه درد ناشی از آن را کم کنید. خبر خوب این است که  می توانید تکیه گاه مچ دست را جداگانه خریداری کنید، فقط به یاد داشته باشید که باید هم اندازه کیبورد شما باشد.
  • کیبورد با طراحی Contoured – نوعی صفحه کلید است که کلید ها را در موقعیت مقعر قرار می دهد و در نتیجه دسترسی آن ها را افزایش می دهد و در عین حال به بازو ها اجازه می دهد هنگام تایپ آرام بمانند، این طرح را می توان با تکیه گاه کف دست نیز ترکیب کرد تا از کشش مچ جلوگیری کند.
  • N-Key Rollover - این عبارت در واقع به حداکثر کلید هایی اشاره دارد که می توان به صورت هم زمان توسط صفحه کلید فشار داد، N متغیری است که می تواند از 2 تا 6 متفاوت باشد؛ بیشتر مردم فکر می کنند این ویژگی فقط مختص به گیمر ها است، اما این نوع صفحه کلید می تواند مناسب برای برنامه نویس ها هم باشد، به خصوص اگر تایپیست سریعی هستید، احتمال دارد که قبل از رها کردن کلید قبلی کلید بعدی را فشار دهید.

برای  خرید دسته بازی لپ تاپ با بهترین برندها، از فروشگاه بابلو دیدن کنید.

ابعاد کیبورد برنامه نویسی

Form Factor در واقع به اندازه کیبورد شما مربوط می شود که دارای سه اندازه استاندارد TenKeyless ، FullSize و Compact است.

صفحه کلید Fullsize دارای 104 دکمه است که شامل یک صفحه اعداد کامل می شود و تمام کلید های مورد نیاز شما را دارد، بنابراین لازم نیست نگران کلید های Function باشید ، تنها نقطه ضعف این کیبورد ها بیش از حد بزرگ بودن آن هاست به این معنا که برای دسترسی به موس باید بیشتر خودتتان را بکشید و به آن برسانید و در نهایت حمل آن هم بسیار سخت است.

بعد از گزینه فول سایز به گزینه TenkeyLess می رسیم بعضی از ما هرگز واقعا از صفحه اعداد استفاده نمی کنیم ، بنابراین این نوع کیبورد آن را حذف می کند و در عوض اعداد را با کاراکترهای دیگر می پوشاند این حالت به طور قابل توجهی از اندازه صفحه کلید کم می کند.

صفحه کلید های Compact یا جمع و جور ، یک نوع جدید هستند و با گذشت زمان بسیار محبوب شده اند ، علاوه بر Numpad در این کیبورد ها ، ردیف Function و کلید های جهت دارحذف شده اند با این حال، این ویژگی ها همچنان با استفاده از کلید عملکرد و ترکیبی از کلید های دیگر قابل دسترسی است.

مدل های دیگری نیز وجود دارند مانند صفحه کلید 65 درصد که این صفحه کلید بسیار شبیه به کیبورد Compact است، اما شامل کلید های جهت نما و برخی دکمه های دیگر مانند Delete و Page Upیا Page Down است و  اتکای شما به کلید های Function را کاهش می دهد.

اگر دوست دارید جزئیات بیشتری بدانید راهنمای کاملی در رابطه با سایز های مختلف کیبورد برایتان آماده کردیم که بد نیست آن را هم مطالعه کنید.


بهترین کیبورد ها برای برنامه نویسی

قرار است 6 مدل از بهترین کیبورد های مناسب برنامه نویسی را معرفی می کنم که در بازار هم به راحتی یافت می شوند.

نام محصول

نوع

اندازه

نوع سوئیچ

وایرلس

دلیل انتخاب

کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt

ممبران

TKL

ندارد

دارد

بهترین کیبورد ارگونومی با قیمت مناسب

کیبورد حرفه ای Das Keyboard 4

مکانیکی

فول

قهوه ای Cherry Mx

ندارد

بهترین کیبورد هوشمند

کیبوردKinesis Advantage2

مکانیکی

TKL

قهوه ای Cherry Mx

دارد

بهترین کیبورد ارگونومی

CM Storm QuickFire Rapid

مکانیکی

TKL

قهوه ای Cherry Mx

ندارد

بهترین کیبورد مکانیکی

کیبوردHappy Hacking Professional2

مکانیکی

جمع و جور

Topre

ندارد

بهترین کیبورد قابل حمل

1 - بهترین کیبورد ارگونومی با قیمت مناسب : کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt

صفحه کلید Microsoft Sculpt یک کیبورد برنامه نویسی کامپیوتری است که اگر علاقه به ارگونومی بیشتر دارید آن را به شما توصیه می کنم این مورد پیچیدگی کمتری نسبت به Kinesis دارد.

بر خلاف Kinesis ، این کیبورد برنامه نویسی ، کلید ها را به دوقسمت تقسیم کرده ، با این حال کارایی تقریبا یکسان است. برای قرار دادن انگشتان و بازو ها در وضعیت طبیعی تر و کاهش فشار تایپ بسیار عالی و کمک کننده است در مقایسه با Kinesis تایپ روی این کیبورد بسیار راحت تر است، اما برای این که بتوانید خود را با این کیبورد وفق دهید باید تمرین کنید.

شیبی روی این کیبورد قرار داده شده که به طرز شگفت آوری این کیبورد را راحت کرده، و همچنین روی آن از یک تکیه گاه مچ دست استفاده شده که این ضمانت را برای شما فراهم می کند که مچ دست خود را بیش از حد خم نکنید .

خرید آنلاین لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ با بهترین قیمت ها از فروشگاه بابلو

کلید های این کیبورد کمی بزرگ تر از کیبورد های دیگر است. شاید یکی مواردی که سخت با آن عادت کنید خود صفحه کلید است. اما ویژگی بسیار خوبی که Sculpt را با بقیه مجزا کرده پد جداگانه آن است.

سرعت پاسخگویی بعد از ضربه به هر کلید در این صفحه کلید بسیار بالا است و مثل ادغام لپ تاپ و دسکتاپ می باشد. کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt یکی از بهترین کیبورد های برنامه نویسی بی سیم است، بنابراین لازم نیست نگران به هم ریختگی میز خود باشید .

پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای:  خرید اینترنتی موس گیمینگ با بهترین قیمت ها

نکات مثبت نکات منفی
طراحی ارگونومیک راحت برای سازگاری به زمان نیاز دارید
صفحه اعداد جداگانه
وایرلس
تکیه گاه کف دست قابل جداشدن
شیب قابل تنظیم

بهترین کیبورد ارگونمی با قیمت مناسب : کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt

2 - بهترین کیبورد هوشمند: کیبورد حرفه ای Das Keyboard 4

این کیبورد یکی از محکم ترین کیبورد های پیشنهادی ما است که دلیل آن هم پنل آلمینیومی تعبیه شده روی آن است. کیبورد مکانیکی Das برای برنامه نویسی از سوئیچ های گاما زولو استفاده می کند. این سوئیچ ها نرم تر و ترکیبی بین سوئیچ های Cherry Mx مشکی و قهوه ای هستند.

همین حالا از فروشگاه بابلو  خرید کیبورد گیمینگ حرفه ای خود را انجام دهید.

ار نکات مثبت دیگر این کیبورد، محل قرار گیری استراحتگاه مچ دست است که باعث سرعت بخشیدن به تایپ میشود. دکمه تنظیم صدا و سه دکمه اختصاصی رسانه در بالا سمت راست نیز روی آن قرار دارد.

با تمام این تفاسیر دکمه بزرگ صدا بر روی کیبورد کمی بزرگ است و کنترل آن هم سخت است.

اما چرا به این کیبورد یک صفحه کلید هوشمند گفته می شود ؟ این صفحه کلید با پروتکل IFTT سازگار است که مخفف IF THIS THEN TH است .

کلید های روی این کیبورد را می توانید به گونه ای تنظیم کنید که اگر در اطراف شما کسی آنلاین شد هشداری به شما داده شود. برای مثال می توانید آن را طوری تنظیم کنید که اگر کسی برای شما نظر یا کامنتی گذاشت به شما اطلاع دهد یا اگر کسی به موبایل شما زنگ زد، هشدار دهد.

نکات مثبت نکات منفی
ساختار محکم برای سازگاری با آن به زمان نیاز دارید
استفاده از سوئیچ های گاما زولو که طول عمر را افزایش داده
تجربه تایپ فوق العاده
شخصی سازی کلید های Media
ساپورت کردن از پروتکل IFTT

خرید اینترنتی هدست برای کار با لپ تاپ و کامپیوتر با بهترین قیمت ها

بهترین کیبورد هوشمند: کیبورد حرفه ای Das Keyboard 4

3 - بهترین کیبورد ارگونومی: کیبوردKinesis Advantage2

اگر درد مچ دست شما را آزار می دهد ، Kinesis Advantage2 بهترین گزینه خواهد بود ، این مورد یکی از بهترین کیبورد ها برای برنامه نویسان است که دارای طراحی منحصر به فرد است و تکنیک ها مختلفی را در خود جای داده تا به شما کمک کند به راحتی از کیبورد برای ساعات طولانی استفاده کنید .

در این صفحه کلید ، کلید ها به دو قسمت تقسیم شده و در دو طرف صفحه کلید قرار گرفته اند، شما باید به جای استفاده از یک شست از انگشتان شستتان از هردو شست استفاده کنید چرا که کلید های Enter  ، Ctrl ، و Space در بخش سمت راست و دکمه های Delete  ، Backspace و Alt در سمت چپ قرار گرفته اند .


خرید اسپیکر با بهترین قیمت و کیفیت عالی از فروشگاه بابلو


اگر برای تطبیق پذیری با چیدمان مشکل دارید ، صفحه کلید دارای یک موتور برنامه ریزی هوشمند است که از آن می توانید برای تنظیم کلید ها استفاده کنید و به شما اجازه می دهد کلید ها را به 100 روش مختلف تنظیم کنید و هر طرح بندی که درست کردید را ذخیره کنید و هر کلید الفبا را برای دسترسی راحت تر برنامه ریزی کنید .

این کیبورد از سوئیچ های قهوه ای Cherry Mx استفاده میکند اما زمان پاسخ گویی کلید و سرعت آن بعد از ضربه بسیار چشمگیر است.

این کیبورد یکی از بهترین کیبورد های برنامه نویسی است که با تمامی سیستم عامل های تحت ویندوز و مک سازگار است و برای برنامه ریزی آن نیاز به درایور خاصی ندارید .

نکات مثبت نکات منفی
ارگونومی بالا یادگیری مشکل
سرعت پاسخگویی بالای کلید ها
تنظیم کلید ها
پشتیبانی از چندین و چند ساختار برنامه ریزی شده

 بهترین کیبورد ارگونومی: کیبوردKinesis Advantage2

4 - بهترین کیبورد مکانیکی: CM Storm QuickFire Rapid

این صفحه کلید با حذف کامل صفحه اعداد یا همان Numpad ، طول این کیبورد تا حد بسیار خوبی کاهش داده است. این کیبورد برنامه نویسی ، دارای سوئیچ های مکانیکی قهوه ای Cherry Mx است که باعث میشود سرعت تایپ خوبی داشته باشید.

کلید های این صفحه کلید به صورت لیزری حکاکی شده اند و در نتیجه بدون این که فرسوده شوند برای شما کار خواهند کرد.

اگر از یک مدل کیبورد قدیمی استفاده می کنید ، این کیبورد دو کانکتور در اختیار شما قرار می دهد که کانکتور دیگر آن PS2 است ، همچنین این موضوع بسیار عالی است چرا که اگر کابل مشکلی ایجاد کرد ، می توانید آن را عوض کنید .


برای خرید میکروفون از برندهای برتر موجود در بازار با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو دیدن کنید.


کاربرانی که از کابل PS/2 استفاده می کنند از ویژگی N-Key Rollover بهره مند خواهند شد که به شما این امکان را می دهد که چندین کلید را همزمان فشار دهید . این موضوع کم و بیش مشابه Anti-ghosting در اتصالات USB  عمل می کند.

کیبورد QuickFire شامل تعداد کلید اضافی و یک کشنده کلید است که در بسته بندی آن قرار داده شده . این موارد اضافی معمولا برای گیمر ها ارزشمند تر است و ممکن است به کار یک برنامه نویس نیاید ، اما از نظر من از آن جایی که شما را می توانند با گزینه ای به نام شخصی سازی آشنا کنند عالی هستند .


خرید پایه خنک کننده لپ تاپ به صورت آنلاین از فروشگاه بابلو


بعضی از برنامه نویسان آپشن های زیاد روی کیبورد را دوست ندارند اما اگر به دنبال تغییر در کلید ها هستید این صفحه کلید برای شما این امکان را فراهم می کند که کلید های جدید را با قدیم عوض کنید .

این مورد یکی از بهترین کیبورد ها برای کدنویسی است که با رنگ قرمز و آبی عرضه می شوند .

نکات مثبت نکات منفی
کیفیت ساخت مقاوم نداشتن صفحه اعداد یا Numpad
تایپ بدون دردسر
دارای چراغ LED
N-key Rollover
قابل حمل

بهترین کیبورد مکانیکی: CM Storm QuickFire Rapid

5 - بهترین کیبورد قابل حمل: کیبوردHappy Hacking Professional2

این صفحه کلید رویکردی مینیمالیستی نسبت به طراحی خود دارد ، با حذف Numpad، کلید های Function و کلید های بالایی آن را تبدیل به یک کیبورد TenKeyLess می کند و در هنگام تایپ فشار کمی به دستانم وارد می شود.

به دلیل استفاده از سوئیچ های topre با کیفیت ، سرعت پاسخگویی کلید ها بالا است و به اندازه یک کیبورد مکانیکی استاندارد پر سر و صدا نیست، چرا که سوئیچ های بالای صفحه ، ترکیبی از ممبران و کیبورد های مکانیکی است.


بهترین قیمت خرید اینترنتی کیبورد کامپیوتر در فروشگاه بابلو


باید بگویم که عادت کردن به این صفحه کلید کمی طول می کشد تغییراتی در محل قرار گیری کلید ها صورت گرفته ، به عنوان مثال ، Caps جای خود را به Tab داده ، به جای Space کلید Delete قرار گرفته با این حال می توانید از سوئیچ های DIP در پایین صفحه کلید برای تغییر کلید ها استفاده کنید .

نکات مثبت نکات منفی
صرفه جویی در فضا نبود کلید های جهت
سوئیچ Topre
بادوام
تایپ راحت

بهترین کیبورد قابل حمل: کیبوردHappy Hacking Professional2

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
تفاوت یک روز کاری مفید با لپ تاپ ، کامپیوتر شخصی و یا تلویزیون می تواند یک صفحه کلید خوب باشد . ما معمولا در طول روز کم تر به این موضوع می پردازیم که چه کیبوردی را بخریم و احتمالا هم با ارزان ترین لوازم جانبی ممکن کنار خواهیم آمد ، حتی اگر این لوازم جانبی شخصی باشد و حتی اگر بیشتر زمانمان را با آن سپری کنیم .
ریزر یکی از شرکت های پیشگام در عرصه تولید لوازم جانبی گیمینگ است . از سال 1999 ، آن ها شروع به ساخت تجهیزات گیمینگ کردند و خود را به جایگاه بسیار بالایی رساندند . کیبورد های گیمینگ ریزر شامل TKl های کوچک و مینیمالیستی تا صفحه کلید های یکپارچه فول سایز همه چیز را در اختیار شما قرار می دهند .
بهترین کیبورد های گیمینگ معمولا با خود همه چیز را به همراه دارند ، سبک ، ارگونومی و صد البته بهترین ضربات ممکن کلیک را ارائه می دهند . بهترین کیبورد گیمینگ صفحه کلیدی است که نه تنها سرعت بالایی داشته باشد ، بلکه قابل اعتماد و نورپردازی RGB ارائه دهد . خوب ، پس دومی به شما بستگی دارد ، اما مگر کیبورد گیمینگ بدون نمایش نور هم داریم ؟ جدا از موس ، کیبوردهای بازی یکی از اصلی ترین لوازم های جانبی به حساب می آیند .
وقتی از توپخانه گیمر ها صحبت می شود ، این طور به نظر می رسد که کامپیوترهای گیمینگ و سایر تجهیزات جانبی آن ها نسبت به کیبورد گیمینگ مقدم تر هستند ، کیبورد گیمینگ یک قطعه حیاتی از تجهیزات است ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد ، آن هم ، مخصوص بازی یک دانش بسیار ارزشمند است .
اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم .
در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .
آیا دوست دارید کیبورد مکانیکی خود را ارتقا دهید ؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ! ؟ دلیل حضور ما هم همین است .قرار است در این مقاله برای بهبود کیفیت کیبورد مکانیکی شما ، تغییرات و شرایط آسانی را فراهم کنیم که بتوانید به دوستان ، خانواده و حتی اعضای فضای مجازی خود نشان دهید که کیبوردتان چقدر می تواند جذاب باشد .
احتمالا دلیل وارد شدن شما به این مقاله این بوده که درک کاملی از انواع مختلف سوئیچ مکانیکی ندارید  و برایتان بسیار گیج کننده بوده . هر شرکت دارای زبان و نام های مخصوص به خود برای هر سوئیچ است . هدف ما این است که تمامی سردرگمی های شما را برطرف کنیم و به زبان ساده به شما توضیح دهیم که معنی این لغات چیست .
همه ما به دنبال رقابت کردن در بازی ها هستیم ، اما بسیاری از کاربران هستند که از یک عامل بسیار مهم غافل می شوند ،آن هم استفاده از سوئیچی است که در کیبورد آن ها وجود دارد .امروز ما بهترین سوئیچ ها را برای بازی کردن بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین و پر رقابت ترین تنیظمات ممکن را پیاده سازی کنیم .
کیبورد های مکانیکی به دلایل بسیار زیادی مناسب برای بازی هستند و بازی کردن با این کیبورد ها فوق العاده سرگرم کننده است ، در حالی که کیبورد های مکانیکی کمی گران تر از کیبورد های قدیمی تر هستند ، اما به نظر من ارزش این قیمت را دارند . دلیل این که کیبورد های مکانیکی برای بازی بهتر هستند این است که زمان پاسخ دهی سریع تر ، دوام بهتر ، جابجایی کلید N ، و سفارشی سازی های زیادی برای کیبورد فراهم می کنند و این عوامل است که باعث رضایت بیشتر شما خواهد شد .
چه راهی بهتر از این که یک مجموعه کامل از کلید های کیبورد مکانیکی خود را عوض کنید ؟ با تعویض کلید های قدیمی خود می توانید از شر کلاهک های ABS نازک و ضعیف خلاص و آن ها را با یک ست جدید با طراحی و رنگ منحصر به فرد جایگزین کنید. زمانی که قصد دارید کلاهک کلید خریداری کنید ، باید به مواد ، ضخامت ، ظاهر و طراحی کلی کلاهک نگاه کنید تا بفهمید کدام با علاقه شما جور در خواهد آمد . اگر کیبورد شما دارای نورپردازی RGB است ، مسلما باید به دنبال کلاهکی باشید که نور را از خود عبور دهد .
در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است .
Kailh یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کلید های مکانیکی با ده ها کلید مختلف است . امروز قصد داریم نگاهی دقیق تر به انواع رنگ بندی درسوئیچ های شرکت Kailh و تفاوت های آن ها بیندازیم. Kailh دارای انواع کلید مکانیکی مختلف مانند سوئیچ های Box ، سوئیچ های سرعت ، Low-Profile و بسیاری دیگر از سوئیچ های تخصصی است ، این سوئیچ ها به دلیل صدای بد کلید ها کمی بدنام شده اند ، اما بعضی از سوئیچ های آن ها واقعا خوب عمل می کنند.
اگر شخصی هستید که زمان زیادی را با رایانه شخصی خود می گذرانید ، هر قسمت از یک کیبورد مکانیکی برایتان مهم خواهد بود . معنی این جمله این است که سوئیچی که در کیبورد مکانیکی استفاده می شود باید درجه یک باشد. سوئیچ های Outemu معمولا در کیبورد های مکانیکی بازی مورد استفاده قرار می گیرد ، که دارای قیمت ارزانی هستند ، اما این سوئیچ ها چقدر خوب هستند ؟
به دنبال سوئیچ مناسب برای کیبورد خود هستید ؟در حالی که سوئیچ Gateron  به عنوان یک سوئیچ ممتاز مطرح نبوده ، اما بهترین قیمت ها را در این نوع سوئیچ پیدا خواهید کرد ، و جزو بهترین ها در قیمت هستند . ما قرار است یک راهنمای جامع و کامل در رابطه با سوئیچ های Gateron به شما ارائه دهیم . Gateron دارای ده ها سوئیچ از جمله سوئیچ های استاندارد قرمز ، آبی، قهوه ای ، سبز، مشکی ، زرد و طرح های منحصر به فرد Low-Profile، LNK ، Gateron Milk و Silent است.
انتخاب سوئیچ برای کیبورد مکانیکی ممکن است کمی سخت باشد . برای اولین بار که قصد خرید کیبورد مکانیکی را دارید ، انتخاب ، از بین چندین و چند سوئیچ از شرکت Cherry می تواند طاقت فرسا و گیج کننده باشد ، خوب ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت و دوست داریم به شما کمک کنیم .
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha