کیبورد چیست و چگونه کار میکند ؟

تق تق تق ! تق تق تق ! این صدای کسی است که در قرن بیست و یکم با صدای بلند فکر می کند، که معمولا به معنای به صدادرآوردن کلمات در یک وبلاگ یا ایمیل یا ویرایش کلمات یک مقاله یا یک پست است. استفاده از کیبورد کامپیوتر عموما سریع تر از صفحه کلید های ماشین تحریر قدیمی است، اگر چه هنوز هم برای نوشتن اسناد، استفاده از نرم افزار تشخیص صدا  با کیبورد قابل مقایسه نیست .

کیبورد چیست ؟

کیبورد کامپیوتر یا صفحه کلید کامپیوتر مجموعه ای از دکمه هایی است که به وسیله اهرم های مکانیکی کار میکنند و به شما این امکان را میدهند که متن دلخواهتان را تایپ کنید. در صفحه کلید کامپیوتر به هر کلید یک کد اسکی خاص اختصاص داده شده است که حرف خاصی را تایپ میکنند البته گاهی ممکن برای برای حرف یا عملکرد خاصی نیاز باشد که دو تا چند دکمه را باهم فشار  دهید. 

برای اطلاع از ارزان ترین قیمت کیبورد به قسمت محصولات سایت بابلو مراجعه نمایید.

صفحه کلید از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟

آیا تا به حال به این فکر کردید که کیبورد شما از داخل چگونه است ؟ بیایید دقیق تر به این مسئله نگاه کنیم. شاید باورتان نشود اما بهترین راه تشخیص عملکرد یک دستگاه تکه تکه کردن آن است ، این مورد یک روش عالی برای یادگیری نحوه عملکرد آن ها است ، اما به دلایل زیادی ، بیشتر اوقات می تواند خطرناک و دشوار باشد .

در مورد کیبورد کامپیوتر ، خطر زیادی وجود ندارد ، اما قطعه های کوچکی هم هستند که به راحتی شکسته می شوند ، اگر زمانی که با آن درگیر هستید ، صفحه کلید را رها کنید ، احتمالا چندین ساعت زمان خواهد برد تا قطعه های آن را به هم بچسبانید .

زیر کلید ها در کیبورد 

بهتر است در ابتدا خودتان یک کلید را از صفحه کلید جدا کنید ، احتمالا با این کار می توانید نحوه عملکرد آن را تشخیص دهید . یک سوراخ کوچک در پایه پلاستیکی وجود دارد . وقتی کلید را فشار می دهید ، نوار از طریق سوراخ به پایین فشار می آورد تا لایه های زیرین را لمس کند .

در داخل سوراخ ، یک تکه کوچک لاستیک وجود دارد که در تصویری که برای شما قرار دادیم قابل دیدن نیست این قطعه حرکت کلید به سمت پایین را متوقف می کند و هنگامی که آن را آزاد می کنید ، آن را به سمت بالا هل می دهد ، این همان ضربه ای است که فنر به کلید ها وارد می کند .

زیر کلید های کیبورد چیست؟

زیر کیبورد چیست ؟

کافیست پنل پایین کیبورد را بردارید و آن گاه می توانید نحوه عملکرد آن را کاملا ببینید ،احتمالا لایه های تماس پلاستیکی شفاف را ببینید که وظیفه دارند فشار کلید را تشخیص دهند . از طریق همان لایه شفاف می توانید میله های گرد را ببینید که کلید ها را از بالا به پایین می آورند . مستطیل سبز رنگ در بالا شامل سه LED کوچک است که چراغ نشانگر "Caps lock" ، “Numlock” و “Scroll Lock” را فعال می کند . همچنین به کابلی که در امتداد داخلی کیس در بالای صفحه کلید قرار دارد ، توجه کنید که سیگنال های الکتریکی را از صفحه کلید به درگاه USB (PS/2 قدیمی) کامپیوتر شما منتقل می کند .

زیر کیبورد کامپیوتر چیست؟

چطور کلید ها به پایین فشار داده می شوند ؟

بعد از جدا کردن لایه های تماس الکتریکی می توانید پایین کلید ها و محل فشار دادن آن ها را ببینید . با کمی تعادل انگشت می توانید یک قطعه کوچک لاستیکی را بردارید و نگاه کنید ، در واقع این قطعه کوچک وظیفه بالا و پایین کردن کلید ها را بر عهده دارد .

چطور کلید ها به پایین فشار داده می شوند ؟

لایه های تماس چگونه کار می کنند ؟

این بخش جادویی یک کیبورد است ، سه لایه پلاستیکی جدا گانه وجود دارد که با هم کار می کنند تا فشار کلید را تشخیص دهند ، دوتا از آن ها در مسیرهای فلزی که رسانای الکتریکی تولید می کنند ، پوشانده شده و یک لایه عایق میان آن ها همراه با سوراخ هایی دیده می شود .

نقاطی که شما می توانید ببینید ، مکان هایی هستند که کلید های دو لایه رسانا را به هم فشار می دهند . این خطوط اتصالات الکتریکی هستند که به جریان های الکتریکی کوچک اجازه می دهند زمانی که لایه ها  توسط کلیدی از بالا به پایین حرکت می کند به یکدیگر محکم فشار داده شوند .

در عکس زیر می توانید نمای نزدیک از قسمت زیرین یک کلید را ببینید و اگر دقت کنید ، می توانید نحوه عملکرد آن را هم ببینید یک مجموعه از اتصالات الکتریکی در پایین ورق پلاستیکی وجود دارد که با رنگ خاکستری روشن چاپ شده است ؛ مجموعه دیگری روی ورق پلاستیکی بالایی و با رنگ خاکستری تیره چاپ شده است ، این دو ورق توسط یک لایه پلاستیکی شفاف از هم جدا می شوند.

قصد خرید آنلاین دسته بازی موبایل را دارید ؟ بابلو ارائه دهنده دسته بازی موبایل و تبلت با بهترین کیفیت

لایه های تماس چگونه کار می کنند ؟

چگونه همه این ها با هم کار می کنند ؟

هنگامی که یک کلید را فشار می دهید ، لایه های تماس بالا و پایین با هم حرکت می کنند و صفحه کلید سیگنالی به کامپیوتر شما منتقل می کند دقیقا مثل تصویر زیر...

چگونه همه این ها با هم کار می کنند ؟

آیا در لپ تاپ ها هم به همین صورت است ؟

معمولا لپ تاپ ها صفحه کلید های کم عمق تری دارند ، زیرا باید محکم بسته شوند . معمولا کلید ها بسیار نازک تر هستند و اگر آن ها را بردارید ، متوجه خواهید شد که همه آن ها روش دیگری برای اتصال دارند .

در این صفحه کلید شرکت توشیبا ، شما در پشت کلید ها ، نوار خاصی را مشاهده نمی کنید در عوض هر کلید اساسا مسطح با چهار سوراخ کوچک در پشت است که روی چهار میخ پلاستیکی سفید که در اینجا می بینید می چسبد و آن را در جای خود نگه می دارد و به آن اجازه می دهد که به بالا و پایین حرکت کند .

چیزی که در وسط می بینید و رنگ آبی دارد "فنر" است که وقتی کلید را رها می کنید ، آن را به سمت بالا فشار می دهد . معمولا در زیر کیبوردها ، لایه های تماس یکسان هستند .

خرید آنلاین لوازم جانبی کامپیوتر از فروشگاه بابلو

آیا کلید های کیبورد معمولی در لپ تاپ ها هم به همین صورت است ؟

صفحه کلید ها چگونه کار می کنند ؟

کیبورها چگونه کار می کنند؟

کنترل های تلویزیون ، تلفن های همراه ، تلفن های دکمه ای و انواع ابزارهای کوچک دیگر از نوع مکانیسم دیگر کلید سوئیچ استفاده می کنند که ساخت آن ساده تر ، فشرده تر و ارزان تر است که به آن صفحه کلید ممبران می گویند .

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله فرق بین کیبورد مکانیکال و کیبورد ممبران در چیست را مطالعه نمایید.

به جای کلید های پلاستیکی و لایه های تماس ، فقط دو قسمت در آن ها وجود دارد . در بالا ، قسمت صفحه کلید با تمام کلید ها از یک تکه پلاستیک انعطاف پذیر ( لاستیکی ) ساخته شده است و در سطح زیرین ، هر کلید با یک تکه کوچک از مواد رسانای الکتریکی پوشانده شده است .

قسمت دوم صفحه کلید لایه ای از اتصالات الکتریکی است که مستقیما روی یک برد مدار قرار داده شده .

هنگامی که کلیدی را فشار می دهید ، ماده رسانا روی اتصالات پل زده ، یک سوئیچ را تکمیل می کند و مدار خاصی را برای آن کلید فعال می کند .

مشکل صفحه کلید های این چنینی این است که لایه های روغنی یا کثیفی بین دو لایه جمع شده اند که باعث ایحاد یک مانع برای کارکردن یک یا چند کلید می شود .

کیبوردهای مدرن کامپیوتر را چه کسی اختراع کرد ؟

کیبورد های کامپیوتر امروزی به دنباله کلید های عجیب QWERTYUIOP خود از ماشین های تایپ دستی در اواخر قرن نوزدهم تکامل یافته اند . آن هیولاهای مکانیکی به جای کلید های نصب شده بر روی یک مدار ، از سیستم پیچیده ی از اهرم ها و فنر ها برای کوبیدن چکش های فلزی پر سرو صدا روی یک ورق کاغذ استفاده می کردند .

کیبوردهای مدرن کامپیوتر را چه کسی اختراع کرد ؟

همان طور که لوازم الکتریکی و الکترونیکی دیگر توسعه یافته اند ، تعداد قطعات متحرک به مرور کاهش یافت ، من بعد از نگاه به تاریخچه اختراع کیبورد ، اولین توصیفی که می توانم از صفحه کلید های مدرن ارائه دهم ، ثبت اختراع آمریکا 3,591,749: صفحه کلید مدار چاپی توسط جیمز مارتین کامستاک از شرکت سینگر است که در سال 1969 بایگانی شده است در سال 1971 مارتین این گونه توضیح داده : ساخت آن ارزان است  ، قطعات متحرک کمی امکان اشتباه دارند و اتصال آن به تجهیزات دیگر راحت است (که تعویض آن را در صورت خرابی بسیار ساده می کند)

خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ با بهترین کیفیت

سخن آخر

کیبوردهای امروزی یک تاریخچه چندین و چند ساله دارند که یک ارث از ماشین های تحریر گذشته به حساب می آید . ماشین هایی با صدایی متفاوت که احتمالا شنیده و دیده اید (در فیلم ها)، در این مقاله ما یک توضیح بسیار کامل در رابطه با فناوری کیبوردهای مدرن و تاریخچه ای از کیبوردهای پیشین به شما ارائه دادیم . همچنین یک کیبورد را به صورت کامل و بدون این که خودتان آن را بشکنید یا باز کنید ، بررسی و آن را کاملا شکافتیم.

صفحه کلید ها ممکن است در ظاهر بسیار ساده باشند اما تکنولوژی به کار رفته در آن ها کمی پیچیده تر از آن چیزی است که می بینید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
وقتی از توپخانه گیمر ها صحبت می شود ، این طور به نظر می رسد که کامپیوترهای گیمینگ و سایر تجهیزات جانبی آن ها نسبت به کیبورد گیمینگ مقدم تر هستند ، کیبورد گیمینگ یک قطعه حیاتی از تجهیزات است ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد ، آن هم ، مخصوص بازی یک دانش بسیار ارزشمند است .
اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم .
در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .
آیا دوست دارید کیبورد مکانیکی خود را ارتقا دهید ؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ! ؟ دلیل حضور ما هم همین است .قرار است در این مقاله برای بهبود کیفیت کیبورد مکانیکی شما ، تغییرات و شرایط آسانی را فراهم کنیم که بتوانید به دوستان ، خانواده و حتی اعضای فضای مجازی خود نشان دهید که کیبوردتان چقدر می تواند جذاب باشد .
احتمالا دلیل وارد شدن شما به این مقاله این بوده که درک کاملی از انواع مختلف سوئیچ مکانیکی ندارید  و برایتان بسیار گیج کننده بوده . هر شرکت دارای زبان و نام های مخصوص به خود برای هر سوئیچ است . هدف ما این است که تمامی سردرگمی های شما را برطرف کنیم و به زبان ساده به شما توضیح دهیم که معنی این لغات چیست .
همه ما به دنبال رقابت کردن در بازی ها هستیم ، اما بسیاری از کاربران هستند که از یک عامل بسیار مهم غافل می شوند ،آن هم استفاده از سوئیچی است که در کیبورد آن ها وجود دارد .امروز ما بهترین سوئیچ ها را برای بازی کردن بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین و پر رقابت ترین تنیظمات ممکن را پیاده سازی کنیم .
کیبورد های مکانیکی به دلایل بسیار زیادی مناسب برای بازی هستند و بازی کردن با این کیبورد ها فوق العاده سرگرم کننده است ، در حالی که کیبورد های مکانیکی کمی گران تر از کیبورد های قدیمی تر هستند ، اما به نظر من ارزش این قیمت را دارند . دلیل این که کیبورد های مکانیکی برای بازی بهتر هستند این است که زمان پاسخ دهی سریع تر ، دوام بهتر ، جابجایی کلید N ، و سفارشی سازی های زیادی برای کیبورد فراهم می کنند و این عوامل است که باعث رضایت بیشتر شما خواهد شد .
چه راهی بهتر از این که یک مجموعه کامل از کلید های کیبورد مکانیکی خود را عوض کنید ؟ با تعویض کلید های قدیمی خود می توانید از شر کلاهک های ABS نازک و ضعیف خلاص و آن ها را با یک ست جدید با طراحی و رنگ منحصر به فرد جایگزین کنید. زمانی که قصد دارید کلاهک کلید خریداری کنید ، باید به مواد ، ضخامت ، ظاهر و طراحی کلی کلاهک نگاه کنید تا بفهمید کدام با علاقه شما جور در خواهد آمد . اگر کیبورد شما دارای نورپردازی RGB است ، مسلما باید به دنبال کلاهکی باشید که نور را از خود عبور دهد .
در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha