کیبورد اپتیکال یا نوری چیست ؟ | راهنمایی کامل

سوالات زیادی در رابطه با سوئیچ های کیبورد نوری پرسیده می شود ، در مورد این که دقیقا چه هستند و چگونه کار می کنند ؛ به عبارت ساده ، کلیدهای صفحه کلید نوری با سوئیچ های مکانیکی معمولی تفاوت دارند زیرا به جای اتصال مکانیکی از نور برای فعال سازی استفاده می کنند ، البته داستان طولانی تر از این حرف ها است .

نظرتان چیست با سرعت نور وارد کیبورد های اپتیکال شویم ؟

کیبورد های نوری چگونه کار می کنند ؟

کیبورد های نوری چگونه کار می کنند ؟

برای کار کردن ، همچنان سوئیچ های نوری از اجزای مکانیکی استفاده می کنند . درست مانند یک کلید مکانیکی معمولی ، آن ها دارای قطعات متحرک فیزیکی هستند . بعد از فشار دادن کلاهک کلید ، یک Stem در داخل شفت حرکت می کند و یک فنر ، سوئیچ را به وضعیت قبلی باز می گرداند .

سوئیچ های نوری می توانند همه ویژگی های سوئیچ های معمولی را داشته باشند ، مانند عملکرد سوئیچ های خطی، لمسی و کلیکی (آبی).

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد نحوه دریافت و ارسال ورودی است ، سازندگان سوئیچ های نوری به شما خواهند گفت که سوئیچ های مکانیکی قدیمی به دلیل اکسید شدن و سایش نقاط تماس فلزی در داخل ، دچار افت عملکرد می شوند همچنین میزان زمانی که برای برگشت فلز وجود دارد ، می تواند باعث تاخیر در سیگنال بین صفحه کلید و رایانه شخصی شود ، سوئیچ های نوری احتمالا به این مشکلات بر نمی خورند .

علاوه بر این ماهیت سوئیچ های نوری به گونه ای است که هر گونه نیاز به لحیم کاری سوئیچ ها به PCB را برطرف می کند . این موضوع هم هزینه تولید را کاهش می دهد و هم می تواند نقطه شکست احتمالی را از بین ببرد برای مثال زمانی که لحیم کاری به خوبی انجام نشده باشد ، کل برنامه ریزی یک کلید را به هم خواهد زد و احتمالا کلیدی که روی آن لحیم کاری انجام شده است ممکن است در نهایت از کار بیفتد .

دو شرکت بزرگ – Aftech و Adomax

دو شرکت بزرگ – Aftech و Adomax

دو شرکتی که احتمالا آن ها را بشناسید ، این دو شرکت کیبورد های نوری تولید می کنند A4tech ( سوئیچ های Light Strike LK ) و Adomax (سوئیچ های Flaretech ) هستند اگر چه LK و Flaretech هر دو سوئیچ نوری هستند ، اما از جنبه های کلیدی متفاوت عمل می کنند .

خرید  ارزان ترین قیمت کیبورد در فروشگاه بابلو

سوئیچ های LK یا Light Strike

سوئیچ های LK یا Light Strike

سوئیچ های LK دارای یک پرتو نور مادون قرمز افقی هستند که در داخل شفت سوئیچ می تابند . Stem پرتو سوئیچ را مسدود می کند ، اما وقتی کلیدی را فشار می دهید ، Stem به سمت پایین حرکت می کند و به نور اجازه می دهد تا در سرتاسر شفت اتصال برقرار شود و گزارش را به کامپیوتر ارسال می شود .

سوئیچ های LK نقطه فعال سازی 1.5 میلی متری دارند ، این فعال سازی برای سوئیچ های مکانیکی بین 2.0 الی 2.2 میلی متر است  و A4tech اعلام کرده که این سوئیچ ها سرعت بسیار زیادی نسبت به سوئیچ های دیگر دارند ؛ این شرکت ادعا کرده که سوئیچ LK می تواند با سرعت 0.2 میلی ثانیه حرکت کند .

همچنین ادعای دیگر این شرکت این است که Key Response PK Software می تواند این سرعت را به شما نشان دهد با توجه به چنین ادعایی : اول از همه همیشه باید مراقب شرکتی بود که هم روش آزمایش و هم نرم افزار تست را ایجاد کرده دوم ما این آزمایش و نرم افزار را در عمل دیده ایم ، اگر چه نشان دادن این قابلیت های سوئیچ در یک نمایشگاه تجاری است ، اما به هیچ وجه علمی نیست .

این آزمایش با یک قطعه پلاستیکی کوچک به اندازه و شکل یک فاصله تنظیم شده است که دو صفحه کلید را در خود جای داده ، یکی کیبورد بلادی با سوئیچ های LK و دیگری یک مدل ناشناخته با سوئیچ های مکانیکی معمولی . برای انجام آزمایش ، دو کلید از دو صفحه کلید مجزا فشار داده می شوند و نرم افزار ، داده های لازم را به بیرون می فرستد .

شخصا متوجه شدم که میله پلاستیکی روی یک کلید با اندازه معمولی ، روی کیبورد Bloody و یک کلید بزرگ تر بدون نام فشار می آورد ، عملکرد دو کلید با اندازه های متفاوت ، حتی اگر از یک سوئیچ در صفحه کلید استفاده شود ، همیشه کمی تفاوت خواهد داشت .


خرید کیبورد گیمینگ با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو


در نهایت البته این واقعیت وجود دارد که نقاط فعال سازی دو سوئیچ متفاوت هستند . به یاد داشته باشید سوئیچ LK حداقل 0.5 میلی متر زودتر از یک کلید مکانیکی معمولی فعال می شود ، بنابراین اگر آن ها را فشار دهید همیشه داده های متفاوتی دریافت خواهید کرد.

اگر ما این موضوع را گفتیم دلیل بر این نیست که A4tech قصد دارد محصولاتش را مخفی نگه دارد ، اما A4tech معمولا ادعاهایی بزرگ تر از آنچه که دقیقا اتفاق می افتد ارائه می دهد و علمی نیست ، اما ، مفهوم این است که طراحی و اجرای سوئیچ های LK همگی بسیار عالی هستند.

سوئیچ های Flaretech

سوئیچ های Flaretech

در حالی که سوئیچ های LK با استفاده از یک نور IR ، که در داخل شفت سوئیچ جریان دارد کار می کنند ، سوئیچ های Flaretech Adomax دارای تمام اجزای مهم سوئیچ هستند که در بالای PCB نصب شده اند . سوئیچ نصب شده کاملا قابل تعویض است .

در واقع ماهیت طراحی باعث می شود سوئیچ ها ذاتا ماژولار باشند ؛ شما می توانید هر یک از آن ها را با یک کشش مخصوص از سوکت خود جدا کرده و با هر سوئیچ Flaretech دیگری تعویض کنید یعنی آزادانه می توانید هر نوع سوئیچ Flaretech ( آبی ، قرمز و غیره ، بسته به نوع موجود ) برای سفارشی کردن صفحه کلید خود استفاده کنید .

زیر هر سوئیچ ، و روی هر PCB ، یک LED برای نور پس زمینه و یک حسگر وجود دارد که از فناوری رادیومتری فتوترمال مادون قرمز (IR PTR) برای تشخیص تحریک زمانی که یک جسم فیزیکی ( در این مورد ، یک سوئیچ ) روی آن قرار می گیرد ، استفاده می کند.

درک این نکته مهم است که محرک مورد نظر از نظر فنی هر چیزی می تواند باشد ، وقتی کیبورد Wootings one را در سال 2016 دیدیم ، متوجه این موضوع شدیم که با استفاده از یک نوک انگشت در غیاب سوئیچ ، کلید فعال می شود .

همانطور که Wooting  نشان داد ، این فناوری می تواند قانع کننده باشد زیرا سازنده کیبورد ، اجازه داده ، ورودی به صورت آنالوگ ایجاد شود و همچنین نقطه تحریک را در هر جایی از حرکت کلید تنظیم کند .

ورودی آنالوگ به شما این امکان را می دهد از درجه بندی فشار برای کنترل یک شخصیت یا یک ماشین در یک بازی استفاده کنید این ورودی برخلاف عملکرد ساده ی روشن و خاموش کلید های قدیمی و سوئیچ های LK است . وقتی یک کلید را روی کیبورد فشار می دهید به عنوان مثال کلید W ، یک پیام روشن یا خاموش به رایانه ارسال می شود ، در اصل می گوید  : کلید W را روشن کنید .

وقتی کلیدی را فشار می دهید ( فرض همان W روی صفحه کلیدی با سوئیچ های Flaretech ( با Frimware مناسب) در حالت آنالوگ ، پاسخ به این صورت است که آهسته تر یا سریع تر حرکت کنید ، بسته به میزانی که کلید را فشار می دهید .

با توجه به متغیر نقطه فعال سازی سوئیچ ، از نظر فنی ، با سیستم عامل مناسب ، می توانید فعال سازی را در هر نقطه از مسیر کلید Flaretech تنظیم کنید .


بهترین قیمت دسته بازی مخصوص موبایل در فروشگاه بابلو


در حال حاضر سوئیچ Flaretech حسگر مادون قرمز را تا 2 میلی متر در مسیر خود مسدود می کند ، بنابراین ممکن است فعال سازی فقط بین دو تا 4 میلی متر ( زمانی که سوئیچ پایین می آید ) قابل تنظیم باشد .

این امکان برای Flaretech فراهم است که این مشکل را بتواند تنظیم کند ، و تکرار های آتی سوئیچ باید فقط 1 میلی متر یا حتی 0 میلی متر پیش از Travel باشند .

در حال حاضر Wooting می تواند نقطه تحریک را در هر نقطه بین نقطه فعال سازی و پایان Travel ( در مجموع 2 میلی متر ) تا دهم اعشار تنظیم کند . یعنی می توان زمان حرکت را روی 2.0 میلی متر ، 2.1 میلی متر ، 2.2 میلی متر و ... تا 3.9 میلی متر تنظیم کرد .

با فرض این که Flaretech نقطه فعال سازی را زودتر در مسیر سوئیچ فعال کند ، نقطه تحریک را می توان روی ، 0.1 میلی متر ،0.3 میلی متر ، 0.2 میلی متر و ... تا 3.9 میلی متر تنظیم کرد .

این را هم در نظر بگیرید که این نقطه فعال سازی برای سوئیچ های خطی ایده ال است ، زیرا هر ضربه تعادل لمسی شما را از بین می برد .

یکی از نقاط قوت این فناوری این است که اگر نیاز به لحیم کاری وجود نداشته باشد ، ساخت یک کیبورد مجهز به سوئیچ های Flaretech ظاهرا کم هزینه تر است و احتمالا سازندگان صفحه کلید این هزینه کم را هم به مصرف کنندگان منتقل می کنند .

از سوی دیگر این PCB ها احتمالا گران تر هستند زیرا باید هزینه سنسور مادون قرمز را هم ر نظر بگیرید ( بدون در نظر گرفتن LED)

سوئیچ های LK ، Flaretech هر دو با Stem شرکتCherry  سازگار هستند .

چرا سوئیچ  نوری؟

چرا سوئیچ  نوری؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا سوئیچ های نوری از سوئیچ های مکانیکی از نظر سرعت ، دوام یا استحکام ، بهتر عمل  می کنند .

سرعت

چندین تولید کننده کیبورد در حال آزمایش تغییراتی در سوئیچ ها هستند که ظاهرا به شما امکان می دهد کلید ها را سریع تر از قبل برای عملکرد بهتر در بازی فشار دهید . شرکت Cherry سوئیچ Speed خود را دارد ، شرکت Tesoro سوئیچ های Low-profile خود را در اختیار دارد و Kailh دارای یک سوئیچ مکانیکی است که بیشتر ، لپ تاپ ها را هدف قرار داده . برای اطلاعات بیشتر می توانید تفاوت کیبورد low-profile و کیبورد معمولی را در این مقاله بخوانید.

SteelSeries  سوئیچ QS1 خود را در اختیار دارد همه این ویژگی ها باعث کاهش نقاط محرک و کل حرکت کلید ها در مقایسه با سوئیچ های مکانیکی معمولی می شوند .

سوئیچ های نوری می توانند سرعت را افزایش دهند . موس گیمینگ A4tech سرعت را به عنوان نقطه فروش اصلی سوئیچ های LK خود معرفی کرده و ادعا می کند که از آنجایی که سوئیچ های نوری از مشکلات انحرافی مانند سوئیچ های صرفا مکانیکی رنج نمی برند ، ذاتا سریع تر هستند .

با این حال با فرض این که تمام موارد فوق شامل فعال سازی زودتر ، میزان Travel پایین تر و بدون جهش بر سرعت اثر مثبت می گذارند ، یک عنصر انسانی در اینجا نقش دارد که ممکن است مزایای سوئیچ های "سریع تر" را کاهش دهد یا حتی از بین ببرد .

عملیات قوی

در یکی از مراسم ها به نام Computex بیش از یک صفحه کلید دیده می شد ، اگر چه یکی از آن ها یک صفحه کلید غیر مکانیکی ارزان قیمت بود که برای محیط های دشوار طراحی شده بود ، سایر کیبورد ها برای نشان دادن نحوه عملکرد صفحه کلید های سوئیچ نوری بودند .

Tesoro یکی را در یک وان غرق کرده بود و Adomax یک مورد را در زیر آبشاری کوچک قرار داده بود اما هر دو همچنان کار می کردند .

این نحوه نمایش یک حقه است ، اما به عملکرد سوئیچ ها اشاره می کند ، هنور هم قطعات متحرک فیزیکی در داخل سوئیچ ها وجود دارد ، اما این کار مربوط به قطع شدن یا تاثیر بر نور است . ( البته نمی دانم که شما در زیر آب هم بازی می کنید یا نه )

عدم وجود لحیم کاری روی سوئیچ ها و فعال سازی غیر مکانیکی به ماندگاری بیشتر کلید ها کمک می کند .


بهترین قیمت موس کامپیوتر در فروشگاه بابلو


نو آوری

قانع کننده ترین دری که سوئیچ های نوری می توانند باز کنند ، نواوری است و در اینجاست که دو سازنده اصلی و رقیب سوئیچ نوری ممکن است به شدت با هم تفاوت داشته باشند . سوئیچ های LK جذاب هستند ، اما همانطور که اشاره کردم ، هنوز اساسا یک عملکرد ساده روشن و خاموش را ارائه می دهند .

در مقابل ، طراحی Flaretech Adomax ، به فعال کردن کنترل های آنالوگ و فعال سازی متغیرWooting کمک کرد ، و این سوالات جالبی در مورد قابلیت هایی که کیبوردهای مکانیکی بازی می توانند ارائه دهند ، ایجاد می کند .

در هر صورت ، محدود کردن فناوری های جدید به چند مورد استفاده در نسل های اولیه نزدیک بینانه است . هنگامی که ذهن های مبتکر با فناوری های جدید درگیر می شوند ، دوست دارند ایده هایی را ارائه دهند که قبلا کسی به آن ها فکر نکرده .

بازاریابی

مطمئنا یک سازنده صفحه کلید به خود اجازه نمی دهد که فرصت بازاریابی را از دست بدهد . طول عمر سوئیچ ( 50 ، 60 و 80 میلیون کلیک) و نورپردازی RGB دو ویژگی برجسته صفجه کلید هستند که اغلب ، بیشتر از محتوا ، تبلیغات هستند .

مطمئنا داشتن طول عمر سوئیچ بیشتر ، عالی است ، اما آیا درزندگی واقعی 80 میلیون کلیک بهتر از 50 میلیون کلیک است ؟ نورپردازی RGB مطمئنا چیزی است که برای بسیاری از کاربران جذاب است و راه های بهترو بدتری برای پیاده سازی آن وجود دارد ، اما کاربران زیادی هستند که نورپردازی RGB برای آن ها چیزی جز یک لیوان گران قیمت نیست .

به همین ترتیب ، در آینده انتظار می رود اطلاعات بیشتری در مورد صفحه کلید های نوری ببینیم و بشنویم .

نتیجه گیری

کیبورد های مکانیکی در حال حاضر بسیار بادوام هستند و می توان آن ها را برای سال ها استفاده کرد و هنوز نشانه خاصی از مشکلات احتمالی این سوئیچ ها نمی بینیم ، بر روی کاغذ کلید های نوری طول عمر بیشتری برای مکانیسم تشخیص روشن یا خاموش دارند ، حتی اگر Stem قدیمی داشته باشند .

سوئیچ های نوری به عنوان سوئیچ هایی تبلیغ می شوند که زمان پاسخگویی بسیار سریع تر و طول عمر بسیار بیشتری دارند . از آنچه که ما می دانیم ، در واقع سریع تر عمل می کنند مبدل ها در صدم ثانیه انرژی نور را به الکتریکی تبدیل می کنند تا کنترل کننده کیبورد بداند چه اتفاقی باید بیوفتد . شما می توانید برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ به صورت آنلاین می توانید اقدام کنید.

با این حال ما نمی دانیم طول عمر فرستنده و گیرنده دقیقا چقدر است .

یک سوال باقی می ماند آیا سرعت بالاتر ارزش هزینه بیشتر را دارد ؟ در حالی که هنوز سوالات زیادی هستند که باید به آن ها پاسخ داده شود ، کیبوردها با سوئیچ های نوری بیشتری در حال تولید هستند .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
وقتی از توپخانه گیمر ها صحبت می شود ، این طور به نظر می رسد که کامپیوترهای گیمینگ و سایر تجهیزات جانبی آن ها نسبت به کیبورد گیمینگ مقدم تر هستند ، کیبورد گیمینگ یک قطعه حیاتی از تجهیزات است ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد ، آن هم ، مخصوص بازی یک دانش بسیار ارزشمند است .
اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم .
در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .
آیا دوست دارید کیبورد مکانیکی خود را ارتقا دهید ؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ! ؟ دلیل حضور ما هم همین است .قرار است در این مقاله برای بهبود کیفیت کیبورد مکانیکی شما ، تغییرات و شرایط آسانی را فراهم کنیم که بتوانید به دوستان ، خانواده و حتی اعضای فضای مجازی خود نشان دهید که کیبوردتان چقدر می تواند جذاب باشد .
احتمالا دلیل وارد شدن شما به این مقاله این بوده که درک کاملی از انواع مختلف سوئیچ مکانیکی ندارید  و برایتان بسیار گیج کننده بوده . هر شرکت دارای زبان و نام های مخصوص به خود برای هر سوئیچ است . هدف ما این است که تمامی سردرگمی های شما را برطرف کنیم و به زبان ساده به شما توضیح دهیم که معنی این لغات چیست .
همه ما به دنبال رقابت کردن در بازی ها هستیم ، اما بسیاری از کاربران هستند که از یک عامل بسیار مهم غافل می شوند ،آن هم استفاده از سوئیچی است که در کیبورد آن ها وجود دارد .امروز ما بهترین سوئیچ ها را برای بازی کردن بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین و پر رقابت ترین تنیظمات ممکن را پیاده سازی کنیم .
کیبورد های مکانیکی به دلایل بسیار زیادی مناسب برای بازی هستند و بازی کردن با این کیبورد ها فوق العاده سرگرم کننده است ، در حالی که کیبورد های مکانیکی کمی گران تر از کیبورد های قدیمی تر هستند ، اما به نظر من ارزش این قیمت را دارند . دلیل این که کیبورد های مکانیکی برای بازی بهتر هستند این است که زمان پاسخ دهی سریع تر ، دوام بهتر ، جابجایی کلید N ، و سفارشی سازی های زیادی برای کیبورد فراهم می کنند و این عوامل است که باعث رضایت بیشتر شما خواهد شد .
چه راهی بهتر از این که یک مجموعه کامل از کلید های کیبورد مکانیکی خود را عوض کنید ؟ با تعویض کلید های قدیمی خود می توانید از شر کلاهک های ABS نازک و ضعیف خلاص و آن ها را با یک ست جدید با طراحی و رنگ منحصر به فرد جایگزین کنید. زمانی که قصد دارید کلاهک کلید خریداری کنید ، باید به مواد ، ضخامت ، ظاهر و طراحی کلی کلاهک نگاه کنید تا بفهمید کدام با علاقه شما جور در خواهد آمد . اگر کیبورد شما دارای نورپردازی RGB است ، مسلما باید به دنبال کلاهکی باشید که نور را از خود عبور دهد .
در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است .
Kailh یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کلید های مکانیکی با ده ها کلید مختلف است . امروز قصد داریم نگاهی دقیق تر به انواع رنگ بندی درسوئیچ های شرکت Kailh و تفاوت های آن ها بیندازیم. Kailh دارای انواع کلید مکانیکی مختلف مانند سوئیچ های Box ، سوئیچ های سرعت ، Low-Profile و بسیاری دیگر از سوئیچ های تخصصی است ، این سوئیچ ها به دلیل صدای بد کلید ها کمی بدنام شده اند ، اما بعضی از سوئیچ های آن ها واقعا خوب عمل می کنند.
اگر شخصی هستید که زمان زیادی را با رایانه شخصی خود می گذرانید ، هر قسمت از یک کیبورد مکانیکی برایتان مهم خواهد بود . معنی این جمله این است که سوئیچی که در کیبورد مکانیکی استفاده می شود باید درجه یک باشد. سوئیچ های Outemu معمولا در کیبورد های مکانیکی بازی مورد استفاده قرار می گیرد ، که دارای قیمت ارزانی هستند ، اما این سوئیچ ها چقدر خوب هستند ؟
به دنبال سوئیچ مناسب برای کیبورد خود هستید ؟در حالی که سوئیچ Gateron  به عنوان یک سوئیچ ممتاز مطرح نبوده ، اما بهترین قیمت ها را در این نوع سوئیچ پیدا خواهید کرد ، و جزو بهترین ها در قیمت هستند . ما قرار است یک راهنمای جامع و کامل در رابطه با سوئیچ های Gateron به شما ارائه دهیم . Gateron دارای ده ها سوئیچ از جمله سوئیچ های استاندارد قرمز ، آبی، قهوه ای ، سبز، مشکی ، زرد و طرح های منحصر به فرد Low-Profile، LNK ، Gateron Milk و Silent است.
انتخاب سوئیچ برای کیبورد مکانیکی ممکن است کمی سخت باشد . برای اولین بار که قصد خرید کیبورد مکانیکی را دارید ، انتخاب ، از بین چندین و چند سوئیچ از شرکت Cherry می تواند طاقت فرسا و گیج کننده باشد ، خوب ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت و دوست داریم به شما کمک کنیم .
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha