FPS چیست؟ بهترین FPS برای بازی

بیشترین سوالی که از سوی کاربران اعلام می‌شود این است که FPS ( فریم بر ثانیه) چیست ؟ و چرا در هنگام بازی‌ کردن اهمیت دارد ؟ در این مقاله راهنمای کاملی در مورد میزان FPS مورد نیاز در بازی برای شما آماده شده است .

به طور کلی ، 30 فریم  بر ثانیه تقریبا کم‌ترین میزان فریمی است که در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

با این حال ، بیشتر گیمر‌ها موافق هستند که 60FPS بهترین و ایده‌ آل‌ ترین حالت برای روان تر بازی کردن است .

در همین حال ، نرخ فریم سه رقمی بهترین نرخ فریم برای بازیکنانی است که فعالیت خود را در بازی‌های رقابتی انجام می‌دهند ، اگر چه برخی برای بازی‌های تک نفره هم ممکن است دوست داشته باشند از FPS بالا بهره‌مند شوند .

یکی از بحث هایی که معمولا گیمر‌های حرفه ای با هم انجام می‌دهند ، نرخ فریم است ، در این مقاله بهترین FPS برای بازی را مورد بحث قرار می‌دهیم و این موضوع را مطرح می‌کنیم که اصلا چنین چیزی وجود دارد ؟

FPS بر اساس فاکتورهای مختلفی سنجیده می‌شود : میزان قدرت سخت افزار ، میزان سختی بازی ، میزان گرافیک بازی و بسیاری موارد دیگر . داشتن یک FPS مناسب بسته به ذهنیت شما هم دارد و تمامی کاربران ، نرخ های فریم متفاوتی را تجربه می‌کنند .

در این مقاله ، ما به چند سوال مهم که به FPS مرتبط است خواهیم پرداخت و پس از خواندن این راهنما ، نرخ فریم مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: گم شدن دانگل موس

FPS چیست؟

FPS چیست؟

اول از همه بهتر است برای تازه واردها مشخص کنیم که FPS دقیقا چه چیزی است ؟ FPS مخفف عبارت فریم بر ثانیه و در اصل نشان دهنده میزان فریم بر اساس پردازنده گرافیکی شما در ثانیه است .

به عنوان مثال : اگر یک بازی با سرعت یک فریم بر ثانیه  اجرا شود ، شما فقط در هر ثانیه یک تصویر را می‌بینید . این موضوع مثل نمایش اسلاید است تا یک تجربه واقعی ، یک بازی با سرعت 1 فریم بر ثانیه غیر قابل پخش است .

در نهایت ، هر چه تعداد فریم ها بر ثانیه رندر بیشتری داشته باشند و نمایش داده شوند ، تجربه گیم پلی روان‌تر و بهتری خواهند داشت .


برای مشاهده قیمت کیبورد از بهترین برندها روی لینک کلیک کنید.


FPS Brackets

بررسی عملکرد FPSها در بازی

شما می‌توانید با خواندن FPS های مختلف عملکرد‌های آن ها را مورد بررسی قرار دهید :

FPS30 ) این میزان اف پی اس معمولا توسط کنسول ها و کامپیوتر های دسکتاپی که هزینه پایین‌تری برای آن ها پرداخت می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرند با این حال بخاطر داشته باشید میزان پایین تر از 20 فریم بر ثانیه معمولا شرایط نمایش تصویر را بسیار سخت می‌کند و هر مقداری بالاتر از 20 فریم بر ثانیه را می‌توان قابل پخش در نظر گرفت.

FPS60 ) این میزان در بیشتر کامپیوترهای دسکتاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مناسب بازی هستند ، در کنسول‌ها و فقط بازی‌هایی که کم‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرند و یا بهینه سازی شده تر هستند ، می توان 60 فریم بر ثانیه را مشاهده کرد . با این حال PS5 و Xbox Series X از این میزان پشتیبانی خواهند کرد .

FPS120) این میزان فریم را فقط می‌توانید بر روی نمایشگر‌هایی با نرخ تازه‌سازی 120 – 165 هرتز مشاهده کنید معمولا فقط کامپیوتر‌های شخصی رده بالا می‌توانند این میزان از فریم را بدون افت تنظیمات اجرا کنند .

FPS240) این میزان FPS برای سریع‌ترین مانیتورهای 240 هرتزی امروزی مورد استفاده قرار می گیرد . 240 فریم بر ثانیه فقط مناسب نمایشگر‌های جدید و مدرن است .

ارزان ترین قیمت موس در فروشگاه بابلو از برندهای برتر دنیا

فراموش نکنید افزایش نرخ فریم سه رقمی برای عناوینی که کم‌تر بازی می‌شوند تقاضای بیشتری دارند دقیقا به همین دلیل است که مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی بالا در بین بازیکنان حرفه‌ای طرفدار بیشتری دارند .

علاوه بر این باید به این مورد هم توجه داشته باشید که بر روی FPS ، بازده‌های کاهش هم وجود دارد که در مورد FPS مورد توجه قرار می‌گیرد . با وجود این که تشخیص تفاوت بین FPS30 و 60FPS آسان است ، تفاوت بین FPS120 و FPS240 بسیار دشوارتر است .

بهترین FPS برای گیمینگ چیست؟

بهترین FPS برای گیمینگ چیست؟

بیشترین سوالی که معمولا پرسیده می‌شود دقیقا همین است و شاید تعجب کنید که پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد ، اما چرا ؟

بیشتر بخوانید: بهترین موس برای طراحی

به این دلیل که برای نرخ فریم ، واحدی وجود ندارد که مناسب همه‌ی بازی‌ها باشد جدای از ایده‌ال های شخصی پیشنهادات ما به شرح زیر است :

30 فریم بر ثانیه : برای یک بازیکن برای بازی‌های تک نفره بسیار خوب است و گاهی اوقات تجربه سینمایی خیلی خوبی به شما منتقل می‌کند .

60 فریم بر ثانیه : یک نرخ فریم ایده‌ال برای اکثر افراد که باعث روان‌شدن بازی و تجربه بهتر می‌شود و نرخ فریم بسیار ایده‌الی برای بازی‌هایی که انیمیشن ها برایشان مهم است خواهد بود.

120 فریم بر ثانیه : بسیار روان‌تر و بهتر از 60 فریم بر ثانیه است وقتی صحبت از بازی‌های چند نفره مطرح می‌شود کیفیت بسیار خوبی ارائه خواهد داد با این حال ، پاسخ‌دهی بیشتری در بازی های تک نفره ارائه می‌دهد ، حتی اگر به معنای کاهش برخی تنظیمات گرافیکی باشد .

240 فریم بر ثانیه : این میزان فریم زمانی ارزشمند است که بازی‌های رقابتی انجام می‌دهید و به احتمال زیاد مزایای زیادی به شما ارائه خواهد داد . در غیر این صورت ، تهیه یک مانیتور 240 هرتزی بیهوده خواهد بود ، چرا که می توانید از مانیتورهای 144 هرتزی پاسخ بهتری دریافت کنید .

بعد از اشاره به این موضوع ، چند فاکتور دیگر هم به شما ارائه می‌دهیم که باید قبل از FPS مورد بررسی قرار گیرند .

خرید هدفون کامپیوتر با بهترین قیمت ها در فروشگاه بابلو

1 – مانیتور

انتخاب مانیتور مناسب با FPS ایده ال

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم ، نرخ‌های به روزرسانی متفاوت هستند ، و همچنین فناوری‌ها با هم متفاوت هستند برای مثال پنل‌های TN معمولا ارزان‌تر و سریع تر هستند اما پنل های IPS زوایا و دید بهتری را ارائه می‌دهند ، در حالی که پنل های VA  نوعی راه حل متعادل ارائه می دهند .

بنابراین اگر به دنبال هزینه کم تر و مقرون به صرفه تر هستید ، احتمالا بین تصاویر و عملکرد یکی را باید انتخاب کنید .

بهترین قیمت کیبورد گیمینگ از برندهای مطرح دنیا در فروشگاه بابلو

2- سخت افزار

انتخاب سخت افزار مناسب با FPS ایده ال

اگر به دنبال یک گرافیک ارزان هستید به طور کلی هزینه روی یک مانیتور 144 هرتزی فایده‌ای ندارد و توان این کار را نخواهد داشت ، در حال حاضر ، همانطور که قبلا هم گفتیم همه بازی‌ها  از نظر مصرف موارد سخت‌افزاری با هم متفاوت هستند ، بنابراین باید بازی هایی که انجام می دهید را زیر نظر داشته باشید .

دستیابی به نرخ فریم 3 رقمی در جدیدترین بازی‌های AAA آسان نیست ، اما این را نمی‌توان در مورد بازی های مسابقه ای مانند CS:GO ، Overwatch ، Dota2 و غیره گفت ، بنابراین اگر زیاد اهل بازی کردن نیستید و دوست ندارید زیاد هزینه کنید ، ترکیبی از نمایشگر های 144 هرتزی و یک گرافیک ارزان می تواند گزینه خوبی باشد .

اگر در عوض بازی‌های سخت‌افزاری AAA انجام می‌دهید و بیشتر روی گرافیک تمرکز کردید تا عملکرد ، استفاده از یک مانیتور 60 هرتز و یک گرافیک قوی‌تر بهتر خواهد بود .

البته این را فراموش نکنید شما همیشه مادربرد خود را در اختیار خواهید داشت و در آینده می‌توانید با ارتقا دادن و جفت کردن با مانیتور 144 هرتزی ارتقا دهید.، این موضوع برای کسانی است که پول کافی در اختیار ندارند .

بهترین قیمت لوازم جانبی تبلت و موبایل در فروشگاه بابلو

نتیجه گیری

به طور خلاصه ، نرخ فریمی که مشخص می کنید عمدتا بستگی به ترجیحات و بودجه شما دارد .

حتی نرخ 30 فریم بر ثانیه هم می‌تواند یک تجربه سینماتیک خوب را منتقل کند ، اما بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از نرخ 60 فریم در ثانیه به دلیل نرخ پاسخگویی بالا و به صرفه بودن استفاده کنند .

در همین حال ، نرخ‌های فریم سه رقمی برای بازی‌های چند نفره رقابتی یا فقط برای افرادی که بازی های یک نفره را ترجیح می‌دهند واکنش پذیری بهتر و بیشتری ارائه می‌دهد ، حتی اگر مجبور باشید بعضی از تنظیمات گرافیکی را حذف کنید .

با این حال خرید یک مانیتور 144 هرتز یا 240 هرتز به این معنی است که ممکن است در نهایت مقداری بیشتر از یک صفحه نمایش معمولی 60 هرتزی برای مانیتور خرج کنید . فقط در صورتی باید یکی از آن‌ها را تهیه کنید که واقعا به آن‌ها نیاز داشته باشید و بتوانید از نرخ پاسخگویی اضافی استفاده کنید .

در غیر این صورت پول خود را بیهوده خرج می‌کنید یا نرخ واقعی 60 هرتزی را از دست می‌دهید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید 

همچنین بخوانید
بهترین موس بی صدا کدام است ؟ اگر نظر من را بخواهید انتخاب من Logitech Signature M650 است ما اندازه ، صدا ، طراحی و راحتی را برای تعیین ماوس سایلنت تجزیه و تحلیل کردیم . چه در حال تهیه مقاله پایان ترم در کافی شاپ باشید و چه یک شب زنده دار باشید و  شب پربازدیدترین زمان برای شما باشد ، موس سایلنت ابزار انتخابی بدون اختلال برای محاسبات است .
سوالات زیادی در رابطه با سوئیچ های کیبورد نوری پرسیده می شود ، در مورد این که دقیقا چه هستند و چگونه کار می کنند ؛ به عبارت ساده ، کلیدهای صفحه کلید نوری با سوئیچ های مکانیکی معمولی تفاوت دارند زیرا به جای اتصال مکانیکی از نور برای فعال سازی استفاده می کنند ، البته داستان طولانی تر از این حرف ها است .
تق تق تق ! تق تق تق ! این صدای کسی است که در قرن بیست و یکم با صدای بلند فکر می کند ، که معمولا به معنای به صدادرآوردن کلمات در یک وبلاگ یا ایمیل یا ویرایش کلمات یک مقاله یا یک پست است .استفاده از کیبورد کامپیوتر عموما سریع تر از صفحه کلید های ماشین تحریر قدیمی است ، اگر چه هنوز هم برای نوشتن اسناد ، استفاده از نرم افزار تشخیص صدا  با کیبورد قابل مقایسه نیست .
در سطح جهان علاقه مندان زیادی هستند که به دنبال صفحه کلید های مختلف هستند ، بیشتر این کاربران به سمت کیبورد های مکانیکی جذب شده اند و این کیبورد ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اگر به دنبال یک کیبورد جدید هستید ، یکی از رایج ترین نوع کیبورد ، چیکلت است .
برنامه نویسان بیشتر روز خود را با کامپیوتر به طراحی ، نوشتن و تست کد می گذرانند . این مورد باعث می شود صفحه کلید یکی از مهم ترین ابزارهای کار آن ها باشد ، یک کدنویس نمی تواند هر صفحه کلیدی را انتخاب کند و امیدوار باشد که این کار را انجام دهد .
تفاوت یک روز کاری مفید با لپ تاپ ، کامپیوتر شخصی و یا تلویزیون می تواند یک صفحه کلید خوب باشد . ما معمولا در طول روز کم تر به این موضوع می پردازیم که چه کیبوردی را بخریم و احتمالا هم با ارزان ترین لوازم جانبی ممکن کنار خواهیم آمد ، حتی اگر این لوازم جانبی شخصی باشد و حتی اگر بیشتر زمانمان را با آن سپری کنیم .
ریزر یکی از شرکت های پیشگام در عرصه تولید لوازم جانبی گیمینگ است . از سال 1999 ، آن ها شروع به ساخت تجهیزات گیمینگ کردند و خود را به جایگاه بسیار بالایی رساندند . کیبورد های گیمینگ ریزر شامل TKl های کوچک و مینیمالیستی تا صفحه کلید های یکپارچه فول سایز همه چیز را در اختیار شما قرار می دهند .
بهترین کیبورد های گیمینگ معمولا با خود همه چیز را به همراه دارند ، سبک ، ارگونومی و صد البته بهترین ضربات ممکن کلیک را ارائه می دهند . بهترین کیبورد گیمینگ صفحه کلیدی است که نه تنها سرعت بالایی داشته باشد ، بلکه قابل اعتماد و نورپردازی RGB ارائه دهد . خوب ، پس دومی به شما بستگی دارد ، اما مگر کیبورد گیمینگ بدون نمایش نور هم داریم ؟ جدا از موس ، کیبوردهای بازی یکی از اصلی ترین لوازم های جانبی به حساب می آیند .
احتمالا شما گیرنده USB خود را که مربوط به موس بی سیم بوده گم کرده اید و اکنون در این فکر هستید که با موسی که نمی توانید از آن استفاده کنید چه کار کنید ، استفاده از موس و کیبوردهای بی سیم مشکلاتی مانند از دست دادن اتصال دهنده های بی سیم را برای کاربران بوجود آورده اند .
اگر از موس سیمی استفاده می کنید یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید کشیده شدن سیم روی میزتان است و از نظر من مثل گرفتار شدن در آب می ماند یا گیر افتادن در جایی که نتوانید دست و پای خود را تکان دهید ، نه ؟ حال فرض کنید وسط بازی حجمی از کابل موس روی میزتان باشد .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha