تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری که حتما باید بدانید

بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .

اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند. در این مقاله از فروشگاه بابلو دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم که متوجه شوید هر کدام در کدام بخش از زندگیتان کاربرد بیشتری دارد .

در بعضی از مواقع تفاوت صدا در هندزفری و هدفون و هدست آنچنان نیست که بخواهید یکی را به دیگری ترجیح دهید اما ویژگی‌های یک نوع از دیگری ممکن است بیشتر باشد .

هدست چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر با هدفون‌ها آشناییت داشته باشید فرق خاصی بین هدست و هدفون وجود ندارد ، در واقع هدست‌ها دارای یک میکروفون خارجی هستند که برای صحبت کردن در جلوی دهان شما قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند صدا به بهترین حالت ممکن منتقل شود .

تفاوت هندزفری و ایرپاد

به همین دلیل بیشتر مواقع هدست‌ها برای بازی‌های کامپیوتری و بعضی بازی‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند که به هدست گیمینگ هم معروف اند، دلیل استفاده آن‌ها در بازی‌ها شرایط بسیار مناسب انتقال و دریافت صدای آن‌ها می‌باشد البته فقط کاربرد هدست‌ها در بازی نیست و بسیاری از شرکت های کال سنتر و شرکت هایی که قصددارند تماس های زیادی را دریافت و انتقال دهند از هدست استفاده می کنند .

کارایی هدست چیست؟

همان طور که متوجه شدید هدست ها بیشتر برای انتقال صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای بلندگو های دور گوشی بزرگی هستند که می توانند صدای اطراف را به بهتری شکل ممکن حذف کنند .ویژگی های هدست ها به گونه ای است که به یکی از مهم ترین لوازم جانبی برای گیمر ها تبدیل شده است .

پیشنهاد: همین حالا اقدام به خرید هدست مورد علاقه خود کنید!

تفاوت هدست با هندزفری و هدفون

اگر به طور کامل مطالب ارائه شده را خوانده باشید درک و تفاوت هدست از هندزفری و هدفون بسیار کار ساده ای است اما یک تفاوت کلی را برای آگاهی بیشتر به شما ارائه می دهیم که می تواند به طور کامل شما را با هدست آشنا کند .

در واقع هدست وظیفه انتقال صدا با استفاده از میکروفون خارجی به بهترین شکل ممکن را بر عهده دارند ، دقیقا برعکس هندزفری و هدفون که هیچ کدام برای انتقال صدا از میکروفون خارجی استفاده نمی کنند .

هدفون چیست و چه کاربردی دارد؟

 تفاوت هندزفری ها

برای دریافت بهترین صدای ممکن لازم نیست هزینه خود را صرف هدست کنید ، هدفون ها وظیفه دارند به صورت با سیم و بی سیم صداهای مورد نظر شما را دریافت و به گوش شما انتقال دهند ، یکی از مواردی که باعث شده هدفون بسیار اهمیت داشته باشد استفاده از پد ها و بلندوگوهایی است که روی گوش شما قرار می گیرد. اگر اهل بازی کردن هم باشید به شما خرید هدفون گیمینگ پیشنهاد می شود.

کارایی هدفون چیست؟

کاربران می توانند بیشترین جذب صدای ممکن را بدون این که شخصی را در هنگام شنیدن آن صدا آزار دهند ، تجربه کنند . هدفون ها دارای دو نوع متفاوت هستند .

  • هدفون On – Ear
  • هدفون Over – Ear

با هدفون های On-ear بالشتک ها مستقیما روی گوش شما قرار می‌گیرند این موضوع باعث می‌شود ما شاهد اندازه هدفون کوچک‌تری نسبت به سایر هدفون‌ها باشیم کاهش وزن این امکان را فراهم می کند که شما در محیط بیرون راحت‌تر بتوانید از هدفون استفاده کنید. نیروی بیشتری که هدفون به سر شما برای چفت شدن وارد می کند ممکن است ویژگی مثبتی برای هر کاربری نباشد.

برعکس هدفون های Over-ear دارای گوش‌های بزرگ تری هستند که از بالشتک های بزرگ تر استفاده می کنند ، به طوری که فقط روی گوش قرار می‌گیرند این موضوع باعث می شود پوشیدن آن ها در مدت زمان طولانی تر بسیار راحت تر باشد این نوع هدفون‌ها بدلیل بزرگ بودن گوش ها صدای بیشتری را به گوش انتقال می‌دهند.

پیشنهاد: همین حالا اقدام به خرید هدفون مورد نظر خود کنید!

تفاوت هدفون با هدست و هندزفری

احتمالا با هدفون و کارایی آن به طور کامل آشنا شده اید ، حال بیایید تفاوت اصلی آن با هندزفری و هدست را به شما ارائه دهیم ، هدفون‌ها بر خلاف هدست‌ها از میکروفون خارجی استفاده نمی کنند اما از لحاظ دریافت صدا تقریبا با یک هدست برابری می‌کنند و از لحاظ قیمت کمی نیاز به سرمایه کم تری دارند .

شما می توانید هدفون ها را به صورت تفریحی هم استفاده کنید اما این دستگاه ها نسبتا بسیار سنگین تر از هندزفری ها هستند بنابراین میزان زمانی که شما می توانید از هدفون ها استفاده کنید بسیار کم تر خواهد بود به غیر از این که روی تمامی هدفون ها به دلیل استفاده به صورت بلوتوثی از باتری های لیتیومی سنگین هم استفاده شده که باعث استفاده کوتاه تر آن ها می‌شود.

هندزفری چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا هدفون میکروفون دارد

هندزفری‌های متفاوتی در بازار وجود دارد ، که همه‌ی آن‌ها یک کاربرد را ارائه می‌دهند و با کیفیت‌های متنوعی عرضه می‌شوند ، بیشتر آن ها برای موبایل ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهترین عملکرد را در این دستگاه‌ها به نمایش می‌گذارند شما می‌توانید هندزفری ها را در کامپیوتر ، لپ تاپ وحتی کنسول ها هم مورد استفاده قرار دهید اما آن کیفیت لازم را به شما نخواهند داد . برخی از هندزفری ها که برای بازی استفاده می شوند هم به هندزفری گیمینگ معروف اند.

هندزفری‌های با سیم معمولا پایین ترین قیمت را بین تمام هندزفری های موجود در بازار به خود اختصاص می‌دهند و بالعکس هندزفری های بی سیم با هدفون و هدست‌ها در مواقعی از نظر قیمتی رقابت می کنند ، دلیل این موضوع آپشن های زیادی است که در هندزفری های بی سیم قرار داده شده است .

کارایی هندزفری چیست ؟

هندزفری‌ها توانایی پاسخ به تماس‌های دریافتی را بر عهده دارند یکی از دلالیل استفاده از آن‌ها در گوشی‌های موبایل وزن سبک ترشان نسبت به سایر لوازم است در هندزفری‌های باسیم اورجینال ما شاهد یک ریموت جهت کنترل صدا و پاسخ به تماس‌ها هستیم .

هندزفری‌های بلوتوث کمی متفاوت‌تر عمل می‌کنند آن ها به غیراز شرایط پاسخ به تماس ، قطع کردن تماس ، سیستم ردیال ، سیستم نویز کنسلینگ و... را به خود افزوده اند یکی از مهم ترین کارایی‌های یک هندزفری بلوتوث ، حذف صداهای اطرافی است که باعث مزاحمت طرف مقابل خواهد شد در کنار این که سبک بودن آن ها همراه با باتری لیتیومی تعبیه شده شرایط بسیار ایده الی را برای استفاده ایجاد خواهد کرد .

هندزفری‌های بلوتوث یا بی سیم نسبت به هندزفری سیم دار قیمت بالاتری دارند اما ویژگی‌های بسیار بهتری ارائه می‌دهند . اما شما با خرید یک هندزفری سیمی هم می‌توانید بهترین کیفیت ارسال و دریافت صدا را بدست آورید.

پیشنهاد: همین حالا اقدام به خرید هندزفری دلخواه خود کنید!

تفاوت هندزفری با هدفون و هدست

یکی از تفاوت های اساسی و آشکار هندزفری نسبت به هدفون و هدست وزن آن می‌باشد به عنوان مثال یک هدست وزنی حدودی بین 300 الی 500 گرم را دارا هست در حالی که سنگین ترین هندزفری ممکن حدود 50 گرم وزن دارد این میزان اختلاف به دلیل کوچک بودن آن ها است که باعث شده در مسافرت و سفر های متنوع بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

همان طور که قبلا هم توضیح دادیم شما می توانید از هندفزفری‌ها در کامپیوتر و لپ تاپ هم استفاده کنید اما آن ظرفیت صدای مناسب را به شما ارائه نخواهند داد ، هندزفری‌ها در برابر لوازم دیگر بهترین گزینه برای پاسخ گویی به تماس‌ها هستند بنابراین اگر قصد دارید در محل کار و در کل بیرون از خانه از لوازمی استفاده کنید که همیشه نیاز تلفنی شما را جواب دهد هندزفری بهترین گزینه خواهد بود.

تفاوت صدا در هندزفری و هدفون

برای رسیدن به یک تفاوت آشکار کافیست اندازه بلندگوهای هندزفری را با هدفون مقایسه کنید ، معمولا ابعاد یک بلندگوی هدفون حدود 30 میلی متر است در حالی که یک هندزفری حدود یک میلی متر می‌باشد این تفاوت حاکی از آن است که یک هندزفری آن قدرت انتقال هدفون را نمی‌تواند داشته باشد در کنار این که احتمال عبور صدا از داخل گوش هندزفری بسیار بیشتر از هدفون است .

پیشنهاد بابلو: خرید تجهیزات گیمینگ با کیفیت و قیمت مناسب

فرق هدست و ایرپاد

ایرپاد ها جزو جدیدترین لوازم شرکت اپل هستند . اولین بار شرکت اپل در سال 2016 ایرپاد را وارد بازارهای جهانی کرد ، اپل با تولید و معرفی Iphone 7  در سال 2016 جک هدفون را از آیفون به طور کامل حذف کرد در واقع این اولین نسلی بود که توسط شرکت اپل تولید شد .

تولید نسل دوم ایرپاد در سال 2019  شروع شد ، در همین سال شرکت اپل شروع به ساخت آیپد و آیمک جدید کرد این نوع هدفون تقریبا طراحی مشابهی با نسل اول داشت اما به روز تر از قبل ، با توجه به مواردی که به شما اعلام کردیم در واقع آیرپاد همان کار هدفون را انجام می دهد اما با ویژگی های بیشتر و صد البته که توسط شرکت باتجربه اپل ساخته شده است .

هدست‌ها تفاوت بسیار زیادی با ایرپاد ها دارند همان طور که به آن اشاره کردیم هدست‌ها دارای میکروفون خارجی هستند که صدا را به بهترین شکل ممکن منتقل می‌کنند و البته بسیار بزرگ تر از ایرپاد ها هستند به غیر از این که شرکت‌های زیادی هم اکنون به تولید هدست های مختلف مشغول هستند در حالی ایرپاد کاملا انحصاری است .

نکات مهم درباره کارایی هدست، هدفون و هندزفری

 شکل هدست

در صورت تمایل می توانید از لیست قیمت اسپیکر هم در فروشگاه بابلو اطلاع پیدا کنید. برای انتخاب راحت تر شما بین 3 نوع مختلف در این مقاله ، آن ها را با هم به ترتیب کارایی مقایسه کردیم تا شما بتوانید به راحتی انتخاب خود را از بین آن ها انجام دهید :

هدفون

هندزفری

هدست

کارایی

داخلی

داخلی

خارجی

نوع میکروفن

مناسب است

مناسب نیست

مناسب است

مناسب برای موزیک

مناسب نیست

مناسب نیست

مناسب است

مناسب برای بازی

مناسب است

مناسب است

مناسب نیست

مناسب برای ورزش

متوسط

کم

زیاد

میزان سنگینی

قابل حمل است (مدت محدود)

قابل حمل است

قابل حمل نیست

قابل حمل بودن

مناسب است

بسیار ایده ال است

مناسب است

پاسخ به تماس ها

جمع بندی 

در این مقاله به صورت کامل تفاوت‌های هدست ، هدفون و هندزفری را ارائه دادیم تا شما بتوانید به راحتی از بین این سه گزینه یک مورد را انتخاب کنید ، هندزفری‌ها بهترین گزینه برای پاسخ گویی به تماس ها هستند و به شما اجازه می دهند در خارج از محل زندگی و در حین رفت و آمد ، راحت ترین حالت را تجربه کنید .

هدفون ها بهترین گزینه برای گوش دادن به موزیک و آهنگ‌های مختلف هستند و شما می‌توانید بهترین دریافتی صدا را از آن‌ها داشته باشید در کنار این که ویژگی‌های بسیار زیادی را به شما ارائه می‌دهند اما به دلیل بزرگ بودن نمی‌توانند آن وزن سبک هندزفری را ارائه دهند .

هدست ها بهترین شرایط ممکن را برای ارتباط با دوستان به صورت آنلاین فراهم می‌کنند به طوری که امروز در بیشتر شرکت های معتبر از هدست استفاده می شود تا صدایی بدون نویز را منتقل کنید اما سنگینی آن ها باعث شده تا مثل هندزفری‌ها نتوانید خارج از یک چهارچوب مشخص از آن‌ها استفاده کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
موارد بسیار زیادی است که بهتر است در مورد استفاده از هدفون و ایربادز‌ها به صورت مشترک بدانید و این که چگونه می‌توان با این موضوع به درستی برخورد کرد.همه ما این را می‌دانیم که چقدر شیرین و جذاب است وقتی دو نفر یک جفت هدفون را با هم استفاده می‌کنند ، انگار و نه انگار در این دنیا حضور دارند و بیشتر در دنیای خودشان هستند با این حال اگر قصد دارید با عزیزانتان این کار را انجام دهید بهتر است دوباره فکر کنید.حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد کسی می دانید ، نمی توانید در مورد بهداشت و سلامت
نحوه درست استفاده از هدفون بسته به نوع آن برای شنیدن بهترین صدای ممکن دارد .فرض کنید به تازگی یک جفت هدفون جدید خریده اید و مشتاق هستید آن‌ها را امتحان کنید و بعد از استفاده ، کمی احساس ناراحتی به شما دست می‌دهد ، آنقدر زیاد نیست که دردناک باشد اما به اندازه ای است که حواس شما را پرت کند .به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفون های خود را باید تنظیم کنید تا به تناسب بهتر برسند ، اما حتی پس از انجام این کار دائما هدفون از سرتان می‌افتد .با وجود این که این مشکل احمقانه به نظر می‌رسد ، بسی
در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد . احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد دا
هدفون‌های زیادی در بازار وجود دارند و گزینه‌های زیاد دیگری هم هستند که قرار است در این مقاله به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.هدفون‌ها بیشتر از یک دستگاه معمولی برای پخش موسیقی هستند و بعضی از کاربران حتی به عنوان یک پوشش از آن‌ها استفاده می کنند و یک راه بسیار عالی برای استفاده از تلفن همراه به شمار می‌روند، اگر آشنایی کاملی با هدفون‌ها ندارید و تازه کار هستید ما در اینجا قصد داریم تا با یک راهنمای کامل به شما کمک کنیم تا یک هدفون با کیفیت خریداری کنید
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha