راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی یا قابل حمل

اسپیکرهای بلوتوثی راه بسیار مناسبی برای گوش دادن به موزیک هستند موسیقی به طور فزاینده ای در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه هایی که از بلوتوث استفاده می‌کنند دیده می‌شود با استفاده از اسپیکر بلوتوث می‌توان از این دستگاه های کوچک قابل حمل با صدای مناسب و بدون استفاده از هدفون به موسیقی گوش داد . برای خرید اسپیکر بلوتوثی و سایر مدل های اسپیکر با فروشگاه بابلو همراه باشید.

طیف گسترده ای از اسپیکرهای بلوتوث در بازار وجود دارد ، بنابراین هنگام خرید بهترین اسپیکر بلوتوث باید چه ویژگی هایی را مورد توجه قرار دهید همانطور که انتظار می رود تنوع زیادی در کیفیت و عملکرد آن ها وجود دارد بنابراین خوب است بتوانید آنچه را که نیاز دارید را از نظر مشخصات بررسی کرده و سپس بهترین کیفیت را نسبت به قیمت انتخاب کنید .

در ادامه راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل بلوتوث همراه با ویژگیهای خاص در بهترين اسپيكر قابل حمل ، برای شما آماده شده است که پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .

کیفیت صدا اسپیکرهای بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل

اسپیکر های بلوتوث قابل حمل باید این امکان را برای شما فراهم کنند که کاملا قابل حمل باشند ، اما باید به خوبی یک اسپیکر صدا تولید کنند . باید مطمئن شوید که اسپیکر شما صدا را به طور دقیق و بدون اعواجاج یا نویز اضافی باز تولید کند و به اندازه‌ای بلند باشد که هر کجا می‌روید به وضوح شنیده شود .

دانستن این که یک صدای خوب به چه صورت باید باشد کمی می‌تواند برای شما دشوار باشد. بهترین راه برای ارزیابی آن این است که خودتان چند اسپیکر را گوش دهید تا زمانی که صدای ایده ال خودرا بدست آورید . برای سنجیدن کیفیت صدا هم می توانید از هدفون استفاده کنید. پیش از خرید آنلاین هدفون، می توانید درباره آن ها کاملا تحقیق کنید.

فروشگاه های تخصصی اسپیکر معمولا اسپیکرهای قابل حمل خود را خارج از جعبه اصلی قرار می‌دهند تا به مشتریان خود اجازه دهند به طور کامل اسپیکر را آزمایش کنند و معمولا کارکنان و کارمندان این فروشگاه ها از سطح آگاهی و علمی مفیدی برخوردار هستند اما این فروشگاه ها کم یاب و بعضی اوقات کالاهای خود را گران تر می‌فروشند بهترین گزینه ای که بعد از این مورد می‌توان اشاره کرد استفاده از نظرات کاربران در رابطه با یک محصول در فروشگاه های آنلاین می‌باشد که بعضی از این افراد به صورت دقیق و علمی راجع به آن اسپیکر توضیح داده اند .

خوشبختانه اندازه گیری حجم صدا کمی راحت تر از کیفیت است مشخصات محصول باید میزان واتی را که اسپیکر تولید می‌کند به شما نشان دهد یک اسپیکر کوچک و بسیار سبک و قابل حمل ممکن است تنها 3 وات قدرت داشته باشد که بتواند صدا را به گوش شنونده برساند و این مورد برای یک شخص عادی بسیار مناسب و کافی است اما اگر قرار است اسپیکر را در مهمانی‌ها یا دورهمی‌های بزرگ استفاده کنید قطعا چیزی بزرگ تر و پربارتر می‌خواهید مانند اسپیکر JBL Boombox 2 که دارای دو بلندگوی 40 واتی است .

میزان ذخیره سازی باتری در اسپیکرهای بلوتوث

اسپیکر باید چند ساعت در شارژ باشد

برخلاف اسپیکرهای خانگی ، اسپیکرهای قابل حمل باید بتوانند مدت زمان زیادی را بدون اتصال به برق بگذارنند ، خوشبختانه فناوری باتری بسیار پیشرفت کرده است و آزمایشات زیادی انجام شده تا باتری های آن ها زمان بیشتری را بتوانند سپری کنند باتری‌های امروزی می‌توانند بر روی اسپیکرها به روزترتوان بیشتری را ارائه دهند . امروزه بسیاری از افراد به خرید انواع هدست هم روی آورده اند که تجربه خوبی از شنیدن موسیقی ایجاد می کند.

بیشتر اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل حداقل 5 ساعت به صورت مداوم بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می‌آورند و این برای یک سفر کوتاه کافیست بعضی از مدل های بزرگ تر مانند  Sony SRS-XB43 با یک بار شارژ باتری 24 ساعت دوام می‌آروند اگر به یک سفر چند روزه می‌روید قطعا این کیفیت نیاز شما را بر آورده خواهد کرد .

ابعاد، وزن و شکل ظاهری اسپیکرهای بی سیم

علت روشن نشدن اسپیکر شارژی

اسپیکرهای بلوتوث در اندازه های مختلفی عرضه می‌شوند و در انواع مدل های کوچک مخروطی ، استوانه ای در بازار یافت می‌شوند که با هدف عملکرد قابلیت حمل بالا ، چمدانی و انواع بزرگ تر برای کسانی که نیاز به صدای با کیفیت و بهتر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند این موارد می‌توانند مستطیلی یا حتی دوباره استوانه ای باشند به طور کلی هر چه بزرگ تر باشند کیفیت صدا بهتر است و بزرگ ترها می توانند از باتری های بزرگ تری برای استفاده طولانی تر بهره بگیرند . با وجود فراگیر شدن این سبک اسپیکر ها افراد کمتر اقدام به خرید کابل تبدیل صدا می کنند. اما همچنان اسپیکرهای قدیمی هم طرفداران خاص خود را دارند.

همچنین هر چقدر اسپیکر انتخابی شما قابل حمل تر باشد قطعا وزن آن هم کاهش پیدا خواهد کرد به عنوان مثال یک اسپیکر کوچک تسکو مدل TS2313 حدود 500 گرم وزن دارد بنابراین این امکان را برای شما فراهم می شود که حتی آن را درون کیف خود قرار دهید ویک اسپیکر چمدانی و بزرگ می تواند حدود 6 تا 10 کیلوگرم وزن داشته باشد و برای حمل راحت تر آن ها یک دستگیره مانند چمدان بر روی این اسپیکر‌ها تعبیه شده است که باعث می شود حمل آن ها راحت تر و جزو اسپیکرهای قابل حمل باشند .

قابلیت اتصال اسپیکرهای بلوتوث به دستگاه های مختلف

اتصال همزمان چند بلوتوث به لپ تاپ

نسخه 1 بلوتوث در سال 1999 اختراع شد این روزها بیشتر اسپیکر‌های بلوتوث از نسخه 5 یا حتی 5 و خورده ای استفاده می‌کنند ، با نسخه 4.2 که کمی قدیمی تر از نسخه 5 است تفاوت زیادی را حس نخواهید کرد اما انتخاب بلوتوث 5 جذابیت یک اسپیکر را بیشتر می‌کند .

مهم تر از همه برد بی سیم (بلوتوث) نسخه 5.0 است که چهاربرابر نسخه 4 است ، در حالی که نسخه 4.2 حداکثر تا 30 متر را تحمل می کند. همچنین شایان ذکر است که نسخه 5 سریع تر از نسخه 4 است . بلوتوث 5 با سرعت 2 مگابیتی افزایش سرعتی دوبرابری را در اختیار شما قرار می‌دهد و با تعداد زیادی از دستگاه های خانه که به صورت هوشمند هستند سازگار است ، در حالی که نسخه 4.1 با سرعت 1 مگابیت در ثانیه به انتهای راه خود رسیده است.

در نهایت تقریبا همه گوشی های هوشمند امروزی دارای بلوتوث 5.0 و بالاتر هستند آن ها با نسخه های بلوتوث قدیمی تر سازگار هستند اما با بلوتوث 5.0 می‌توانید چندین دستگاه را با یک بلندگو جفت کنید این مورد برای مهمانی‌های خانوادگی و کسانی که در خانه مشترک زندگی می‌کنند مفید است. به طور کل روند پیشرفت تکنولوژی به سمت کاهش استفاده از کابل رفته با وجود این هنوز هم بعنوان مثال نیاز به خرید کابل موبایل و تبلت کاملا وجود دارد.

آیا اسپیکر بلوتوث ورودی AUX یا USB-C دارد ؟

بعضی از اسپیکرهای بلوتوث دارای یک سوکت ورودی هستند که با نام AUX-In شناخته می‌شود این کار به شما امکان می‌دهد اسپیکر بی سیم خود را از طریق کابل به هر منبع صوتی که می‌خواهید متصل کنید شاید AUX کمی قدیمی باشد اما بعضی از اشخاص دوست ندارند از بلوتوث استفاده کنند بنابراین به دلایل مختلفی می‌تواند مفید باشد .

اولا لازم نیست به اتصال بی سیم تکیه کنید اسپیکرهای بلوتوث برد محدودی دارند که بین 10 ال 30 متر است که در هنگام استفاده از یک کابل صدای خوب ، نیازی نیست دیگر نگران قطع شدن صدا باشید ثانیا یک پورت AUX امکان استفاده از اسپیکر بلوتوث خود را با قطعات قدیمی تر و غیر بی سیم مانند پخش کننده ضبط یا سی دی یا شاید یک گوشی هوشمند قدیمی با جک 3.5 میلی متری فراهم می‌کند حتی می‌توانید آن را به تلویزیون خود هم متصل کنید .

در حالی که در مورد کابل ها صحبت می‌کنیم ، USB-C جدیدترین پورت شارژ است و کارآمدتر از میکرو یو اس بی است به این معنا که زمان کمتری را برای شارژ کردن و زمان بیشتری را برای پخش موسیقی در اختیار شما قرار می‌دهد . معمولا پورت های USB-C شبیه به قرص هستند و بیضی شکل می‌باشند و گاهی اوقات زیر یک درپوش خاص قرار می‌گیرند .

نحوه کنترل اسپیکرهای بلوتوثی

نحوه اتصال گوشی به اسپیکر بلوتوثی

اگر قرار است از یک اسپیکر بلوتوث قابل حمل استفاده کنید که وزن کمی هم داشته باشد و تنها صدای آن مورد توجه شما قرار گیرد قطعا نیازی با کنترل خاصی برای آن ها ندارید بنابراین شرکت های مختلف با تعبیه چند کلید خاص مثل خاموش و روشن کردن اسپیکر ، کم و زیاد کرد صدا و مواردی از این دست بر روی اسپیکر بلوتوث شرایط نرمالی را برای مدیریت آن مهیا می‌کنند .

با خرید یک اسپیکر بلوتوث بزرگ تر قطعا نیاز شما فراتر از یک اسپیکر کوچک معمولی خواهد بود به عنوان مثال برای کنترل صدا در مهمانی های دوستانه شما نمی‌توانید هر دقیقه به سمت اسپیکر حرکت کرده و صدا و آهنگ را کنترل کنید بنابراین بهترین روش ، استفاده از ریموت کنترل می‌باشد که در تمامی اسپیکرهای بزرگ تر قرار گرفته است و شما می‌توانید تنظیمات خود را روی صدا ، موزیک و ... اعمال کرده و حس بهتری را در هنگام استفاده دریافت کنید .

بازه های قیمتی اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

در بعضی مواقع ، طراحان با محدودیتی در مورد اینکه چقدر اسپیکرها می‌توانند در یک فضای خاص قرار بگیرند ، مواجه می‌شوند . این دقیقا زمانی است که شما شروع به دیدن مبادلات بین عوامل موجود در لیست خرید خود می‌کنید اسپیکرهای بلندتر معمولا فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و باتری را سریع تر تخلیه می‌کنند .

شما می‌توانید زودتر خالی شدن باتری را با خرید یک اسپیکر با باتری بزرگ تر جبران کنید اما این باعث می‌شود بسته شما بزرگ‌تر و هزینه آن بیشتر شود با محدود کردن صدای اسپیکر ، می‌توانید از یک اسپیکر با باتری کوچک تر و فضای کم تر بهره بگیرید بنابراین باز هم مجبور هستید از اسپیکرهایی استفاده کنید که صدای کم تری دارند اما با خرید یک اسپیکر باکیفیت تر کوچک می‌توانید بهترین کیفیت را در یک فضای کوچک بدست آورید و این باعث افزایش قیمت خواهد شد .

پیشنهاد بابلو: خرید پایه خنک کننده لپ تاپ با قیمت مناسب و کیفیت عالی

همه روزه کاربران زیادی به دنبال خرید اسپیکر قابل حمل هستند اما زمانی که برندهای معتبرتر را خریداری می‌کنید تا حد زیادی بر اساس مبلغی که هزینه کرده‌اید همان کیفیت را دریافت خواهید کرد .

همانطور که می‌دانید اسپیکرهای زیاد قابل حملی در بازار وجود دارند اما اگر به دنبال اسپیکر خوب و با کیفیت هستید قیمت حدودی آن ها از 400 هزار تومان شروع و تا حدود 40 میلیون تومان متغیر است توجه کنید که هر چقدر بیشتر هزینه کنید برندهای معتبر‌تر و با کیفیت تری را دریافت خواهید کرد اما یک جمعیت حدودی 10 نفره هم می تواندبا یک اسپیکر قابل حمل 4 الی 5 میلیونی کیفیت صدای مناسبی را بدست آورند .

سایر نکاتی که باید در انتخاب اسپیکر بلوتوثی خوب در نظر بگیریم

راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل

در مطالب بالا راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خوب را به صورت کامل برای شما شرح دادیم به طوری که بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید و ویژگی‌های خاص در بهترين اسپيكر قابل حمل را هم به صورت کامل به شما ارائه دادیم اما اسپیکر‌های بلوتوث ویژگی‌های دیگری هم در اختیار دارند که می‌توانند در استفاده کمک زیادی به شما کنند .

اسپیکر بلوتوث ضد آب است؟

از آن جایی که آب و لوازم الکترونیکی با هم ترکیب نمی‌شوند ، احتمالا یک اسپیکر بلوتوث ضد آب با رتبه IP بلندگو راهکار خوبی برای شما خواهد بود. با بررسی اسپیکر بلوتوث Bang & Olufsen Beosound A1 به این موضوع پی خواهیم برد که این اسپیکر از استاندارد IP67 پیروی می‌کند و دربرابر نفوذ آب و گردو غبار مقاوم است به این معنی که باید در آب تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد .

اسپیکرهای دارای رتبه IPX7، مانند JBL Xtreme 2 ، از یک بارندگی سیل آسا و چند ضربه محکم جان سالم به در خواهند برد ، اما Xtreme 3 جدیدتر دارای استاندارد IP67 است و در برابر گردو غبار مقاوم می‌باشد .

خرید انواع باتری موبایل در فروشگاه بابلوسون با بهترین کیفت و قیمت مناسب

اگر به دنبال اسپیکری هستید که بتوانید همراه با آن به استخر بروید به دنبال استاندارد IP68باشید این رتبه به شما تضمین می‌دهد که اسپیکر می تواند تا 1.5 متری و حداقل 30 دقیقه قبل از این که روحش از جسمش جدا شود در زیر آب بماند ، در نهایت اگر قصد دارید به دریاهای آزاد بروید و به دنبال اسپیکری هستید که روی آب شناور باشد مدل UE Wonderboom 2 بهترین گزینه است و اگر آن را در دریا انداختید می‌توانید زیر شیر آب به صورت کامل تمیزش کنید .

اسپیکر بلوتوث هوشمند است؟

بیشتر اسپیکر های بلوتوث به صورت عادی از خود صدایی پخش نمی‌کنند اما اسپیکرهای هوشمندی هم وجود دارند که با استفاده از دستیارهای مجازی مانند Amazon Alexa، Google Assistant و Siri دسترسی لازم را برای پخش موسیقی فراهم می‌کنند . شرکت گوگل سری اسپیکر های هوشمند Nest را ارائه می‌دهد و اپل HomePod Mini را در اختیار کاربران قرار می‌دهد .

همچنین بسیاری از اسپیکرهای بلوتوث third-party دارای میکروفون برای مکالمه با هندزفری و پشتیبانی از دستیارهای مجازی فعال با صدا هستند . با این وجود دیگر احتیاجی به خرید میکروفون ندارید.

به عنوان مثال JBL Link Portable یک اسپیکر بلوتوث با صدای عالی است که به شما امکان دسترسی به Google smart را می‌دهد . در بالای اسپیکر یک دکمه اختصاصی دستیار گوگل پیدا خواهید کرد که با نگه داشتن 2 ثانیه ای آن باعث فعال شدن Google Assistant می‌شوید .

اسپیکرهای هوشمند Echo امازون عمدتا برای نشستن در خانه طراحی شده اند و به یک پریز برق نیاز دارند اما اگر به بلوتوث نیاز دارید Amazon Echo Dot ( بلوتوث نسل چهارم) یکی از هوشمند ترین و مقرون به صرفه ترین اسپیکرهای بلوتوثی است که وجود دارد .

اگر به دنبال اسپیکر بلوتوث هوشمندی هستید که هر کجا که می روید همراهتان باشد Ultimate Ears Megablast بهترین گزینه است چرا که یکی از اسپیکرهایی است که در کنار صدای بسیار با کیفیت قابلیت حمل را برایتان فراهم خواهد کرد با استفاده از دستیار صوتی الکسا در این اسپیکر می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد و تمامی آهنگ های مورد علاقه تان را پخش کند .

برای یک مدل جدیدتر و کوچک تر مدل B&O Beosound A1 2nd Gen از سیستم هوشمند الکسا استفاده می‌کند این را هم در نظر بگیرید که بعضی از اسپیکر های third-party الکسا از آخرین ویژگی‌های آن استفاده نمی‌کنند .

جمع بندی

قطعا انتخاب یک اسپیکر به ترجیحات شما بستگی دارد و این که دقیقا قرار است در کدام بخش از زندگی خود از آن استفاده کنید اما ما در این مقاله قصد داشتیم مواردی را که برای انتخاب یک اسپیکر ، مطلوب و بر اساس ظاهر و ویژگی بررسی و در اختیار شما بگذاریم همچنین در کشور ایران در حال حاضر بهترین اسپیکر های موجود را شرکت کینگ استار و تسکو تولید می‌کنند که از نظر صدایی با اسپیکرهای تست شده دیگر توسط فروشگاه بابلو قابل مقایسه نیستند .

فراموش نکنید که در هنگام انتخاب ، مواردی چون ، ابعاد ، وزن ، ورودی های مختلف ، ورژن بلوتوث ، بازه های قیمتی ، ضدآب بودن و هوشمند بودن را در نظر بگیرید اسپیکرهای هوشمند در بلندگوهای ایرانی تا به امروز مشاهده نشده اند به همین دلیل قطعا هزینه بیشتری برای آن ها باید پرداخت شود امیدواریم با راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی قرار داده شده در این مقاله هر آن چیزی که نیاز داشتید را بدست آورده باشید .

شما از چه اسپیکر قابل حمل بلوتوثی استفاده می کنید ؟ آیا توانسته رضایت شما را جلب کند ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
از علاقه مندان به صدا گرفته تا شنوندگان معمولی ، همه به یک پخش کننده صدای عالی در زندگی خود نیاز دارند یک اسپیکر می‌تواند یک تجربه موسیقی بسیار مناسب را برای هر شخصی ایجاد کند ، در میان اقیانوسی از اسپیکر‌ها ، ما قرار است بهترین مارک های اسپیکر را به شما معرفی کنیم تا متوجه شوید که دقیقا کدام یک از آن‌ها می توانند نیاز شما را برطرف کنند.
بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند و ما دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم
موارد بسیار زیادی است که بهتر است در مورد استفاده از هدفون و ایربادز‌ها به صورت مشترک بدانید و این که چگونه می‌توان با این موضوع به درستی برخورد کرد.همه ما این را می‌دانیم که چقدر شیرین و جذاب است وقتی دو نفر یک جفت هدفون را با هم استفاده می‌کنند ، انگار و نه انگار در این دنیا حضور دارند و بیشتر در دنیای خودشان هستند با این حال اگر قصد دارید با عزیزانتان این کار را انجام دهید بهتر است دوباره فکر کنید.حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد کسی می دانید ، نمی توانید در مورد بهداشت و سلامت
نحوه درست استفاده از هدفون بسته به نوع آن برای شنیدن بهترین صدای ممکن دارد .فرض کنید به تازگی یک جفت هدفون جدید خریده اید و مشتاق هستید آن‌ها را امتحان کنید و بعد از استفاده ، کمی احساس ناراحتی به شما دست می‌دهد ، آنقدر زیاد نیست که دردناک باشد اما به اندازه ای است که حواس شما را پرت کند .به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفون های خود را باید تنظیم کنید تا به تناسب بهتر برسند ، اما حتی پس از انجام این کار دائما هدفون از سرتان می‌افتد .با وجود این که این مشکل احمقانه به نظر می‌رسد ، بسی
در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد . احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد دا
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha