نحوه نگهداری از موس پد چگونه است؟

شاید برای یک سری از افراد تمیز کردن فنر کار بسیار سختی باشد اما حداقل می‌توانید با تمیز کردن پد موس از یک چیزی کوچک تمیزکاری را شروع کنید ! ما از حدود 19 سال پیش با میلیون ها پد موس در ارتباط بوده‌ایم و بر اساس بازخورد ، می‌دانیم که در طول زمان چقدر می‌توانند منزجر کننده باشند این راهنما به شما کمک می‌کند پد موس خود را در بهداشت کامل نگه دارید بیایید با یکدیگر نحوه شستن موس پد را یاد بگیریم .

دلایل تمیز نگه داشتن ماوس پد

پد موس شما به مرور می‌تواند بسیار بد و کثیف شود به طوری که بعضی اوقات نگاه کردن به آن توسط شما بسیار سخت خواهد بود با وجود میانگین میزبانی بیش از 20 هزار میکروب در هر اینچ مربع از یک میز ، آخرین چیزی که دوست دارید با آن روبرو شوید کثیفی بیشتر در محل کارتان است .

چگونه موس پد را تمیز کنیم

چگونه پد موس را تمیز کنیم؟

بهترین راه برای تمیز کردن پد موس با آب و صابون است با این کار از هر گونه کثیفی و یا آلودگی که در طول زمان ایجاد می‌شود خلاص خواهید شد . ما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از تمیز کردن پدموس با خرید موس‌ گیمینگ از فروشگاه بابلو شانس خود را برای پیروزی برابر رقیبان افزایش دهید.

نحوه استفاده از پد موس

نحوه شستن موس پد به این صورت است :

  1. یک کاسه یا وان را با آب سرد پر کنید و پد موس خود را خیس کنید از شامپوی ملایم یا صابون دست استفاده کنید و به آرامی سطح را تمیز کنید.
  2. پد موس خود را با یک برس نرم تمیز کنید ملایم باشید و گرنه ممکن است آسیب وارد کنید !
  3. صابون را با آب سرد بشویید و مطمئن شوید که در قسمت جلو یا پشت آن کف وجود ندارد
  4. پد موس خود را با حوله خشک کنید و قبل از استفاده مجدد ، بقیه روز به آن مهلت دهید تا کاملا خشک شود .

قدم اول : استفاده از آب ، صابون و شامپو

کاسه‌ای پیدا کنید که به اندازه کافی برای پد موس شما بزرگ باشد ، یا اگر فضای بیشتری می‌خواهید از وان حمام استفاده کنید . به آرامی آب سرد را روی سطح اسپری کنید در حالی که از یک اسفنج آغشته به صابون یا شامپوی ملایم برای پاک کردن لکه‌ها استفاده می‌کنید.


پیشنهاد بابلو : خرید پد موس با قابلیت شستن و تمیزکردن از فروشگاه بابلو ، همین حالا اقدام کنید!


قدم دوم : استفاده از یک برس نرم برای پاک کردن

از یک برس نرم برای تمیز کردن نقاطی که به خصوص بسیار سخت هستند استفاده کنید آن قسمت را خیلی زیاد مالش ندهید یا بهتر است از اسفنج سیمی استفاده کنید زیرا این امکان وجود دارد به پد موس آسیب برساند .

قدم سوم : آبکشی کنید

صابون را به آرامی از روی پد موس با آب سرد بشویید ، مطمئن شوید که هیچ کفی در قسمت جلو و یا پشت باقی نمانده است .

قدم چهارم : با حوله خشک کنید

اکنون همه چیز تمیز شده است ، از یک حوله برای تمیز کردن پد موس خود استفاده کنید از آنجا اجازه دهید هوا آن را خشک کند یا آن را در کنار یک فن قرار دهید تا رطوبت باقی مانده از بین برود قبل از این که دوباره از پد موس خود استفاده کنید ، یک روز به آن مهلت دهید چرا که قطعا نمی‌خواهید رطوبت به موس آسیب برساند.

روش تمیز کردن موس پد پارچه ای

اگر در هنگام بازی کردن با مشکل حرکت نشانگر مواجه شدید ممکن است پد موس مقصر اصلی باشد ! در هر صورت ، تمیز کردن موس پد و لوازم جانبی دیگر به طور منظم باید تمیز شوند .

نحوه شستن موس پد

ماوس پد های لاستیکی یا پلاستیکی را می توان به راحتی با دستمال مرطوب یا پارچه مرطوب پاک کرد ، اما ماوس پدهای پارچه‌ای برای از بین بردن کثیفی که روزانه به دست شما منتقل می‌شودبه کمی تلاش بیشتری نیاز دارند .

توجه : این روش تمیز کردن برای پدس موس های غیر RGB یا بدون سیم است .

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن :

  • صابون ظرفشویی ملایم
  • برس تمیز کننده
  • حوله

قدم اول : موس پد خود را در یک وان حمام یا سینک آشپرخانه ، ترجیحا پر از آب گرم فرو کنید .( یاد آوری این کار را روی موس پدهای RGB انجام ندهید.)

قدم دوم : مقدار کمی صابون را روی پد موس بریزید .

قدم سوم : با استفاده از برس ، تماس موس پد را به طور کامل بشویید تا لکه ها ، روغن و مواد زائد پاک شود .

قدم چهارم : ماوس پد را کاملا بشویید و مطمئن شوید که تا حد ممکن خشک شود ( استفاده از حوله ) ماوس پد را به سمت پایین قرار دهید .

قدم پنجم : بعد از چند ساعت ماوس پد شما آماده است در صورت نیاز تمیز کردن را تکرار کنید.

تبریک می‌گوییم موس پد شما تمیز شده است !


پیشنهاد بابلو : همراه با پدموس نیاز به خرید موس همراه با کیفیت بالا و قیمت مناسب خواهید داشت .


شستن ماوس پد در ماشین لباسشویی

برای بعضی سوال است که آیا می توان پد موس را در ماشین لباس شویی قرار داد !؟ جواب سوال شما کاملا مشخص است بله می‌توان از ماشین لباس شویی هم استفاده کرد اگر تمایل ندارید با دست پد موس را تمیز کنید این روش بهترین روش تمیز کردن ماوس پد به شمار می‌رود و آن را در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید پد موس با ساختارزیر می‌توانید درون ماشین لباس شویی بیندازید :

  • پلی استر
  • نایلون
  • اکریلیک
  • استات
  • میکروفایبر
  • فوم
  • پلی اورتان
  • لاستیک

نحوه تمیز کردن ماوس پد در ماشین لباس شویی

1 – از شوینده ملایم استفاده کنید.

2- حتما از آب سرد استفاده کنید ترجیحا 30 درجه .

3 – تنظیمات را روی light cycle قرار دهید .

4 – از سفید کننده به هیچ عنوان استفاده نکنید.

5 – اجازه دهید پد ماوس توسط هوای آزاد خشک شود.

نکته بسیار مهم این است که به هیچ عنوان از آب گرم استفاده نکنید یا پد موس خود را در خشک کن نیندازید گرما باعث آسیب به ساختار موس پد می‌شود ! اگر از این کار مطمئن نیستید که شستن در ماشین لباس شویی به ماوس پد آسیب می‌زند یا خیر بهتر است به صورت دستی این کار را انجام دهید .

نحوه تمیز کردن موس پد پلاستیکی

در مطالب بالا به طور کامل در رابطه با نحوه شستن موس پد صحبت کردیم و مطالبی را ارائه دادیم که چگونه بدون مشکل خاصی یک ماوس پد را تمیز کنید نحوه تمیز کردن موس پد پلاستیکی هم دقیقا مطابق با استفاده از آب ، صابون و شامپو در بخش ابتدایی این مقاله است.

نحوه صحیح استفاده از پد موس

نحوه تمیز کردن موس پد با نورپردازی RGB

این راهنما ، یک روش مورد تایید برای تمیز کردن موس پد RGB است تا آن را عاری از کثیفی کنید . وقتی نوبت به موس پد RGB می‌رسد مهم است که هنگام تمیز کردن احتیاط بیشتری داشته باشید . اگر هنگام اجرای بازی‌ها با مشکل ردیابی مواجه شده اید ممکن است پد ماوس کثیف مقصر اصلی باشد !

موس پد گیمینگ

برخلاف تمیز کردن ماوس پد در حالت استاندارد بسیار مهم است که موس پد RGB را در آب غوطه ور نکنید. قطعا شما در کنار یک موس پد RGB به خرید کیبورد گیمینگ هم نیاز پیدا خواهید کرد .

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن :

  • صابون ظرفشویی ملایم
  • آب گرم
  • پارچه میکروفایبر

قدم اول : ماوس پد RGB خود را از برق بکشید.

قدم دوم : پارچه میکروفایبر را در آب گرم با کمی صابون ظرفشویی خیس کنید و تا حد امکان آب آن را بگیرید شما قطعا دوست ندارید قطره های آب قطعات الکترونیکی شما را خراب کنند .

قدم سوم : از پارچه صابونی مرطوب استفاده کنید تا پدماوس کاملا پاک شود تا روغن ، گریس و کثیفی پاک شود در حالی که تمیز کردن لبه های ماوس پد خوب است ، از استفاده هر گونه رطوبت روی برد الکترونیکی ( منطقه ای که سیم از پد خارج می شود) خودداری کنید.

قدم چهارم : پارچه میکروفایبر را بشویید ، تا حدامکان آن را خشک کنید ( بچرخانید) و از پارچه مرطوب بدون صابون استفاده کنید تا تمام باقی مانده صابون را از روی ماوس پد کاملا پاک کنید در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که صابون یا کثیفی باقی نمانده است .

قدم پنجم : اجازه دهید ماوس پد شما خشک شود .

قدم ششم : بعد از چند ساعت ، ماوس پد برای بازی کردن آماده است دوباره آن را وصل کنید.

هر چند وقت یک بار باید پد موس را تمیز کنید ؟

تعداد دفعاتی که قرار است پد ماوس خود را تمیز کنید تا حد بسیار زیادی بستگی به میزان استفاده شما از ماوس پد دارد یک قانون بسیار مناسب این است که سعی کنید موس پد خود را حداقل 3 یا 4 بار در سال تمیز کنید ، به خصوص اگر در دفتر کار می‌کنید.


پیشنهاد بابلو سون : خرید هدست با بهترین قیمت ها از فروشگاه بابلو!


چگونه موس پد را تمیز کنیم

البته این مورد را می‌توانید در مواردی که استفاده بیشتری دارید افزایش دهید چرا که احتمالا از زمان ریختن قهوه روی موس پد مطمئن نیستید و یا این که نمی‌دانید چند بار قرار است روی زمین بیافتد.

نتیجه گیری

در این مقاله هر آن چیزی که برای تمیز کردن یک موس پد نیاز است را به شما توضیح دادیم حتی اگر آن موس پد از قطعات الکترونیکی استفاده کرده باشد . فراموش نکنید باید دقت خاصی برای شست و شو و تمیز کاری به خرج دهید و دقیقا مطابق با موارد گفته شده عمل کنید این موارد همگی بر حسب تجربیات چندین و چند ساله به شما ارائه شده است .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
بهترین موس بی صدا کدام است ؟ اگر نظر من را بخواهید انتخاب من Logitech Signature M650 است ما اندازه ، صدا ، طراحی و راحتی را برای تعیین ماوس سایلنت تجزیه و تحلیل کردیم . چه در حال تهیه مقاله پایان ترم در کافی شاپ باشید و چه یک شب زنده دار باشید و  شب پربازدیدترین زمان برای شما باشد ، موس سایلنت ابزار انتخابی بدون اختلال برای محاسبات است .
احتمالا شما گیرنده USB خود را که مربوط به موس بی سیم بوده گم کرده اید و اکنون در این فکر هستید که با موسی که نمی توانید از آن استفاده کنید چه کار کنید ، استفاده از موس و کیبوردهای بی سیم مشکلاتی مانند از دست دادن اتصال دهنده های بی سیم را برای کاربران بوجود آورده اند .
اگر از موس سیمی استفاده می کنید یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید کشیده شدن سیم روی میزتان است و از نظر من مثل گرفتار شدن در آب می ماند یا گیر افتادن در جایی که نتوانید دست و پای خود را تکان دهید ، نه ؟ حال فرض کنید وسط بازی حجمی از کابل موس روی میزتان باشد .
در یک ست موس و کیبورد چه عواملی می تواند مهم باشد و برای خرید ست بعدی خود چه گزینه هایی را باید در نظر بگیریم؟ گزینه های زیادی وجود دارد ، اما چرا زحمت بکشید ؟ بسیاری از ما یک رایانه شخصی را با موس و کیبورد می خریم ، پس چرا پول اضافی برای خرید تجهیزات جانبی بیشتر اختصاص دهیم ؟ با این حال ، به استثنای مواردی خاص ، صفحه کلید و موس خریداری شده با رایانه شخصی جدید بیشتر مواقع بسیار ابتدایی هستند ؛ در حالی کار شما را راه می اندازند اما می توانند بهتر باشند .
کاربران زیادی هستند که به لوازم جانبی اطراف خود بسیار اهمیت می دهند چرا که می دانند نبود کیفیت مناسب ممکن است شرایط را برایشان سخت تر کند ، جالب اینجاست بعضی از افراد را هم می بینم که این دستگاه کوچک را نادیده می گیرند ، در حالی که همین دستگاه کوچک مقدار زیادی از کار های گرافیکی ما را بهینه می کند .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha