آموزش تبدیل گوشی به کیبورد و موس کامپیوتر

موس و کیبورد همیشه راحت ترین راه برای کنترل رایانه شخصی نیستند به خصوص کامپیوتری که قرار است از روی مبل کنترل شود . می‌توانید سعی کنید صفحه دسکتاپ خود را با یک کنترلر بازی کنترل کنید اما گوشی هوشمند شما نیز این کار را انجام خواهد داد این موضوع از طریق برنامه تلفن هوشمند و ترکیب برنامه کامپیوتر شخصی و به نام Unified Remote امکان پذیر است .

این برنامه روی تلفن هوشمند شما به برنامه اصلی در کامپیوتر شخصی شما متصل شده و به آن اجازه می‌دهد موس ، صفحه کلید و سایر ورودی‌های دیگر را کنترل کنید .

کاربرد تبدیل گوشی به کیبورد و موس لپ تاپ

در دنیای امروز که همه چیز با اتصالات بی‌سیم انجام می‌شود قطعا کار را هم برای شما ساده تر خواهد کرد . اما چقدر این موضوع تاثیر گذار است و این که آیا اصلا لازم است یک گوشی را به کیبورد یا موس تبدیل کرده و مورد استفاده قرار دهید ؟ فرض کنید از یک موس بلوتوث استفاده می کرده‌اید که آن موس از دانگل برای اتصال استفاده می کرده به همین دلیل شما مجبور هستید یک دانگل کوچک را به لپ تاپ خود متصل کنید تا با استفاده از آن سیگنال ارتباطی را دریافت کنید.

تبدیل گوشی به موس و کیبورد

تا به اینجا همه چیز موردی ندارد و یک موقعیت عادی برای همه ی کاربران است اما اگر آن دانگل کوچک در موس و کیبورد بلوتوث خود را گم کنید آنوقت چه کاری می خواهید انجام دهید ؟ مخصوصا اگر در روز جمعه باشد و بیشتر فروشگاه های اطراف شما بسته باشند و یا موس باسیمی دارید که آن موس باسیم یک میزان و طول کابل خاصی را پشتیبانی می کند که معمولا حداکثر طول کابل های موس دو متر تا 2.5 متر می باشد و موس بلوتوثی در اختیار ندارید که بتوانید از آن در این مواقع استفاده کنید و یا از تاچ پد لپ تاپ به عنوان نشانگر استفاده می‌کردید و تاچ پد شما خراب شده است .

تلفن های هوشمند امروزی به دلیل ارسال سیگنال‌های رادیویی بیشترین کاربرد را در مواقع خاص در اختیار شما قرار می‌دهند و فقط با نصب اپلیکیشن های کاربردی می‌توانید از آن ها به عنوان موس، کیبورد بلوتوث استفاده کنید معمولا حد فاصل ارتباطی تلفن‌های هوشمند حدود 10 متر می‌باشد و اگر دلیلی برای خرید موس بلوتوث نداشته باشید و فقط بخواهید برای چند دقیقه ای از یک وسیله ارتباطی از راه دور استفاده کنید گوشی هوشمند بهترین همیار شما خواهد بود اما این که چگونه تلفن هوشمند را به یک موس و یا کیبورد می‌توان تبدیل کرد موضوعی مجزی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت .

انواع روش تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر

چند روز پیش در حال کار با کیبورد خود بودم و از شانس بسیار بدی که دارم به یک باره کیبورد خاموش شد با استرس خاصی به صفحه نمایش نگاه می کردم و دقیقا نمی دانستم که در روزی که همه جا تعطیل است چطور یک کیبورد برای خود خریداری کنم حال اگر از یک فروشگاه اینترنتی هم خرید می کردم چند روزی برای رسیدن آن به دست من طول می کشید تا این که مجبور به تحقیق شدم تمام صفحات اینترنتی را چک کردم تا این که یک نور روشن شد نوری که از موبایل تابیده می شد .

تبدیل گوشی به کامپیوتر

بله من می دانستم که گوشی موبایل خود یک کیبورد است اما آن لحظه به قدری استرس داشتم که به این مورد فکر نکرده بودم به این نتیجه رسیدم که چه بهتر اگر این مشکل را که خودم با آن روبرو شده بودم با شما هم در میان بگذارم تا به راحتی بتوانید با استفاده از گوشی به جای کیبورد کامپیوتر راه را برای خودتان هموارتر کنید حداقل تا زمانی که کیبورد جدیدی خریداری کنید . البته می توانید با خرید کیبورد از فروشگاه بابلو با ارسال یک الی سه روزه کاری یک کیبورد تهیه کنید.

بهترین را استفاده از اپلیکیشن های مختلفی است که آن ها به شما ویژگی هایی برای اتصال به کامپیوتر خواهند داد تا با این اتصال از طریق امواج رادیویی به تایپ کردن بپردازید بیشتر از این صحبت نمی کنم و پیشنهاد می کنم برنامه هایی که در ادامه معرفی می کنیم را به خوبی بررسی کنید تا بهترین را انتخاب و نصب کنید .

برنامه Unified Remote

یکی از برنامه‌های تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر با بلوتوث می‌باشد که به خوبی عمل می‌کند نسخه استاندارد آن رایگان است و نسخه پولی آن عملکردهای بیشتری را برای کنترل از راه دور توسط گوشی هوشمند اضافه خواهد کرد .

تبدیل گوشی به کیبورد بی سیم

نسخه رایگان این امکان را به شما می‌دهد که از تلفن خود به عنوان موس و کیبورد استفاده کنید و به سایر عملکرد های کنترل از راه دور دسترسی داشته باشید می‌توانید این برنامه را بر روی آیفون ، گوشی اندروید یا حتی ویندوز نصب کنید و برای استفاده از گوشی به جای کیبورد کامپیوتر و یا موس در سیستم عامل های مک ، لینوکس و ویندوز استفاده کنید . بنابراین هر دستگاهی که دارید احتمالا با  Unified Remote کار خواهد کرد شما می‌توانید این نرم افزار را با استفاده از بلوتوث یا وایفای مورد استفاده قرار دهید .

نصب Unified Remote بر روی کامپیوتر

ابتدا باید نرم افزار اصلی Unified Remote را برای ویندوز ، مک یا لینوکس نصب کنید . این نرم افزار را در وب سایت Unified Remote پیدا خواهید کرد آن را دانلود کنید و مراحل نصب را طی کنید . در ویندوز یک درایور نصب می‌شود که به این برنامه اجازه می‌دهد رایانه شما را کنترل کند.

نصب کننده باید به طور خودکار Unified Remote را بعد از اتمام دانلود راه اندازی کند اگر نشد برنامه Unified Remote را از منوی Start خود راه اندازی کنید. در ناحیه اعلان شما ظاهر می‌شود و اگر می‌خواهید تنظیمات آن را تنظیم کنید، می‌توانید روی آن کلیک راست کرده و «Manager» را انتخاب کنید اما این مورد نیاز نیست .

فرایند نصب در Mac OS X و Linux مشابه است .

مزایای استفاده از Unified Remote

  • رابط کاربری بسیار آسانی دارد و طرح بندی برنامه بسیار ساده است و هر بار که برنامه را باز می‌کنید کنترل ها به طور مرتب فهرست شده اند .

آموزش unified remote

  • دارای یک عملکرد مدیریت فایل برای مشاهده و بازکردن فایل‌های رایانه شخصی شما از طریق تلفن و همچنین کنترل از راه دور رسانه است .

اموزش unified remote

  • برخلاف سایر برنامه ها نسخه رایگان این برنامه به شما امکان می‌دهد که روی کامپیوتر خود کنترل بیشتری داشته باشید به عنوان مثال آن را خاموش کنید یا در حالت اسلیپ قرار دهید و یا Restart کنید .

Unified Remote

  • شما در این برنامه تبلیغات مزاحم را نمی‌بینید حتی در نسخه رایگان.
  • عملکرد موس و کیبورد در این برنامه بسیار عالی است و این پس از آزمایش ما قابل تایید است .
  • یکی از مواردی که ما را شگفت زده کرد این است که هر بار که برنامه را باز کنید به طور خودکار با دستگاه شما جفت می‌شود بدون این که لازم باشد دکمه خاصی را لمس کنید.

کنترل کامپیوتر با گوشی

بنابراین ، اگر به سرعت و جفت سازی سریع و همچنین یک برنامه عالی برای کنترل کامپیوتر شخصی علاقه دارید این مورد یکی از گزینه‌های بسیار خوب می‌باشد .


پیشنهاد بابلو : خرید پدموس با بهترین کیفیت و قابل شست و شو ، همین حالا اقدام کنید!


در مورد معایب در حین استفاده از برنامه ما نتوانستیم هیچ اشکال بزرگی را که بر تجربه کاربری تاثیر گذار باشد پیدا کنیم این برنامه حاوی چند افزونه پولی است که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید اما به خودی خود برنامه بسیار عالی است بااین وجود اگر احساس می‌کنید که افزونه پولی را نیاز دارید آن ها را امتحان کنید .

نصب کنترل کننده بر روی تلفن هوشمند

در مرحله بعد، باید برنامه Unified Remote را برای Android، iPhone یا Windows Phone نصب کنید. برنامه را روی گوشی خود اجرا کنید و روی دکمه "I have install the server" ضربه بزنید. این برنامه شبکه‌هایی که این برنامه را در کامپیوتر نصب کرده اند پیدا کرده و به آن متصل می‌شود .

راهنمای قدم به قدم استفاده از Unified Remote

اول از همه، باید برنامه Unified Remote را روی گوشی خود نصب کنید که در فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی به صورت دانلود رایگان در دسترس است.

تبدیل گوشی به موس کامپیوتر

شما همچنین باید برنامه اصلی Unified Remoteرا برای کامپیوتر دانلود کنید اگر این موارد را انجام دادید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

1 - ابتدا، در رایانه شخصی خود، باید برنامه Unified Remote Server را نصب کنید، بنابراین به فایل نصبی که دانلود کرده اید بروید و آن را اجرا کنید.

تبدیل گوشی به موس لپ تاپ

2 – در مرحله بعد مراحل نصب را به طور معمول انجام داده و روی Finish کلیک کنید.

تبدیل گوشی به موس و کیبورد

3- برنامه را اجرا کنید ( در دسکتاپ می‌توانید آن را پیدا کنید)

4 – اکنون از تلفن هوشمند خود برنامه Unified Remote را باز کنید روی نماد منو گوشه سمت راست ضربه بزنید و Servers را انتخاب کنید.

تبدیل گوشی به موس با بلوتوث

5 – پس از حدود یک دقیقه یا بیشتر نام کامپیوتر شخصی شما باید در لیست سرورها نمایش داده شود.

نکته : اگر این اتفاق رخ نداد می توانید با انتخاب گزینه Add a server manually سپس آدرس IP خود را در Host IP / Address وارد کنید یک نام به صورت نمایشی تایپ کنید و روی Done در گوشه بالاسمت راست ضربه بزنید.

نرم افزار تبدیل گوشی به موس بی سیم

برای پیدا کردن IP :

  1. در کامپیوتر شخصی خود Command Prompt (CMD) را در بخش منو کامپیوتر سرچ کنید و یا در بخش RUN دستور CMD را تایپ کنید تا باز شود .
  2. سپس Ipconfig را تایپ و Enter بزنید.
  3. در کدهایی که برای شما نمایش داده می‌شود برای پیدا کردن ایپی IPv4 Address را پیدا کنید این مورد ایپی شما است .

تبدیل گوشی به موس برای تلویزیون هوشمند

و این مواردی است که برای راه اندازی برنامه Unified Remote نیاز است همانطور که قبلا گفته شد دفعه بعد که برنامه را باز کنید به طور خودکار به رایانه شخصی شما متصل می‌شود .

برنامه Remote Mouse

Remote Mouse یک برنامه تبدیل گوشی به موس و کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر است که به استفاده از آن می‌توانید از موبایل خود به عنوان یک کنترلر استفاده کنید زمانی که این برنامه را بر برروی کامپیوتر شخصی و تلفن Android خود نصب کردید چند ثانیه طول می‌کشد تا هر دو دستگاه خود را به یکدیگر متصل کنید زیرا به طور خودکار از طریق WIFI و بلوتوث کار می‌کند.

تبدیل گوشی به موس با usb

صفحه اصلی Remote Mouse مانند هر ترک پد استاندارد دیگری عمل می‌کند برای انتخاب آیتم‌های مختلف می‌توانید تک ضربه بزنید یا برای پیمایش به سمت راست صفحه بکشید در پایین صفحه از ابزارهایی مانند صفحه کلید لمسی ، مدیا پلیر ، میانبرهای مرورگر و ... استفاده کنید. Remote Mouse همچنین تب‌های مختلفی را برا صفحه کلید‌های مختلف و میانبرهای برنامه‌هایی که در حال حاضر روی دسکتاپ خود باز کرده اید ارائه می‌دهد .

استفاده از این برنامه رایگان است اما برای بعضی از ویژگی‌های خاص و دیده نشدن آگهی‌ها باید مبلغ اندکی را پرداخت کنید.

مزایای استفاده از Remote Mouse

  • رابط کاری بسیار ایده ال و مناسب که می‌توانید تمامی ویژگی‌های موجود که در نوار پایینی قرار دارند را امتحان کنید .
  • با نسخه رایگان این برنامه می‌توانید از ویژگی موس و کیبورد استفاده کنید .

برنامه تبدیل گوشی به موس

معایت استفاده از Remote Mouse

  • ویژگی‌های اضافی دیگر برنامه مانند کنترل رسانه ، کنترل صدا و بازکردن صفحات وب فقط در نسخه حرفه‌ای موجود هستند که برای شما هزینه دارد .
  • این برنامه حاوی تبلیغات جزئی است به هر حال اگر نسخه پولی را انتخاب کنید می‌توانید این تبلیغات را از نمایش در برنامه حذف کنید .
  • گاه و بیگاه ، هنگام استفاده از برنامه ،با تاخیر موس و تداخل مواجه خواهید شد .

راهنمای قدم به قدم استفاده از Remote Mouse

قبل از هر کاری اول باید برنامه Remote Mouse را روی گوشی نصب کنید که برای دانلود رایگان در فروشگاه اپل استور و فروشگاه گوگل پلی موجود است .

تبدیل گوشی به موس لمسی

سپس باید برنامه Remote Mouse Server را در کامپیوتر شخصی خود دانلود کنید برای کاربران ویندوز ، می‌توانید فایل را از وب سایت Remote Mouse پیدا و دانلود کنید .برای کاربران مک ، می‌توانید برنامه سرور را مستقیما از اپ استور دانلود و نصب کنید .

  1. در ابتدا کاربران ویندوز باید برنامه Remote Mouse server را که قبلا دانلود کرده اند نصب کنند از این رو به فایل نصبی بروید فایل را باز کرده و روی Run کلیک کنید.
  2. پس از آن مراحل نصب معمولی را با کلیک بر رویNext ادامه دهید و در نهایت Finish را انتخاب کنید.

تبدیل گوشی به کیبورد بی سیم

3. اطمینان حاصل کنید که برنامه در دسکتاپ ویندوز یا Status menu (مک) باز و قابل مشاهده است برای دسترسی به برنامه و تنظیمات آن ، برای ویندوز ، می‌توانید روی نماد موجود در دسکتاپ ویندوز در گوشه سمت راست پایین نوارکلیک کنید برای مک ، روی نماد در منوی وضعیت کلیک کنید تا به برنامه دسترسی پیدا کنید .

4- اکنون ، باید گوشی خود را به برنامه نصب شده در رایانه شخصی خود متصل کنید دو روش برای انجام این کار وجود دارد که سریع ترین آن استفاده از کد QR است .

  • برای این کار روی نماد Remote Mouse در دسکتاپ کلیک کنید و Show QRCode را انتخاب کنید که شما را به یک وب سایت با کد هدایت می‌کند.

دانلود نرم افزار موس برای کامپیوتر

  • سپس به تلفن هوشمند خود مراجعه کنید برنامه Remote Mouse را باز کنید روی نوار بالایی عنوان "Not Connected" ضربه بزنید ، روی نماد "+" در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و Scan QR Code را انتخاب کنید. .

دانلود برنامه تبدیل گوشی به موس با کابل usb

  • پس از آن فقط دوربین خود را با کد QR تراز کنید و در عرض چند ثانیه به طور خودکار متصل می‌شود.

تبدیل گوشی به موس با usb

روش جایگزین وارد کردن آدرس IP در برنامه تلفن هوشمند که به همان اندازه آسان است اما ممکن است وقت گیرتر باشد.

1- ابتدا روی آیکون Remote Mouse در دسکتاپ ویندوز کلیک کنید و آدرس IP ذکر شده در آنجا را یادداشت کنید.

تبدیل گوشی به موس لمسی

2- در مرحله بعد در گوشی خود ، مانند قبل ، برنامه Remote Mouse را باز کنید، روی نوار بالا ضربه بزنید، نماد + را انتخاب کنید و این بار گزینه Connect by IP را انتخاب کنید.

3- پس از آن، کافی است آدرس IP را که قبلاً دیده‌اید تایپ کنید و پس از انجام، روی نماد ✅ ضربه بزنید.

برنامه موس برای کامپیوتر

اگر از مک استفاده می‌کنید ، تقریبا تمامی مراحل یکسان هستند تنها تفاوت این است که بعد از باز کردن برنامه نصب شده ، باید روی نماد برنامه سمت راست نوار وضعیت کلیک کنید ، سپس می‌توانید با اسکن یک کد QR یا وارد کردن آدرس IP اتصال را برقرار کنید.

برنامه موس برای گوشی اندروید

با این کار صفحه نمایش تلفن همراه شما آماده استفاده به عنوان کیبورد برای رایانه شخصی شما است.

نصب برنامه موس برای گوشی

شما می‌توانید ، با کلیک راست روی نماد نرم افزار در دسکتاپ یا منوی وضعیت و انتخاب تب تنظیمات ، تنظیمات برنامه سرور را در رایانه شخصی خود مشاهده کنید در اینجا می‌توانید برای امنیت بیشتر رمز عبور را تنظیم کنید و برنامه را فعال کنید تا هنگام راه اندازی رایانه شخصی به طور خودکار باز شود به غیر از آن می‌توانید به روزرسانی ها را در بخش Info بررسی کنید.

برنامه Remote, Mouse & Keyboard

عملکرد این برنامه فراتر از تبدیل گوشی به کیبورد و موس کامپیوتراست و به جز این دو مورد بیشتر یک کنترل از راه دور کامل برای کامپیوتر شخصی شما به شمار می‌رود جنبه‌های مختلفی در رایانه شما وجود دارد که می‌توانید با استفاده از این برنامه کنترل کنید بنابراین این برنامه دارای بسیاری از ویژگی‌های اضافی است که می‌تواند برای برخی فریبنده باشد .

دانلود برنامه remote mouse برای کامپیوتر

مزایای استفاده از برنامه Remote, Mouse & Keyboard

  • درنسخه رایگان شما می‌توانید رسانه را کنترل کنید همچنین به دکمه های جهت دار دسترسی خواهید داشت و حتی می‌توانید یک مرورگر را از طریق ضربه زدن روی یک کلید باز کنید.

Remote mouse برای کامپیوتر

  • یک نکته بسیار جالب دیگر این است که برنامه Remote, Mouse & Keyboard به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش کامپیوتر خود را بر روی تلفن هوشمند باز کنید و بتوانید آن را به صورت RealTime کنترل کنید.

دانلود برنامه wifi mouse برای کامپیوتر

  • یکی از مواردی که مورد آزمایش قرار دادیم میزان پاسخگویی موس و کیبورد بعد ضربه بود که این مورد بسیار روان و بدون تداخل خاصی انجام می‌شد که ما به همین دلیل این برنامه را به عنوان یک پیشنهاد برای شما در نظر گرفته‌ایم .

Remote mouse pro دانلود

معایت استفاده از نرم افزار Remote, Mouse & Keyboard

  • متاسفانه این برنامه انحصاری شرکت اپل است و در GooglePlay قابل دانلود نمی‌باشد .
  • نسخه رایگان این برنامه حاوی تبلیغاتی است که کمی مزاحمت ایجاد کنند و بر تجربه شما تاثیر بگذارند .
  • سایر موارد در این اپلیکیشن فقط در نسخه پولی قابلیت دسترسی دارند ماننده گزینه های پخش رسانه ، خاموش کردن کامپیوتر ، حالت Sleep کامپیوتر ، خاموش کردن نمایشگر و ...، کنترل برنامه های جداگانه و مواردی که باعث اقدامات خودکار در وظایف آن می‌شود .

با تمام موارد گفته شده نسخه رایگان به هزینه خاصی نیاز ندارد و حتی این نسخه هم برای بسیاری کاربران می‌تواند کاربردی باشد از طرف دیگر با توجه به قیمت ویژگی‌های اضافی نیز بد نیستند به خصوص اگر علاقه ای به تبلیغات مزاحم ندارید .

راهنمای قدم به قدم استفاده از Remote, Mouse & Keyboard

قبل از هر چیزی برنامه را روی دستگاه IOS خود نصب کنید ، چه در Iphone یا Ipad نگران نباشید زیرا نسخه Lite برای دانلود رایگان است .

دانلود برنامه remote mouse برای ویندوز 7

به غیر از آن شما همچنین باید برنامه Remoteرا بر روی رایانه شخصی خود دانلود و نصب کنید برای ساده تر کردن این مورد لینک صفحات دانلود برای هر سیستم عامل را در زیر قرار دادیم :

پس از آن می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنیدتا برنامه تلفن همراه گوشی خود را به برنامه نصب شده در کامپیوتر متصل کنید.

1- ابتدا در کامپیوتر شخصی خود باید فایل نصبی را که به تازگی دانلود کرده‌اید اجرا کنید ، بنابراین فایل موجود در بخش دانلودها را باز کنید .

برنامه موس برای گوشی اندروید

2- مراحل نصب استاندارد را با انتخاب Next  دنبال کنید در صفحه آخر روی Close کلیک کنید مطمئن شوید که برنامه باز است و در دسکتاپ ویندوز ظاهر می‌شود .

نصب برنامه موس برای گوشی

3-پس از آن در کامپیوتر شخصی خود روی آیکون برنامه در دسکتاپ خود راست کلیک کنید ، Show QR Code را انتخاب کنید و روی تب Show All کلیک کنید، که کد QR نمایش داده می‌شود.

برنامه تبدیل گوشی به موس کامپیوتر

4-برنامه Remote+ را در گوشی خود باز کنید و Scan QR Code را انتخاب کنید. از تلفن خود برای اسکن کد QR استفاده کنید.

تبدیل گوشی به موس لپ تاپ

5-پیامی مانند پیام بالا در تلفن خود دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد این دستگاه را در مک یا کامپیوتر خود تایید کنید در نهایت در کامپیوتر شخصی خود روی نماد برنامه در ویندوز کلیک چپ کنید تا تنظیمات برنامه ظاهر شود سپس در بخش Devices مطمئن شوید که تلفن شما برای تایید علامت زده شده است .

برنامه تبدیل گوشی به کیبورد لپ تاپ

تلفن هوشمند شما باید به طور خودکار به برنامه اصلی در کامپیوتر متصل شود نکته مثبت این است که این برنامه در بخش HISTORY به تلفن هوشمند شما امکان می‌دهد سریع تر به رایانه شخصی خود متصل شوید بدون این که نیاز باشد هر بار برای اتصال ، QR را اسکن کنید .

برای اطلاع از ارزان ترین قیمت کیبورد به قسمت محصولات سایت بابلو مراجعه نمایید.

نحوه تبدیل گوشی به موس کامپیوتر

تنها یک برنامه موبایل می‌تواند گوشی اندروید را به یک موس بی سیم تبدیل کند تلفن هوشمند شما می‌تواند جایگزین بی نظیری برای موس ویندوز باشد اگر موس شما به طور ناگهانی از کار افتاده است برنامه تبدیل گوشی به موس کامپیوتر که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد البته در بخش تبدیل گوشی به کیبورد هم به نرم افزارهایی اشاره شد که از آن ها هم می‌توان استفاده کرد .

 تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر با بلوتوث

حال فقط به یک برنامه در گوشی و یا تبلت نیاز دارید و یک کامپیوتر که از طریق وایرلس و یا بلوتوث بتواند ارتباط بی سیم برقرار کند . اکنون بیایید به برخی از برنامه هایی که برای استفاده از گوشی به جای موس کامپیوتر وجود دارد نگاه بیندازیم .

برنامه Monect PC Remote

یکی از برنامه های تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر با بلوتوث است شما می‌توانید این برنامه را توسط گوشی موبایل از طریق Google Play دانلود کنید برنامه Monect PC Remote به شما امکان می‌دهد از طریق بلوتوث یا وای فای به دسکتاپ و لپ تاپ متصل شوید حتی به شتاب سنج تلفن هوشمند این اجازه را می‌دهد که یک حالت کنترل برای بازی مشخص کنید علاوه بر این می‌توانید توسط کنترل از راه دور Monect PC را برای صفحه نمایش رایانه روی تلفن هوشمند خود استفاده کنید همچنین درون آن گزینه‌ای برای انتقال فایل قرار داده شده است .

استفاده از گوشی به جای کیبورد کامپیوتر

آن را به صورت رایگان از Google Play دانلود کنید برنامه را باز کنید و سپس گزینه Connect to PC را انتخاب کنید گزینه‌ای برای اتصال تلفن هوشمند از طریق رایانه شخصی با اتصال بلوتوث ، وایفای و USB دریافت خواهید کرد.پس از اتصال ، از گوشی هوشمند خود به عنوان یک موس بی سیم استفاده کنید.

برنامه Bluetooth Keyboard & Mouse

استفاده از این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل کنید بعد از وارد شدن به این برنامه شما با رابط کاربری بسیار آسانی دسترسی دارید که شبیه به موس است و دارای کلید چپ و راست همچنین با استفاده از آن می‌توانید رسانه ها را کنترل کنید مانند مکث ، افزایش و کاهش صدا همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک کیبورد هم استفاده کنید و یک صفحه کلید مجازی در اختیار شما قرار خواهد داد .

برنامه موس برای گوشی

برنامه Air Keyboard

اگر به دنبال  استفاده از گوشی به جای کیبورد کامپیوتر هستید این برنامه یکی از مواردی است که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید و صرفا فقط برای کیبورد کارایی بالایی دارد از این رو برخلاف برنامه‌های دیگر که ویژگی‌های مختلفی دارند این برنامه با یک ویژگی و بدون این که بخواهید در آینده دنبال آن در برنامه هایتان بگردید بسیار کاربرد دارد .

تبدیل گوشی به موس با بلوتوث

مزایای استفاده از Air Keyboard

  • پس از اتصال بدون مشکل خاصی می‌توانید با استفاده از تلفن هوشمند آن را به عنوان پد لمسی استفاده کنید.
  • رابط کاربری آسانی دارد
  • طبق تجربه ما این برنامه یک تجربه کاربری روان و پاسخ گو را با حداقل تداخل ارائه خواهد داد .

کیبورد بلوتوثی اندروید

معایب استفاده از Air Keyboard

  • این برنامه هیچ ویژگی خاصی خارج از عملکرد موس و کیبورد به شما ارائه نمی‌دهد با این وجود اگر شما هم مثل ما هستید و صرفا یک برنامه موس و کیبورد با عملکرد خوب می‌خواهید که استفاده از آن ساده باشد این برنامه خوب خواهد بود.
  • شما نمی‌توانید این برنامه را بر روی لینوکس نصب کنید ، اما به احتمال زیاد در آپدیت‌های بعدی این مورد اضافه خواهد شد .
  • این برنامه حاوی برخی تبلیغات جزئی است که ممکن است برای بعضی آزاردهنده باشد با این وجود اگر فکر می کنید ارزشش برای شما بالا است می توانید با پرداخت هزینه‌ای خاص این تبلیغات را حذف کنید .

قصد خرید آنلاین دسته بازی موبایل را دارید ؟ بابلو ارائه دهنده دسته بازی موبایل و تبلت با بهترین کیفیت


راهنمای قدم به قدم استفاده از Air Keyboard

برای شروع ابتدا باید برنامه Air Keyboard Server را برای رایانه شخصی خود دانلود کنید و سپس آن را نصب کنید . همچنین باید برنامه Air Keyboard را از طریق Google Play یا Apple App Store در داخل گوشی موبایل نصب کنید .

تبدیل گوشی به موس برای تلویزیون هوشمند

با انجام این کار می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر برنامه را راه اندازی کنید .

1- ابتدا به فایل نصبی که دانلود کرده اید بروید و آن را نصب کنید .

برنامه موس کیبورد

2- مراحل نصب استاندارد را با کلیک بر روی Next ادامه دهید و پس از اتمام روی Close کلیک کنید .

دانلود serverless bluetooth keyboard & mouse for pc

نکته : اگر با هشدار امنیتی ویندوز مواجه شدید ، مانند تصویر زیر روی Allow Access کلیک کنید این باعث می‌شود برنامه راه اندازی شود .

دانلود برنامه bluetooth remote apk

3- پس از آن ، برنامه Air Keyboard Server را در کامپیوتر شخصی خود باز کنید .روی آیکون آن در دسکتاپ کلیک کنید . Settings را انتخاب کنید و password را یادداشت کنید با خیال راحت رمز خودرا به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید .

نرم افزار تبدیل گوشی به موس با بلوتوث

4- در موبایل خود برنامه AirKeyboard را باز کنید .

5- پس از حدود یک دقیقه و یا بیشتر ، نام کامپیوتر خودتان را در لیست مشاهده خواهید کرد روی آن ضربه بزنید و رمز عبور قبلی را وارد کنید . همچنین می توانید با انتخاب  Remember رایانه شخصی خود در این برنامه ذخیره کنید تا دفعه بعد بدون وارد کردن رمز عبور بتوانید به آن متصل شوید .

تبدیل گوشی به کیبورد بی سیم

اگر رایانه شخصی خود را در لیست نمی بینید توصیه می کنیم با وارد کردن آدرس IP به صورت دستی وارد شوید برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :

1- ابتدا باید آدرس IP خود را پیدا کنید بنابراین همانطور که قبلا هم توضیح داده شده بود Command Prompt (CMD) را باز کنید .

2-Ipconfig را تایپ و روی Enter ضربه بزنید .

نرم افزار تبدیل گوشی به موس بی سیم

3-چند خط کد را ملاحظه خواهید کرد آدرس IP خود را در کنار آدرس IPv4 خواهید دید.

کیبورد بلوتوثی اندروید

4- از برنامه Airkeyboard در تلفن خود روی نماد + در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید ، آدرس IP را وارد کنید ، نوع رایانه خود را انتخاب کنید و رمز عبور خود را وارد کنید پس از آن شما باید بدون مشکل خاصی به رایانه شخصی خود متصل شوید .

تبدیل گوشی به موس برای تلویزیون هوشمند

و این موارد تمام چیزی بود که برای راه اندازی این نرم افزار نیاز داشتید .


بیشتر بخوانید : پیشنهاد می کنیم آموزش نحوه اتصال هدفون بلوتوث به دستگاه های مختلف  را هم مطالعه کنید.


چگونه مشکل اتصال موس و کیبورد که نمی‌توانند به برنامه شما متصل شوند را رفع کنیم ؟

گاهی اوقات ممکن است با مشکلات اتصال  به برنامه‌های موس و کیبورد مواجه شوید بنابراین تلفن شما نمی‌تواند با رایانه شخصی شما جفت شود در برخی موارد ممکن است پیام های خطایی مانند "خطای اتصال ناموفق " دریافت کنید در صورت بروز این مشکل ، می‌توانید مراحل زیر را برای حل این مشکل دنبال کنید و ارتباط بین تلفن و رایانه شخصی خود را دوباره برقرار کنید.

 علت کار نکردن موس و کیبورد

  • قدم اول : مطممئن شوید که تلفن هوشمند و رایانه شخصی شما به یک شبکه WIFI متصل شده باشد .

این مورد به این دلیل است که برخلاف موس بی سیم که از بلوتوث برای اتصال استفاده می‌کند ازطریق وای فای اتصال را برقرار می‌کند، بنابراین رایانه و تلفن شما باید برای انتقال اطلاعات در سراسر شبکه به یک شبکه وای فای متصل باشند .

  • قدم دوم : برنامه را روی گوشی خود مجددا راه اندازی کنید .

فقط کافیست برنامه را ببندید سپس دوباره باز کنید پس از آن ، همان مراحلی را که در راهنما ذکر شده است ، دنبال کنید تا به برنامه سرور در رایانه شخصی خود متصل شوید با این کار مقداری از حافظه پنهان برنامه حذف می‌شود و بخش جدید برنامه راه اندازی می شود تا اتصال جدیدی برقرار شود و تاخیر کاهش یابد .

  • قدم سوم : برنامه را در کامپیوتر ببندید و دوباره باز کنید.

از بخش دسکتاپ ویندوز یا status menu در مک روی برنامه اصلی کلیک راست کرده ، سپس گزینه Exit یا Quit را انتخاب کنید پس از آن به سادگی برنامه را دوباره یا از دسکتاپ و یا فایل ها باز کنید و مراحل اتصال را دوباره از طریق کامپیوتر شخصی همانطور که در راهنماها توضیح داده شد دنبال کنید.

  • قدم چهارم :روش دیگری را برای اتصال تلفن به server امتحان کنید

اگر ابتدا با اسکن کد QR به برنامه سرور متصل شده اید دفعه بعد سعی کنید آدرس IP را در برنامه روی گوشی خود وارد کنید و بالعکس.

  • قدم پنجم : از آدرس IP خود در CMD استفاده کنید.

برای انجام این کار همانطور که قبلا در این راهنما گفته شد Command Prompt را باز کنید ipconfig را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید، سپس هنگام وارد کردن برنامه تلفن همراه از آدرس کنار آدرس IPv4 استفاده کنید.


پیشنهاد بابلو : خرید دسته بازی کامپیوتر با کیفیت و حرفه ای ، مخصوص گیمرهای حرفه ای 


حرف آخر

در این مقاله شما با برنامه‌های مختلف نظیر برنامه تبدیل گوشی به کیبورد لپ تاپ ، تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر با بلوتوث و برنامه تبدیل گوشی به موس کامپیوتر آشنا شدید اگر چه طریقه راه اندازی آن ها ممکن است با یکدیگر یکسان باشند با این وجود هر برنامه ویژگی‌های متمایز و مزایا و معایب خود را دارد .

ما پیشنهاد می‌کنیم تمامی برنامه های ارائه شده را مطالعه کرده مزایا و معایب هر یک را قبل از این که آن برنامه را انتخاب کنید خوانده و سپس انتخاب کنید بنابراین چه موس و کیبورد کامپیوتر شما خراب شده باشد یا در آستانه خراب شدن باشد و یا باتری آن‌ها پایان یافته باشد نیازی به نگرانی نیست زیرا تلفن هوشمند شما می‌تواند این وضعیت را به طور کامل کنترل کند از این رو می‌توانید از یک گوشی یا حتی Ipad خود به عنوان جایگزین موقت استفاده کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
تق تق تق ! تق تق تق ! این صدای کسی است که در قرن بیست و یکم با صدای بلند فکر می کند ، که معمولا به معنای به صدادرآوردن کلمات در یک وبلاگ یا ایمیل یا ویرایش کلمات یک مقاله یا یک پست است .استفاده از کیبورد کامپیوتر عموما سریع تر از صفحه کلید های ماشین تحریر قدیمی است ، اگر چه هنوز هم برای نوشتن اسناد ، استفاده از نرم افزار تشخیص صدا  با کیبورد قابل مقایسه نیست .
در سطح جهان علاقه مندان زیادی هستند که به دنبال صفحه کلید های مختلف هستند ، بیشتر این کاربران به سمت کیبورد های مکانیکی جذب شده اند و این کیبورد ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اگر به دنبال یک کیبورد جدید هستید ، یکی از رایج ترین نوع کیبورد ، چیکلت است .
برنامه نویسان بیشتر روز خود را با کامپیوتر به طراحی ، نوشتن و تست کد می گذرانند . این مورد باعث می شود صفحه کلید یکی از مهم ترین ابزارهای کار آن ها باشد ، یک کدنویس نمی تواند هر صفحه کلیدی را انتخاب کند و امیدوار باشد که این کار را انجام دهد .
تفاوت یک روز کاری مفید با لپ تاپ ، کامپیوتر شخصی و یا تلویزیون می تواند یک صفحه کلید خوب باشد . ما معمولا در طول روز کم تر به این موضوع می پردازیم که چه کیبوردی را بخریم و احتمالا هم با ارزان ترین لوازم جانبی ممکن کنار خواهیم آمد ، حتی اگر این لوازم جانبی شخصی باشد و حتی اگر بیشتر زمانمان را با آن سپری کنیم .
وقتی از توپخانه گیمر ها صحبت می شود ، این طور به نظر می رسد که کامپیوترهای گیمینگ و سایر تجهیزات جانبی آن ها نسبت به کیبورد گیمینگ مقدم تر هستند ، کیبورد گیمینگ یک قطعه حیاتی از تجهیزات است ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد ، آن هم ، مخصوص بازی یک دانش بسیار ارزشمند است .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha