روش صحیح استفاده از هدفون چگونه است ؟ راهنمای کامل

نحوه درست استفاده از هدفون بسته به نوع آن برای شنیدن بهترین صدای ممکن دارد .

فرض کنید به تازگی یک جفت هدفون جدید خریده اید و مشتاق هستید آن‌ها را امتحان کنید و بعد از استفاده ، کمی احساس ناراحتی به شما دست می‌دهد ، آنقدر زیاد نیست که دردناک باشد اما به اندازه ای است که حواس شما را پرت کند .

به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفون های خود را باید تنظیم کنید تا به تناسب بهتر برسند ، اما حتی پس از انجام این کار دائما هدفون از سرتان می‌افتد .

با وجود این که این مشکل احمقانه به نظر می‌رسد ، بسیاری از مردم آن را تجربه می‌کنند ، به خصوص اگر با مدلی سر و کار داشته باشند که به آن عادت ندارند ، در بیشتر موارد دلیل آن استفاده نادرست از هدفون است .

به همین دلیل است که این مقاله به عنوان یک راهنمای کامل به شما کمک می‌کند که هدفون خود را به درستی استفاده کنید تا در عین حفظ عملکرد کامل دستگاه ، بهترین راحتی ممکن را داشته باشید ، ما همچنین نکاتی را برای شما در نظر خواهیم گرفت تا از هر گونه ناراحتی در طول گوش دادن به موزیک جلوگیری کنید .

چرا استفاده درست از هدفون مهم است ؟

 چگونه هدفون را روشن کنیم

آیا تا به حال شده در آلبوم موسیقی مورد علاقه خود غوطه ور شوید ؟ در حالی که هم زمان مجبور باشید مدام هدفون را تنظیم کنید یا در حال تماشای یک فیلم ، تلاش می‌کنید هدفونتان به زمین نیافتد ؟

این تنها بعضی از مشکلاتی است که در صورت عدم استفاده صحیح از هدفون ممکن است رخ دهد .

اما به این  موضوع ختم نمی‌شود ، استفاده نادرست از هدفون می‌تواند منجر به سردرد شده و گوش های شما را دچار درد و ناراحتی کند ، استفاده نادرست از هدفون می‌تواند برخی از فعالیت ها مانند ورزش کردن یا دویدن را به دلیل استفاده از کابل درحرکت مختل کند.

احتمالا با این گفته‌ها شما فکر کنید که شرایط تفریح تقریبا غیرممکن است ، به شما حق می دهیم!

به همین دلیل است که استفاده صحیح از هدفون می‌تواند تجربه کلی شنیداری شما را به شدت بهبود بخشد اما جدای از اینکه به شما اجازه می‌دهد از چیزی که گوش می‌دهید بیشترین لذت را ببرید استفاده صحیح از هدفون می تواند به شما امکان دهد از آنچه ارائه می‌کند نهایت لذت را ببرید .

استفاده صحیح از هدفون به نگهداری و طول عمر بیشتر آن کمک می‌کند چرا که شما همان طور که طراحی شده‌اند از آن‌ها استفاده خواهید کرد و در نهایت می‌توانید صدای بهتری را از هدفون بدست آوردید ، زیرا تناسب مناسب ، مهر و موم مطمئن‌تری را برای عایق سازی صدا بر اساس طراحی هدفون ارائه می‌دهد .


پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای: خرید هدفون گیمینگ از برندهای مطرح دنیا با قیمت های مناسب


نحوه صحیح استفاده از هدفون

 نحوه استفاده از هدفون بی سیم سامسونگ

علاوه بر مواردی که به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد . در مورد نحوه استفاده از هدفون ، روش مناسب پوشیدن به نوع ، ساخت و کیفیت کلی هدفون مورد استفاده شما بستگی دارد .

از آنجایی که هدفون‌ها در اندازه ، فرم و طراحی متفاوت هستند ، به تکنیک های متفاوتی نیاز دارند تا به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید .

در ادامه یک راهنمای سریع در مورد بهترین روش هایی که برای هر هدفون باید رعایت کنید را آماده کردیم.

نحوه صحیح استفاده از هدفون On-ear و Over-ear

هدفون های On-ear و Over-ear در نگاه اول شبیه به هم به نظر می‌رسند ، اما بهتر است بدانید که آن‌ها تفاوت های مشخصی با هم دارند که می تواند روی تجربه کلی شما تاثیر بگذارد .

هدفون های On-ear معمولا کوچک تر و جمع و جورتر از هدفون های رو گوشی هستند . این هدفون ها دارای کاپ های گوش کوچکی هستند که روی گوش های شما قرارگرفته و بدون این که آن‌ها را کاملا بپوشاند می توانید از این هدفون ها استفاده کنید .

از سوی دیگر هدفون‌های Over-ear دارای گوش کاپ‌های بزرگ تری هستند که گوش‌های شما را در بر میگیرند . بالشتک قرار داده شده روی کاپ های گوش به اندازه ای بزرگ هستند که گوش‌ها را کاملا پوشانده و یک مهرو موم عالی و قابل اعتماد در اطراف آن ها ایجاد کنند . یکی از بهترین هدفون های Over-ear موجود Sony WH-1000XM4 است .


جهت خرید کیبورد کامپیوتر با قیمت های عالی از فروشگاه بابلو دیدن کنید.


دستورالعمل زیر بر روی هدفون های On-ear و Over-ear اعمال می شود :

سمت چپ و راست هدفون On-ear و Over-ear را مشخص کنید معمولا می توانید علامت های “L”و”R” را در هر طرف پیدا کنید که جهت گیری مناسب را نمایش می‌دهد .

 2- با جهت گیری مناسب ، هدفون را قرار دهید . هدبند را روی وسط سر و هر گوش بند را درست روی گوش‌ها قرار دهید .

3- برای هدفون های On-ear ، در اطراف ناحیه‌ای که آیرپد‌ها روی گوش قرار می‌گیرند ، کمی با آن بازی کنید تا بتوانید موقعیت مناسب را پیدا کنید که به شما امکان می دهد صدا را به درستی بشنوید ، بدون این که احساس تنگی یا ناخوشایندی کنید ،  هدفون را طوری تنظیم کنید که گوش های شما در مرکز کاپ گوش قرار گیرند ، بدون این که قسمتی از آن‌ها از پد ها بیرون بزند .

4- تنظیمات لازم را با سایر قسمت های هدفون انجام دهید . می‌توانید ارتفاع هدفون ، استحکام گیره بند هدبند و حتی محل قرارگیری کابل ( برای هدست های سیمی) را طوری تنظیم کنید که مانعی برای شما ایجاد نکند تا زمانی که راحت ترین تناسب را پیدا کنید .

نحوه استفاده از هدفون تو گوش

روش صحیح استفاده از هندزفری

دقیقا مثل موضوع بالا ، هدفون های In-ear و ایربادزها شبیه به هم هستند ، اما تفاوت‌های قابل توجهی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز کرده .

هدفون های داخل گوش به طور خاص برای ماندن در داخل گوش طراحی شده‌اند . این هدفون‌ها معمولا دارای مواد نرم (سیلیکون و فوم) برای نوک گوش هستند که باعث نگه داشته شدن دستگاه در جای خود می‌شود در عین حال یک مهرو موم قابل اعتماد در داخل گوش ایجاد می‌کنند .

در مقابل ، ایربادز ها در داخل کانال گوش شما نمی‌مانند . در عوض ،آن‌ها به صورت خاص طراحی شده اند تا در فضای خارج از مجرای گوش شما ( کانکا) باقی بمانند هدفون ها معمولا نوک گوش نرمی ندارند و درایور‌های کوچک ، خارج از گوش قرار می‌گیرند .

ایربادزها

مراحل استفاده از ایربادزها تقریبا مشابه استفاده از هدفون های روی گوش و تو گوش است ، تنها تفاوت آن‌ها این است که باید مطمئن شوید ایربادزها به راحتی روی شکاف گوش‌های شما قرار گرفته‌اند تا از افتادن آن‌ها جلوگیری شود.

  1. سمت چپ و راست ایربادز را مشخص کنید معمولا می توانید "L"و"R" را در هر طرف پیدا کنید که جهت گیری مناسب را نشان می دهد .
  2. با جهت‌گیری مناسب ، ایربادزها را روی گوش قرار دهید . هر ایربادز را در سمت مربوطه سر خود قرار دهید و در عین حال مطمئن شوید که به خوبی روی گوش شما قرار گرفته .
  3. اگر هنوز هم در نگه داشتن هدفون روی گوش مشکل دارید ممکن است بخواهید به دنبال لوازم جانبی باشید که بتوانید آن ها را به هدفون هایی جفت کنید که از افتادن آن ها جلوگیری کنند . گزینه های زیادی مانند گرفتن حلزونی برای گوش وجود دارد بنابراین بهتر است به دنبال بهترین گزینه برای خود باشید .

بهترین قیمت خرید موس گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای از فروشگاه بابلو


هدفون های داخل گوش

بسته به نحوه ساخت آن‌ها ، دو راه اصلی برای استفاده از هدفون های داخل گوش وجود دارد این ها همان روش Over-ear و دور گوش و به روش مستقیم به پایین هستند .

نمونه هایی از هدفون های داخل گوش و هدفون های معمولی وجود دارند که به ترتیب KZ AS16 و Sennheiser CX 300S هستند.

تفاوت اصلی بین این دو این است که اولی دارای نوک گوش ویژه ای است که درایور های هدفون باید به گونه ای قرار گیرند که به سیم اجازه می‌دهد تا دور گوش حلقه بزند ، در حالی که دومی از نوک گوش معمولی استفاده می‌کند .

هدفون مستقیم داخل گوش

هدفون های استاندارد داخل گوش معمولا مستقیما به سمت پایین استفاده می‌شوند و کابلشان در جلو یا پشت آویزان است . از آنجایی که این هدفون‌ها داخل گوش هستند ، زمانی که قرار است آن ها را داخل گوش قرار دهید یک مهر و موم بسیار خوب در داخل مجرای گوش ایجاد می کنند ، و به شما کمک می کنند تا آن ها را کامل بپوشانید .

خیلی مراقب باشید که هدفون را خیلی محکم در مجرای گوش فرو نکنید ! برای نگه داشتن هدفون در جای خود فشار کافی وارد کنید ، ولی نه آنقدر که درد یا ناراحتی برای شما ایجاد کند .

1 – سمت چپ و راست هدفون داخل گوش خود را مشخص کنید . معمولا می‌توانید علامت های “L” و “R” را در هر طرف پیدا کنید که جهت گیری مناسب را نشان می‌دهد .

2- با جهت گیری مناسب ، هدفون داخل گوشی را در گوش قرار دهید و هر بخش را در یک گوش بگذارید ، لاله گوش را با دست دیگر بکشید تا فضای کافی برای فشار دادن نوک به داخل مجرای گوش ایجاد شود .

3-بسته به ترجیحات شخصی ، سیم را در جلو یا پشت خود قرار دهید .


خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر از برندهای برتر دنیا با قیمت ها مناسب


هدفون روگوش و دورگوش

هدفون های داخل گوش با سیم هایی ساخته شده است که برای امنیت بیشتر و جلوگیری از افتادن آن ها در حین حرکت ، دور گوش شما حلقه می‌زند .

همانطور که قبلا گفتیم ، این هدفون معمولا دارای نوک بال یا نوک گوش است که نیاز به موقعیت متفاوتی برای نگه داشتن درایور ها دارد .

1 - سمت چپ و راست را مشخص کنید معمولا می‌توانید علامت های "L" و "R" را در هر طرف پیدا کنید که جهت گیری مناسب را نمایش می دهد .

2 – با جهت گیری مناسب ، هدفون داخل گوشی را در گوش قرار دهید . هر نوک گوش را در سمت مربوطه سر خود قرار دهید . با دست دیگر لاله گوش خود را بکشید تا فضای کافی برای فشار دادن نوک گوش به داخل مجرای گوش ایجاد شود .

3 – برای اکثر هدفون های داخل گوش ، انتهای پایینی درایور هدفون ( قسمتی که کابل را به درایور متصل می کند)هنگام استفاده از داخل گوش باید رو به بالا باشد .

4 – سیم را روی گوش خود حلقه کنید و آن را به خوبی در جای خود محکم کنید .

5-پس از حلقه زدن سیم روی گوش ، بسته به علاقه شما ، بقیه سیم را در جلو یا پشت خود قرار دهید .

نحوه افزایش راحتی در هنگام استفاده از هدفون

 نحوه استفاده از هدفون بی سیم

این نکات کلی برای کاربرانی است که می خواهند هنگام استفاده از هدفون ، تجربه ای راحت داشته باشند .

انتخاب نوع مناسب هدفون

مطمئن ترین راه برای شناخت بهترین هدفون برای شما این است که شخصا مدل های مختلف دیگر را هم امتحان کنید و هر یک از آن‌ها را از نزدیک لمس کنید این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا تعیین کنید کدام هدفون برای شما راحت تر است .

اگر دوستان یا خانواده ای دارید که هدفون های مختلفی در اختیار دارند ، می‌توانید آن ها را امتحان کنید یا برای چند ساعت قرض بگیرید تا ببینید آیا در استفاده از آن ها مشکلی دارید یا خیر.

همیشه اندازه را چک کنید

مهم نیست که هدفون شما چقدر گران و با کیفیت است ، حتی اگر مناسب شما نباشد ، مهم نیست . اگر چه این نکته بیشتر در مورد هدفون های تو گوش اعمال می‌شود اما گاهی اهمیت اندازه مناسب می تواند بسیار مهم باشد.

در این بخش چند مورد برای اندازه انتخاب بهترین هدفون داخل گوش را معرفی می کنیم :

1 – بهتر است هدفون ها را سر گوش استفاده کنید و به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید .

2 – بهتراست سر هندزفری قدیمی را برداشته و با یک مدل با اندازه مناسب جایگزین کنید.

3 – سپس به همان آهنگ گوش کنید.

4 – مشخص کنید که آیا کیفیت صدا و راحتی بهتر شده است یا بدتر.

5 – اگر بهتر شد ، از همین سر استفاده کنید ، اگر بدتر شد از اندازه دیگری استفاده کنید .

6 -مراحل را تکرار کنید تا زمانی که جفت نوک گوش خود را پیدا کنید که کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد و در عین حال راحت ترین و بهترین تناسب را دارد .

عینک و زیورآلاتی که باعث ایجاد مانع می شود بردارید

استفاده از گوشواره و یا سایر زیورآلات هنگام استفاده از هدفون توصیه نمی‌شود ، زیرا نه تنها باعث ناراحتی و درد می‌شوند ، بلکه این اشیاء می‌توانند به گوش و یا پد هدفون آسیب بزنند .

اگر چه استفاده از عینک امکان پذیر است ، اما ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشید تا بر تجربه کلی شنیداری شما تاثیر منفی نگذارد .

مسئولیت پذیر باشید

یک کاربر مسئولیت پذیر یعنی کسی که سلامتی و راحتی گوش خود را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می‌دهد ، حتی اگر هدفون خود را به درستی استفاده می‌کنید ، باز هم این احتمال وجود دارد که در صورت استفاده مداوم از هدفون برای چندین ساعت در یک زمان ، سطحی از ناراحتی را تجربه کنید .

در صورت امکان ، هر یک ساعت به گوش خود استراحت دهید و هدفون خود را بردارید و بگذارید گوش هایتان نفس بکشند . بهتر است صدا را بیش از 80 تنظیم نکنید .


خرید اینترنتی دسته بازی موبایل و تبلت با قیمت های فوق العاده!


نتیجه گیری

با در نظر گرفتن این نکات و دستورالعمل های دقیق ، اکنون باید بتوانید هدفون خود را برای بهترین تجربه شنیداری بهتر استفاده کنید . نه تنها می توانید از هدفون ها بیشتر از آن چیزی که هستند استفاده کنید ، بلکه باید بدانید که برای کاهش ناراحتی ، هنگام استفاده از آن به چه نکاتی باید توجه کنید .

مهم نیست که با چه هدفونی روبرو می‌شوید ، احتمالا هم اکنون پیدا کردن هدفون مناسب برای شما راحت‌تر شده است .

آیا این راهنما به شما کمک کرد ؟ هدفون مورد علاقه شما چیست ؟ آیا همچنان مشکلی در انتخاب هدفون دارید ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha