فیگورها و اکشن فیگورهایم را کجا بفروشم؟

در کل، eBay و Facebook بهترین مکان‌ها برای فروش فیگورها و مجموعه‌های جمع‌آوری شده شما هستند.

بنابراین، آیا شما یک کلکسیونر هستید که هیچکدام از فیگور‌های خود را باز نکرده‌اید یا یک توپ پر از فیگور‌های قدیمی دارید که وقتی کودک بودید با آن‌ها بازی می‌کردید، احتمالاً در یک زمانی می‌خواهید برخی از آن‌ها را بفروشید. به طور کلی، بهترین مکان برای فروش فیگورهای قدیمی‌تان در اکثر موارد eBay است. شنیده‌ام که Facebook هم یک مکان خوب برای فروش فیگورها و اکشن فیگور‌ها است؛ با این حال، من فروشی را از طریق Facebook انجام نداده ام، بنابراین نمی‌توانم از تجربیات شخصی خود حرف بزنم.

فروش فیگور در Ebay

بدون شک، مکانی که بیشترین تعداد خریداران پتانسیلی برای فیگورهای قدیمی شما و اقلام دست دوم دارد، eBay است، و اگر شما به دنبال فروش این فیگور‌ها هستید و شاید کمی به دنبال سود، eBay یک گزینه خوب برای شماست. سرمایه‌گذاری اولیه کمی می خواهد ، استفاده از آن بسیار آسان است و در طول سال‌ها به یکی از فروشگاه های معتبر تبدیل شده است .

فروش در سایت ebay

جنبه مثبت

بیشتر مردم در آنجا به دنبال فیگور هستند

eBay هنوز هم یکی از بهترین فضاها برای خرید فیگور‌هایی است که دیگر در فروشگاه‌ها موجود نیستند. در حالی که صحیح است که بعضی از کلکسینورها به Facebook مهاجرت کرده‌اند تا فیگورهایشان را بخرند و بفروشند، اکثریت بزرگی از غیر کلکسیونرها هنوز به عنوان مکانی برای خرید فیگورهای قدیمی به eBay فکر می‌کنند.

شروع ساده

خریداران بر اساس تعداد فروش‌هایی که یک فروشنده در گذشته انجام داده است، فکر نمی کنند. تا زمانی که امتیاز خوبی داشته باشید، فروش خیلی دشوار نخواهد بود. در مورد امتیازات، اگر شما قبلاً چند خرید از eBay انجام داده‌اید، احتمالاً چند امتیاز خوب از فروشندگانی که اقلام را از آن‌ها خریده‌اید، دریافت کرده‌اید.

 به عبارت دیگر، شما می‌توانید حتی بدون فروش هر چیزی امتیاز خوبی بگیرید. یک راه عالی دیگر برای دریافت بازخورد مشتری، ارسال بازخورد مثبت به خریدار پس از خرید یا دریافت کالاست. اگر شما به آن‌ها بازخورد مثبت بدهید، آن‌ها احتمالاً این کار را به شما باز می‌گردانند و برای شما بازخورد می‌گذارند. من سعی می‌کنم بگویم که ساختن یک شهرت خوب در eBay دشوار نیست.

شما می توانید دلیل فروش فیگور خود را مشاهده کنید

ویژگی " sold listings" eBay ابزار بسیار ارزشمندی است. این به شما امکان می‌دهد تا ببینید چه میزان اغلب یک فیگور خاص فروخته می‌شود و، به طور مهم‌تر، چه مقدار این فیگور به فروش می‌رسد. این به شما یک ایده تقریبی از سرعتی که فیگور شما ممکن است به فروش برسد و همچنین مقداری که ممکن است بر روی آن بدست آورید می هد.

نکته مهم: همیشه قبل از ایجاد لیست خود برای یک مورد، لیست‌های فروخته شده را بررسی کنید. نگاه کردن به لیست‌های فعلی ممکن است باعث شود که فیگورهای خود را با قیمت بسیار بالا قرار دهید و  یا زیان ببینید و فیگور را با قیمت خیلی پایین بگذارید. فقط به این دلیل که کسی یک فیگور را که معمولاً به قیمت حدود 89.99 دلار به فروش می‌رسد با قیمت 250.00 دلار قیمت گذاری کرده است، به این معنی نیست که هیچکس واقعاً مایل به پرداخت چنین مقداری برای آن نیست. شاید در اطراف کریسمس بتوانید با قیمت‌های بسیار بالا سر در بیاورید، اما به طور کلی، شما با افزایش بیش از 50٪ نسبت به قیمت متوسط ​​لیست‌های فروخته شده، فروشی نخواهید داشت.

اکشن فیگورهای استفاده شده فروش خواهند رفت

واقعاً اهمیتی ندارد که فیگورهای شما در چه وضعیتی هستند، کسی آن‌ها را خریداری خواهد کرد. با این حال، ممکن است برای فروش برخی فیگورها زمانی طول بکشد. یک راه برای دست کم کردن از آن‌هایی که به فروش نمی‌رسند، فروش چند تایی از آن‌ها به صورت یک جا است.

مزایده ها

حراجی‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند که برای موردهایی که شما در حال فروش هستید پیشنهاد قیمت دهند. بالاترین پیشنهاد دهنده برنده می‌شود! حراجی‌ها همچنین روش عالی‌ای برای کم کردن از فیگور‌های چندگانه‌ای هستند که فروخته نمی‌شوند. یک "دسته" را ایجاد کنید . یک لیست که در آن چند فیگور را به صورت یکجا می‌فروشید . و به خریداران اجازه دهید که پیشنهاد قیمت دهند!

شما می توانید یک مشتری ایجاد کنید

بر اساس خدمات مشتری و تعداد مواردی که شما لیست می‌کنید، امکان دارد که شما توانایی ایجاد یک گروه مشتری منظم را داشته باشید که از انتخاب مواردی که شما ارائه می‌دهید، ارزیابی عمیق فیگور‌ها، تصاویری که شما ارائه می‌دهید، زمان پاسخگویی سریع، ارسال سریع و غیره قدردانی می‌کنند. بسته به کیفیت خدمات مشتری که شما ارائه می‌دهید، شما فرصت دارید که یک پایه مشتری را که ممکن است بیشتر بپردازد تا یک مورد را از شما بخرد چون به شما اعتماد دارند، ایجاد کنید.

معایب Ebay

هزینه ها

یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از eBay، هزینه‌ها است. شما 10٪ از قیمت نهایی فروش را (شامل هزینه حمل و نقل) پرداخت می‌کنید. علاوه بر این، PayPal همچنین حدود 2.9٪ (این متغیر است) به علاوه 30 سنت هزینه تراکنش از شما دریافت می‌کند. برای هر موردی که شما لیست می‌کنید وقتی که شما از سقف ماهانه 60 مورد گذشته‌اید، هزینه اضافی ای هم وجود دارد.

Ebay وقت گیر است

 eBay یکی از فروشگاه های عالی است اگر شما تعداد کمی از فیگور‌ها را به صورت گاه به گاه برای درآمد جانبی می‌فروشید؛ با این حال، اگر می‌خواهید یک کسب و کار از آن بسازید و به صورت تمام وقت فعالیت کنید، وقت بسیار زیادی می‌برد. گرفتن عکس‌ها، بررسی لیست‌های فروخته شده، ایجاد لیست، پاسخ به سوالات مشتریان و غیره ... اگر شما تعداد زیادی از موارد را به صورت همزمان می‌فروشید، وقت زیادی خواهد برد.

پیشنهاد بهترین قیمت

می‌توانید متوجه شوید که بوسیله‌ی eBay، بسیاری از موارد "Buy It Now" دارای گزینه "best offer" نیز هستند. این به مشتری اجازه می‌دهد که بر روی قیمت با شما مذاکره کند. اگرچه این امر برای خریدار مفید است، اما برای فروشنده مزاحمت‌ ایجاد می کند. اگر شما به مشتری اجازه ندهید تا پیشنهاداتی ارائه دهد، نگران نباشید، محصول شما همچنان به فروش خواهد رسید، اما کمی زمان بیشتری طول می‌کشد. اگر به مشتری اجازه دهید پیشنهاداتی ارائه دهد، بهتر است اجازه دادن به او برای ارائه پیشنهاداتی با ارزش پایین را ندهید، چرا که این امر اتفاق خواهد افتاد! به طور پیش‌فرض، eBay حداقل پیشنهاد ممکن را برابر با نیمی از قیمت مورد نمایش تنظیم کرده است. این مقدار برای من خیلی کم است و من توصیه نمی‌کنم این مقدار را تغییر دهید.

فروش اکشن فیگورها در بازار فیسبوک

فیس‌بوک کاملاً با eBay یا آمازون متفاوت است و به نظر می‌رسد که ممکن است با eBay در زمینه محصولات کلکسیونری رقابت کند. صفحات و گروه‌های فیس‌بوک با هدف خرید و فروش محصولات کلکسیونر مانند اکشن فیگورها ایجاد شده‌اند. بیشتر از این، جوامعی وجود دارند که تمرکزشان بر روی خرید و فروش تنها انواع خاصی از اکشن فیگورها (مانند جنگ های ستارگان، ترانسفورمرز، مارول و غیره) است، و برخی مزایای کلیدی برای خرید و فروش اکشن فیگورهای خود را در فیس‌بوک دارد.

فروش اکشن فیگور در فیسبوک

مزایای فروش اکشن فیگورها و کلکسیون در فیس بوک به جای eBay بدون هزینه حمل و نقل

بیایید ابتدا به مزیت اصلی شماره یک بپردازیم: پرداخت نکردن هزینه‌های حمل و نقل! اگر شما در eBay حمل و نقل را به صورت رایگان ارائه دهید، این به معنای فنی حمل و نقل رایگان برای خریدار است، اما شما هنوز برای هزینه حمل و نقل پرداخت می‌کنید؛ با این حال، خریدار به طور واضح تمایل داشت که قیمت کامل برای فیگورها پرداخت کند. در فیس‌بوک، خریدار می‌تواند دقیقاً همان قیمت را برای یک فیگور پرداخت کند که در eBay پرداخت می‌کرد، اما شما بیشتر پول دریافت می‌کنید، زیرا شما برای حمل و نقل  مبلغی پرداخت نمی‌کنید.

رایگان

این مسئله به خودی خود توضیح‌دهنده است، اما در eBay و آمازون، شما حدود 13-15٪ از قیمت فروش (و حمل و نقل در eBay) را به عنوان هزینه پرداخت می‌کنید. علاوه بر پرداخت هزینه حمل و نقل، ممکن سود کافی را از فروش به دست نیاورید. در فیس‌بوک هیچ هزینه‌ای برای فروش وجود ندارد.

بدون نیاز به بسته بندی

اگر شما در eBay فروش می‌کنید، احتمالاً از بسته بندی های موجود در خانه برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصول استفاده می‌کنید یا باید بسته های حمل و نقل را خریداری کنید. اما اگر یک فیگور را در فیس‌بوک بفروشید، شما نیازی به هیچ بسته بندی حمل و نقلی ندارید زیرا شما به طور شخصی این فیگور را تحویل می‌دهید.

معایب فیس بوک

مذاکره بیشتر بر سر قیمت

اگر تا زمانی که شما فیگور‌های خود را با قیمت‌های پایین قیمت‌گذاری نکرده‌اید، باید آماده باشید که درخواست‌هایی برای کاهش قیمت فیگور دریافت کنید. به یاد داشته باشید که منظورم همان مورد مشابه " best offer " در eBay است. در فیس‌بوک، مردم احساس راحتی بیشتری دارند که به شما پیام دهند و اگر فکر می‌کنند می‌توانند شما را متقاعد کنند که قیمت را کاهش دهید، زمان را برای این کار می‌گیرند. اگر موردی محبوب دارید، باید آماده باشید که به برخی پیام‌ها پاسخ دهید.

ملاقات حضوری با خریداران برای تکمیل تراکنش

بیشتر اوقات شما مواردی که در فیس‌بوک می‌فروشید را ارسال نمی‌کنید، بلکه با خریدار ملاقات کرده و معامله را به صورت حضوری انجام می‌دهید. این امر باعث ناراحتی برخی از افراد می‌شود. معاملات حضوری باید در یک مکان عمومی انجام شود، مگر اینکه البته خریدار را شخصاً بشناسید.

تعداد خریداران بر اساس مکان محدود می شود

بیشتر اوقات شما مواردی که در فیس‌بوک می‌فروشید را ارسال نمی‌کنید، بلکه با خریدار ملاقات کرده و معامله را به صورت حضوری انجام می‌دهید. این امر باعث ناراحتی برخی از افراد می‌شود. معاملات حضوری باید در یک مکان عمومی انجام شود، مگر اینکه البته خریدار را شخصاً بشناسید.

چرا آمازون گزینه خوبی نیست؟

موضوع این نیست که نتوانید اکشن فیگورها و محصولات کلکسیونی را در آمازون بفروشید. شما می‌توانید این کار را انجام دهید و پول بدست آورید؛ با این حال، تعداد افرادی که به دنبال اکشن فیگورهای قدیمی در آمازون می‌گردند، کمتر از آنچه در eBay است هستند.

آمازون ممکن است بزرگترین بازار آنلاین باشد، اما این به معنای این نیست که برای هر محصولی بزرگترین بازار باشد. مردم به همان شکلی که در وال‌مارت یا تارگت خرید می‌کنند، از آمازون خرید می‌کنند . شما نمی‌خواهید سعی کنید که اکشن فیگورهای خود را در تارگت بفروشید. شاید با کسی روبرو شوید که علاقه‌مند است، اما همین دلیلی که آنها به تارگت آمده‌اند نیست.

نتیجه گیری

تصمیم فروش محصولات خود را در eBay، Facebook یا آمازون به شما بستگی دارد. نظر من این است که eBay و Facebook گزینه‌های بهتری نسبت به آمازون هستند، اما اگر فکر می‌کنید که می‌توانید فیگورها و اکشن فیگورهای خود را در آمازون بفروشید، پس بروید و این کار را انجام دهید! باید بگویم که جایگزین‌هایی برای این سایت‌ها وجود دارد، اما این سه سایت "سه سایت بزرگ" هستند و ترافیک بسیار بیشتری نسبت به برخی از سایت‌های دیگر برای فروش فیگور‌ها دارند.

 همچنین ممکن است کسب و کارهای کوچک محلی در منطقه شما وجود داشته باشند که فیگورهای قدیمی شما را خریداری کنند. با این حال، در مواردی شنیده‌ام که این کسب و کارها به مشتریان پیشنهادات با ارزش پایینی ارائه می‌دهند، بنابراین قبل از انجام معامله، از ارزش محصول خود آگاه باشید! احتمالاً در آینده یک مقاله در مورد این گزینه‌های دیگر ایجاد خواهم کرد.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
کمتر کسی به این موضوع فکر کرده که چه میزان وقت صرف ساخت اکشن فیگورها می‌شود. آن‌ها نه شبانه‌روز به وجود نمی‌آیند، بلکه برای تولید اکشن فیگورها برای مجموعه‌های محبوب، ممکن است ماه‌ها یا گاهی سال‌ها از لابی کردن و آماده‌سازی طول بکشد. این مقاله، یک مروری از بخش‌های زیادی از فرآیند تولید اکشن فیگورها را ارائه می‌دهد . چگونگی تبدیل این ایده‌ها به اشیایی که از قفسه‌های فروشگاه‌هایی مانند تارگت، وال‌مارت و غیره در می آورند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
به نظر می‌رسد که شما در مورد اکشن فیگورها و هدف از ایجاد سوراخ های کوچک روی پشت و پاهای آنها صحبت می‌کنید. چاله‌های روی پاها احتمالاً برای اتصال فیگور به یک استند است، به ویژه برای فیگور‌هایی که پاهای بسیار کوچک یا باریک دارند و ممکن است به تنهایی استند داشته باشند. سوراخ‌های روی پشت هم ممکن است برای اتصال به استند باشند، اما ممکن است برای نگهداری لوازم هم جانبی باشند. به عنوان مثال، برخی فیگورها لوازم جانبی دارند که روی پشت آنها قرار داده می‌شوند، بنابراین این بخش ها به همین منظور هستند.
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
برای برخی از فیگورها و اکشن فیگورها می‌توانید از استند استفاده کنید. سوراخ‌های موجود در پاها ویا پشت فیگورها می‌تواند به پین‌های متناظر در استند متصل شود. برای فیگورهایی که سوراخی ندارند ، می توانید از استندهای جداگانه استفاده کنید.
بله، اگرچه معمولاً وقتی به جمع‌آوری اکشن فیگورها، فانکو پاپ‌ها، انیمه فیگورها و غیره فکر می‌کنیم، کسب درآمد یکی از اولین چیزهایی نیست که به ذهن می‌رسد. ما به تضاد آن هم فکر می‌کنیم: خرج کردن پول ، احتمالا پول خیلی خیلی زیاد. اما آیا می‌دانستید که روش‌هایی وجود دارد که مجموعه شما می‌تواند به عنوان یک دارایی عمل کند و برای شما پول در بیاورد؟ بله، چنین ایده‌ای آنچنان هم عجیب نیست، شما احتمالا می‌توانید از مجموعه خود پول درآورید و من قصد دارم چند راهکار را برای شروع تولید درآمد از مجموعه شما معرفی ک
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha