چرا فیگورهای انیمه اینقدر گران هستند؟

اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.

دلیل گران بودن فیگورهای انیمه به سادگی قابل توضیح نیست؛ با این حال، چند توضیح وجود دارد که شاید برجسته تر هستند.

یک دلیل برای گران بودن فیگورهای انیمه هزینه‌های لایسنس است که برای تولید آن‌ها پرداخت می‌شود. فیگورهای انیمه به طور معمول نیاز به پرداخت هزینه‌های لایسنس به خالقان یا شرکت‌های تولید دارند که می‌تواند هزینه کل تولید را افزایش دهد.

عامل دیگری که به گران بودن فیگورهای انیمه کمک می‌کند، سطح جزئیات و کیفیت است که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از فیگورهای انیمه با طرح‌ها و مواد با کیفیت بالا دقت زیادی در ساخت دارند که می‌تواند هزینه تولید را به طور قابل توجه افزایش دهد.

علاوه بر این، تولید محدود و اختصاصی بودن در گران بودن آن ها نقش دارد . در قیمت‌گذاری فیگورهای انیمه، برخی از فیگورها به تعداد محدود تولید می‌شوند یا به رویدادها یا فروشگاه‌های خاص اختصاص داده می‌شوند که باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه گرانتر شدن برای کلکسیونرها می‌شود.

به طور کلی، طرفداران انیمه اگر بخواهند فضای مورد علاقه خود را به وجود آورند ممکن است به دلایلی مانند هزینه‌های لایسنس، کیفیت ساخت و اختصاص در بازار با قیمت‌های بالاتر روبه‌رو شوند .

مجوز یا لایسنس

یکی از دلایل اصلی اینکه فیگورهای انیمه قیمت‌های گزافی دارند، مسئله لایسنسینگ است. یک شرکت تولیدکننده اسباب‌بازی نمی‌تواند به آسانی هر شخصیتی از هر فرانچایزی را که می‌خواهد بسازد. ابتدا باید اجازه از شرکت‌های تولید کننده انیمه بگیرد، حتی اگر تقاضای زیادی برای ساخت شخصیت خاصی وجود داشته باشد. تولید یک فیگور از یک شخصیت بدون دریافت اجازه، احتمالاً منجر به دادخواست برای نقض حق تکثیر می‌شود.

لایسنس و مجوز فیگور انیمه

به طور ساده می‌توان گفت که این فرآیند و هزینه‌های لایسنسینگ گران است. به عبارت دیگر، اگر شرکت‌های تولید کننده انیمه درآمد خوبی را از فروش محصولات دارند، خب، منطقی است که قیمت‌های فیگورها بالا باشد. پس قیمت بالا نه تنها باید منافع شرکت‌های تولید کننده انیمه را پوشش دهد بلکه تولیدکنندگان فیگور نیز باید سود بدست آورند و فیگورهای انیمه به همان نحوی که فیگورهای معمولی Transformers یا Star Wars تولید می‌شوند به وجود نمی‌آيند در ادامه به این موضوع بیشتر اشاره خواهیم کرد.

متریال و ساخت

وقتی به تولید فیگورها و انیمه می‌پردازیم، فرآیند تولید احتمالاً شبیه به تولید اکشن فیگورها است. به طور خلاصه، مراحل ساخت این فیگور‌ها به شکلی شبیه به این خواهد بود: دریافت مجوز، برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت نمونه، تولید و سپس بازاریابی...

این یک مقاله در رابطه با چگونگی ساخت فیگورهای انیمه نیست؛ با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم زمانی که به فیگورهای انیمه فکر می‌کنیم اطمینان از کیفیت بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، فرآیندهای ساخت این فیگورها دقیق و با دقت بالا انجام می‌شود و دستیابی به دقت ، به دقت بالا نیاز دارد. برای روشن کردن اهمیت فرآیند آن، این مقاله را بخوانید تا به تصویری از چگونگی پیشرفت فیگورهای انیمه در طول سال‌ها برسید.

اگر شما به دلایل زیادی نیاز دارید که نشان دهید چرا فیگورهای تولید شده توسط شرکت‌های انیمه کیفیت بالاتری دارند، فقط به فیگور تریسر تولید شده توسط Good Smile نگاه می‌کنید و آن را با فیگور تولید شده توسط Hasbro مقایسه می‌کنید. نیازی به تجزیه و تحلیل دلایل بهتر بودن فیگور Good Smile نیست، زیرا کیفیت آن آشکار است. قالب، رنگ‌ها و نقاشی در هر جنبه بسیار عالی است.

بله، می‌دانم که اورواتچ انیمه نیست؛ با این حال، شرکت Good Smile همان تلاش را برای فیگورهای اورواچ خود می‌گذارد که برای سایر اسباب‌بازی‌های خود قرار می‌دهد ، بسیاری از آن‌ها مربوط به انیمه‌های مختلف هستند.

متریال و ساخت فیگور انیمه

عرضه و تقاضی

اگر تعداد کافی از افرادی که مایل به پرداخت قیمت‌های بالای فیگور‌های انیمه هستند، وجود نداشت، فیگور‌های انیمه گران نبودند. زمانی که قیمت خاصی را برای فیگور‌های انیمه می‌پردازیم، جذابیت جمعی لازم برای کسب سود ضروری نیست. همانطور که در هر چیز دیگری است، تنها کافی است که تعداد کافی از افراد متعهد وجود داشته باشد،بقیه مهم نیستند.

عرضه و تقاضی فیگور انیمه

اگرچه انیمه به نسبت محبوب است، با این حال هنوز به اندازه کافی جامعه‌پذیر نیست که فیگور انیمه را در قفسه‌های فروشگاه‌های والمارت و تارگت سراسر جهان ببینید. تولید بیش از حد آن‌ها، هدر رفت منابع خواهد بود. تعداد محدودی از این فیگور‌ها تولید می‌شوند، و یکبار که آن فیگورها تولید شد، احتمالاً دوباره تولید نخواهد شد. بنابراین، تعداد محدودی از این محصولات و گروهی از افراد متعهد که آن‌ها را خریداری می‌کنند، محیطی مناسب برای توجیه قیمت‌های بالا فراهم می‌کند.

توزیع

بسیاری از فیگورهای انیمه در غرب توزیع نمی‌شوند. برخی از آن‌ها تنها در ژاپن و شاید کشورهای جنوب شرق آسیا توزیع می‌شوند. اگر در یکی از این کشورها زندگی می‌کردید، قیمت این فیگورها ممکن است به طور قابل توجهی ارزان‌تر باشد.گاهی اوقات نصف قیمت بازار هستند.اگر یک فیگور را از ژاپن یا کشور خارجی دیگری خریداری کنید، هزینه حمل و نقل بین‌المللی موجب افزایش مبلغی می‌شود که برای آن فیگور پرداخت خواهید کرد. همچنین، تعرفه‌ها ممکن است بر قیمت تأثیر بگذارند.

حتی اگر فیگور را از یک فروشنده داخل کشور خود از سایت‌های مانند eBay خریداری کنید، همچنان بیشتر از آنچه که اگر در ژاپن زندگی می‌کردید پرداخت می‌کردید. فروشنده eBay احتمالاً مبلغ زیادی برای حمل و نقل بین‌المللی این فیگور پرداخت کرده است .

نتیجه گیری

عرضه و تقاضا، تعداد و کیفیت فیگورها، لایسنسینگ و توزیع، همه عوامل اصلی در تعیین قیمت فیگور‌های انیمه هستند. به طور خلاصه، گران بودن انیمه ها در رابطه با همین مسائل است. تعیین هزینه‌های لایسنسینگ بسیار دشوار است زیرا بیشتر این گفت‌وگوها در "پشت درهای بسته" صورت می‌گیرد و کسی به آن‌ها اطلاعات دسترسی ندارد.

اگر علاقه‌مند به ورود به جزئیات بیشتر در مورد چگونگی ساخت این فیگورها هستید، ممکن است نیاز باشد وقت بیشتری را به آن ها اختصاص دهید. در غیر اینصورت، امیدوارم که اکنون درک بهتری از دلایل گرانی فیگور‌های انیمه بدست آورده باشید.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
جمع آوری اکشن فیگورها و سایر یادگاری‌های مرتبط با برندها و فرانچایزهای مختلف به یک سرگرمی روزافزون و محبوب بین بزرگسالان تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل لذت بردن دوستانشان از جمع آوری فیگورها و اکشن فیگورها کنجکاو هستند  و حتی خودشان نیز ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این عرصه شوند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha