آیا می توان اکشن فیگور را در محفظه کیس کامپیوتر قرار داد ؟

سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟

اگر تا به حال تمایل داشته‌اید اکشن فیگور را در داخل کیس کامپیوتر خود قرار دهید، اما از انجام این کار به خاطر ترس از وقوع حادثه‌ای برای فیگور یا کامپیوترتان منصرف شده‌اید، امیدوارم این مقاله به شما کمک کند! این مقاله همه چیز را درباره این موضوع که آیا قرار دادن فیگورها و اکشن فیگورها در داخل کیس‌های کامپیوتر ، آن‌ها را ایمن نگه می دارد یا خیر و این که چگونه می‌توانید به طور ایمن یک فیگور را در داخل کیس نمایش دهید ارائه خواهد داد.

می‌دانم که زودتر دوست دارید به سراغ اصل مطلب برویم بنابراین بیش از این به مقدمه نمی‌پردازیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

آیا قرار دادن فیگور و اکشن فیگور در داخل کیس کامپیوتر شما امن است ؟

قبل از هر چیز، بیایید این موضوع را روشن کنیم: اگر از یک تکنسین کامپیوتر بپرسید که آیا قرار دادن یک اکشن فیگور در PC شما ایمن است، احتمالاً به شما به طور ساده "خیر" پاسخ خواهد داد! با این حال، شما می‌توانید تعداد زیادی عکس از اکشن فیگورها، Funko Pops و سایر مجموعه‌ها در داخل کیس‌های PC را در Pinterest و رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید. همچنین، تعداد زیادی علاقه‌مند به کامپیوتر وجود دارند که با قرار دادن فیگورها درون کیس PC خود کاملاً راحت هستند و با آن مشکلی ندارند.

قطعات کیس گیمینگ

با مرور پست‌ها در Reddit و انجمن‌های پیام رسان، به نظر می‌رسد که هیچ خطر آشکاری در قرار دادن فیگورهای مورد علاقه‌تان در PC شما وجود ندارد. با این حال، افرادی وجود دارند که نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند و قطعاً برخی نکات وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که در تمام این مسائل به طریقی ایمن پیش می‌روید.

بیایید درباره برخی از نگرانی‌های اصلی مردم در مورد جنبه ایمنی قرار دادن کلکسیون فیگور جمع‌آوری شده در کیس‌های PC بحث کنیم:

آیا اکشن فیگورها و فیگورها جریان هوا را در داخل کیس مسدود می‌کنند ؟

فن‌های کامپیوتر به گونه‌ای قرار داده شده‌اند که جریان هوای بهینه را در داخل کیس PC فراهم می‌کنند. هوای گرم بیرون داده می‌شود و هوای سرد وارد می‌شود ، این روش کار اصلی باید باشد. هر چه بیشتر اشیاء درون کیس PC شما باشد، جریان هوا اختلال بیشتری پیدا می‌کند.

 بنابراین، بله، قرار دادن فیگورها و اکشن فیگورها یا هر مجموعه دیگری درون کیس PC شما باعث اختلالی در جریان هوا خواهد شد. مسدود شدن جریان هوا درون یک کیس PC ممکن است نتیجه چندین عامل باشد. فیگورهای بزرگ‌تر تأثیر بیشتری نسبت به فیگورهای کوچک خواهند داشت. هر چه فضای آزاد کمتری درون PC شما باشد، هوا گرم‌تر خواهد شد. همچنین، هر چه فیگور نزدیک‌تر به فن‌ها باشد، جریان هوا بیشتر مسدود خواهد شد. سعی کنید فیگور را از فن‌ها دور نگه دارید.

آیا اکشن فیگورها دمای داخل کیس کامپیوتر را افزایش می‌دهند ؟

اختلال در جریان هوا باعث گرم‌تر شدن اشیاء درون کیس PC شما خواهد شد.

سوال این است که قرار دادن یک  اکشن فیگور درون کیس PC شما چقدر جریان هوا را مختل می‌کند؟ خب، این وابسته به فیگور و اندازه کیس PC شما است. هر چه فیگور بزرگتر باشد، بیشتر جریان هوا را مسدود خواهد کرد و دمای کلی درون کیس شما گرم‌تر خواهد شد. اگر یک کیس PC بسیار بزرگ و فضای زیادی برای کار دارید، ممکن است بتوانید با قرار دادن یک فیگور بزرگتر در آن ، راه نجاتی پیدا کنید (همچنین این ممکن است علاوه بر اختلال در جریان هوا، خطرات دیگری ایجاد کند).

جنبه دیگر ، میزان استفاده از کامپیوتر است. اگر شما بازی‌های سنگین انجام می‌دهید که ممکن است بر روی GPU و CPU شما فشار زیادی وارد کند، جریان هوا برای حفظ سرد نگه داشتن اجزای PC شما بسیار حائز اهمیت است و شاید بخواهید دوباره در مورد قرار دادن هر مورد غیرضروری داخل کیس فکر کنید. اگر می‌دانید که PC شما به دلیل استفاده سنگین، معمولاً گرم می‌شود، شاید ایده خوبی نباشد که یک فیگور درون آن قرار دهید، زیرا هر اختلال در جریان هوا احتمالاً منجر به افزایش دما خواهد شد. در مورد فیگور‌های کوچک و غیر مزاحم، این افزایش احتمالاً بسیار کم خواهد بود.

آیا فیگورها و اکشن فیگورها وزن اضافی روی کارت گرافیک وارد می کنند ؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اکشن فیگورها یا سایر مجموعه‌ها را روی کارت گرافیک خود قرار دهند. بیشتر اکشن فیگورها فقط وزن کمی دارند، بنابراین احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد هر گونه خم شدگی ندارید.با این حال، اگر یک کارت گرافیک بسیار سنگین دارید، ممکن است بخواهید در صورت اضافه کردن هر وزن اضافی به آن، یک قاب پشتیبان در نظر بگیرید.

نکته: بسیاری از افراد ، فیگورها را روی کارت گرافیک خود قرار می‌دهند؛ با این حال، این ممکن است به دلیل دماهای بالایی که کارت گرافیک می‌تواند به آن دست یابد، خطرناک باشد. این ممکن است منجر به ذوب شدن فیگور شود در رابطه با این موضوع در مقاله های آینده می‌نویسیم.

آیا یک اکشن فیگور می تواند به اعضای کامپیوتر آسیب وارد کند؟

در برخی موارد، قطعات کامپیوتر شما ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند. اولاً، گرمای اضافی ناشی از وجود یک فیگور بزرگ یا بیش از حدی از فیگور‌ها درون کیس می‌تواند باعث آسیب به قطعات کامپیوتر شما و همچنین به خود فیگور شود.(فیگورها از پلاستیک ساخته شده اند و بر اثر گرما ذوب خواهند شد)

اجزای داخلی کامپیوتر را نام ببرید

علاوه بر این، اگر اکشن فیگور ایمن نباشد، احتمالاً می‌تواند بلند شود و به فن‌ها، RAM یا برخی قطعات دیگر برخورد کند. با این حال، می‌توانید چسب را به پاهای اکشن فیگورها بزنید تا از واژگون شدن آنها و آسیب رساندن به قطعات دیگر کامپیوترتان جلوگیری کنید. به نظر می‌رسد که چسب برق مناسب‌ترین راه‌حل برای این مشکل است.

آیا دمای داخل کیس به فیگور و اکشن فیگور آسیب وارد می‌کند؟

ما درباره آسیب‌های احتمالی که ممکن است به کامپیوتر شما وارد شود صحبت کردیم، اما در مورد اکشن فیگور چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟ آیا گرما باعث ذوب شدن فیگور می‌شود؟ انواع مختلفی از مواد در دماهای مختلف ذوب می‌شوند. به طور کلی، برای پلاستیک، نقطه ذوب حدود 100 درجه سانتیگراد یا 212 درجه فارنهایت خواهد بود. این موضوع بسته به نوع پلاستیک متفاوت است. با این حال، اگر هوای درون کیس بسیار گرم شود می تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود.

نباید هوای داخل کیس شما مانند یک کوره داغ شود . اما به هر حال، برخی از قطعات می‌توانند بسیار گرم شوند، به ویژه در صورت استفاده سنگین از کارت گرافیک، RAMو.... بسیاری از افراد دوست دارند Funko Pops و سایر مجموعه‌ها را روی کارت گرافیک خود قرار دهند. کارت‌های گرافیک بر اثر استفاده سنگین بسیار گرم می‌شوند.

آیا به اندازه ای گرم می‌شوند تا یک فیگور را ذوب کند؟ شاید نه، اما موضوعی است که قبل از قرار دادن فیگور بر روی آن باید نگران آن باشید. شاید بهتر باشد اگر قصد قرار دادن آن را روی کارت گرافیک دارید، نوعی پلتفرم بگیرید تا فیگور به صورت مستقیم روی کارت نباشد - بهتر است این پلتفرم از جنسی باشد که دمای بالا را تحمل کند.

چگونه فیگور را درون کیس کامپیوتر خود قرار دهیم ؟

قرار دادن  اکشن فیگور‌ها روی کارت گرافیک به نظر مد روز می‌آید. همانطور که قبلا گفتم، کارت گرافیک می‌تواند گرم شود و شما قطعاً نمی‌خواهید هیچ نوع فیگور یا مجموعه‌ای با PCB (برد اصلی)تماس داشته باشد. کارت گرافیک شما باید دارای پشته باشد پیش از اینکه اکشن فیگور را روی آن قرار دهید. خوشبختانه، بیشتر کارت‌های گرافیک دارای محافظ می‌باشند. اگر کارت شما دارای پشته نبود، احتمالاً می‌توانید یک پشته برای مدل GPU خود پیدا کنید.

قطعات داخل کیس کامپیوتر

محافظ فقط PCB را محافظت می‌کند، اما فیگور را از گرما محافظت نخواهد کرد. محافظ بسیار گرم می‌شود. همانطور که قبلاً گفتم، اگر می‌خواهید فیگور‌ها را روی کارت گرافیک خود قرار دهید، می‌توانید آنها را مستقیماً روی محافظ قرار دهید. یک جایگاه دیگر درون کیس PC که افراد عادت دارند اکشن فیگور را روی آن قرار دهند، پوشش PSU است. به طور کلی، قرار دادن چیزی روی پوشش PSU از قرار دادن چیزی روی کارت گرافیک ایمن‌تر است زیرا PSU به اندازه کافی گرم نمی‌شود.

چیز دیگری که باید در نظر گرفته شود، پایداری اکشن فیگور است. آیا واژگون خواهد شد؟ همانطور که قبلاً گفتم، نباید فیگور واژگون شود و به هیچ قطعه‌ای بخورد. باز هم، توصیه می‌کنم از نوار برق برای نگه داشتن فیگور استفاده کنید. نوار را روی پاهای فیگور قرار دهید تا آن را نگه دارید. با این حال، بهتر است فقط با فیگور‌هایی که احتمال واژگون شدن آن کم است، ادامه دهید تا نیازی به استفاده از هر نوع چسب نباشد.

همچنین، از قرار دادن فیگور خود در تماس مستقیم با هیچ سیم‌کشی خودداری کنید. در آخر، اطمینان حاصل کنید که کیس شما دارای حجم مناسب هوا و فیگور نزدیک به هیچ یک از فن‌های شما قرار ندارد. این باعث کاهش اختلال در جریان هوا می‌شود.

در نهایت، فیگور خود را از سیم‌ها دور نگه دارید.

چه نوع اکشن فیگورهایی را می توان درون کیس قرار داد ؟

اغلب اکشن فیگور‌ها از پلاستیک ساخته می‌شوند. همه پلاستیک‌ها یکسان نیستند. پلاستیک‌های ارزان‌تر ممکن است در دماهای پایین‌تر ذوب شوند. فیگور‌های که با کیفیت بسیار بالا تولید می شوند ممکن است توانایی بیشتری برای مقاوت در برابر گرما داشته باشند. با این حال، امکان تعیین نقطه ذوب برای هر اکشن فیگور خاص به دلیل عدم یکنواختی مخلوط‌های پلاستیک از فیگور به فیگور، وجود ندارد.

اکشن فیگورها که برای کیس کامپیوتر خود در ذهن دارید، احتمالاً از پلاستیک ساخته شده‌اند . این فقط طبیعت بیشتر اکشن فیگور‌ها است. با این حال، گزینه‌های غیرپلاستیکی نیز وجود دارند. اسباب بازی‌های ساخته شده از فلز دای‌کست می‌توانند برای تزئین کیس PC شما ایده‌آل باشند زیرا فلز گرما را بهتر مدیریت می‌کند.

در زیر چند ویژگی آورده شده است که برخی از اکشن فیگور‌ها دارند که ممکن است برای PC شما خطرناک باشند. اگر فیگور این ویژگی‌ها را دارد، آن را درون PC خود قرار ندهید:

  • پارچه خز
  • لباس‌های ساخته شده از پارچه
  • مو
  • باتری/الکترونیک
  • رنگ که به راحتی جدا می‌شود
  • قطعاتی که به راحتی جدا می‌شوند
  • فیگور‌های بزرگ که فضای زیادی را اشغال می‌کنند

حرف آخر : آیا قرار دادن فیگور در کیس ارزش ریسک را دارد ؟

اکشن فیگورها و فیگورها برای نمایش درون کیس PC طراحی نشده‌اند، و کامپیوترها برای نگه داشتن فیگورها ساخته نشده‌اند. این به این معنی نیست که قرار دادن هر اکشن فیگوری درون کیس PC شما ایمن نیست. قطعاً چیزهایی وجود دارند که باید از آنها پرهیز کنید اگر می‌خواهید یک اکشن فیگور را درون کیس PC خود قرار دهید ، باید به نقاط قرمز هم توجه کنید؛ اما اگر بدانید از کدام فیگورها باید اجتناب کنید و اقدامات صحیح را اتخاذ کنید، می‌توانید به طور ایمن اکشن فیگور را درون کیس PC خود قرار دهید.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
جمع آوری اکشن فیگورها و سایر یادگاری‌های مرتبط با برندها و فرانچایزهای مختلف به یک سرگرمی روزافزون و محبوب بین بزرگسالان تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل لذت بردن دوستانشان از جمع آوری فیگورها و اکشن فیگورها کنجکاو هستند  و حتی خودشان نیز ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این عرصه شوند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha