5 دلیل بسیار مهم برای اولین سفارش فیگور و اکشن فیگور

جمع آوری اکشن فیگورها و سایر یادگاری‌های مرتبط با برندها و فرانچایزهای مختلف به یک سرگرمی روزافزون و محبوب بین بزرگسالان تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل لذت بردن دوستانشان از جمع آوری فیگورها و اکشن فیگورها کنجکاو هستند  و حتی خودشان نیز ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این عرصه شوند.

جمع آوری اکشن فیگورها قطعا یکی از سرگرمی های لذت‌بخش و پربار است؛ اما اگر قصد دارید که یک کلکسیون کامل برای خود را جمع کنید، ممکن است بخواهید اطمینان حاصل کنید که به دلایل صحیحی وارد این عرصه می‌شوید زیرا این هنر هزینه‌بر است. شما نمی‌خواهید فقط به خاطر جذابیت آن ها شروع به جمع کردن کلکسیون کنید.

پس، چه دلایلی باعث می‌شود ، مردم اقدام به جمع آوری اکشن فیگورها کنند؟ خب، چند دلیل وجود دارد که بسیار برجسته هستند، و ما تک تک آن ها را با جزئیات کامل توضیح خواهیم داد. اگر هر یک از این دلایل با مورد شما سازگار است، شاید جمع آوری اکشن فیگور برای شما یک سرگرمی مناسب باشد.

1-شما طرفدار فرانچایز ، برند و یا کاراکتر خاصی هستید

اگر شما به چیزی مانند جنگ ستارگان، ایکس‌من، ترانسفورمرز، گودزیلا و غیره علاقه‌مند هستید؛ جمع آوری فیگورهای مربوط به آن فرانچایز می‌تواند راهی برای نشان دادن عشق و اشتیاق شما به آن باشد. و یکی از لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های آن ، تکمیل کل کاراکترهای یک شخصیتی است که آن را دوست دارید و نمایش همه آن فیگورها با هم است.

شاید شما علاقه‌ای به تکمیل کل کاراکترهای یک فیلم یا سریال نداشته باشید. شاید فقط می‌خواهید نسخه‌های مختلف یک کاراکتر خاص را جمع آوری کنید. به عنوان مثال، برای کاراکترهای مانند آپتیموس پرایم و ددپول، نسخه‌های مختلفی وجود دارد. ممکن است شما واقعا به برخی از کاراکترها علاقه‌مند باشید و بخواهید یک مجموعه از نسخه‌های مختلف آن کاراکتر که در طول سال‌ها ساخته شده‌اندرا داشته باشید.

اکشن فیگور اورجینال

اگر شما این نوع کلکسیونر هستید، مجموعه اکشن فیگور شما یک شکل از نوع کلکسیون شما است. این روش شما برای نشان دادن هویت خود به دوستان و خانواده است. آن فرانچایز، برند یا کاراکتر بخشی از هویت شماست.

2-طراحی و یا کارکرد فیگورهای خاصی را دوست دارید

شاید شما واقعا به هیچ فرانچایز خاصی علاقه‌مند نباشید، اما از ظاهر یا طراحی خاصی از اکشن فیگورها لذت ببرید. ممکن است یک تولید کننده فیگور خاص وجود داشته باشد که فکر می‌کنید فقط فیگورهای با کیفیت بالایی تولید می‌کند. ممکن است جزئیات، انعطاف‌پذیری، دقت یا ظاهر کلی ، باعث جذب شما به فیگورهای خاصی شود. به هر حال، شما فقط فکر می‌کنید که طرح‌ها جذاب و ظاهر خوبی دارند.

3- نوستالژی

اگر شما در دوران کودکی اکشن فیگور داشتید، احتمالا این فیگورها در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی هستند ،اگر حتی هنوز آن‌ها را دارید. به عنوان یک بزرگسال، بسیاری از افراد لذت می‌برند که اکشن فیگورهای خود را جمع آوری کنند تا جنبه‌هایی از دوران کودکی خود را تجربه کنند و از روزمرگی زندگی بزرگسالان فرار کنند. جمع آوری اکشن فیگورها می‌تواند راه عالی برای این کار باشد. شما ممکن است فقط بخواهید فیگورهایی که در دوران کودکی داشتید را خریداری کنید، یا ممکن است تصمیم بگیرید که به سمت سایر فیگورها بروید و ببینید کدام فیگورها شما را جذب می‌کنند.

به عنوان یک کلکسیونر بزرگسال، لذتی که از این فیگورها می‌برید احتمالا با آنچه که در دوران کودکی بود، متفاوت خواهد بود. شما احتمالا از قرار دادن و نمایش دادن آن‌ها لذت می‌برید به جای اینکه آن‌ها را به یکدیگر بزنید و با آن‌ها در کنار دریا ، شن بازی کنید.

وقتی کودک بودیم، تعداد زیادی از فیگورهای جذاب وجود داشت که مجبور بودیم از آن‌ها عبور کنیم چرا که پول دسترسی به آن‌ها را نداشتیم. ما به والدین خود وابسته بودیم که چه چیزی را برای ما به مناسبت کریسمس و تولد خریداری کنند. یکی از لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های خرید اکشن فیگورها به عنوان یک بزرگسال، این است که به راحتی می توانید آن ها را خریداری کنید.

4-جمع آوری به دلیل کلکسیون

برخی افراد از جمع آوری اشیاء لذت می برند و از اقلام نادری که موفق به پیدا کردن آن‌ها می‌شوند افتخار می‌کنند. قطعا در بازار اکشن فیگورهای زیادی وجود دارد که بسیار نادر و ارزشمند هستند.

هنگامی که یک فیگور دیگر در فروشگاه‌ها موجود نیست، معمولا ارزش آن بیشتر می‌شود و روش‌های بدست آوردن آن فیگور دشوارتر می‌شود. برخی افراد ممکن است از فرایند جستجو برای یافتن فیگورها و پیدا کردن معاملات در مورد فیگورهای نادر و ارزشمند لذت ببرند. در مواردی مانند این، واقعیت این است که فرآیند واقعی جمع آوری فیگورها بیشتر به عنوان یک سرگرمی تلقی می‌شود تا فقط اکشن فیگورها ...

5-جمع آوری اکشن فیگورها به دلیل سرمایه گذاری

برخی افراد اکشن فیگورها را جمع آوری می‌کنند و برای فروش آن‌ها در آینده برای کسب سود انتظار می‌کشند. برخی از اکشن فیگورهای نادر به طور قابل توجهی در طول زمان دچار افزایش قیمت می‌شوند و داشتن تعدادی از آن‌ها ممکن است به معنای سودآور بودن باشد.

مگر اینکه در مورد بخش خاصی از اکشن فیگورها ویا یک برند یا فرانچایز اطلاعات داشته باشید، شاید بهتر باشد که آن‌ها را فقط به منظور برگشت سرمایه خود خریداری نکنید. مواردی دیگری وجود دارند که بسیار بهتر از اکشن فیگورها برای سرمایه گذاری هستند.

مطمئن شوید که پول دارید

همانطور که قبلا اشاره کردم، اکشن فیگورها ارزان نیستند. برخی از آن‌ها گران‌تر از دیگران هستند، اما به طور کلی، هر چه کیفیت فیگور بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که پول مورد نیاز خود را برای فیگورها و اکشن فیگورها بودجه‌بندی کرده‌اید. هیچ اکشن فیگور (یا هر سرگرمی دیگری) ارزش انباشت بدهی ندارد.

اکشن فیگور گیمینگ ارزان

 با اطمینان مالی مسئولانه اطمینان حاصل کنید که پولی برای خرید فیگورها تخصیص داده‌اید، و سپس خریدهای خود را انجام دهید. اگر در موقعیتی نیستید که به راحتی بتوانید هزینه فیگورها را پرداخت کنید، شاید نیاز به زمان برای بهبود وضعیت مالی خود داشته باشید.

مردم قضاوت کننده هستند

اگر شما یک کلکسیونر اکشن فیگور و فیگور هستید، یا یک کلکسیونر هر نوع کالای مرتبط با هر چیز "عجیب و غریب" هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است نتوانند این موضوع را درک کنند. شما دوستان، خانواده و همکارانی خواهید داشت که احتمالا نظراتی درباره مقدار پولی که برای "فیگورهای بی‌ارزش" پرداخت می‌کنید، خواهند داد.

مهم است به یاد داشته باشید که این فقط نظر آن‌هاست و اگر آن‌ها به سرگرمی شما علاقه‌ای ندارند، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها شما را درک کنند. با این حال، بیشتر افراد یک نوع سرگرمی دارند، و در بسیاری از موارد ، این سرگرمی‌ها هزینه‌ای دارند. برخی افراد مبلغ بسیار زیادی پول را برای آن‌ها پرداخت می‌کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که جمع آوری اکشن فیگورها را با نور متفاوتی ببینید.

اکشن فیگور گیمینگ

خوشبختانه، به نظر می‌رسد زمان‌ دارد تغییر می‌کند و عموم مردم و بیشتر آن‌ها قبول کرده اند که مواردی مانند جمع آوری فیگور یا کتاب‌های کمیک یک سرگرمی است، بسیاری از افراد در بیست و یا سی سالگی به عقب رفته و فیگورهایی را که در دوران کودکی دوست داشتند، خریداری می‌کنند.

نتیجه گیری

من تعدادی از دلایلی را که ممکن است شما بخواهید به جمع آوری اکشن فیگورها بپردازید در این مقاله آماده کردم. شاید شما دلیل متفاوتی برای جمع آوری آن‌ها داشته باشید، و این کاملا به نظرات شما بستگی دارد. تا زمانی که از سرگرمی خود لذت می‌برید و هیچ کس آسیبی نمی‌بیند، آن زمان این دلیل کافی است که به آن نیاز دارید.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha