مناطق نامناسب استفاده از فیگورها کجاست؟ ۷ منطقه نامناسب

زمان آن رسیده که در مورد نگهداری و نحوه قرار دادن فیگورها در محل مناسب کمی اندیشه کنید. به‌طور خاص، جایی که پس از برداشتن انواع اکشن فیگورها از قفسه ، آن‌ها را نگهداری خواهید کرد ، احتمالاً قبلاً جعبه‌ها یا اشیاء پلاستیکی بوده اند که فیگورها در آن‌ها قرار است نگهداری شوند. سوال تنها این است: در کجای خانه خود آن‌ها را نگهداری خواهید کرد؟ ممکن است ایده‌هایی داشته باشید، اما ممکن است همه چیز را در نظر نگیرید؛ و شرایط زیست محیطی که در آن جا ممکن است برای سلامتی فیگور‌های شما مضر باشد را ندانید.

بیایید چند دقیقه به بررسی برخی از مکان‌هایی که نباید مجموعه اکشن فیگورهای خود را در آن‌ها نگهداری کنید، بپردازیم.

  • گاراژ
  • اتاقی که آفتاب به شدت در آن می تابد
  • زیرزمین
  • زیرشیروانی
  • انبار
  • خودرو
  • فضای خارج از منزل

تجزیه و تحلیل هر یک از این‌ها ممکن است برای شما تکراری باشد ، زیرا مشکلات مشابهی درتمامی آن‌ها وجود دارد. بیایید عواملی را که شرایط بد برای نگهداری اکشن فیگورها ایجاد می‌کنند، مورد بررسی قرار دهیم.

قبل از ادامه، باید اعلام کنم که من در اینجا به تعمیم‌ها پرداخته‌ام. احتمالاً موارد زیادی وجود داشته باشد که زیرزمین، زیرشیروانی یا گاراژبرای نگهداری اکشن فیگورها مناسب باشد. با این حال، به طور کلی، مواردی وجود دارد که هر یک از این مکان‌ها را برای نگهداری اکشن فیگورها نامناسب می‌کند. شما ممکن است قبل از نگهداری فیگورهای خود در یکی از این مکان‌ها، این عوامل را از لیست خود حذف کنید. به هر حال، بیایید شروع کنیم.

نورخورشید

نور مستقیم آفتاب برای اکشن فیگورها و تقریباً هر نوع مجموعه‌ای مضر است. این باعث ایجاد انواع مشکلات برای اکشن فیگورهای شما می‌شود و ارزش آن‌ها را به مرور زمان کاهش می‌دهد. برخی از اثرات منفی نور خورشید بر اکشن فیگورهای شما شامل دگرگونی رنگ و پریدگی رنگ‌ها می‌شود. یکی از مثال‌های نامناسب این است که چگونه پلاستیک سفید در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی، به رنگ زردی-قهوه‌ای تغییر می کند.

اکشن فیگور گیمینگ

زمانی که اکشن فیگورهای شما دور از منطقه نور خورشید نگهداری شوند  ، احتمالاً نور خورشید حتی یک مشکل نخواهد بود، و  اشعه‌های ماوراءبنفش نمی توانند مشکی برای شما ایجاد کنند. اگر از جعبه‌های پلاستیکی شفاف استفاده می‌کنید، باید دقت کنید که نور خورشید به آن‌ها نمی‌رسد. احتمالاً پلاستیک شفافی که این جعبه‌ها از آن‌ها ساخته شده‌اند، قادر به مسدود کردن اشعه‌های مضر ماوراءبنفش نیست.

گاراژها، خودروها و به طور واضح فضای باز، همه در "منطقه خطر" برای اکشن فیگورها و فیگورهای شما در معرض نور خورشید هستند.

دماهای شدید و نوسانات دما

حرارت شدید یکی از بدترین چیزها برای اکشن فیگور و فیگورها است. به عنوان مثال، پلاستیک PVC، در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت شروع به انحراف می‌کند. حرارت همچنین می‌تواند فرایند فتودگرادیشن را تسریع دهد، که واکنش شیمیایی ناشی از اشعه‌های ماوراءبنفش خورشید است و منجر به دگرگونی پلاستیک می‌شود. سرمای شدید هم مشکل ساز است. این مورد باعث شکنندگی پلاستیک می‌شود.

قیمت اکشن فیگور

تغییر دمای شدید باعث انبساط و انقباض پلاستیک و سایر مواد می‌شود که می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند لغزش مفاصل شود. این ممکن است باعث شود که استیکرها بیرون بیایند و جدا شوند، همچنین پیچ‌ها و فنرهای فلزی زنگ بزنند.

تقریباً هر مکانی که در بالا ذکر شد، مشکلاتی با دمای شدید دارد. اتاق‌هایی که معمولاً برای نگهداری در خانه‌های ما استفاده می‌شود مانند زیرزمین و گاراژ برای فیگورها و اکشن فیگورهای شما مناسب نیست. دما قابل تنظیم نیست، مگر اینکه در مناطقی با آب و هوای معتدل زندگی کنید.

رطوبت

آخرین موردی که باید در مورد آن صحبت کنیم، رطوبت است. بسیاری از مشکلات ایجاد شده توسط دماهای شدید، با رطوبت بیش از حد بدتر می‌شوند. صدمه به رنگ، استیکرها و قطعات فلزی ناشی از دماهای شدید و تغییر دما تنها با افزایش رطوبت در هوا بدتر خواهد شد.

احتمالاً رطوبت تنها عامل مهمی است که باید نگران آن باشید ، اگر می‌خواهید اکشن فیگورهای خود را در زیرزمین نگهداری کنید. به جز این، زیرزمین ممکن است یک مکان مناسب برای نگهداری فیگورهای شما باشد زیرا نیازی به نگرانی در مورد نور خورشید یا مشکلات دما ندارید. اگر زیرزمین شما بسیار مرطوب است، اما می‌خواهید فیگورهای خود را در آنجا نگهداری کنید؛ در نظر داشته باشید که بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن پوشش رطوبتی را در نظر بگیرید .

وضعیت هر کس متفاوت است

به طور طبیعی همه زیرزمین‌ها به اندازه مناطق بارانی مرطوب نیستند، و همه اتاق‌های زیرشیروانی در تابستان به سونا تبدیل نمی‌شوند. با این حال، این مکان‌ها معمولاً برای ذخیره‌سازی استفاده می‌شوند، و اهمیت دارد که مشکلات احتمالی را که ممکن است در زمان ذخیره‌سازی فیگورها و اکشن فیگورهای خود با آن ها روبرو شوید، اشاره کنیم. گاهی اوقات مواردی را بدون اینکه حتی به شرایط زیست محیطی فکر کنیم نگهداری می‌کنیم ، تا زمانی که بار دیگر آن‌ها را از فضای خود بیرون می‌آوریم و متوجه می‌شویم که اشیاء ارزشمندمان خراب شده است.

اکشن فیگور گیمینگ ارزان

اگرچه زیرزمین‌ها، زیرشیروانی‌ها و حتی گاراژ‌ها ممکن است به شرایط خاص، برای ذخیره‌سازی فیگورها شما مناسب باشند؛ اما سخت است تصور کرد که  انبارها، ماشین شما یا فضای باز هرگز برای هر نوع نگهداری بلندمدت مناسب باشند.

نتیجه گیری

بنابراین، اگر قصد دارید فیگورها و اکشن فیگورهای خود را نگهداری کنید، باید به محیط نگهداری توجه ویژه‌ای داشته باشید. نور خورشید، دماهای شدید، و رطوبت می‌توانند به طور قابل توجهی به سرعت ارزش فیگورهای شما را کاهش دهند. از این رو، انتخاب مکان مناسب برای ذخیره‌سازی و استفاده از روش‌هایی مانند جعبه‌های محافظ و دهانه‌گیر رطوبتی می‌تواند به حفظ ارزش و زیبایی اکشن فیگورهای شما کمک کند.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
جمع آوری اکشن فیگورها و سایر یادگاری‌های مرتبط با برندها و فرانچایزهای مختلف به یک سرگرمی روزافزون و محبوب بین بزرگسالان تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل لذت بردن دوستانشان از جمع آوری فیگورها و اکشن فیگورها کنجکاو هستند  و حتی خودشان نیز ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این عرصه شوند.
اکشن فیگورهای عروسکی ؟ یا عروسک‌های اکشن فیگوری ؟ تفاوت بین این دو چیست ؟ احتمالا بیشتر مردم به شما در رابطه با تفاوت آن ها گفته باشند ! البته در کشور ایران شاید شناخت زیادی در رابطه با آن ها وجود نداشته باشد . به هر حال ، بعید است که به صورت کامل تقاوت آن ها را به شما گفته باشند .
آیا ارزش فیگور افزایش می‌یابد یا خیر، بیشتر به این بستگی دارد که چه فیگوری را خریده باشید. برخی از فیگورها در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابند، در حالی که برخی دیگر افزایش قیمتی چندانی ندارند یا حتی ممکن است کاهش قیت داشته باشند. با این حال، اگر می‌خواهید فیگور‌هایتان ارزش خود را افزایش دهند یا حداقل ارزش خود را حفظ کنند، تدابیر خاصی را می‌توانید انجام دهید.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha