راهنمای خرید بهترین هدست های گیمینگ

انتخاب هدست‌های گیمینگ راه حل مفیدو کاربردی برای هر یک از نیازهای صوتی شما در بازی است . اما ، مانند هر نوع فناوری دیگر ، گزینه‌هایی هم در بازار وجود دارند که معیارهای انتخاب هدست گیمینگ در آن‌ها وجود ندارد و حتی در مواقعی خرید یک هدفون معمولی بهتر از خرید یک هدست گیمینگ بی کیفیت می‌باشد .

برای این که پول خود را به درستی خرج کنید ، یک راهنمای خرید هدست گیمینگ کامل از عوامل و سوالاتی که باید به آن پاسخ داده می‌شد را آماده کرده ایم که امیدوار هستیم با خواندن آن موارد و نکات موجود را یادداشت کنید و به جست و جوی یک هدست مناسب برای خودتان بپردازید.

ویژگی های بهترین هدست های گیمینگ

معیارهای زیادی برای انتخاب هدست گیمینگ وجود دارد که این معیار‌ها برای  انتخاب هدست گیمینگ بسیار مهم و با ارزش است چرا که این ویژگی‌ها در تمامی هدست ها دیده نمی‌شود و شاید در بعضی کم تر و در بعضی بیشتر باشد بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید هدست گیمینگ ویژگی‌های آن ها را بررسی کنید چرا که ما با تجربه چندین و چند ساله و با آزمایش چندین و چند هدست این ویژگی ها را برای شما آماده کرده ایم.

بهترین هدست های گیمینگ بی سیم

ویژگی صدای فراگیر (Sound Surround ) هدست های گیمینگ

صدای فراگیر می‌تواند مزیت خاصی در اختیار گیمر ها بگذارد صدای فراگیر یا Sound Surround یک ویژگی و یک جایزه برای یک بازیکن تلقی می‌شود و جزو ویژگی‌های بهترین هدست گیمینگ به شمار می رود مخصوصا اگر اهل بازی های آنلاین و رقابتی مانند Over Watch هستید مزیت بسیار بالایی برای شما است چرا که یک شنوایی همه جانبه دقیق را ارائه می‌دهد .

صدای استریو در مقابل صدای فراگیر مجازی در مقابل صدای سه بعدی

«Stereo»، «Virtual Surround» و «3 Dimensional Sound» سه اصطلاحی هستند که هنگام خرید هدست بازی با آن ها زیاد مواجه خواهید شد .

یک هدست استریو صدا را از بلندگوهای چپ و راست خود پخش می‌کند در همین حال ، یک هدست Virtual Surround همان صدا را تغییر می‌دهد به طوری که به نظر می‌رسد صدا از طریق بلندگوها یا کانال‌های چند جهتی می‌آید . در نهایت 3 Dimensional Sound یا 3D sound وجود دارند که به عنوان صدای Spatial Audio یا صدای فضایی نیز شناخته می‌شوند در هدفون ، صداها به گونه ای تنظیم می‌شوند تا به نظر برسد که کاربر صدا را دقیقا از جایی که باید در زندگی واقعی باشد می‌شنود .

همین حالا خرید تجهیزات گیمینگ خود را از فروشگاه بابلو انجام دهید.

در حالی که Virtual Surround و 3D Sound به عقیده بسیاری یکی هستند و حتی یکی به نظر می‌رسند اما واقعیت چیز دیگریست و کاملا متفاوت هستند .

هدست های Virtual Surround ، ابتدا با پردازش صدا ، مغز شما را فریب می‌دهند تا فکر کنید صدا از چندین منبع و کانال می‌آید اما هدست های صوتی سه بعدی ، صدا را از طریق فناوری هایی مانند Windows Sonic و Dolby Atmos پردازش بیشتری می‌کند بنابراین به جای ترکیب صدا در کانال های جداگانه ، آن ها به مکان های سه بعدی مجازی منتقل می‌شوند که باعث کالیبره شدن ویژه صداها برا یک تجربه شنیداری دقیق تر و واقعی تر می‌شوند .

در حالی که صدای سه بعدی نسبت به Virtual Surround افزایش قابل توجهی دارد اما تعداد بازی هایی که از این هدست ها پشتیبانی می‌کنند محدودتر هستند و تعداد کمی از آن ها از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و مدت زمانی نیاز است که وارد جریان اصلی بازی‌ها شوند.

ویژگی ارگونومی هدست گیمینگ

یکی از ساده ترین و البته مهم ترین بخش ها در یک هدست گیمینگ ، ارگونومی آن است بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای در طول روز و حتی شب به طور متوسط 8  الی 12 ساعت مشغول بازی کردن هستند و به طور کلی این گیمرها مخصوصا حرفه ای ها علاقه دارند تا صدا را با دقت گوش کنند به همین دلیل هدست ، بهترین گزینه برای آن ها است .

ارگونومی به طراحی راحت یک هدست اشاره دارد به گونه‌ای که در طول مدت بازی کردن گوش های شما درد نگیرد و یا بر روی سر خود بعد از مدتی احساس دردناکی نداشته باشید . این را در نظر داشته باشید که یک هدست گیمینگ به دلیل نوع ظاهر و ویژگی‌هایی که باید ارائه دهد معمولا بسیار بزرگ و حجیم است به همین دلیل نوع ساختار غیر ارگونومیک باعث احساس خستگی ، درد بیشتر گوش وسر شما خواهد شد .

شاید برای بسیاری از گیمر‌ها این سوال پیش بیاید که چگونه تشخیص دهیم یک هدست گیمینگ ارگونومی لازم را دارا است ؟ فراموش نکنید تمامی برندهای معتبر برای ساخت هدست های خود ارگونومی را در اولویت اول قرار می‌دهند یه همین دلیل ما به تمامی کاربران پیشنهاد می‌کنیم در مرحله اول هدستی با برند معتبر تهیه کنند همچنین بر روی جعبه تمامی هدست‌های گیمینگ کلمه Ergonomic باید درج شده باشد.

کیفیت صدا در هدست های گیمینگ

ویژگی های زیادی است که بر کیفیت صدا در هدست های گیمینگ تاثیر می‌گذارد برخی از این ویژگی ها عبارتند از نوع درایورهای مورد استفاده ، اندازه و شکل کاپ روی گوش ، نوع کاپ گوش (باز یا بسته ) ، نوع میکروفون و نرخ پاسخ فرکانس است . وقتی صحبت از کیفیت صدا به میان می‌آید ، بستگی به چیزی دارد که شما به دنبال آن هستید .

نرخ تأخیر صدا در هدست های گیمینگ

قطعا اگر بازی کردن یکی از علایق شما باشد احتمالا از خود پرسیده اید که تاخیر در هدست بازی به چه معناست ؟ هر گیمری می‌داند لگ یا تاخیر در صدا بدترین تجربه را به شما ارائه خواهد داد حتی اگر بهترین هدست گیمینگ را داشته باشید همیشه این احتمال وجود دارد که با تاخیر صدا مواجه شوید .

به خاطر داشته باشید این مورد به نحوه قرار گیری هدست یا درایور آن در بازی بستگی ندارد تاخیر در هدست مانند تاخیر در اینترنت در هنگام بازی کردن است در ادامه به شما خواهیم گفت تاخیر در صدا بر بازی چه تاثیری می‌گذارد و چگونه می‌توانید یک اتصال پایدار و بدون تاخیر داشته باشید .

چگونگی تاخیر صوتی بر اثرعملکرد صوتی در بازی

ound quality می تواند تجربه صوتی شما را ایجاد یا خراب کند . یک هدست باسیم یک سیگنال صوتی آنالوگ فوری را ارسال می‌کند بنابراین ما شاهد تاثیر بسیار کمی بر تاخیر هستیم با این وجود هدست های بی سیم به تاخیر بالایشان شناخته می‌شوند این مورد باعث افت کیفیت صدا هم می‌شود دلیل این مورد را می توان استفاده از بلوتوث در این نوع هدست ها بیان کرد .

متوسط تاخیر در دستگاه های صوتی

عوامل مختلفی بر تاخیر صدا تاثیر گذار است شما قطعا دوست دارید در محدوده 100 میلی ثانیه بمانید اما به دلیل هایی که خارج از کنترل شما هستند همیشه این امکان وجود ندارد . ما یک محدوده فرکانسی کلی برای شما در جدول زیر آماده کرده ایم که مشخص می کند هر کدام از آن ها چه تاثیری بر عملکرد شما دارند :

تاخیر 80 میلی ثانیه

تاخیر کم

تاخیر 100 میلی ثانیه

تاخیر متوسط

تاخیر 200 میلی ثانیه

تاخیر بالا تر از متوسط

تاخیر 324 میلی ثانیه

تاخیر بالا

بررسی مشکلات تاخیر در صدا

بهترین راه برای بررسی تاخیر زیاد این است که هدفون ها را روی گوش خود بگذارید و کیفیت صدا را بررسی کنید به خاطر داشته باشید که عمر باتری کم باعث افزایش زمان تاخیر صدا خواهد شد بنابراین در صورت استفاده از مدل بی سیم مطمئن شوید که باتری شما کاملا شارژ شده است. همچنین مطمئن شوید که نویز پس زمینه کم است در غیر این صورت صدای محیط ممکن است در بررسی عملکرد صوتی در بازی اختلال ایجاد کند .

رفع تاخیر صدا در هدست های بی سیم گیمینگ

چند راه برای دستیابی به یک اتصال پایدار و انتقال بدون تاخیر صدا وجود دارد . راه اندازی ضعیف ، مشکلات اتصال و موارد دیگر می تواند مقصر اصلی باشد اما در ادامه چند مرحله که می‌تواند برای حل تاخیر در صدای هدست های بی سیم تاثیر گذار باشد را آماده کرده ایم :

  • همیشه از اتصال بی سیم نسخه 5.0 استفاده کنید .
  • اطمینان حاصل کنید اتصال بی سیم شما ضعیف نیست .
  • سعی کنید از اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنید.

انتخاب هدست گیمینگ بر اساس پلتفرم بازی

قطعا نوع پلتفرم شما می تواند در انتخاب هدست بازی تاثیر بگذارد . از جمله پلتفرم‌های بازی امروزی عبارتند از سیستم عامل کامپیوتر ( ویندوز) ، مک ، ایکس باکس وان ، پلی استیشن 4 و5، نینتندو سوییچ و... به طور کلی ، هدست ها با استفاده از جک 3.5 میلی متری در همه پلتفرم ها قابل استفاده هستند با این حال به دلیل برخی از ویژگی‌های وابسته به نرم افزار ، یک کنسول خاص ممکن است از همه عملکردهای یک هدست بازی پشتیبانی نکند.


پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی موس گیمینگ با بهترین قیمت و کیفیت


یک مثال خوب برای این مورد هدست های رسمی شرکت سونی پلی استیشن مانند  Wireless Gold ، PULSE 3D wireless و Platinum است. هدست های رسمی بازی سونی برای پلی استیشن 4 ، 5 با پروفایل های صوتی مخصوص بازی و ویژگی هایی از جمله صدای فراگیر مجازی 7.1 کاناله همراه با کنسول ارائه می‌شوند .

بهترین هدست گیمینگ جهان

اما ، اگر تصمیم دارید از هدست‌های بازی بی سیم سونی پلی استیشن طلایی و پلاتینیوم در ایکس باکس وان استفاده کنید ، باید هدست بازی را به صورت دستی از طریق کابل در بسته اصلی وصل کنید سپس باید جک را به یک آداپتور هدست جداگانه ای که توسط مایکروسافت به طور انحصاری برای ایکس باکس وان فروخته می‌شود متصل کنید .

شما می‌توانید با اتصال مستقیم هدست های گیمینگ بی سیم طلایی و پلاتینیوم سونی به ایکس باکس وان ، آداپتور هدست ایکس باکس وان را دور بزنید اما به نظرتان این کار عاقلانه است ؟

پشتیبانی از صدای فراگیر یا Surround sound عامل مهم دیگر است که پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تنها از تعداد انگشت شماری از هدست های بازی پشتیبانی می‌کنند که قادر به ارائه صدای فراگیر 7.1 هستند اگر از هدست بازی با صدای فراگیر 7.1 استفاده می‌کنید که احتمالا کنسول شما آن را پشتیبانی نمی‌کند این صدای فراگیر به صورت استریو یا 2.0 خواهد بود.

هدست گیمینگ باسیم یا بی سیم؟

باید این را یاد بگیرید که یک نوع اتصال مناسب را انتخاب کنید هر دو اتصال باسیم و بی سیم دارای مزایا و معایبی هستند . انتخاب اتصال مناسب می‌تواند به شدت بر سبک زندگی بازی شما تاثیر بگذارد بنابراین بیایید اصول اولیه هر نوع اتصال را دریابیم.

فرق هدفون بی سیم با بلوتوث

اتصال باسیم

اتصال باسیم شامل استفاده از کابل برای اتصال هدفون یا هدست شما به یک منبع صوتی سازگار است رایج ترین گزینه های اتصال جک های 3.5 میلی متری یا پورت های USB هستند .

مزایای اتصال باسیم

  • مقرون به صرفه

در مقایسه با هدست های بی سیم ، هدست های باسیم نسبتا ارزان هستند آن ها اغلب با ویژگی های بیشتر با قیمت پایین تر نیز تولید می شوند که باعث می شود برای گیمرهای مقتصد و گیمرهایی که بودجه کمی دارند ارزش خرید بهتری داشته باشند .

  • گزینه های بیشتر برای انتخاب

از هدست های آماتور تا سطح بالا ( حرفه ای) ، هدست‌های باسیم بیشتری نسبت به هدست های بی سیم وجود دارند .

  • نیازی به نگرانی در مورد شارژ ویا باتری نیست

این مورد یکی از مزیت‌های آشکار برای استفاده از هدست‌های سیمی به جای هدست‌های بی سیم است.

  • راحتی در استفاده

از آنجایی که نیازی نیست نگران اتصال هدست باسیم به کنسول بازی یا رایانه شخصی از طریق بلوتوث یا دانگل بی سیم باشید ، استفاده و راه اندازی آن ها بسیار راحت تر است بیشتر آن ها به صورت plug-and-play هستند یعنی بدون نیاز به نرم افزار خاصی می‌توانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

هدست های گیمینگ باسیم نیز معمولا در مقایسه با هدست های بی سیم سبک تر هستند ، مخصوص پلتفرم نیستند و می توانند با استفاده از USB یا جک 3.5 میلی متری یا حتی هر دو مورد استفاده شوند .

معایب اتصال باسیم

  • مستعد آسیب و شکستگی کابل

کابل های هدست های باسیم ، در معرض گره خوردن ، فرسودگی و پارگی در طول زمان هستند این باعث می‌شود در مقایسه با هدست های گیمینگ بی سیم ، بیشتر در معرض آسیب قرار گیرند.

  • محدودیت حرکت

از آنجایی که این هدست ها دارای کابل یا سیم هستند ، وقتی می‌خواهید روی تلویزیون خود بازی کنید و روی مبل خود بنشینید یا می‌خواهید در بین بازی ها بدون نیاز به گذاشتن هدست روی میز به آشپزخانه بروید ، می‌توانند آزاردهنده باشند .

اتصال بی سیم چیست؟

اتصال بی سیم دقیقا بر عکس اتصال باسیم است ، زیرا شامل استفاده از سیم و کابل نمی‌شود . برای جبران کمبود اتصال سیمی فیزیکی بین منبع صدا و گیرنده ، هدست های بازی بی سیم از فناوری بلوتوث یا دانگل USB بی سیم برای حفظ اتصال استفاده می‌کنند .

مزایای اتصال بی سیم

  • محدودیت کم تر

تا زمانی که در محدوده دسترسی هدست گیمینگ خود قرار دارید ، می‌توانید در هنگام بازی تقریبا در هر موقعیتی قرار بگیرید.

  • سازگاری با انواع پلتفرم ها

حذف جک 3.5 میلی متری هدفون در سال 2016 توسط اپل روندی را در گوشی‌های هوشمند آغاز کرد که به زودی می‌تواند بر روی کنسول ها تاثیر گذار باشد اگر چه هر سه کنسول بازی اصلی امروزی هنوز جک 3.5 میلی متری دارند ، اما چه کسی می‌تواند بگوید که نسل بعدی هنوز هم یک درگاه برای جک خواهد داشت ؟

هدست های بی سیم ماندگار تر هستند و سازگاری بین پلتفرم های بهتری دارند زیرا معمولا با هر کنسول یا دستگاهی که از استانداردهای بی سیم پشتیبانی می‌کند کار می‌کنند .

هدست های بی سیم با استفاده دانگل بی سیم برای استفاده در چند پلتفرم مناسب نیستند زیرا روی دستگاه هایی که نمی توانید دانگل بی سیم را به آن وصل کنید کار نمی‌کنند .

  • عمر باتری بهبود یافته تر

طول عمر باتری هدست های گیمینگ بی سیم در چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است این به ویژه در مدل های گران‌تر صادق است .

معایب اتصال بلوتوث

  • شارژ کردن

هدست های بی سیم طول عمر باتری پایینی دارند و قطعا بعد از مدتی استفاده باید زمانی را هم برای شارژ آن ها صرف کنید مگر این که بخواهید هزینه زیادی را برای مدل های فست شارژ پرداخت کنید .

  • گران

از آنجایی که سازندگان باید نگران حفظ کیفیت صدا در کنار عملکرد بی سیم باشند ، هدست‌های بازی بی سیم قیمت بالایی دارند . گزینه های ارزان تری وجود دارد . با این حال ، آن ها از نظر کیفیت ساخت ، کیفیت صدا و عملکرد بی سیم سازگاری بهتری دارند.

همه هدست‌های گیمینگ بی سیم برای اتصال از بلوتوث استفاده نمی‌کنند برخی به یک دانگل جداگانه نیاز دارند که معمولا در کنار بسته بندی قرار می‌گیرد.

برای خرید دسته بازی کامپیوتر زمان را از دست ندهید ! همین حالا از فروشگاه بابلو خرید کنید .

سایر نکات مهم در انتخاب هدست گیمینگ

در مطالب بالا با نکات بسیار مهم در خرید هدست گیمینگ اشاره کردیم اما آیا دانستن این ویژگی های گفته شده به تنهایی برای خرید یک هدست گیمینگ کافی است ؟ اگر نظر مارا می‌خواهید همیشه علم و تحقیقات بیشتر باعث بهبود روند خرید شما خواهد شد اما در ادامه ویژگی‌های دیگر از بهترین هدست گیمینگ را به شما ارائه خواهیم داد که بهتر است حتما آن ها را مطالعه کنید.

معیارهای انتخاب هدست گیمینگ

کیفیت ساخت هدست گیمینگ

یک هدست گیمینگ ممکن است بعد از مدتی استفاده در معرض فرسودگی و یا پارگی قرار گیرد دلیل این مورد ساعت های مداومی است که شما از آن ها استفاده می‌کنید و بدون وقفه به بازی کردن می‌پردازید حتی اگر زمان هایی را در نظر بگیرید که از آن ها خارج از زمان بازی استفاده می‌کنید به زمان استفاده شما اضافه خواهد شد و قطعا فرسودگی بیشتری را به همراه خواهد داشت .

معنی کیفیت ساخت خوب این است که مواد راحت تر و ویژگی‌های طراحی به طور خاص اضافه شده باشد تا هدست را برای ساعت‌های طولانی بازی مناسب تر کند به این ترتیب سرمایه گذاری در هدست‌های گیمینگ ساخته شده از مواد با کیفیت برای طول عمر بهتر و همچنین راحتی و تناسب بهتر برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی مانند درد گردن و گوش ، مشکلات پوستی و آسیب شنوایی می‎‌باشد.

در ادامه با تفکیک بندی عوامل موثر بر کیفیت ساخت هدست گیمینگ پرداخته شده است .

سربند ها

در حالت عادی همه گیمرها یک هدست گیمینگ با هدبند می‌خواهند که ساختار قوس آن از مواد تمام فلزی یا حداقل از قاب سیمی ساخته شده است تا دوام بیشتری داشته باشد.گاهی اوقات از پلاستیک با کیفیت بالا نیز برای ساخت آن ها استفاده می‌شود با این حال آن ها آنقدرها هم بادوام نیستند بهتر است از هدست‌های مخصوص بازی که عمدتا از مواد پلاستیکی ساخته شده اند دوری کنید تا از هدردادن پول خود جلوگیری کنید.

همچنین سایر موادی که در هدبند استفاده می‌شود مهم است به طور معمول ، علاوه بر پلاستیک یا فلز مورد استفاده برای ساختار قوس از فوم خالص ، مخمل ، چرم مصنوعی و یا طبیعی استفاده می‌شود.

مواد استفاده شده برای بالشتک هدبند و میزان و حجم بالشتک استفاده شده می‌تواند تفاوت زیادی در راحتی پوشیدن هدست بازی ایجاد کند در این مورد ، بالشتک ضخیم تر می‌تواند به کاهش فشار ناشی از پوشیدن هدست کمک کند ، که به ویژه برای هدست های بازی سنگین تر مفید است .

کاپ های دور گوش

مانند هدبند ، کاپ‌های دور گوش بسیار با اهمیت هستند ویکی از عامل های بسیار مهم برای راحتی هدست گیمینگ به شمار می‌روند معمولا کاپ های دور گوش از فوم خالص، مخمل، چرم مصنوعی و طبیعی ساخته می‌شوند .

برای حداکثر راحتی ممکن ، بهترین مواد به کار رفته برای ساخت کاپ ها مخمل و مموری فوم است آن ها برای گوش بسیار نرم هستند و به اندازه کافی اجازه گردش هوا را می‌دهند تا گوش‌های شما حتی پس از چند ساعت احساس تعریق نداشته باشند در مقایسه با چرم ، مخمل معمولا راحت تر و بهتر است با این حال چرم طبیعی نیز خوب است به خصوص اگر اولویت شما دوام باشد .

نیروی گیره ( Clamp Force)

نیروی گیره نیرویی است که هدست به سر شما وارد می‌کند این مورد یکی از عوامل کلیدی است که تعیین می‌کند یک هدست گیمینگ چقدر برای شما راحت و چقدر مناسب است . متاسفانه با وجود این که راه‌هایی برای اندازه گیری نیروی گیره وجود ندارد تنها راه تشخیص این مورد امتحان کردن هدست گیمینگ انتخابی شما است .

به میزان فشار و سفتی که روی سر خود احساس می‌کنید توجه ویژه ای داشته باشید اگر از عینک استفاده می‌کنید ممکن است بهترین راه برای تست یک هدست در آوردن عینک باشد فشار بیش از حد باعث خستگی و ناراحتی می‌شود مخصوصا اگر مدت زمان طولانی قصد استفاده داشته باشید .

اما به خاطر داشته باشید که ضعیف بودن نیروی گیره زیاد خوب نیست هدست ممکن است با کوچک ترین حرکت شما بیوفتد اگر درست قرار نگرفته باشد چیزی که در یک هدست گیمینگ به آن احتیاج دارید یک نیروی گیره یکنواحت در نقاط مهم تماس ، به ویژه در اطراف هدبند و گوش کاپ است .

وزن

هدست های سبک تر معمولا برای استفاده طولانی مدت راحت تر هستند با این حال ، این بدان معنا نیست که هدست های سنگین تر باید به طور کامل کنار گذاشته شوند به خصوص که این هدست‌های سنگین تر هستند که معمولا بادوام تر هستند و از مواد با کیفیت‌تر ساخته می‌شوند .

مهم است که به این نکته اشاره کنیم که بالشتک اضافی می‌تواند به کاهش ناراحتی اضافی ناشی از وزن اضافی هدست های بازی سنگین تر کمک کند البته راحتی یک اولویت نیست چیزی که برای شما مفید است ممکن است برای دیگران کارساز نباشد و بالعکس همیشه بهتر است قبل از خرید یک هدست گیمینگ آن را برای سی دقیقه یا بیشتر امتحان کنید .

پیشنهاد بابلو: خرید هدفون گیمینگ از فروشگاه بابلو

به یاد داشته باشید ، هر کسی می تواند کمی ناراحتی را برای چند دقیقه تحمل کند ، اما ناراحتی های جزئی به مرور بیشتر خواهند آمد.

میکروفون هدست گیمینگ

یکی از عوامل دیگر برای یک هدست خوب میکروفون هدست گیمینگ است چه برای خرید هدست با میکروفون داخلی یا انتخاب یک میکروفون برای اتصال به هدفون موارد زیر را باید در نظر بگیرید :

  1. خاصیت حذف نویز برای بهبود وضع صدا و حداقل حواس پرتی از بیرون
  2. عملکردMUTE برای حفظ حریم خصوصی
  3. میکروفون بوم برای کیفیت صدای بهتر

ظاهرهدست گیمینگ

طبیعتا بیشتر گیمرها در خانه مشغول بازی می‌شوند بنابراین ممکن است برخی از گیمرها در انتخاب هدست اهمیت زیادی به ظاهر ندهند . با این حال ، با این میزان هزینه ای که قرار است پرداخت کنید و به صورت روزانه از هدست استفاده کنید چرا نباید به ظاهر اهمیت بدهید؟

برخی از طرح ها برای کاربران خاص بیش از حد معمولی هستند ، در حالی که سبک‌های دیگر ممکن است بسیار ساده و خسته کننده در نظر گرفته شوند همه چیز به ترجیحات شما بستگی دارد در کنار رنگ و طراحی برخی از هدست ها دارای عملکرد RGB هستند گاهی اوقات این مورد برای اطمینان از اتصال هدست استفاده می شود در موارد دیگر صرفا برای اهداف زیبایی شناختی است .

اگر از یک هدست بی سیم گیمینگ با نورپردازی RGB استفاده می‌کنید این مورد را توجه کنید که نور اضافی می‌تواند عمر باتری را در صورت روشن شدن کاهش دهد .

تعویض قطعات هدست گیمینگ

قطعا بسیاری از ما از هدست بازی آسیب دیده متنفر هستیم فرسودگی طبیعی آن ها پس از ساعت ها استفاده درطول روز اثر خود را بر روی هدست های گیمینگ می گذارد همچنین برخی از قطعات ممکن است بیفتند ، گم شوند و یا شکسته شوند اینجاست که قطعات تعویضی به کار می‌آیند .

برای صرفه جویی در هزینه و زمان ، می توانید هدست را تعمیر و سرویس کنید یا قطعات شکسته یا گم شده را خودتان به جای دورانداختن تغییر دهید .

از بالشتک های هدبند جایگزین گرفته تا پدهای گوش و کابل های جایگزین ، ابتدا باید بدانید که آیا سازندگان هدست مورد نظرتان قطعات یدکی یا تعویضی می فروشند یا خیر.

نتیجه گیری

درست مانند بسیاری از مسائل در زندگی ، زمانی که صحبت از هدست های گیمینگ به میان می‌آید ، آنچه را که قرار است برایش هزینه پرداخت کنید دریافت خواهید کرد اما قیمت نمی‌تواند تکلیف ویژگی و هر آن چیزی که شما می‌خواهید را مشخص کند .

برای اطمینان از انتخاب هدست گیمینگ مناسب ، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید . هنگام نگاه کردن به برگه مشخصات محصول مراقب اعداد باشید ممکن از بعضی از آن ها برای فریب دادن شما طراحی شده باشند در عوض معیارهای انتخاب هدست گیمینگ که در بالا به آن اشاره کردیم را حتما در نظر بگیرید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با انتخاب هدست گیمینگ مناسب بهترین استفاده را از آن داشته باشید ، حال وقت انتخاب شما فرا رسیده است . نظر شما در رابطه با این مقاله چیست ؟ شما از چه هدست گیمینگی استفاده می کنید و آیا از آن راضی هستید ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
قطعا بهترین هدست‌های مخصوص بازی صدای عالی ای هم دارا هستند ، اما عوامل دیگری هم در کیفیت آن‌ها دخیل است . شما به یک میکروفون عالی هم نیاز پیدا خواهید کرد که باعث راحتی بیشتر در بازی‌ها خواهد شد مخصوصا اگر بازی شما درگیری زیادی داشته باشد . قطعا فراموش خواهید کرد چه میزان زمان قرار است با هدست بازی کنید حال فرض کنید یک هدست عالی بر روی سر خود قرار داده باشید زمان مثل باد از دستتان فرار خواهد کرد .
بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند و ما دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha