راهنمای خرید بهترین اسپیکر های کامپیوتر و رومیزی

مشخصات اسپیکر کامپیوتر خوب

مهم نیست صدای پیش فرض بر روی کامپیوتر شما چقدر خوب باشد یا حتی هدست گیمینگ شما چقدر می‌تواند کارایی داشته باشد در مواقعی قطعا دوست دارید صدای بیشتری را گوش کنید و در نتیجه بهترین راه کار برای شما اسپیکرهای شگفت انگیز کامپیوتر است .

• انتخاب بهترین اسپیکر کامپیوتر

اما چگونه می‌توان بهترین اسپیکر برای PC را انتخاب کرد ؟ در این مقاله ما مراحل کلیدی مهم را برای انتخاب بهترین اسپیکر خانگی از کیفیت صدا و اتصالات گرفته تا صدای بلوتوث ، ظاهر و حتی حضور آن بر روی میز بررسی کرده ایم و پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید .

اسپیکرهای کامپیوتر بلوتوثی در مقابل بی سیم

یکی از ساده ترین تصمیمات ، انتخاب بین سیمی و بی سیم است هر دو مزایایی دارند که ممکن است نتوانید سریع آن را تشخیص دهید اما ما اینجا هستیم تا به شما در این مورد کمک کنیم . بلوتوث تکنولوژی بسیار زیبا و بی نظیری است به شما این اجازه را می‌دهد تا گسترده ترین و آسان ترین اتصال را بین دستگاه های مختلف برقرار کنید و هر چه بیشتر با آن کار کنید زندگی با یک اسپیکر بدون بلوتوث برایتان غیر ممکن خواهد بود .

دستگاه‌های جدید از وایرلس استفاده می‌کنند و ممکن است تنظیمات بهتری را نسبت به بلوتوث در اختیار شما بگذارند اگر چه استفاده از این دستگاه ها ضروری به نظر نمی‌رسد چرا که قیمت آن‌ها هم نسبتا بالاتر است اما در ادامه مواردی هم به شما می‌گوئیم که می‌توانید آن ها را در نظر بگیرید.

چه نوع تلفن هوشمندی دارید ؟

ممکن است تعجب کنید که چرا نوع تلفن شما در یک اسپیکر کامیپوتر ممکن است تفاوت ایجاد کند اگر شما هم مانند ما هستید درد و رنج ناشی از جک های 3.5 میلی متری در گوشی‌های هوشمند جدید را درک می‌کنید حال معنی آن این است که اگر شما اسپیکرهای بدون بلوتوث را خریداری کنید ممکن است امکان اتصال تلفن خود به اسپیکرها را از دست بدهید .

آیا قرار است اسپیکرهای کامپیوتر را در یک فضای مشترک مورد استفاده قرار دهید ؟

این را در نظر داشته باشید که اسپیکری که مورد استفاده قرار می‌دهید آیا قرار است میزبان دوستان شما هم باشد یا خیر؟ اگر چنین است نبود بلوتوث به این معنی است که دوستان شما نمی توانند به اسپیکرشما به راحتی متصل شوند و فقط شما قرار است از آن استفاده کنید به عنوان مثال فرض کنید یک مهمانی خانگی دوستانه گرفتید و مشغول بازی کردن هستید قطعا بدون وجود بلوتوث کار دوست شما برای اتصال بسیار سخت خواهد بود .

آیا از ویژگی Smart Home استفاده می کنید ؟

کاربرانی هم هستند که فکر می‌کنند کار بزرگی است که اسپیکر‌های هوشمند Google Home را به یک دیگر متصل کنند و با این کار صدای خروجی را تقویت کنند اگر شبیه ما هستید و نمی‌خواهید به گوش دوستانتان آسیب وارد کنید بلوتوث این امکان را به شما می‌دهد که اسپیکرهای خانگی خود را به هاب Smart Home متصل کنید و با این کار صدای بسیار با کیفیت تری را دریافت کنید .

اتصالات فیزیکی اسپیکرهای کامپیوتر

مهم نیست که چه ترکیبی از بلوتوث ، قابل حمل یا سیمی را مدنظر دارید قطعا همیشه باید اتصالات فیزیکی را در نظر بگیرید بهترین تنظیمات ترکیب خوبی از گزینه‌ها خواهند داشت . مناسب ترین اسپیکر برای کامپیوتر از طرف ما Harman Kardon SoundSticks III است که بهترین اتصالات را ارائه می‌دهد اما همه اسپیکرها این کار را انجام نمی دهند بنابراین قبل از خرید در نظر بگیرید که کدام اتصالات را نیاز خواهید داشت .


پیشنهاد بابلو : خرید هدست تسکو با بهترین قیمت و کیفیت !


اگر کاربر لپ تاپ هستید احتمالا اتصالات اپتیکال برای شما قابل استفاده نیست و USB گزینه شما خواهد بود با این حال اگر شما هم مانند ما هستید و تمام اسلات های USB قبلا توسط لوازم جانبی دیگر اشغال شده است باید مطمئن شوید که جک 3.5 میلی متری دارید در این دسته بندی این نوع اتصال مهم تر از سایر اتصال‌ها است و اتصالات اضافی هم انعطاف پذیری بیشتری به شما می‌دهد .

این موضوع را هم اشاره کنیم که اتصال نوری و USB بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهند .

قدرت صدا در اسپیکرهای کامپیوتر

اگر از اسپیکر های قدیمی کامپیوتر استفاده می‌کنید  و اسپیکرهای شما صدای خوبی ندارند حتی اگر بسیار زیبا هم باشند و حتی در زمان خود بسیار گران قیمت بوده باشند اما در نهایت بهترین اسپیکر کامپیوتر برای موسیقی و بازی نیستند . هدف نهایی هر سیستم وجود یک اسپیکر برای آن‌ها برای بهبود کیفیت صدای کامپیوتر شما است آن‌ها باید صدای دستگاه بازی شما را تقویت کنند و به طور بالقوه آن صدای زیبا را گسترش دهند .

فراموش نکنید انتخاب بهترین اسپیکر کامپیوتر باعث افزایش صدای پیش فرض دسکتاپ ، لپ تاپ یا ماینتور شما خواهد شد دانستن این که چقدر صدا می‌تواند بهتر باشد ، مهم است .

علاوه بر اسپیکرهایی که قابلیت اتصال دارند و یا ندارند عوامل دیگری وجود دارد که برای تقویت صدای پیش فرض مهم هستند از جمله کارت های صدا ، پد های جداسازی ، نرم افزار و ... اما هیچ چیز مهم تر از نحوه صدای بلندگوها برای شما نیست تنها چیزی که مهم خواهد بود گوش های شما است اگر اسپیکر جدیدی خریداری کرده اید و تفاوت خاصی با صدای پیش فرض حس نمی‌کنید و به عنوان صدای اسپیکر کامپیوتر جدید برایتان شگفت انگیز نیست بهتر است آن را برگردانید شما نباید چیزی کم تر از آن چیزی حس می‌کردید را قبول کنید .

این مورد را در نظر بگیرید هر چقدر صدای بیشتری را بدست آورید قیمت بالاتری را هم باید برای آن بپردازید .

سایر ویژگی های اسپیکر کامپیوتر و رومیزی مناسب

همانطور که ملاحظه کردید اسپیکرهای کامپیوتر خوب دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی هستند و دانستن آن ها می تواند بسیار ارزشمند باشد و در خرید شما شرایط بسیار بهتری را فراهم کند اما در ادامه ویژگی‌های جانبی دیگری را هم توضیح خواهیم داد که در خرید اسپیکر کمکتان خواهد کرد.

مناسبترین اسپیکر برای کامپیوتر

ظاهر اسپیکر کامپیوتر

خارج از صدا زیبایی اسپیکر هم بسیار مهم است چرا که به هر حال قرار است یک نقش اساسی در دکور شما ایفا کنند به طور معمول ما در مورد طرح‌های زشت ناله می‌کنیم و در بیشتر مواقع این اجازه را نمی‌دهیم که زیبایی نوع کالایی که می‌خریم را مشخص کند اما زمانی که صحبت از اسپیکرهای کامپیوتر می‌شود ظاهر اهمیت بیشتری پیدامی‌کند .

یک جفت اسپیکر عالی فضای شما را تکمیل می‌کند به عنوان مثال اسپیکرهای SoundSticks با طراحی مدرن می‌توانند گزینه خوبی باشند و یا طراحی های چوبی مانند Edifier S350DB که در کنار چوب طبیعی فوق العاده به نظر می‌رسند و اسپیکر شما را متمایز نمایش می‌دهند پس حتما ظاهر را هم جزو اولویت های خود مخصوصا در اسپیکرهای کامپیوتر در نظر بگیرید .

فضای روی میز برای اسپیکرهای کامپیوتر

مشابه زیبایی ، حضور اسپیکرها بر روی میز بیش از هر وسیله دیگر مهم است قبل از انتخاب بهترین اسپیکر رومیزی کامپیوتر باید فضای روی میز را در نظر بگیرید اگر به اندازه بعضی از کاربران هستید و از دو کیبورد کامپیوتر استفاده می‌کنید که یکی احتمالا برای تایپ مقالات و یا برنامه نویسی و کارهای روزمره و دیگری برای بازی های کامپیوتری مثل APEX Legend و یا Call OF Duty و ... احتمالا در اطراف مانیتور جایی برای اسپیکر کامپیوتری نخواهید داشت .

شاید در این زمان بهتر است میز خود را خالی کنید و احتمالا فضایی برای ساب ووفر عظیمی مانند Logitech Z906 5.1 نداشته باشید یا شاید آرزو داشته باشید اسپیکرهای satellite 2.1 را روی پایه ها قرار دهید اما میزتان به هر حال برای آن ها فضایی ندارد هنگام خرید یک اسپیکر کامیپوتر چیزهایی هم وجود دارد که نسبت به صدا باید به آن ها توجه کنید حال اگر اندازه اسپیکرتان مناسب نباشد احتمالا مجبور خواهید شد میز خود را به طور کامل تغییر دهید و یا وسیله جدیدی برای آن خریداری کنید .

بعضی از کاربران به قدری فضای خود را تنگ می‌کنند که حتی ظاهر میزشان را به طور کامل به هم می ریزند بنابراین توجه کنید که فضایی که قرار است اسپیکر کامپیوتر بر روی آن قرار گیرد مناسب آن اسپیکر باشد .

2.0 ، 2.1 و 5.1 بودن اسپیکرهای کامپیوتر

تصمیم گیری بین 2.0، 2.1 و 5.1 یک تصمیم مهم است اگر نمی‌دانید این اعداد به چه چیزی اشاره می‌کنند 2.0 به معنای دو بلندگو بدون ساب ووفر است و 5.1 یا صدای فراگیر به معنای 5 بلندکو و یک ساب ووفر است این اعداد معمولی ترین بخش‌های اسپیکرهای کامپیوتر هستند به همین دلیل ممکن است تعجب کنید که در این بخش به آن پرداخته شده است از نظر منطقی این مورد باید جزو اولین مواردی باشد که به آن پرداخته می‌شود اما فراموش نکنید برای یک تصمیم منطقی و صحیح ابتدا باید چند چیز را مشخص کنید .

بیشتر مردم به یک میزان مشخصی از باس علاقه دارند فرهنگ پاپ فرهنگ باس است و به مصرف کننده عادی آموزش داده می‌شود که هر چقدر این میزان بیشتر باشد بهتر است علاقه مندان به صدا نظریه هایی را مطرح کردند و بسیاری از 2.0 با کیفیت مانند Audioengine A2+ صدای متعادل تری را نسبت به تنظیمات قوی تر مانند 5.1 Logitech Z906 5.1 پیشنهاد می‌کنند .

نبود اسپیکر ها و ساب ووفر اضافی با یک Setup تمیز و ساده تر صدای شگفت انگیز تری را پخش می‌کند چیزی که با 2.0 از دست خواهید داد احساس است صدای Surround یا فراگیر فراتر از یک صدای با کیفیت است صدای فراگیر به شما این امکان را می دهد تا در صدا به طور کامل غوطه ور شوید 2.1 فرزند وسط است و سعی می کند بهترین‌ها بین دو دنیای صدای دیگر را ارائه دهد و این مورد برای کسانی که هنوز از نوع صدا مطمئن نیستند یا به تازگی قصد خرید اسپیکر کامپیوتر را دارند توصیه می‌شود .

اگر فرض بر این بگیریم که همه آن ها قیمت یکسانی داشته باشند 2.0 کیفیت بهتری را در هر دو نوع دیگر 2.1 یا 5.1 خواهد داشت چرا که این میزان صدا بین قطعات کم تری تقسیم می‌شود حال باز هم ویژگی‌های دیگری هم وجود دارد چرا که شما با داشتن بلندگوهای کم تر هزینه کم تری هم پرداخت خواهید کرد اما کیفیت بهتری را دریافت می‌کنید .

نکته بسیار مهم دیگر قرار گرفتن بلندگوهای بیشتری است که اضافه می‌کنید که به فضای بیشتری هم نیاز پیدا می‌کنید ما موردی را نمی بینیم مخصوصا برای گیمرها که از 5.1 استفاده کنند چرا که این اسپیکرها در این موارد بسیار ناکارآمد هستند و معمولا فضای ما هم بسیار کم است در این موقع ما از 2.1 برای صدای بهتر و یک احساس باس مناسب استفاده می‌کنیم همچنین تعداد زیادی ساندبار وجود دارد که صدای فراگیر ارائه می‌دهند و برخی مانند Razer Leviathan با یک ساب ووفر فوق العاده تجربه ای عالی در اختیارتان می‌گذارند .

ریموت کنترل دار بودن اسپیکرهای کامپیوتر

بعضی از کاربران از یک ریموت کنترل ساده خوششان می‌آید آن ها یک دکمه خاموش و روشن و یک دکمه تنظیم صدا دارند بعضی دوست دارند کنترل بیشتری با شماره های مختلف و تنظیم صدای حرفه ای تر داشته باشند . بعضی یک ریموت کنترل فیزیکی می‌خواهند بعضی یک برنامه می خواهند و بعضی فقط می خواهند دکمه های تنظیم صدای گوشی موبایلشان صدای بلندگو‌های اسپیکر را کنترل کند .

هیچ پاسخ مناسبی برای انتخاب یک گزینه مناسب وجود ندارد اگر نمی دانید چه چیزی در ریموت ها اهمیت دارد و نمی دانید دقیقا با آن چه کار کنید مهم نیست در این ریموت ها وجود شماره ها اهمیت چندانی ندارد . بعضی از کاربران معمولا به این ریموت‌ها چندان اهمیت نمی دهند به طوری که فقط منتظر اتمام باتری آن‌ها هستند و یا بعد از مدتی این کنترل ها را گم می‌کنند .

توصیه ما این است که با خودتان صادق باشید و مشخص کنید که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید .

قیمت اسپیکرهای کامپیوتر چقدر است ؟

خبر خوب این است که انتخاب بهترین اسپیکر کامپیوتر بعضی اوقات هزینه بالایی برای شما ندارد و در حال حاضر و تاریخ فعلی و در سال 1401 شما می توانید با هزینه حدودی 250 هزار تومان یک اسپیکر با کیفیت تهیه کنید اما اگر بخواهیم از اسپیکرهای مورد علاقه ما به شما چند نمونه را توصیه کنیم اسپیکر کامپیوتر Creative Pebble Plus 2.1 می تواند گزینه خوبی باشد و اگر به دنبال هزینه کم تر و کیفیت بالاتر هستید اسپیکر‌های لپ تاپی و کامپیوتر تسکو گزینه های بسیار خوبی خواهند بود .


پیشنهاد بابلو : خرید کابل و تبدیل برق از فروشگاه بابلو ، همین حالا با تضمین قیمت و اصالت اقدام کنید!


این را بگوئیم اگر واقعا به یک صدای فراگیر و قوی نیاز دارید باید هزینه کنید اما به معنای واقعی نیازی نیست میلیون ها تومان هزینه یک اسپیکر Sony’s SA-Z1 Hi-Res را پرداخت کنید . البته ما در مقاله ای بهترین برندهای اسپیکر را معرفی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را هم بررسی کنید .

نتیجه گیری

بخش بزرگی از دریافت صدای عالی با قیمت عالی ، داشتن صبر و حوصله برای خرید است اما به معنی نیست که پر فروش ترین کالاها همیشه بهترین هستند بلکه به این معنی است که کوشا باشید و چشمانتان را باز کنید فروشگاه بابلو با ارائه اسپیکرهای با کیفیت گزینه های خوبی در اختیار شما قرار داده است که با بررسی آن‌ها می‌توانید به آسانی یک گزینه را انتخاب کنید .

ما در این مقاله به صورت کامل و دقیق راهنمای جامع انتخاب بهترین اسپیکر کامپیوتر را برای شما آماده کردیم و ویژگی های زیادی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بهترین مدل موجود را انتخاب کنید و نه فقط پرفروش ترین و یا حتی ارزان ترین فراموش نکنید که انتخاب کننده شما هستید و با یک اشتباه ممکن است ضرر مالی به شما وارد شود .

اگر بتوانید یک اسپیکر با کیفیت را انتخاب کنید می تواند بهترین اسپیکر کامپیوتر برای موسیقی هم باشد . شما از چه اسپیکری استفاده می کنید ؟ آیا این مقاله برای شما مفید بود ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
اسپیکرهای بلوتوثی راه بسیار مناسبی برای گوش دادن به موزیک هستند موسیقی به طور فزاینده ای در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه هایی که از بلوتوث استفاده می‌کنند دیده می‌شود با استفاده از اسپیکر بلوتوث می‌توان از این دستگاه های کوچک قابل حمل با صدای مناسب و بدون استفاده از هدفون به موسیقی گوش داد .
از علاقه مندان به صدا گرفته تا شنوندگان معمولی ، همه به یک پخش کننده صدای عالی در زندگی خود نیاز دارند یک اسپیکر می‌تواند یک تجربه موسیقی بسیار مناسب را برای هر شخصی ایجاد کند ، در میان اقیانوسی از اسپیکر‌ها ، ما قرار است بهترین مارک های اسپیکر را به شما معرفی کنیم تا متوجه شوید که دقیقا کدام یک از آن‌ها می توانند نیاز شما را برطرف کنند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha