مشکل خالی شدن باتری گوشی موبایل و برطرف کردن آن

با بزرگ تر شدن باتری‌ها ، دستگاه ها از نظر انرژی کارآمدتر می‌شوند ، اما خالی شدن باتری همچنان برای اکثر کاربران یک نگرانی است . طبیعت فناوری چنین است ، اما این بدان معنا نیست که باید چندین بار در روز تلفن هوشمند خود را به برق متصل کنیم . اگر باتری گوشی شما سریع تر از آنچه باید خالی می‌شود ، شناسایی مقصران و یافتن راه حل ها ارزش تلاش کردن را خواهد داشت .

ما اینجا هستیم تا متداول ترین باتری ها در دنیای گوشی های هوشمند را به شما توضیح دهیم . همچنین راه حل هایی برای رایج ترین مسائل در این مقاله گنجانده شده است . بیایید قبل از خاموش شدن گوشی موبایل به این موضوع بپردازیم !

دلایلی که چرا گوشی شما به سرعت خالی می شود

  • صفحه نمایش گوشی موبایل
  • سرویس های Spotty
  • برنامه های کاربردی
  • میزان کارکرد تلفن هوشمند
  • سایر مواردی که باتری موبایل را خالی می کند
  • آیا از اینترنت 5G استفاده می کنید؟

 در این مقاله از گوشی موبایل Pixel 4a با اینترنت 5G و Android 13 گردآوری شده است به یاد داشته باشید که بسته به سخت افزارتان ، ممکن است برخی از این مراحل برای شما متفاوت باشد .

صفحه نمایش گوشی را چک کنید

از زمان تولید و به وجود آمدن تلفن های هوشمند امروزی ، صفحه نمایش بزرگ ترین مشکل را در خالی شدن باتری گوشی موبایل داشتند . پنل ها بزرگ تر ، روشن تر و رنگارنگ تر می‌شوند . ما حتی گوشی های تاشو بزرگ و دستگاه هایی که دو صفحه نمایش در اختیار دارند را هم تست کردیم . اگر چه همه این پیشرفت ها به تجربه کلی می‌افزایند ، اما باعث می‌شوند گوشی های هوشمند انرژی بیشتری مصرف کنند .

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده

نحوه بررسی میزان مصرف باتری :

1 – Settings را باز کنید .

2- Battery را انتخاب کنید .

3 – بر روی Battery usage ضربه بزنید .

4- بخشی را باز کنید که نوشته است : System usage for past 24 hr

مصرف باتری خود را بررسی کنید ، خواهید دید که در اکثر مواقع screen در بالاترین بخش قرار می‌گیرد . در این مرحله ، گوشی من صفحه نمایش را به عنوان اولین شماره با مصرف 72 درصد قرار می‌دهد . فناوری صفحه نمایش تلفن های هوشمند بسیار سریع تر از فناوری های باتری پیشرفت می‌کنند . عمر باتری را  به یک مشکل بزرگ تر تبدیل می‌کند که در سال های آینده باید با آن مقابله کرد . تا زمانی که اوضاع بهتر شود ، باید در مصرف انرژی صرفه جویی کرد .


پیشنهاد بابلو : خرید کابل تایپ سی اصلی با ضمانت اصالت ، سلامت فنی و قیمت ، فقط از فروشگاه بابلو


راه حل هایی برای کاهش مصرف باتری صفحه نمایش :

  1. کاهش روشنایی صفحه نمایش : کاهش روشنایی صفحه نمایش به شما کمک می‌کند تا میزان قابل توجهی در مصرف باتری صرفه جویی کنید .
  2. از adaptive brightness استفاده کنید : این کار باعث می‌شود در صورت نیاز صفحه نمایش روشنی داشته باشد ، اما در صورت عدم نیاز به روشنایی بالا ، در مصرف باتری صرفه جویی می‌کنید .
  3. کاهش نرخ تازه سازی صفحه نمایش یا refresh rates : برخی از دستگاه ها دارای صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالاتر هستند و اغلب می‌توانید این را در تنظیمات گوشی سفارشی کنید .
  4. کاهش زمان auto-lock : با کاهش زمان auto-lock مطمئن شوید که صفحه نمایش در انتظار استفاده نیست .
  5. live wallpapers را برای همیشه فراموش کنید : ممکن است زیبا به نظر برسند ، اما تلفن شما اساسا همیشه در حال پخش ویدیو است و این موضوع باتری شما را خالی می‌کند.
  6. از عکس پس زمینه مشکی استفاده کنید : اگر صفحه نمایش شما AMOLED است ، استفاده از عکس پس زمینه مشکی مصرف را کم تر خواهد کرد زیرا صفحه نمایش مجبور نیست آن پیکسل ها را فعال کند . بعضی استدلال ها نشان می‌دهد که تفاوت زیادی وجود ندارد اما کمک کننده است .
  7. از نمایشگرهای کوچک تر استفاده کنید : بعضی از تلفن های هوشمند مانند Samsung Galaxy Z Fold4 و Motorola Razr 5G نمایشگرهای خارجی کوچک تری دارند . زمانی که نیازی به نمای گسترده ندارید ، سعی کنید بیشتر از نمایشگرهای بزرگ تر ، از آن ها استفاده کنید .

سرویس های Spotty

مناطقی که گیرنده تلفن همراه ضعیفی دارند ، قاتل خاموش باتری‌ها هستند . تلفن هوشمند شما دائما با دکل های اطراف ارتباط برقرار می‌کند . گاهی اوقات این توانایی را ندارد و برای بازگرداندن شما به شبکه اصلی بسیار سخت کار می‌کند . اگر در یک منطقه روستایی زندگی می‌کنید و یا در یک ساختمان بزرگ کار می‌کنید یا بیشتر اوقات در مناطقی با سرویس های spotty قرار دارید به احتمال زیاد گوشی شما با مشکل خالی شدن باتری مواجه خواهد شد .

علت زود خالی شدن باتری گوشی نو

نحوه بهبود سیگنال برای کاهش تخلیه باتری

  • Switch carrier: هر carrier بر اساس منطقه ، شهر و یا محله متفاوت است . تحقیق کنید ، تا متوجه شوید که کدام اپراتور در زمینه های مورد علاقه شما ، بهترین را ارائه می‌دهد و به دنبال تغییر آن باشید .

  • استفاده از حالت هواپیما : ویژگی های حالت هواپیما می‌تواند آنتن های شما را مجبور به استراحت کند و تمامی اتصالات را خاموش کند ، به این ترتیب تلفن هوشمند شما برای اتصال کار خاصی انجام نخواهد داد زمانی که در مکان هایی هستید که می‌دانید خدمات بدی دارند ، می‌توانید این کار را به صورت استراتژیک انجام دهید . از طرف دیگر ، می‌توانید ابزارهای هوشمندی مانند IFTTT برای خودکار کردن حالت هواپیما براساس منطقه را امتحان کنید .

  • Network extenders( توسعه دهندگان شبکه ) : اپراتورها اغلب توسعه دهنده های شبکه را ارائه می‌دهند که از اینترنت برای دادن سیگنال به شما استفاده می‌کنند . اگر می دانید در مکانی قرار دارید که از سرویس  spotty استفاده می‌کند می توانید از آن ها استفاده کنید . می توانید یکی از آن ها در خانه یا محل کار خود داشته باشید  تا مطمئن شوید که سیگنال در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می‌کنید قوی است.

  • تقویت کننده سیگنال : تقویت کننده های سیگنال می‌توانند گران باشند اما مردم به خوبی از آن ها استقبال کرده اند . این محصولات دارای یک آنتن خارجی هستند که می‌تواند به خوبی سیگنال را دریافت کند سپس سیگنال با یک آنتن داخلی در خانه پخش می‌شود . یک نمونه از این تقویت کننده ها WeBoost Home Studio Omni نام دارد .

بیشتر بخوانید : بهترین هندزفری های سیمی در دنیا که بهتر است آن ها را بررسی کنید !


برنامه ها و سرویس های فعال در پس زمینه تلفن هوشمند

اگر باتری شما زود تخلیه می‌شود ، برنامه های فعال خود را مورد بررسی قرار دهید .بعضی از برنامه ها بیشتر از سایر آن ها باتری تخلیه می کند . مواردی مانند Youtube ، Netflix و هر سرویس پخش آنلاین ویدیو دیگر . ممکن است بخواهید از انجام بازی ها برای صرفه جویی در مصرف باتری خودداری کنید چرا که بازی‌‌ها باعث افزایش مصرف باتری می‌شوند به خصوص اگر بازی هایی را انجام می‌دهید که نیاز به گرافیک بالایی هم داشته باشند .

حذف برنامه های پس زمینه

بسیاری از برنامه ها بدون استفاده فعال باعث تخلیه باتری می‌شوند . برنامه هایی مانند فیس بوک ، مسنجر ، اینستاگرام و واتس آپ از موارد رایجی هستند که باعث تخلیه باتری موبایل می‌شوند . سرویس های  Communication مانند این موراد همیشه سعی می‌کنند شما را در تماس ها به روز نگه دارند . معنی آن این است که برنامه ها دائما در پس زمینه گوشی شما در حال کار کردن هستند و از داده ها استفاده می‌کنند ، موقعیت مکانی شما را ارزیابی می کنند ، اعلان ها را ارسال می‌کنند و مواردی از این دست که باعث تخلیه باتری می‌شود .

ناگفته نماند که ما زمان زیادی را صرف استفاده از آن ها می کنیم .

نحوه بر طرف کردن این مورد

  • دانلود برنامه ها را به حداقل برسانید : اغلب متوجه این مورد می‌شوم که فقط از 20 در صد برنامه های داخل تلفن همراهم استفاده می‌کنم . ضمنا این برنامه‌ها همیشه در پس زمینه فعال هستند و باتری را هدر می‌دهند . چرا باید آن ها را داشته باشیم ؟ شروع به پاک کردن و تمیز کردن کنید و برنامه هایی را که به آن ها نیازی ندارید حذف کنید .

  • جلوگیری از کارکردن برنامه ها در پس زمینه : اگر متوجه شدید که یک برنامه مقدار زیادی از باتری شما را هدر می‌دهد ، می‌توانید آن را محدود کنید . به سادگی از طریق Settings > Apps > Select the app > Battery > Restricted می‌توانید این کار را انجام دهید . فقط متوجه شوید که برخی از ویژگی ها و قابلیت ها را از دست نخواهید داد ، زیرا برنامه زمانی که از آن استفاده نمی‌شود به حالت sleep می‌رود .

  • بستن برنامه ها : در حالی که دستگاه های اندروید برای چند کار ساخته شده اند و بستن برنامه ها بیش از آن که کمک کند می‌تواند آسیب برساند ، مواقعی وجود دارد که بستن برنامه ها بهترین گزینه است . برنامه ها می‌توانند نادرست باز باشند ، رفتار نادرست داشته باشند و یا از کار بیفتند ، در این صورت اغلب به طور غیر ضروری باتری شما را تخلیه می‌کنند . خوب است که برنامه ببندید تا در صورت وقوع این اتفاق ، دوباره آن را reset کنید . از طریق بخش Settings > Apps > Select the app > Force stop این کار را انجام دهید .

  • مراقب استفاده خود باشید : گاهی اوقات می‌گوییم ظرفیت باتری بهتری نیاز داریم ، اما متوجه می شویم که در حال بازی کردن ، تماشای فیلم و ساعت ها وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی هستیم . سپس تعجب می‌کنیم که چرا قبل از رسیدن به خانه باتری گوشی موبایل تخلیه می‌شود ! مراقب برنامه هایی که استفاده می‌کنید و مدت زمان استفاده از آن ها باشید .

آیا از موبایل قدیمی استفاده می کنید ؟

گوشی هوشمند شما چند ساله است ؟ به طور دقیق ، باتری شما چند ساله است ؟ باتری های گوشی هوشمند با گذشت زمان ( گرمای ثابت) کارایی خود را از دست می‌دهند . سن ، دلیل اصلی کاهش عمر باتری با بالا رفتن سن گوشی شماست . این بدان معناست که هر کسی که گوشی قدیمی تری دارد ، احتمالا خاطرات دوران قدیم را به یاد می‌آورد ، زمانی که تلفن با شارژ کامل توان بیشتری داشت .

موبایل قدیمی

هر بار که آن را شارژ می کنید ،یک الی  دو ثانیه از حداکثر ظرفیت باتری گوشی خود را کم می‌کنید . باتری ها از واکنش های شیمیایی برای ذخیره و پردازش انرژی استفاده می کنند همچنین باتری ها حتی اگر از آن ها استفاده نکنید ظرفیت خود را از دست می‌دهند . پیشنهاد می کنیم بهترین زمان تعویض باتری موبایل را هم مطالعه کنید .

چطور این مشکل را رفع کنیم ؟

یک تلفن هوشمند جدید بخرید ! : احتمالا این حرف برای شما ناامید کننده است ، اما زمانی که باتری آنقدر قدیمی شده است که به اندازه کافی کار آمد نیست ، هیچ کار معقولی نمی‌توانید در مورد این مشکل انجام دهید .

باتری را عوض کنید : بیشتر تلفن های هوشمند قابلیت تعویض باتری دارند خواه ساده تر و خواه سخت تر ، اما به هر حال شما می‌توانید باتری فرسوده را با باتری جدید تعویض کنید . فراموش نکنید که باتری تلفن های هوشمند جدید را خودتان نمی توانید تعویض کنید چرا که بیشتر این باتری ها داخلی هستند و نیاز به دانش فنی دارند و اگر از آن آگاه نباشید خطراتی هم در پی خواهند داشت . بهترین پیشنهاد خرید باتری موبایل از فروشگاه بابلو و سپس تعویض آن توسط یک تعمیر کننده تخصصی تلفن همراه می‌باشد ، آن ها این کار را به سادگی انجام می‌دهند .

اینترنت 5G باتری شما را می خورد ؟

تلفن های هوشمند 5G این روزها بسیار رایج تر شده اند و فناوری شبکه های جدیدتر را به یک عامل ضروری تبدیل کرده اند . این احتمال وجود دارد که اتصال 5G باتری شما را سریع تر از آنچه که می‌خواهید مصرف کند . برای شروع ، سرعت های بیشتر به انرژی بیشتری نیاز دارند .

اینترنت g5

سیگنال spotty یکی دیگر از مشکلات آن است . همانطور که قبلا در این مقاله به آن اشاره کردیم ، تلفن های هوشمند در صورت در دسترس نبودن از منابع زیادی برای دریافت سیگنال استفاده می‌کنند . از آنجایی که 5G هنوز آنقدر زیاد نشده است ، احتمال زیادی وجود دارد که خدمات 5G بدی در منطقه خود داشته باشید . تلفن هوشمند شما برای برقراری ارتباط با 5G اضافه تر کار خواهد کرد .

علاوه بر این موضوع ، تماس ها و پیامک ها هنوز از طریق شبکه های 3G و 4G در حال اجرا هستند . 5G فقط داده را اجرا می‌کند . این بدان معناست که حتی در صورت اتصال به 5G ، موبایل شما به شبکه های دیگر نیز متصل است تا همه چیز کار کند .

بهترین گزینه خاموش کردن 5G خواهد بود . حتی اگر یک اتصال عالی 5G در شهر خود داشته باشید ، ممکن است حتی به سرعت‌های بالاتر نیاز نداشته باشید . 4G Lite برای استفاده معمولی بسیار خوب است .

خاموش کردن 5G :

  1. Settings را باز کنید.
  2. به قسمت Network & internet. بروید.
  3. در زیر SIMs ، سیم کارت خود را انتخاب کنید .
  4. بر روی Preferred network type ضربه بزنید .
  5. 4G را انتخاب کنید.

خاموش کردن ۵G در اندروید

مشکلات دیگر باتری های موبایل و نکات آن ها

  • GPS، Wi-Fi و Bluetooth : چند وقت یک بار از این آنتن ها استفاده می‌کنید ؟ می‌دانم که آن ها را همیشه به حال خود رها می‌کنید اما به شخصه من به ندرت از آن ها استفاده می‌کنم . GPS، Wi-Fi و بلوتوث از باتری استفاده می‌کنند، حتی اگر به ندرت از آن‌ها استفاده کنید . زمانی که به آن ها نیاز ندارید خاموششان کنید و با این کار متوجه افزایش دوام باتری خواهید شد .

  • دوربین : گرفتن عکس و فیلم نیاز به انرژی زیادی دارد. از انجام مکرر آن خودداری کنید تا تلفن شما عمر طولانی تری داشته باشد.
  • آیا احساس سرما می‌کنید ؟ : دمای پایین به طور قابل توجهی بر عمر باتری تاثیر می‌گذارد . راجر گورنی ف مالک Arctic Tech Solutions، به USA Today می‌گوید که باتری‌های لیتیوم یون، جریان الکتریکی را در سرمای شدید متوقف می‌کنند. او اشاره می‌کند که قرار گرفتن دائمی در معرض هوای سرد می‌تواند برای همیشه به باتری آسیب برساند. یک راه حل این است که گوشی را نزدیک خود نگه دارید تا دمای بدن ، دمای آن را متعادل نگه دارد .
  • به روز باشید : به روزرسانی‌های نرم افزار‌ها اغلب با بهبود عمر باتری همراه هستند ، بنابراین همیشه خوب است که تلفن هوشمند خود را به آخرین نسخه نرم افزار به روزرسانی کنید .
  • یک شارژرقابل حمل تهیه کنید : خرید یک شارژر قابل حمل مانند پاوربانک می‌تواند باتری شما را بدون مشکل شارژ کند و تلفن هوشمند شما را برای مدت بیشتری روشن نگه دارد . پیشنهاد می‌کنیم با خرید پاوربانک از فروشگاه بابلو بهترین مدل را انتخاب کنید .
  • شارژ سریع تر : روشن نگه داشتن گوشی برای مدت طولانی تر بسیار عالی است ، اما شارژ کردن آن با بیشترین سرعت ممکن است به همان اندازه مهم باشد .

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید ، موارد بسیار زیادی وجود دارد که باعث خالی شدن باتری گوشی شما خواهد شد و البته هیچکدام از آن ها بی دلیل نیستند اما مشکل خیلی بزرگی هم نخواهند بود و با کمی دانش و البته خواندن کامل این مقاله درک خواهید کرد که راه حل‌های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت باتری شما وجود دارد و چه بهتر که با رعایت کردن آن ها باتری خود را مدیریت کنید .

اگر پس از انجام تمام مراحل و راه حل ها ، هنوز نمی‌توانید دستگاه خود را در یک روز به صورت کامل استفاده کنید ، شاید زمان آن فرارسیده تا با خرید گوشی جدید ، آن را یک مدل ارتقا دهید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
من و شما می‌دانیم که هیچ وقت هیچ چیزی ماندگار نیست و دقیقا این موضوع در رابطه با باتری های گوشی‌های هوشمند هم کاملا صدق می‌کند ما هنوز نتوانستیم از یک منبع انرژی نامحدود استفاده کنیم بنابراین فعلا باید امید به زندگی محدود داشته باشیم بیشتر مواقع باتری های موبایل بین 300 الی 600 سیکل ، از ظرفیت خود را از دست می‌دهند . پس از آن ، همه چیز می‌تواند بسیار تحریک کننده باشد .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha