نکات مهم در مراقبت از کابل موبایل و شارژر گوشی

گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی موبایل و تبلت را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .

در حالی که بسیاری از مردم در اولین نگاه برای مشکل شارژ به مرکزهای خدماتی مراجعه می‌کنند اما نمی‌دانند که دقیقا مشکل از کجا می‌تواند باشد چرا که راه حل های زیادی برای محافظت از کابل شارژر موبایل و حتی رفع آن‌ها وجود دارد ، اما به هر حال مشکلات جدی ای هم وجود خواهد داشت که در صورت رعایت نکردن ممکن است به دستگاه موبایل شما لطمه وارد کند .

دلایل خرابی شارژر موبایل و کابل آن چیست؟

علت خرابی شارژر موبایل

گوشی موبایلی که به درستی و یا اصلا شارژ نمی‌شود می تواند یک سردرد واقعی باشد . کسانی به درستی و محتاطانه از کابل و یا شارژر خود استفاده می‌کنند در برابر مشکلات ناشی از آسیب ، خرابی ، گم شدن و... مصون هستند با این حال مشکل شارژ شما ممکن است آنقدر که فکر می‌کنید جدی نباشد .

رفتن به یک تعمیرگاه گوشی موبایل همیشه بهترین راه حل نیست چرا که راه حل سریع تر و آسان تر در نزدیکی خانه شما هم وجود دارد احتمالا چند ترفند تمام چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید اما ما سه دلیل را که خرابی شارژر موبایل و کابل را نمایش می‌دهد به شما ارائه خواهیم داد . با خرید کابل میکرو یو اس بی امروزه یکی از دلایل مراجعه برای تعمیر شارژر مربوط به این شارژرهاست.

1 – کابل کثیف شده است

ما از نظر بهداشتی شما را قضاوت نمی‌کنیم اما درون کابل ها و بخشی که باعث اتصال آن ها می‌شود بعد از مدتی پرز یا کثیفی (گرد و غبار) جمع خواهد شد اما راه حلی هم برای محافظت از سیم شارژر وجود دارد فقط کافیست درون سوکت های اصلی را با فشار هوا فوت کنید و کثیفی های بیش از حد را با استفاده از گوش پاک کن و یا خلال دندان تمیز کنید .

به یاد داشته باشید که آن را آهسته و پیوسته انجام دهید چرا که یک اشتباه کوچک به سوکت شما صدمه وارد خواهد کرد در نهایت اگر حس کردید که نمی توانید این کار را انجام دهید و یا به سوکت صدمه وارد شده ، می‌توانید با خرید کابل شارژ اصلی گوشی موبایل شرایط را برای خود ساده تر کنید .

2 – کابل شارژ آسیب دیده است

اتفاقات زیادی ممکن است برای شارژر ها به وقوع بپیوندد که باعث پاره شدن سیم شارژر موبایل و شکسته شدن سوکت اصلی می‌شود برای جلوگیری از خرابی کابل شارژ موبایل بهتر است در اولین مرحله فقط از میزان طول کابلی که در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید و به گوشی موبایل خود آن را متصل کنید در مواقعی پیش آمده که کاربران به حالت آویز کابل شارژ را به گوشی تلفن هوشمند متصل می‌کنند این کار به مرور باعث کشیده شدن و پاره شدن سیم شارژر موبایل می‌شود . یکی از پیشنهادها برای جلوگیری از این اتفاقات پیشنهاد خرید کابل تایپ سی هست که کیفیت مناسبی داشته باشد.

اما مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد فرسودگی کابل است بعضی از کابل ها بعد از مدتی دچار فرسودگی می‌شوند که این مورد باعث پاره شدن بخش بالایی و اصلی کابل خواهد شد در این مورد تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد خرید کابل شارژ اورجینال می‌باشد چرا که یک کابل آسیب دیده در طول مدت می‌تواند به باتری موبایل شما صدمه وارد کند .

3- آسیب کابل شارژر از طریق آب

آسیب از طریق ریختن آب چه با پاشیده شدن یا حتی غوطه ور شدن کامل ، می تواند کل یک سیستم الکترونیکی را نابود کند توجه کنید که برای این که به گوشی آسیبی وارد نشود قبل از این که کابل را به گوشی متصل کنید کاملا آن را خشک کنید . وصل کردن کابل به گوشی آن هم زمانی که هنوز آب در درگاه شارژ وجود دارد می‌تواند منجر به اتصال کوتاه شود بعد از اتصال و تماس با آب اگر گوشی شما شارژ نمی‌شود احتمالا به گوشی شما هم آسیب وارد شده باشد.

محافظت از شارژر و اتصال کابل به هنگام استفاده

پاره شدن سیم شارژر موبایل

اگر این روزها مانند بسیاری از مردم هستید احتمالا دستگاه های قابل حمل الکترونیکی زیادی دارید به این معنی که همراه خود کابل‌های شارژ کوچکی برای اتصال به ایربادز و هدفون در اختیار دارید همانطور که احتمالا متوجه شده اید ، این کابل ها نسبتا ظریف و مستعد شکستن هستند ، به خصوص در اطراف نقاطی که به دو شاخه و اتصال دهنده متصل می‌شوند .

پیشنهاد بابلو: خرید کابل لایتنینگ اصل به صورت آنلاین

ما می‌دانیم که چقدر آزاردهنده است مجبور باشید همیشه کابل های آسیب دیده خود را تعویض کنید . خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می‌توانید با احتیاط بیشتری از کابل های خود استفاده کنید و از آن ها محافظت کنید تا عمر بیشتری داشته باشند .

مواردی که برای مراقبت از کابل موبایل باید در نظر بگیرید :

  • کابل های خود را فقط با نگه داشتن انتهای پلاستیکی که به دستگاه یا دیوار وصل می‌شود جدا کنید .
  • کابل های خود را به آرامی جمع کنید و در زمانی که استفاده نمی‌کنید در یک کیس محافظ قرار دهید .
  • کابل های خود را با محافظ های مخصوص کابل ، نوار برق ، پاراکورد تقویت کنید .

استفاده آرام از کابل

نحوه استفاده از محافظ کابل

1 - کابل ها را از بخش انتهایی که به دو شاخه یا دستگاه شما وصل می‌شوند بیرون بکشید ، به هیچ عنوان کابل های خود را از وسط بیرون نکشید چرا که فشار زیادی به کابل وارد می‌کند . پلاستیک سفت بخش انتهایی را بگیرید مانند کانکتور USB که به درگاه آداپتور شارژ وصل می شود یا قطعه کوچکی که درون دستگاه الکترونیکی شما قرار می‌گیرد .

  • این قانون برای هر نوع کابلی از جمله شارژر تلفن، شارژر لپ تاپ، هدفون و هر نوع کابل برق دیگر صدق می‌کند.

  • حتی کابل هایی که کیفیت بالایی دارند و این احتمال که شکسته شوند وجود نداشته باشد این کار را انجام دهید ، مانند سیم‌های برق لوازم برقی، اگر با گرفتن دو شاخه به جای سیم آن ها را از پریز بکشید عمر بیشتری خواهند کرد .

2 – سعی کنید از خم شدن و له شدن کابل در هنگام اتصال به برق جلوگیری کنید به کابل های خود فضای زیادی بدهید و زمانی که آن ها را به برق وصل می‌کنید کابل ها را شل کنید . کابل ها را زیر وسیله ای قرار ندهید چرا که این کار باعث له شدن کابل می‌شود ، فشار و کشش به سرعت منجر به خراب شدن کابل خواهد شد .

چگونه بفهمیم کابل شارژر خراب است

  • به عنوان مثال اگر شارژر تلفن همراه خود را پشت تخت یا مبلمان خانه خود وصل می‌کنید ، تخت یا مبلمان را به سمت شارژر فشار ندهید کمی بین آن ها فاصله ایحاد کنید تا له نشوند .

  • اگر از دستگاه الکترونیکی مانند تلفن خود در حالی که به شارژر وصل است استفاده می‌کنید ، سعی کنید آن را در موقعیتی استفاده نکنید که نیاز به خم شدن و کشیدن کابل داشته باشد .

پیشنهاد بابلو: خرید شارژر فندکی ماشین

مراقبت از شارژر تلفن همراه وقتی از آن استفاده نمیکنیم

محافظ کابل شارژر چیست

  1. شما می توانید کابل های خود را 3 الی 4 بار دور خود حلقه کنید و با خیال راحت آن ها را حمل کنید با پیچیدن 3 الی 4 باره کابل حدود یک سوم یا یک چهارم اندازه اصلی آن خواهد شد سپس انتهای آن را زیر حلقه ای که درست کردید قرار دهید تا محکم شود کابل ها را حالت شلخته وار جمع نکنید ، آن را درون کیسه قرار ندهید یا آن را محکم تا نکنید انتهای آن را به صورت گره ای ببندید چرا که این کار فشار زیادی به کابل وارد می‌کند .

ترفند تعمیر سیم شارژر

  • می توانید به راحتی کابل را که به شکل گفته شده حلقه کرده اید در یک جیب کوچک در کوله پشتی یا چمدان خود قرار دهید تا بدون این که آسیب وارد شود ، آن را با خیال راحت حمل کنید .

  1. کابل های خود در هنگامی که از آن ها استفاده نمی‌کنید درون یک باکس محافظ مخصوص نگهداری کنید ، شما می‌توانید باکس هایی را تهیه کنید که مخصوص لوازم الکترونیکی کوچک هستند درون این جعبه های کوچک محلی برای قرار دادن کابل ها تعبیه شده است زمانی که از کابل استفاده نمی‌کنید آن ها را به آرامی حلقه کرده و در این باکس‌ها قرار دهید تا درمحلی ایمن باشند .

نحوه استفاده از محافظ سیم شارژر

  • این کار از حوادثی مانند له شدن ، خم شدن و وارد شدن فشار به کابل جلوگیری می کند .

  • شما می توانید با خرید یک کیس کوچک مخصوص لوازم الکترونیکی کوچک با قیمت های پایین آن‌ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید و با این کار باعث افزایش عمر کابل شارژر گوشی شوید.

خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ از فروشگاه بابلو

استفاده از روکش سیم شارژر برای حافظت از کابل

  1. یک فنر خودکار را دور انتهای سیم کابل بپیچید تا از خرابی جلوگیری شود یک خودکار جمع شونده را باز کنید و فنر فلزی را از لوله جوهر جدا کنید فنر را در اطراف نقطه انتهایی حساس کابل که در آن سیم کانکتور می‌رسد بچرخانید .

چگونه درگاه usb را خشک کنیم

  • این کار باعث جلوگیری از خرابی در ضعیف ترین نقطه کابل خواهد شد و در عین حال آن را انعطاف پذیر نگه می‌دارد .

  • از 2 فنر خودکار برای تقویت هر دو بخش حساس کابل استفاده کنید یکی را در جایی که کابل به شارژر متصل می‌شود و دیگری را در جایی که به دستگاه شما اتصال پیدا می‌کند قرار دهید .

خرید اینترنتی اسپیکر و بلندگو در فروشگاه بابلو 

  • توجه کنید که خودکار شما بعد از بیرون آوردن فنر کار نمی‌کند ، بنابراین اگر قصد دارید کابل های زیادی را تقویت کنید ، احتمالا این مورد بهترین گزینه شما نخواهد بود ، چرا که قرار است چندین خودکار را برای کابل های خود خراب کنید.

  1. برای تقویت کابل های متعدد ، محافظ کابل را از فروشکاه ها تهیه کنید محافظ کابل های ساخته شده از لاستیک و یا مواد انعطاف پذیر دیگر می‌باشند محافظ ها را روی انتهای سیم بچرخانید و تا جایی که به اتصال دهنده می رسد آن را بپیچید ، این کاراز شکستن و خم شدن کابل جلوگیری می‌کند .

افتادن شارژر در اب نی نی سایت

  • این نوع محافظ ها مانند مارپیچ های لاستیکی ضخیم به نظر می‌رسند و رنگ های متنوعی دارند شما فقط آن ها را روی کابلی که می‌خواهید از آن محافظت کنید بپیچید برخی از سبک های دیگر فقط یک سمت باز دارند که شما باید آن ها را دراز کنید تا محافظ روی کابل قرار گیرد .

  • برای حداکثر محافظت ممکن می توانید 2 محافظ را بر روی کابل استفاده کنید کافیست اولین مورد را تا انتها از سیم به سمت پایین بکشید تا جایی که به بخش اتصال دهنده کابل می‌رسد و دیگری را روی قسمتی از سیم که به کانکتور می‌رسد قرار دهید .

  • اگر می خواهید زیبایی بیشتری به کابل های خود بدهید ، می توانید محافظ کابل های تزیینی را که شکل های متنوع دارند خریداری کنید .

  1. شما می توانید پاراکورد را روی کابل بکشید تا کل سیم پوشانده شود و از ساییدگی جلوگیری کنید یک پاراکورد را به طول یک کابل ببرید و رشته سفید را از داخل طناب بیرون بیاورید باریک ترین انتهای کابل خود را به پاراکورد بچسبانید و آن را به طرف دیگر بپیچید تا کل سیم پوشانده شود

Unplug charger چیست

  • شما می توانید پاراکورد را در رنگ ها و طرح های مختلف خریداری کنید ، بنابراین می‌توانید با استفاده از تکنیک ظاهری منحصر به فرد کابل های خود را بسته به سلیقه خود درست کنید .

4 – رشته یا طناب را دور یک کابل ببافید تا کل کابل را تزیین و تقویت کنید اول انتهای کابل را روی میز بچسبانید . ریسمان یا طناب رنگی را در 2 یا 3 گره محکم در اطراف انتهای سیم ، جایی که به رابط متصل می‌شود ببندید ریسمان یا طناب را به هم ببافید این کار مثل یک دستبند می ماند که دور کابل پیچیده می‌شود .

 نحوه تست کابل شارژر گوشی

  • شما می توانید این کار را فقط با یک رنگ یا با چندین رنگ مختلف انجام دهید این کاملا به سلیقه شما و ظاهری که قرار است به کابل بدهید بستگی دارد .

5 – ارزان ترین راه برای تقویت کابل و جلوگیری از خرابی و مراقبت از کابل موبایل استفاده از چسب برق است . چسب برق را 2 الی 3 بار در اطراف مناطقی که کابل شروع به خراب شدن کرده بپیچید . از ناحیه خراب شده در امتداد کابل به سمت بیرون بپیچید ، هر بسته را به صورت مارپیچی روی هم قرار دهید ،برای تقویت بیشتر می‌توانید 2 تا 3 بار دیگر این کار را تکرار کنید .

علت از کار افتادن شارژر

شما می توانید حتی کابل هایی که فرسوده نشده اند را با این کار تقویت کنید ، اما چسب برق به هیچ عنوان ظاهر زیبایی ندارد ، اما ارزان ترین و بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند از کابل خود محافظت کنند .

پیشنهاد خرید لوازم جانبی موبایل: خرید آنلاین دسته بازی موبایل و تبلت

جمع بندی

همانطور که در مطالب بالا خواندید مواردی وجود دارد که باعث خراب شدن و آسیب به شارژرهای موبایل می‌شوند و عدم مراقبت مناسب می تواند در طول مدت آسیب هایی را به کابل شما وارد کند که احتمالا با یک هزینه اضافه باید کابل یا آداپتور شارژ تهیه کنید .

ما به شما تمامی مواردی که باعث جلوگیری از خرابی کابل شارژ موبایل و افزایش عمر کابل شارژر گوشی می شود را به طور کامل شرح دادیم تا شما بتوانید حتی با ارزان ترین حالت ممکن یعنی استفاده از چسب برق ار کابل خود به بهترین نحو ممکن محافظت کنید همچنین با کمی هزینه کردن می توانید ظاهر زیبایی هم با کابل شارژر خود ببخشید و مدت زمان بیشتری را از آن استفاده کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha