میکروفون چیست ؟کاربرد میکروفن در کامپیوتر

میکروفون، یک دستگاه ورودی است که توسط امیل برلینر در سال ۱۸۷۷ ساخته شد. این دستگاه برای تبدیل امواج صوتی به امواج الکتریکی یا ورودی صدا به رایانه استفاده می‌شود و با تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکتریکی که ممکن است سیگنال دیجیتال یا آنالوگ باشد، صدا را ضبط می‌کند.

 این فرآیند می‌تواند توسط کامپیوتر یا سایر دستگاه‌های صوتی دیجیتال انجام شود. اولین میکروفون الکترونیکی ، مبتنی بر مکانیزم liquid بود که از یک دیافراگم استفاده می‌کرد که به یک سوزن شارژ شده با جریان در محلول اسید سولفوریک رقیق شده متصل بود. اما این نوع میکروفون قادر به بازتولید گفتار قابل فهم نبود.

به طور معمول، میکروفون‌ها علاوه بر نوع دستگاه، بر اساس جهت نیز طراحی می‌شوند. مثلاً میکروفون‌های Omnidirectional قادر به دریافت همه صداها در یک منطقه هستند، اما قادر به فوکوس بر روی یک موضوع خاص با نویز پس‌زمینه نیستند. میکروفون‌های دو طرفه، جهت‌دار و شاتگان برای مصاحبه ، مفید هستند. با این حال، دو دستگاه یک طرفه می‌توانند اثر یکسانی مانند میکروفون‌های کاردیوئید را ارائه دهند.

در ادامه ، تاریخچه انواع میکروفون های کامپیوتر و نحوه کارکرد میکروفون ها را بررسی خواهیم کرد . با این پیش زمینه بهتر است وارد مبحث اصلی شویم پس پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید .

کاربرد میکروفون در کامپیوتر چیست؟

  • استفاده برای ضبط صدا
  • به کاربران اجازه و امکان تشخیص صدا را می‌دهد .
  • به کاربران اجازه می‌دهد انواع آلات موسیقی را ضبط کنند .
  • به کاربران اجازه می‌دهد به صورت آنلاین صحبت کنند .
  • امکان استفاده از سیستم VOIP ( Voice over internet protocol) را می‌دهد .
  • برای بازی های کامپیوتری مناسب است .
  • می‌تواند ، صدای افراد را برای آواز خواندن ، پادکست و ... ضبط کند .

کاربرد میکروفن در کامپیوتر


پیشنهاد بابلو : خرید اینترنتی هدفون با کیفیت میکروفون و صدای بالا همراه با گارانتی !


تاریخچه انواع میکروفون

امروزه، میکروفون‌ها عمدتاً در زمینه‌های موسیقی و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در دهه ۱۶۰۰، دانشمندان شروع به جستجوی چگونگی بزرگنمایی صدا کردند.

در سال ۱۶۶۵، کلمه میکروفون هنوز به کار نرفته بود. فیزیکدان انگلیسی رابرت هوک به عنوان پیشگام در زمینه پخش صدا در فواصل دور شناخته شده بود، زیرا او acoustic cup و string phoneرا ابداع کرد.

مخترع میکروفون در جدول

در سال ۱۸۲۷، چارلز وتستون به عنوان اولین شخصی که نقش حیاتی در توسعه میکروفون بازی کرد، شناخته می‌شود. وتستون، فیزیکدان و خالق مشهور انگلیسی بود که بهترین مخترع تلگراف بود. اساساً او به رشته‌های مختلف علاقه داشت و در دهه ۱۸۲۰ مقداری از وقت خود را صرف مطالعه آکوستیک کرد. وتستون یکی از اولین دانشمندان بود که تشخیص داد صدا می‌تواند توسط امواج با کمک رسانه‌ها منتقل شود. این یافته‌اش او را برای پیدا کردن راه‌های مختلف انتقال صداها از مکانی به مکان دیگر در فواصل طولانی ترقیب کرد. او روی ساخت دستگاهی کار کرد که بتواند صداهای پایین را تقویت کند و نام این دستگاه را میکروفون گذاشت.

1876: امیل برلینر به عنوان مخترع اولین میکروفون مدرن شناخته می‌شود. او بیشتر به خاطر اختراع گرامافون و صفحات آن شهرت داشت. هنگامی که برلینر نمایشی از شرکت بل در ارائه صدمین سالگرد ایالات متحده دید، الهام گرفت تا راه‌هایی را برای بهبود ویژگی‌های تلفن ، پیدا کند. مدیریت شرکت بل از دستگاهی که او با فرستنده صدای تلفن راه‌اندازی کرد، تحت تأثیر قرار گرفت و الکساندر گراهام بل میکروفون liquid را اختراع کرد.

1878: پس از اختراع میکروفون توسط برلینر و ادیسون، دیوید ادوارد هیوز، استاد موسیقی بریتانیایی-آمریکایی، اولین میکروفون کربنی را معرفی کرد. این به عنوان نمونه اولیه برای بسیاری از میکروفون‌های کربنی استفاده شد که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1915:  Vacuum tube ampli برای افزایش صدای بسیاری از دستگاه‌ها، از جمله میکروفون، ساخته شد.

1916: E.C. Wente میکروفون خازنی را در آزمایشگاه بل اختراع کرد که به عنوان خازن یا میکروفون الکترواستاتیک نیز شناخته می‌شود. اگرچه وظیفه‌ای برای بهبود کیفیت صدای تلفن داشت، اما نوآوری‌های او بر میکروفون نیز تأثیر گذاشت.

1920: تقاضا برای بهترین میکروفون با کیفیت ، با تبدیل رادیو به اولین منبع اخبار و سرگرمی در سراسر جهان، افزایش یافت. PB-31 به عنوان اولین میکروفون نواری معرفی شد.

1928: شرکت Georg Neumann and Corporation در آلمان تأسیس شد و به دلیل میکروفون خود، شهرتی فراگیر بدست آورد. اولین میکروفون خازنی تجاری نیز توسط گئورگ نویمان ساخته شد و به دلیل شکل آن به بطری نیز معروف بود.

 1931: وسترن الکتریک اولین میکروفون پویا خود، 618 Electrodynamic را به بازار عرضه کرد.

1957: مهندس برق کالج ایالتی سن خوزه و منابع رسانه آموزشی، Raymond A Litke، اولین میکروفون بی سیم را اختراع کرد. این میکروفون برای کاربردهای چند رسانه ای و همچنین رادیو، تلویزیون و آموزش عالی طراحی شده بود و در همین سال ثبت اختراع شد.

1959 :  میکروفون Unidyne III، اختراع شد که صدا را به جای کناره‌ها، از بالای میکروفون دریافت می‌کرد. این پیشرفت جدید طراحی مدرن میکروفون‌ها را در آینده مشخص کرد.

 1964 : جیمز وست و گرهارد سسلر اختراع شماره 3،118،022 را برای یک میکروفون الکترت دریافت کردند که قابلیت اطمینان بهتر و دقت بیشتر را با قیمت کمتر و اندازه کوچک‌تر ارائه می‌کرد. با تولید تقریباً یک میلیارد دستگاه در هر سال، زمینه میکروفون را تغییر داد.

دهه 1970: در این دهه، هر دو میکروفون داینامیک و خازنی بهبود یافتند. آنها ضبط صدای واضح تر و حساسیت سطح صدای پایین تری را ارائه کردند. تعداد زیادی میکروفون نیز در دهه 1970 معرفی شدند.

1983: اولین میکروفون کلیپ‌آن توسط Sennheiser معرفی شد که برای استودیو (MKE 2) طراحی شده بود و یک میکروفون جهت دار (MK# 40) بود. این نوع دستگاه‌ها هنوز در حال استفاده هستند.

دهه 1990: نیومن مدل کندانسور KMS 105 را برای اجراهای زنده منتشر کرد که استاندارد جدیدی را برای کیفیت بهتر ارائه می‌کرد.

دهه 2000: میکروفون‌های MEMS با دستگاه‌های قابل حمل و همچنین هدست‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه محبوب‌تر شدند. گرایش میکروفون‌های سایز کوچک با برنامه‌هایی مانند فناوری خودرو، دستگاه‌های پوشیدنی، خانه‌های هوشمند و غیره در حال رشد بود.

2010: Eigenmike در سال 2010 معرفی شد که شامل انواع مختلفی از میکروفون‌های با کیفیت بود. این میکروفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی سطح یک کره قوی ترتیب داده شوند تا صدا را از جهات مختلف دریافت کنند.

در حال حاضر فناوری میکروفون همچنان در حال توسعه است .

میکروفون هایی که امروزه در بیشتر کاربران مورد پسند واقع می شود به شرح زیر است :

  1. میکروفون های روبانی
  2. میکروفون های خازنی با دیافگرام های بزرگ و کوچک
  3. میکروفون های پویا

میکروفون چگونه کار می کند ؟

  • وقتی فردی صحبت می‌کند، امواج صوتی وارد میکروفون می‌شود و انرژی تولید می‌کند.
  • دیافراگم معمولاً توسط پلاستیک بسیار نازک ساخته شده و هنگامی که امواج صوتی به دیافراگم برخورد می‌کنند، به عقب و جلو حرکت می‌کند. سیم پیچ به دیافراگم متصل است و نیز به عقب و جلو حرکت می‌کند.

کاربرد میکروفن در کامپیوتر

  • یک میدان مغناطیسی توسط آهنربای دائمی ایجاد می‌شود و سیم پیچ ، میدان مغناطیسی را قطع می‌کند. هنگامی که سیم پیچ از طریق میدان مغناطیسی به عقب و جلو حرکت می‌کند، جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند.
  • جریان الکتریکی در سراسر میکروفون به دستگاه ضبط صدا می‌رسد. این جریان برای هدایت تجهیزات ضبط صدا استفاده می‌شود تا صدا برای همیشه ذخیره شود. همچنین، جریان‌ها را می‌توان بزرگ‌نمایی کرده و در بلندگو ذخیره کرد که الکتریسیته را به صدای بلندتر تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید : آیا ولوم صدا بیش از حد بلند است ؟ نحوه تنظیم صدای هدفون

انواع میکروفون کامپیوتر

 انواع میکروفن موبایل

1-میکروفون Omnidirectional 

این نوع میکروفون دارای یک طرح قطبی دایره‌ای است که می‌تواند صدا را از همه طرف میکروفون دریافت کند. به عنوان مثال، اگر فردی از سمت چپ، راست، جلو، پشت با میکروفون صحبت کند، سیگنال‌ها را از همه طرف به طور مساوی ضبط می‌کند.این نوع میکروفون‌ها عمدتاً در استودیوها برای ضبط صدای بیش از یک نفر یا آلات موسیقی استفاده می‌شوند. در مقابل، میکروفون‌های یک طرفه صدا را فقط از جهت خاصی دریافت می‌کنند.

میکروفون Omnidirectional 

2-میکروفون Unidirectional 

این نوع میکروفون دارای یک طرح قطبی یک طرفه است که فقط می‌تواند صدا را در یک جهت دریافت کند. بنابراین، هنگامی که شما در جهت صحیح صحبت می‌کنید، می‌تواند صدا را ضبط کند. این نوع میکروفون‌ها زمانی مفید هستند که کاربر بخواهد صدای خود را در حین پادکست یا صداگذاری ضبط کند. نمودار قطبی آن‌ها نشان می‌دهد که وقتی کاربر در جلوی آن صحبت می‌کند، حداکثر صدا را دریافت می‌کند.

میکروفون Unidirectional 

3-میکروفون Close-talk

این نوع میکروفون دارای طراحی خاصی هست که برای استفاده بهینه باید دهان خود را نزدیک به میکروفون قرار داد و سعی کرد صدای اضافی و نویز را کاهش دهد. این میکروفون‌ها با گوشی، هدست و همچنین نرم‌افزار تشخیص صدا استفاده می‌شوند و کیفیت صدای عالی را برای برنامه‌های fixed stationارائه می‌دهند. همچنین، دارای یک hum-bucking coil برای کاهش صدای غیرضروری و افزایش کیفیت برای ارتباطات صوتی است.

میکروفون Close-talk

4-میکروفون Bidirectional 

این نوع میکروفون به عنوان میکروفون هشت‌طرفه شناخته می‌شود که برای دریافت صدا با حساسیت بالا از جلو و پشت میکروفون طراحی شده است. در هنگام مصاحبه با یک شخص، مفید است زیرا می‌توانید از مصاحبه کننده و مصاحبه شونده به یک اندازه صدا بگیرید. تصویر زیر الگوی دریافت صدای میکروفون دوطرفه را نشان می‌دهد که به طور مساوی بخشی از صدای جلو و پشت را می‌گیرد.

میکروفون Bidirectional 

5-میکروفون Clip-on

این نوع میکروفون به عنوان میکروفون لاوالیر، میکروفون lapel ، میکروفون body ، میکروفون گردنی، میکروفون یقه ای یا میکروفون شخصی نیز شناخته می‌شود. این مدل ، یک میکروفون بی‌سیم و یک هندزفری کوچک است که برای انجام عملیات پخش صدا مانند تئاتر، تلویزیون و سخنرانی های عمومی استفاده می‌شود. آن ها عمدتاً با چسباندن به کراوات، یقه، پیراهن یا لباس‌های دیگر استفاده می‌شوند.

میکروفون Clip-on


فروشگاه بابلو به عنوان فروشگاه لوازم جانبی موبایل یکی از بهترین ها در ایران همراه با تنوع بالای محصولات!


میکروفون چگونه داده ها را به کامپیوتر منتقل می‌کند ؟

میکروفون یک دستگاه ورودی است و اطلاعات را به کامپیوتر می فرستد. به عنوان مثال، هنگامی که از آن برای ضبط موسیقی یا صدا استفاده می شود، اطلاعات (یک رکورد) در پاسخ به پخش در رایانه ذخیره می شود. علاوه بر این، میکروفون‌ها برای فناوری تشخیص صدا مهم هستند، که صدای شما را به عنوان ورودی می‌گیرد و مشخص می‌کند در کامپیوتر چه عملیاتی باید انجام شود.

کاربرد میکروفن در کامپیوتر

قسمت های مختلف میکروفون

می‌توانید اجزای مختلف میکروفون را به طور مستقل خریداری کنید. بنابراین، در صورت بروز مشکل در میکروفون شما، این راهنما به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام بخش از میکروفون نیاز به تعمیر دارد و نیازی به خرید میکروفون جدید نیست.

اجزای یک میکروفون شامل چندین بخش هستند که برای عملکرد بهینه آن لازم است. این اجزا شامل:

  • Wind Screen: بخشی از میکروفون است که کاربر در آن صحبت می‌کند. این بخش شامل یک مانع دایره‌ای از فلز سخت است که شیشه جلویی را در زیر خود جای داده است. اغلب میکروفون‌ها دارای شیشه جلویی هستند، اما در برخی موارد ممکن است به دلیل نوع کاربرد، این شیشه جلو مشکل ساز شود. در چنین حالت‌هایی، از فیلتر پاپ برای حذف نویز استفاده می‌شود. شیشه جلویی لایه‌ای از فوم نازک است که باعث می شود بهترین کیفیت صدا منتقل شود، زیرا از ورود باد به دیافراگم جلوگیری کرده و صدای غیر ضروری در سیگنال را کاهش می‌دهد.
  • دیافراگم :  شبیه به درام گوش افراد است. هنگامی که کاربر صحبت می‌کند ، امواج صوتی وارد میکروفون می‌شود، به دیافراگم برخورد کرده و باعث لرزش آن می‌شود. با استفاده از میکروفون، این لرزش به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود. بنابراین، دیافراگم به عنوان مهمترین عامل در ارائه بهترین کیفیت صدا در میکروفون، بسیار حائز اهمیت است.
  • Magnetic Core:این بخش تنها در میکروفون‌های داینامیکی وجود دارد و همچنین یک میدان مغناطیسی برای کویل ایجاد می‌کند. در نتیجه، لرزش می‌تواند به سیگنال الکتریکی تبدیل شود.
  • Coil:این بخش نیز تنها در میکروفون‌های دینامیکی وجود داردو به دیافراگم متصل است و هنگامی که دیافراگم شروع به لرزیدن می‌کند، کویل نیز شروع به لرزیدن می‌کند. سپس کویل بین یک آهنربا حرکت می‌کند؛ با این حرکت، کویل شارژ می‌شود و آهنربا انرژی الکتریکی را به سیگنال تبدیل می‌کند.
  • Capsule:کپسول، جایی است که صدا از لرزش به سیگنال الکتریکی در هر نوع میکروفون تبدیل می‌شود. بعضی از میکروفون‌ها نیاز به کپسول دارند و بعضی دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. میکروفون‌ها با استفاده از تنظیمات "پاور فانتوم"، قابلیت دریافت برق از را به صورت ترکیبی دارند. به همین دلیل است که باید بررسی کنید که آیا میکروفون شما به پاور فانتوم نیاز دارد یا خیر.
  • بدنه : بدنه میکروفون، کیفیت صدا را تعیین می‌کند و نشان دهنده دوام آن است. بدنه میکروفون شبیه به شاسی خودرو است. بهترین میکروفون‌ها، بدنه‌ای قوی با الکترونیک هوشمند درون آن دارند. این قابلیت به آنها کمک می‌کند تا میکروفون را در برابر سقوط، ضربه و خطرات دیگر محافظت کنند.
  • خروجی : خروجی، محلی است که کابل به میکروفون متصل می‌شود. XLR نوع کابل پیش‌فرض برای میکروفون‌ها است و کار آن ، ارسال سه شاخه اصلی سیگنال استریو است. این کابل را با هر طولی می‌توانیدخریداری است. برخی از میکروفون‌ها دارای خروجی برای کابل‌های 1.4 اینچ هستند، در حالی که برخی از میکروفون‌های ارزان‌تر با کابل پیش‌فرض متصل می‌شوند.

چگونه بررسی کنیم که کامپیوتر میکروفون دارد یا خیر؟

دو نوع میکروفون کامپیوتر وجود دارد: داخلی و خارجی.

میکروفون‌های داخلی

معمولاً مشکلی برای پیدا کردن میکروفون‌های داخلی کامپیوتر وجود ندارد، زیرا آنها ممکن است به شکل سوراخ‌های کوچک زیر قاب مانیتور کامپیوتر یا هر جایی از بدنه لپ‌تاپ باشند. برای نشان دادن مکان میکروفون، معمولاً کلمه "Mic" یا یک تصویر کوچک از یک میکروفون روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ قرار دارد.

میکروفون‌های خارجی

این میکروفون‌ها جداگانه خریداری شده و به کامپیوتر متصل می‌شوند. اگر پورت USB یا کارت صدا برای اتصال میکروفون ندارید، نمی‌توانید از میکروفون خارجی استفاده کنید. کارت صدا جایی است که بلندگوی خارجی را وصل می‌کنید و در پشت کامپیوتر قرار دارد.

نتیجه گیری

میکروفون یک دستگاه الکترونیکی است که برای تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکتریکی استفاده می‌شود. کاربرد میکروفن در کامپیوتر به منظور ضبط صدا، برقراری تماس‌های تلفنی، صحبت کردن با دیگران در برنامه‌های چت و ویدئو کنفرانس و همچنین به منظور تشخیص صداهای محیطی برای کنترل صدای بلندگوها است.میکروفون‌های کامپیوتر دارای دو نوع داخلی و خارجی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. استفاده از میکروفون‌های با کیفیت و مناسب باعث بهبود کیفیت صدا و افزایش دقت در ارتباطات صوتی می‌شود.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha