آیا اکشن فیگور ها و فیگورها ارزش سرمایه گذاری دارند ؟

جواب بسیار ساده است ، بله، اما این وابسته به چندین عامل می‌باشد: نوع  اکشن فیگورها ، تقاضا برای آن‌ها، محبوبیت فرنچایز و شما ، بله درست متوجه شده اید ، شما، شخصی که در حال جمع‌آوری آن‌ها هست.

آیا در نظر دارید یک مجموعه اکشن فیگوررا به عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده جمع آوری کنید؟ به نظر می‌رسد راهی خوب و آسان برای کسب درآمد باشد. ما همگی شنیده‌ایم که بعد از فروش یک اکشن فیگور که مدتی داشته‌ایم، صدها یا حتی هزاران دلار سود کرده‌اند. قطعاً مواردی از این قبیل وجود دارد و می‌توانید در حال حاضر به فروشگاه های برتر جهانی بروید و فیگورهای قدیمی جنگ های ستارگان و ترانسفورمرز را پیدا کنید که برای هزاران دلار به فروش می‌رسند. به نظر خوب می‌رسد، پس زمان آن است که یک تارگت برای خود پیدا کنید و چند اکشن فیگور تصادفی ترانسفورمرز یا مارول را خریداری کنید، نظر شما چیست ؟ بیایید بیش از صبر نکنید ونگاهی به حقایق بیندازیم و تعیین کنیم آیا اکشن فیگور خاص ، واقعاً یک سرمایه‌گذاری مناسب برای شما هستند یا خیر...

بعد از چه مدت اکشن فیگور ارزشمند می شود ؟

معمولاً حدود 20 سال طول می‌کشد تا یک اکشن فیگور معمولی بعد از عرضه‌اش به ارزش قابل توجهی برسد. این یک زمان تخمینی است که برای یک اکشن فیگور در نظر گرفته می‌شود. فرآیند به این صورت است ، کودکان در دوران کودکی خیلی از اکشن فیگورها را دوست دارند و به مرور زمان، از آن‌ها خسته می‌شوند و هنگام بزرگ شدن، حس نوستالژی به سمت اسباب‌بازی‌هایی که با آن‌ها بزرگ شده‌اند، پدیدار می‌شود. اکنون که آن‌ها به در آمد پایدار رسیدند ، باید همان اکشن فیگور را با قیمت بیشتری خریداری کنند .

اکشن فیگور اورجینال

چقدر می توانم از اکشن فیگورهایم انتظار در آمد زایی داشته باشم ؟

وقتی به اکشن فیگورها می‌رسد، پاسخ قطعی وجود ندارد. ارزش برخی از آن‌ها ممکن است پس از 5 تا 10 سال به ارزش 500٪ افزایش یابند، در حالی که دیگران ممکن است فقط دو برابر ارزش خود را داشته باشند. متأسفانه نمی‌توانم به شما پاسخ دقیقی در این زمینه بدهم، زیرا این بسیار وابسته به فیگور مورد نظر است و همه اکشن فیگورها به یک شکل تولید نمی‌شوند.

بهترین اکشن فیگور های جهان

چگونه می توانم ارزش اکشن فیگور خود را تعیین کنم ؟

برای تعیین ارزش اکشن فیگور باید ابتدا چند قدم را با هم طی کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم قیمت آن ها چه میزان است ، با ما همراه باشید تا متوجه شوید چگونه می توان تشخیص داد که یک اکشن فیگور ارزشمند است یا خیر...

قدم اول : وضعیت فعلی اکشن فیگور خود را تعیین کنید

اگر نمی‌دانید چگونه اکشن فیگور خود را ارزیابی کنید، در اینترنت راهنمایی‌های زیادی وجود دارد. به طور خلاصه، به خطوط رنگی خراشیده، رنگ‌های پریده، مفاصل ، قطعات و لوازم جانبی از دست رفته و نقص‌های دیگر توجه کنید. بدون شک، هر چه شرایط بهتر باشد، ارزش فیگور بیشتر خواهد بود. البته، اگر فیگور هنوز در بسته‌بندی اصلی خود باشد، احتمالاً همیشه ارزش بیشتری نسبت به همان اکشن فیگور خارج از جعبه خواهد داشت. جعبه‌ها نیز می‌توانند ارزیابی شوند. به دنبال تاول‌ها، چین و چروک، درز و تغییر رنگ و غیره باشید.

مقدار فعلی را پیدا کنید

بهترین روش برای تعیین ارزش اکشن فیگورها ، سایت های معتبر جهانی است. لیست فروش آن محصول را بررسی کنید. لیست فروخته شده‌ها به شما نشان می‌دهد که مردم در واقع چه مقدار برای آن فیگور پرداخت کرده‌اند. ممکن است محصولات فروش نشده با قیمت بسیار بالا وجود داشته باشد، اما این شما را فریب ندهد. هیچ کس واقعاً آن مقدار پول را برای فیگور شما پرداخت نخواهد کرد.

آیا این تضمین وجود دارد که خریدار پیدا شود ؟

در بیشتر موارد، بله، احتمالاً همیشه افرادی وجود خواهند داشت که تمایل دارند اکشن فیگور شما را خریداری کنند. مسئله این است که آیا شما تمایل دارید فیگورهای خود را با قیمتی که آن‌ها آماده پرداخت آن هستند ، بفروشید. برخی از فیگورها پس از چند سال ارزش بسیار بیشتری از قیمت خود در بازار دارند و دیگران ممکن است برای افزایش ارزش به مدت زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشند یا به هیچ وجه اینگونه نباشد.

فروش به یک فروشنده یا کسی که اکشن فیگور را به فروش می‌رساند، بسیار آسان‌تر خواهد بود. اما آن‌ها معمولاً آماده پرداخت قیمت کامل نیستند. در واقع، گاهی اوقات پیشنهاد می‌دهند که نصف ارزش فیگور را به شما پرداخت کنند. اما این بخشی از برنامه کاری آن‌ها است، آن‌ها باید به قیمت کمتری خریداری کنند تا آن را با سود بالاتری مجدداً به فروش برسانند.

در نهلیت ، ضمانتی برای پیدا کردن خریدار وجود ندارد.

هدف سرمایه گذاری : چرا روی اکشن فیگور سرمایه گذاری کنید ؟

این یک سوالی است که باید به طور شخصی از خودتان بپرسید . آیا شما اکشن فیگوررا فقط برای سودی که ممکن است در آینده به دست آورید، جمع‌آوری می‌کنید، یا این کار یکی از سرگرمی‌های شماست که ممکن است یک روز پولی برایتان به دست آورد؟ به طور شخصی، فکر می‌کنم گزینه دوم از دو گزینه گفته شده، بهتر است. به عنوان یک طرفدار، شما نه تنها از جمع‌آوری لذت می‌برید، بلکه به طور طبیعی دانش و درکی از فیگورهایی که جمع‌آوری می‌کنید پیدا می‌کنید. این دانش فقط در صورتی که شما فقط برای پول جمع‌آوری کنید، وجود نخواهد داشت. آیا می‌توانید با برخی از فیگورها مقدار مناسبی پول به دست آورید؟ بله، اما تمام فرآیند بسیار لذت بخش و سودآورتر خواهد بود اگر شما یک کلکسیونر باشید.

اکشن فیگور گیمینگ

شرایط مراقبت از اکشن فیگورها

اگر اکشن فیگورشما به نیاز به تعمیرات جدی مانند بازسازی رنگ، تعویض عضو و غیره دارد، در حال حاضر شما در مقابل آن پیروز نیستید. ارزش این فیگور به شدت کاهش یافته است و احتمالاً سود کمی می‌توانید به دست آورید، مگر اینکه فیگور درخواستی شما بسیار نادر باشد، که این موضوع هم بسیار کم اتفاق می افتد. بهترین نوع نگهداری برای  اکشن فیگورها ، نگهداری پیشگیرانه است و خوشبختانه این کار بسیار پیچیده نیست. هنگام نمایش فیگورهای خود، آن‌ها را در محیطی تمیز، نسبتاً خشک و با دمای معتدل نگه دارید و آن‌ها را از نور خورشید (و همچنین اشعه UV دیگر) دور نگه دارید. آن‌ها را بعد از مدتی با یک پاک کننده خوب تمیز کنید و در نهایت نیازی نیست خیلی نگران باشید.

حرف آخر

اگراین مقاله را خوانده باشید، احتمالاً می‌دانید که پاسخ به این سوال "بله" یا "خیر" نیست. این به فیگور مورد نظر شما بستگی دارد. بیشتر فیگورها حدود 20 سال زمان می‌برند تا ارزش قابل توجهی افزایش یابند؛ با این حال، برخی از فیگورها در مدت زمان کوتاهی به شدت افزایش می‌یابند. پیش‌بینی اینکه کدام فیگورها در مدت کوتاهی به شدت افزایش خواهند یافت، بسیار دشوار است.

در نهایت، بهترین راه برای آموزش در مورد اکشن فیگورها این است که  تا جایی که می توانید فیگورهای با ارزش در آینده را پیش‌بینی و خریداری کنید ، همه این موارد ، علاقه‌مند بودن شما به فرنچایزی است که فیگورهای آن را جمع‌آوری می‌کنید. یک طرفدار با علاقه، مزیتی نسبت به شخصی دارد که فقط با تحقیقات سرد و ساده خود را مشغول می‌کند و سعی می‌کند پیش‌بینی کند کدام یک از آن‌ها ارزشمند خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا اکشن فیگورها سرمایه‌گذاری خوبی هستند؟ اگر شما طرفدار یک فرنچایز خاص هستید، بله ، ارزش سرمایه گذاری دارد .

موفق باشید ! تایپ کنید و ازبازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha