چرا اکشن فیگور ارزش بالایی دارد ؟ راهنمای کامل

هزینه‌ی اکشن فیگورها بالاست و در حال حاضر به نظر می‌رسد گران‌تر از گذشته هستند. یکی از دلایل اصلی این موضوع، تورم در تمامی کشورها است. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث گران شدن اکشن فیگورها شده‌اند. به طور خاص، بعضی از اکشن فیگورها با قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیگران فروخته می‌شوند، که دلایل مختلفی دارند مانند محبوبیت بیشتر و یا تعداد محدود آن‌ها ، که می‌تواند در گران تر شدن آن ها تاثیر گذار باشد ...با ما همراه باشید تا به صورت کامل دلیل و مواردی که می تواند باعث گران تر شدن اکشن فیگورها شود را بیان کنیم .

گران تر بودن به دلیل متریال(جنس) ساخته شده اکشن فیگورها

مواد استفاده شده در ساخت اکشن فیگورها دارای هزینه های متفاوتی هستند. پلاستیک، فلز و رنگ‌های استفاده شده در اکشن فیگورها از منابع طبیعی تولید می‌شوند که تحت تأثیر مواردی مانند تورم و هزینه‌ی تجارت قرار دارند و ممکن است نوسانات زیادی داشته باشند. اکشن فیگورها ساخته شده از مواد با کیفیت بالاتر، مانند پلی وینیل کلراید (PVC)، به طور پیش فرض گران‌تر هستند. در هنگام ارزیابی اکشن فیگورها و تعیین قیمت، ابتدا باید هزینه تمام مواد را محاسبه کرد. این ممکن است منجر به افزایش قیمت پایه اکشن فیگورها شود که ممکن است حدود 40-50 دلار هزینه داشته باشند. بسته به نوع ماده‌ای که از آن ساخته می‌شوند، فروش آن‌ها با قیمت کمتر برای فروشنده به صرفه نخواهد بود .

فیگور گران

چه کسی حق تولید اکشن فیگورها را دارد ؟

بیشتر اکشن فیگورها بر اساس یک شخصیت خاص و معتبر ساخته می‌شوند. که آن ها را بیشتر در انیمه، کتاب‌های کمیک، کارتون‌ها یا سایر رسانه‌ها می بینید. هر شخصیت توسط شرکت خاصی ساخته می شود و روی آن شخصیت مالکیت دارد . مالکان عموماً در کسب و کار ساخت اکشن فیگورها فعال نیستند و آن را به شرکت‌های دیگر سپرده اند. شرکت های ساخت اکشن فیگور برای حق ساخت فیگورها مبلغی را پرداخت می‌کنند و ممکن است درآمدی از فروش به صاحب علامت تجاری ارائه دهند.

 بسته به اینکه حقوق به که تعلق دارد، تولیدکننده چه کسی است و عملیات چقدر بزرگ است، همه می‌توانند در تعیین قیمت اکشن فیگورها تأثیرگذار باشند. به همین دلیل فیگورهایی با نام اعتباری کم تر و کم تر شناخته شده گران‌تر از فیگورهای قابل تولید جمعی خواهند بود. به طور معکوس، برندهای بزرگ مانند جنگ ستارگان می‌دانند که فیگورهای خود را خیلی ساده تر خواهند فروخت و می‌توانند هزینه حق تولید را بسیار بیشتر بپردازند.

اکشن فیگورهای نادر معمولا بسیار گران تر هستند

هر چه فیگوری نادرتر باشد، ارزش آن بیشتر است. حتی نیازی به کیفیت خوب یا عملکرد بالا ندارد. اگر تنها چند عدد وجود داشته باشد، ارزش آن معمولاً افزایش می‌یابد. این را همیشه در خودروها می‌بینید، یک آستون مارتین قدیمی ممکن است میلیون‌ها دلار هزینه داشته باشد، در حالی که یک آستون مارتین جدیدتر، با کیفیت بهتر و با ویژگی‌های بیشتر، ممکن است فقط صد هزار دلار هزینه داشته باشد. این همین دلیل است که این اصل در فیگورها هم به کار می‌رود. اگر ارزشمند و نادر باشد، آنگاه ارزش دارد. بیشتر در اکشن فیگورهای قدیمی که به مدت طولانی تولید نشده اند این موضوع دیده می‌شود.

اکشن فیگور های خفن

هر چقدر اکشن فیگورها قدیمی‌تر باشند، احتمالاً بیشتر شانس دارند که دیگر تولید نشوند. اگر اکشن فیگورها هنوز در بسته بندی اصلی خود باقی مانده باشند، هر چقدر قدیمی‌تر باشند، ارزش آن‌ها بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اکشن فیگور ولیکس که در یک کارتون کوتاه جنگ ستارگان در سال 1980 وجود داشت، در بسته بندی اصلی خود 30 هزار دلار ارزش دارد؛ که دلیل آن کمبود این محصول ها در بازار امروز است . همیشه بسته بندی مهم نیست، به عنوان مثال، نمونه اولیه اکشن فیگور  G.I.joe آخرین بار 200 هزار دلار فروخته شده است. همانطور که در آستون مارتین قدیمی این مورد مشاهده شد، فراموش نکنید آن اکشن فیگورها بهتر از فیگورهای جدید نبودند، اما فقط بسیار کم‌یاب بودند.

بیشتر اکشن فیگورها با گذر زمان، اگر در بسته‌بندی اصلی خود باقی بمانند، افزایش قیمت خواهند داشت. با گذر زمان، تعداد کمتری از این اکشن فیگورها در بسته‌بندی خود وجود خواهند داشت. هر چقدر تعداد آن‌ها کمتر باشد، فیگورهای باقی‌مانده ارزش بیشتری خواهند داشت.

قانون اجتناب ناپذیر عرضه و تقاضا

گاهی اوقات اکشن فیگورها تنها برای یک بازه زمانی کوتاه تولید می‌شوند، گاهی به آن‌ها شارژ محدود می‌گویند و گاهی به دلایلی دیگر تولید نمی‌شوند. روش محاسبه ارزش در اینجا کاملاً به عرضه و تقاضا بستگی دارد. اگر فقط 1000 فیگور تولید شده باشد و 10,000 نفر بخواهند یکی بخرند، قیمت ممکن است 100 دلار باشد. اگر فقط 1000 فیگور تولید شده باشد اما یک میلیون نفر بخواهند یکی بخرند، قیمت آن به شدت افزایش خواهد یافت. گاهی اوقات این موضوع به سمت عقب برمی‌گردد، زمانی که فیگورهای محدود منتشر می‌شوند اما هیچ کس نمی‌خواهد آن‌ها را بخرد. هنگام تولید اکشن فیگورها، قسمتی از تعیین قیمت آن فیگور، به تقاضا وابسته است. چند نفر می‌خواهند آن را داشته باشند و آن‌ها آماده هستند چه مبلغی پرداخت کنند؟

گاهی حتی ممکن است تعداد بسیار محدودی از یک فیگور خاص تولید شده باشد. گاهی قیمت یک اکشن فیگور به دلایل ساده‌ای مثل این است که بیشتر خریداران فکر می‌کنند آن فیگور واقعاً خفن است. این موضوع پیش‌بینی نشده است و بخشی از دلایلی است که سرمایه‌گذاری در اکشن فیگورها همیشه بهترین ایده نیست. اگر علاقه‌مند به این موضوع شدید قرار است بیشتر راجع به آن توضیح دهم.

مخاطب اکشن فیگورها افرادی با سن بالاتر هستند !

این فقط یک نظریه‌ای است که من دارم و نمی‌توانم بگویم که آمار خاصی از آن دارم، اما احساس می‌کنم که کودکان زیر ۱۴ سال، هدف واقعی برای اکشن فیگورهایی مانند جنگ ستارگان، افسانه‌های مارول و ترانسفورمرز نیستند.

بهترین فیگور جهان

 کودکان این روزها (در واقع، من باور دارم که این اتفاق مدتی است که رخ می‌دهد) بیشتر درگیر صفحه‌ها و گجت‌ها هستند و اگرچه هنوز بسیاری از والدین اکشن فیگورها را برای کودکان خود می‌خرند و بسیاری از کودکان همچنان اکشن فیگورها را می‌خواهند، اما تعداد کودکانی که آن‌ها را می‌خواهند بسیار رو به کاهش بوده است.

من کمی دچار شک شده ام که قیمت‌های خرده فروشی اکشن فیگورها به این دلیل است که بسیاری از آن ها برای سن های بالاتر ساخته می شوند که پول و تمایل به پرداخت قیمت‌های بالاتر را خواهند داشت. این فقط یک نظریه است که من دارم و ممکن است در آینده مقاله دیگری راجع به آن بنویسم .

نتیجه گیری

امیدوارم این مقاله به شما درکی از اینکه چرا اکشن فیگورها می‌توانند به این قیمت باشند، بدهد. بیشتر مواقع آن‌ها ارزش بالایی ندارند، بلکه به دلیل تقاضای بالایی که برایشان وجود دارد، به این قیمت فروخته می‌شوند. یک مجموعه‌دار ممکن است برای یک اکشن فیگور در شرایط بسیار خوب و  در بسته‌بندی خود، مبلغ زیادی پرداخت کند. این به معنی آن است که قیمت آن برای کسانی که سعی در خرید آن دارند، بالا می‌رود. اغلب خود مجموعه‌داران باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند. فقط به یاد داشته باشید که کمیت نشانگر کیفیت بهتر نیست، اما معمولا به ارزش بیشتری دچار می‌شود.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha