راهنمای خرید پایه خنک کننده لپ تاپ

امروز زمانه ، زمانه دیجیتالی شدن است و می‌توانید ببینید که کامپیوترها همه جا هستند . بیشتر کارهای روزمره ما اکنون با رایانه انجام می‌شود . اکثر مردم لپ تاپ ها را به کامپیوترها ترجیح می‌دهند ، چرا که قابل حمل هستند ومی‌توان در هر مکانی از آن ها استفاده کرد ، اما یکی از موارد بسیار مهم بعد از خرید لپ تاپ ، خنک کنندگی آن است .

در ادامه یک راهنمای کلی و کامل برای درک کلی از پایه‌های خنک کننده لپ تاپ آورده شده است و به شما کمک می‌کند تا بهترین پایه خنک کننده را به صورت آنلاین انتخاب کنید . نکات بسیاری وجود دارد که باید هنگام انتخاب پایه خنک کننده در نظر بگیرید که آن ها را به صورت کامل و گام به گام توضیح خواهیم داد و پیشنهاد می‌کنیم برای یک خرید با کیفیت تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .

چرا لپ تاپ بیش از حد گرم می شود ؟

به دلیل استفاده طولانی مدت از لپ تاپ ، پردازنده (CPU ) داغ شده و دمای دستگاه افزایش می‌یابد . اگر چه لپ تاپ هایی که فن‌های داخلی دارند ، دما را تا حدود بسیار زیادی کنترل می‌کنند ، اما به دلیل حجم کاری زیاد و بازی ، لپ تاپ بیش از حد شروع به داغ شدن می‌کند .

علت داغ شدن لپ تاپ هنگام بازی

افرادی که بیشتر از حد ، از لپ تاپ استفاده می‌کنند با مشکل گرمای بیش از اندازه دست و پنجه نرم می‌کنند و این یک مشکل اساسی به شمار می‌رود و در بسیاری از موارد عملکرد لپ تاپ را کاهش خواهد داد و بعضی اوقات باعث ضربه شدید به اجزای داخلی لپ تاپ می‌شود .


پیشنهاد بابلو :خرید تجهیزات گیمینگ با تنوع بالا و بالاترین کیفیت ها !


اجزای اصلی یک سیستم کامپوتری پردازنده (CPU)و گرافیک (GPU)است . گرمای بیش از حد مستقیما بر این دو بخش تاثیر می‌گذارد و در نتیجه ، بسیاری از برنامه های اجرا شده در سیستم عامل دچار مشکل خواهند شد . برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ، یک فن داخلی برای ارائه یک سیستم خنک کننده وجود دارد که می‌تواند گرمای بیش از حد را کاهش دهد .

این موضوع در گذشته به خوبی کار می‌کرد، اما اکنون به دلیل برنامه هایی که می‌توانند بار زیادی از لپ تاپ بکشند ، دیگر برای همه ی کاربران تاثیر گذار نیست . البته این موضوع بسته به منطقه زندگی هم دارد به عنوان مثال ، لپ تاپ در مناطق سرد بیش از حد گرم نمی‌شود ، در حالی که در یک مکان گرم ، به راحتی گرم می‌شود .

مراحل خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ برای شما

تولید کنندگان لوازم جانبی لپ تاپ ، پایه خنک کننده لپ تاپ را ساختند تا به عنوان یک سیستم خنک کننده خارجی عمل کند . پایه خنک کننده لپ تاپ برای کاهش گرمای بیش از حد طراحی شده است و لپ تاپ شما را در دمای مطلوب نگه می‌دارد و عملکردی مطابق انتظار به شما ارائه می‌دهد .

بهترین خنک کننده لپ تاپ گیمینگ

برندهای مختلف با طراحی پایه‌های خنک کننده ، آن ها را برای یک هدف خاص طراحی کرده اند . بسته به بودجه خود می‌توانید ، بهترین کول پد را برای لپ تاپ از میان بسیاری از گزینه‌های موجود انتخاب کنید . برای کارهای سنگین تر مانند برنامه‌نویسی، ویرایش ویدئو، گیمینگ و ... خرید پایه خنک کننده لپ تاپ توصیه می‌شود. بنابراین ، بهتر است وارد مراحل اصلی شویم .

انواع پایه خنک کننده لپ تاپ

دو نوع متفاوت از پایه خنک کننده وجود دارد :

  • پایه خنک کننده لپ تاپ با فن
  • پایه خنک کننده لپ تاپ بدون فن

خنک کننده لپ تاپ بدون فن

پایه خنک کننده لپ تاپ با فن

این نوع پایه خنک کننده جزو رایج ترین‌ها در بازار هستند . در این نوع خنک کننده ها ، چندین فن دیده می‌شود که به طور همزمان و به میزان مشخصی گردش پیدا می‌کنند و حداکثر جریان هوا را ایجاد می‌کنند .

پایه خنک کننده لپ تاپ بدون فن

همه ی پایه‌های خنک کننده دارای فن نیستند ، بعضی از آن ها بدون فن هستند . این پایه‌های خنک کننده با مواد مقاوم در برابر حرارت مانند آلومینیوم ساخته شده اند و در مقایسه با سایر پایه های خنک کننده با فن بسیار متفاوت هستند . این پایه‌های خنک کننده به دلیل نداشتن فن ، بی صدا کار می‌کنند ، بنابراین صدایی تولید نمی‌کنند . اما در مقایسه با کارایی ، پایه خنک کننده لپ تاپ با فن از این پایه ها موثر تر عمل می‌کند .


خرید کیبورد گیمینگ با ضمانت اصالت و گارانتی ویژه در فروشگاه بابلو !


فاکتورهایی که هنگام خرید پایه خنک کننده لپ تاپ باید بررسی شوند

انواع مختلفی از پایه خنک کننده لپ تاپ با برندهای مختلف وجود دارد ، بنابراین انتخاب یکی از آن ها بسیار دشوار است در ادامه مواردی را توضیح خواهیم داد که به انتخاب بهترین پایه خنک کننده برای لپ تاپ کمک خواهد کرد .

بررسی خنک کننده لپ تاپ

1-سازگاری

بهترین قسمت لپ تاپ در مقایسه با دسکتاپ  ، قابلیت حمل آن است و می‌توانید از لپ تاپ در موقعیتی استفاده کنید که احساس راحتی بیشتری به شما خواهد داد بنابراین پایه خنک کننده باید دقیقا همان چیزی باشد که به شما احساس راحتی بیشتری دهد . پایه خنک کننده لپ تاپ باید ارگونومیک باشد و حداکثر راحتی را برای استفاده فراهم کند . همچنین باید در نظر داشته باشید که پایه خنک کننده باید اندازه لپ تاپ شما را به خوبی پشتیبانی کند .

فراموش نکنید فیکس نبودن لپ تاپ با کول پد می‌تواند تاثیر برعکس بر روی سیستم شما بگذارد و بهتر است این بخش را بسیار جدی بگیرید .

 

2-کیفیت

پایه خنک کننده برای کاهش دمای لپ تاپ استفاده می‌شود . یک پایه خنک کننده خوب با توجه به کارایی آن رتبه بندی می‌شود و این که چه میزان توانایی کاهش دما داخلی لپ تاپ را دارد . باید پایه خنک کننده ای را انتخاب کنید که دارای چندین فن باشد و جریان هوای عالی را فراهم کند . محبوب ترین پایه خنک کننده دارای ابعاد  90 تا 110 میلی متر و سرعت 1000 دور در دقیقه است.

3-قابل حمل بودن

لپ تاپ ها سبک و قابل حمل هستند ، بنابراین پایه خنک کننده لپ تاپ نیز باید قابل حمل و سبک باشد . قابل حمل بودن یکی از موارد مهمی است که هنگام خرید کول پد لپ تاپ باید به آن توجه کنید .

4-توسعه پذیری

در لپ تاپ ، تعداد محدودی از پورت های USB قرار داده شده است و معمولا در تمامی پایه‌های خنک کننده یکی از پورت ها برای کول پد استفاده می‌شود از این رو ما آن را جزو موارد غیر قابل توسعه می‌دانیم . با این حال ، بعضی از پایه‌های خنک کننده گزینه ای برای اتصال سایر دستگاه های USB به Pin ( دو طرفه مانند Deepcool U Pal) یا در مواردی ، مستقیما به پد خنک کننده دارا هستند .

ممکن است بسیاری از پایه های خنک کننده با معیارهای گفته شده مطابقت داشته باشند ، اما به طور کلی ، آن ها نسبت به نمونه های معمولی گران تر هستند . و در پایان ، همه چیز به این بستگی دارد که آیا مشکلی ندارید که یک پورت برای خنک کردن لپ تاپ خود را از دست بدهید یا خیر.

5-قیمت

در انتخاب پایه خنک کننده لپ تاپ نیز ، این نکته مهم است . سازندگان مختلفی وجود دارند که خنک کننده لپ تاپ را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌کنند . شما می‌توانید با توجه به بودجه خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید همچنین پیشنهاد می‌کنیم ، قیمت پایه خنک کننده لپ تاپ را در فروشگاه بابلو را بررسی کنید .

نتیجه گیری

این ها برخی از نکاتی بودند که می‌تواند خرید پایه خنک کننده لپ تاپ را برای شما بسیار لذت بخش تر و حرفه ای تر کند و توسط بسیاری از گیمرها و برنامه نویسان هنگام انتخاب پایه خنک کننده لپ تاپ برای خرید مورد بحث قرار گرفته اند ، امیدوار هستیم با رعایت آن ها و دقت در خواندن این مقاله با کیفیت ترین کول پد را در بازار ایران تهیه کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
آیا پایه های خنک کننده لپ تاپ واقعاً همان چیزی هستند که در تبلیغات می‌بینید ؟حتی اگر همان چیزی باشند که در تبلیغات مشاهده می‌کنید، چگونه مطمئن شویم که واقعاً برای لپ تاپ ما موثر هستند و چگونه می‌توانیم یک پایه خنک کننده پیدا کنیم که واقعاً نیازهای ما را برآورده کند؟ قبل از اینکه به تنهایی در مورد پایه های خنک کننده لپ تاپ به صورت عمیق توضیح دهیم، مهم است که به صورت اساسی در رابطه با کول پد لپ تاپ آشنا شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha