راهنمای انتخاب مناسب ترین پاوربانک بر اساس نیاز شما

در حال حاضر، پاوربانک ها بسیار محبوب هستند و برای افرادی که از دسترسی به برق برای شارژ دستگاه های مختلف خود دچار مشکل هستند، خیلی مفید عمل می‌کنند. با این حال، خرید پاوربانک مناسب برای نیازهای شما ممکن است دشوار باشد. در این روزها، پاوربانک ها در اشکال و اندازه های مختلف و با تنوع زیاد در اندازه ها، ظرفیت ها و فناوری باتری وجود دارد. به علاوه، تفاوت های زیادی در قیمت های مختلف وجود دارد .

بنابراین، باید به موارد زیادی توجه کنیدو فقط این مورد ، مربوط به قیمت آن نیست، بلکه انتخاب یک پاوربانک مناسب ، باید بر اساس نیازهای شما باشد. برای این کار، باید با مشخصات مختلف پاوربانک ها آشنا شوید و در نظر داشته باشید که آیا آنها برای عملکردی که شما دوست دارید مناسب است یا خیر!

عوامل مختلفی مانند اندازه، ظرفیت، فناوری باتری و ... مواردی هستند که هنگام خرید پاوربانک مناسب برای نیاز خود باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال یک پاوربانک مسافرتی هستید، بهتر است یک پاوربانک با ظرفیت بالا و اندازه کوچک را انتخاب کنید. بنابراین، قبل از خرید پاوربانک، بهتر است تحقیقات لازم را انجام داده و با مشخصات مختلف پاوربانک های موجود آشنا شوید تا بتوانید یک پاوربانک مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید.

نکاتی در مورد خرید بهترین پاوربانک

در هنگام خرید پاوربانک، باید به نکات مختلفی توجه کنید. در اینجا به برخی از نکات کلیدی اشاره می کنیم :

همه چیز در مورد پاوربانک


پیشنهاد بابلو : خرید کابل شارژر گوشی موبایل با ضمانت اصالت و با قابلیت فست شارژ!


مطابق با ظرفیت شارژ

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه کرد، ظرفیت مورد نیاز شما است. برای این منظور، باید به مشخصات دستگاهی که قرار است شارژ شود، نگاه کنید. ظرفیت باتری دستگاه در پشت باتری تلفن هوشمند مشخص شده است.

شارژ باتری‌ها بر حسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین، یک باتری 1000 میلی‌آمپر ساعتی، 1 آمپر برای یک ساعت تامین می‌کند. گوشی های قدیمی احتمالاً ظرفیت کمتر از 1000 میلی‌آمپر ساعت داشته‌اند، اما گوشی‌های مدرن می‌توانند تا 3000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته باشند.

برای شارژ کامل، ظرفیت پاوربانک باید کمی بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد. همچنین، به علت ظرفیت بیشتر باتری تبلت‌ها، باید پاوربانک بسیار بزرگ‌تری را برای شارژ تبلت استفاده کنید.

جریان شارژ خروجی پاوربانک

در هنگام خرید پاوربانک، به سرعت شارژ آن نیز توجه کنید، زیرا این موضوع بر روی زمان شارژ تاثیر می‌گذارد. برای این منظور، باید به جریان شارژ خروجی پاوربانک توجه کنید.

می‌توانید از شارژرهایی که همراه دستگاه ارائه می‌شوند،مشخصاتی در مورد جریان شارژ مورد نیاز به دست آورید. تلفن‌های هوشمند معمولاً حدود یک آمپر و تبلت‌ها حدود 2.5 آمپر شارژ نیاز دارند. در صورت داشتن قابلیت شارژ سریع، جریان بیشتری مصرف می‌کنند، که این جریان احتمالاً 3 آمپر باشد.

پاوربانک‌ها معمولاً جریان شارژ خروجی را مشخص می‌کنند. هرچه حداکثر جریان خروجی کمتر باشد، شارژ دستگاه بیشتر طول می‌کشد. برخی از پاوربانک‌های بزرگتر دارای چندین خروجی هستند و نوع خروجی ها مشخص است و اغلب روی پاوربانک نوشته می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید که اگر دستگاهی چند خروجی داشته باشد، ممکن است نتواند حداکثر جریان را به طور همزمان به همه خروجی‌ها برساند.

بنابراین، بهتر است برای شارژ سریع، پاوربانک با جریان خروجی بالا بخرید. در صورت عدم توانایی دستگاه در دریافت حداکثر جریان، نگران نباشید، فقط آنچه را که می‌تواند تحمل کند مصرف می‌کند.

تعداد پورت‌ها

پاوربانک‌های اولیه فقط یک پورت خروجی داشتند، اما با توجه به اینکه مردم بیشتر و بیشتر از آنها استفاده می‌کنند و می‌خواهند چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنند، بسیاری از پاوربانک‌های بزرگتر دارای دو پورت و گاهی اوقات بیشتر هستند. در هر صورت، برای هر پورت، قابلیت جریان خروجی باید کافی باشد. در صورتی که چندین دستگاه به طور همزمان شارژ شوند، ممکن است پاوربانک حداکثر جریان را به هر پورت ندهد. در این موارد، حداکثر جریان خروجی کلی وجود دارد که بین پورت‌ها تقسیم می‌شود و سرعت شارژ دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید : آیا استفاده از پاوربانک گوشی را خراب می کند؟ضرر پاوربانک


اندازه و وزن

اندازه و وزن یکی از نکات مهم در هنگام خرید پاوربانک است، به خصوص اگر قرار است در سفر از آن استفاده کنید. هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، بزرگتر و سنگین‌تر خواهد بود.

لیتیوم یون در مقابل لیتیوم پلیمر

لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر دو فناوری باتری اصلی برای پاوربانک‌ها هستند. این دو فناوری در بسیاری از جنبه‌ها مشابه هستند، اما تفاوت‌های جزئی نیز وجود دارد. لیتیوم یون دارای چگالی توان بالاتر، فقدان اثر حافظه و هزینه کمتر نسبت به لیتیوم پلیمر است. باتری‌های لیتیوم پلیمر معمولاً قوی‌تر و انعطاف پذیرتر هستند و عمر طولانی‌تری دارند. آنها همچنین سبک وزن هستند و شانس کمتری برای نشت الکترولیت دارند.

نوع باتری

برخی از پاوربانک‌ها مشخصات باتری را به صورت لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر مشخص می‌کنند، اما نه همه و بهتر است به این موضوع هم توجه کنید .

کانکتور شارژ

خروجی پاوربانک‌ها در تقریباً تمام موارد USB نوع A است. با این حال، کانکتور مورد استفاده برای شارژ پاوربانک معمولاً یک میکرو USB یا گاهی یک mini-USB است. بعضی از پاوربانک‌های جدید حتی یک کانکتور لایتنینگ را نیز دارند که با شارژر و کابل اپل سازگار است و تعداد سیم‌های مورد نیاز را کاهش می‌دهد.

نحوه شارژ پاوربانک

پاوربانک باید به صورت جداگانه شارژ شود. هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، به زمان شارژ بیشتری نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر فقط یک شارژر 1 آمپر دارید و پاوربانک ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد، حدود پنج ساعت طول می‌کشد تا شارژ شود. با این حال، تمام شارژی که وارد پاوربانک می‌شود به شارژ ذخیره شده تبدیل نمی‌شود و ضریب کارایی احتمالاً 80٪ یا بیشتر است، بنابراین زمان بیشتری طول خواهد کشید.


خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل با تنوع بالا و با بهترین کیفیت ها در فروشگاه بابلو !


چراغ LED

بعضی از پاوربانک ها دارای چراغ LED هستند که به دستگاه اضافه می‌شود. این چراغ، پس از فشار دادن دکمه روشن/خاموش، روشن می‌شود .در نظر داشته باشید که آیا به این امکانات نیاز دارید یا خیر، این مسئله یک انتخاب شخصی است.

بعضی از خطوط هوایی، به دلیل سطح چگالی توان بسیار بالا و مشکلاتی که در نوع خاصی از تلفن همراه ناشی از مشکلات باتری لیتیومی آن رخ داده است، فقط تعداد و اندازه خاصی از باتری های لیتیومی را مجاز به استفاده در پروازهای خود می‌دانند. برخی از پاوربانک های بسیار بزرگ نیز در این دسته قرار می‌گیرند. بنابراین، هنگام استفاده از پاوربانک های بسیار بزرگ در سفرهای خود، به دقت مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که پاوربانک شما با قوانین هوایی سازگار باشد.

از کجا بفهمیم پاور بانک فست شارژ دارد؟

روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید تشخیص دهید آیا پاوربانک شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند یا خیر.

1. مشخصات محصول را بررسی کنید: بیشتر پاوربانک‌ها اطلاعات درباره قابلیت‌های شارژ آن‌ها را در صفحه محصول یا بسته‌بندی درج می‌کنند. به دنبال عبارت‌هایی مانند "شارژ سریع"، "شارژ سریع Qualcomm" یا "شارژ هوشمند" باشید.

2. به دنبال گواهینامه‌ها باشید: برخی از پاوربانک‌ها ممکن است دارای گواهینامه‌هایی از سازمان‌هایی مانند Qualcomm یا USB Implementers Forum باشند که نشان می‌دهند از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

3. کابل‌ها یا آداپتورهای همراه را بررسی کنید: برخی از پاوربانک‌ها ممکن است کابل‌ها یا آداپتورهایی را در بسته خود داشته باشند  که به طور خاص برای پشتیبانی از شارژ سریع طراحی شده‌اند.

4. با استفاده از پاوربانک دستگاه خود را شارژ کنید: اگر دستگاه شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و پاوربانک سازگار است، زمان شارژ آن نسبت به استفاده از یک شارژر استاندارد، کوتاهتر خواهد بود.

بهتر است به یاد داشته باشید که حتی اگر پاوربانک شما از شارژ سریع پشتیبانی کند، ممکن است با همه دستگاه‌ها سازگار نباشد. برخی از دستگاه‌ها نیاز به کابل یا آداپتور خاص دارند تا از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند شوند.

نتیجه گیری

پاوربانک ها ابزارهای بسیار مفیدی هستند، به خصوص اگر از تلفن همراه، تبلت یا دستگاه دیگر خود بسیار استفاده می‌کنید. گاهی اوقات امکان شارژ از منابع برق اصلی ممکن نیست، بنابراین داشتن یک پاوربانک قابل حمل، راه حلی مناسب است. با توجه به تعداد زیاد پاوربانک های موجود در بازار، بهتر است این مقاله را به دقت بخوانید تا بتوانید بهترین پاوربانک را برای نیاز خود تهیه کنید.

نیازمندی‌های مختلفی برای خرید پاوربانک وجود دارد. برای خرید بهترین پاوربانک بر اساس نیاز شما، بهتر است با دقت و با توجه به نیازهای خود، پاوربانکی با ظرفیت مناسب و ویژگی‌های موردنیاز برای دستگاه خود انتخاب کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
شاید شنیده باشید که برخی از کاربران تلفن های هوشمند شکایت می‌کنند که یکی از پاوربانک‌ها به گوشی آنها آسیب رسانده است و سپس به این نتیجه رسیده‌اند که پاوربانک‌ها به باتری تلفن همراه آسیب می‌رسانند. اما پاسخ مستقیم به سوال فوق این است: هیچ پشتوانه علمی برای این ایده وجود ندارد که استفاده از یک شارژر قابل حمل، پاوربانک، منجر به خراب شدن سریع‌تر عمر باتری گوشی هوشمند یا هر نوع وسیله‌ای برای آن موضوع شود. در واقع، استفاده از پاوربانک به عنوان یک راه حل مناسب برای شارژ کردن دستگاه های قابل حمل محسوب م
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha