وب کم چیست و چه کاربردی دارد ؟ آشنایی با وبکم

وب کم کامپیوتر یک دوربین دیجیتالی است که به کمک آن، کاربران می‌توانند با اتصال آن به کامپیوتر شخصی خود، فیلم و عکس‌های ثابت را ضبط کنند. با استفاده از وب کم، شما می‌توانید در جلسات آنلاین شرکت کنید و با برنامه هایی مانند زوم، گوگل میت، اسکایپ و سایر برنامه های مشابه، ویدئو کنفرانس داشته باشید. همچنین، می‌توانید از وب کم برای آموزش آنلاین استفاده کنید.

از آنجایی که تعداد برنامه های کاربردی برای وب کم بسیار زیاد است، این مقاله ، شما را با تمام اطلاعات لازم برای درک تمام جوانب وب کم کامپیوتر ، آشنا می‌کند. با استفاده از وب کم، می توانید به راحتی ویدئو های خود را ضبط کنید و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. همچنین، وب کم به شما اجازه می‌دهد تا در جلسات آنلاین شرکت کنید و با دیگران در سراسر جهان، به راحتی در ارتباط باشید.

در نهایت، وب کم یکی از ابزارهای مفید و پرکاربرد در دنیای دیجیتال است که به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان و مکانی، به راحتی با دیگران در ارتباط باشید و از خدمات آنلاین بهره مند شوید.

کاربرد وب کم چیست؟

وب‌کم‌ها لوازم جانبی هستند که می‌توانید آنها را در کامپیوتر ، لپ‌تاپ یا تبلت مورد استفاده قرار دهید. با استفاده از وب کم، شما می‌توانید به راحتی و با کیفیت بالا فیلم و عکس بگیرید. هرچند که کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط وب کم نسبت به دوربین‌های حرفه‌ای پایین تر است، اما برای استفاده در جلسات آنلاین و ارتباط با دوستان و خانواده، مفید است.

وب کم ها دارای قابلیت های مختلفی هستند. برخی از وب کم ها دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند که به شما اجازه می دهد تا به راحتی تصاویر و ویدئو های با کیفیت بالا را ضبط کنید. همچنین، برخی از وب کم ها دارای میکروفون هستند که به شما اجازه می‌دهد با دوستان و خانواده خود در جلسات آنلاین صحبت کنید.

وب کم بی سیم

بعضی از وب کم ها دارای قابلیت پانوراما هستند و به شما اجازه می دهند تا تصاویر 360 درجه بگیرید. همچنین، برخی از وب کم‌ها دارای قابلیت تشخیص چهره هستند که به شما اجازه می‌دهد تصاویر خود را با کیفیت بالاتر گرفته و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از وب کم، نیاز است تا نرم افزار مناسب را روی کامپیوتر خود نصب کنید. بعضی از وب سایت ها نرم افزار مناسب خود را برای استفاده در جلسات آنلاین ارائه می‌دهند، اما در صورت عدم وجود نرم افزار مناسب، می توانید از برنامه های مشابه استفاده کنید. در نهایت، باید گفت که استفاده از وب کم در جلسات آنلاین و ارتباط با دوستان و خانواده، روشی ساده و راحت برای به اشتراک گذاری لحظات خود با دیگران است.


پیشنهاد بابلو : خرید آنلاین ماوس گیمینگ مناسب برای تمامی بازی های روز دنیا !


انواع وب کم : مدل های سیمی و بی سیم

وب کم ها به دو نوع متفاوت تقسیم می شوند، مدل های سیمی و بی سیم. هریک از این انواع وب کم ها، قابلیت ها و اهداف مختلفی دارند که باید با آنها آشنا شد. دانستن این تفاوت ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین وب کم را برای خرید انتخاب کنید.

وب کم ارزان قیمت برای استریم

وب کم های اصلی

وب کم های اصلی ( پایه ) ، دستگاه هایی هستند که در بسیاری از رایانه ها قرار دارند. در عین حال، شرکت هایی مانند OBSBOT، مایکروسافت، لاجیتک و ریزر نیز وب کم های خود را تولید می‌کنند که معمولا برای استفاده در دوره های کوتاه مدت طراحی شده اند. این نوع وب کم ها را می‌توانید در بسیاری از فروشگاه های لوازم الکترونیکی خریداری کنید.

دوربین های تحت شبکه یا وب کم های IP

وب کم های IP یا دوربین های تحت شبکه، طراحی متفاوتی نسبت به وب کم های سنتی دارند و برای نظارت مستمر استفاده می‌شوند. این دوربین ها، ویدیوهای با کیفیت عالی ارائه می‌دهند و برای استفاده در سیستم های امنیتی، نظارت بر حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

وب کم چیست و چگونه کار می کند؟

وب کم، یک دوربین دیجیتال کوچک است که برای انتقال ویدیوی زنده به رایانه متصل می‌شود. این دوربین، نور را با استفاده از یک لنز کوچک در جلو و یک شبکه کوچک در یک ریزتراشه تصویر جمع آوری می‌کند. سپس تصویر جلوی دوربین به فرمت دیجیتالی تبدیل می‌شود و از طریق کابل USB به رایانه منتقل می‌شود.

بعضی از وب کم ها به صورت بی سیم عمل می‌کنند و از Wi-Fi برای انتقال تصاویر به رایانه استفاده می کنند. برخی از وب کم ها دارای میکروفون هستند و امکان صحبت کردن با دیگران را نیز فراهم می کنند.

وب کم ها برای استفاده در تماس های تصویری، ویدئو کنفرانس، استریمینگ ویدئو، ضبط ویدئو و عکس و غیره استفاده می‌شوند. همچنین، در بعضی از صنایع مانند پزشکی، آموزش و آزمایشگاه ها نیز از وب کم ها برای ارتباط با بیماران، دانشجویان و یا دستگاه های دیگر استفاده می‌شود.


خرید لوازم گیمینگ برای کامپیوتر با کیفیت و تنوع بالا همراه با ضمانت قیمت در فروشگاه بابلو !


در وب کم چه چیزی مهم است ؟

برای شناسایی یک وب کم خوب، باید به مشخصات عملکرد آن توجه کرد. قابلیت‌های مانیتورینگ بالا، کیفیت تصویر عالی، نورپردازی مناسب، طراحی مناسب و سازگاری با سیستم عامل مورد استفاده، از جمله مشخصات مهم یک وب کم خوب هستند.

معنی وب کم

همچنین، برای اطمینان از صحت انتخاب وب کم، به برخی از قوانین و نکات کلی نیز نیاز دارید. به عنوان مثال، باید مطمئن شوید که وب کم شما دارای درگاه USB مناسب است و با سیستم عامل شما سازگار است. همچنین، باید به گزینه های امنیتی و حریم خصوصی آن توجه کنید در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های وب کم می پردازیم :

Resolution (وضوح وب کم )

وضوح وب کم، به صورت پیکسلی اندازه گیری می‌شود. در حال حاضر، اکثر ویدئوها با کیفیت HD و با وضوح 1920x1080 پیکسل پخش می‌شوند. این به این معنی است که عرض تصویر 1920 پیکسل و ارتفاع آن 1080 پیکسل است. تصاویر در جهت افقی هستند و دارای ابعاد طولانی در صفحه افقی و ابعاد کوتاه‌تر در صفحه عمودی هستند. این باعث می شود که وضوح تصویر به عنوان 1080p شناخته شود.

به منظور جلوگیری از وضوح کمتر در طول کنفرانس‌های ویدئویی، باید به انتخاب یک وب کم با وضوح بالاتر توجه کنید.

Frame rate(نرخ فریم وب کم )

نرخ فریم وب کم، نرخی است که دوربین به روزرسانی تصویر را انجام می‌دهد و بر حسب فریم در ثانیه (fps) اندازه گیری می‌شود. نرخ فریم استاندارد برای وب کم ها 30 و 60 فریم در ثانیه است. لنز دوربین نیز بسیار مهم است و چندین جنبه از کیفیت تصویر را تعیین می کند. دیافراگم یکی از اجزای ضروری لنز است که میزان جذب نور را کنترل می‌کند. در شرایط نور کم، دیافراگم بزرگتر بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد.

برای ارزیابی کیفیت واقعی لنز، پارامترهای دیگری نیز وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

میدان دید وب کم

میدان دید وب کم نیز یکی از عوامل مهم در کیفیت تصویر است. میدان دید به معنی محدوده تصویری است که وب کم قادر به ثبت آن است. فاصله کانونی یک دوربین عکاسی استاندارد به طور کلی در دسترس است و می توانید میدان دید را با استفاده از اندازه سنسور محاسبه کنید. می توانید کل میدان دید را از نظر زاویه دید برای وب کم ها بر حسب درجه تعیین کنید. ارقام 65 تا 90 درجه جزو رایج ترین ها هستند، اما وب کم هایی با زاویه 120 درجه نیز در دسترس هستند!

فوکوس ثابت یا متغیروب کم

یکی از عوامل مهم در کیفیت تصویر وب کم است. بسیاری از وب کم های ارزان قیمت فوکوس ثابتی دارند، به این معنی که فاصله مشخصی را در نظر گرفته و روی آن تمرکز می‌کنند. در صورتی که وب کم شما دارای فوکوس قابل تنظیم باشد، می توانید با تغییر فاصله بین وب کم و سوژه، فوکوس را تنظیم کنید.

همچنین، میدان دید بزرگتر باعث می شود فوکوس کمتری داشته باشید. به همین دلیل، وب کم های با میدان دید بالاتر ، معمولاً تمرکز بهتری دارند.

میکروفون وب کم

میکروفون نیز یکی از عوامل مهم در وب کم است. یک میکروفون مناسب بدون شک تاثیر کلی در گفت و گوهای آنلاین می گذارد و آن را بهبود می‌بخشد. در وب کم های ارزان قیمت، ممکن است میکروفون با کیفیت پایینی وجود داشته باشد که باعث کاهش کیفیت صدا می‌شود. به همین دلیل، استفاده از یک میکروفون جداگانه یا ارتقاء میکروفون داخلی وب کم می تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت صدا داشته باشد.

رابط USB وب کم

اکثر دوربین ها دارای رابط USB هستند و از طریق آن به رایانه متصل می شوند. برای اتصال دوربین به رایانه، باید مطمئن شوید که دارای اتصال USB باشد. در صورتی که رایانه شما دارای رابط USB Type-C است، ممکن است به یک آداپتور یا هاب با اتصالات USB Type-A نیاز داشته باشید.

نصب وب کم

نصب وب کم ها به راحتی انجام می شود. این دستگاه ها به صورت سبک و قابل حمل طراحی شده اند و معمولاً به راحتی در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند. این موقعیت، چشم انداز eye-line را برای کاربران فراهم می کند. استفاده از نوع eye-line دید بهتری را برای تماس های ویدئویی فراهم می‌کند.

Video encoding

مشخصاتی است که در استاندارد مربوطه ظاهر می‌شود. اغلب این مشخصات برای رمزگذاری ویدئو استفاده می‌شود و بیشتر وب کم ها از نوع H.264 برای رمزگذاری استفاده می‌کنند. این روش رمزگذاری با اکثر رایانه ها سازگار است و در صورتی که نوع مورد نظر مشخص نشده باشد ، به احتمال زیاد از این روش استفاده شده است.


بیشتر بخوانید : راهنمای کامل انتخاب بهترین میکروفون برای استریم و گیمینگ


وب کم ها در لپ تاپ های امروزی آیا همیشه در بالای صفحه قرار دارد؟

بله، بیشتر لپ تاپ های امروزی دارای دوربین جلویی در بالای صفحه نمایش هستند که به خوبی با چشمان کاربر هم‌تراز است. با این حال، در برخی از لپ تاپ ها، دوربین جلویی در پایین صفحه نمایش قرار دارد که باعث می شود به سمت بینی کاربر فوکوس کند.

وب کم لپ تاپ کجاست

علاوه بر لپ تاپ ها، می توانید از تبلت های دارای دوربین جلویی نیز به عنوان وب کم استفاده کنید. این امکان در تبلت های مانند iPad، Amazon Fire و دستگاه های اندرویدی وجود دارد. همچنین، دوربین های جداگانه ای نیز وجود دارند که از طریق USB به رایانه شما متصل می شوند. شما می توانید این دوربین های خارجی را برای لپ تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده کنید.استفاده از دوربین جلویی درون لپ تاپ به دلیل وجود درون خود سیستم، نیاز به نصب و پیکربندی ندارد و هزینه آن نیز در قیمت خرید اولیه لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

بهترین وب کم برای استریم و بازی

وب کم OBSBOT Tiny 4K یک انتخاب عالی برای استریم  و گیمینگ است. با سنسور تصویر 1/2.8 اینچی، فیلمبرداری 4k(30FPS) و1080p(60FPS)، HDR و نوردهی خودکار، و دیجیتال زوم تا 4 برابر، کیفیت تصویر در همه شرایط نوری بهبود می‌یابد.

وب کم برای کامپیوتر

هوش مصنوعی این دوربین، شامل ردیابی هوشمند، کادربندی خودکار و کنترل حرکت است. با 2 axis gimbal، pan   صد و پنجاه درجه و شیب 45 درجه، و چراغ نشانگر دوربین و دو میکروفون همه جانبه، Tiny 4K طراحی شده است تا نیازهای شما را برآورده کند.با OBSBOT Tiny 4K، شما می‌توانید به راحتی جلسات خود را ضبط کنید و از کیفیت بالای تصویر و صدا لذت ببرید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای خرید اینترنتی وب کم  به وب سایت فروشگاه بابلو مراجعه کنید .

نتیجه گیری

وب کم‌ها لزوماً گران نیستند، اما خرید یک وب کم با کیفیت ، نتیجه‌ای بیش از ارزان‌ترین آن در بازار خواهد داشت. برای داشتن وب کمی که خدمات مفیدی را برای مدت طولانی بدون هزینه زیاد ارائه می‌دهد، باید مشخصات دوربین را به دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که معیارهای مورد نیاز شما را برآورده می‌کند.

اگر در حال حاضر یک دوربین دیجیتال دارید، ممکن است از آن به عنوان وب کم استفاده کنید. برخی از دوربین‌های دیجیتال حتی یک دکمه یا حالت وب کم داخلی دارند که این کار را بسیار ساده می‌کند.Tiny 4K، به عنوان یک وب کم با کیفیت بالا، برای تماس‌های ویدئویی و سایر نیازهای وب کم، گزینه مناسبی است. بهتر است این وب کم را امتحان کنید و خود تجربه کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha


دیدگاه کاربران
داود احمدی
ارسال شده در : یکشنبه 17 دی 1402

بسیار عالی