راهنمای کامل انتخاب بهترین میکروفون برای استریم و گیمینگ

گزارش اخیر Statista نشان می دهد که تا می 2022، حدود 1 میلیارد گیمر آنلاین در سراسر جهان وجود داشته اند. این بیانگر حدود 12.5٪ از جمعیت جهان - یا آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی با هم هستند.با توجه به رشد سریع صنعت بازی های آنلاین، فروش لوازم جانبی مرتبط مانند صندلی های بازی، بلندگوها و میکروفون ها همراه با تعداد گیمرها افزایش خواهد یافت. برای کشف میزان محبوبیت میکروفن های بازی در بین گیمرها، در ادامه نکاتی را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید .

چشم انداز بازار میکروفون های گیمینگ

با توجه به رشد سریع صنعت بازی های آنلاین، بازار میکروفون های بازی نیز در حال افزایش و سودآوری است. با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 16.9 درصد در طول دوره پیش‌بینی بین سال‌های 2021 تا 2027، انتظار می‌رود این بازار از 40 میلیارد دلار در سال 2020 به حدود 120 میلیارد دلار در سال 2027 برسد.

قیمت میکروفون گیمینگ

با توجه به استفاده گسترده کاربران Steam از میکروفون های بازی، می توان از نظرسنجی ماهانه سخت‌افزاری این پلتفرم برای ارزیابی محبوبیت میکروفون های بازی استفاده کرد. در حال حاضر، 100٪ کاربران Steam هنگام استفاده از این پلتفرم از میکروفون استفاده می‌کنند. همچنین، با توجه به تعداد کاربران فعال حدود 120 میلیون نفر در سال 2020، محبوبیت روزافزون ورزش‌های الکترونیکی در سراسر جهان، یکی دیگر از عوامل محرک آشکار برای فروش میکروفون‌های گیمینگ است.


پیشنهاد بابلو : خرید لوازم گیمینگ برای کامپیوتر با کیفیت بالا و بهترین قیمت ها !


هنگام تهیه میکروفون های گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم ؟

با توجه به تنوع گسترده محصولات موجود در بازار، انتخاب میکروفون مناسب برای بازی‌های گیمینگ ممکن است ، چالش برانگیز باشد. در ادامه، به بررسی نکاتی که باید در هنگام تهیه میکروفون های گیمینگ توجه کنید، خواهیم پرداخت. از اهمیت انتخاب میکروفون مناسب برای بازی‌های گیمینگ، می توان به بهبود تجربه بازی و افزایش ارتباط با دوستانتان در بازی‌های آنلاین نام برد. در این راستا، در ادامه به بررسی نکات مهمی که باید در هنگام تهیه میکروفون های گیمینگ توجه کنید، خواهیم پرداخت.

میکروفون پادکست

مشخصات میکروفون

بسیاری از افراد ممکن است فکر کنند که پایه اصلی میکروفون شامل در نظر گرفتن بسیاری از مشخصات نیست، زیرا این دستگاه‌ها به نظر پیچیده نمی‌آیند و معمولاً فقط با چند دکمه ارائه می‌شوند. اما در واقع، حداقل چهار ویژگی تعیین کننده کیفیت در میکروفون‌های گیمینگ وجود دارد که باید حتماً در نظر گرفته شوند. در ادامه، به بررسی این چهار ویژگی و تاثیر آن‌ها بر کیفیت صدای ضبط شده توسط میکروفون های گیمینگ خواهیم پرداخت.

الگوهای قطبی میکروفون

الگوی پیکاپ، به عنوان الگوی پرطرفداری در میان سه الگوی قطبی میکروفون شناخته می‌شود. این الگو بر اساس حساسیت میکروفون به امواج صوتی ورودی از زوایای مختلف تعریف می‌شود. جهت گیری میکروفون به طور کلی به 3 دسته تقسیم می‌شود: یک جهته، دو جهته و همه جهته.

الگوی پیکاپ کاردیوئید

میکروفون کاردیوئید یا جهت‌دار، به عنوان یک الگوی پیکاپ، فوکوس صدا را از سمت جلو و کنار ، جهت می‌دهد و ناحیه روبروی میکروفون ، بیشترین حساسیت را دارد در حالی که ناحیه پشت آن کمترین حساسیت را دارد. این الگو برای پخش پادکست، استریم و اجرای موسیقی یا آواز مناسب است.

الگوی پیکاپ شکل-8

میکروفون دو طرفه بهترین راه برای دریافت صدا از هر دو جهت جلو و عقب در نظر گرفته می‌شود. با این حال، به طرفین خود حساس نیست، بنابراین دارای الگوی پیکاپ شکل-8 است. این الگو برای تماس‌های کنفرانس، مصاحبه و هر ارائه‌ای که شامل تعامل با مخاطب است مناسب است.

الگوی همه جهته

میکروفون‌های دارای حالت همه جهته، صدا را از همه جهات به طور یکسان دریافت می‌کنند. حساسیت فراگیر آنها را برای رویدادهای عمومی که در آن سخنرانی ها و اجراهای زنده درگیر هستند، مناسب می کند.

علیرغم سه جهت انتخاب متمایز از این الگوهای قطبی، امروزه میکروفون‌های بازار زیادی وجود دارند که از همه این الگوها پشتیبانی می‌کنند. برای درک بهتر نحوه عملکرد الگوهای قطبی پیشنهاد می کنیم کاربرد میکروفن در کامپیوتر را مطالعه کنید .


خرید کیبورد کامپیوتر  مناسب برای تمامی سیستم ها و تمامی نیاز ها در فروشگاه بابلو !


محدوده فرکانس میکروفون

محدوده فرکانس میکروفون، نمایشی از محدوده صداهایی است که می‌تواند تشخیص دهد. این محدوده با واحد هرتز (Hz) اندازه‌گیری می‌شود که تعداد امواج صوتی که در یک ثانیه چرخه می‌شوند را نشان می‌دهد. هرچه فرکانس بالاتر باشد، طول موج کوتاه‌تر خواهد بود که باعث افزایش زیر و بم و وضوح صدا می‌شود.معمولاً میکروفون‌های با فرکانس بالاتر به‌عنوان کیفیت صدای واضح‌تر در نظر گرفته می‌شوند. این نوع میکروفون در بازی‌های چندنفره مانند Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) و PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) بسیار مهم است.

سازگاری و اتصال میکروفون گیمینگ

اتصال درست میکروفون گیمینگ، به ویژه زمانی مهم است که قرار است از آن در کنسول‌های بازی استفاده شود. به دلیل وجود دو ورودی اصلی برای میکروفون بازی، یعنی ورودی USB و ورودی 3.5 میلی‌متری، انتخاب اشتباه ورودی ممکن است منجر به مشکلات سازگاری شود.

برای گیمرهای رایانه شخصی، استفاده از میکروفون با رابط USB به دلیل امنیت بالاتر توصیه می‌شود. با این حال، برخی از کنسول‌های بازی تنها یکی از دو ورودی اصلی را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین برای جلوگیری از مشکلات سازگاری، لازم است قبل از خرید، نوع ورودی مورد نظر را بررسی کنید.

انوع میکروفون بازی

دو نوع اصلی میکروفون، میکروفون خازنی و داینامیک هستند. انتخاب نوع مناسب میکروفون بستگی به محیط کاربری و نوع استفاده شما دارد.با توجه به اینکه این دو نوع میکروفون، یکی از محبوب‌ترین انواع برای بازی هستند، درادامه این مقاله، هر کدام از آنها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

کیفیت صدا در میکروفون بازی

هدف اصلی از تهیه یک میکروفون گیمینگ، ارتقاء و ایجاد یک تجربه بازی همه جانبه است. بنابراین، کیفیت صدا یکی از ضروری‌ترین نیازهایی است که در انتخاب یک میکروفون گیمینگ باید مد نظر قرار گیرد.می‌توان ویژگی‌هایی مانند حذف نویز یا کاهش آن، عملکردهای صوتی با صدای طبیعی و واضح، کنترل افزایش یاکاهش صدا و سایر ویژگی‌های مشابه را به عنوان ویژگی‌های اضافی در نظر گرفت. به دنبال یافتن یک میکروفون با کیفیت صدای عالی بگردید.


بیشتر بخوانید :هدفون محدود کننده صدا چیست ؟


ویژگی‌های مهم یک میکروفون گیمینگ

بازی‌های ویدیویی، به‌ویژه بازی‌های رقابتی مانند ورزش‌های الکترونیکی، به پاسخ‌های سریع و بازتابنده در طول بازی نیاز دارند. در نتیجه، یک میکروفون گیمینگ که امکان انعطاف پذیری و حرکت آسان را فراهم می‌کند، قطعا برای گیمرها مفید و خوشایند است.

ویژگی‌های داخلی مانند دکمه ضبط، دکمه بی‌صدا، کنترل صدا و ویژگی‌های پیچیده‌تر مانند لوازم جانبی قابل تنظیم مانند پایه میکروفون قابل تنظیم یا پایه ضربه‌گیر، از جمله انعطاف‌پذیری‌های یک میکروفون گیمینگ هستند. همچنین، یک پایه shockبرای استفاده از سیستم تعلیق که به شکل لوله های فلزی رایج است، برای محافظت از میکروفون گیمینگ در برابر تماس با یک سطح ثابت (معمولاً میز کامپیوتر / میز تلویزیون) و در نتیجه به حداقل رساندن یا خلاص شدن از شر ارتعاشات نامطلوب، سر و صدا طراحی شده است.

انواع میکروفون های پیشتاز گیمینگ

میکروفون رومیزی گیمینگ

ویژگی‌های میکروفون‌های خازنی برای بازی‌های ویدیویی

میکروفون‌های خازنی با کیفیت بالا برای ضبط صدا در استودیو مناسب هستند. این نوع میکروفون‌ها به دلیل حساسیت بالای خود در دریافت منابع مختلف صدا، فرکانس‌های بالاتری را ضبط می‌کنند که منجر به صدای واضح و شفاف می‌شود.با این حال، میکروفون‌های خازنی ، حساس به نویز پس‌زمینه هستند و دارای خود نویز ذاتی هستند. برای انتخاب یک میکروفون گیمینگ خازنی با کیفیت، باید به رتبه‌بندی قابل قبول نویز در حدود 16-19 dB-A توجه کرد.

برخی از تولید کنندگان میکروفون های خازنی برای بازی،  سه پایه را به عنوان یک بسته استاندارد یا گزینه های میکروفون خازنی همه کاره با نصب آسان برای سه پایه و پایه ضربه گیر ارائه می‌دهند. همچنین، می توانید میکروفون گیمینگ خازنی را بدون پایه میکروفون داخلی و پایه ضربه‌گیر تهیه کنید.

میکروفون گیمینگ داینامیک

با توجه به اینکه میکروفون‌های پویا معمولاً برای اجراهای صحنه‌ای استفاده می‌شوند، ممکن است تصور کلیشه‌ای از میکروفون‌های معمولی در ذهن شما وجود داشته باشد. اما میکروفون‌های داینامیک به دلیل مقرون به صرفه بودن، دوام و تطبیق پذیری، یکی از پرکاربردترین انواع میکروفون‌ها هستند. به عنوان مثال، با ویژگی‌های حذف نویز، میکروفون‌های بازی پویا وجود دارند که به عنوان میکروفون‌های live-streamingعمل می‌کنند و در عین حال برای آواز خواندن و ضبط نیز مناسب هستند.

با وجود تجهیز به بسیاری از عملکردهای مختلف، میکروفون‌های بازی پویا همچنان مقرون به صرفه هستند، به خصوص یک میکروفون گیمینگ پویا سیمی ساده، مانند آنچه در تصویر نشان داده شده است. همچنین، برای افرادی که دوست دارند یک مارک میکروفون بازی منحصر به فرد داشته باشند، یک میکروفون بازی پویا کم هزینه و قابل تنظیم، گزینه‌ای مناسب است.

میکروفون استودیویی

میکروفون گیمینگ Clip-on

میکروفن‌های گیمینگ Clip-on ، به عنوان میکروفون‌های لاوالیر یا lapel نیز شناخته می‌شوند. این میکروفون‌ها، قابل حمل و به لباس یا نزدیک به دهان کاربران متصل می‌شوند. الگوی قطبی همه جانبه آنها، شبیه به میکروفون‌های متصل به هدست یا هدفون است. میکروفون‌های Clip-on به دو الگوی قطبی اصلی تقسیم می‌شوند: همه جهته و یک طرفه. میکروفون‌های Clip-on همه جهته، به دلیل اینکه میکروفون خازنی الکتریکی هستند، بسیار حساس هستند و منابع صدا را با حساسیت بالا از همه جهات دریافت می‌کنند.

با استفاده از میکروفون Clip-on، محدودیت‌های میکروفون رومیزی - مانند تحرک و انعطاف‌پذیری - از بین می‌روند. این نوع میکروفون‌ها، علاوه بر سادگی و قابل حمل بودن، کیفیت صدای مناسب، به ویژه در گفتار، و قیمت مقرون به صرفه را دارا هستند. بنابراین، در بین یوتیوبرها، پادکست‌ها و گیمرها بسیار محبوب هستند.

اکثر میکروفون‌های بازی Clip-on ، از طریق گیرنده‌های بی سیم 2.4 گیگاهرتزی و با کانکتور USB-C به لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه متصل می‌شوند. همچنین، میکروفون‌های گران‌تر با گیرنده دو در یک نیز وجود دارند که شامل گیرنده آیفون/لایتنینگ برای پشتیبانی از اتصال آسان و اتصال به دستگاه‌های اپل است. 

صدای بلند و واضح میکروفون های گیمینگ

رشد شدید بازار بازی‌های آنلاین جهانی و آگاهی روزافزون گیمرها از اهمیت ارتباطات برای بهبود تجربه کلی بازی، علاقه به میکروفون‌های بازی را به اوج جدیدی رسانده است. بنابراین، علاوه بر مشخصات اصلی مانند الگوهای قطبی، فرکانس ها، سازگاری، اتصال و انواع میکروفون، کیفیت صدا و انعطاف پذیری نیز بسیار مهم هستند.میکروفون‌های بازی پویا، خازنی و با گیره، سه نوع میکروفون بازی هستند که به طور کلی مورد استقبال گیمرها قرار گرفته اند.

بهترین میکروفون گیمینگ جهان

نتیجه گیری

رشد شدید بازار بازی‌های آنلاین و آگاهی روزافزون گیمرها از اهمیت ارتباطات برای بهبود تجربه کلی بازی، علاقه به میکروفون‌های بازی را به اوج جدیدی رسانده است. بنابراین، علاوه بر مشخصات اصلی مانند الگوهای قطبی، فرکانس ها، سازگاری، اتصال و انواع میکروفون، کیفیت صدا و انعطاف پذیری نیز بسیار مهم هستند.از جمله نوع‌های میکروفون بازی، میکروفون‌های Clip-on ، به عنوان میکروفون‌های لاوالیر یا برگردان نیز شناخته می‌شوند. این میکروفون‌ها، قابل حمل و به لباس یا نزدیک به دهان کاربران متصل می‌شوند. الگوی قطبی همه جانبه آنها، شبیه به میکروفون‌های متصل به هدست یا هدفون است.

همچنین کاربران علاوه بر مشخصات، باید به کیفیت صدا و انعطاف پذیری نیز توجه کنند. برای خرید میکروفون مناسب برای استریم و گیمینگ، می‌توانید به نوع‌های پویا، خازنی و گیره ای توجه کنید.با توجه به این نکات، قبل از خرید میکروفون بازی، بهتر است مشخصات و کاربردهای آن را به دقت بررسی کرده و با توجه به نوع بازی و شرایط استفاده، تصمیم گیری نمایید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
میکروفون، یک دستگاه ورودی است که توسط امیل برلینر در سال ۱۸۷۷ ساخته شد. این دستگاه برای تبدیل امواج صوتی به امواج الکتریکی یا ورودی صدا به رایانه استفاده می‌شود و با تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکتریکی که ممکن است سیگنال دیجیتال یا آنالوگ باشد، صدا را ضبط می‌کند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha