هدفون محدود کننده صدا چیست ؟

هدفون محدود کننده صدا چطور کار می کند؟ گوش دادن به موسیقی ، با صدای بلند می‌تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد . با این حال ، انجام این کار برای طولانی مدت منجر به آسیب به گوش می‌شود . این موضوع می‌تواند به ویژه برای کودکان آسیب‌رسان باشد چرا که گوش‌های آن ها کم تر رشد کرده است . گوش دادن مکرر به موسیقی در سطوح بالا حتی می‌تواند منجر به کاهش شنوایی شود .

خبر خوب این است ، دستگاهی وجود دارد که به بزرگسالان و کودکان اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن سلامتی خود از موسیقی لذت ببرند که به آن ها هدفون و ایربادزهای محدود کننده صدا گفته می‌شود . در این مقاله در مورد این اختراع شگفت انگیز بیشتر توضیح خواهیم داد که در درجه اول بر روی هدفون‌های محدود کننده حجم برای کودکان تمرکز دارد . پس از پایان ، به پاسخ سوالات زیر خواهید رسید :

  • چرا هدفون‌های محدود کننده صدا اهمیت دارند؟
  • چطور کار می‌کنند؟
  • آیا امن هستند ؟
  • کجا می‌توانم آن ها را پیدا کنم؟

چرا هدفون‌های محدود کننده صدا اهمیت دارند؟

هدفون های محدود کننده صدا یک نوع دارایی به حساب می‌آیند چرا که امروزه کودکان معمولا به تلفن‌ها و سایر دستگاه هایی که صدا پخش می‌کنند دسترسی نامحدود دارند هدفون‌هایی که ویژگی محدود کننده صدا را ندارند ممکن است صداهایی را در سطوحی منتشر کنند که در صورت استفاده بیش از حد ، باعث آسیب به گوش و حتی کاهش شنوایی شود .

هدفون مناسب کودکان

هدفون‌های محدود کننده صدا به شما این اطمینان را می‌دهند که فرزندانتان صدای موسیقی را در سطوح خطرناک گوش نکنند . این بدان معناست که کم تر به شنوایی آسیب وارد خواهد شد . و اگر چه این ویژگی برای کودکان طراحی شده است ، اما این نوع هدفون‌ها برای افراد ، در هر سنی قابل استفاده هستند . شما با آن ها شما می توانید از شنوایی خود محافظت کنید .

 شما و فرزندانتان با استفاده از این هدفون‌ها می‌توانید یک عمر از آسیب گوش یا کاهش شنوایی در امان بمانید.

هدفون های محدود کننده صدا چطور کار می کنند؟

برخلاف هدفون‌های معمولی که می‌توانند صدایی تا 115 دسی بل منتشر کنند ، صداهایی که از هدفون‌های محدود کننده صدا منتشر می‌شوند معمولا به 85 دسی بل می‌رسند که سطح ایمنی است . دستگاه های محدود کننده حجم صدا اساسا ازطریق استفاده از مقاومت کار می‌کنند ( دستگاه هایی که در یک مدار الکتریکی ، مقاومت ایجاد می‌کنند ). این مقاومت‌ها یا در کابل یا داخل کانکتور RCA تعبیه شده اند . آن ها جریان را از منبع صدا به خروجی کاهش می‌دهند و درنتیجه سطح صدا در محدوده ایمن قرار می‌گیرد.

هدفون مناسب نوجوانان

هدست های معمولی بدون قابلیت محدود کردن حجم صدا همچنان می‌توانند سطح صدا را با استفاده از آداپتور محدود کنند . این آداپتورهای خاص ، کابل های کوتاهی هستند که مقاومت‌هایی در آن ها تعبیه شده است . تنها کاری که باید انجام دهید این است که این آداپتورها را به کابل هدفون موجود خود وصل و هدفون شما دارای قابلیت محدود کردن صدا می‌شود . این مورد در هزینه شما هم صرفه جویی خواهد کرد چرا که آداپتورها به طور قابل توجهی کم تر از هدفون‌های جدید می‌توانند حجم صدا را کم تر کنند .


پیشنهاد بابلو : خرید هندزفری سیمی همراه با ضمانت قیمت و اصالت !


آیا هدفون‌های محدود کننده صدا ایمن هستند؟

سازمان جهانی بهداشت WHO میزان ولوم توصیه شده روزانه برای هر صدایی را حداکثر 85 دسی بل و برای مدت 8 ساعت تعیین کرده است این مورد با استفاده از تکنیک های ارزیابی خطر و با ترکیب آستانه شنوایی افراد کم شنوا محاسبه شده است . با افزایش سطح صدا ، زمان گوش دادن که ایمن هم باشد کاهش پیدا می‌کند . به عنوان مثال ، اگر تصمیم دارید با میزان 100 دسی بل به موسیقی گوش دهید ، مطالعات نشان داده که می‌توانید این کار را فقط به مدت 2 ساعت بدون هیچ گونه خطر آسیب شنوایی انجام دهید.

در هدفون‌های محدود کننده صدا ، محدودیت صدا معمولا روی 85 دسی بل تنظیم می‌شود ، اما برخی از آن ها می‌توانند صدا ها را در سطوح پایین تر منتشر کنند . برخی دیگر می‌توانند صداهایی تا 96 دسی بل منتشر کنند . توجه به میزان صدا برای هر دستگاه مهم است زیرا باید مطمئن باشید که فرزندتان به صداهایی در سطوح خطرناک با دسی بل بالا گوش نمی‌دهد .

صدایی که گوش را اذیت میکند

برا کودکان و بزرگسالان تعیین محدودیت‌های زمانی برای استفاده از هدفون و استراحت منظم گوش بسیار مهم است .

ما توصیه می کنیم حتما برروی کودکان خود نظارت داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم روش های تشخیص بلند بودن صدای هدفون را هم بررسی کنید .

کجا می توانم هدفون‌های محدود کننده صدا را پیدا کنم ؟

شما می‌توانید در بیشتر فروشگاه های آنلاین این نوع هدفون ها را پیدا کنید همچنین می‌توانید برای خرید هدفون با قیمت مناسب به فروشگاه بابلو مراجعه کنید تا بهترین هدفون و هدست های موجود را بررسی و در صورت نیاز ثبت سفارش کنید . اما ما در ادامه چند هدفون مورد علاقه خود با قابلیت محدود کنندگی صدا را برای شما آماده کرده ایم :

  • هدفون بلوتوث کودکان Puro Sound Labs BT2200 85 dB Volume Limited
  • هدفون محدود کننده صدای iClever Kids 94 dB Volume Limited
  • هدفون تاشو KPTEC با حجم محدود 93 دسی بل

آداپتورهای هدفون هم می‌توانند ارزشمند باشند که چند مدل از آن ها را در ادامه معرفی می‌کنیم :

  • آداپتور مدیریت صدا 1-165119 VC20 In-Line Headphones
  • کیت آداپتور Shure EAADPT-KIT
  • کابل تضعیف کننده صوتی iFi Ear Buddy برای هدفون

نتیجه گیری

اگر فرزند شما علاقه زیادی برای گوش دادن به موسیقی دارد ، هدفون‌های محدود کننده صدا برای محافظت از شنوایی از شنوایی او بسیار مهم هستند . این اختراع فوق العاده به کودک شما اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن سلامت گوش به گوش کردن صدای مورد علاقه خود بپردازد .

هدفون‌های محدود کننده صدا نیز برای شما خوب هستند و به شما آرامش خاطر می‌دهند که بدانید فرزندتان شرایط خوبی دارند . حتی می‌توانید خودتان از هدفون برای گوش دادن به موسیقی در سطوح ایمن استفاده کنید . حتما در مورد بهترین هدفون مناسب کودکان هم تحقیق کنید تا جفت مورد علاقه جدید فرزندتان را یپدا کنید . پس از آن ، شما آماده خواهید بود تا بهترین و ایمن‌ترین هدفون را برای خود وفرزندتان انتخاب کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
هدفون های بی سیم هدفون هایی هستند که بدون استفاده از سیم یا کابل به دستگاهی مانند تلفن هوشمند ، بلندگوی استریو ، کنسول بازی ، رایانه و سایر دستگاه های الکترونیکی متصل می‌شوند هدفون های بی سیم بسته به دستگاه ، سیگنال های صوتی را از طریق فرکانس‌های رادیویی یا IR ( مادون قرمز ) منتقل می‌کنند .
بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند و ما دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم
موارد بسیار زیادی است که بهتر است در مورد استفاده از هدفون و ایربادز‌ها به صورت مشترک بدانید و این که چگونه می‌توان با این موضوع به درستی برخورد کرد.همه ما این را می‌دانیم که چقدر شیرین و جذاب است وقتی دو نفر یک جفت هدفون را با هم استفاده می‌کنند ، انگار و نه انگار در این دنیا حضور دارند و بیشتر در دنیای خودشان هستند با این حال اگر قصد دارید با عزیزانتان این کار را انجام دهید بهتر است دوباره فکر کنید.حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد کسی می دانید ، نمی توانید در مورد بهداشت و سلامت
نحوه درست استفاده از هدفون بسته به نوع آن برای شنیدن بهترین صدای ممکن دارد .فرض کنید به تازگی یک جفت هدفون جدید خریده اید و مشتاق هستید آن‌ها را امتحان کنید و بعد از استفاده ، کمی احساس ناراحتی به شما دست می‌دهد ، آنقدر زیاد نیست که دردناک باشد اما به اندازه ای است که حواس شما را پرت کند .به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفون های خود را باید تنظیم کنید تا به تناسب بهتر برسند ، اما حتی پس از انجام این کار دائما هدفون از سرتان می‌افتد .با وجود این که این مشکل احمقانه به نظر می‌رسد ، بسی
در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد . احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد دا
هدفون‌های زیادی در بازار وجود دارند و گزینه‌های زیاد دیگری هم هستند که قرار است در این مقاله به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.هدفون‌ها بیشتر از یک دستگاه معمولی برای پخش موسیقی هستند و بعضی از کاربران حتی به عنوان یک پوشش از آن‌ها استفاده می کنند و یک راه بسیار عالی برای استفاده از تلفن همراه به شمار می‌روند، اگر آشنایی کاملی با هدفون‌ها ندارید و تازه کار هستید ما در اینجا قصد داریم تا با یک راهنمای کامل به شما کمک کنیم تا یک هدفون با کیفیت خریداری کنید
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha