10 نکته مهم قبل از بازی با موس و کیبورد

وقتی بزرگ شدم ، بیشتر وقت خود را با کنسول ها می گذارندم ، نکات زیادی از بازی با دسته های بازی کنسول یاد گرفتم.

بازی با کنسول محدودیت های زیادی برایم داشت تا زمانی که تصمیم گرفتم بازی با رایانه شخصی را تجربه کنم (خوب تصمیم خوبی هم بود)

من هنوز در خاطرم هست که در ابتدا چقدر کیبورد و موس احساس بدی برایم به وجود می آورد ، همه چیز خیلی برایم عجیب و غریب بود .

اما هم اکنون با تجربه چندین و چند ساله در حال نوشتن این مقاله هستم ، یادم به بازی های قدیمی با کانتر استرایک یا دوتا می افتد چقدر خوش می گذشت ، یک تیم حرفه ای داشتم که هر روز به دور از فضای مجازی با هم بازی می کردیم و در نوع خود حرفه ای بودیم.

من اینجا هستم تا با گفتن نکاتی سفرمان را در اعماق بازی های کامپیوتری با موس و کیبورد شروع کنیم. برای  خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر همین حالا اقدام کنید.

فهرست مطالب

1 – محل کلید ها را به خاطر بسپارید

2 – با استفاده از آرنج نشانه گیری کنید نه با مچ دست

3- موس خود را تنظیم کنید

4 - با یک بازی با سرعت پایین شروع کنید

5 – تنظیمات خود را بازی به بازی حفظ کنید

6 - قبل از بازی حسابی خود را گرم کنید (تمرین با هدف)

7 - سبک هدف گیری را پیدا کنید که مناسب شما باشد

8 - صفحه نمایش را در مرکز محل قرار گیری خود بگذارید

9 -  موس گیمینگ بخرید

10 - کیبورد گیمینگ بخرید

نتیجه گیری

1 – محل کلید ها را به خاطر بسپارید

اولین قدم همیشه بزرگ ترین قدم است ، ( بهتر است از دروازه ورودی درست عبور کنیم ) جای کلید ها را همیشه به خاطر بسپارید ، شاید در اوایل کار کمی سخت به نظر برسد و شاید این گونه اعلام کنید " من تازه شروع کردم کلید را به خاطر بسپارم؟" ، اما هنگامی که شما در حال شروع یک بازی با کیبورد و یا موس هستید و احتملا به تازگی از کنسول جدا شدید ، حس ماهی ای را دارید که از آب به بیرون افتاده.

محل کلید های موس و کیبورد را به خاطر بسپارید

یادگیری این که انگشتان شما دقیقا باید کدام دکمه را بفشارد ، به شما کمک می کند ، تا اطمینان حاصل کنید که دقیقا کلید های درستی را فشار می دهید ، این حالت شرایطی را مهیا می کند که حتی اگر کلید ها دور از دستان شما باشد آن ها را به سرعت لمس کنید.

پیشنهاد بابلو:  خرید دسته بازی موبایل و تبلت

همیشه قبل از اینکه انگشتان خود را روی WASD بگذارم ، بر آمدگی کوچک روی کلید F را احساس می کردم ، (وقت نگاه کردن به صفحه کلید است) این مورد ، یادگیری را برایم راحت تر کرده بود.

شما با این کار حافظه خود را تقویت می کنید ، بنابراین دیگر نیازی نیست به این فکر کنید که کلید ها کجا هستند. (از قابلیتی که ذهنتان در اختیارتان می گذارد نهایت استفاده را ببرید)

2 – با استفاده از آرنج نشانه گیری کنید نه با مچ دست

هنگام بازی با موس ، یکی از غریزه های انسان ها استفاده از مچ دست برای حرکات کوچک و با Sensivity بالاست.

حساسیت بالا باعث می شود، شما در واکنش ها سریع تر عمل کنید ، درسته؟

با استفاده از آرنج نشانه گیری کنید نه با مچ دست

در واقع ، ما با سابقه خود متوجه شده ایم که حساسیت پایین تر ، در حالی که حرکات بیشتری انجام می دهید باعث بالا رفتن دقت شما خواهد شد.

هر چه بیشتر سعی کنید موس خود را تکان دهید ، عضلات بیشتری از بدن شما درگیر خواهند شد ، این به شما این امکان را می دهد تا ذهن خود را کاملا با بازی وفق دهید و حرکات دقیق تری انجام دهید.

"هدف گرفتن با آرنج" به شما مسئله مهمی را یادآور خواهد شد ، آرنج به شما خواهد گفت : من بسیار محبوب هستم به جای مچ دست به من تکیه کنید ، و حرکات بیشتری را با بازو انجام دهید.

ما توصیه می کنیم تنظیمات دقیقی برای موس انجام دهید . (خوشبختانه از دو پله اولیه عبور کردید نظرتان چیست قدم به پله بعدی بگذاریم؟)

همین حالا  ارزان ترین قیمت کیبورد را از فروشگاه بابلو خریدارید کنید.

 3- موس خود را تنظیم کنید

پیدا کردن یک حساسیت و دقت مناسب برای هدف گیری بهتردر بازی بسیار اهمیت دارد .

شما حساسیتی می خواهید که به قدری سریع باشد که روی هدف قفل کند ، اما نه آنقدر سریع که کنترلش از دست شما خارج شود.

موس خود را تنظیم کنید

ما معمولا توصیه می کنیم با حساسیت کم تر از آن چیزی که عادت کرده اید شروع کنید.

این حالت نیاز به حرکات وسیعی با موس دارد و البته باید ذهن خود را هم قبل از آن تقویت کنید (با آرنج هدف بگیرید)

شتاب موس را خاموش کنید

شتاب موس بسته به حرکت موس ، باعث کاهش سرعت نشانه گر می شود . در عوض ، ما کنترل کاملی را بر اساس فاصله تا هدف تیراندازی نیاز داریم. با خاموش کردن شتاب موس همه چیز بر حسب مسافتی که موس را تکان می دهید محاسبه می شود ، نه سرعت.

شتاب موس گیمینگ را خاموش کنید

DPI خود را بین 400 تا 800 تنظیم کنید

این مرحله ، مرحله ای است که باید DPI خود را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید . به من اعتماد کنید ، ممکن است حرف من برای شما غیر عادی به نظر برسد .(اما تست کردنش چیزی را از شما کم نخواهد کرد)

با DPI موس کم تر ، باید هنگام هدف گیری ، حرکات وسیع تر و با هدف گیری قوی تری انجام دهید .

در ابتدا ممکن است برای شما سخت باشد ، اما به سرعت با یادگیری با آن اخت خواهید شد.

تنظیم روی DPI400 ایده ال تر است، البته ممکن است برای بعضی از شما عزیزان غیر قابل تحمل باشد.

اگر حس بدی داشتید ، می توانید آن را روی DPI800 قرار دهید ، بخاطر داشته باشید هیچ راه درستی برای تنظیمات مورد علاقه شما وجود ندارد .

اما این چیزی است که برای تازه کاران توصیه می شود ، همانطور که بیشتر یاد می گیرید ، می توانید طبق علایق خودتان و طبق آن چیزی که ترجیح می دهید ، موس خود را تنظیم کنید.

پیشنهاد بابلو:  قیمت موس کامپیوتر برای خرید آنلاین

4 - با یک بازی با سرعت پایین شروع کنید

یادگیری نحوه درست استفاده از موس و کیبورد سخت است ، اگر به یک باره وارد یک بازی پر درگیری شوید ، ممکن است اشتباهات زیادی انجام دهید و این شما را از بازی کردن دلسرد خواهد کرد.

اگر یک بازی با سرعت پایین تر انتخاب کنید ، به شما این امکان را می دهد در محیطی با استرس کم تر یاد بگیرید.

بازی Minecraft

بازی هایی مانند MineCraft و Portal به شما این امکان را می دهد که اصول اولیه استفاده از موس و کیبورد را در زمانی کوتاه یاد بگیرید.

اگر این احساس در شما ایجاد شد که اصول اولیه را یاد گرفتید یک LEVEL خود را بالاتر ببرید ، در اینجاست که شما می توانید به سراغ بازی هایی مثل CS:GO ، Call OF Duty ، Overwatch بروید . به خاطر داشته باشید اکثر گیمر ها از صفر شروع کرده اند دقیقا از جایی که شما در حال قدم زدن هستید.

اگر بهترین نیستید ، احساس بدی نداشته باشید ، هر چه بیشتر بازی کنید بهتر خواهید شد.

5 – تنظیمات خود را بازی به بازی حفظ کنید

انجام یک بازی در کامپیوتر بسیار جذاب است زیرا کنترل کاملی به شما می دهد.

به این معنی است که شما می توانید ، بازی به بازی تنظیمات خود را تغییر دهید تا دقیقا آن چیزی که مناسب است برای شما پیدا شود.

همه چیز به قرار گرفتن دست شما روی کلید ها و Sensivity بستگی دارد ، تا این جا با حال بوده ، نه؟

من متوجه شدم که مغز (یک ماشین جساب پنهان است) که به ثابت ماندن حساسیت موس درون تمامی بازی ها کمک می کند.

استفاده از همان تنظیمات دقیق به شما این امکان را می دهد ، که دقت خود را هر زمان که بازی را شروع می کنید ، افزایش دهید.

برای شروع توصیه می کنیم روی یک بازی بمانید ، یادگیری بازی های جدید در حالی که هنوز کاملا توانایی کنترل موس و کیبورد را نداشته باشید بسیار سخت خواهد بود ، اما اگر دوست دارید همه را با هم انجام دهید ، تنظیمات را ثابت نگه دارید.

پیشنهاد بابلو:  خرید آنلاین ماوس گیمینگ

6 - قبل از بازی حسابی خود را گرم کنید (تمرین با هدف)

می دونید حرفه ای ها چی می گن؟ تمرین باعث بهتر شدن ما می شود.

وقتی نوبت به صفحه کلید و موس می رسد فرق نمی کند ، قبل از شروع یک بازی تیراندازی ، من دوست دارم 10 تا 15 دقیقه را صرف گرم کردن بدن خود کنم .

تمرین تیراندازی در بازی

وارد یک بازی پر از Bot شوید یا وارد یک منطقه تمرینی ، و تکنیک های مختلف هدف گیری را امتحان کنید.

آزمایش کنید که چگونه حرکت شما در بازی بر روی هدف شما تاثیر می گذارد و یا چگونه فاصله تا هدف شما ، بر میزان دقتتان تاثیر گذار است .

از این روش برای متوجه شدن نقطه ضعف خود استفاده کنید و آن را برطرف کنید.

7- سبک هدف گیری را پیدا کنید که مناسب شما باشد

همانطور که بیشتر و بیشتر بازی می کنید ، در نهایت سبک هدف گیری را پیدا خواهید کرد ، که مناسب شما باشد . با صفحه کلید و موس سبک های مختلفی وجود دارد که می توانید موقع هدف گیری از آن ها استفاده کنید .

خرید اینترنتی هدفون با قیمت مناسب در فروشگاه بابلو

سبک هدف گیری

برخلاف کنسول ، که با کمک Aim Assist به سمت هدف به صورت خودکار منتقل می شوید.

در کامپیوتر دو سبک اصلی وجود دارد :

1 - Tracking(ردیابی)

2 - Flicking(تلنگر)

  • Tracking در واقع زمانی است که شما قصد دارید نشانگر را روی یک هدف نگه دارید ، اگر حساسیت کمی در بازی انتخاب کرده باشید بسیار عالی است . شما باید هدف را هر جا که می رود دنبال کنید ، و چه بهتر اگر در این حالت از یک سلاح تمام اتوماتیک استفاده می کنید.

  • Flicking به حرکت بسیار سریع و قفل شدن روی یک هدف گفته می شود ، این سبک هدف گیری کمی سخت تر است ، اما اگر تسلط بالا داشته باشید هیچ رقیبی نمی تواند جلوی شما قد علم کند. این حالت فقط با سلاح هایی مثل اسنایپر ، شاتگان ، کلت و... خوب کار می کند ، آزمایش این سبک می تواند بسیار لذت بخش باشد.

پیشنهاد بابلو:  خرید اینترنتی هدفون گیمینگ

8 - صفحه نمایش را در مرکز محل قرار گیری خود بگذارید

لزوما ، فقط موس و کیبورد تکلیف شما را در بازی برای هدف گیری مشخص نمی کند ، وسط صفحه نمایش خود را در جایی که  انتظار دارید هدفتان در آنجا حضور پیدا کند بگذارید ، این کار باعث واکنش سریع تر شما می شود.

قرار گیری مناسب صفحه نمایش

بنابراین دیگر نیازی نیست ، موس خود را زمانی که با هدف مواجه می شوید ، به گوشه ای حرکت دهید ، فقط کافیست شروع به تیراندازی کنید ، حرفه ای ها کاملا با این مهارت آشنایی دارند ، و نیازمند این است که دقیقا جایی باشید که انتظار دارید همانجا دشمن را ببینید.

9 – موس گیمینگ بخرید

موس های معمولی برای بازی مناسب نیستند ، سنسور های این گونه موس ها دقیق نیست ، تنظیمات کمی در اختیار دارید ، دکمه های قابل برنامه ریزی در اختیار شما نیست .

موس گیمینگ

به همین دلیل بهتر است یک موس گیمینگ مناسب انتخاب کنید ، چرا که به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید ، می توانید موسی با سبک گرفتن خود پیدا کنید: کف دست ، نوک انگشت و یا پنجه. برای این منظور مقاله انواع حالت‌های گرفتن موس را بخوانید.

پیشنهاد می کنیم برای خرید موس گیمینگ عوامل موثر در انتخاب بهترین موس گیمینگ را مطالعه کنید.

وزن موس بسیار مهم است ، اما اکثر گیمر ها موس های سبک تر را ترجیح می دهند، اما در مورد دکمه ها نیازی نیست این موضوع شما را دیوانه کند ، اما داشتن یک یا دو دکمه اضافی می تواند واقعا شما را راحت تر کند .

بگذارید برایتان موس گیمینگ را در دو حالت توصیف کنم : شکل یک موس بسیار مهم است ، چرا که راحتی شما را مشخص می کند و آسایش مثل پادشاه.

10 - کیبورد گیمینگ بخرید

اگر فکر می کنید با کیبورد معمولی بازی کردن راحت است ، می توانیم بگوئیم از دید یک بازیکن حرفه ای وحشتناک است.

کیبورد گیمینگ

این گونه کیبورد ها بسیار کسل کننده و ناسازگار هستند و البته سرعت وحشتناکی دارند ، بنابراین سرعت پاسخ به ضربه را بسیار کاهش می دهند و اگر بحث رقابت باشد یک نقطه ضعف برای شماست.

به همین دلیل یک کیبورد مکانیکال می تواند یک پیشرفت عالی برای گیمر هایی باشد که قبلا از کنسول استفاده می کردند .

یک کیبورد مکانیکال ، کنترل کاملی در همه جوانب از جمله سوئیچ ها ، کلید ها و... با شما می دهد ، هنگامی که قصد خرید کیبورد گیمینگ را دارید این موضوع بسیار مهم است.

  • اتصال با سیم : یک اتصال از طریق کابل و برای بازی کردن بسیار مهم است ، چرا که کیبورد های بی سیم 20 الی 30 میلی ثانیه شما را عقب میندازند ( تبریک می گوئیم تا بخواهید کلید را بفشارید ، شما را خواهند کشت)

  • کلید های آنتی گوستینگ : این حالت به شما این اجازه را می دهد که از چندین کلید به صورت همزمان استفاده کنید و یکی از قابلیت های مهم کیبورد است.

  • نرخ نظرسنجی سریع بالاتر از 1000 هرتز : نرخ نظرسنجی سریع ، زمان پاسخگویی کیبورد را افزایش می دهد ، به دنبال صفحه کلید ، با 1000 هرتز باشید و گرنه از رقبا کندتر خواهید بود. کیبورد های ارزان معمولا از نرخ نظرسنجی 125 هرتز(آهسته ) استفاده می کنند.

  •  سوییچ های اپتیکال خطی : این نوع سوییچ ها برای بازی بسیار مناسب هستند و اپتیکال ، آن ها را سریع تر از مکانیکال می کند.همچنین به دنبال یک نقطه فعال سازی برای سوییچ باشید ، 1.0 میلی متر ایده ال است.

  • نرم افزار قدرتمند : این نرم افزارهابه شما این امکان را می دهند؛ کلید ها و ماکروها را تنظیم کنید ، و نورپردازی کیبورد را مطابق با علایق خود سفارشی سازی کنید .

  • نور RGB : اگر خود را گیمر خطاب کنید و این مورد را نداشته باشید ! واویلا.

برای  خرید هندزفری گیمینگ با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو همین حالا اقدام کنید.

نتیجه گیری

این ده نکته برای موس و کیبورد گیمینگ ایده ال است ، دست کشیدن از یک کنسول در ابتدا سخت است ، به من اعتماد کنید ، استفاده از کامپیوتر بسیار بهتر است .

با یک کیبورد و موس ، دقت بیشتری را در بازی ها تجربه خواهید کرد (البته بعد از تمرین زیاد)

اکثر گیمر ها سال ها تجربه استفاده از صفحه کلید و موس را دارند ، بنا براین اگر چند بازی اول ، سخت تر از آن چیزی که انتظارش را می کشیدید شد ، نامید نشوید .

در کم ترین زمان کسی به گرد پای شما نخواهد رسید . موفق باشید!

شما از چه موس و کیبوردی برای بازی استفاده می کنید؟

همچنین بخوانید
گیمرها تنها زمانی می توانند از تجربه بازی لذت ببرند که موسی متناسب با سبک بازی برای آن ها فراهم باشد و بتوان به راحتی از این موس ها بهره برد. اگر گیمر هستید و قصد خرید موس گیمینگ را دارید، زمان آن فرا رسیده تا با نکات بسیار مهم قبل از خرید یک موس بازی آشنایی پیدا کنید و سپس برای خرید اینترنتی موس گیمینگ اقدام نمایید.
با یک نگاه گذرا می توانید تنوع موس ها را در تمامی بازار مشاهده کنید ، با مدل های زیادی روبرو خواهید شد که ویژگی های متفاوتی ارائه می دهند و همگی عالی به نظر می رسند ، در زمان انتخاب آن هم با این همه تنوع مسلما انتخاب یکی از آن ها دلهره آور است برای کمک بیشتر به شما در این زمینه ، جدای از لیستی که ارائه دادیم ، یک فهرست کوتاه از عواملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید را ارائه می کنیم
اما شک نکنید مهم ترین عامل در بازی سرعت می باشد چرا که هر چه شما کندتر باشیدحریف با تکنولوژی بالاتری نسبت به شما تصمیم گیری می کند ، برای بازی های اول شخص و بازی های با فریم ریت بالا خیلی ضروری است که مطمئن باشید سرعت بالایی در اختیار دارید.
همیشه ساده ترین انتخاب ها به قدری سخت می شوند که ما را از بحث اصلی خارج می کنند به همین دلیل است که باید ساده نگاه کرد تا انتخاب درستی انجام داد .هر موس از دو خانواده مجزی تشکیل شده و این دو خانواده هر روز امکانات پیچیده ای توسط شرکت اصلیشان برای رقابت اضافه می کنند.
 موس های بازی چند تفاوت و مزیت نسبت به موس های معمولی دارند ، که برای بسیاری حتی اشخاصی که ممکن  است علاقه ای به بازی کردن نداشته باشند می تواند مناسب باشد.اما بستگی به کار شما هم دارد، چرا که نمی توان یک موس RGB ، که در حال انتشار نور از خود می باشد را در یک اداره استفاده کرد و یا نمی توان یک موس بزرگ را با یک موس اداری با سایز معمولی مقایسه کرد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha