DPI در موس به چه معناست؟

بیشترین نگاه به DPI از جانب کسانی است که به بازی‌های کامپیوتری علاقه و فاکتورهای مهمی مثل سرعت و عملکرد در سنسور ردیابی و حساسیت ، برای آن ها بسیار اهمیت دارد.

بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند؟چگونه موس ایده‌ال خود را پیدا‌کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا به شما آموزش‌ دهیم ، تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به‌طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود. برای خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بیایید کمی دقیق تر به این مسئله نگاه کنیم.


فهرست مطالب

DPIچیست؟

تقابل DPI  ، Sensivity در بازی  و DPI  موثر

نقش سنسور و نرخ نمونه برداری در بازی !

شتاب در موس

چگونه DPI  موس را انتخاب کنیم؟

نحوه گرفتن موس و تنظیم حساسیت

بازی کردن یا سودمندی از بازی ! مسئله این است.

چطور حساسیت موس خود را تنظیم کنیم؟

من به یک موس جدید با DPI  بهتر نیاز دارم؟

نتیجه گیری

DPIچیست؟

فرمول سرعت موس چیست؟

DPI یا نقطه‌ بر‌ اینچ، اندازه‌گیری فاصله و حساسیت سنسور ردیابی موس شما است . در واقع این اصطلاح در عکس به کار می‌رود و نشان دهنده کیفیت آن عکس است.اساسا مشابه یک پرینتر ، تعداد یک نقطه و واحد‌های اندازه گیری را در هر اینچ تعیین می‌کند. DPI بالاتر به معنای حرکت فیزیکی کم‌تر است.

بیایید کمی علمی تر به این قضیه بپردازیم تا کاملا با این مبحث آشنا شوید . در 1000DPI ، شما در یک اینچ ، دو برابر بیشتر از 500DPI حرکت می‌کنید . ساده به نظر می‌رسد ولی آیا واقعا به همین سادگی است؟

پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای: خرید اینترنتی هندزفری گیمینگ

نرخ نمونه برداری نسبت به مانیتور

ممکن است در حالت عادی برای شما ساده به نظر برسد ، اما وقتی در بازی مطرح شود ، می‌تواند کمی پیچیده‌تر از این باشد . حال قصد داریم کمی آن را بشکافیم ، چرا که شناخت بیشتر باعث آشنایی کامل با حساسیت موس خواهد شد.

تقابل DPI  ، Sensivity در بازی  و DPI  موثر

تقابل میان DPI  ، Sensivity در بازی  و DPI  موثر

در بیشتر بازی‌های شوتر اول شخص مثل Apex Legend  ، Call Of duty  ، Csgo و... می توانید تمام تنظیمات بازی را مشخص کنید این تنظیمات دارای دو بخش است :

  • DPI

  • Sensivity

این دو عامل DPI موثر بازی را مشخص می‌کنند . حساسیت یکی از تنظیمات پایه‌ای به شمار می‌رود و فاصله ردیابی موس را در بازی مشخص می‌کند ، خیلی از کاربران که از DPI پایین استفاده می‌کنند به این موضوع اصلا اهمیتی نمی‌دهند .

(حساسیت موثر ) = (حساسیت در بازی) * (حساسیت پایه)

DPI پایه شما مستقیما با حساسیت درون بازی ضرب می‌شود و به شما ضریب درست از فاصله ردیابی(Tracking distance) می‌دهد . در نهایت شما می توانید بهترین تنظیمات ممکن را در موقعیت های خاص پیدا و کنترل بازی را در دست بگیرید.

تنظیم این موارد بستگی به سبک‌بازی و جابه‌جایی بین کاراکتر‌ها  و یا سلاح‌ها دارد.

برای خرید اینترنتی باتری موبایل می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه بابلو خرید کنید

نقش سنسور و نرخ نمونه‌برداری در بازی !

نقش سنسور و نرخ نمونه برداری در بازی !

برای سرعت و دقت نمی‌توانید فقط به DPI اعتماد کنید ، سنسور و نرخ نمونه‌برداری هم دقیقا مثل حساسیت موس از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

در موس سه سنسور وجود دارد :

  1. نوری

  2. لیزری

  3. مکانیکی

از نظر فنی هر سه از نور ، با شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند.

حسگر های نوری و لیزری برای ردیابی به سطح می‌تابند ، در حالی که یک حسگر مکانیکی از ترکیب سنسور و توپ فیزیکی و غلتک برای حرکت نشان‌گر استفاده می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از موس‌های برتر دنیا از حسگر‌های اپتیکال استفاده می‌کنند که از نظر قابلیت بسیار بهتر از نمونه لیزری آن است و گیمر‌ها خواهان آن هستند ، اما نوع نور تابیده شده به سطح نیازمند یک پد موس برای حرکت خواهد بود.

بدون ردیابی مناسب توسط سنسور‌ها ، مهم نیست که چقدر DPI را تنظیم می‌کنید ، زیرا یک سنسور ضعیف همه چیز را غیر‌قابل پیش‌بینی می‌کند.

پیشنهاد بابلو: خرید موس بی سیم و با سیم با بهترین قیمت و کیفیت.

شتاب در موس

شتاب در موس!

زمانی که شما قصد استفاده از موس را دارید دو عامل تاثیر‌گذار شتاب‌موس و اشاره‌گر موضوعی حساس هستند ، معمولا بیشتر گیمر‌ها در بازی شتاب را توصیه نمی‌کنند چرا که شتاب زیاد باعث حرکت ناسازگار نشانگر موس می‌شود.

گیمرها در بیشتر موارد به دقت و قابلیت بسیار اهمیت می‌دهند ، شتاب در موس به این معنی است که سرعت مکان نما بسته به سرعت حرکت موس تغییر می‌کند.

شتاب برای DPI  بسیار مهم است چرا که بسته به DPI تنظیمی شما ، شتاب موس می‌تواند کنترل شما را به شدت کاهش دهد و حرکت مکان نما را بیش از اندازه غیر قابل پیشبینی کند .

چگونه DPI  موس را انتخاب کنیم؟

یکی از مورد‌هایی که نمی‌توان کاملا پاسخ آن را داد حساسیتی است ، که شما انتخاب می‌کنید ; چرا که انتخاب DPI  بستگی به کاربر و احساس او در بازی مورد علاقه خود دارد و این احساس هر ثانیه ممکن است تغییر کند.

نحوه انتخاب DPI

نحوه گرفتن موس و تنظیم حساسیت

نحوه گرفتن موس و حساسیت

مسلما سبک های مختلف بازی نیاز به تکنیک های هدف گیری و نوع گرفتن موس دارند که بسته به نوع گرفتن موس با تنظیمات DPI می‌توانید بهترین کارکرد را با موس داشته باشید . شاید برای شما سوال باشد ! منظور از گرفتن موس چیست؟ برای این موضوع پیشنهاد می‌کنیم انواع حالت های گرفتن موس را مطالعه کنید.

معمولا بازیکنانی که از کف دست برای گرفتن موس استفاده می‌کنند و کسانی که سلاح در بازی در اختیار دارند ، برای دقت و حرکات و کنترل بیشتر بازی از DPI  کم‌تری بهره می‌گیرند.DPI کم تر به معنای فضای مورد نیاز بیشتر و افزایش دامنه حرکت است.

سبک های claw  و fingertip  معمولا ترجیح می‌دهند با استفاده از مچ دست نشانه خود را تنظیم کنند ، برای سرعت و دقت بیشتر در حرکات سریع به ویژه برای هدف‌گیری با اسلحه یا کلت در مقابل حریفانی که زیاد از حد تکان می‌خورند ، DPI  بالاتری را ترجیح می‌دهند.

تکنیک اعلام شده به فضای کم‌تری نیاز دارد که به معنی کنترل کم موس و فضای کم‌تری است ، که در اختیار خواهید داشت ، بنابر این نشانه‌گر هم سخت تر کنترل خواهد شد .

تنظیمات مختلف را برای کار با دست امتحان کنید.

حساسیتی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر باشد بدون این که نیاز باشد پشت هم ، تنظیم خاصی را اصلاح کنید . حرکت باید طبیعی باشد .این اطمینان را حاصل کنید که می توانید مسافت مورد نیاز خود را بر روی صفحه نمایش طی کنید و با هر تکنیکی که منجر به حرکت موس می‌شود شرایط دلخواه را در اختیار شما قرار گیرد.

اگر موس بیش از حد سردرگم است ، DPI را پایین بیاورید ، اگر مکان نما خیلی کند شد و نیاز به دامنه حرکتی بیشتری دارید ، آن را بالاتر ببرید.

بازی‌کردن یا سودمندی از بازی ! مسئله این است.

نقش و وظیفه تعیین کننده را DPI دارد ، در حالی که با بازی‌کردن ممکن است متوجه شوید DPI خاصی را نیاز دارید ممکن است برای استفاده عمومی و کاربردی  به حساسیت دیگری نیاز داشته باشید .

بازی کردن یا سودمندی از بازی

استفاده عمومی یعنی کار با فتوشاپ ، ویرایش ویدیو و... که ممکن است نیاز به دقت در اشاره و سرعت حرکت در صفحه نمایش داشته باشد .

DPI های بالاتر ممکن است کنترل شما را کاهش دهند و باعث شوند چندین بار کلیک کنید تا عنصر مناسب را انتخاب کنید .

DPI های پایین تر ممکن است نیاز به حرکت بیشتری داشته باشند که بهره‌وری شمارا محدود می کنند و باعث فشار بیش از حد به بدن شما می‌شوند .

پیشنهاد بابلو: بهترین قیمت خرید کیبورد گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای

چطور حساسیت موس خود را تنظیم کنیم؟

چطور حساسیت موس خود را تنظیم کنیم؟

البته این مورد را نمی‌توان دقیق توضیح داد چرا که هر شرکت ، نرم افزار و موس مخصوص به خود را دارا هست اما راه‌های مختلفی برای تنظیم وجود دارد که برخی دقیق تر از بقیه هستند .

موس‌های معمولی معمولا محدوده DPI  پایین‌تری دارند و روش غیر دقیقی برای تنیظم حساسیت آن ها وجود دارد.

موس‌های مخصوص بازی کامپیوتری کمی متفاوت هستند چرا که طیف وسیع‌تری از تنظیمات DPI را پشتیبانی می کنند .معمولا آن ها دارای یک نرم افزار برای تنظیم حساسیت هستند و یا در داخل بازی می توان آن ها را تنظیم کرد.

بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای دنیای Game‌ مقادیر مربوط به DPIممکن است راضیشان نکند ، بنابراین برای کنترل با سبک‌های مختلف تنظیمات متفاوتی پیاده‌سازی می‌کنند.

من به یک موس جدید با DPI  بهتر نیاز دارم؟

آیا موس شما به اندازه کافی خوب است ؟ اگر حتی یک موس معمولی داشته باشید و یک گیمر معمولی باشید همان موس برای شما بسیار خوب است .

من به یک موس جدید با DPI  بهتر نیاز دارم؟

اگر به بازی‌های FPS علاقه دارید ، مسلما سخت افزار قدرتمندی هم باید تهیه کنید بر همین اساس به موس بهتری هم نیاز پیدا می کنید.

اگر متوجه شدید به کنترل دقیق‌تری روی موس خود نیاز دارید ، از جمله روی Tracking Distance و سرعت ، احتمالا به موس جدید نیاز خواهید داشت.

مخصوصا اگر روی صفحه‌نمایش با Refresh Rate  بالا یا فوق عریض بازی می‌کنید ، DPI و Polling rate اهمیت زیادی پیدا می‌کنند.

اگر نرخ تازه‌سازی مانیتور شما بیش از 120 هرتز باشد یا وضوحی بیش از 1080 داشته باشید ، ممکن است متوجه کمی پرش در موس شوید ، که باعث می‌شود، نشانگر عقب بماند و غیر‌قابل استفاده شود.

دلیل این اتفاق این است که صفحه‌نمایش شما سریع‌تر از موس ورودی دریافت و گزارش می‌دهد ، تازه سازی می شود.

حتما در هنگام خرید توجه کنید ، که موس حتما محدوده DPI  مناسب ، یک سنسور قابل‌اعتماد و نرخ نمونه‌برداری بالایی داشته باشد.اکثر موس‌های جدید دارای نرخ‌ نمونه‌برداری 1000HZ  با سرعت 1 میلی ثانیه هستند که حتی برای گیمر‌های حرفه‌ای مناسب است.

پیشنهاد بابلو: خرید دسته بازی موبایل با بهترین قیمت و کیفیت

نتیجه گیری :

DPI بیشتر از آن چیزی است که در پرینتر می‌بینید مهم است . داشتن طیف وسیعی از حساسیت برای اسنفاده بهینه بسیار مهم است ، اما نباید تنها مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب موس با DPI بالاتر به معنی داشتن یک سنسور با کیفیت بالا است که در هر موقعیتی ، صرف نظر از این که در کار یا بازی از آن استفاده می‌کنید مناسب است اما از نرخ نمونه‌برداری غافل نشوید .

هرکاری که می‌کنید فکر راحتی خود باشید چیزی غیر از این مهم نیست ! شما از چه موسی استفاده می‌کنید ؟  آیا از موس خود راضی هستید؟

حتما سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید؟

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha