راهنمای کامل انواع حالت‌های گرفتن موس

اول صبح از خواب بیدار شدید و قصد دارید مثل حرفه‌ای ها چند دوری بازی کنید . شاید برای شما عجیب باشد ! اما گرفتن موس مگر روش خاصی دارد ؟ مشکل اینجاست که بعضی‌ها نمی‌دانند که چگونه یک موس را بگیرند ! برای خرید آنلاین موس کامپیوتر روی لینک کلیک کنید.

با استفاده از کف دست یا با پنجه و یا با نوک انگشت و نه هیچکدام بلکه به صورت تلفیقی دوست دارید یک موس را کنترل کنید، این حالت ها شباهت زیادی به هم دارند.

اما در نوع تاکتیک کاملا با هم متفاوت هستند و کاربرد آن ها هم با یکدیگر فرق دارد . حرفه‌ای ها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟چگونه  شما آن‌ها را باید انجام دهید؟بیایید سه تکنیک گفته شده را با هم مقایسه کنیم.


فهرست مطالب

تفاوت اصلی (کف دست ) PalmGrip ، (پنجه) ClawGrip ،  (نوک انگشت) Fingertip   

کدام حالت گرفتن برای بازی های FPS مناسب است؟

استفلده از کف دست در حالت حرکت

حالت گرفتن Claw  برای دقت بالا و سرعت زیاد

گیمرهای حرفه ای از چه نوع حالتی استفاده می کنند؟

شاید بهتر باشد از حالت گرفتن Hybrid  استفاده کنیم؟

نتیجه گیری 


تفاوت اصلی (کف دست ) PalmGrip ، (پنجه) ClawGrip ،  (نوک انگشت) Fingertip   

Fingertip

ClawGrip

PalmGrip

فقط استفاده از نوک انگشت(بدون تماس با کف‌دست)

کف‌دست روی موس (انگشتان حلقه )

تمام دست روی موس قرار می‌گیرد

نیاز به مهارت بالا(کنترل کم)

نیاز به مهارت بیشتر

کنترل بیشتر

برای سرعت و دقت بهتر است

مناسب برای کلیک‌های سریع‌تر

بهترین حالت برای گرفتن اسکرول

کنترل بیشتر با انگشت

کنترل بیشتر روی مچ دست

کنترل بیشتر روی بازو و آرنج

بهترین حالت برای حرکت سریع

عالی برای حرکت‌های زیاد

بهترین حالت برای Tracking

با انگشتان و مچ دست نشانه‌گیری کنید

نشانه‌گیری با مچ

بهترین حالت برای تیراندازی

مناسب برای حساسیت بالا

مناسب برای حساسیت بالا

مناسب برای حساسیت پایین

 تفاوت اصلی (کف دست ) PalmGrip ، (پنجه) ClawGrip ،  (نوک انگشت) Fingertip   چیست؟

حالت‌های گرفتن Palm   و Fingertip  تقریبا به یک صورت هستند اما حالت Claw کمی با این دو متفاوت است.

کف‌دست به شما کنترل کاملی روی موس می‌دهد ، تمام سطح موس توسط دست شما کاملا پوشش داده می‌شود ، و فشار کف دست و انگشتان باعث محکم گرفته شدن موس می‌شوند.

در روی دیگر سکه یعنی Fingertip  فقط از انگشتان شما برای کنترل موس استفاده‌می شود . البته نیاز به تکنیک‌های مختصر در هدف‌گیری و تکان دادن مچ دست ، نیز هست. این حالت گرفتن ، حرکت‌کردن و هدف‌گیری را با حساسیت بالاتر آسان‌تر می‌کند و برای دست‌های بزرگ تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می توانید از فروشگاه بابلو تمامی خرید لوازم جانبی کامپیوتر خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

در میان دو حالت گرفتن با کف دست و نوک انگشت ، حالت Clawgrip نیاز به کنترل کم تر و مهارت بیشتری دارد ، همچنین استفاده از مچ دست را راحت‌تر می‌کند.

این که کدام حالت گرفتن را انتخاب می‌کنید بسته به بازی و نحوه بازی کردن شما دارد.

کدام حالت گرفتن برای بازی‌های FPS مناسب است؟

استفاده از Grip  در بازی FPS

بین حالت‌های کف‌دست و یا پنجه بستگی به این دارد قصد انجام چه بازی‌ای دارید و چه گزینه ای را برای بازی کردن انتخاب می‌کنید . معمولا کسانی که از حالت Palmgrip  استفاده می‌کنند ، بیشتر از مچ‌دست  بهره می گیرند و Fingertrippers ها بیشتر از انگشتان خود استفاده می‌کنند و در مواقع ضروری از مچ استفاده می‌شود.

بسته به نوع اسلحه و نقش شما در بازی ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که چه نوع حالتی برایتان مناسب‌تر از دیگری است ، چرا که استفاده از چند Grip برای گیمر‌ها یک امر طبیعی است.

استفاده از کف‌دست در حالت حرکت

استفاده از کف دست در حالت حرکت در بازی

گیمر‌هایی که برای طول‌ عمر و ارگونومیک ارزش قائل هستند و کنترل موس برایشان ارزشمند است ، بهتر است کف‌دست را انتخاب کنند ، این موارد شامل تک‌تیراندازها و کسانی است که نقش لیدر را در بازی به عهده دارند و در بازی‌هایی همچون Csgo مشغول به فعالیت هستند.

معمولا گرفتن در حالت  PalmGrip با آرنج و شانه راحت تر است ، اگر یک اسنایپر یا یک ردیاب هستید پیشنهادمان حالت گرفتن با کف دست است.

به همین دلیل است که خیلی از کسانی که با کف‌دست بازی می‌کنند حساسیت پایین و Sensivity بالا را ترجیح می‌دهند . البته فشاری که روی بازو و شانه وارد می‌شود ، بر اثر حرکات تکراری ممکن است در کاربر ایجاد خستگی کند.

بسیاری ممکن است از DPI و Sensivity  بالا برای حرکات بیشتر مچ دست استفاده کنند

در این حالت شما چه بخواهید و چه نخواهید کنترل بیشتری روی موس دارید ، اما اگر مهارت کم‌تری برای حرکات کم تر دارید ، ممکن است دقت خود را در بازی را از دست بدهید.

حالت گرفتن Palm  در این مورد گاها مورد استفاده قرار می‌گیرد ،  بعضی از بازیکنان حرفه‌ای ثابت کردند گرفتن موس با کف‌دست در بازی برای خود جایگاه ویژه‌ای دارد.

پیشنهاد بابلو: خرید ارزان ترین قیمت کیبورد از فروشگاه بابلو

حالت گرفتن Claw  برای دقت بالا و سرعت زیاد

حالت گرفتن Claw

اگر نیاز به حرکات سریع دارید احتمالا بهترین حالت برای شما گرفتن موس با انگشتانی است که به حالت حلقوی در می آیند، این حالت ترکیبی از گرفتن انگشت و کف دست است و یکی از بهترین‌ها در دنیا است.

به کف‌دست شما کنترل بیشتری می‌دهد ، در حالی که انشگتان شما نه تنها خم شده بلکه حرکت مچ‌دست را طبیعی‌تر می‌کند .

برای رایفل من ها و AWP  گیر ها در بازی Csgo  که نیاز به شلیک سریع و حرکات دقیق تر دارند این حالت توصیه می‌شود

در صورتی که حالت گرفتن موس با کف‌دست ممکن است برای گیمر‌های کندتر راحت‌تر باشد ، Clawgrip شرایط را ممکن است بهتر کند ، اگر به کمی انعطاف پذیری و تنظیم بیشتر نیاز دارید ، با مچ دست می‌توانید DPI  بالاتری را تجربه کنید در این زمان بهتر است از حالت گرفتن با انگشتان حلقوی و کف دست استفاده کنید.

این حالت گرفتن را حالت پنجه‌ای نیز می‌نامند که نیاز به کنترل بیشتر توسط انگشتان و مچ شما دارد که ممکن است برای بازی‌ها کاربردی تر باشد اما برای مفاصل ضرر بیشتری دارد.

اگر دست بزرگی دارید و موس شما کوچک است یا اینکه تنظیمات DPI  بالاتری را ترجیح می‌دهید ، این امکان وجود دارد تا با حالت گرفتن Fingertip آشنا باشید .

زمانی که برای گرفتن موس از این حالت استفاده می‌کنید کف دست شما به هیچ وجه موس را لمس نمی‌کند و در عوض نوک انگشتان شما فقط روی موس قرار می‌گیرد  انگشتان شما شکل حلقوی به خود می‌گیرند و این باعث می‌شود کنترل بیشتری روی موس داشته باشید .

با وجود گرفتن موس با انگشتان دست و فاصله گرفتن موس از کف دست ، موس به سادگی با دراز کردن انگشتان شما حرکت می‌کند.

با تنظیم DPI  روی 2000 الی 4000 یا حتی بالاتر می توانید دو نمایشگر  FULL HD یا یک نمایشگر فوق عریض با مساحت 5x5 اینچ را پوشش دهید . اگر چندین هدف برای هدف‌گیری دارید یا نیاز به حرکتی سریع با سرعت و دقت دارید ، گرفتن موس با نوک انگشت همراه با تنظیم DPI  بالا یک تکنیک ایده‌ال برای شما خواهد بود.

به دلیل استفاده از نوک انگشت پیشنهاد می کنیم از موس های سنگین استفاده نکنید چرا که باعث خستگی زیاد می‌شوند یک مدل موس فوق سبک برای گرفتن نوک انگشت ایده ال است.

گیمرهای حرفه‌ای از چه نوع حالتی استفاده می‌کنند؟

شاید فکر کنید که گیمر‌های حرفه‌ای هم از این قوانین پشتیبانی می‌کنند یا خیر!

استفاده گیمر ها از انواع Grip

چقدر حالت‌های گرفتن Claw  و Palm  در بازی رایج است ؟ بیایید کمی بررسی کنیم که چگونه حرفه‌‌ای‌ ها بازی خود را کنترل می‌کنند و چه چیزی است که آن ها را از دیگران متمایز کرده؟

پیشنهاد بابلو: خرید دسته بازی کامپیوتر با بهترین قیمت و کیفیت.

Shroud بازیکن حرفه‌ای CSGO  :

یکی از پادشاهان بازی Csgo و بازی رقابتی FPS است و به دلیل هدف‌گیری دقیق و مچ شدنش با تیم شناخته می‌شود ، قبل از بازنشستگی در سال 2018 او برای تیم Cloud 9  بازی می‌کرد و در حال حاضر نیز به بازی‌های بتل رویال مثل Pubg  مشغول است . این بازیکن برای بازی کردن از حالت Clawgrip استفاده می‌‌کند.

Shroud بازیکن حرفه ای CSGO

Shroud همچنین از انگشت وسط خود برای چرخ اسکرول و انگشت حلقه برای کلیک راست استفاده می‌کند ، که کمی عجیب است اما برای او مفید بوده .

این بازیکن از موس  Logitech G Pro X Superlight   استفاده می‌کند.

Simple بازیکن حرفه ای  : Csgo

این بازیکن مهارت بالایی در استفاده از مچ دست خود دارد و در استفاده از اسلحه‌هایی از AWP و Sniper شناخته شده است . Simple  قبلا از Palmgrip استفاده می‌کرد ، حالا از حالت Claw و از موس Zowie و با DPI  پایین 400 ولی از Sensivity  بالای 3.0  استفاده می‌کند.

Simple بازیکن حرفه ای Csgo

استفاده از حالت Clawgrip برای هدف‌گیری با مچ با چنین Sensivity بالایی امکان پذیر خواهد بود.

Simple به دلیل تمرین و مهارت بالایش که در طول زمان به وجود آمده همه را تحت تاثیر قرار داده

Pine بازیکن حرفه‌ای Overwatch  :

به طور گسترده یکی از بهترین بازیکنان حرفه ای overwatch به شمار می‌رود ، البته این بازیکن بازنشسته شده و بیشتر وقت خود را در حال استریم کردن است.

pine بازیکن حرفه ای Overwatch

Pine  قبلا در تیم Liquid  مشغول به فعالیت بود و به عنوان یک بازیکن Hitscan شناخته می‌شد وشخصیت‌های که از تکنیک DPS استفاده می‌کنند راترجیح می‌دهد.

تکنیک Hitscan بیشتر برپایه دقت می‌باشد در حالی که تکنیک Prokectile بیشتر در مورد زمان‌بندی است .

Pine با استفاده از تکنیک Palmgrip  و Sensivity بالا و با حرکات زیاد مچ دست ، متخصص گرفتن موس در حالت Palmgrip  با تکنیک پنجه است .

این بازیکن حرفه‌ای از موس Steelseries روی 500DPI استفاده می‌کند و با Sensivity15 برای همه قهرمان ها در بازی دکمه های اضافه ای که استفاده نمی کند را غیر فعال می‌کند.

پیشنهاد بابلو: خرید آنلاین اسپیکر با بهترین کیفیت و قیمت

 از تکنیک خود نه تنها به دلیل شرایط منحصر به فردش استفاده می‌کند بلکه تجربه و اعتماد به نفسش در طول زمان باعث این اتفاق شده.

Carpe بازیکن حرفه ای Overwatch :

یکی از بازیکنان حرفه ای کره ای بازی Overwatch است که برای تیم Philadelphia Fusion بازی می‌کند.

Carpe بازیکن حرفه ای Overwatch

در حال حاضر از موس  Logitech G pro Wireless روی 900DPI و Sensivity  درون بازی 3.12 هنگام بازی Overwatch استفاده می‌کند.

Carpe از حالت پنجه برای گرفتن موس Logitech G903 استفاده میکرد ، زیرا گرفتن این موس با کف دست برایش راحت نبود.

او علاقه ای به تنظیمات درون برنامه ای موس ندارد و راحتی ، مهمترین چیزیست که برایش ارزشمند است .

Faze niko بازیکن حرفه ای Csgo :

Faze niko بازیکن حرفه ای Csgo

این بازیکن در سال 2018 در رتبه 3 جهانی قرارداشت و یکی از بهترین ها در جهان است و او برای هدف‌گیری به جای مچ از بازو استفاده‌می کرد .

او از دقت 400DPI  با Sensivity  داخل بازی 1.4 استفاده می‌کند . بیشتر حواس خود را روی جایی که نشسته متمرکز می‌کند و توجهی به بازیکنان دیگر ندارد.

طریقه بازی Niko کمی متفاوت است چرا که آرنج خود را به حالت لنگر قرار می‌دهد و این اجازه را به او می‌دهد تا از شانه و آرنج خود برای هدف‌گیری با ساعد استفاده کند.

این حرکت نیاز به طیف وسیعی از میز دارد و تکنیک او این اجازه را می دهد که از یک تکنیک موثر تکان دادن ساعد استفاده کند که باعث سرعت و دقت بیشتری می شود.

Sinatra  بازیکن حرفه ای Overwatch و  Valorant  :

یکی از برترین بازیکنان Overwatch و Valorant  است و بسته به نوع کاراکتر از چندین حالت گرفتن استفاده می کند .

Sinatra  بازیکن حرفه ای Overwatch و  Valorant

بسته به شخصیت ، Sinatra  یک موس  Logitech G pro Wireless  را روی 800DPI با Sensivity متفاوت بین 7 تا 15 انتخاب می‌کند.

یکی از نقاط مثبت این بازیکن امکان تطابق و اشتراک پذیریش با چندین تکنیک است که راز بزرگ اوست . متاسفانه هیچ موسی قابلیت این بازیکن حرفه‌ای را ندارد.

Scream  بازیکن حرفه ای Csgo و Valorant  :

یک بازیکن بلژیکی است که بدلیل هدف‌گیری باورنکردنی اش شهرت دارد . در سال 2015 بین Scream و Teamenvy مسابقه ای انجام شد که این بازیکن موفق شد هدشات موفق 95 در صد را ثبت کند.

Scream  بازیکن حرفه ای Csgo و Valorant

این امتیاز بالاترین امتیازی است که یک گیمر در مسابقات Csgo ثبت کرده.

او از 400Dpi و ضریب Sensivity درون بازی 2.5 استفاده می‌کند ، Scream به طور موثر از 1000DPI با حالت گرفتن Fingertip ، عملا به یک ربات انسانی تبدیل شده است.

Scream بعد از کناره گیری از بازی Csgo به نفع Valorant ، از حالت گرفتن Fingertip با موس گیمینگ Final Mouse Classic Ergo استفاده می‌کند تا با تکنیک هدف‌گیری فوق العاده چشم گیر خود دست یابد.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی هدفون با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

Swag بازیکن حرفه ای Csgo :

Swag بازیکن حرفه ای Csgo

یک بازیکن بازنشسته از تیم Liquid  که با حالت گرفتن Claw  و Palm بازی می‌کرد .انگشتان اشاره و وسط او حالت پنجه یا کف دست کشیده به خود می گیرند ، این مورد برای کنترل و راحتی بیشتر این بازیکن است.

Heatop بازیکن حرفه ای Csgo :

Heatop یک بازیکن بازنشسته است و به عنوان اولین بازیکنان Csgo  به شمار می‌رود و کاپیتان تیم سوئدی “Ninjas in Pjamas” یا NIP بود.

Heatop بازیکن حرفه ای Csgo

او یک مرد درشت اندام با دستانی بزرگ است که به همین دلیل از حالت گرفتن Finger Palm Hybrid اصلاح شده استفاده می‌کند.

بدون تماس با کف دست ، انگشتان بلند در اطراف موس نوع گرفتن hybridGrip را به خود می‌گیرند ، این بازیکن برای هدف‌گیری راحت و کنترل بهتر این حالت را انتخاب کرده و البته حالت گرفتن Heatop کمی ناراحت کننده و خمیده به نظر می رسد ولی ثابت کرده که این تکنیک برای او بسیار عالی است.

 همه ما انسان‌ها به شکل‌ها و اندازه های مختلف بوجود آمده ایم و نیاز داریم که برای هر مشکلی راه حل داشته باشیم که چگونه از موس برای بازی استفاده کنیم.

حالت گرفتن به سبک Hybrid   ، به سادگی راه حلی برای شما قرار می‌دهد.

شاید بهتر باشد از حالت گرفتن Hybrid  استفاده کنیم؟

سه دستور العمل اصلی موس بیشتر یک دستورلعمل است تا قوانین و بیشتر برای راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند . حال اگر مشکلی برای یکی از این دستورالعمل‌ها دارید، مشکلی نیست! چرا که حالت گرفتن Hybryd به شما کمک می‌کند که 3 حالت را ترکیب کرده تا نیازهایتان برطرف شود.

حالت گرفتن Hybrid

نتیجه گیری :

سه حالت گرفتن Palm (کف دست) ، Claw (پنجه )، Fingertip(نوک انگشت) شباهت‌های بصری با هم دارند ، اما تکنیک و کاربرد آن ها متفاوت است.

حالت گرفتن کف‌دست ممکن است برای تک‌تیراندازها و حرکت با بازو مناسب باشد ، گرفتن با پنجه ممکن است برای درگیری‌های شدیدتر و برای حرکت با مچ ایده ال تر باشد.حالت گرفتن با نوک انگشت ممکن است غیر متعارف ترین روش به نظر برسد اما ثابت کرده یک سلاح مخفی است. اکثر افراد با خرید پد موس فانتزی می توانند از موس خود بهتر و راحتتر استفاده کنند.

در آخر ممکن است فکر کنید یکی بهتر از دیگری است ، اما متخصصان ثابت کرده‌اند با بدست آوردن تجربه می توانید ، هرکاری که می خواهید انجام دهید، چیزی که بیشتر از همه مهم است راحتی وتکنیک است.

فرق نمی کندکدام را انتخاب می‌کنید یک حالت گرفتن را تمرین و سپس از آن استفاده کنید. بهترین راه حل در بازی کردن این است ، که بازی بیشتری انجام دهید پس بیرون بروید و بازی کنید!

شما از چه نوع موسی استفاده می‌کنید ؟ آیا موس شما نیازتان را برطرف می‌کند؟

حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید؟

همچنین بخوانید
بهترین موس بی صدا کدام است ؟ اگر نظر من را بخواهید انتخاب من Logitech Signature M650 است ما اندازه ، صدا ، طراحی و راحتی را برای تعیین ماوس سایلنت تجزیه و تحلیل کردیم . چه در حال تهیه مقاله پایان ترم در کافی شاپ باشید و چه یک شب زنده دار باشید و  شب پربازدیدترین زمان برای شما باشد ، موس سایلنت ابزار انتخابی بدون اختلال برای محاسبات است .
در یک ست موس و کیبورد چه عواملی می تواند مهم باشد و برای خرید ست بعدی خود چه گزینه هایی را باید در نظر بگیریم؟ گزینه های زیادی وجود دارد ، اما چرا زحمت بکشید ؟ بسیاری از ما یک رایانه شخصی را با موس و کیبورد می خریم ، پس چرا پول اضافی برای خرید تجهیزات جانبی بیشتر اختصاص دهیم ؟ با این حال ، به استثنای مواردی خاص ، صفحه کلید و موس خریداری شده با رایانه شخصی جدید بیشتر مواقع بسیار ابتدایی هستند ؛ در حالی کار شما را راه می اندازند اما می توانند بهتر باشند .
کاربران زیادی هستند که به لوازم جانبی اطراف خود بسیار اهمیت می دهند چرا که می دانند نبود کیفیت مناسب ممکن است شرایط را برایشان سخت تر کند ، جالب اینجاست بعضی از افراد را هم می بینم که این دستگاه کوچک را نادیده می گیرند ، در حالی که همین دستگاه کوچک مقدار زیادی از کار های گرافیکی ما را بهینه می کند .
اگر وارد این مقاله شدید احتمالا صبح تا شب و شب تا صبح در حال تحقیق برای خرید یک موس واقعی و عالی برای خود هستید ، در بین تمامی برند های موجود در بازار خیلی سخت است  که بتوانید بهترین موس موجود را پیدا کنید چرا که شرکت ها هر روز در حال تولید موس های جدید با قابلیت های متنوع هستند .
بنابراین Dpi مناسب دقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟چگونه موس ایده ال خود را پیدا کنیم؟در این مقاله قصدمان این است ، تا کاملا متوجه شوید تنظیمات DPI و نحوه استفاده از آن به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد ، چگونه خواهد بود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha