راهنمای کامل خرید بهترین ست موس و کیبورد

در یک ست موس و کیبورد چه عواملی می تواند مهم باشد و برای خرید ست بعدی خود چه گزینه هایی را باید در نظر بگیریم؟

گزینه های زیادی وجود دارد ، اما چرا زحمت بکشید ؟ بسیاری از ما یک رایانه شخصی را با موس و کیبورد می خریم ، پس چرا پول اضافی برای خرید تجهیزات جانبی بیشتر اختصاص دهیم ؟

با این حال ، به استثنای مواردی خاص ، صفحه کلید و موس خریداری شده با رایانه شخصی جدید بیشتر مواقع بسیار ابتدایی هستند ؛ در حالی کار شما را راه می اندازند اما می توانند بهتر از این هم باشند .

ما بیشتر مواقع از موس و کیبورد استفاده می کنیم ، اما به نظر نمی رسد آنطور که باید و شاید به آن ها توجه کنیم ، موس و کیبورد ها در هنگام کار ، بازی یا استراحت ، همراهان همیشگی ما هستند ، داشتن مناسب ترین لوازم جانبی منطقی است .

در این مقاله یک راهنمای خرید کلی برای شما اماده کرده ایم ، سعی می کنیم به شما نکات مهمی در مورد صفحه کلید و موس هایی که می توانید برای خرید جست و جو کنید را ارائه دهیم. پیش از هر چیزی لازم است یادآوری کنیم در صورتی نیاز به خرید آنلاین لوازم جانبی کامپیوتر، میتوانید به راحتی از فروشگاه بابلو خرید کنید.

بیایید وارد بحث اصلی شویم ! زمان دور ریختن کیبورد و موس قدیمیتان فرا رسیده .

ارگونومی

ارگونومی بودن ست موس و کیبورد

شاید اگر سه سال پیش به شما این کلمه را می گفتند برایتان غیر آشنا بود یا نمی دانستید معنی آن چیست ، اما اکنون هر جا که می روید ارگونومی کلمه ای است که خواهید شنید . به نظر می رسد هر محصولی که شما قرار است خریداری کنید یک برچسب ارگونومی هم دارد .

شک نکنید هر موس و کیبوردی که وارد بازار می شود ویژگی هایی هم ، برای ارگونومی بهتر ، توسط شرکت سازنده اش ارائه می شود ، اما به هر حال موضوعی است که باید جدی بگیریم .

از آنجایی ما بیشتر زمان خود را صرف استفاده از کیبورد و موس می کنیم ، آن ها باید به گونه ای طراحی شوند که راحتی را افزایش داده و خطر آسیب به بدن و فشار را کاهش دهند .

هنگام خرید یک موس بهتر است ارگونومی آن هم در نظر بگیرید ، بخصوص در هنگام انتخاب موس ، زیرا دستگاه مناسب می تواند کاهش فشار روی مچ را کاهش دهد.

سیمی یا بی سیم

سیمی یا بی سیم بودن ست موس و کیبورد

شما کدام را انتخاب کنید ؟ مسلما انتخاب شما با انتخاب من که در حال نوشتن این مقاله هستم متفاوت است ، ما دوست داریم بر اساس ترجیحات و علاقه خود بی سیم و باسیم بودن را انتخاب کنیم ، اما به هر حال هر کدام مزایا و معایبی دارد .

همین حالا خرید آنلاین هدست خود را با بهترین قیمت از برندهای مطرح دنیا انجام دهید!

معمولا دستگاه های بی سیم راحت تر هستند  و آن سیم های شلخه وار را از روی میز حذف می کنند ، نقطه ضعف دستگاه های بی سیم بالعکس مزیت دستگاه های سیمی این است که امکان تاخیر پاسخ گویی در ضربه به کلید و قطع و وصل شدن در آن ها وجود خواهد داشت ، و در شرایط بسیار آزاردهنده ، باتری آن ها تمام می شود .

بنابراین شما قرار است پول را خرج کنید و انتخاب کنید ، به عنوان مثال در هنگام کار یا مسافرت مسلما در حال حرکت  هستید ، یک موس بی سیم و یک لپ تاپ ترکیبی در این حالت ایده آل خواهد بود .

راهنمای خرید کیبورد

وقتی نوبت به انتخاب کیبورد می رسد ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، البته یکی از عامل های مهم تصمیم گیری برای خرید کیبورد این است که از آن استفاده کنید .

یک گیمر به دنبال یک صفحه کلید مکانیکی یا یک صفحه کلید ممبران (معمولی ) است ، در حالی که کارکنان اداری یبشتر به دنبال راحتی و طراحی درست هستند .

برخی از کیبورد ها را می توان برای کارهای مختلف استفاده کرد ، بنابراین اولویت بندی ویژگی هایی که بیشتر به آن ها نیاز خواهید داشت ، به شما کمک می کند دستگاه مناسب را پیدا کنید .

هنگام خرید کیبورد به چه چیزی نگاه کنیم ؟

هنگام خرید کیبورد به چه چیزی نگاه کنیم ؟

نوع اتصال

قبلا به طور خلاصه به این موضوع پرداختیم ، اما انتخاب اصلی در اینجا سیمی یا بی سیم است . فراموش نکنید که در هر صورت خرید پد موس مناسب یکی از ضروریات برای عملکرد مناسب موس است.

با اتصال سیمی ، نیازی به نگرانی در مورد شارژ باتری ندارید چرا که صفحه کلید انرژی خود را از درگاه USB رایانه شخصی  می گیرد ؛ نقطه ضعفی که می توانیم به آن اشاره کنیم سیم هایی است که قرار است حسابی میز شما را نامرتب کنند یا حداقل پیچ خوردگی آن ها اعصاب خورد کن است .

صفحه کلید های بی سیم از نظر راحتی نسبت به سیمی بهتر هستند ، شما به همه دستگاه ها می توانید این کیبورد ها را متصل کنید . تنظیم آن ها بسیار آسان است و از طریق بلوتوث یا دانگل USB کوچک کار می کنند .

کیبورد های بی سیم کمی گران تر هستند و سرعت پاسخ گویی آن ها پایین تر است ، یک گیمر معمولا یک نسخه سیمی را ترجیح می دهد .

برای استفاده معمولی ، امکان انتخاب بین کیبورد های سیمی یا بی سیم وجود ندارد ، اگر چه به نظر می رسد اکثر ما یک مدل بی سیم را ترجیح می دهیم .

نوع کیبورد

تفاوت بزرگ بین کیبورد ها ،  این است که نوع سوئیچ مورد استفاده آن ها با یکدیگر متفاوت است .

کیبورد رومیزی یا استاندارد

نوعی که بیشتر ما در زمان خرید یک کامپیوتر خریداری و سپس مورد استفاده قرار می دهیم ، کیبوردهای استاندارد دارای کلید های QWERTY خواهند بود ، اگر چه ، تمام صفحه کلید ها شماره ندارند و دارای سایز های مختلفی هستند. برای این منظور میتوانید مقاله راهنمای سایزهای مختلف کیبورد را مطالعه کنید.

عدم وجود صفحه اعداد بر اندازه و عملگرد کیبورد تاثیر می گذارد .

اکثر کیبورد ها دارای کنترل های اصلی رسانه و کلید های Function مثل کلید Home  ، End و Windows هستند.

کیبوردهای استاندارد معمولا دارای سوئیچ scissorهستند ، این نوع سوئیچ ها کلیدهای بادوامی هستند که زیر هر کدام از آن ها یک پیستون قرار گرفته و معمولا حرکت کلید را سریع تر و دقیق ترمی کنند .

کیبوردهای ارزان قیمت و به قولی مقرون به صرفه  معمولا دارای سوئیچ هایی گنبدی شکل هستند ، زیر هر کلید غشاها قرار می گیرد و برای ثبت هر ضربه به کلید باید آن را تا انتها فشار دهید .

کیبورد گیمینگ یا مکانیکی

کیبوردهای گیمینگ دارای ویژگی های بیشتری نسبت به نوع معمولی هستند ، عملکردها را می توان با دستورات ماکرو و قابل برنامه ریزی سفارشی کرد ، کلید های WASD قابل تعویض ویژگی ای است که در بسیاری از کیبوردهای گیمینگ شما می توانید آن را پیدا کنید ، فناوری Anti-ghosting برای گیمرهای حرفه ای کاملا ضروری است .

ویژگی هایی مانند پورت های USB ، نرم افزار داخلی ، شاسی فلزی در این کیبورد ها قابل دیدن است .

بیشتر کیبورد های گیمینگ ، اگر همه را نخواهیم بگوئیم ، دارای نور پس زمینه LED هستند . علاوه بر ظاهر عالی ، شما می توانید نورپردازی آن ها را بر اساس شرایط اتاق یا بازی در حال انجام خود تغییر دهید ، نورپردازی شرایطی را برای دید بهتر کلیدها در شب فراهم خواهد کرد .

با این حال تفاوت اصلی بین کیبوردهای معمولی و مکانیکی چیست؟ پیشنهاد می کنیم برای دانستن بیشتر این موضوع فرق بین کیبورد مکانیکی و کیبورد معمولی  را مطالعه کنید.

کیبورد مکانیکی انواع مختلفی دارد که سوئیچ ها را بر اساس رنگ طبقه بندی می کند ، تمامی کیبوردهای مکانیکی معمولا سرعت پاسخ گویی بالایی دارند و با کم ترین لمس ممکن فشار داده می شوند .

با این حال این کیبورد ها فقط مخصوص گیمرها نیستند ، این صفحه کلید ها برای تایپیست های حرفه ای بسیار مناسب هستند ، زمانی یک تایپیست به سراغ یک کیبورد مکانیکی می رود معمولا دیگر راه برگشتی به کیبورد معمولی پیدا نخواهد کرد .

یک هشدار هم به شما بدهیم ، بعضی کیبوردها صدای بلندی دارند اگر در دفتر کار با افراد دیگر هستید بهتر است کمی راجع به خرید ، بیشتر فکر کنید یا اگر برایتان مهم نیست که دیگران قرار است از صدای کلیدهای شما سرسام بگیرند ، یک هدفون هم برای خود بخرید !

در هر صورت ما برای شما یک مقاله بسیار کامل راجع به سوئیچ های مناسب تایپیست ها آماده کرده ایم که بررسی کردن آن ضرر نخواهد داشت.

سایر کیبوردهای گیمینگ

مشکل کیبوردهای مکانیکی قیمت بالای آن هاست این صفحه کلید ها می توانند بسیار گران باشند و بعضی از کیبوردها هم قیمتی دارند که حس می کنم فراتر از آن چیزی است که در این مقاله باید به آن بپردازیم .

کیبوردهای معمولی معمولا قیمت بهتری دارند و بیشتر تولیدکنندگان هم در حال بهبود فناوری آن ها هستند .

شما می توانید کیبوردهای معمولی خوب هم پیدا کنید ، اگر چه به اندازه کیبورد مکانیکی سرعت بالایی ندارند ، اما شک نکنید برای گیمرهای معمولی هم بسیار خوب هستند ، شما حتی بین این کیبوردها می توانید ویژگی های مثل نور پس زمینه هم پیدا کنید .

کیبوردهای قابل حمل

این کیبوردها معمولا بسیار کوچک ، قابل حمل و بی سیم هستند و می توانند برای تمامی سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار گیرند ، این کیبورد ها صفحه شماره ندارند ، و بیشتر آن ها امکان تا شدن دارند و بسیار سبک هستند.

امکانات

هر نوع کیبوردی که تصمیم به خرید آن دارید باید حتما به ویژگی های آن و هدفی که باعث شده به سمت خرید بروید نگاه کنید .

بیشتر کیبورد های فول سایز دارای کلیدهای رسانه و Hotkeys هستند ، Hotkeys به کاربر این امکان را می دهد که با فشار دادن یک دکمه ، وظایف مختلفی را انجام دهد ، در حالی که دکمه های Media وظیفه کنترل صدا یا ویدیو و ... را دارند .

کسانی که از کیبورد برای وارد کردن داده ها استفاده می کنند ، بیشتر نگران راحتی و ارگونومی هستند تا این که چطور بتوانند MultiMedia  را کنترل کنند .

خرید کیبورد کامپیوتر به صورت آنلاین، با بهترین قیمت ها از فروشگاه بابلو

ارگونومی بسیار مهم است ، اگر چه بیشتر در موس اهمیت پیدا می کند ، اما بسیاری از کیبورد ها برای جلوگیری از کاهش ضربه روی مچ دست و کاهش خطر RSI و سایر فشار ها طراحی می شوند .

معمولا Numberpad یا بخشی که قرار است تعداد را وارد کند شامل 10 عدد است ، وارد کردن داده ها در یک سیستم با یک بخش مجزا برای وارد کردن اعداد بسیار راحت تر است .

هنگام خرید موس به چه چیزی نگاه کنیم ؟

هنگام خرید موس به چه چیزی نگاه کنیم ؟

نوع اتصال

سیمی یا با سیم ؟ این تصمیم به شما بستگی دارد .

هیچ کابل کثیف و آزاردهنده ای در اطراف میز با موس های بی سیم وجود ندارد ، اما باز هم به همان صورت ، باتری موس سیمی تمام نمی شود .

یک موس سیمی به معنای واقعی کلمه شما را به کامپیوترتان متصل می کند ، در حالی که یک مدل بی سیم را می توان دور از دستگاه استفاده کرد و با خود برد تا در کامپیوتر های دیگر هم استفاده کنید .

هر دو نوع موس ، یک اسلات USB با ارزش را اشغال می کنند ، یک موس سیمی ، مستقیما به درگاه USB سیستم متصل می شود ، در حالی پسر عموی آن یعنی بی سیم باز هم به گیرنده خود به پورت USB متصل می شود .

با این حال بعضی از موس ها دارای بلوتوث داخلی هستند که بدون اشغال اسلات USB می توان از آن ها استفاده کرد . اشکالی که در اینجا وجود دارد این است که گاهی اوقات حفظ اتصال بلوتوث می تواند مشکل ساز باشد . علاوه بر این ، موس های بلوتوث نسبت به دیگر انواع بی سیم و سیمی گران تر هستند .

گیمر ها بیشتر اوقات سیمی را انتخاب می کنند زیرا میزان پاسخگویی این موس ها تا حدی بالاتر از بی سیم است ، اما برای استفاده عادی و روزمره تفاوت کمی بین این دو وجود دارد .

موس لیزری را یا نوری کدام بهتر است ؟

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم راهنمای کامل ما راجع به موس لیزری و نوری را مطالعه کنید .

یک موس لیزری به طور کلی دارای DPI بالاتری نسبت به یک مدل نوری است ، معنی آن این است که حساس تر است و ردیابی دقیق تری ارائه می دهد . با این حال ، مگر این که شما یک گیمر یا طراح گرافیک باشید ، بعید می دانم که دقت زیاد موس ، برای شما چندان مهم باشد .

از نظر هزینه معمولا موس لیزری گران تر از موس نوری است .

اندازه

بیشتر موس ها با سایز کامل تولید می شوند ، اگر چه گزینه های دیگری هم برای حمل وجود دارد ، موس های مسافرتی گاهی اوقات به عنوان مینی شناخته می شوند .

موس های مسافرتی واضح است که کوچک تر و سبک تر از انواع دیگر هستند ، و معمولا به راحتی درون کیف لپ تاپ هنگام سفر ، رفت و آمد یا کار در مکان های مختلف بسیار ایده ال هستند.

افرادی که دست های کوچک تری دارند ، بیشتر وقت ها شرایط سفر را راحت تر از نسخه استاندارد می بینند و دلیلی ندارد که نتوان از آن به عنوان موس اصلی استفاده کرد.

هیچ ابعاد استانداردی برای موس های سایز کامل وجود ندارد ، اگر چه همه تولید کنندگان آن ها را ابعاد یکسان و استاندارد تولید می کنند . با این حال برخی از مدل ها به طور قابل توجهی بزرگ تر از بقیه هستند .

دکمه های قابل برنامه ریزی

دکمه های چپ و راست ، همراه با چرخ اسکرول ، در بیشتر موس ها وجود دارد ، اما برخی از آن ها دکمه های قابل برنامه ریزی اضافی برای افزایش عملکرد نیز دارند این دکمه ها می توانند کارهایی نظیر آسان کردن مرور صفحات اینترنتی وبسایت ها تا ضبط ماکروها را انجام دهند .

موس های گیمینگ

با DPI تا 10000 ، موس های گیمینگ ویژگی های زیاد و دقت بالایی دارند  ، با نرم افزارهایی که برای این موس ها ساخته شده می توانید عملکرد ، دکمه ها و حتی نورپردازی موس ها را سفارشی کنید.

موس های استاندارد و با کیفیت تر سرعت پاسخ گویی کلید ها را بالاتر و برده و سرعت بیشتری در اختیار شما قرار می دهد .

TrackBall

برای کسانی از آرتروز رنج می برند ، پیدا کردن یک موس استاندارد با قابلیت TrackBall برایشان بهترین گزینه است ، حالت توپی این موس ها به گونه ای است که می توانید برای هر دو دست از آن ها استفاده کنید .

چه موسی را باید انتخاب کنید؟

در نهایت خرید موس بستگی به این دارد که از آن قرار است چه استفاده ای بکنید ، گیمر ها به یک موس نوری ، معمولا سیمی با قابلیت تنظیم دکمه و DPI نیاز دارند .

از طرف دیگر کاربران خانگی و اداری بیشتر نگران یافتن یک موس قابل اعتماد و راحت هستند که بتوانند شرایط ایده ای برای خودشان بوجود آورند .

نتیجه گیری

این که چه ستی را قرار است انتخاب کنید بستگی به خودتان دارد و ترجیحات شما ، اما بهتر است قبل از خرید اسپیکر، موس، کیبورد و هر یک از لوازم کامپیوتر، تحقیق کنید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید .

برای یک کیبورد مناسب باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید مثل نوع اتصال ، نوع کیبورد که شامل معمولی و گیمینگ بودن آن می شود ، مکانیکی یا معمولی بودن و... که باید مورد توجه قرار گیرند و ما به طور کامل در این مقاله به آن ها پرداختیم .

غیر از کیبورد ، موس در کنار کوچک تر بودن اهمیت بسیار بالایی دارد که رعایت نکردن آن ها می تواند بعد از خرید شما را دچار دردسر کند .

یک ست عالی موس و کیبورد بر اساس منطق خریداری می شود  و موضوعی بسیار با اهمیت است .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
کاربران زیادی هستند که به لوازم جانبی اطراف خود بسیار اهمیت می دهند چرا که می دانند نبود کیفیت مناسب ممکن است شرایط را برایشان سخت تر کند ، جالب اینجاست بعضی از افراد را هم می بینم که این دستگاه کوچک را نادیده می گیرند ، در حالی که همین دستگاه کوچک مقدار زیادی از کار های گرافیکی ما را بهینه می کند .
پیدا کردن بهترین ست کیبورد و موس یک راه عالی برای رسیدن به بهترین تنیظمات ممکن برای شما است . نه تنها می توانید ست های فوق العاده ای را که متناسب با نحوه کار و بازی خود هستند پیدا کنید ، بلکه بیشتر مواقع در هزینه ی خود هم صرفه جویی می کنید . در حالی که بیشتر لپ تاپ های امروزی از صفحه کلید و تاچ پد های با کیفیت بهره می برند ، استفاده از یک ست واقعی موس و کیبورد می تواند تجربه شما را به سطح جدیدی برساند .
اگر وارد این مقاله شدید احتمالا صبح تا شب و شب تا صبح در حال تحقیق برای خرید یک موس واقعی و عالی برای خود هستید ، در بین تمامی برند های موجود در بازار خیلی سخت است  که بتوانید بهترین موس موجود را پیدا کنید چرا که شرکت ها هر روز در حال تولید موس های جدید با قابلیت های متنوع هستند .
اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم .
در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .
آیا دوست دارید کیبورد مکانیکی خود را ارتقا دهید ؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ! ؟ دلیل حضور ما هم همین است .قرار است در این مقاله برای بهبود کیفیت کیبورد مکانیکی شما ، تغییرات و شرایط آسانی را فراهم کنیم که بتوانید به دوستان ، خانواده و حتی اعضای فضای مجازی خود نشان دهید که کیبوردتان چقدر می تواند جذاب باشد .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha