راهنمای کامل سایز های مختلف کیبورد

کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .

رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است . اندازه های دیگری هم در بازار وجود دارد که می توان به 75، 65 و 40 در صد هم اشاره کرد . هر چقدر که صفحه کلید کوچک تر شود ، صفحه اعداد ،Home cluster ،ردیف Function ، کلید های اشاره یا پیکان و اعداد حذف می شوند .

ما قرار است در این مقاله در مورد تمامی اندازه های کیبورد با جزئیات کامل بپردازیم ، و چند نمونه تصویر از هر طرح را نشان دهیم ، تا به شما کمک کنیم یک اندازه مناسب برای خودتان انتخاب کنید.

فکر می کنم وقت شروع است !

فهرست مطالب 

کیبورد با سایز کامل یا 100%

کیبورد جمع و جور 1800 (96%)

کیبورد (TKL) یا TenKeyLess

کیبورد 75%

کیبورد 65 %

کیبورد 60%

کیبورد های 40%

صفحه اعداد

Macro pad

چرا سایز کیبورد مهم است؟

متعادل سازی اندازه و راحتی

کیبورد های سفارشی سازی شده

ویژگی های هر کیبورد بر اساس اندازه

نتیجه گیری

کیبورد با سایز کامل یا 100%

کیبورد با سایز کامل یا 100%

مناسب برای وارد کردن اعداد

 کیبورد ها با سایز کامل برای افرادی که نیاز به استفاده مکرر از صفحه شماره را دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد ، کیبورد ها با اندازه کامل بیشتر در ادارات مورد استفاده قرار میگیرد ، و دقیقا همان چیزی است که بیشتر مردم هنگام تصور یک کیبورد به آن فکر می کنند.

این کیبورد ها به صورت استاندارد دارای صفحه اعداد ، Home cluster، کلید های Function و کلید های پیکان هستند ، صفحه اعداد معمولا در سمت راست قرار دارد ، اما بعضی صفحه کلید ها آن ها را در سمت چپ قرار می دهند .

برای  خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر با بهترین قیمت ها، همین حالا از فروشگاه بابلو دیدن فرمایید.

راحت اما حجیم

کیبورد ها با سایز کامل برای هر کسی که نیاز به استفاده از همه کلید ها را دارد ، چه برای بازی ، چه برای کار یا حتی صرفا مرور اینترنت ، عالی است . آن ها می توانند گزینه های زیادی را برای کلید های قابل برنامه ریزی ارائه دهند و به راحتی می توان با آن ها تایپ کرد ، زیرا هیچ یک از کلید ها به جز کلید های استاندارد در لایه پایینی قرار ندارند.

گاهی گران تر

حتما به خاطر داشته باشید ، کیبورد های مکانیکی با اندازه کامل می توانند کمی گران تر از اندازه های کوچک باشند زیرا برای تکمیل ساخت به تعداد زیادی سوئیچ و کلاهک نیاز دارند .

ممکن هست به دلیل هزینه زیاد ، ساخت یک صفحه کلید سفارشی با اندازه کامل امکان پذیر نباشد. اما می توان یک کیبورد از پیش ساخته شده را با قیمت نسبتا ارزان پیدا کرد.

یک واقعیت جالب : برای ورود اعداد ، معمولا داشت یک Number pad در سمت راست کار آمدتر خواهد بود ، بنابر این می توانید دست راست خود را روی کلید های جهت دار قرار دهید ، به این ترتیب در زمان وارد کردن اعداد در اکسل اصلا نیاز به بلند کرن دستان خود ندارید . ممکن است در ابتدا این کار کمی عجیب و سخت باشد ، اما با کمی تمرین عادت خواهید کرد.

کیبورد جمع و جور 1800 (96%)

کیبورد جمع و جور 1800 (96%)

قسمت های از دست رفته در سایز 96%

پیدا کردن یک کیبورد جمع و جور 1800 شبیه به پیدا کردن یک اسب تک شاخ است ،  تعداد زیادی از این نوع کیبورد فروخته نمی شود . کیبورد های Compact 1800 یک حد وسط بین کیبورد های tenkeyless و کیبورد با اندازه کامل هستند  .

چیدمان این کیبورد جمع و جور شبیه به چیدمان یک کیبورد با اندازه کامل است با این تفاوت که برای صرفه جویی در فضا ، صفحه اعداد و بقیه صفحه کلید را به هم متصل می کنند .

این کیبورد ها کمی باریک تر هستند ، بنابراین کوچک تر و فشرده تر می شوند ، این کار باعث می شود تا کیبورد را راحت تر حمل کنید . علاوه بر این ، ساختار جمع و جور این کیبورد باعث از بین رفتن کلید های دیگر نشده ، و برعکس حتی تایپ کردن را هم ساده تر کرده.

خرید آنلاین دسته بازی موبایل در فروشگاه بابلو با بهترین قیمت.

طرح بندی متفاوت

بسته به نوع چیدمان صفحه کلید ، برخی از کیبورد ها ممکن است که کلید های Home Cluster را حذف کنند و برخی دیگر ممکن است آن ها را نگه دارند ،به این بستگی دارد که شما چه نوع طرحی را دوست دارید .

پس حتما در زمان خرید دقت کنید که کیبورد چه کلید هایی را در اختیار دارد ، توجه کنید که این نوع کیبورد ها به سختی برای خرید حتی در کشور های خارجی وجود دارند ، در ایران که خدا داند!

کوچک ترین سایز همراه با Number pad

اگر صفحه اعداد یا همان Number pad شرایط بسیار مناسبی را برایتان فراهم کرده و نمی توانید بدون آن زندگی کنید . چیدمان 1800 جمع و جور ، کوچک ترین کیبوردی است که می توانید بدون این که آن را از دست بدهید ، با ظاهری بهتر استفاده کنید . به همین دلیل بسیاری از مردم به این نوع صفحه کلید یک لقب داده اند آن هم (Sweet Spot) است و آن را جایگاهی شیرین برای خود می دانند.

کیبورد (TKL) یا TenKeyLess

کیبورد (TKL) یا TenKeyLess

بهترین سایز ممکن برای بیشتر کاربران

معمولا این گونه کیبورد ها دارای 87 کلید هستند که دارای چیدمان عالی برای یک متعادل سازی با اندازه و عملکرد هستند . بر خلاف کیبورد های موجود با اندازه کامل ، این نوع کیبورد ها از Number Pad استفاده نمی کنند که باعث فشرده تر شدن و راحت تر بودن در حمل آن ها شده . بیشتر مردم از صفحه شماره به صورت مداوم استفاده نمی کنند ؛ بنابراین می توانند از شر یک کیف اضافی برای قرار دادن یک کیبورد خلاص شوند، بدون اینکه تاثیر زیادی روی تایپ آن ها داشته باشد .

پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای:  خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ با بهترین قیمت ها.

جمع و جور و راحت

کیبورد جمع و جور تر باعث ایجاد فضای بیشتر روی میز خواهد شد ، بنابراین می توانید یک دفترچه یادداشت همیشه در کنار کیبورد خود داشته باشید و راحت تر از آن استفاده کنید ، بدون این که احساس کمبود جا کنید . به علاوه ، هنگام تایپ ، موس شما نسبت به دست شما نزدیک تر خواهد بود و دیگر لازم نیست برای رسیدن به آن خود را زیاد دراز کنید .

کیبورد های TenKey همچنان از کلید های نشانه یا جهت ، Home cluster و کلید هایfunction  استفاده می کنند که عملکرد خیلی خوبی را در بازی و تایپ به شما ارائه خواهند داد .

این نوع کیبورد ها به وفور در بازار یافت می شوند و با یک جست و جوی کوتاه یکی از آن ها را می توانید خریدای کنید.

کیبورد 75%

کیبورد 75%

کمیاب اما عالی

این نوع کیبورد ها طراحی جالبی دارند ، آن ها یک نسخه جمع و جورتر نسبت به یک کیبورد TenKeyLess هستند ، کلید های جهت و Home Cluster در این نوع کیبورد ها در کنار هم قرار گرفته و برای صرفه جویی در فضا ، HomeCluster را به صورت عمودی تر خواهید دید.

این عامل باعث جمع و جور تر شدن کیبورد و حمل راحت تر آن شده است ، این کیبورد ها در بازار بسیار کم یاب هستند ، پس گزینه زیادی هم پیش روی خود نخواهید داشت.

برای اطلاع از  قیمت موس کامپیوتر از فروشگاه بابلو بازدید کنید.

عادت کردن در زمان کوتاه

ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا به برخی اندازه ها و کلید ها عادت کنید ، به عنوان مثال یک کلید Shift در سمت راست معمولا بسیار کوچک تر از حد معمول است و یادگیری شما با این کلید ها مسلما کمی طول خواهد کشید.

خوشبختانه از این کلید ها زیاد استفاده نمی شود ، بنابراین روی تایپ شما تاثیر کمتری خواهد داشت یا حداقل من اینجور فکر می کنم.

اگر طرفدار کیبورد های سفارشی سازی شده هستید ، ممکن است لازم باشد کمی بیشتر جست و جو کنید تا بتوانید یک مجموعه کامل که با طرح بندی 75 در صد مطابقت داشته باشد ، پیدا کنید .

کیبورد 65 %

کیبورد 65 %

چه کسی به کلید های Function نیاز دارد؟

65 در صد کیبورد های فشرده را به سطح جدیدی می رساند ، این کیبورد ها به جای حذف Number Pad ، ردیف function و Home cluster را حذف کرده ! اصلا چه کسی به این کلید ها نیاز دارد؟این کوچک ترین کیبوردی است که می توانید آن را خریداری کنید که همچنان از کلید های جهت نما استفاده می کند مانند کیبورد 75% ، کیبورد 65 درصد هم آنچنان در بازار موجود نیست و طرفداران کمی دارد.

ارزان ترین موس گیمینگ بازار را از فروشگاه بابلو خرید کنید.

کوچک ترین سایز ممکن همراه با کلید های جهت – عالی برای بازی

این کیبورد ها ، قابل حمل ، سبک و همچنان هم مفید هستند . برای بعضی کاربران نبود کلید های Function و Home Cluster ممکن است یک نقص بسیار بزرگ باشد ، اما  برای برخی نبود این کلید ها نگران کننده نیست. بستگی به ترجیح شما دارد .

کیبوردهای 65% دارای اندازه بسیارعالی برای بازی کردن هستند ، زیرا دارای کلید های جهت دار می باشند و برای گشت و گذار بین صفحات اینترنت می توانند مفید باشند.

تفاوت های جزئی در چیدمان کیبورد 65%

معمولا در بازار دو نوع طرح از این کیبورد ها وجود دارد و این که کدام را انتخاب می کنید به اولویت شما بستگی دارد. ما فقط برخی از تفاوت های اساسی را بررسی می کنیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

طرح اول کیبورد 65% ، صفحه کلید کوبیده شده

این طرح دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد ، همه کلید ها کنار هم قرار گرفته اند ، بنابراین کیبورد فوق العاده فشرده شده است .Home Cluster به صورت عمودی قرار گرفته و کلیده های نشانه (جهت) با بقیه کلید ها ترکیب شده اند ، اگر به دنبال یک اندازه بسیار کوچک هستید ودوست دارید به نزدیک بودن کلید ها هم عادت کنید ، شک نکنید این کیبورد برای شماست.

طرح دوم کیبورد 65% ، Home Cluster  و جهت نما را جدا کنید

این کیبورد گزینه انتخابی خود من است ، کمی گسترده تر از کیبورد با حالت اول است ، اما اگر نظر من را بخواهید بسیار راحت تر است ، کلید های جهت نما در این طرح معمولا کمی دور تر از بقیه کلید ها قرار دارند و Home Cluster نیز با SpaceBar فاصله دارد .

پیشنهاد بابلو: خرید موس بلوتوثی با بهترین قیمت و کیفیت.

این چیدمان خیلی شبیه به TKL است، اما بدون ردیف Function و چند کلید از Home cluster.

کیبورد 60%

کیبورد 60 %

کیبورد 60% - بسیار محبوب و آسان در یافتن

کیبورد های 60 در صد در جامعه کیبورد ها ، از جمله کسانی که به بازی و کیبورد مکانیکی علاقه دارند بسیار محبوب هستند ، به به اندازه کیبورد های TKL  در بازار یافت نمی شوند ، اما تعداد زیادی کلید مختلف با اندازه 60 در صد به صورت آنلاین یافت خواهد شد . به دلیل شکل کوچک و فشرده شان رایج ترین اندازه برای ساخت کیبورد سفارشی هستند. برای انتخاب بهتری میتوانید راهنمای خرید کیبورد گیمینگ مکانیکال را مطالعه کنید.

کیبوردی بسیار ارزان و مناسب برای سفارشی سازی

این کیبورد ها به دلیل اندازه کوچکترشان ، سوئیچ ها و کلاهک های کلید کم تری مصرف می کند بنابراین نسبتا ارزان هستند ، به علاوه طرح های مختلف PCB و طرح های کیس به صورت خاص برای کیبورد های 60% وجود دارد .

صفحه کلید های از پیش ساخته شده ، بسیار ارزان هستند ، اگر مایل به کاهش اندازه کیبورد هستید می توانید ، با قیمت بسیار مناسبی آن ها را تهیه کنید.

ممکن است برای برخی کوچک باشد

صفحه کلید های 60% ممکن است برای خیلی از کاربران شرایط راحتی را به وجود نیاورد ، نبود کلید های جهت ،Home Cluster ، Number Pad و کلید های Function ممکن است باعث شود تایپ کردن را مانند یک مهارت جدید یاد بگیرید.

کاربرانی که قصد خرید این نوع کیبورد ها را دارند باید بدانند که در حال وارد شدن به چه سبکی هستند ، برای برخی افراد در تایپ تفاوت زیادی نخواهد داشت ، اما به آن دسته از کسانی که می خواهند فقط یک اندازه را تست کنند ، هشدار می دهم برای تست وارد این معقوله پیچیده نشوید.

پیشنهاد بابلو:  خرید هدفون گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای

کیبورد های 40%

کیبورد 40 %

یکی از بی نقص ترین کیبورد های ممکن به شمار می روند ، که امکان تایپ را برای شما فراهم می کنند ، علاوه بر آپشن هایی که نسبت به کیبورد 60% از روی این صفحه کلید کم شده (صفحه اعداد ، کلیدهای فانکشن ، کلید های پیکان ، Home Cluster ) این کیبورد از شر تمام اعداد ردیف بالا خلاص شده است . درسته دوست من ، تمامی اعداد از روی این کیبورد حذف شده .

غیر از این از از شر کلید های غیر حرفی هم از این کیبورد خلاص شدید مثل : (سیمی کالون ، نیم فاصله ، نقل قول و ...)

پیشنهاد بابلو برای گیمرها:  خرید دسته بازی کامپیوتر  با بهترین قیمت.

عادت کردن طولانی مدت

اگر دوست دارید با یک کیبورد 40 % در تایپ کردن مهارت پیدا کنید ، باید به حالت تغییر کیبورد عادت کنید تا بتوانید اعداد و نماد ها را وارد کنید ، این کار مستلزم زمان زیادی برای عادت کردن شما به صفحه کلید است ، اما با خرید این اندازه عملا یک فضای بسیار باز در اختیارتان قرار خواهد گرفت و کیبوردی سبک ، و جمع و جور با قابلیت استفاده در حین حرکت خواهید داشت.

کمیاب

به توجه به این که تایپ کردن می تواند روی این کیبورد ها سخت باشد ، تقاضای زیادی برای خرید این کیبورد ها وجود ندارد ، اما در عوض برای ساخت این نوع کیبورد ها بهترین راه ، خرید مجزای تجهیزات و مونتاژ کردن آن است .

صفحه اعداد

صفحه اعداد

خرید صفحه اعداد مجزا

Number pad معمولا دارای 17 کلید است و با همان طرحی که در یک کیبورد با اندازه کامل وجود دارد عرضه می شود . اگر به دنبال کیبوردی با اندازه کامل نیستید ، می توانید Number pad را هم جداگانه تهیه کنید ، با این کار ، امکانی برای شما فراهم می شود که صفحه اعداد را در هر طرفی که می خواهید قرار دهید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، ورودی اعداد با این کار بسیار آسان تر خواهد شد ، همچنین اگر بازی ای را انجام می دهید که به یک کیبورد کامل احتیاجی ندارد ، می توانید به جای آن از صفحه اعداد استفاده کنید و در فضا صرفه جویی کنید .

برای  خرید هندزفری گیمینگ با بهترین قیمت همین حالا از فروشگاه اینترنتی بابلو اقدام کنید.

احتمال فشار دادن کلید اشتباه را تا حد زیادی کاهش می دهد .

Macro pad

Macro pad

به کار های تکراری روزمره سرعت دهید

ماکروپد ها بسیار جالب هستند ، معمولا آن ها سفارشی ساخته می شوند ، ماکرو پد ها این امکان را به شما می دهند تا با برنامه ریزی در کلید ها یک میانبر برای خودتان درست کنید بنابراین هر کاری که انجام می دهید را کارآمدتر می کند .

این موضوع برای DJ ها بسیار پر اهمیت است چرا که با برنامه ریزی کلید ها می توانند یک دوربین را با یک فشار تغییر دهند یا یک جلوه صوتی ایجاد کنند.

آن ها همچنین برای افرادی که به صورت تکراری در حال استفاده از کلیدها می باشند بسیار مفید می باشد ، از جمله میانبرهایی که می توان نام برد : copy ، paste ، delete ، Alt ، Control و.. می باشد . با این ماکرو ها هر چه که دوست داشته باشید می توانید انجام دهید.

پیشنهاد ویژه فروشگاه بابلو برای گیمرها:  خرید اندروید باکس با بهترین قیمت به صورت آنلاین

چرا سایز کیبورد مهم است؟

شما به کیبوردی احتیاج دارید که نیاز شما را با اندازه دلخواهتان فراهم کند ، زمانی که قصد دارید طرحی را انتخاب کنید ، فاکتورهای زیادی در انتخاب وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید ،اگر نیاز به جابه جایی کیبورد دارید،مسلما یک کیبورد کوچک که سبک و قابل حمل باشد کار شما را راه خواهد انداخت .

به طور کلی  ، یک TKL و کوچک تر از آن برای حمل و نقل بسیار خوب است اما بزرگ تر از این میزان ، کار حمل آن را سخت تر خواهد کرد ، اگر قصد دارید کیبورد را فقط صرفا روی میز قرار دهید ، می توانید بدون در نظر گرفتن اندازه نسبت به خرید اقدام کنید .

متعادل سازی اندازه و راحتی

برای کسانی که اندازه 65 در صد یا حتی کوچک تر را در نظر می گیرند ، به خاطر داشته باشید یادگیری کمی سخت تر خواهد بود ؛ زیرا باید شرایط نبود کلید هایی را یاد بگیرید که قبلا نبوده اند و نحوه تایپ را هم به همان نسبت باید تغییر دهید. برای مثال یک کاربر با کیبورد 60 در صد باید بداند  چگونه بدون کلید های نشانه کار کند ، هر چقدر صفحه کلید کوچک تر باشد ، راحتی کم تری هم پیش روی شماست.

یک کیبورد کوچک تر مزایای متفاوتی دارد ، مانند فضای بیشتر روی میز ، قابلیت حمل بهتر و ظاهری زیباتر ، برای بیشتر مردم بهترین صفحه کلید حال حاضر TKL-65% است ، اما با تجربه من ، بدون کلید های جهت همه چیز غیر ممکن است.

کیبورد های سفارشی سازی شده

اگر واقعا علاقه مند به کیبورد هستید ، به نحوه ساخت یک کیبورد مکانیکی فکر کنید ، یک کیبورد سفارشی این امکان را می دهد سوئیچی را انتخاب کنید که بهترین احساس را به شما می دهد و طرح و اندازه ای داشته باشید که احساس خوبی به شما منتقل می کند ، همچنین می توانید کلاهک های کلید ، کابل برق و کیس خود را بسته به سلیقه تان انتخاب کنید .

ویژگی های هر کیبورد بر اساس اندازه

حروف کامل

اعداد بالای حروف ها

کلید های نشانه

ردیف Function

Home Cluster

صفحه اعداد

تعداد کلید ها

اندازه کیبورد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

104 کلید

سایز کامل (100%)

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

104 و 103 کلید

1800 جمع و جور با سایز کامل

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

87 کلید

TKL(80،87%)

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

80 و 84 کلید

75%

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

ندارد

66 و 69 کلید

65%

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

58و 65 کلید

60%

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

40 و 44 کلید

40%

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

17 کلید

Number pad

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

8 و 16 کلید

Macro pad

نتیجه گیری

تمامی اندازه های اعلام شده در این مقاله در بازار موجود است از اندازه کامل یک کیبورد که مرسوم ترین است تا ماکرو پد ، برای بیشتر مردم بهترین اندازه میانگین این اندازه است ، پس بهتر است کمی برای یافتن کیبورد مورد علاقه خود وقت بگذارید تا ببینید کدام مناسب شماست .

اگر دوست دارید توصیه من را هم بشنوید ، ما مقاله های زیادی در زمینه راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ منتشر کردیم که پیشنهاد می کنیم آن ها را هم بخوانید ، ما بررسی های خیلی دقیقی انجام دادیم و کاملا وارد دنیای کیبورد های مکانیکی شدیم .

تایپ خوبی داشته باشید ! و از بازی کردن لذت ببرید.

شما از چه کیبوردی برای کارهای روزمره خود یا بازی استفاده می کنید؟

همچنین بخوانید
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha