چگونه یک کیبورد گیمینگ مکانیکال خریداری کنیم ؟ راهنمای کامل

انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.

هدف ما رفع سردرگمی و کمک به شما در انتخاب یک کیبورد مکانیکال عالی ، بر اساس نیاز و بودجه تان است .

بیایید شروع کنیم.

فهرست مطالب

قیمت یک کیبورد مکانیکال خوب چقدر است؟

انتخاب سوییچ مناسب

انواع مختلف سوییچ

سوییچ های نوری در مقابل مکانیکی

شرکت های مختلف تولید کننده سوییچ

اندازه کیبورد ( یک مسئله مهم)

کیبورد های مکانیکال بهتر است چه ویژگی هایی داشته باشند؟

ویژگی های مناسب برای گیمرها

برای تایپ کردن و استفاده در محل کار

برای برنامه نویسان

اگر کمی دیوانه هستید : می توانید صفحه کلید خود را بسازید

نتیجه گیری

قیمت یک کیبورد مکانیکال خوب چقدر است؟

بزرگ ترین مشکل من و شما بودجه مان است .بنابراین چقدر دوست دارید برای کیبورد خرج کنید ؟ یک کیبورد مکانیکال ارزان قیمت معمولا از 600 هزار تومان شروع می شود . با این هزینه ، شما می توانید یک کیبورد مکانیکال معمولی را تجربه کنید ، اما این که فکر کنید همه آپشن ها با این قیمت رعایت شده است ، سخت در اشتباهید.

پیشنهاد بابلو:  خرید آنلاین لوازم جانبی کامپیوتر

قیمت یک کیبورد مکانیکال خوب چقدر است؟

معمولا موادی که در کیبورد های معمولی تر استفاده می شود ارزان تر هستند، اما اگر نیاز به یک کیبورد با کیفیت و میان رده دارید ، از حدود دو میلیون الی 4 میلیون در بازار ایران متغیر است ، این را در نظر بگیرید که قیمت های ارائه شده در روز 10 بهمن 1400 اعلام شده . (بازار ایران بازار آشفته ایست)

یک کیبورد مکانیکال مقاوم ویژگی های مفید زیادی در اختیارتان قرار می دهد.

توجه کنید که 50 دلار یا 100 دلار رقم بالایی در فروشگاه های خارجی نیست و عملا این رقم ها در ایران کمی شوکه کننده است.

اگر با رقم های بالاتر مشکلی ندارید و البته پول اضافی در دستان خود دارید ، می توانید روی کیبورد های 6 میلیون الی 10 میلیون در بازار سرمایه گذاری کنید چرا که هر آنچه که نیاز دارید به شما ارائه خواهند داد.

 ویژگی ها ، برند ، سفارشی سازی و کیفیت ، همه و همه در قیمت تاثیرگذار هستند

اجازه بدهید از این قسمت عبور کنیم.

همین حالا از فروشگاه بابلو با بهترین  قیمت دسته بازی مخصوص موبایل خرید کنید.

انتخاب سوییچ مناسب

بزرگ ترین تفاوت یک کیبورد مکانیکال در مقابل کیبورد معمولی سوییچ های آن ها است .

سوییچ ها ، در زیر هر کلید قرار می گیرند و منجر به فشرده شدن بسیار مطمئن کلید ها می شوند.

انتخاب سوییچ مناسب

ده ها نوع سوییچ مختلف وجود دارد ، بنابراین این تعداد می تواند کمی شما را در انتخاب گیج کند ، بیایید انواع مختلف را تقسیم و توضیح دهیم که بر چه اساس سوییچ ها نام گذاری شده اند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع مختلف سوییچ

سوییچ ها خود به سه دسته تقسیم می شوند :

  • سوییچ کلیکی
  • سوییچ خطی
  • سوییچ لمسی

سوییچ کلیکی : بعد از هر بار ضربه زدن صدای بلندی ایجاد می کنند ، انواع رایج این نوع کلید ها : آبی و سبز 

سوییچ خطی : به طرز باور نکردنی ای صاف به نظر می رسند و بدون بر آمدگی هستند ، این نوع کلید ها صدای کم تری دارند و نسبتا ساکت هستند ، انواع رایج این نوع کلید ها : قرمز و مشکی

سوییچ لمسی : هنگام فشرده شدن صدایی ایجاد نمی کنند . انواع رایج این کلید ها : قهوه ای و شفاف

هر سوییچ احساس و صدای بسیار متفاوتی دارد . انتخاب این که کدام سوییچ بهترین است در نهایت به ترجیح شما بستگی دارد و این که چه چیزی برای شما بهتر است . اما اگر پیش از این هرگز سوییچ کیبورد مکانیکی را لمس نکرده باشید چه ؟ اگر از این نوع کیبورد اصلا استفاده نکردید و تازه وارد هستید و نمی دانید چه حسی دارند چند توصیه ابتدایی برای شما داریم :

اگر بازی می کنید  :  سوییچ های قرمز یا مشکی گزینه بسیار خوبی هستند ، آن ها فوق العاده صاف هستند و در زمان ضربه زدن به دشمن ، بسیار خوب عمل می کنند ، این نوع کلید ها بسیار سریع هستند.

اگر اهل بازی نیستید : سوییچ های قهوه ای یا آبی ، کمی بر آمدگی می تواند اشتباهات را کاهش و دقت را افزایش دهد ، اما حواس گیمر ها را پرت خواهد کرد ، اگر افرادی در کنار شما هستند و یا جایی هستید که سر و صدا می تواند آزار دهنده باشد بهتر است از سوییچ های آبی اجتناب کنید ، چرا که پر سرو صدا هستند و حواس پرتی ایجاد می کنند.

اینم از این ، هر چیزی که نیاز داشتید در توصیه ها و انواع مختلف سوییچ ها نهفته بود ، حالا قصد بازی دارید یا نه؟

پیشنهاد بابلو:  خرید کیبورد کامپیوتر با بهترین قیمت

سوییچ های نوری در مقابل مکانیکی

این بخش برای گیمر های hardcore  بسیار مهم است چرا که سوییچ های نوری چند مزیت در بازی به شما ارائه می دهند . در غیر این صورت ، توصیه می کنم به همان کیبورد های مکانیکی بچسبید.

سوییچ های نوری در مقابل مکانیکی

سوییچ های مکانیکی زمانی کار می کنند که دو صفحه فلزی یکدیگر را لمس کرده و سیگنالی را به رایانه شما ارسال می کنند و در نهایت ، کلید فشار داده شده ثبت می شود .

سوییچ های نوری توسط پرتویی از نور فعال می شوند ، که با فشار دادن یک کلید ، سیگنال توسط یک سنسور دریافت می شود.

خوب این که من گفتم یعنی چه ؟ (چشم ها را به صفحه نمایش نزدیک تر کنید)

اگر می خواهید چند میلی ثانیه سریع تر عمل کنید ، اینجاست که تفاوت خود را نشان می دهد . 

با یک سوییچ مکانیکی ، هنگامی که دو صفحه به یکدیگر برخورد می کند، تاخیر کمی قبل از ارسال سیگنال به وجود می آید که به آن " تاخیر جهش " می گویند .  ( حال فرض کنید این تاخیر وجود نداشته باشد)

کیبورد های نوری به دلیل سرعت برخورد نور به سنسور ، این مشکل را ندارند.

این تاخیر برگشتی زمان پاسخگویی صفحه کلید شما را بین 5 الی 10 میلی ثانیه کاهش می دهد و به همین دلیل هم هست که مکانیکی کندتر از نوری عمل می کند.

اگر می خواهید صفحه کلیدتان برای بازی کمی سریع تر باشد ، می تواند ارزش وقتتان را داشته باشد که به جای کیبورد مکانیکال روی یک کیبورد نوری سرمایه گذاری کنید .

در غیر این صورت بهتر است ، اولویت خود را روی کیبورد مکانیکی بگذارید ، زیرا سرعت ، برای استفاده عمومی اثر خاصی ندارد.

پیشنهاد بابلو برای گیمر های حرفه ای:  خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ برای گیمرها

شرکت های مختلف تولید کننده سوییچ

اگر نگاهی به کیبورد ها انداخته باشید ، احتمالا با چند برند آشنایی دارید مثل : Cherry  ، Outemu ،  Gateron و ... این ها همه نام های مختلف شرکت هایی است که سوییچ تولید می کنند ، سوال این است که مارک سوییچ اهمیت دارد؟

شرکت های مختلف تولید کننده سوییچ

شک نکنید ، بله.

هنگامی که به دنبال سوییچ هستید ، بهترین نمونه معمولا Cherry Mx است .

این سوییچ ها آزمایش دقیقی را پشت سر می گذارند ، و از بین همه شرکت ها بیشترین دوام را دارند ، سوییچ های Cherry Mx می توانند بیش از 100 میلیون ضربه را تحمل کنند، البته این نوع سوییچ ها معمولا گران تر از بقیه هستند.

اگر بودجه شما کم است ، بهترین گزینه سوییچ های Gateron  است . این سوییچ ها به طور باورنکردنی صاف هستند و البته مقرون به صرفه ، آن ها را در بسیاری از کیبورد های میان رده پیدا خواهید کرد و سوییچ های مطمئنی هستند .

اگر دوست دارید پول خود را پس انداز کنید ، سوییچ Outemu گزینه مناسبی است.

Outemu یک سوییچ کاملا ارزان است ، معمولا این سوییچ ها در بازار ایران کم تر یافت می شود اما در کل پول هر کدام از این سوییچ ها از 700 الی 800 هزار تومان شروع می شود.

توصیه من به ترتیب بر اساس بودجه :

1 – Cherry MX

2 – Gateron

3 - Outemu

اندازه کیبورد ( یک مسئله مهم)

اندازه کیبورد مکانیکال

برای اطلاع از  قیمت موس کامپیوتر و خرید اینترنتی، همین حالا روی لینک کلیک کنید.

در این حالت شما گزینه های زیادی پیش روی خود دارید ، اگر در حال انتخاب کیبورد جدید هستید ، در مورد کلید هایی که قصد استفاده از آن ها را دارید فکر کنید.

به عنوان مثال ، اکثر مردم دارای یک Number pad در کنار صفحه کلید خود هستند ، اما هرگز از آن برای ورود اعداد سنگین استفاده نمی کنند .

اگر شما یکی از این افراد هستید ،توصیه می کنم از صفحه کلید بدون Number pad  استفاده کنید ، شما به این قسمت نیاز ندارید.

اگر کلید های دیگری هست که هر گز آن ها را لمس نمی کنید ، اندازه کوچک و کوچک تر هم در بازار وجود دارد.

اندازه مورد علاقه من 65% است . این اندازه ردیف دکمه های function ، navigation cluster و Numpad را به طور کلی حذف کرده . شما هنور کلید های اصلی مثل عدد را هم در اختیار دارید ، اما خیلی چیز های اضافی حذف شده اند.

کیبورد های مکانیکال بهتر است چه ویژگی هایی داشته باشند؟

اکنون که با محدوده قیمت ، سوییچ ها و اندازه آشنا شدید ، بیایید ویژگی های دیگر کیبورد مکانیکال را بررسی کنیم.

بیشتر ویژگی هایی که نیاز دارید بر اساس برنامه شما مشخص می شود، اگر گیمر هستید ، مشکلی نیست آزادید که به بخش بعد بروید، اما ابتدا ، بیایید ببینیم چه ویژگی هایی کیبورد ارزان و گران را از هم جدا می کند تا سرتان کلاه نرود.

امکانات کیبورد ارزان در مقابل کیبورد کامل

یک کیبورد ارزان قیمت ، معمولا فاقد ویژگی های خاص و نرم افزار است ، بعلاوه مواد بکار رفته ارزان تر و دوام کم تری خواهند داشت.

بیایید یک تفکیک کلی به شما ارائه دهیم :

کیبورد های گران قیمت

کیبورد های ارزان قیمت

ساخته شده از پلاستیم و آلمینیوم

ساخته شده از پلاستیک

PBT کلیدهای ساخته شده از

ABS کلیدهای ساخته شده از

Cherry MX سوییچ

Outemu سوییچ

RGB دارای نورپردازی

بدون نورپردازی

بدون نرم افزاری خاص

دارای نرم افزار قدرتمند

امکان سفارشی سازی

عدم امکان سفارشی سازی

امکان جدا سازی کابل از کیبورد

عدم امکان جداسازی کابل از کیبورد

البته تفاوت های ظریف تری هم وجود دارد ، اما ویژگی های معرفی شده در انتخاب کیبورد های مکانیکال می توانند بهترین حالت را برای انتخاب رقم بزنند . (پس حتما به آن دقت کنید)

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی موس گیمینگ برای گیمرهای حرفه ای.

ویژگی های دیگری که می توان به آن ها اشاره کرد تعویض راحت سوییچ ها می باشد ، چرا که بعضی کیبورد های مکانیکال امکان جداسازی کلید ها را به شما نمی دهند.

نکته دیگر ، شرکتی است که لوازم آن را خریداری می کنید ، شرکت های بزرگ معمولا هزینه بیشتری برای کیبورد های خود می کنند، دلیل این موضوع این است که برای اعتماد بیشتر کاربران باید پشتیبانی قوی داشته باشند و اعتماد سازی ایجاد کنند.

گاهی اوقات خرید از این برند ها بسیار عالی خواهد بود ، اما دلیل بر این نیست همیشه با سرمایه گذاری روی این برند ها بهترین را صاحب شوید.

ویژگی های مناسب برای گیمرها

اگر واقعا به بازی کردن علاقه مندید در اینجا قرار است به چند ویژگی ارزشمند اشاره کنیم پس حتما به این موارد توجه کنید :

اتصال با سیم : اتصال با سیم معمولا باعث افزایش سرعت شما در بازی می شود . در غیر این صورت ، می توانید 20 الی 30 میلی ثانیه نسبت به دیگران از دست بدهید (این میزان برای یک گیمر معمولی چندان با اهمیت نیست) پس بعد از ضربه منتظر باشید ، سیستم شما کلید را ثبت کند.

ویژگی های مناسب کیبورد مکانیکال برای گیمر

چرخش کلید N : به شما این امکان را می دهد بیش از یک کلید را به صورت هم زمان فشار دهید ، این موضوع بسیار مهم است چرا که بعضی از کلید های شما ممکن است هنگام ضربه ثبت نشوند.

نرخ نظرسنجی بالای 1000 : نرخ نظر سنجی سریع ، زمان پاسخگویی کلید ها را افزایش خواهد داد. به دنبال کیبورد 1000 هرتز باشید ، در غیر این صورت از رقبا کندتر خواهید بود، بسیاری از صفحه کلید های ارزان این میزان را به شما نمی دهند و معمولا زیر 125 هرتز هستند.

سوییچ های خطی نوری : سوییچ های خطی برای بازی بسیار عالی هستند و اپتیکال ، آن ها را سریع تر از مکانیکال می کند.

نرم افزار قدرتمند : این به شما این امکان را می دهد کلید های روی کیبورد را سفارشی سازی کنید، ماکروها را تنظیم کنید و نور پردازی RGB خود را مشخص کنید .

نورپردازی RGB : شما نمی توانید یک گیمر باشید اگر نورپردازی نداشته باشید ! واویلا.

موضوع فقط این نیست کیبورد شما زمان پاسخگویی سریعی داشته باشد بلکه سفارشی سازی کیبورد بسیار ارزشمند است.

ناگفته نماند کمی نور RGB را مخلوط کنید.

اگر پول زیادی در بساط ندارید، باید ویژگی های زیادی را قربانی کنید ، که اصلا خوب نیست.

اما اگر کیبوردی می خواهید که نسبت به رقبا سریع تر باشد ، باید دست خود را در جیب ، و حسابی خرج کنید.

برای  خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل همین حالا از فروشگاه بابلو اقدام کنید.

برای تایپ کردن و استفاده در محل کار

اگر به دنبال کیبوردی برای مدرسه ، محل کار یا استفاده عمومی هستید گزینه ای نیاز دارید ، که استفاده از آن می تواند مناسب شما باشد.

و معنی آن این است که شما باید روی احساس خود برای تایپ تمرکز کنید و نه سرعت صفحه کلید .

کیبورد مکانیکی برای تایپ کردن و استفاده در محل کار

بیایید یک نقطه شروع خوب برای تایپیست های عزیز معرفی کنیم :

سوییچ های Tactile یا لمسی : برای اکثر تایپیست ها ، سوییچ های لمسی در شروع کار بهترین احساس را دارند . برجستگی روی این کیبورد ها به شما کمک می کند تا حد زیادی کم ترین اشتباه را در تایپ کردن داشته باشید.

کلید های PBT : معمولا این کلید ها دوام بیشتری نسبت به کیبورد های معمولی دارند و از متریال بهتری برایشان استفاده شده ، یک صفحه کلید عالی و با دوام می تواند حس خیلی خوبی منتقل کند.

Lubed stabilizers : متاسفانه یکی از مشکلات ما عدم آگاهی از این کلید هاست و بعضی به دلیل قیمت بالا یافت نمی شود و یا اطلاعات دقیقی نداریم ، این استابلایزر در واقع باعث می شود لغزش در کلید های بزرگ بسیار کاهش پیدا کند و بعد از روغن کاری می توانید تجربه نرم و آرام تری را روی کلید ها حس کنید.

تنظیم زاویه تایپ : اگر وسیله ای زیر دست شما باشد که بتوانید با چندین زاویه تایپ کنید مخصوصا برای کسانی که به شیب زیاد صفحه کلید عادت دارند بسیار عالی خواهد بود.

برای اطلاع از  قیمت موس بلوتوثی روی این لینک کلیک کنید.

برای برنامه نویسان

اگر یک برنامه نویس هستید ، مسلما کیبوردی لازم خواهید داشت که نرم افزار قدرتمندی هم داشته باشد ، چرا که به شما این امکان را می دهد که کلید های روی کیبورد را سفارشی سازی کنید .

کیبورد مکانیکال برای برنامه نویسان

شما نیازمند ترکیبی از تجربه تایپینگ عالی همراه با سفارشی سازی هستید .

اگر کمی دیوانه هستید : می توانید صفحه کلید خود را بسازید

در این مقاله با دنیایی از صفحه کلید های مکانیکی آشنا شدید ، این احساس در من ایجاد شد که در مورد دنیای کیبورد های DLY هم بنویسم.

آره، درست شنیدی ، شما می توانید یک کیبورد بسازید.

شما می توانید قطعات خود را با دست انتخاب کنید و کیبورد خودتان را مونتاژ کنید تا کیبورد نهایی متناسب با نیازهای خود بدست آوردید.

بنابراین یک راهنمای جامع در مورد نحوه ساخت یک کیبورد مکانیکی و سفارشی در اختیارتان قرار می دهیم ، فقط توروخدا مراقب باشید ، ممکن است از سوراخ خرگوش بیوفتید.

شاید این را ندانید ، اما کیبورد های مکانیکی بخشی از یک سرگرمی عظیم از یک کیبورد هستند.

ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد ، اما حقیقت دارد.اگر علاقه مند هستید راهنمای ارائه شده را حتما بررسی کنید.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید اطلاعات زیادی از کیبورد های مکانیکی وجود دارد .

رفع تمام سردرگمی هایی که ممکن است یک خریدار داشته باشد بسیار دشوار است ، بنابراین امیدوارم این برای انتخاب اولین صفحه کلید شما مفید بوده باشد.

انتخاب صفحه کلید مناسب عمدتا به برنامه  و بودجه شما بستگی دارد . انتخاب ویژگی های مناسب برای میزان استفاده و لذتی که از محصول خواهید برد بسیار مهم است .

موفق باشید ! بازی کنید و از تایپ کردن لذت ببرید.

شما از کیبورد مکانیکال استفاده می کنید؟ یا برای خرید تردید دارید!

همچنین بخوانید
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
اما هم اکنون با تجربه چندین و چند ساله در حال نوشتن این مقاله هستم ، یادم به بازی های قدیمی با کانتر استرایک یا دوتا می افتد چقدر خوش می گذشت ، یک تیم حرفه ای داشتم که هر روز به دور از فضای مجازی با هم بازی می کردیم و در نوع خود حرفه ای بودیم.
اگر هنگام استفاده از موس و کیبورد کمی احساس درد می کنید ، می توانید با انجام برخی تغییرات ساده در موقعیت صفحه کلید و موس خود ، شرایط را برای استفاده طولانی تر ، ساده تر کنید.این درد و خستگی در بدن شما ممکن است بین شما و علاقه مندیتان فاصله بیندازد . پس وقت آن است که شما را از این درد خلاص کنیم.بیایید ببینیم بهترین حالت قرار گیری صفحه کلید برای شما ، چه چیز می تواند باشد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha