بررسی سوییچ های low-profile در کیبورد مکانیکال

علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند.

سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته باشد.

اگر علاقه مند به بررسی بهترین کیبورد های Low profile هستید ، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.


فهرست مطالب

سوییچ های Cherry MX Low-profile

سوییچ های Low-Profile Gateron

سوییچ های Low-Profile Kalih

سوییچ های معمولی در مقابل سوییچ های Low-Profile

آیا سوییچ های Low-profile  خوب هستند؟

نتیجه گیری


سوییچ های Cherry MX Low-profile

صدای تولید شده

نقطه فعال سازی

نیروی لازم برای ضربه

نوع

رنگ

پایین

1.2 میلی متر

45 گرم

باریک

قرمز

پایین

1 میلی متر

45گرم

باریک

Speed

شاید بیشترین مورد استفاده را ، سوییچ های Low- profile مدل Cherry Mx داشته باشند.

انواع مدل سوئیچ Cherry Mx

این نوع سوییچ ها سرعت بالایی دارند ، اما جزو سوییچ هایی هستند که از ارتفاع بلندی نسبت به سوئیچ های هم نوع خود برخوردارند.

بسته به سوییچی که خریداری می کنید در 1 میلی متر یا 1.2 میلی متر فعال می شوند ، اما میزان Travel که بعد از ضربه طی می کنند 3.2 میلی متر است ، معنی و مفهوم آن ، این است که آن ها کوچک تر از سوییچ های معمولی هستند و برای حفظ رضایت کاربر سرعت عمل بیشتری را نشان می دهند ، برای این که بیشتر با این مفهموم آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که به عکس های زیر دقت کنید :

سوییچ معمولیسوییچ سطح پایین

شما در سمت چپ یک سوییچ Low Profile و در سمت راست یک سوییچ معمولی را مشاهده می کنید ، به سرعت سوییچ ها نگاه کنید ، در جدول زیر تفاوت سوییچ کیبورد  Low-Profile MSI GK50 با یک سوییچ معمولی آورده شده است :

Low-Profile

سوییچ معمولی

سوییچ

خطی

کلیکی

نوع سوییچ

1.5میلی متر

1.9 میلی متر

قبل از حرکت به سمت پایین

3 میلی متر

4 میلی متر

حرکت نهایی

50گرم

50گرم

نیرویی که شما باید وارد کنید

60گرم

60گرم

نیروی لازم در زمان لمس سوییچ

سوییچ های Cherry دارای Stem   استاندارد هستند ، بنابراین تا زمانی که تداخلی با Plate یا کیس کیبورد نداشته باشند ، با اکثر کیبورد های سفارشی سازگار هستند.

در مقایسه با سوییچ های معمولی Cherry MX که طول عمر 100 میلیون ضربه را دارند ، سوییچ های Low-Profile معمولا طول عمر 50 میلیون ضربه ای را دارند .

اگر چه عمر یک سوئیچ معمولی بیشتر است ، اما این مقدار چندان هم بد نیست و با سوییچ های Gateron برابری می کند.

سوییچ های Cherry  در  بسیاری از کیبورد ها مانند K70 Low-Profile از شرکت Crosair و Alienware Aw510K مورد استفاده قرار می گیرند ، همچنین شرکت کولر مستر SK630،SK621 و SK650 گزینه هایی را برای اندازه های مختلف در رنگ های سفید و مشکی ارائه می دهد.

سوییچ های Low-Profile Gateron

میزان صدا

نقطه فعال سازی

نیروی لازم برای ضربه

نوع

رنگ

پایین

1.5 میلی متر

45گرم

خطی

قرمز

متوسط

1.5 میلی متر

55 گرم

لمسی

قهوه ای

بلند

1.5 میلی متر

50 گرم

کلیکی

آبی

یکی دیگر از گزینه های عالی برای انتخاب ، سوییچ Gateron می باشد ، این سوییچ جایگزینی برای Cherry است و تجربه مشابهی را ارائه می دهد ، البته با قیمت ارزان تر.

سوییچ های Low-Profile Gateron

میزان Travel کلی طی شده توسط این سوییچ 2.5 میلی متر است ، که جزو کوچک ترین سوئیچ های سطح پایین به شمار می آید ، این مدل برای کسانی که خواهان حس مکانیکی بیشتر در فرمی کوتاه تر هستند ، بسیار عالی عمل می کند. با این حال ، یک اشکال بزرگ در این سوییچ ها وجود دارد ، اگر حس و حال یک بازی برتر نسبت به حریف را بخواهید ، جزو بهترین ها نیستند.

همچنین میزان کیفیت Stem موجود در سوییچ Cherry از این مدل بهتر است و پین های سوییچ با سبک Kailh همخوانی ندارد ، بنابراین Plate یا کلاهک های کلید زیادی وجود نخواهد داشت ، که از این سوییچ ها پشتیبانی کنند.

حس اطمینانی که شما به این سوییچ خواهید داشت مثل Cherry  نخواهد بود ، اما همچنان به اندازه کافی قابل اعتماد خواهند بود.

سوییچ های Low-Profile Kailh

صدای کیبورد

نقطه فعال سازی

نیروی لازم برای ضربه

نوع

رنگ

پایین

1.3 میلی متر

50 گرم

خطی

قرمز  Choc

متوسط

1.3 میلی متر

50 گرم

لمسی

قهوه ای  Choc

بالا

1.3 میلی متر

50 گرم

کلیکی

سفید  Choc

شرکت دیگری که سوییچ های Low- profile  را تولید می کند Kailh  نام دارد .

سوییچ های Low-Profile Kailh

این سوئیچ ها در 1.3 میلی متر با میزان Travel کلی 3 میلی متر فعال می شوند ، آن ها جمع و جورتر از سوییچ های Low-profile Cherry هستند ؛ زیرا Stem آن ها کوچک تر است و از نظر اندازه شبیه به سوئیچ های Low-Profile gateron هستند.

مانند سوییچ های Gateron ، پایه سوییچ های Low-Profile Kailh استاندارد نیست ، به این معنی که سازگاری کاملی با کیبورد های سفارشی ندارد .

Kailh مطمئن ترین سوییچ در رده Low-Profile با حداکثر 70 میلیون ضربه را ارائه می دهد ، این مورد حتی باعث شده قابل اطمینان تر از سوئیچ های معمولی باشد.

انواع مختلفی از برد های Low-Profile وجود دارد ؛ که از سوییچ های Kailh  استفاده می کنند.

یکی از بردهای عالی که نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کرده مدل Havit HV-KB395L با نورپردازی RGB و ظاهری شیک است.

همچنین تمامی بردهای ساخت لاجیتک ، از سوییچ های برند لاجیتک استفاده می کنند که توسط Kailh ساخته و طراحی شده اند.

سوییچ های معمولی در مقابل سوییچ های Low-Profile

در مقایسه با سوییچ های معمولی ، سوییچ های سطح پایین از بسیاری جهات متفاوت هستند . آن ها به طور کلی طرح های تغییر یافته و انتخاب های متفاوتی ارائه می دهند.

سوییچ های معمولی در مقابل سوییچ های Low-Profile

سوییچ های Low-Profile ، نسخه های اصلاح شده سوییچ های معمولی هستند تا کمی جمع و جور تر باشند . در مقایسه با سوییچ های معمولی ، سوییچ های Low-Profile مسیر کلی بسیار کوتاه تری دارند و به طور متوسط در نیمی از زمان فعال می شوند.

بیایید بیشتر راجع به تفاوت ها صحبت کنیم .

طول فنر

یکی از بخش های مهم کلید به حساب می آید و بین هر دو سوییچ ، یعنی Low Profile و معمولی متفاوت است .

فنر در سوییچ های Low-Profile کوتاه تر است .

همچنین ، سوییچ های Low-Profile ، در مقایسه با سوییچ های معمولی که دارای وزن های متفاوتی هستند ، انتخاب کم تری به شما ارائه می دهد.

اشکال مختلف Stem

Stem های سوییچ های Low-Profile مانند سوییچ های معمولی نیستند.

اکثر سوییچ های معمولی از طرح Cherry Stem درست شده اند و با سوییچ های دیگر سازگار هستند.

اکثر پایه های سوییچ در حالت Low-Profile از حالت های مختلف Stem پشتیبانی نمی کنند.

این پایه های اصلاح شده باعث شده اند سوییچ ها بسیار کوتاه تر باشند.

کلید های کوتاه تر و مسطح تر

در نتیجه با تغییر Stem و کاهش ارتفاع ، تعداد بسیار محدودی از کلید های سفارشی برای سوییچ های Low-profile وجود دارد.

سوییچ های Low-profile با طراحی  Cherry Stem از برخی از کلید ها پشتیبانی می کنند ، اما باید Low-profile باشند تا با صفحه کیس برخورد نکنند.

برای مثال سوییچ های Kailh و Gateron تقریبا گزینه خاصی برای کلید های سفارشی ندارند ، زیرا طراحی پایه آن ها متفاوت است ، و در بیشتر اوقات استاندارد نیست.

در مقابل ، سوییچ های معمولی صد ها گزینه برای کلاهک های کیبورد در اختیار شما قرار می دهند .  سوییچ های معمولی آزادی زیادی را فراهم می کنند و برای کسانی که هنوز در تلاشند تا بفهمند کلید های مکانیکی چه مزیتی دارد عالی هستند.

محفظه های فشرده تر

محفظه های اصلاح شده سوییچ های Low-profile در مقایسه با سوییچ های معمولی بسیار فشرده تر هستند، با توجه به محفظه های داخلی کوچک تر Low-profile ، فضای داخلی آن ها هم کم تر است.

این نوع محفظه حس یا صدای خاصی ارائه نمی دهد و دلیل این تفاوت در صدا ،  اندازه سوییچ است نه تغییر حالت بدنه.

گزینه های در دسترس کم تر

اگر به سوییچ های Low-profile در مقایسه با سوییچ معمولی نگاه کنید ، گزینه های بسیار کم تری وجود دارد . به طور کلی تقاضای بیشتر سوییچ های معمولی باعث شده تا گزینه های بیشتری هم در دسترس باشد.

وقتی به کیبورد های سفارشی سازی شده نگاه می کنیم ، سوییچ های معمولی بسیار محبوب تر از سوییچ های Low-profile هستند . سوییچ های معمولی تقریبا تمام سوییچ هایی هستند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.

خیلی از سایت های بزرگ قطعات و لوازم سوییچ های Low-profile را نمی فروشند .

چه تفاوتی بین قیمت وجود دارد؟

تفاوت قیمت بین سوییچ های Low-profile و معمولی بسیار چشمگیر است .

هنگام مقایسه سوییچ های Low-profile از شرکت هایی مانند Kailh با سوییچ های معمولی مشابه آن ها ، تفاوت قیمت بیش از دو برابری دارند.

قیمت سوییچ های Low-Profile در مقایسه با بعضی از کلید های  با کیفیت تر ، که احساس و صدای بهتری را منتقل می کنند ، بالاتر است.

آیا سوییچ های Low-profile  خوب هستند؟

آیا سوییچ های Low-profile  خوب هستند؟

هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد،  که آیا سوئیچ ها در حالت Low-Profile خوب هستند یا نه ، زیرا به این بستگی دارد که شما چه فکری می کنید .

فواید

سوییچ های Low-profile   به طور کلی به دلیل کوتاه تر بودن مزیت های زیادی را ارائه می دهند ، یکی از این مزیت ها ، امکان ساخت برد های کوچک تر است . این حالت به شما اجازه می دهد کیبورد هایی را درست کنید ،  که فضای کم تری را اشغال می کند.

کاهش ارتفاع مزایای دیگری هم برایتان خواهد داشت.

یکی از مزایایی که ارتفاع کوتاه تر سوییچ ها فراهم می کند ، قابلیت حمل آسان تر است.

بسیاری از برد های Low-profile را می توان ، در کوله پشتی های لپ تاپ قرار داد و به راحتی می توان آن ها را از جایی به جای دیگر جابه جا کرد ، همچنین این سوییچ ها سبک تر هستند ، تصور کنید ، این سبک تر بودن  چقدر روی وزن تاثیر خواهد داشت ، و وزن صفحه کلید را کم تر خواهد کرد.

سوئیچ های کوتاه تر باعث می شود ، مجبور نباشید دستان خود را زیاد بالا بیاورید ، که باعث بهبود ارگونومی هم می شود ودر نتیجه فشار کم تری هم روی مچ دست وارد می کند ، زیرا زاویه ای که مچ دست شما قرار است در آن قرار گیرد در مقایسه با زاویه ای که از سوئیچ های معمولی استفاده می کنید آنچنان زیاد نیست.

سوئیچ های Low-profile برای بازی  عالی هستند . بسیاری از سوئیچ های سطح پایین فقط برای بازی ( مانند سوئیچ های شرکت Cherry ) طراحی شده اند .

ارتفاع کاهش یافته ، به معنی زمان Travel پایین تر کلید ها است و نقاط فعال سازی را به نصف کاهش خواهد داد و می تواند به گیمر یک مزیت رقابتی و واکنش سریع تر در بازی ها ، ارائه بدهد.

حال شاید تصور کنید ، حالت کلید ممکن است در تایپ شما را دچار مشکل کند ، اما برعکس تایپ با این سوئیچ ها بسیار راحت است و حتی شاید بتوانید با این نوع سوئیچ ها سریع تر هم تایپ کنید .

برای بسیاری ، این نوع کلید نسبت به سایر کلید ها ممکن است رضایت کاربران را جلب نکند ، که البته یک نقطه ضعف محسوب می شود.

به طور کلی در مقایسه با همتایان خود ، سوئیچ های Low-profile یا سطح پایین معمولا دوام کم تری دارند ، اما همچنان می توانند حس بهتری را به مخاطب ارائه دهند . نگران طول عمر کوتاه این نوع کلید ها نباشید و از توانایی های زیاد آن به خوبی استفاده کنید.

ضرر ها

سوییچ های سطح پایین مزایای زیادی دارند ، و دارای معایبی نیز هستند ، یکی از بزرگ ترین مشکلات این نوع سوئیچ ها ، در دسترس نبودن آن هاست.

سوئیچ های Low-profile  معمولا آپشن های کم تری نسبت به سوییچ های معمولی دارند . اگر به دنبال سوئیچ های سطح پایین هستید ، به راحتی نمی توانید در فروشگاه ها آن ها را پیدا کنید.

بنابراین اگر بخواهید بین یک سوئیچ سطح پایین و معمولی نسبت به در دسترس بودن ، یکی را انتخاب کنید ، شما چه گزینه ای را انتخاب می کنید؟ چرا که باید حسابی فروشگاه ها را زیرو رو کنید.

یکی دیگر از نقاط ضعف سوئیچ های سطح پایین  سفارشی سازی آن ها است ؛ به عنوان مثال ، اگر بخواهید کلاهک های کلید سفارشی با Stem های مختلف را داشته باشید گزینه های زیادی جلوی شما قرار نخواهد داشت.

تغییر سوئیچ های Low-profile کمی سخت تر است و دلیل دیگری است که باعث شده علاقه مندان سوئیچ های معمولی را انتخاب کنند ؛ ممکن است نتوانید سوئیچ را برای مواردی مانند روغن کاری یا فیلم برداری از صدای کیبورد و احساسی که یک سوئیچ ارائه می دهد باز کنید.

نقطه ضعف بزرگ دیگر این کیبورد ها که البته به نظر من ارزشش هم دارد ، زمان عادت کردن به کلید ها است ، که ارتفاع کم تری نسبت به بقیه دارند و احساس متفاوتی را ارائه می دهند.

اگر به کلید های مکانیکی معمولی یا حتی ممبران عادت دارید ، عادت کردن به این نوع کلید کمی زمان بر خواهد بود ، اگر چه ممکن است به دلیل مزایایی که سوئیچ های سطح پایین ارائه می دهند ، ارزشش را داشته باشد.

اگر نظر من را می خواهید ، یک گزینه کامل به نام Low-profile  در اختیار شما قرار دارد ، علاوه بر مزایایی که به شما ارائه می دهند ، عملکرد عالی در بازی هم ارائه خواهند داد ، آنچه واقعا مهم است این است که آیا آن ها برای شما مفید هستند یا نه ، چرا که در نهایت این شما هستید که قرار است از این سوئیچ ها استفاده کنید ، و این نکته ای است که باید در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

سوئیچ های Low-Profile بسیاری وجود دارد که توسط شرکت های بزرگ تولید شده اند ، Gateron ،  Kailh ، Cherry همگی نسخه های سوئیچ های سطح پایین یا Low-profile را ارائه می دهند.

سوئیچ های سطح پایین در مقایسه با سوئیچ های معمولی از چند جهت متفاوت هستند ، آن ها ارتفاع کوتاه تر وفشردگی بیشتری دارند ، بنابراین میزان Travel کلید پایین تر و عکس العمل سریع تر خواهد بود.

در مقابل سوئیچ ها در حالت Low-Profile گران تر از سوئیچ های معمولی هستند . سوئیچ های معمولی نیز گزینه های زیادی به شما ارائه می دهند و با کلید های بیشتری سازگار هستند.

بسته به موقعیت شما ، سوئیچ ها در حالت Low-profile ، ممکن است برای شما مفید باشند ، این گونه کیبورد ها ارگونومی بهتری به شما ارائه می دهند و همچنین باعث افزایش سرعت تایپ شما می شوند و به طور کلی باعث افزایش برتری شما در بازی می شوند ، سوئیچ های Low-profile همیشه بهترین نیستند ، اما اگر همان چیزی باشند که دنبال آن هستید ، فوق العاده خواهند بود.

موفق باشید و حسابی تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید !

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha