راهنمای کامل روغن کاری سوییچ کیبورد مکانیکال

روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست. سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم.

اگر قصد خرید کیبورد کامپیوتر را دارید، محصولات فروشگاه بابلو را مشاهده نمایید.

آستین را بالا بزنید و بیایید شروع کنیم.

فهرست مطالب


سوئیچ کیبورد مکانیکی از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟

هر کلید از 4 جزء مختلف تشکیل شده : Stem ، فنر ، محفظه پایینی و محفظه بالایی. می توانید برای درک بهتر تصویر پایین را نگاه کنید ، بنابراین کلمات ما را بیشتر درک خواهید کرد :

اجزای سوئیچ مکانیکی کیبورد


چرا سوئیچ نیاز به روغن کاری دارد ؟

  • بهبود آکوستیک
  • روان تر شدن کلید ها
  • صدای بد کم تر
  • خراشیدگی کم تر
  • سرعت بیشتر کلید بعد از ضربه
  • سرگرم کننده و حس بهتر

اگر چه این فعالیت می تواند ، کمی وقت شما را هم بگیرد ، روغن کاری سوئیچ ها ، به روش های مختلف باعث بهبود کیبورد مکانیکی تان خواهد شد ، اگر به دنبال صدای بهتر و با کیفیت ترین کیبورد موجود  هستید ، بهترین راه روغن کاری سوئیچ کیبورد مکانیکال شما است.

چنانچه قصد خرید کیبورد گیمینگ با بهترین کیفیت را دارید میتوانید محصولات فروشگاه بابلو سون را مشاهده فرمایید. تمامی محصولات فروشگاه، ضمانت اصالت کالا دارند.


آیا حتما باید سوئیچ ها را روغن کاری کنید ؟

به طور کلی ، اگر زمان و تجهیزات لازم را در اختیار دارید ، پیشنهاد می کنیم تمامی سوئیچ های خود را روغن کاری کنید. انواع خاصی از سوئیچ ها وجود دارد که روغن کاری آن ها منطقی نیست، اما در بیشتر موارد عمیقا توصیه می کنیم. فواید آن به قدری خواهد بود، که بعد از یک بار روغن کاری هرگز به عقب بر نخواهید گشت.

قبل از این که تصمیم بگیرید که آیا باید روغن کاری سوئیچ را انجام دهم یا نه ، عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید .  اولین چیزی که باید به آن توجه کرد نوع فعال سازی سوئیچ ، کلیکی ، خطی یا لمسی است.

  • اگر سوئیچ کلیکی دارید ، روغن کاری سوئیچ را توصیه نمی کنیم چرا که ممکن است سوئیچ کلیکی شما تبدیل به سوئیچ لمسی شود اما اگر در طول فرایند روغن کاری مراقب نباشید ، ممکن است به صورت تصادفی صدای کلیک و صداهای بد دیگری را بعد از آن تجربه کنید.اگر واقعا می خواهید سوئیچ های کلیکی خود را روغن کاری کنید ، توصیه می کنیم از یک روغن فوق العاده نازک استفاده کنید ، روغن زدن بیش از حد به سوئیچ کلیکی برای کسانی است که به کیبورد های پیشرفته تری علاقه دارند چندان مناسب نیست.
  • سود زیادی از روغن کاری سوئیچ های لمسی خواهید برد ، اما توصیه می کنیم برای اولین بار از یک روغن نازک استفاده کنید ، یک روغن ضخیم هم می تواند کار شما را راه بیندازد. اما بر آمدگی یک سوئیچ لمسی را کاهش خواهد داد  .
  • سوئیچ های خطی ، از نظر من ، صد در صد به روغن کاری نیاز خواهند داشت، از آنجایی که سوئیچ های خطی از قبل به صورت صاف و منظم کار می کنند، روغن کاری باعث از بین رفتن اصطکاک  و صدای بد آن ها می شود ، چرا که در این نوع سوئیچ ها صداهای تق تق گونه ای می شنوید که به طور کامل آن ها را از بین خواهد برد.

قصد خرید اینترنتی موس گیمینگ با بهترین کیفیت را دارید ؟ میتوانید بهترین مدل های موس گیمینگ  و ساده را در سایت بابلو مشاهده نمایید.

انواع سوئیچ

نکته : از روغن کاری برند های خاص خودداری کنید

برخی از مارک های سوئیچ جداسازی و روغن کاری را بسیار دشوار می کنند ، یکی از برند های که از باز کردن آن باید اجتناب کنید ، سوئیچ های Kailh Box است . محفظه های سوئیچ به روشی متفاوت طراحی شده اند ، بنابراین نمی توانید به سادگی آن ها را باز کنید . علاوه بر این ، اگر سوئیچ های BOX را روغن کاری کنید ، نشت می کند ، بنابراین احتمال آسیب رساندن به کیبورد شما وجود خواهد داشت ، اگر به دنبال سوئیچ هایی هستید که نیاز به روغن کاری دارند ، از این سوئیچ دوری کنید.

خرید اینترنتی هندزفری گیمینگ با بهترین قیمت 


ابزارهای مورد نیاز برای روغن کاری کیبورد

شما برای این کار به 6 ابزار نیاز پیدا خواهید کرد که به آن خواهیم پرداخت.

ابزارهای مورد نیار برای روغن کاری سوئیچ

1- روغن

انتخاب بهترین روغن سخت ترین قسمت هم به شمار می رود، بنابراین بهتر است یک روغن بسیار خوب برای سوئیچ تهیه کنید ، ما به دنبال این نیستیم که شما را دچار مشکل کنیم، پس یک دوره کوتاه روغن کاری برایتان آماده کردیم . سه نوع کلید اصلی وجود دارد : لمسی ، خطی ، کلیکی ، نوع سوئیچ شما مشخص می کند که به چه روغنی نیاز دارید.

  • بهترین روغن برای سوئیچ لمسی

برای این نوع سوئیچ ها روغن ظریف تر یا دارای کمی ویسکوزیته ، بهترین انتخاب خواهد بود.

پیشنهاد بابلو: خرید با ارزان ترین قیمت موس از فروشگاه بابلو

  • بهترین روغن برای سوئیچ های خطی

برای این نوع سوئیچ ها به یک روغن ضخیم تر نیاز دارید ؛ که بر عکس سوئیچ لمسی دارای ویسکوزیته بالایی باشد.

  • بهترین روغن برای سوئیچ های کلیکی

ما به شما پیشنهاد می کنیم در کل این نوع سوئیچ ها را روغن کاری نکنید ، روغن کاری سوئیچ های کلیکی امکان کم کردن  صدای کلید های شما را افزایش می دهد و آن را به سوئیچ های لمسی  تغییر می دهد .همچنین ممکن است صدای بدی بین هر سوییچ ایجاد کند . پس این سوئیچ را روغن کاری نکنید.

بیشتر بخوانید: کیبورد جزیره ای

2- قلم موی کوچک

شما به یک قلم مو نیاز پیدا خواهید کرد ، که روغن را روی کلید ها بمالید ، توصیه می کنیم یک قلم موی رنگ به اندازه 2 یا 5 میلی متر بسته به نوع فضای شما برای روغن کاری تهیه کنید.

3- باز کننده سوئیچ یا پیچ گوشتی یک سو

برای روغن کاری کلید ها ، ابتدا باید آن ها را باز کنید . ساده ترین راه تهیه باز کننده سوئیچ می باشد ، اما اگر یک پیچ گوشتی یک سو کوچک در اطراف خود دارید ، کار شما را ، راه خواهد انداخت.

4- ابزار لحیم کاری یا سوئیچ کش

برای جدا کردن و اتصال سوئیچ ها به کیبورد ، باید آن ها را از PCB با لحیم جدا و دوباره لحیم کنید . یک صفحه کلید با قابلیت hot-swappable برای جدا کردن آسان سوئیچ بهترین گزینه است زیرا دیگر نیازی به لحیم کاری نخواهد داشت ، تنها چیزی که نیاز دارید یک کشنده سوئیچ است .

پیشنهاد می کنیم ساخت یک کشنده عالی برای کیبورد مکانیکی را مطالعه ، تا بتوانید با کم ترین هزینه یک کشنده عالی بسازید.

5- موچین

موچین یکی از عواملی است که به برداشتن جزئیات کوچک کمک می کند ، پس اگر چربی انگشتان شما کار را سخت کرده ، آن را به دست موچین بسپارید.

6- فضای کاری تمیز

شما به جایی برای روغن کاری نیاز دارید ، تا بتوانید سوئیچ ها را بدون آشفتگی روغن کاری کنید . من معمولا میز کارم را کاملا تمیز می کنم و مقداری حوله ، روزنامه یا کاغذ زیر وسایل قرار میدهم تا همه چیز چرب نشود.


چه مراحلی برای روغن سوئیچ مورد نیاز است؟

9 راه بسیار آسان برای تمیز کردن سوئیچ وجود دارد ، که با دنبال کردن آن ها باعث روغن کاری ساده تر کلید ها می شود.

1 –  سوئیچ ها را از صفحه کلید جدا کنید

مگر این که سوئیچ ها را از قبل تهیه کرده باشید ، در غیر این صورت باید سوئیچ ها را از صفحه کلید خارج کنید . شما باید کلاهک های کلید را از صفحه کلید برداشته و سپس سوئیچ ها را از PCB جدا کنید ، انجام این کار می تواند دشوار باشد ، پیشنهاد می کنیم همیشه قبل از این کار کیبورد را کاملا خاموش کنید.

اگر یک کیبورد با سوئیچ hot-swappable را در اختیار دارید ، کار شما بسیار ساده تر خواهد بود ، فقط کافیست کلاهک های کلید را جدا و سوئیچ ها را با یک کشنده سوئیچ جدا کنید ، سریع ترین راهی که برای یک سوئیچ می توان انتظار داشت همین کار است ، بنابراین این نوع سوئیچ ها برای این که بتوانند در زمان شما صرفه جویی کنند ، بسیار مناسب خواهند بود.

از فروشگاه بابلو اقدام به خرید دسته بازی کامپیوتر بفرمایید.

1 – سوئیچ ها را از صفحه کلید جدا کنید

2 - سوئیچ را از هم جدا کنید

اکنون که سوئیچ از صفحه کلید جدا شده ، زمان آن رسیده که سوئیچ را از هم جدا کنید ، ساده ترین راه استفاده از یک بازکننده سوئیچ است ، ابزاری تخصصی که می تواند به شما برای باز کردن سوئیچ کمک کند ، البته شما می توانید از یک پیچ کوشتی یک سو کوچک هم استفاده کنید.

تنها کاری که برای جداسازی لازم است انجام دهید ، 4 گیره ای که در محفظه بالایی و پایینی قرار دارد را باز کنید ، این احتمال وجود دارد به دلیل این که تازه کار هستید ، کمی این فرایند برایتان دشوار به نظر برسد ، اما با تجربه بیشتر ، سریع تر خواهید شد .

سخت ترین کار این است که مطمئن شوید وقتی که گیره ها را شل کردید ، سوئیچ به هم نچسبد ، بهتر است بعد از شل کردن گیره ، ناخن خود را در قسمت بالایی و پایینی قرار دهید .

2 - سوئیچ را از هم جدا کنید

3 – روغن کاری محفظه پایین

برای روغن کاری محفظه پایینی باید کمی مراقب باشید ، بهتر است در صورت امکان از روغن کاری محفظه فلزی جلوگیری کنید  ، چرا که این امکان وجود دارد که به سوئیچ شما صدمه وارد شود. توصیه می کنیم ، قسمت های کف داخلی سوئیچ را که ریل های Stem به آن برخورد می کند و داخل و خارج سیلندر را روغن کاری کنید.


بیشتر بخوانید : چه سوئیچ هایی در کیبورد مکانیکی مناسب تایپ هستند ؟


روغن کاری محفظه پایین

4 – روغن کاری فنر

دو روش اصلی برای روغن کاری وجود دارد :

1 – با یک قلم مو ، روغن را به فنر بمالید ( برای اولین بار ، بهتر است این کار را انجام دهید )

2 – فنر ها را از تمام سوئیچ ها خارج کرده و در یک ( زیپ کیپ ) ریخته و تکان دهید . بهترین کار برای روغن کاری تعداد زیادی فنر در دسته های بزرگ است.

زمانی که فنر را روغن کاری کردید ، می توانید آن را روی محفظه پایینی جا بزنید ، یادتان نرود Stem و محفظه بالایی را  هم زمان روغن کاری کنید ، با این کار از از بی نظمی جلوگیری و باعث روغن کاری بهتر خواهید شد.

روغن کاری فنر

5 – روغن کاری Stem

روغن کاری Stem کمی ساده تر است ، فقط باید مراقب پایه باشید ، یک پیشنها برایتان دارم در صورتی که از سوئیچ خطی استفاده می کنید ، می توانید پایه ها را روغن کاری کنید اما در صورت استفاده از سوئیچ لمسی  ، روغن کاری باعث کم شدن برآمدگی کلید خواهد شد در نتیجه بهتر است این گونه سوئیچ ها را روغن کاری نکنید.

صرف نظر از نوع کلید ، باید ریل ها و ناحیه استوانه ای که باعث ارتباط فنر و Stem می شود ، کاملا روغن کاری شود. اگر دوست دارید به صورت جدی به قضیه روغن کاری نگاه کنید ، می توانید به قسمت بیرونی Stem روغن بزنید ، اما آنچنان تاثیری نخواهد داشت.

 روغن کاری Stem

6 – محفظه بالایی را روغن کاری کنید

روغن کاری محفظه بالایی بسیار آسان است ، به سادگی ، قسمت هایی را که ریل های Stem در تماس با محفظه بالایی قرار می گیرند ، روغن کاری کنید . شما می توانید قسمت های بالایی را نادیده بگیرید ، چرا که ضروری نیست.


بیشتر بخوانید : بهترین سوئیچ های کیبورد مکانیکی برای بازی


روغن کاری محفظه بالایی

7 – سر هم کردن سوئیچ

تبریک می گوئیم ، شما یک معادله سخت را حل کردید ! اکنون زمان آن است که اجزا را دوباره کنار هم قرار دهیم . مهم ترین بخش این است که حتما مراقب ورقه فلزی باشید . به سادگی تمام اجزاء را دوباره به هم وصل کنید و سوئیچ را به هم بچسبانید.

حتما بعد از سر هم کردن سوئیچ ، مطمئن شوید ، سوئیچ به درستی کار می کند ، و هیچ چیز خراب نیست . اگر سوئیچ کار نکرد ، دوباره آن را جدا کرده و دوباره سر هم کنید.

سر هم کردن سوئیچ

8 – سوئیچ ها را روی کیبورد نصب کنید

اکنون که سوئیچ ها را روغن کاری کردید ، زمان آن رسیده که دوباره آن ها را روی کیبورد متصل کنید ، اگر یک کیبورد hot swap دارید ، فقط کافیست سوئیچ ها را به داخل فشار دهید و سپس آماده باشید . اگر نه ، باید آن ها را دوباره به PCB لحیم کنید.

سوئیچ ها را روی کیبورد نصب کنید

9 – کیبورد را روشن و تست کنید

مرحله آخر این است که کیبورد را دوباره وصل کنید و تست کنید تا مطمئن شوید سوئیچ ها کار می کنند یا خیر ، ما به شما تست صفحه کلید رایگان را پیشنهاد می کنیم. قبل از این که همه چیز را کنار هم قرار دهید ، حتما کیبورد را تست کنید ، خیلی بد می شود اگر کیبورد را سر هم کنید و دوباره به عقب برگردید ، چرا که دوباره باید کلاهک ها را بردارید و کل کیس را از هم باز کنید.

اگر کلیدی کار نمی کند ، به احتمال زیاد سوئیچ ها به درستی لحیم نشده اند یا به درستی سوکت ها در جای خود قرار نگرفته اند . اگر مشکلاتتان با این دو حالت حل نشد ، ممکن است ورقه فلزی داخلی سوئیچ ها آسب دیده باشند ، در این صورت به احتمال زیاد باید یک سوئیچ جدید خریداری کنید.

 کیبورد را روشن و تست کنید


سوالات متداول در مورد روغن کاری سوئیچ های مکانیکی

  • آیا می توان سوئیچ از قبل روغن کاری شده تهیه کرد؟

اگر فرایند روغن کاری برای شما خسته کننده و طولانی است ، می توانید سوئیچ هایی را تهیه کنید که روغن کاری شده باشند ، فقط خیلی باید مراقب باشید که فروشنده از شما کلاه برداری نکند زیرا بازار این نمونه کارها بسیار خطرناک است، بهتر است قبل از خرید تحقیق کنید.

  • آیا می توان سوئیچ ها را بدون باز کردن لحیم ، روغن کاری کرد؟

برای بسیاری از افراد لحیم کاری سوئیچ ممکن است سخت باشد، یا حتی غیر ممکن، چرا که برای لحیم کاری شما نیاز به تجهیزات آن هم خواهید داشت و حتی فضای لازم ممکن است فراهم نباشد، پس در نهایت شما بدون باز کردن لحیم هم می توانید روغن کاری کنید، اما تاثیر زیادی نخواهد داشت.

روش های متفاوتی وجود دارد ، بنابراین برای تمیز کردن به مقدار زیادی الکل ایزوپروپیل نیاز دارید ، این کار به اندازه باز کردن سوئیچ و روغن کاری موثر نیست . اما قطعا برای کسانی که تجهیزات لحیم کاری در دسترس ندارند توصیه می شود.


بیشتر بخوانید : چطور سوییچ های کیبورد مکانیکال را تمیز کنیم؟


نتیجه گیری

روغن کاری سوئیچ ها یک راه عالی برای ارتقاء کیبورد شماست ، با مراحل و تجهیزاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم با یک روغن کاری درست باعث بهبود سطح کیفی سوییچ ها ، احساس صدای بهتر و بهبود یافته تر خواهید شد ، اگر توانایی و زمان لازم را دارید ، به همه (حتی شما دوست عزیز) توصیه می کنیم سوئیچ های خود را روغن کاری کنید .

خرید ارزان ترین قیمت هدفون گیمینگ در فروشگاه بابلو سون

تغییر را به هر حال مشاهده خواهید کرد و احتمالا نمی توانید به سوئیچ های بدون روغن بازگردید .

موفق باشید! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha